abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93148562
In navolging van de topics:

Huis gekocht !!! Eindelijk is het zover, na 2 jaar...
Huis gekocht !!! Part DEUX

maar besloten een eigen topic te maken voor de garage omdat dat eigenlijk een project op zichzelf is...

De insteek is eigenlijk simpel, de garage is in de jaren 70 aan het originele huis gebouwd (1955), echter dit is met a) 2e hands materiaal gebeurd maar b) echt heel, maar dan ook héél slecht gebouwd.

Ik noem kieren langs alle rammen en deuren, als ik m'n hoofd tegen de muur van het huis leg kijk ik zo door een kier naar buiten, de garagedeur kan ik links en rechts een vlakke hand tussen steken. Daarnaast is de garage is ongeisoleerd, en inbraakgevoelig door het gebruik van 2e hands kozijnen en raampjes.

De insteek van de verandering is eigenlijk dat ik een volwaardige garage wil maken waarin ik zowel zomer als winter kan sleutelen aan onze motoren zonder kou te lijden.
Daarnaast moet ik er gewoon lekker aan kunnen ronmmelen en doordat er een doorgang met het huis is gemaakt dient het ook betrokken te worden bij het huis en dit wil ik doen door het hetzelfde in te richten als het huis qua afwerking, schakelmateriaal en verwarming.

tijd om dat te klussen dus !

[ Bericht 12% gewijzigd door Dengaman op 22-02-2011 13:54:53 ]
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_93149323
Allereerst naar even een terugblik tot heden:

Oktober 2008:

Doorgang naar de garage was namelijk 77 cm breed en geen kozijn, was namelijk gewoon gestuct en netjes gemaakt.
Echter aangezien ik heel veel met motoren aan het sleutelen ben en vaak motoren in de garage heb staan inclusief mijn eigen heb ik besloten om een brandvertragende deur erin te zetten.

M'n neefje was zo aardig om een brandvertragende deur over te hebben en me die te schenken. Dus enkel een kozijn ophalen bij de bouwgroothandel en gaan. Echter de breedte van de deur + kozijn was 93cm dus 93 past niet in 77 dus zagen !

Boels had het iets mooier uitgelegd dan in werkelijkheid, want wat een slagveld van slijpwater, smurrie enz.

Wat dat betreft heeft m'n pa er een knap stukje werk op gedaan want nadat het gat gemaakt was heeft ie er een kozijn en deur ingemaakt.

Voor iemand die geen timmerman is, is dit echt een stukje topwerk !

Het resultaat ! *O*

pi_93152413
Eigenlijk tijden niks gedaan in de garage aangezien het naarmate er meer delen van het huis klaar waren er steeds meer klusmateriaal naar de garage verhuisde en die dus steeds voller en voller werd en er eigenlijk niks meer gedaan kon worden zonder alles 3x in je handen te hebben

Zie hier de georganiseerde teringzooi:

pi_93152982
Naar mate de klussen meer afgerond werden en er steeds meer spullen of verbruikt waren of naar de stort gingen kwam er eindelijk wat meer ruimte in de garage, echter ook weer steeds meer spullen die ik kocht op marktplaats of ebay voor de garage.

Uiteindelijk maar het plan opgevat om alle spullen voor de garage ook maar te verwerken in de garage.

Allereerst maar begonnen met het maken van een 2e meterkast apart voor de garage.

Reden hiervoor is dat ik vanuit de (hoofd)meterkast 1 groep apart heb aangewezen voor de garage en tuinverlichting.
Op dat moment was dat een goede oplossing aangezien ik in de garage met kolomboor, slijpschijf en flex werk dus een aparte groep me wel handig leek.

Nooit rekening gehouden met het feit dat als, om welke reden dan ook je je 16A automaat overbelast je dus met je flex in het donker staat, je tuinverlichting uitgevallen is etc etc etc.

Dus de oplossing was een 2e meterkast, en gelukkig kon ik voor een tientje een splinternieuwe Hager Volta op de kop tikken via Ebay Duitsland...

Maar doordat het een inbouwkast is moest ik dus een onbouwmaken waarachter ik alle leidingen naar meterkast kon laten lopen.
Met houten latten een frame gemaakt die aan 2 zijdes aan de muur vast zit met slagpluggen.

Maar omdat ik het zonde vond een complete hoek te gebruiken voor enkel en alleen een meterkastje heb ik besloten om er een koof onder te maken met plek voor m'n brandblusser.

Want aangezien ik met motoren sleutel is een brandblusser nooit weg en als je 'm aan de muur hangt kan je er met je knie tegenaan stoten dus dit leek me dan een prima oplossing.
En voor de mooi er een 3w PowerLED boven gehangen...

En waarom een PowerLED hoor ik mensen denken... Omdat een normale halogeenlamp zo verschrikkelijk heet wordt dat als je in nood je brandblusser wil pakken je eerst je handen wegfikt...
pi_93153130
Voor de mensen die willen weten wat er in de meterkast zit:

8 automaten van Hager, 2 aardlekken van Hager, 1 hoofdschakelaar van AEG en 2 tijdklokken voor de toekomstige tuinverlichting en toekomstig waterornament. (kabels liggen buiten al ingegraven want plannen is vooruitkijken)

Verder heb ik het advies van Vonkenboer opgevolgd en in de (hoofd)meterkast de 16A automaat vervangen met een van 2 stappen hoger om zo onderscheid te maken.
Ander zou het eventueel nog kunnen dat als de stop eruit wil slaan, hij niet kan kiezen en dus alsnog de automaat in de (hoofd)meterkast uitslaat en ik alsnog in het donker sta ;)
pi_93816256
Van den week eerst maar eens aan het opruimen geweest want ik kon m'n kont niet meer keren in de garage...

Mede met het oog op het feit dat volgende week vrijdag de opening wordt gezaagd voor de garagedeur moest ik wel opruimen...

Echter een klein klusongelukje van den week... :@

Tijdens het slijpen van de stalen U-profielen van de isolatie, waar de gipsplaten op komen, is er een stukje metaal tussen m'n gezicht en veiligheidsbril doorgeschoten...
Met een bezoekje ziekenhuis ten gevolge waar ze me het stukje weer uit m'n oog hebben gehaald.

Had hier op het forum al horror verhalen gelezen over mensen met veel pijn en blablabla... :'(

Het je langs de assistente worstelen aan de telefoon duurt langer dan de gehele behandeling ! _O-

5 min heb ik er max gelegen, druppels verdoving in je oog, naar het plafond blijven kijken en je ziet ineens wat wazigs in beeld komen, voelt wat druk op je oog en hoppa klaar alweer...

's avonds een branderig en moe oog van de verdoving en verder 3 dagen niet mogen zwemmen... Verder Piece of Koekje... *)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:06:09 #7
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_93817917
Dan heb je toch geluk gehad denk ik! :X
Volgende keer gesloten bril gebruiken misschien? :P
pi_93825614
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Ataraxy het volgende:
Dan heb je toch geluk gehad denk ik! :X
Volgende keer gesloten bril gebruiken misschien? :P
Ja, opzich niet zo'n heel groot drama, want ik gebruik al 2 jaar dezelfde brillen van DeWalt, en nog nooit problemen mee gehad.

Nu gewoon even een keer domme pech...
pi_93831876
_O- "het je langs de assistente worstelen duurt langer" :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_96311159
Oh, ik moet dit topic van dengaman ook volgen!

Klus on!
  Moderator zondag 22 mei 2011 @ 17:28:15 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97161368
Hoe is het hier eigenlijk ? Is er al vooruitgang ? :)
Ben wel erg nieuwsgierig namelijk !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')