Ad Hominemquote:
Nou in dat geval zal je wel blij zijn hoe de Libische kwestie wordt aangepakt op dit moment dan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:49 schreef Compatibel het volgende:
In eigen land wat mij betreft wel. Alsof Westerse dominantie de bevolking daar gelukkig gaat maken. Niet iedereen omarmt westerse waarden als vrijheid of gelijkheid. SA is in mijn optiek een barbaars land, maar dat betekent niet dat ik vind dat we dan maar met bommen moeten gaan smijten. Laat ze daar lekker doen wat ze willen, op ons hebben ze toch geen invloed.
Waarom zou ik daar blij om zijn? Ik vind het verschrikkelijk vriend, maar ik denk niet dat we ons daar als vreemden in moeten gaan mengen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou in dat geval zal je wel blij zijn hoe de Libische kwestie wordt aangepakt op dit moment dan.
Dat doen we al 40 jaar door die regimes te steunen. Met jouw stem en jouw belastinggeld.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:54 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar blij om zijn? Ik vind het verschrikkelijk vriend, maar ik denk niet dat we ons daar als vreemden in moeten gaan mengen.
Dus?quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen we al 40 jaar door die regimes te steunen. Met jouw stem en jouw belastinggeld.
Job Fieszo is een VVDer?quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:02 schreef Ringo het volgende:
Het is geen wijsheid. Rosenthal durft zich niet in scherpe bewoordingen uitspreken, omdat hem door zijn spindoctors en communicatieprofs (Job Frieszo) is ingepeperd dat hij gedurende de campagne voor de PS-verkiezingen beter dicht bij huis kan blijven. Hij moet de buitenlandse actualiteit vertalen naar binnenlandse kwesties. En dan rest hem niet veel meer dan voorzichtig door te emmeren over de veronderstelde massa's Libische vluchtelingen die in de nabije toekomst aan onze grenzen staan te trappelen om binnen te komen. Oftewel, Wilders' stokpaard, waar CDA en VVD ongemakkelijk achteraan hobbelen.
Het buitenlandbeleid van dit kabinet is nu alleen nog obligaat campagnegeblaat om de Nederlandse kiezer een zeker gevoel van veiligheid en vertrouwen te geven.
Dus het slaat nergens op nu te zeggen "We bemoeien ons er niet mee."quote:
Onzin. Je doet alsof nuance niet bestaat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het slaat nergens op nu te zeggen "We bemoeien ons er niet mee."
Welke nuance?quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:15 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin. Je doet alsof nuance niet bestaat.
Het grijze gebied tussen 'wel' en 'niet', je zult er vast wel eens over gehoord hebben.quote:
In het MO omarmen ze dus wel vrijheid en democratie. Het volk althans zegt het te willen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:49 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In eigen land wat mij betreft wel. Alsof Westerse dominantie de bevolking daar gelukkig gaat maken. Niet iedereen omarmt westerse waarden als vrijheid of gelijkheid.
SA heeft invloed op elk land dat aardolie gebruikt.quote:SA is in mijn optiek een barbaars land, maar dat betekent niet dat ik vind dat we dan maar met bommen moeten gaan smijten. Laat ze daar lekker doen wat ze willen, op ons hebben ze toch geen invloed.
Er is geen grijs gebied. Met handel (waaronder wapenhandel) en afspraken over vluchtelingen ondersteunen we het regime. Dus we bemoeiden ons al met Libië. Dan is het hypocriet om nu te zeggen: We bemoeien ons er niet mee, want dat deden we al. We zijn medeverantwoordelijk voor het onderdrukken van de bevolking. Dus er is geen argument om niet in te grijpen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:29 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het grijze gebied tussen 'wel' en 'niet', je zult er vast wel eens over gehoord hebben.
En wat heeft dat met westerse dominantie te maken?quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:45 schreef waht het volgende:
[..]
In het MO omarmen ze dus wel vrijheid en democratie. Het volk althans zegt het te willen.
Met die redenatie ben jij als westers consument verantwoordelijk voor nog veel meer ellende in deze wereld, die directe en indirecte gevolgen zijn tot vrijwel overal door te trekken. Of dat terecht is is een tweede. Jij consumeert immers niet met het doel om anderen ellende te bezorgen, en op dezelfde manier handelt Nederland niet met Libië om Khadaffi te ondersteunen of goed te keuren. Maar enige verantwoordelijkheid dragen we wel uiteraard.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen grijs gebied. Met handel (waaronder wapenhandel) en afspraken over vluchtelingen ondersteunen we het regime. Dus we bemoeiden ons al met Libië. Dan is het hypocriet om nu te zeggen: We bemoeien ons er niet mee, want dat deden we al. We zijn medeverantwoordelijk voor het onderdrukken van de bevolking. Dus er is geen argument om niet in te grijpen.
Daar reageerde ik niet op. Hij zei dat niet iedereen westerse waarden omarmt, in het MO doen ze dat dus wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat heeft dat met westerse dominantie te maken?
Correct. En ik neem verantwoordelijkheid. Ik ga daar iets tegen doen, en jij gaat me helpen. Of ben je een egoïstisch uber-kapitalist die het best vindt dat er voor jouw kiwi's en benzine mensen gemarteld worden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Met die redenatie ben jij als westers consument verantwoordelijk voor nog veel meer ellende in deze wereld,
Nee, dat vind ik niet best. Ik zie graag dat Khadaffi vandaag nog afgezet wordt. Tevens vind ik het niet erg als onze benzine duurder wordt als de geen-marteling-taks er bovenop komt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Correct. En ik neem verantwoordelijkheid. Ik ga daar iets tegen doen, en jij gaat me helpen. Of ben je een egoïstisch uber-kapitalist die het best vindt dat er voor jouw kiwi's en benzine mensen gemarteld worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |