Ik las een vrijwel gelijkluidend artikel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:42 schreef Arolsen het volgende:
Van Joop.nl
http://www.joop.nl/opinie(...)_meisjes_uit_elkaar/
[..]
Klinkt als een interessant idee. Als kinderen er beter van presteren is het misschien beter dat het weer gescheiden wordt.
En naar meisjes kijken kunnen ze wel doen als ze klaar zijn met school.
Scholen hebben bij lange na niet als enige doel kennis en vaardigheden over te brengen. Als dat het geval was kon de lestijd namelijk drastisch ingekort worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 02:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik las een vrijwel gelijkluidend artikel.
Waarom niet?
De andere aspecten van opgroeiende kinderen, met name pubers, kun je dan op andere manieren vorm geven. Scholen zijn bedoeld om kennis en vaardigheden over te brengen.
Vozen doen ze maar in het fietsenhok.
Dat was mijn eerste gedachte toen ik de tt zag, maar er zit MI een degelijk verhaal achter.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:55 schreef Oud_student het volgende:
Goeie eerste stap voor het Talibanniseren van ons onderwijs.
Eerst gescheiden onderwijs, dan de scholen voor meisjes sluiten.
Hoezo voelen de allochtonen zich niet thuis in Nederland
Inderdaadquote:Op woensdag 23 februari 2011 02:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik las een vrijwel gelijkluidend artikel.
Waarom niet?
De andere aspecten van opgroeiende kinderen, met name pubers, kun je dan op andere manieren vorm geven. Scholen zijn bedoeld om kennis en vaardigheden over te brengen.
Vozen doen ze maar in het fietsenhok.
Wat heeft dat er nu mee te maken?quote:Op woensdag 23 februari 2011 02:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ja joh, drijf ze nog verder uit elkaar. De familie is nog niet gebroken genoeg verder.
Dat zeggen de cijfers.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:09 schreef kingmob het volgende:
Leren mag vooral niet leuk zijn blijkt maar weer. Oh en meisjes zijn 'beter' in leren is ook nog altijd populair schijnbaar.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Geweldig idee. Terug naar de jaren 50.
Dergelijke ideen kunnen alleen komen van sexueel gefrustreerden die niet kunnen omgaan met vrijheden.
Waarom niet meteen een pleidooi voor boerkaplicht?
Dat kunnen de cijfers natuurlijk niet zeggen, want daar bestaan geen cijfers voor. Ik kan je zo een subset cijfers voorschotelen die het tegenovergestelde aantonen(laten we zeggen, pakweg, het aantal mannen on functies die hoger onderwijs vereisen. Of nog duidelijker absurd, het aantal afgestudeerde mannen in Iran toont het tegenovergestelde aan).quote:
Goed punt!quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:13 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zie meer in een scheiding naar leerstijl. Dan krijg je in bepaalde groepen automatisch meer jongens dan meisjes. Meiden die niet van projecten en eindeloos praten houden doe je echt geen plezier met zo'n jongens-meisjesscheiding.
Dan maak je school dus voor de ene leerstijlgroep een stuk makkelijker. Maak daar dan gelijk vmbo van.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:13 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zie meer in een scheiding naar leerstijl. Dan krijg je in bepaalde groepen automatisch meer jongens dan meisjes. Meiden die niet van projecten en eindeloos praten houden doe je echt geen plezier met zo'n jongens-meisjesscheiding.
Dat zeg ik niet. Op het VWO kun je ook verschillende leerstijlen tegenkomen. Als je mensen per leerstijl in een klas neerzet hebben ze meer plezier in het leren en gaat het ook sneller. Win win toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:35 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dan maak je school dus voor de ene leerstijlgroep een stuk makkelijker. Maak daar dan gelijk vmbo van.
De mensen die lekker de hele tijd makkelijk in groepjes en projectjes hebben gewerkt, zouden natuurlijk niet een diploma moeten krijgen dat equivalent is met het diploma van mensen die echt dingen hebben gedaan. Net zoals mensen die alfa-vakken willen doen niet het hoogste diploma mogen krijgen dat beta's kunnen krijgen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:18 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Op het VWO kun je ook verschillende leerstijlen tegenkomen. Als je mensen per leerstijl in een klas neerzet hebben ze meer plezier in het leren en gaat het ook sneller. Win win toch?
*Ik ben geen psycholoog en weet niets over leerstijlen, behalve dat ze er zijn*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |