Dat hoeft ook niet altijd een succes te zijn. Zie bijvoorbeeld nu de toestand in Libie waar Khadaffi al honderden burgers heeft vermoord en het hele land in chaos is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik geen groot voorstander van militaire interventie. Het geniet in mijn ogen de voorkeur om iemand als Saddam flink te bekritiseren, en het volk over te laten gaat tot actie, wanneer het daarvoor kiest.
Zeker. Maar de belangen van de industrie en het grootkapitaal zullen altijd zwaarder wegen.quote:Daarna zijn er tal van manieren op een eventuele opstand te ondersteunen.
Zeker. Echter werp ik mijn blik ook op de lange termijn. De situatie in Irak is nu uiteraard frafiel. Maar op de lange termijn zie ik de Amerikaanse militaire interventie in Irak niet als een negatief iets. Op de lange termijn kan er namelijk democratie, vrijheid, vrede en welvaart ontstaan. Dat zou in het geval van Saddam aan de macht iets anders verlopen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Toch was de situatie Korea net even anders. Het was een aardig overzichtelijke burgeroorlog waarbij het westen zich achter het Zuiden schaarde en de communisten het Noorden ondersteunden. Bovendien was er sprake van interventie van de VN, niet een invasie. Dit is een groot verschil met Irak.
Was China toen al lid van de VN?quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Toch was de situatie Korea net even anders. Het was een aardig overzichtelijke burgeroorlog waarbij het westen zich achter het Zuiden schaarde en de communisten het Noorden ondersteunden. Bovendien was er sprake van interventie van de VN, niet een invasie. Dit is een groot verschil met Irak.
China staan aan de kant van het Noorden. Het conflict was overzichtelijk in die zin dat het de VN versus de communisten was.quote:Op donderdag 24 februari 2011 05:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Was China toen al lid van de VN?
zo ik heb het even aangepastquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeker. Echter werp ik mijn blik ook op de lange termijn. De situatie in Irak is nu uiteraard fragiel. Maar op de lange termijn zie ik de Amerikaanse militaire interventie in Irak niet als een negatief iets. Op de lange termijn kan er namelijk democratie, vrijheid, vrede en welvaart meer invloed van Iran ontstaan. Dat zou in het geval van Saddam aan de macht iets anders verlopen.
Zijn er goede boeken te schrijven over Reagan dan? Wellicht over zijn acteurskwaliteiten..quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe is het gesteld met de literatuur over Reagan btw?
Iemand die daar goede boeken over kent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |