abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 februari 2011 @ 12:24:06 #1
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93096538
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

  maandag 21 februari 2011 @ 12:33:34 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93096876
Leuke TT wl!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93096929
De titel deed me hieraan denken:

_O-
  maandag 21 februari 2011 @ 12:41:49 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93097191
OMGWTFBBQ! PsyQ heeft gewoon een bandje dat ze tot 1 uur met lunchpauze zijn!
Nooit gehoord van om de beurt lunchen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 21 februari 2011 @ 12:58:04 #5
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93097798
Ik wou dat ik hier een bandje erop kon zetten, 'u kunt tussen kwart voor 3 en 3 uur bellen'. hele dag lekker rustig!
pi_93098142
Ik ben blij. :)
  maandag 21 februari 2011 @ 13:07:43 #7
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93098165
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:34 schreef Horchata het volgende:
De titel deed me hieraan denken:

_O-
Ik vind dat "hello little mailman" geweldig :D
  maandag 21 februari 2011 @ 13:08:17 #8
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93098188
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef useraccount het volgende:
Ik ben blij. :)
ik ben lui :)
pi_93098203
Ik ook! Maar wel blij, sinds weken. :D
pi_93099015
Uitsteldrang, Uitsteldrang, Uitsteldrang, Uitsteldrang, Uitsteldrang, Uitsteldrang, Uitsteldrang!

Wordt er gek van, moet binnen 1 a 2 weken beginnen met afstuderen en moet nog zoveel doen. Iedere ochtend/middag/avond/nacht zeg ik weer tegen mezelf dat ik vandaag weer aan school ga werken. Pffff echt de verkeerde opleiding gekozen.

Iemand met ADHD en ADD moet een opleiding volgen met structuur en niet een opleiding zoals Small Business waarbij je alles zelf moet doen en nog nooit 1 uur college gehad :(
Heb er alleen weinig aan gezien ik alleen nog moet afstuderen dus dan is het einde ook in zicht :)
  maandag 21 februari 2011 @ 14:18:29 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93101265
quote:
Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef useraccount het volgende:
Ik ben blij. :)
Tof! *O* Waarom?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93103626
TVP *O*
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  maandag 21 februari 2011 @ 15:11:55 #13
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93103684
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:10 schreef Crapbag het volgende:
TVP *O*
of je drukt op de knop volgen onderaan de pagina :P
  maandag 21 februari 2011 @ 15:25:25 #14
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93104284
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:11 schreef Swiffer het volgende:

[..]

of je drukt op de knop volgen onderaan de pagina :P
adhd eh... te ver scrollen :P
pi_93105451
een gigantische opruimwoede hier . Zeer gestructureerd. Maar vriendje vindt dat ik nu maar heel stil in een hoekje moet gaan zitten wachten dat het over is. Hij moet steeds helpen met dingen pakken/wegzetten waar ik niet bij kan en zware spullen verslepen.
Tis ook nooit goed >:)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_93106071
Deze week gaat de dosis van m'n Concerta omhoog, ik ben benieuwd of ik er wat van merk. Momenteel merk ik namelijk vrij weinig van dat ik het slik, op bijwerkingen na die om de paar dagen verschijnen en weer weggaan.
pi_93109559
Ik heb het gevoel dat de Zoloft zijn werk begint te doen. Er is optimisme, er is minder negativiteit... fijn!

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tof! *O* Waarom?
pi_93109578
whaaaaaaaa.
leuke topictitel.

Echt ik snap echt niet dat er op mijn werk mensen zijn die de hele dag stil kunnen zitten.
Ik dus duidelijk niet en toen had ik dus mijn stoel gesloopt kreeg ik er natuurlijk wat van te horen.
Alsof je niet op je stoel mag draaien.

Hebben jullie dat ook dat je medicatie in de avond minder goed werkt?
Om 20.00 neem ik de laatste ritalin 10 mg maar tegen de tijd dat ik naar bed ga ben ik druk drukker drukst.
pi_93110096
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:05 schreef Horchata het volgende:
Deze week gaat de dosis van m'n Concerta omhoog, ik ben benieuwd of ik er wat van merk. Momenteel merk ik namelijk vrij weinig van dat ik het slik, op bijwerkingen na die om de paar dagen verschijnen en weer weggaan.
Hoeveel slik je nu en hoeveel ga je slikken?
pi_93110381
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:11 schreef Swiffer het volgende:

[..]

of je drukt op de knop volgen onderaan de pagina :P
Ach verrek was me nog niet opgevallen o|O
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_93111199
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:29 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoeveel slik je nu en hoeveel ga je slikken?
Ik ga van 36mg naar 54 mg. Toen begon had ik een paar dagen 18mg waar ik beroerd van werd, gelukkig ging ik na 4 dagen over op 36mg wat een stuk beter is (in verhouding meer effect en minder bijwerkingen).
pi_93119809
Murmeli thanx for je advies. Ik moet het inderdaad gewoon wat meer gaan bespreken met mijn vriendinnen. Was afgelopen weekend met hun, en ik heb helemaal niet gestrest. Elke keer als ik het gevoel kreeg dat het kwam voeg ik mijzelf gewoon in gesprekken.
pi_93120036
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:53 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik ga van 36mg naar 54 mg. Toen begon had ik een paar dagen 18mg waar ik beroerd van werd, gelukkig ging ik na 4 dagen over op 36mg wat een stuk beter is (in verhouding meer effect en minder bijwerkingen).
Is het echt zo dat die medicijnen je hersens verkrachten? Dat is tenminste wat mijn ouders zo'n beetje zeggen >.<
pi_93120208
quote:
Op maandag 21 februari 2011 17:53 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik ga van 36mg naar 54 mg. Toen begon had ik een paar dagen 18mg waar ik beroerd van werd, gelukkig ging ik na 4 dagen over op 36mg wat een stuk beter is (in verhouding meer effect en minder bijwerkingen).
Dan kan het best heftig worden. Ben van 18 naar 27 naar 36 gegaan. Voelde nog niet veel maar werd er rustig van. Toen naar 45mg en toen voelde ik me echt niet mezelf, van extrovert naar extreem introvert, niks kunnen eten, hoge bloeddruk dus het kan heftig worden. Zit nu op 36mg en dat is goed.
pi_93120344
quote:
Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Jowiex het volgende:

[..]

Is het echt zo dat die medicijnen je hersens verkrachten? Dat is tenminste wat mijn ouders zo'n beetje zeggen >.<
Je kan ook zien dat je een stofje in je hersenen mist en daardoor medicatie slikt. Sommige mensen hebben suikerziekte en gebruiken ook medicatie. Zo zie ik het maar slik het zelf alleen tijdens me studie.
pi_93121154
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Je kan ook zien dat je een stofje in je hersenen mist en daardoor medicatie slikt. Sommige mensen hebben suikerziekte en gebruiken ook medicatie. Zo zie ik het maar slik het zelf alleen tijdens me studie.
Maar insuline richt geen onomkeerbare veranderingen in je hersens aan. Van ADHD-medicatie is dat inmiddels wel aangetoond. Maar hier geldt dus eigenlijk dat je tussen twee kwaden het minst erge moet kiezen, en dat niemand nog precies weet wat de gevolgen zullen zijn (want: er zijn domweg nog te weinig mensen die het 40-50 jaar gebruikt hebben). Maar in apen is wel aangetoond dat de hersenstructuur wordt veranderd.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93121411
Heb je daar bewijzen van? Dat als je je medicatie slikt je echt aantoonbare schade krijgt. Bronnennnnnnnnnnn
pi_93122238
tvp, met een goed humeur *)
  maandag 21 februari 2011 @ 21:32:25 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93123364
quote:
Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Jowiex het volgende:

[..]

Is het echt zo dat die medicijnen je hersens verkrachten? Dat is tenminste wat mijn ouders zo'n beetje zeggen >.<
Fijn om te horen dat het weekend met je vriendinnen goed ging!

Wat betreft de medicijnen: er zijn voor- en tegenstanders. Het beste is het om er verschillende dingen over te lezen/horen, en dan te beslissen wat jouw eigen gevoel/mening hierover is.

Wat iemand anders net ook zei: het is kiezen tussen 2 kwaden, zo zie ik het ook een beetje. Maar er zijn ook mensen die tegenspreken dat het slecht voor je is (bijv sandra kooij, die kan je googlen, ze heeft ook wat filmpjes en radiofragmenten op internet.).
Sowieso lijkt het tot nu toe zo te zijn dat het voor kinderen schadelijker is dan voor volwassenen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 21 februari 2011 @ 21:33:19 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93123410
quote:
Op maandag 21 februari 2011 17:17 schreef useraccount het volgende:
Ik heb het gevoel dat de Zoloft zijn werk begint te doen. Er is optimisme, er is minder negativiteit... fijn!

[..]

Goed nieuws!!! Een bekend en heerlijk gevoel, wat je beschrijft
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93123738
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:03 schreef stoeltafel het volgende:
Heb je daar bewijzen van? Dat als je je medicatie slikt je echt aantoonbare schade krijgt. Bronnennnnnnnnnnn
Snel zoeken leverde al het volgende op:
2001: http://www.biopsychiatry.com/methylphenidate/ritalin.html
2006: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16403217
2009: http://www.scientificamer(...)hd-drugs-take-a-toll (hele tekst (maar dan zonder de plaatjes van de MRS-scans) ook hier te vinden: http://www.amphetamines.com/adhd/drugsbrain.html )
Jaar onbekend: http://learn.genetics.uta(...)/issues/ritalin.html
Kortom, helaas een hoop artikelen van gerenommeerde uitgevers die toch aangeven dat er een en ander kan veranderen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 21 februari 2011 @ 21:57:42 #32
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93125366
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:37 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Snel zoeken leverde al het volgende op:
2001: http://www.biopsychiatry.com/methylphenidate/ritalin.html
2006: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16403217
2009: http://www.scientificamer(...)hd-drugs-take-a-toll (hele tekst (maar dan zonder de plaatjes van de MRS-scans) ook hier te vinden: http://www.amphetamines.com/adhd/drugsbrain.html )
Jaar onbekend: http://learn.genetics.uta(...)/issues/ritalin.html
Kortom, helaas een hoop artikelen van gerenommeerde uitgevers die toch aangeven dat er een en ander kan veranderen.
Nu ga ik waarschijnlijks iets heel doms zeggen... (heb de artikelen zelf (nog) niet gelezen) maar slik je o.a. meds voor adhd niet om je hersten structuur te veranderen? Net als A.D. om nieuwe denk patronen aan te leggen? ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 21:59:32 #33
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93125521
Trouwens ik slik liever meds met de risico dat er mogelijk iets veranderd in mijn hersenen dan dat ik continu gestresst ben, alles kwijt ben, mijn huis altijd een puinzooi is wat vaak weer leidt tot meer stress. Als iets slecht is voor je gehele lichaam is het wel stress
pi_93126733
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Jowiex het volgende:

[..]

