abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79169569
Naar aanleiding van dit topic een deel 2 !

Huis gekocht !!! Eindelijk is het zover, na 2 jaar...

Aangezien we na 18 maanden eindelijk het eind in zicht krijgen begint het nu toch wel een beetje te kriebelen...

Voor de mensen die het niet meegekregen hebben, het hele huis is gestript, alles is vervangen, verlegd en uitgebreid. Foto's, klusuitleg en vragen kan je lezen in het hierboven genoemde topic.

Echter aangezien het vorige topic na de laatste update meteen na 1 post gesloten is heb ik de klusupdate betreffende de badkamer hieronder nogmaals gepost. Zodat mensen dat toch nog kunnen zien en erop kunnen reageren

Oh ja, voor ik het vergeet...

Makita Rules !

Game on....
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  maandag 15 maart 2010 @ 14:51:09 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79169662
tvp. oude topic ook eens doorlezen...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79169705
Wat betreft de badkamer is alles al in m'n hoofd klaar hoor
Alle spullen zijn ook al aangeschaft en hoeven alleen maar in de ruimte geplaatst te worden haha.
Maar een sfeer impressie:

Douchecabine:

Douchekraan:

Bad:

Badkraan:

(Psst ook mat hoor, ipv glans... )

Badmeubel:

Dit model en wastafel maar in de antraciet kleur:

Wastafelkraan:

(Psst ook mat hoor, ipv glans... )

Radiator:

Alleen is de radiator niet lichtgrijs maar antraciet/zwart maar ook met een handdoekbeugel.
pi_79169791
Nou wederom wat later maar dan toch maar de foto's...

Zoals gezegd waren we aan de badkamer begonnen en in eerste instantie maar eens begonnen met het leggen van de afvoeren:

Hiervoor gewoon een 230mm flex gebruikt met een diamantschijf en sleuven getrokken van 5 cm diep en uitgekapt onder afschot. Zodat alle water mooi afloopt richting de hoofdafvoer.

De afvoeren moesten er eerst liggen voordat ik de ombouw van het bad kom gaan maken omdat deze onder de ombouw door moesten ivm de aansluiting op de "hoofdpijp" en het bad.

Closeup van de badaansluiting:

Ombouw gemaakt van 5 x 7,5 cm dikke balken met daarover 1 cm dik exterieur multiplex. De ombouw lijkt wel heel groot maar dit moest wel want normaal wordt een ombouw van 60 cm maar die van ons wordt 75 cm aangezien alleen de kuip al 70 cm diep is.

Een pracht van een project want die dag vern $% kte ik eerst de boorhamer, toen wilde ik de boor eruit redden toen draaide ik de boorkopsleutel te barsten om vervolgens nog een bitje van het bad kapot te draaien...

Nee een goed moment om te stoppen voor dat moment...
pi_79169875
Nadat de afvoeren waren gelegd diende ik de "aanvoeren" te maken en dus de leidingen af te tekenen en in te frezen.
Gelukkig gebruik ik overal muurplaten en dus is het wat makkelijker aftekenen:

Hierop is ook meteen te zien dat ik nog een extra stopcontact heb "moeten" frezen voor de vriendin...

Hele wand uitgetekend...

Vriendin: "Dengaman? Waar moet ik mijn föhn insteken?"
Dengaman: "Föhn? Oh Crap...."
Vriendin: "ja ik heb wel een stopcontact nodig hoor !"
Dengaman: " "

Dus zie daar een stopcontact...

Tevens alle aansluitingen gemaakt in het plafond. Daarnaast alles zo aan moeten leggen dat er op bepaalde plekken ruimte bleef voor de spotjes aangezien die ook behoorlijk warm worden... Dus het is ook in dit stadium nog steeds plannen, plannen en nog eens plannen...

pi_79169947
Alles ingefreesd en alles getrokken betekend dat alles weer dichtgesmeerd kan worden... Daarnaast moest ik nog de douchesifon inboren aangezien we de douchebak direct op de vloer willen hebben.

De sifon is 6 cm diep, de vloer is 12 cm diep dus 6 cm uitboren en hoppa...

Tot daar geen probleem, echter ik aan het boren en ik had met een stukje tape op de boor 6,5 cm afgetekend.
Na 5 cm loopt de boor ineens heel vrij en ja hoor... Je raad het al, ik ben dwars door de vloer heen... ik keek tegen het gipsplafond aan van de keuken... Op zich geen probleem zolang de volgende bewoners het plafond er maar nooit onderweg halen

De rest is aangesmeerd:

Alleen het laatste stuk van de doucheafvoer is niet gedicht maar de douchebak valt er overheen en hierdoor hou je speling in de sifon om aan de douchebak te bevestigen.
pi_79170007
Oh ziet er goed uit!
Maar hoe doe je nu het bad aansluiten als het paneel van voren al dicht is?
Of haal je dat weer weg, of is er daar een andere oplossing voor?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79170009
Doordat ik persoonlijk een douchecabine erin wilde van 90 cm zou het hoekje niet helemaal passen aangezien het muurtje maar 80 cm breed was.
Tevens is een deur niet heel handig in een badkamer en in de computerkamer hebben we ook een deur naar het dakterras.
Uiteindelijk maar besloten om de deur te laten vervallen en het stukje muur te verlengen zodat er een cabine van 90 x 90 in kan.

Oude situatie:

Nieuwe Situatie:

Doordat het muurtje verlengd is onstond er een loze ruimte achter. De kon ik weer handig gebruiken en wel om het volgende.
De badkamer heeft een afzuiger maar daardoor dien je de badkamer wel weer te voorzien verse lucht. Dit kan je oplossen door een rooster in je deur te maken maar ik vond het zonde een oude deur te gaan verzagen voor een lelijk rooster.
Doordat er een loze ruimte onstaat heb ik een pijp getrokken van zolder door die ruimte en een rooster vlak boven de grond.
Wat mij betreft de meest nette oplossing en afgewerkt met een RVS rooster is het toch heel acceptabel:

pi_79170028
oeh, je gaat weer verder!

Mooi spul allemaal heb je uitgezocht!
pi_79170042
Vlak voor ik klaar was voor het plafond te gipsen met gipsplaten kreeg ik ineens een ingeving dat ik het hele huis al geisoleerd had behalve die schuine wand van de badkamer.
Dus snel maar weer een rol isolatie opgehaald en de schuine wand gedaan...

Ik had het oude framewerk nog bewaard maar deze bleek niet 100% te voldoen. Echter er toch maar tegenaan gemaakt en daar overheen heb ik een nieuw framewerk gemaakt.

pi_79170105
M'n vader heeft alle wanden aangesmeerd waarna ik de dimmer voor de spotjes incl het stopcontact voor m'n vriendin kon monteren:

Toen het plafond erin gezet, niks spannends aan dus daar geen foto's van omdat ik die eerder wel heb laten zien.
Toen alles gesaust en de spotjes geplaatst:

]

Zoals je op de 2e foto kan zien is het linkerlampje afwijkend van de rest. Maar aangezien die recht boven de douche komt maar wel op 2,26 valt deze buiten de zone indeling voor elektra.
Echter vond ik het toch niet heel veilig dus hebben we er toch maar voor gekozen om er een IP44 in te maken en de rest is allemaal IP23.
Dus dat is allemaal veilig

Daarnaast moest ik nog een frame maken voor de afzuiging en daar elektra voor maken. Hier komt een afzuiging in met een hygrometer. Deze slaat automatisch aan bij een bepaalde luchtvoschtigheid dus geen rare schakelaars of wat dan ook...

pi_79170170
Even een toevoeging op de afvoeren.

Om te voorkomen dat ik dwars door de muur heen zou flexen voor het aanleggen van de 40mm afvoer van het badmeubel heb ik ervoor gekozen om een slimtube aan te brengen.
Dit is een platgedrukte 40mm afvoer maar is nog wel steeds 40mm doorvoer alleen ipv 40mm dik is ie 20mm dik en 70mm breed.

Wat mij betreft echt een aanrader en voor de kosten (25 euro) zou ik het zeker niet laten !

pi_79170251
Waar heb je eigenlijk de afzuiging in geplaatst?
pi_79170748
Wow! Goed werk hoor!
pi_79171061
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:55 schreef AnneX het volgende:
er zijn van die dagen...

Is het wel af ondertussen ? en loop je achter met het verslag?
Definieer af

Wat betreft de badkamer, zijn de wanden zaterdag helemaal getegeld, en vanavond gevoegd, dus dat loop ik achter... Maar aangezien ik alles met m'n vader doe gaat er wel tijd inzitten.
Daardoor lijkt het soms wel dat we achter lopen met het versclag, maar we gaan daadwerkelijk langzaam

Althans, voor buitenstaanders...
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:06 schreef aloe_vera het volgende:
Waar heb je eigenlijk de afzuiging in geplaatst?
De afzuiging met de hygrometer bedoel je? Dat is in een opening geplaatst die in verbinding staat met de spauw en buiten.
Aan de buitenkant zitten er stenen verticaal ingemetseld met ruimte er tussen dus eigenlijk een rooster.

Vroeger zaten hier al roosters in maar deze waren door de vorige bewoner helemaal dichtgekit en gesloopt, dus die authentieke roosters waren dus niet meer te redden.
Het rooster in de computerkamer hebben we gewoon opgevuld en dicht gemaakt, en die in de badkamer heb ik een houten frame voor gemaakt met een gat voor de buis van de afzuiger.
pi_79171334
Even volgen
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_79182353
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:31 schreef -En4Cer- het volgende:
Even volgen
Dat mag

Verder zal ik morgen even foto's maken van de badkamer nu alle tegels erin zitten op de wanden... Effe een tussentijdse update voor het voegen aan, want als alles gevoegd is zet ik de stopcontacten, afzuiging en luschtververser er op dus dan lijkt het meteen al anders...
pi_79182578
*kuch...
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:00 schreef Oblivion het volgende:
Oh ziet er goed uit!
Maar hoe doe je nu het bad aansluiten als het paneel van voren al dicht is?
Of haal je dat weer weg, of is er daar een andere oplossing voor?
pi_79182849
Terugvindpost
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 15 maart 2010 @ 21:51:45 #20
289108 Xpresso
yeah right!
pi_79188117
Die wastafel. Waar heb je die gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag? Vind die echt mooi!
weak!
pi_79188654
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:07 schreef Oblivion het volgende:
*kuch...
[..]

Oblivion, meid ! Dat ik je over het hoofd heb gezien ! Mea Culpa !

Nou zoals je op de laatste foto's wel kan zien heb ik ze er tegenaan geschroefd, en daarna weer eraf gehaald...
Maar ik heb eigenlijk eerst de badkamer erin gezet en toen weer verwijderd, maar toen wist ik wel zeker dat alles paste, dus eigenlijk is de badkamer nu een heel groot bouwpakket...
pi_79189156
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:59 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Oblivion, meid ! Dat ik je over het hoofd heb gezien ! Mea Culpa !

Nou zoals je op de laatste foto's wel kan zien heb ik ze er tegenaan geschroefd, en daarna weer eraf gehaald...
Maar ik heb eigenlijk eerst de badkamer erin gezet en toen weer verwijderd, maar toen wist ik wel zeker dat alles paste, dus eigenlijk is de badkamer nu een heel groot bouwpakket...
Ok, was gewoon heel benieuwd...
pi_79189359
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:51 schreef Xpresso het volgende:
Die wastafel. Waar heb je die gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag? Vind die echt mooi!
Dat is een Pelipal Arctic...

Die heb ik gekocht in Duitsland bij Könken Kuchen. En toen destijds was ie 1250 euro en met wat onderhandelen was het 950 euro incl. verzenden. Dat was toen héél goedkoop omdat ie in Nederland 1850 euro was.

Maar ik zat net wat te struinen, maar er staan diverse op Marktplaats van zowel 60, 90 als 120 cm breed (120 = 2 wasbakken).
En dat loopt van doe een goed bod tot 850,- euro nieuw dus ze zijn aardig goedkoper geworden, mede omdat Pelipal dit model niet meer in het assortiment hebben.
pi_79325428
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:03 schreef Dengaman het volgende:
Verder zal ik morgen even foto's maken van de badkamer nu alle tegels erin zitten op de wanden... Effe een tussentijdse update voor het voegen aan, want als alles gevoegd is zet ik de stopcontacten, afzuiging en luschtververser er op dus dan lijkt het meteen al anders...
Om me zelf maar even te quoten...

Het maken van de foto's is niet meer gelukt voor het voegen, aangezien m'n vader ineens zin kreeg om de hele badkamer te voegen dus dat is al gebeurt !
Ik heb dus gister de afzuiger, stopkraantjes en verwarmingsbeugels al opgehangen en gister samen met pa:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kreng woog gewoon 100 kilo, en die met z'n 2-tjes naar boven krijgen was al een opgave opzich ! Eerst van uit de garage naar de gang --> pauze --> van de gang naar de overloop --> pauze --> De badkamer in en ophangen

Ideaal systeem trouwens, verwarming wordt geleverd in een houten kist met allerlei handvaten waar je 'm aan op kan tillen, ook tijdens het ophangen, en als ie eenmaal hangt dan draai de je 1/2" imbussen uit de wateraanvoer en afvoer, en de bovenkant dop je aan een kant af en aan de andere kant komt een dop met ontluchter...

I-de-aal !

Pics maak ik vanmiddag wel even aangezien het stenen gevaarte nog wel moet aansluiten...
pi_88823420
Iemand nog belang bij een update? Ik heb nog genoeg foto's gemaakt maar ben eigenlijk een beetje flauw geworden aangezien ik 2 maal niet ben genomineerd voor de Klusawards...
Of beter gezegd niet mocht meedoen om allerlei vage kut redenen.

1e jaar was ik nog niet ver genoeg, en daar was nog in te komen en het 2e jaar was het nog niet af terwijl er genoeg waren genomineerd voordat ze af waren...

Dus laat maar weten, iemand nog belang bij update? Anders laat ik dit dus doodbloeden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')