Is het echt zo dat die medicijnen je hersens verkrachten? Dat is tenminste wat mijn ouders zo'n beetje zeggen >.<
Het werkt voor iedereen anders, ik voel me verre van verkracht in ieder geval :').
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dan kan het best heftig worden. Ben van 18 naar 27 naar 36 gegaan. Voelde nog niet veel maar werd er rustig van. Toen naar 45mg en toen voelde ik me echt niet mezelf, van extrovert naar extreem introvert, niks kunnen eten, hoge bloeddruk dus het kan heftig worden. Zit nu op 36mg en dat is goed.
Ik ben benieuwd, ik heb nu een beetje vermindering van eetlust en dat ik wat duffer/meer afwezig ben dan normaal verder weinig last. Zodra ik de hogere dosis heb rapporteer ik wel even hoe het bevalt.
pi_93127048
Wel apart dat je van 36mg naar 54mg gaat ipv eerst 45mg te slikken.
pi_93128457
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:59 schreef Wickyleaks het volgende:
Trouwens ik slik liever meds met de risico dat er mogelijk iets veranderd in mijn hersenen dan dat ik continu gestresst ben, alles kwijt ben, mijn huis altijd een puinzooi is wat vaak weer leidt tot meer stress. Als iets slecht is voor je gehele lichaam is het wel stress
Daarom zei ik ook, het is kiezen tussen twee kwaden. Maar wel iets waar weinig aandacht aan wordt besteed. Als je ziet hoe makkelijk mensen denken over Ritalin... Moeders die het van hun kinderen slikken om sneller het huis op te kunnen ruimen enzo... |:( De risico's worden onderbelicht.
Er wordt in ieder geval vaak erg gemakkelijk voorgeschreven, terwijl er misschien ook andere manieren zijn om een kind rustiger te krijgen: meer regelmaat, minder prikkels, enzovoorts. En als dat niet helpt, dan is medicatie een optie. Maar niet andersom: "Goh hij is een beetje druk, hier heeft u een potje Ritalin. Volgende patiënt!" want zo gaat het soms helaas wel. De goeden niet te na gesproken overigens!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93128581
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:57 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Nu ga ik waarschijnlijks iets heel doms zeggen... (heb de artikelen zelf (nog) niet gelezen) maar slik je o.a. meds voor adhd niet om je hersten structuur te veranderen? Net als A.D. om nieuwe denk patronen aan te leggen? ;)
Het nadeel van onomkeerbare veranderingen is dat niemand de gevolgen op de lange termijn kan inschatten. Als (langzaam) je hersenstructuur wordt aangetast, loop je kans op allerlei aandoeningen/kwalen, waar je niet vanaf kunt komen door de pillen niet meer te slikken.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93131296
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:17 schreef stoeltafel het volgende:
Wel apart dat je van 36mg naar 54mg gaat ipv eerst 45mg te slikken.
Ik vertrouw daarin maar op de arts, ik kan altijd nog terug naar de 45mg. Ben tenslotte ook van 18 naar 16 gegaan zonder 27mg te proberen.
pi_93132251
27mg heb ik ook niet gehad, foutje maar ben benieuwd naar de bijwerkingen. Sommige mensen slikken zelfs 72mg maar ik hoor het wel.
  maandag 21 februari 2011 @ 23:52:55 #40
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93133100
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:17 schreef stoeltafel het volgende:
Wel apart dat je van 36mg naar 54mg gaat ipv eerst 45mg te slikken.
volgens mij is dat de normale stap... ik ging ook van 36 naar 54 ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 23:53:35 #41
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93133129
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:35 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Het nadeel van onomkeerbare veranderingen is dat niemand de gevolgen op de lange termijn kan inschatten. Als (langzaam) je hersenstructuur wordt aangetast, loop je kans op allerlei aandoeningen/kwalen, waar je niet vanaf kunt komen door de pillen niet meer te slikken.
maar dat is met geen 1 enkel "nieuw" medicijn, ook niet na dierproeven e.d.
pi_93138897
Wat voor ziekten en kwalen krijg je dan als je hersenstructuur veranderd? (sorry geen zin om alle links te lezen)

Overigens goedemorgen! *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:54:36 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93139158
quote:
Op maandag 21 februari 2011 23:53 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

maar dat is met geen 1 enkel "nieuw" medicijn, ook niet na dierproeven e.d.
En zo nieuw is ritalin niet. Wordt al wel een jaartje of 60 gebruikt schijnbaar.

Maar eerst proberen met meer structuur ben ik ook voorstander van hoor.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:56:17 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93139189
quote:
Op maandag 21 februari 2011 23:52 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

volgens mij is dat de normale stap... ik ging ook van 36 naar 54 ;)
Gelukkig is mijn arts wat rustiger..... Ik begon op 27, toen even 36, nu weer 27. Ik vind 36 al best hoog, kon niet tegen de bijwerkingen (nerveus)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93139219
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:33 schreef seasushi het volgende:
Wat voor ziekten en kwalen krijg je dan als je hersenstructuur veranderd? (sorry geen zin om alle links te lezen)

Overigens goedemorgen! *O*
staat van alles in zoals

Recent experiments in animals have sounded the alarm that methylphenidate may alter the brain in ways similar to that of more powerfully addictive stimulants such as cocaine.

We know that Ritalin increases dopamine levels in the brain. But an unnecessary increase in dopamine during childhood may change how the brain develops. The brain may become desensitized to natural rewards like food, romance and social interactions, leading to depression

maar ook:
A number of studies have even exonerated them from causing possible adverse effects. For example, researchers have failed to find differences between stimulant-treated children and those not on meds in the larger-scale growth of the brain. In January 2009 child psychiatrist Philip Shaw of the National Institute of Mental Health and his colleagues used MRI scans to measure the change in the thickness of the cerebral cortex (the outer covering of the brain) of 43 youths between the ages of 12 and 16 who had ADHD. The researchers found no evidence that stimulants slowed cortical growth. In fact, only the unmedicated adolescents showed more thinning of the cerebrum than was typical for their age, hinting that the drugs might facilitate normal cortical development in kids with ADHD.

nog steeds veel onduidelijk dus. (Ik heb niet de focus om alles door te nemen dus het zal wel wat incompleet zijn)...

[ Bericht 8% gewijzigd door m0672 op 22-02-2011 08:59:37 (even de quote toegevoegd) ]
There are three things that smell like fish!
pi_93139838
Kan nog steeds zo slecht in slaap komen met Concerta dat ik overweeg te stoppen. Zonder slaap ik altijd binnen 5min maar met Conceeta duurt het 1 à 2 uur. Gister nam ik het om 8.30 in en ging rond 1 uur naar bed om vervolgens rond 2/3 uur te slapen en nu weer moe zijn. Ook bijna 10kilo afgevallen maar dat is in mijn geval positief, meer mensen hier last van?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:48:24 #47
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93140283
Ikzelf niet, mijn roommate wel. Hij heeft tegenwoordig ook een onrustig gevoel in zn buik enzo, overweegt hierom ook te stoppen. Toch een rebound effect, maar dan de lange termijn versie.
pi_93140805
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:31 schreef stoeltafel het volgende:
Kan nog steeds zo slecht in slaap komen met Concerta dat ik overweeg te stoppen. Zonder slaap ik altijd binnen 5min maar met Conceeta duurt het 1 à 2 uur. Gister nam ik het om 8.30 in en ging rond 1 uur naar bed om vervolgens rond 2/3 uur te slapen en nu weer moe zijn. Ook bijna 10kilo afgevallen maar dat is in mijn geval positief, meer mensen hier last van?
Wat slaap heb ik eerder het tegenovergestelde, ik merk veel sneller als ik moe word waardoor ik eerder ga slapen en dus ook eerder slaap. Afvallen heb ik gelukkig ook (nog) niet, als dat wel zou gaan gebeuren verdwijn ik in het niets ben ik bang :')
pi_93143840
Ik slaap het beste als ik voor de concerta rebound (die trouwens niet zo heul heftig is bij mij) een hele of een halve ritalin pak. Dan heb ik in ieder geval niet als ik wil gaan slapen 1001 gedachten door mijn hoofd spoken. Sinds ik aan de medicijnen ben slaap ik stukken beter. Ik ben trouwens ook veel (10kg) afgevallen van de meds, maar vond ik niet zo'n probleem en het laatste half jaar is mijn gewicht ook heel constant gebleven. Had in het begin ook een beetje dat nerveuze onderbuik gevoel van de medicijnen maar de bijwerkingen zijn bij mij vrijwel helemaal verdwenen (af en toe wel nog misselijk 's morgens maar dat weegt voor mij niet op tegen de positieve werking).
En of het nou wel of niet de hersenen verandert: ik zie zoveel tegenstrijdige berichten dat ik niet weet wat ik er van moet geloven en nu nog een houding heb van we zullen het wel zien. Ik weet wel dat de stress die ik heb zonder de meds ook helemaal niet goed voor me zijn ;)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:52:33 #50
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93144491
ik heb het over de effecten van de 'rebound' op langere termijn..

die ervoer ik zelf, gelukkig geen methylfenidaat meer voor mij.
Mn roomie heeft geen last van ineens chaotisch ofzo, maar een heel opgefokt gevoel hebben, dat onderbuikgevoel, avond na avond.
Hij heeft ook losse ritalin, maar dat trekt de handrem alleen maar langer aan.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:58:25 #51
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93144706
Hmm ben weer zo gaar als een knijntje... weer geen levenslust vandaag zoals ik had met concerta.... zou het toeval zijn of gewoon meer omdat het rommelt in mijn lijf? (stem ook weg enzo) slik maar 5 a 7,5mg per dag op het moment.... das wel erug weinig.... dus lijkt me stug dat het daar aan ligt
pi_93144817
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:52 schreef Swiffer het volgende:
ik heb het over de effecten van de 'rebound' op langere termijn..

die ervoer ik zelf, gelukkig geen methylfenidaat meer voor mij.
Mn roomie heeft geen last van ineens chaotisch ofzo, maar een heel opgefokt gevoel hebben, dat onderbuikgevoel, avond na avond.
Hij heeft ook losse ritalin, maar dat trekt de handrem alleen maar langer aan.
Dit had ik wel met 45mg Concerta. Maar een rebound is toch meestal na 10 a 12 uur, als ik het om 8.30 slik dan moet ik toch gewoon normaal kunnen slapen rond 1 uur?

Zelfs met XTC in het weekend slaap ik vrij snel. Ach ja nog een paar maandjes, dan is me HBO binnen en slik ik niks meer.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:57:23 #53
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93146941
Je kunt het het beste beschrijven als de concerta is uitgewerkt, dat dan alles wat zich opgestapeld heeft de hele dag (door die handrem zeg maar) ineens alsnog naar buiten MOET..
Het idee dat je nog vanalles moet, er is veel onverwerkt.
pi_93147427
Ja dat snap ik maar dat heb ik dus totaal niet. Ga wel meer praten maar niet echt een rebound. Maar hopen dat ik vanavond wat eerder in slaap val. Nu weer aan de studie
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:39:57 #55
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93156656
Nou ik ben alweer speciaal.... naast terug groeiende amandelen, heftige bijwerkingen op bijna alle medicijnen en overdreven veel rugpijn val ik ook in het kadertje adhd medicijnen werken niet lol. Nu maar eens opzoek gaan naar alternatieven om rustig te worden. Suggesties?
pi_93157127
Drugs?
Prikkels weg halen uit je omgeving?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:20:33 #57
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93158728
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:49 schreef stoeltafel het volgende:
Drugs?
Prikkels weg halen uit je omgeving?
Begin ik niet aan

erm i need it all! :P misschien es kijken richting meditatie ofzo
pi_93164713
Lichaamsbeweging, sporten maakt je hoofd leeg en je kan je energie (letterlijk) kwijt. Bij mij maakt het in ieder geval een merkbaar verschil :).
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:20:48 #59
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93188218
@Wicky

Is Dex niets voor je?
Of, mocht je ook wat neerslachtig zijn, Wellbutrin? Werkt dan tegen beiden.
pi_93215525
Leuk. Nu ook de diagnose Aspergers in de knip. :') FML.
pi_93216880
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:38 schreef useraccount het volgende:
Leuk. Nu ook de diagnose Aspergers in de knip. :') FML.
Edit: Ik zie dat je het Aspergertopic ook al gevonden hebt, dan ga ik nu snel daar naartoe
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:05:07 #62
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93217020
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:28 schreef Horchata het volgende:
Lichaamsbeweging, sporten maakt je hoofd leeg en je kan je energie (letterlijk) kwijt. Bij mij maakt het in ieder geval een merkbaar verschil :).
ja dat zit er voor mij niet echt in.... ik sport nu onder begeleiding bij een fysiotherapeut ivm instabiele onderrug.... :{
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:20 schreef Swiffer het volgende:
@Wicky

Is Dex niets voor je?
Of, mocht je ook wat neerslachtig zijn, Wellbutrin? Werkt dan tegen beiden.
Dex was al de 2e die ik probeerde.... psych denkt dat de 3e en 4e keus meer kwaad voor me zal doen ipv goed. Ik reageer namelijk heeeel heftig op medicatie. Ik slik al adtjes. Aangezien ik over het algemeen goed heb gefunctioneerd, op wat chaotisch en concentratieloos na dan denk ik niet dat het me gek veel zal hinderen. Moet gewoon beter leren omgaan met mijzelf
pi_93242486
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 20:05 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

ja dat zit er voor mij niet echt in.... ik sport nu onder begeleiding bij een fysiotherapeut ivm instabiele onderrug.... :{

[..]

Dex was al de 2e die ik probeerde.... psych denkt dat de 3e en 4e keus meer kwaad voor me zal doen ipv goed. Ik reageer namelijk heeeel heftig op medicatie. Ik slik al adtjes. Aangezien ik over het algemeen goed heb gefunctioneerd, op wat chaotisch en concentratieloos na dan denk ik niet dat het me gek veel zal hinderen. Moet gewoon beter leren omgaan met mijzelf
Je zou ook eens een gewone ritalin kunnen proberen. Een halve dan, een hele is veel teveel voor jou denk ik.
Ik vind dat je arts het erg snel opgeeft en je bij concerta veel teveel heeft gegeven.
Ik zou je echt aanraden: als je wakker wordt eerst wat eten, en dan een halve ritalin erin. Dan een half uurtje blijven liggen in bed. Of op de bank gaan zitten, hond of kat aaien. Geen computer of mobiel. En dan kijken of je er rustiger van wordt.

Als dat niks doet, kan je het pas afschrijven. En als het wel wat doet: er bestaat ook langwerkende ritalin, die doet het 5 a 6 uur ipv 3. Ik ken iemand bij wie dat werkt, en bij wie concerta en dex niks/weinig deden

En op basis waarvan denken ze dat andere meds meer kwaad dan goed doen? Ik zeg niet dat je dat toch moet proberen, maar ik vind het raar klinken. Psyq is volgens mij niet zo dol op andere adhd meds, maar ik vind dat een beetje raar.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93245556
Slapen gaat nog steeds erg moeizaam, lag om 1 uur in bed en sliep rond 3 uur. Maar ja we gaan door. Er is nu een docu op ned 2 over depressie, modeziekte? In Nederland gaat het meeste geld om in de geestelijke gezondheid ter wereld.
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:07:50 #65
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93246155
ik heb het express niet gekeken. Modeziekte of niet, ik heb er last van, en wens door zulke programma';s niet in het hoekje aansteller te worden geschoven :)

Het kan dan een mode genoemd worden, blijkbaar heeft niemand door dat we nu meer en meer onderzoek doen naar de hersenen, en er dus veel meer 'in de mode komt' omdat we er veel meer over weten. Of het nu depressie of ADHD is. Het is niet een modeziekte, het wordt beter herkend.
pi_93246498
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:07 schreef Swiffer het volgende:
ik heb het express niet gekeken. Modeziekte of niet, ik heb er last van, en wens door zulke programma';s niet in het hoekje aansteller te worden geschoven :)

Het kan dan een mode genoemd worden, blijkbaar heeft niemand door dat we nu meer en meer onderzoek doen naar de hersenen, en er dus veel meer 'in de mode komt' omdat we er veel meer over weten. Of het nu depressie of ADHD is. Het is niet een modeziekte, het wordt beter herkend.
Juist omdat je zelf depressief bent zou ik dit soort dingen in de gaten houden, mochten er na de echte diagnoses op een hoop modieuze diagnoses (wat klinkt dit gek) gesteld worden weet niemand straks meer wat echt depressief zijn is.
Het bij voorbaat ontkennen van die mogelijkheid is een beetje struisvogelpolitiek.
pi_93246843
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:07 schreef Swiffer het volgende:
ik heb het express niet gekeken. Modeziekte of niet, ik heb er last van, en wens door zulke programma';s niet in het hoekje aansteller te worden geschoven :)
Nu geef je zonder dat je het gezien hebt een (overigens verkeerd) oordeel. Hoewel ik me kan voorstellen dat je geen zin hebt om naar een programma er over te kijken als je er zelf midden in zit :).

Naar mijn mening gaven ze een vrij helder beeld over er in Nederland met depressies wordt omgegaan zonder over de oorzaak te oordelen. Daarbij werd er van uit gegaan dat het geen modeziekte is, maar dat er net als bij bijvoorbeeld ADHD de laatste 10-20 jaar veel meer aandacht voor is met als resultaat dat er ook meer mensen gediagnostiseerd worden.
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:59:03 #68
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93248291
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:16 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Juist omdat je zelf depressief bent zou ik dit soort dingen in de gaten houden, mochten er na de echte diagnoses op een hoop modieuze diagnoses (wat klinkt dit gek) gesteld worden weet niemand straks meer wat echt depressief zijn is.
Het bij voorbaat ontkennen van die mogelijkheid is een beetje struisvogelpolitiek.
Ik wil niets ontkennen hoor. Ik houd het niet in de gaten omdat ieder 'normaal' mens gewoon weigert verder te kijken dan de mode. dat ik het programma niet heb gezien en dus verkeerd oordeel, dat is ook niet goed. Maar ik ben ik, en daar doet een ander met zn vooroordeel weinig aan af..
pi_93249446
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:59 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik wil niets ontkennen hoor. Ik houd het niet in de gaten omdat ieder 'normaal' mens gewoon weigert verder te kijken dan de mode. dat ik het programma niet heb gezien en dus verkeerd oordeel, dat is ook niet goed. Maar ik ben ik, en daar doet een ander met zn vooroordeel weinig aan af..
Beetje overdreven vind je niet? Vind je blik wel erg eenzijdig cq negatief.
pi_93249723
Een kenmerk van een modeziekte is dat de patiënt een sterke focus legt op de symptomen . Voor de meestal tamelijke ernstige klachten, zijn er eigenlijk niet of nauwelijks lichamelijke verklaringen te vinden. Kernvraag is dus niet de vraag of mensen die klachten ondervinden. Dat doen ze. Punt is vooral dat de focus op hun klachten een eigen ziektebeeld vormt, dat zo herkenbaar is voor andere dat ook zij deze ziektes herkennen. Zo lijkt elk tijdperk zijn eigen modeziektes te kennen.

Citaat Hippe ziektes, hoe kunnen honderdduizenden mensen een ziekte hebben die niet bestaat?
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:52:39 #71
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93250587
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je zou ook eens een gewone ritalin kunnen proberen. Een halve dan, een hele is veel teveel voor jou denk ik.
Ik vind dat je arts het erg snel opgeeft en je bij concerta veel teveel heeft gegeven.
Ik zou je echt aanraden: als je wakker wordt eerst wat eten, en dan een halve ritalin erin. Dan een half uurtje blijven liggen in bed. Of op de bank gaan zitten, hond of kat aaien. Geen computer of mobiel. En dan kijken of je er rustiger van wordt.

Als dat niks doet, kan je het pas afschrijven. En als het wel wat doet: er bestaat ook langwerkende ritalin, die doet het 5 a 6 uur ipv 3. Ik ken iemand bij wie dat werkt, en bij wie concerta en dex niks/weinig deden

En op basis waarvan denken ze dat andere meds meer kwaad dan goed doen? Ik zeg niet dat je dat toch moet proberen, maar ik vind het raar klinken. Psyq is volgens mij niet zo dol op andere adhd meds, maar ik vind dat een beetje raar.
Ik heb zelf ook geen zin om telkens weer depressief te worden van de meds...

De bijwerkingen van die andere 2 zijn vrij pittig en ik reageer al zo heftig op medicatie dat ik het zelf niet eens wil proberen. Geen zin in om weer maanden lang tegen bijwerking en depressie te moeten knokken. Ondanks het feit dat ik geen meds slik zijn mijn symptomen de afgelopen jaar toch afgenomen (zo'n 30%) puur door er over te praten en ook de ADtjes die ik nu heb werken behoorlijk goed. Ik heb de laatste 4 maanden 5 boeken gelezen en Diego werkt ook mee in de rust. Enige wat ik moet leren is doorzetten en structuur.

Trouwens iemand ervaring met acuut stoppen van de dex? Ik zag net ineens wazig, soort van halve maan om me iris idee wat bewoog en dus beeld stoorde... nu is dat ineens weer weg kan alleen nog niet goed focussen en koppijn (grr)
pi_93251494
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 12:52 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook geen zin om telkens weer depressief te worden van de meds...

De bijwerkingen van die andere 2 zijn vrij pittig en ik reageer al zo heftig op medicatie dat ik het zelf niet eens wil proberen. Geen zin in om weer maanden lang tegen bijwerking en depressie te moeten knokken. Ondanks het feit dat ik geen meds slik zijn mijn symptomen de afgelopen jaar toch afgenomen (zo'n 30%) puur door er over te praten en ook de ADtjes die ik nu heb werken behoorlijk goed. Ik heb de laatste 4 maanden 5 boeken gelezen en Diego werkt ook mee in de rust. Enige wat ik moet leren is doorzetten en structuur.

Trouwens iemand ervaring met acuut stoppen van de dex? Ik zag net ineens wazig, soort van halve maan om me iris idee wat bewoog en dus beeld stoorde... nu is dat ineens weer weg kan alleen nog niet goed focussen en koppijn (grr)
Ok, dat snap ik wel. Wel fijn dat het sowieso al beter gaat!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93251718
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:59 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik wil niets ontkennen hoor. Ik houd het niet in de gaten omdat ieder 'normaal' mens gewoon weigert verder te kijken dan de mode. dat ik het programma niet heb gezien en dus verkeerd oordeel, dat is ook niet goed. Maar ik ben ik, en daar doet een ander met zn vooroordeel weinig aan af..
Dan moet je ook niet gaan zeuren dat zoiets op tv komt. Met jou vooroordeel dat 'normale' mensen weigeren verder te kijken dan dat depressie slechts een modeziekte / aanstellerij is sluit je je in hetzelfde rijtje aan. Het stomme is dan dat je zegt dat hun je in het hoekje aansteller schuiven, maar in weze ben je daar dan zelf ook schuldig aan.
pi_93252854
Eindelijk weer eens een productief moment. Het is zo lastig om te beginnen aan al het werk (vooral omdat het uit veel losse onderdelen bestaat die ik allemaal afzonderlijk moet afronden), maar als ik eenmaal bezig ben gaat het best snel en makkelijk. Alleen het is zo lastig om niet tussendoor afgeleid te raken :N
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:24:27 #75
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93254573
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet gaan zeuren dat zoiets op tv komt. Met jou vooroordeel dat 'normale' mensen weigeren verder te kijken dan dat depressie slechts een modeziekte / aanstellerij is sluit je je in hetzelfde rijtje aan. Het stomme is dan dat je zegt dat hun je in het hoekje aansteller schuiven, maar in weze ben je daar dan zelf ook schuldig aan.
Ik sta achter het moraal van de uitzending die jij beschrijft, en dan duw ik mensen in hoekjes? Ik snap je niet helemaal geloof ik.

Ik weet niet in welke verdraagzame omgeving sommigen schijnen te leven, maar als iemand hier roept ik ben depressief, dan is het na 2 dagen okee nu weten we het, en nu verder met de normale gang van zaken. Of, 'o weer zo een'. Zij wijzen die persoon aan als aansteller. niet ik. Dat mensen hokjesdenkers zijn neemt niet weg dat ik hier een terechte conclusie over de maatschappij maak. Waarom zou er anders een programma komen om het op te helderen, en DIE vooroordelen weg te nemen?

Ik heb nog geen tv uitzending gezien die laat zien hoe depressieve mensen aanstellers zijn, en het zichzelf aan doen. Dat doet de maatschappij al genoeg.

Ik probeer al jaren te overleven, en te doen alsof er niets aan de hand is. Helaas werkt dat netz o goed als er voor uit komen, averechts. Veel andere keuzes zijn er echter niet. Ik heb overigens tegen niemand van mijn sociale omgeving ook niets verteld, omdat onbegrip nu eenmaal overheerst. Hoe je t ook wend of keert.

Dat het leven van de mensen die aan een ziekte lijden en als aanstellers worden bestempelt eens wordt uitgelicht, en niet als mode-meelopers gezien moeten worden, is alleen maar iets waar ik achter sta.

[ Bericht 19% gewijzigd door Swiffer op 24-02-2011 14:41:28 ]
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:30:43 #76
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93254889
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Horchata het volgende:
Eindelijk weer eens een productief moment. Het is zo lastig om te beginnen aan al het werk (vooral omdat het uit veel losse onderdelen bestaat die ik allemaal afzonderlijk moet afronden), maar als ik eenmaal bezig ben gaat het best snel en makkelijk. Alleen het is zo lastig om niet tussendoor afgeleid te raken :N
Mwehehehe ken het, en als je iets te lang bent afgeleid, kan je wééér opnieuw beginnen... 'Bouwpakketten' zijn ook niet mijn favoriete bezigheid..

[ Bericht 8% gewijzigd door Swiffer op 24-02-2011 14:39:16 ]
pi_93255515
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:24 schreef Swiffer het volgende:
Ik sta achter het moraal van de uitzending die jij beschrijft, en dan duw ik mensen in hoekjes? Ik snap je niet helemaal geloof ik.

Ik weet niet in welke verdraagzame omgeving jij schijnt te leven, maar als iemand hier roept ik ben depressief, dan is het na 2 dagen okee nu weten we het, en nu verder met de normale gang van zaken. Of, 'o weer zo een'. Zij wijzen die persoon aan als aansteller. niet ik. Dat mensen hokjesdenkers zijn neemt niet weg dat ik hier een terechte conclusie over de maatschappij maak. Waarom zou er anders een programma komen om het op te helderen, en DIE vooroordelen weg te nemen?

Ik heb nog geen tv uitzending gezien die laat zien hoe depressieve mensen aanstellers zijn, en het zichzelf aan doen. Dat doet de maatschappij al genoeg.

Ik probeer al jaren te overleven, en te doen alsof er niets aan de hand is. Helaas werkt dat averechts. Veel andere keuzes zijn er echter niet. Ik heb overigens tegen niemand van mijn sociale omgeving ook niets verteld, omdat onbegrip nu eenmaal overheerst. Hoe je t ook wend of keert.

Een personeelslid van me is depressief en ik neem geregeld de tijd om te vragen hoe het met hem gaat en hoe de gesprekken bij de dokter zijn geweest waar hij eens in de twee weken een paar uur voor vrij krijgt. Als jij al niet accepteert dat er wel mensen zijn die verder kijken dan dat het aanstellerij zou moeten zijn, waarom zouden juist die mensen dat volgens jou dan wél moeten doen?
Dat is een beetje mijn punt én de reden dat ik zeg dat je dan niet moet zeuren.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:46:05 #78
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93255648
@swiffer

Misschien moet je eens wel laten zien aan andere dat je depressief bent. het net alsof doen dat er niets aan de hand is is net zo slecht als mensen die denken dat het niets is. imo duw jij nu je sociale omgeving in een hokje van niet zelf kunnen denken en oordelen of het wel of geen modeziekte is.

je zal misschien verrast zijn met de inlevings vermogen van mensen. mijn omgeving weet het ook en veel mensen weten ook uit wat voor dal ik gekomen ben en ze doen ook niet moeilijk als ik es zeg van laat me met rust maar als ze merken dat het weer te diep gaat proberen ze mij eruit te halen.

laat je omgeving beslissen of ze met Jou depressie kunnen omgaan ipv denken voor je omgeving.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:09:34 #79
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93256793
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:46 schreef Wickyleaks het volgende:
@swiffer

Misschien moet je eens wel laten zien aan andere dat je depressief bent. het net alsof doen dat er niets aan de hand is is net zo slecht als mensen die denken dat het niets is. imo duw jij nu je sociale omgeving in een hokje van niet zelf kunnen denken en oordelen of het wel of geen modeziekte is.

je zal misschien verrast zijn met de inlevings vermogen van mensen. mijn omgeving weet het ook en veel mensen weten ook uit wat voor dal ik gekomen ben en ze doen ook niet moeilijk als ik es zeg van laat me met rust maar als ze merken dat het weer te diep gaat proberen ze mij eruit te halen.

laat je omgeving beslissen of ze met Jou depressie kunnen omgaan ipv denken voor je omgeving.
Dat heb ik drie jaar geleden al gedaan, en geloof me, ik kwam van een ontzettend koude kermis thuis. Ik wist niet dat de diagnose ADHD en depressie zou zijn, maar ik uitte wel mijn ongelukkige gevoelens enzo.
Dan heb ik het over werk, over mijn toenmalige partner, over mijn ouders, enz.

Het zat allemaal tussen mijn oren, en ik kon het heel mooi verzinnen. Ik ahd mijn hele leven al een mooie fantasie volgens mijn ouders, en de bedrijfsarts (die overigens niet eens zijn beroepsgeheim bewaart) vond dat ik me aanstelde, en als ik het werk niet trok moest ik maar opzouten. Daar komt het feitelijk op neer bij de meesten in mijn omgeving. Aanpassen, of opbokken. Terwijl mijn kwalen juist kwamen door het altijd maar willen aanpassen en alles maar doen zoals het hoort, zonder enkel resultaat of goedkeuring. ondankbaar, dat was ik.

Ik heb me toen kwetsbaar opgesteld, en dat heeft me nu tot het punt gebracht dat ik niets of niemand meer in vertrouwen durf te nemen. En als ik dat al durf, dan krijgen ze alleen maar een zeiknat van het janken Swiffer te zien, en weten ze alsnog niet wat ze ermee aanmoeten. Ook voel ik me dan schuldig omdat ik mensen ermee opzadel.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:12:31 #80
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93256956
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:43 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Een personeelslid van me is depressief en ik neem geregeld de tijd om te vragen hoe het met hem gaat en hoe de gesprekken bij de dokter zijn geweest waar hij eens in de twee weken een paar uur voor vrij krijgt. Als jij al niet accepteert dat er wel mensen zijn die verder kijken dan dat het aanstellerij zou moeten zijn, waarom zouden juist die mensen dat volgens jou dan wél moeten doen?
Dat is een beetje mijn punt én de reden dat ik zeg dat je dan niet moet zeuren.
Ik denk dat je niet in 1 post kan beoordelen in hoeverre ik dan wel niet zeur. Ieder heeft zijn ervaring, en om me dan een zeur te noemen is ook wat kortzichtig. Laten we elkaar gewoon in de waarde laten. jij hebt jouw ervaring, en jij kan er mee omgaan. Velen in mijn omgeving niet. Waar ik ervaringen mee heb gehad in het verleden die voor mij reden genoeg zijn er niet meer op te vertrouwen.. Ik beweer nergens dat ik niet accepteer dat er mensen zijn die het wel begrijpen.
pi_93257493
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:30 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Mwehehehe ken het, en als je iets te lang bent afgeleid, kan je wééér opnieuw beginnen... 'Bouwpakketten' zijn ook niet mijn favoriete bezigheid..
Afstuderen als bouwpakket, zo had ik het nog niet bekeken :D
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:25:40 #82
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93257632
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:22 schreef Horchata het volgende:

[..]

Afstuderen als bouwpakket, zo had ik het nog niet bekeken :D
uiteindelijk is alles een bouwpakket ;) *filosofenmodus uit * :P
pi_93269778
zo heee de werkdag overleeft, daarna 5 uur stuiteren in een kwartier.
nu ben ik net weer een beetje rustiger.
trouwens toen moest ik nog boodschappen gaan doen zal maar niet zeggen hoe dat ging *O*
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:20:53 #84
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_93293287
quote:
Dat heb ik drie jaar geleden al gedaan, en geloof me, ik kwam van een ontzettend koude kermis thuis.

[...]

Ik heb me toen kwetsbaar opgesteld, en dat heeft me nu tot het punt gebracht dat ik niets of niemand meer in vertrouwen durf te nemen.
Wat dapper van je toen, om je zo kwetsbaar op te stellen tegenover een stelletje lomperiken, die jou vertrouwen eigenlijk niet waard waren.... :s)

Krijg je nu ook psychotherapie voor je depressieve klachten eigenlijk? Ik denk dat het je veel zou kunnen helpen om iemand te hebben die wel naar je luistert, je wel accepteert, je wel serieus neemt, die wel verstand van ADHD en depressie heeft, die wel tijd voor je heeft, die er wel tegen kan om een zeiknat van het janken Swiffer te zien, die er vervolgens ook nog weet wat hij/zij er mee aanmoet en waar je je na afloop ook niet schuldig over hoeft te voelen? :)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 07:36:39 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93295290
@swiffer: wat stom dat je zulke reacties kreeg :(
Daar ga je je ook niet beter van voelen natuurlijk...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93295336
Ach Swiffer...

Soms zijnmensen stom en bekrompen.
Ik denk alleen wel dat je het aan jezelf verplicht bent om iemand te zoeken die wel verstand heeft van depressie en ADHD. Geloof me, ze bestaan.
Je bent het namelijk waard om uiteindelijk ok een leven te gaan leiden, waarin je je zo plezierig mogelijk voelt en je je niet hoeft te verbergen achter een muur.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 25 februari 2011 @ 07:59:10 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93295395
Zeesushi O+ jij bent echt lief O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93295502
:@
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_93295680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:12 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet in 1 post kan beoordelen in hoeverre ik dan wel niet zeur. Ieder heeft zijn ervaring, en om me dan een zeur te noemen is ook wat kortzichtig. Laten we elkaar gewoon in de waarde laten. jij hebt jouw ervaring, en jij kan er mee omgaan. Velen in mijn omgeving niet. Waar ik ervaringen mee heb gehad in het verleden die voor mij reden genoeg zijn er niet meer op te vertrouwen.. Ik beweer nergens dat ik niet accepteer dat er mensen zijn die het wel begrijpen.

Ik maakte uit je reactie op dat je gewoon je kop in het zand stak, uiteraard erg begrijpelijk gezien je uitleg hierboven, maar niet de manier om met de dingen om te gaan. Net als de andere mensen hierboven ook zeggen, je hebt gewoon iemand nodig, en ze bestaan echt en vast ook in jou omgeving. Ik gun het je van harte. Je zult ze alleen niet vinden als je er van overtuigd bent dat iedereen je een aansteller vind als je zegt dat je depressief bent. Wanneer je hulp wilt krijgen is de eerste voorwaarde dat je dit ook zelf wilt en toelaat.

Misschien heb ik je wat te hard aangevallen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Succes in ieder geval!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:24:44 #90
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93296605
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:20 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Wat dapper van je toen, om je zo kwetsbaar op te stellen tegenover een stelletje lomperiken, die jou vertrouwen eigenlijk niet waard waren.... :s)

Krijg je nu ook psychotherapie voor je depressieve klachten eigenlijk? Ik denk dat het je veel zou kunnen helpen om iemand te hebben die wel naar je luistert, je wel accepteert, je wel serieus neemt, die wel verstand van ADHD en depressie heeft, die wel tijd voor je heeft, die er wel tegen kan om een zeiknat van het janken Swiffer te zien, die er vervolgens ook nog weet wat hij/zij er mee aanmoet en waar je je na afloop ook niet schuldig over hoeft te voelen? :)
Die is er ook, ik ben in therapie, maar dat is dan ook iemand vanuit professioneel oogpunt. Niet uit sociaal oogpunt.
Er is wel iemand, en die steunt me ook waar ie kan, maar idd schuldgevoel.

Ik heb ook mensen om me heen nodig, maar zoals mijn shrink zei, probeer te stoppen met je energie te steken in de botteriken, en geef energie aan nieuwe mensen die wel de moeite waard zijn.
Het uitvoeren is alleen zo moeilijk,... Maar zullen we het nu weer over ADHD hebben? :P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:25:28 #91
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93296626
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:27 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik maakte uit je reactie op dat je gewoon je kop in het zand stak, uiteraard erg begrijpelijk gezien je uitleg hierboven, maar niet de manier om met de dingen om te gaan. Net als de andere mensen hierboven ook zeggen, je hebt gewoon iemand nodig, en ze bestaan echt en vast ook in jou omgeving. Ik gun het je van harte. Je zult ze alleen niet vinden als je er van overtuigd bent dat iedereen je een aansteller vind als je zegt dat je depressief bent. Wanneer je hulp wilt krijgen is de eerste voorwaarde dat je dit ook zelf wilt en toelaat.

Misschien heb ik je wat te hard aangevallen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Succes in ieder geval!
Ik ben er ook niet van overtuigd dat iedereen zo is. Maar e mensen in mijn huidig sociaal leven wel :) Moet ik dus iets aan gaan doen, maar dat is moeilijk als je hard op je bek bent gegaan.. mar tnx voor je feedback iig!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:39:26 #92
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93296924
@swiffer depressie kan makkelijk in dit topic aangezien de meeste adhders er last van hebben ;)

Ik weet dat het moeilijk is om mensen te vertrouwen en je gaat nog veel vaker op je bek maar je komt echt mensen tegen in je leven die al dat vallen waard zijn :)

Ik heb pas een kleine 2 jaar mensen in mijn leven die ik vrienden durf te noemen en ik ben bijna 30 ;) beter laat dan nooit :)
pi_93324854
Mijn vriend heeft ADD,,, geen touw aan vast te knopen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:27:13 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93330937
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Wickyleaks het volgende:
@swiffer depressie kan makkelijk in dit topic aangezien de meeste adhders er last van hebben ;)

Ik weet dat het moeilijk is om mensen te vertrouwen en je gaat nog veel vaker op je bek maar je komt echt mensen tegen in je leven die al dat vallen waard zijn :)

Ik heb pas een kleine 2 jaar mensen in mijn leven die ik vrienden durf te noemen en ik ben bijna 30 ;) beter laat dan nooit :)
Dat heb je heel mooi gezegd O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93334674
Wat leuk, je ontdekt steeds nieuwe plekken hier op Fok! Eigenlijk nog nooit een ADHD-forum bezocht, al is toch al enige jaren bekend dat ik adhd heb :).

Ben toevallig sinds kort weer begonnen met het slikken van ritalin, was 5 jaar geleden al eens begonnen maar door, wat nu blijkt, een incompetente kinderpsycholoog een totaal verkeerde dosering gehad en daardoor binnen 5 maanden weer gestopt ben ivm de vele bijwerkingen. Zat destijds in me examenjaar en had wel andere dingen aan me hoofd.

Ik weet ondertussen dat ADHD behandelen niet alleen een kwestie is van volstoppen met ritalin, maar mijn psycholoog destijds had besloten dat ik vrij hoge gradatie van ADHD had en daardoor maar 4x daags 15 mg moest slikken (Zonder opbouw). Gevolg was dat ik geen honger meer had, niet kon slapen (en daar hielp die kansloze melatonine ook niet tegen) en emotioneel afgevlakt werd. Werd er samengevat eigenlijk in mezelf gekeerd en lusteloos van.

Sinds ik ben gestopt rook ik ongeveer 2 jointjes per dag, daar voel ik me goed bij en het helpt me om na een dag werken, rust te nemen en te relaxen. Maar nu wil ik stoppen met blowen, daar heb ik verscheidene redenen voor, onder andere me gezondheid en het feit dat ik terug naar school wil.

Dus een maand geleden begonnen met 2x daags 5 mg en iedere week met 5 mg verhoogt, waardoor ik nu op 30 mg pd zit (2x15). Voel me hier op zich goed bij, heb geen bijwerkingen, voel eigenlijk niet dat het werkt (wel dat het uitwerkt), maar toch lijkt het of ik in staat ben een rem op mezelf te zetten of 'een tandje terug te schakelen'.

Nu komt het probleem, ik slik het 2x per dag, wat er meestal op neer komt dat ik om 8.00 en om 13.00 het inneem. Het probleem daarmee is dat het uitgewerkt is om een uur of half 6 en dat is precies het moment dat ik in de trein zit, dan word ik onrustig, krijg ik zweethanden, krijg ik het warm, en raak ik gefrustreerd om niks (Niet fijn, maar helemaal niet in de trein !). Heeft er iemand tips of hier wat aan te doen is ? Of komt het gewoon omdat ik het 2x per dag slik ? en als ik het dan 3x per dag slik, dan heb ik weer een grote kans dat ik er net voor het slapen last van krijg..
pi_93337012
Stop per direct met het slikken van Concerta. Heb het gedaan van oktober tot nu maar het heeft niet het resultaat gebracht wat ik wou en dacht. De reden van de medicatie was een langere concentratieboog voor school. Punt is dat de bijwerkingen echt kut zijn, continue vieze smaak, niet kunnen slapen en werd er alleen wat rustiger van.

De storm in je hoofd zoals zoveel mensen hebben heb ik gelukkig niet. Heb al 25 jaar zonder medicatie geleefd en ga dat weer doen. Hoef nog maar een paar maandjes naar school dus dat moet wel lukken. Het beste werkt toch in een zo min mogelijke prikkelbare omgeving werken.
pi_93337177
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 00:38 schreef Mind_State het volgende:
Wat leuk, je ontdekt steeds nieuwe plekken hier op Fok! Eigenlijk nog nooit een ADHD-forum bezocht, al is toch al enige jaren bekend dat ik adhd heb :).

Ben toevallig sinds kort weer begonnen met het slikken van ritalin, was 5 jaar geleden al eens begonnen maar door, wat nu blijkt, een incompetente kinderpsycholoog een totaal verkeerde dosering gehad en daardoor binnen 5 maanden weer gestopt ben ivm de vele bijwerkingen. Zat destijds in me examenjaar en had wel andere dingen aan me hoofd.

Ik weet ondertussen dat ADHD behandelen niet alleen een kwestie is van volstoppen met ritalin, maar mijn psycholoog destijds had besloten dat ik vrij hoge gradatie van ADHD had en daardoor maar 4x daags 15 mg moest slikken (Zonder opbouw). Gevolg was dat ik geen honger meer had, niet kon slapen (en daar hielp die kansloze melatonine ook niet tegen) en emotioneel afgevlakt werd. Werd er samengevat eigenlijk in mezelf gekeerd en lusteloos van.

Sinds ik ben gestopt rook ik ongeveer 2 jointjes per dag, daar voel ik me goed bij en het helpt me om na een dag werken, rust te nemen en te relaxen. Maar nu wil ik stoppen met blowen, daar heb ik verscheidene redenen voor, onder andere me gezondheid en het feit dat ik terug naar school wil.

Dus een maand geleden begonnen met 2x daags 5 mg en iedere week met 5 mg verhoogt, waardoor ik nu op 30 mg pd zit (2x15). Voel me hier op zich goed bij, heb geen bijwerkingen, voel eigenlijk niet dat het werkt (wel dat het uitwerkt), maar toch lijkt het of ik in staat ben een rem op mezelf te zetten of 'een tandje terug te schakelen'.

Nu komt het probleem, ik slik het 2x per dag, wat er meestal op neer komt dat ik om 8.00 en om 13.00 het inneem. Het probleem daarmee is dat het uitgewerkt is om een uur of half 6 en dat is precies het moment dat ik in de trein zit, dan word ik onrustig, krijg ik zweethanden, krijg ik het warm, en raak ik gefrustreerd om niks (Niet fijn, maar helemaal niet in de trein !). Heeft er iemand tips of hier wat aan te doen is ? Of komt het gewoon omdat ik het 2x per dag slik ? en als ik het dan 3x per dag slik, dan heb ik weer een grote kans dat ik er net voor het slapen last van krijg..
Dit heb ik precies zo geschreven in een vorig topic. Alleen ik slikte Concerta waar ik dus vanaf nu mee stop. Maar je hebt dus last van de rebound, alles wordt extra. Is volgens mij weinig tegen te doen.

Of proberen zonder medicatie te leven en zelf zorgen voor meer structuur? Je moet het boek, hulpgids adhd is lezen, dat zal je zeker helpen.
pi_93338351
@Mind State

Concerta is langdurige variant van ritalin, werkt bij mij perfect maar moet wel bijbetalen. Had in het begin ook last van rebound rond dezelfde tijd, heb daar wel twee maanden mee gedaan en toen de dosis verhoogt gaat nu perfect! Ben idd wel flink afgevallen maar de kosten wegen niet op tegen de baten en denk dat dat straks ook weer beter gaat!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 10:47:56 #99
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93341052
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 03:04 schreef Fes1-2 het volgende:
@Mind State

Concerta is langdurige variant van ritalin, werkt bij mij perfect maar moet wel bijbetalen. Had in het begin ook last van rebound rond dezelfde tijd, heb daar wel twee maanden mee gedaan en toen de dosis verhoogt gaat nu perfect! Ben idd wel flink afgevallen maar de kosten wegen niet op tegen de baten en denk dat dat straks ook weer beter gaat!
overstappen naar avero achmea die vergoed concerta ;)

@mind of state ik word dat ook van adhd meds... in mijzelf gekeerd...Ik leef wel zonder. Nu ik weet wat ik heb helpt al een hele hoop nu nog leren om me toch tot dingen te zetten ipv laatste moment (zoals huishouden lol.... had al klaar moeten zijn maar ik moet nog beginnen _O-)
pi_93384959
*O* *O* *O* Hoi.
Het is weer saaie zondag en natuurlijk ben ik met van alles bezig behalve met hetgeen ik nog moet doen natuurlijk.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:09:22 #101
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93386216
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:36 schreef Dropkogel het volgende:
*O* *O* *O* Hoi.
Het is weer saaie zondag en natuurlijk ben ik met van alles bezig behalve met hetgeen ik nog moet doen natuurlijk.
adhd dag *O* :)
pi_93387623
@ Wicky ja maar wel een fijne.

en nu ga ik eens kijken of ik nog iets kan tekenen vandaag.
pi_93389595
Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen maar het is allemaal goed gegaan met de medicatie. Had er 1 in m'n handbagage en 1 in mijn koffer, maar ze keken er niet eens naar. Had wel shampoo in mijn handbagage gedaan :') en op de terugreis was er ook niks aan de hand.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:57:50 #104
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93430435
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Wickyleaks het volgende:
@swiffer depressie kan makkelijk in dit topic aangezien de meeste adhders er last van hebben ;)

Ik weet dat het moeilijk is om mensen te vertrouwen en je gaat nog veel vaker op je bek maar je komt echt mensen tegen in je leven die al dat vallen waard zijn :)

Ik heb pas een kleine 2 jaar mensen in mijn leven die ik vrienden durf te noemen en ik ben bijna 30 ;) beter laat dan nooit :)
daar hou ik dan ook aan vast, moet n van scratch af aan alles weer gaan opbouwen, hoop als ik 30 ben net zo te zitten eigelijk, in elk geval bedankt voor je (jullie) support!

En het is weer dramaandag. Moest stoppen met mn angstmedicatie, ívm bijwerkingen met Wellbutrin,dus nu hele dag door dat zenuwgevoel weer terug, soort van negatieve vlinders in m'n buik :( heel gejaagd, en chaos im kopf :(
pi_93431072
Mweeeh ken ook niet op gang komen vandaag....... Waar ligt dat toch aan
  maandag 28 februari 2011 @ 10:34:06 #106
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93431269
Ik denk het weer.. veelste donker!
pi_93432410
Zou kunnen, en tis weer koud ineens!
  maandag 28 februari 2011 @ 11:17:03 #108
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93432453
En nat, erg vies.. hondenweer!
  maandag 28 februari 2011 @ 12:11:52 #109
238488 Crapbag
I love crap
pi_93434236
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:25 schreef Fes1-2 het volgende:
Mweeeh ken ook niet op gang komen vandaag....... Waar ligt dat toch aan
Het is maandag ;) -O-
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_93436256
Ik ben gestopt met mijn medicatie. Spannend.
  maandag 28 februari 2011 @ 13:15:19 #111
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93436675
Ben benieuwd useraccount.. Waarom stop je? En stop je dan met die Zoloft?
pi_93436924
Ik ook. :P En nee, ik stop niet met de Zoloft. Ik vind het het momenteel belangrijker om uit mijn depressie te komen dan om te presteren aan de uni. Dex veroorzaakt bij mij rebounds, en die zijn héél nasty.
pi_93437282
Nu een aantal dagen aan de 54mg Concerta, en gaat goed tot nu toe. Merk er iets meer dan bij de 36mg en heb minder last van rare bijwerkingen die telkens komen en gaan. Wel nog steeds een wat verminderde eetlust en een droge mond helaas. Hopelijk gaat dat ook nog over, maar verder heb ik het idee dat dit beter is/gaat dan de 36mg :) .
  maandag 28 februari 2011 @ 13:45:25 #114
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93437926
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:22 schreef useraccount het volgende:
Ik ook. :P En nee, ik stop niet met de Zoloft. Ik vind het het momenteel belangrijker om uit mijn depressie te komen dan om te presteren aan de uni. Dex veroorzaakt bij mij rebounds, en die zijn héél nasty.
Oh dus geen Dex meer.. Ik ben benieuwd, laat weten hoe het gaat!
  maandag 28 februari 2011 @ 13:45:58 #115
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93437949
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:30 schreef Horchata het volgende:
Nu een aantal dagen aan de 54mg Concerta, en gaat goed tot nu toe. Merk er iets meer dan bij de 36mg en heb minder last van rare bijwerkingen die telkens komen en gaan. Wel nog steeds een wat verminderde eetlust en een droge mond helaas. Hopelijk gaat dat ook nog over, maar verder heb ik het idee dat dit beter is/gaat dan de 36mg :) .
Heb deze ook gehad.. Ik had het idee dat ik meer in mijzelf gekeerd was.. Valt dat bij jou mee?
pi_93438090
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:45 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Heb deze ook gehad.. Ik had het idee dat ik meer in mijzelf gekeerd was.. Valt dat bij jou mee?
Niet heel veel meer dan normaal, ben van mezelf al wel wat meer introvert. Ik merk wel dat dingen soms langs me heen lijken te gaan, maar ik ervaar dat tot nu toe nog niet als hinderlijk vooral ook omdat het vaak een keuze is. Ik hoef nu niet meer op alles te reageren, en dat is ook wel fijn.
pi_93453821
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:45 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Oh dus geen Dex meer.. Ik ben benieuwd, laat weten hoe het gaat!
Zal ik doen. :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:01:02 #118
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93501992
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:57 schreef Swiffer het volgende:

[..]

daar hou ik dan ook aan vast, moet n van scratch af aan alles weer gaan opbouwen, hoop als ik 30 ben net zo te zitten eigelijk, in elk geval bedankt voor je (jullie) support!

En het is weer dramaandag. Moest stoppen met mn angstmedicatie, ívm bijwerkingen met Wellbutrin,dus nu hele dag door dat zenuwgevoel weer terug, soort van negatieve vlinders in m'n buik :( heel gejaagd, en chaos im kopf :(
Komt goed maar alleen jij hebt het in de hand :*
pi_93504283
Ben ik sinds gistermiddag vrij kom ik thuis het begin van de avond stort ik in.
slapen kon ik niet te moe voor.
uiteindelijk een korte nacht.

En vandaag alleen maar een druk hoofd en nog steeds veel te moe.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:16:28 #120
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93529549
Pff heavy gesprek gehad met mn zieleknijpert.. Wel goed hoor, maar veel stof tot nadenken weer..
pi_93546515
Mag ik even zeuren?

Net terug van de GGZ.
Mijn hulpverlener daar ( niet de psychiater ) vraagt zich af of de Ritalin wel werkt bij mij omdat ik af en toe nog steeds een stuiterdag heb.

Maar stuiterdagen horen er toch gewoon bij ondanks de medicatie?
Ik denk van wel iig.

Maar goed as woensdag heb ik weer een afspraak om 11.00 ( hopelijk verslaap ik me niet en mis ik niet de bus) dan kan ik het er even over hebben.
De week erop ik geloof die dinsdag erna heb ik een afspraak met de psychiater ik zal het wel bespreken dat wel.
Maar wat de oplossing is geen idee qua medicatie zit ik wel goed.
pi_93581873
Twee weken de tijd gehad om een onderzoek af te ronden. Vandaag beginnen ^O^ moet vanmiddag af zijn.

Werkloos, werkloos, werkloos. Ik zie als een berg op tegen de rest van m'n leven, ik ben nooit waar ik wil zijn, altijd waar ik niet wil zijn. Ik lijk op niemand, ik denk als niemand, ik leef maar een beetje van dag tot dag maar vooral van ervaring naar ervaring en ondertussen glippen de dagen, weken, maanden en jaren me door de vingers. De druk wordt alleen maar groter en zodoende ook mijn onvermogen om uberhaupt nog iets voor elkaar te krijgen. Dingen zijn nooit goed, ik ben altijd gefrustreerd. M'n leven is een puinzooi en ik weet niet eens of ik nog wel zin heb er iets van te maken. Laat ik beginnen met de vraag: wat dan?
Ad astra per aspera
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:14:16 #123
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93582396
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:52 schreef IkHeetJanus het volgende:
Twee weken de tijd gehad om een onderzoek af te ronden. Vandaag beginnen ^O^ moet vanmiddag af zijn.

Werkloos, werkloos, werkloos. Ik zie als een berg op tegen de rest van m'n leven, ik ben nooit waar ik wil zijn, altijd waar ik niet wil zijn. Ik lijk op niemand, ik denk als niemand, ik leef maar een beetje van dag tot dag maar vooral van ervaring naar ervaring en ondertussen glippen de dagen, weken, maanden en jaren me door de vingers. De druk wordt alleen maar groter en zodoende ook mijn onvermogen om uberhaupt nog iets voor elkaar te krijgen. Dingen zijn nooit goed, ik ben altijd gefrustreerd. M'n leven is een puinzooi en ik weet niet eens of ik nog wel zin heb er iets van te maken. Laat ik beginnen met de vraag: wat dan?
-O- dat gevoel ken ik en is zwaar kut :(

probeer het per dag te bekijken, wordt mij altijd aangeraden. Wat je van je leven wilt maken, daar kom je vanzelf achter als je je wat beter voelt. het is eerst belangrijk om te zorgen dat je in ieder geval kan wonen eten en werken/andere inkomsten hebt. En dat je afentoe iets leuks kan doen. Daarna komt de rest wel ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:19:37 #124
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93584502
Probeer het idd per dag te bekijken, en de tip die ik je ook kan geven is, stop met malen, hak knopen door en BLIJF bij het besluit, stop er dan ook mee om erover in te zitten. jij leidt je leven, en jij bepaalt waar jij op je plaats bent. Je hoeft niet op iemand anders te lijken. Welke druk wordt er groter?? Probeer daar eerst afbreuk aan te doen. Pas dan heb je tijd om echt na te denken over wie je bent.
pi_93585184
Typisch, bij psyq mag je zelf geen afspraak missen of afzeggen maar zij mogen blijkbaar wel nog geen dag van tevoren bellen om je afspraak drie weken vooruit te zetten :')
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:38:17 #126
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93587273
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:37 schreef Horchata het volgende:
Typisch, bij psyq mag je zelf geen afspraak missen of afzeggen maar zij mogen blijkbaar wel nog geen dag van tevoren bellen om je afspraak drie weken vooruit te zetten :')
dat heet Bureaucratie. Even ter info. ( :') )
pi_93587624
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:37 schreef Horchata het volgende:
Typisch, bij psyq mag je zelf geen afspraak missen of afzeggen maar zij mogen blijkbaar wel nog geen dag van tevoren bellen om je afspraak drie weken vooruit te zetten :')
Naaiers.
pi_93630997
Goeiemorgen!

Sinds 3 weken fanatiek naar de sportschool aan het gaan 3 keer per week, maar ik word er alleen maar drukker van
*O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:11:52 #129
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93632578
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef seasushi het volgende:
Goeiemorgen!

Sinds 3 weken fanatiek naar de sportschool aan het gaan 3 keer per week, maar ik word er alleen maar drukker van
*O*
Lol... ik kan je mijn werktijden aan raden om rustig van te worden... sinds 15uur gister al ruim 12uur geslapen :')
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:44:59 #130
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93633855
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef seasushi het volgende:
Goeiemorgen!

Sinds 3 weken fanatiek naar de sportschool aan het gaan 3 keer per week, maar ik word er alleen maar drukker van
*O*
Sport geeft energie, en reguleert/stimuleert je dopamine aanmaak iets meer.. Niet zo gek dus!
pi_93757886
Het weekend is voorbij dus iedereen kan weer onder zijn steen vandaan kruipen *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_93758070
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 07:58 schreef seasushi het volgende:
Het weekend is voorbij dus iedereen kan weer onder zijn steen vandaan kruipen *O*
Het is weer lekker weer in ieder geval :7 Ben al wel 'op' de trap gevallen vandaag en moet straks naar tandarts haha
pi_93759968
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 07:58 schreef seasushi het volgende:
Het weekend is voorbij dus iedereen kan weer onder zijn steen vandaan kruipen *O*
Ik heb nu nog weekend als in een baaldag genomen.
maar balen doe ik niet. :)
  maandag 7 maart 2011 @ 10:39:44 #134
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93760886
ik wil een baal-halfjaar :P
pi_93761602
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:39 schreef Swiffer het volgende:
ik wil een baal-halfjaar :P
Nou nou zo erg?
maar goed tijd voor koffie en wat leuke muziek.

c_/ hopelijk is het straks geen *O* bak.
pi_93761877
:W
  maandag 7 maart 2011 @ 12:27:39 #137
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93764487
Mwa zo erg.. ben gewoon heel moe das alles. :)
pi_93765453
@ Swiffer moe zijn is heel vervelend.
Dan heb je echt het gevoel dat je de dag moet overleven.

trouwens vaag de reden dat ik me vanmorgen omgedraaid had was hoofdpijn en misselijkheid.
een half uur nadat ik had gebeld dat ik niet kwam vandaag voelde ik me weer prima
  maandag 7 maart 2011 @ 12:55:41 #139
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93765501
Nja ik ben nu misselijk.. Komt van verkeerd ademen denk ik.. grrr..
pi_93789073
Interessante kijk op het RED-dieet:

http://www.mkatan.nl/radi(...)ieet-tegen-adhd.html
pi_93804290
Hoi! *O*

Geweldig weer! gisteren al als een idioot alles in de tuin gesnoeid. Niet gehinderd door enige kennis over wat ik nu aan het doen was.
Vandaag helaas in het ziekenhuis voor allerlei rare onderzoeken. Ik moet nuchter zijn en heb zin in koffie! (en opeens ook in croissantjes, gebakken eieren enzo enzo)
Daarna nog even fijn door naar de psychiater met als toegift naar mijn SPV er.
Ik wil wat leuks doen!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:37:51 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93804366
quote:
Op maandag 7 maart 2011 12:27 schreef Swiffer het volgende:
Mwa zo erg.. ben gewoon heel moe das alles. :)
Hier nog 1. Bijna 2 weken thuis geweest, gisteren gewerkt (6 uurtjes maar), daarna koppijn, en vanmorgen weer over mn toeren omdat ik de drukte niet aankan. En kon mn nest niet uitkomen, maar das niet raar, das elke dag zo.
Ik weet echt niet meer wat ik ermee moet. Moet ik nou gewoon kiezen op elkaar en doorgaan? Minder gaan werken? Ziek melden en leren niet meer gestresst te worden van werken, gewoon niet werken omdat ik er blijkbaar niet tegen kan? Heel makkelijk werk gaan doen (hoewel het probleem hem meer zit in het van huis zijn dan in de moeilijkheid van mijn werk, en zulk moeilijk werk doe ik niet.)

Ik word er echt gek van!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:38:59 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93804382
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 08:33 schreef seasushi het volgende:
Hoi! *O*

Geweldig weer! gisteren al als een idioot alles in de tuin gesnoeid. Niet gehinderd door enige kennis over wat ik nu aan het doen was.
Vandaag helaas in het ziekenhuis voor allerlei rare onderzoeken. Ik moet nuchter zijn en heb zin in koffie! (en opeens ook in croissantjes, gebakken eieren enzo enzo)
Daarna nog even fijn door naar de psychiater met als toegift naar mijn SPV er.
Ik wil wat leuks doen!
Samen spijbelen? ;)

Maar zonder gekheid: sterkte vandaag!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93804415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Samen spijbelen? ;)

Maar zonder gekheid: sterkte vandaag!
Jaaa! Spijbelen! Slenteren door de stad, met jas aan op terrasjes zitten, vette zakken patat eten en veel te veel geld uitgeven
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:46:48 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93804476
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 08:41 schreef seasushi het volgende:

[..]

Jaaa! Spijbelen! Slenteren door de stad, met jas aan op terrasjes zitten, vette zakken patat eten en veel te veel geld uitgeven
Jaaaaaaa! Gezellig! Shoppen bij lush O+
Maar ik moet eerst een nieuwe fiets, heb hem gisteren gesloopt :( hij liep al op zn eindje. En ik zonder fiets is zoiets als een saxofonist zonder sax ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:08:30 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93806126
Toch maar ziek gemeld :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:40:23 #147
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93810630
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hier nog 1. Bijna 2 weken thuis geweest, gisteren gewerkt (6 uurtjes maar), daarna koppijn, en vanmorgen weer over mn toeren omdat ik de drukte niet aankan. En kon mn nest niet uitkomen, maar das niet raar, das elke dag zo.
Ik weet echt niet meer wat ik ermee moet. Moet ik nou gewoon kiezen op elkaar en doorgaan? Minder gaan werken? Ziek melden en leren niet meer gestresst te worden van werken, gewoon niet werken omdat ik er blijkbaar niet tegen kan? Heel makkelijk werk gaan doen (hoewel het probleem hem meer zit in het van huis zijn dan in de moeilijkheid van mijn werk, en zulk moeilijk werk doe ik niet.)

Ik word er echt gek van!

Ik zit met hetzelfde, maar heb de ballen niet om me ziek te melden. Heb ik 3 jaar geleden al eens geprobeerd. Ik kon 8 uur p/w gaan inleveren of opbokken. Dus ik ga maar door. Hopelijk gaat het snel beter, maar sip word ik er wel van.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:25:27 #148
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93812111
W
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 08:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hier nog 1. Bijna 2 weken thuis geweest, gisteren gewerkt (6 uurtjes maar), daarna koppijn, en vanmorgen weer over mn toeren omdat ik de drukte niet aankan. En kon mn nest niet uitkomen, maar das niet raar, das elke dag zo.
Ik weet echt niet meer wat ik ermee moet. Moet ik nou gewoon kiezen op elkaar en doorgaan? Minder gaan werken? Ziek melden en leren niet meer gestresst te worden van werken, gewoon niet werken omdat ik er blijkbaar niet tegen kan? Heel makkelijk werk gaan doen (hoewel het probleem hem meer zit in het van huis zijn dan in de moeilijkheid van mijn werk, en zulk moeilijk werk doe ik niet.)

Ik word er echt gek van!
Is er geen optie om 1 a 2x per week thuis te werken?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:29:17 #149
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93812244
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:25 schreef Wickyleaks het volgende:
W

[..]

Is er geen optie om 1 a 2x per week thuis te werken?
jawel, maar dat kost me zoveel gedoe met organiseren (bedenken wat thuis kan en wat niet) dat geeft haast nog meer stress. ik heb het wel eens geprobeerd maar t gaat niet.

morgen naar mn coach, eens met haar bespreken
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93813388
Wat voor een bijwerkingen hebben jullie allemaal met Ritalin?
Ik gebruik het nu al sinds me 8ste oid. Ik heb geen idee waar ik op zou moeten 'letten'. :o
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:38:10 #151
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93816916
in het begin veel last van rebounds.. na langer gebruik weinig meer, maar k had op een gegeven moment wel een langwerkende versie.
pi_93817480
En wat bedoel je met 'rebounds' kon ik zo in de context van het 40ste topic niet uitvinden.
pi_93818087
Hier al een half jaar ziek.
in 12 jaar tijd bij deze baas ongeveer6,5 jaar bij elkaar ziek geweest. Ik geloof toch echt dat ik richting WAO ga. en ik moet zeggen zo langzamerhad denk ik wel dat dat goed is. Ik blijf ploeteren met me helemaal opdraaien tijdens mijn werk tot ik weer volledig af knap. De gezamelijke hulpverleners hebben hetzelfde idee.

Ik ben gewoon niet gemaakt om te werken O-)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:27:34 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93818908
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:09 schreef seasushi het volgende:
Hier al een half jaar ziek.
in 12 jaar tijd bij deze baas ongeveer6,5 jaar bij elkaar ziek geweest. Ik geloof toch echt dat ik richting WAO ga. en ik moet zeggen zo langzamerhad denk ik wel dat dat goed is. Ik blijf ploeteren met me helemaal opdraaien tijdens mijn werk tot ik weer volledig af knap. De gezamelijke hulpverleners hebben hetzelfde idee.

Ik ben gewoon niet gemaakt om te werken O-)
jeetje, dat klinkt toch wel heel heftig! Lijkt me een moeilijke beslissing (zover je er zelf echt veel zeggenschap over hebt dan). Ik ben hier ook bang voor. Weet niet of ik het wel zie zitten werken enzo.
maar ja, misschien bijvoorbeeld 4 dagen ofzo en dan niet meer proberen zo streberig te zijn ;) maar ik ga nu eerst ook maar eens rust pakken en met de psych bedenken hoe nu verder.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93819955
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:41 schreef seasushi het volgende:

[..]

Jaaa! Spijbelen! Slenteren door de stad, met jas aan op terrasjes zitten, vette zakken patat eten en veel te veel geld uitgeven
Vooral dat te veel geld uitgeven is aantrekkelijk.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:04:57 #156
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93820521
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef Aivac het volgende:
En wat bedoel je met 'rebounds' kon ik zo in de context van het 40ste topic niet uitvinden.
rebounds zijn het moment dat het uitwerkt.... dan worden je adhd symptomen tijdelijk heviger
pi_93820695
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:04 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

rebounds zijn het moment dat het uitwerkt.... dan worden je adhd symptomen tijdelijk heviger
Dat is 1 vol uur bij mij best wel lang dus. :N
pi_93821691
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:04 schreef Wickyleaks het volgende:
rebounds zijn het moment dat het uitwerkt.... dan worden je adhd symptomen tijdelijk heviger
Hmmm, daar merk ik verder zelf weinig van. Zal het komen doordat ik het niet wist/al te lang de medicijnen gebruik?
Ik heb geen idee. Lijkt me idd best heftig.
pi_93825627
Toch maar weer aan de Dextro. :') Ik ben zwak.
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:27:09 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93848992
Sinds wanneer is dat zwak?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:02:33 #161
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93849560
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:03 schreef useraccount het volgende:
Toch maar weer aan de Dextro. :') Ik ben zwak.
dextro energy ? :+

Niks zwaks aan. Een suikerpatient heeft insuline nodig, jij Dex.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:17:17 #162
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_93851323
Mensen hier ervaring met het overstappen van Ritalin naar Dextro? Ik zit nu al op een hoge dosis Ritalin maar heb niet het gevoel dat het optimaal werkt.
Ik kan de dosis niet verhogen doordat mijn bloeddruk dan te hoog wordt. Dextro heeft minder bijwerkingen maar ook een ietswat minder doelgerichte werking (Corrigeer me als het niet juist is;)). Daarom zou ik graag wat ervaringen willen horen of het de moeite waard is om de volledige 100% uit mijn medicatie te halen :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:19:42 #163
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93851415
@flosdraadje,

heb je wel eens een langwerkende versie geprobeerd? Concerta, Medikinet, Equasym?
Ritalin deed het m bij mij nl ook niet, vanwege het golfeffect, concerta/Equasym ging een stuk beter!
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:21:52 #164
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_93851474
@Swiffer

Nee nog niet. Ik zat daar ook aan te denken. Ik moet nog even kijken of het vergoed wordt door de verzekering. Bevalt de medicatie nu goed?
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:28:43 #165
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93851661
Hoi Flosdraadje

in verband met een depressie zit ik nu aan Wellbutrin, waardoor ik geen ritalin meer behoef. (Wellbutrin werkt als anti-depressiva en als chaos-remmer :))

Ik had veel baat bij Equasym, deze duurde maar 8 uur, smorgens een iets hogere dosis als smiddags. (Afgifte was 70:30) Soms pakte ik smiddags nog een capsule van 20 mg.
Werdt niet vergoed door verzekeraar, maar ik had het er wel voor over. Concerta heeft ook een bijbetaling.

Leuk he, dat verzekeraars/overheid ADHD-ers ertoe dwingen 4x per dag iets NIET te vergeten :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:33:56 #166
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_93851800
quote:
Leuk he, dat verzekeraars/overheid ADHD-ers ertoe dwingen 4x per dag iets NIET te vergeten :D
Haha, juist!!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:15:25 #167
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93852852
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:28 schreef Swiffer het volgende:
Hoi Flosdraadje

in verband met een depressie zit ik nu aan Wellbutrin, waardoor ik geen ritalin meer behoef. (Wellbutrin werkt als anti-depressiva en als chaos-remmer :))

Ik had veel baat bij Equasym, deze duurde maar 8 uur, smorgens een iets hogere dosis als smiddags. (Afgifte was 70:30) Soms pakte ik smiddags nog een capsule van 20 mg.
Werdt niet vergoed door verzekeraar, maar ik had het er wel voor over. Concerta heeft ook een bijbetaling.

Leuk he, dat verzekeraars/overheid ADHD-ers ertoe dwingen 4x per dag iets NIET te vergeten :D
mensen die concerta slikken moeten gewoon overstappen naar avero achmea... die wat hogere verzekeringen vergoeden dat gewoon wel :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:35:07 #168
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93853553
Iedereen hier is wel zwaar aan de medicatie he?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:02:31 #169
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93856392
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:15 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

mensen die concerta slikken moeten gewoon overstappen naar avero achmea... die wat hogere verzekeringen vergoeden dat gewoon wel :)
De premieverhoging bij Achmea vergeleken met mn huidige verzekeraar kwam 2 euro boven mijn huidige premie uit, met bijbetalingen voor Eqasym meegerekend.. :+
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:03:46 #170
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93856436
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:35 schreef Transport_Ink het volgende:
Iedereen hier is wel zwaar aan de medicatie he?
Ik weet niet met welke intentie je dit bedoelt, maar als ik voor mezelf spreek neem ik inderdaad 'veel' medicatie om nog mee te kunnen draaien. Oftewel met medicatie ben ik nog vrij 'normaal' zonder medicatie ben ik die ene die niet normaal kan werken.

Zie o.a. onderwerpen zoals deze:

Noemt deze maatschappij mensen te gauw ziek?

Ik ondervind het werkende leven als een enorme last als ik helemaal niets neem..
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:29:54 #171
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93857397
Groetjes vanuit de wachtkamer :W
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:32:41 #172
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93857495
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:03 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik weet niet met welke intentie je dit bedoelt
Precies zoals het er staat in al z'n neutraliteit O-)

quote:
maar als ik voor mezelf spreek neem ik inderdaad 'veel' medicatie om nog mee te kunnen draaien. Oftewel met medicatie ben ik nog vrij 'normaal' zonder medicatie ben ik die ene die niet normaal kan werken.

Zie o.a. onderwerpen zoals deze:

Noemt deze maatschappij mensen te gauw ziek?

Ik ondervind het werkende leven als een enorme last als ik helemaal niets neem..
Ik krijg zelf ook een diagnostisch onderzoek, dus het zal me wss niet allemaal vreemd zijn.

Kun je een ietsie vertellen over "normaal werken"? Puur uit interesse.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:37:42 #173
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_93857651
Hallo iedereen,

Ik heb nu al een aantal gesprekken achter de rug bij het GGZ (bij een team gespecialiseerd in ADD/ADHD, dus geen nitwits) en uit de uitgebreide tests/gesprekken blijkt dat ik ADD heb (zeer waarschijnlijk). Er komt nog 1 gesprek met een psychiater erbij (voor eventuele medicatie).

Nu mijn vraag; ik hoor vaak dat ritalin/concerta/etc vaak tegenovergesteld werkt. I.e. bij een ad(h)d er werkt het "rustgevend" en bij een niet ad(h)d'er activerend. Kun je dan ook concluderen dat iemand bij wie het "activerend" werkt nooit ad(h)d kan hebben? Of is dat te kort door de bocht?

Dank voor eventuele reacties! ;)
pi_93857835
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:29 schreef Murmeli het volgende:
Groetjes vanuit de wachtkamer :W
Groetjes terug.

Was het bij jou ook zo saai in de wachtkamer?

Kwam een collega tegen die ik wel mag daar dus hebben we even bij gekletst.
pi_93858625
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:35 schreef Transport_Ink het volgende:
Iedereen hier is wel zwaar aan de medicatie he?
Wel nee. Het is maar een handje per dag, en bevat geen een calorie
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_93858712
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:37 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

Nu mijn vraag; ik hoor vaak dat ritalin/concerta/etc vaak tegenovergesteld werkt. I.e. bij een ad(h)d er werkt het "rustgevend" en bij een niet ad(h)d'er activerend. Kun je dan ook concluderen dat iemand bij wie het "activerend" werkt nooit ad(h)d kan hebben? Of is dat te kort door de bocht?
Het verschilt per persoon hoe de medicijnen werken. Ik ken mensen die adhd hebben en opgefokter/zenuwachter werden van Concerta. Bij mij geeft het wel weer meer rust, en bij sommige doet het helemaal niks.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe gevoelig je bent voor de werkzame stof.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:14:14 #177
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93858966
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:32 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Precies zoals het er staat in al z'n neutraliteit O-)

[..]

Ik krijg zelf ook een diagnostisch onderzoek, dus het zal me wss niet allemaal vreemd zijn.

Kun je een ietsie vertellen over "normaal werken"? Puur uit interesse.
Ik doe beeldscherm werk, en zit hier met 8 collegas.
Zonder medicatie kan ik me niet concentreren, en raakt de vlam nogal eens in de pan omdat ik gefrustreerd raak en oververmoeid.

Overigens houden ze er (nog steeds) geen enkele rekening mee, dus dan slik ik maar meer troep :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:26:56 #178
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_93859433
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:07 schreef Horchata het volgende:

[..]

Het verschilt per persoon hoe de medicijnen werken. Ik ken mensen die adhd hebben en opgefokter/zenuwachter werden van Concerta. Bij mij geeft het wel weer meer rust, en bij sommige doet het helemaal niks.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe gevoelig je bent voor de werkzame stof.
Dank je! ;)
pi_93859962
@ Swiffer van mij geloofd men ook niet dat ik ADHD heb op het werk dat bleek vorige week wel weer.
Het was 13.30 en ik was moe van alle drukte in mijn hoofd en slaaptekort.
Dus wat zegt er 1tje dan neem je koffie!
( wat dus niet werkt want daar wordt ik alleen rustig van niet wakker)
Toen ik vroeg of ik mocht roken omdat ik anders over de tafel in slaap zou vallen zei mijn werkleider hoe kun je nu ADHD hebben en in slaap vallen!

:r
pi_93860404
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:26 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Dank je! ;)
You're welcome.
Vanwaar de vraag? :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:34:37 #181
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93861840
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dropkogel het volgende:
@ Swiffer van mij geloofd men ook niet dat ik ADHD heb op het werk dat bleek vorige week wel weer.
Het was 13.30 en ik was moe van alle drukte in mijn hoofd en slaaptekort.
Dus wat zegt er 1tje dan neem je koffie!
( wat dus niet werkt want daar wordt ik alleen rustig van niet wakker)
Toen ik vroeg of ik mocht roken omdat ik anders over de tafel in slaap zou vallen zei mijn werkleider hoe kun je nu ADHD hebben en in slaap vallen!

:r
Ja want je moet met ADHD juist rondstuiteren he! Not..

Idd al jaren oververmoeid, mn psych vroeg laatst of de methylfenidaat voor mij als drugs fingeerde. Eigenlijk wel. Voel me net zo'n japanner op crystal meth :P
pi_93862591
Ik neem het alleen 's morgens in (methylfenidaat) en 's middags niet. Kan het soms idd merken qua concentratie en prikkelbaarheid. Maar het zien als drugs niet echt. Ga mijzelf er ook niet anders van voelen (denk ik) het is niet dat ik weet wanneer het begint met werken zeg maar. ('jullie' wel?)
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:03:12 #183
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_93863132
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:55 schreef Horchata het volgende:

[..]

You're welcome.
Vanwaar de vraag? :P
Interesse. Ik ben vrij nieuw met deze materie. Jarenlang rondgesukkeld met allerlei klachten totdat mijn broer me erop attent maakte dat ik wellicht eens moest laten onderzoeken of ADD een optie kon zijn. Als kind was ik ook al "apart" zeg maar.

En deze specifieke vraag kwam eigenlijk in me op, (maar waarschijnlijk dus te simpel geredeneerd van mij) dat ze misschien door mensen een bepaalde dosis ritalin e.d. te geven makkelijk kunnen zien of ze AD(h)D hebben of niet, omdat mensen doorgaans tegenovergesteld reageren op die medicijnen. Een ad(h)d-er wordt rustig en een niet-ad(h)d-er actief. Dus stel iemand neemt ritalin en wordt actief, heeft deze geen ad(h)d.

Maar zo simpel is het dus blijkbaar niet. ;)
pi_93873564
Ik denk eigenlijk dat het in veel gevallen toch (enigszins) zo simpel is. Je zou echter in plaats van de effecten van het medicijn, moeten kijken naar de gevolgen. Een ADD / ADHD -er heeft zeker baat bij medicijnen om 'normaal' te functioneren, maw: de voordelen wegen op tegen de nadelen. Ik denk dat dit bij een non - add / adhd er niet echt het geval zal zijn.
pi_93873992
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:34 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ja want je moet met ADHD juist rondstuiteren he! Not..

Idd al jaren oververmoeid, mn psych vroeg laatst of de methylfenidaat voor mij als drugs fingeerde. Eigenlijk wel. Voel me net zo'n japanner op crystal meth :P
Swiffer legaal drugsgebruik dat dan weer wel.
Trouwens lastig om uit de cirkel oververmoeid te komen, mij heeft het bijna mijn baan gekost.
Maar dat is een lang verhaal uiteindelijk heb ik bij dat bedrijf een contract voor minder uren gekregen ( pas nadat het UWV mij deels afgekeurd had)
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:37:23 #186
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93893498
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 13:42 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Groetjes terug.

Was het bij jou ook zo saai in de wachtkamer?

Kwam een collega tegen die ik wel mag daar dus hebben we even bij gekletst.
Geen drol aan daar! Was jij ook in dh dan? Ook om half 2? Er zat nog wel iemand tegenover me erg verveeld te kijken ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:41:04 #187
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93893549
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Swiffer legaal drugsgebruik dat dan weer wel.
Trouwens lastig om uit de cirkel oververmoeid te komen, mij heeft het bijna mijn baan gekost.
Maar dat is een lang verhaal uiteindelijk heb ik bij dat bedrijf een contract voor minder uren gekregen ( pas nadat het UWV mij deels afgekeurd had)
Hou op over bijna baan kosten :( ik vrees er ook voor.
Kut gedoe
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93893721
....En ook een goedemorgen *O*

Trap er niet in om voordat je gekeurd word je werkgever alvast tegemoet te komen voor een contractverlaging. Je uiteindelijke (gedeeltelijke) waobedrag gaat uit van je laatste hoeveelheid contracturen.
Mijn werkgever heeft dit ook geprobeerd en ik wilde mijn goede wil betonen. Gelukkig heeft de bedrijfsarts hier een stokje voor gestoken.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:57:52 #189
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93893797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Swiffer legaal drugsgebruik dat dan weer wel.
Trouwens lastig om uit de cirkel oververmoeid te komen, mij heeft het bijna mijn baan gekost.
Maar dat is een lang verhaal uiteindelijk heb ik bij dat bedrijf een contract voor minder uren gekregen ( pas nadat het UWV mij deels afgekeurd had)
ik heb 3 jaar geleden 8 uur per week moeten gaan inleveren op eigen kosten.. NIks geen uwv aan te pas gekomen, het was take it or leave it. Op aanbevelen van de bedrijfsarts die iedereen benadert alsof ze NIET ziek zijn, en gewoon lui.
pi_93915398
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Geen drol aan daar! Was jij ook in dh dan? Ook om half 2? Er zat nog wel iemand tegenover me erg verveeld te kijken ;)
Dat was ik niet iig.
pi_93915452
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:57 schreef Swiffer het volgende:

[..]

ik heb 3 jaar geleden 8 uur per week moeten gaan inleveren op eigen kosten.. NIks geen uwv aan te pas gekomen, het was take it or leave it. Op aanbevelen van de bedrijfsarts die iedereen benadert alsof ze NIET ziek zijn, en gewoon lui.
fijne bedrijfsarts :(
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:40:36 #192
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_93928301
Whaaaaa!!!

Sorry ik zit in de rebound en ben impulsief.......
  donderdag 10 maart 2011 @ 22:04:20 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93930371
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Flosdraadje het volgende:
Whaaaaa!!!

Sorry ik zit in de rebound en ben impulsief.......
Hehehehe.... ik heb vanavond hond-werpen gedaan met wickyleaks en haar hond. Adhd hondje :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93931867
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Flosdraadje het volgende:
Whaaaaa!!!

Sorry ik zit in de rebound en ben impulsief.......
hier nog iemand *O* .
Ritalin vergeten.
pi_93933388
Volgens mij heb ik dan altijd rebounds met voetbal(training)en dan ben ik altijd de druk en impulsief.
pi_93937789
Ik meld hier maar even bij dat ik naar bed ga.. misschien doe ik het dan ook. Nooit goed voor mij om om 11 uur achter de computer te gaan zitten.........
  FOK!fotograaf vrijdag 11 maart 2011 @ 00:07:44 #197
159915 -Menn0-
MNO
pi_93938369
Ik meld me hier ook maar eens!

Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.

Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee ;)
,,/
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:11:33 #198
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93945464
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik meld hier maar even bij dat ik naar bed ga.. misschien doe ik het dan ook. Nooit goed voor mij om om 11 uur achter de computer te gaan zitten.........
Slaap je al? :') :+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:12:20 #199
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93945480
Typisch, ben 1 dagje van de Wellbutrin af, heb geen angstgevoel meer (kan dat door Methylfenidaat komen??) en ben redelijk positief...

Ben wel weer UBER druk. :( t is meer als een jaar geleden dat ik helemaal NIETS nam.. )
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:13:23 #200
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93945505
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens!

Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.

Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee ;)
Bij mij ging het omgekeerd, ik werd heel moe en duf van Concerta, hopelijk werkt Con. beter voor je dan Equasym!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:55:19 #201
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_93971231
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens!

Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.

Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee ;)
Dus je slikt 2x40 mg per dag? Is dat niet veel om te nemen per keer? Ik krijg namelijk een hoge bloeddruk wanneer ik meer dan 20mg per keer neem. Lekker zo'n zenuwachtig gevoel erbij :P
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:56:01 #202
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94005263
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dropkogel het volgende:
@ Swiffer van mij geloofd men ook niet dat ik ADHD heb op het werk dat bleek vorige week wel weer.
Het was 13.30 en ik was moe van alle drukte in mijn hoofd en slaaptekort.
Dus wat zegt er 1tje dan neem je koffie!
( wat dus niet werkt want daar wordt ik alleen rustig van niet wakker)
Toen ik vroeg of ik mocht roken omdat ik anders over de tafel in slaap zou vallen zei mijn werkleider hoe kun je nu ADHD hebben en in slaap vallen!

:r
heej ben niet de enige die suf wordt van cafeïne :D

en ik slaap ook graag... juist door dat stuiteren...dat vreeeet energie
  maandag 14 maart 2011 @ 08:44:56 #203
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94082143
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:55 schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Dus je slikt 2x40 mg per dag? Is dat niet veel om te nemen per keer? Ik krijg namelijk een hoge bloeddruk wanneer ik meer dan 20mg per keer neem. Lekker zo'n zenuwachtig gevoel erbij :P
Het is vrij hoog, maar het werkt over een hele dag verspreid he ;)
pi_94082726
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:11 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Slaap je al? :') :+
Zie net pas dat je gereageerd had!
Volgens mij was het kwart over 1 geworden :P Ik wil normaal om 11 uur gaan slapen!
pi_94101939
hmz bij de psycholoog geweest
die bood me de volgende medicijnen aan:

clonidine
bupropion
tricyclische antridepressiva

iemand ervaringen met deze meds?
:)
  maandag 14 maart 2011 @ 20:27:33 #206
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_94111244
quote:
hmz bij de psycholoog geweest
die bood me de volgende medicijnen aan:

clonidine
bupropion
tricyclische antridepressiva

iemand ervaringen met deze meds?
:)
-Soms kunnen de klachten van ernstige neerslachtigheid (depressie) verergeren bij het gebruik van Clonidine[1] & Clonidine kan de werking van andere medicatie zoals benzodiazepinen en opiaten versterken (ook de bijwerkingen) en de werking van bloeddrukverlagende medicijnen, neuroleptica, anti-depressiva en bètablokkers beïnvloeden. (bron: Nederlandse wikipedia)
- Similarly, the 2006 guideline from the Texas Department of State Health Services recommends considering bupropion or a tricyclic antidepressant as a fourth-line treatment after trying two different stimulants and atomoxetine (Strattera).[53][54] (bron: de engelse wikipedia)
-Tricyclische ad`s zijn meestal tweede of derde keus med`s als stimulantie en/of andere ad`s niet (voldoende) werken.

Waarvoor (waartegen) bied jou psycholoog (psychiater?) jou deze medicatie aan?
Misschien wel handig om te weten aangezien die drie med`s vaak pas worden voorgeschreven als andere med`s niet blijken te werken.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_94113769
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:27 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

-Soms kunnen de klachten van ernstige neerslachtigheid (depressie) verergeren bij het gebruik van Clonidine[1] & Clonidine kan de werking van andere medicatie zoals benzodiazepinen en opiaten versterken (ook de bijwerkingen) en de werking van bloeddrukverlagende medicijnen, neuroleptica, anti-depressiva en bètablokkers beïnvloeden. (bron: Nederlandse wikipedia)
- Similarly, the 2006 guideline from the Texas Department of State Health Services recommends considering bupropion or a tricyclic antidepressant as a fourth-line treatment after trying two different stimulants and atomoxetine (Strattera).[53][54] (bron: de engelse wikipedia)
-Tricyclische ad`s zijn meestal tweede of derde keus med`s als stimulantie en/of andere ad`s niet (voldoende) werken.

Waarvoor (waartegen) bied jou psycholoog (psychiater?) jou deze medicatie aan?
Misschien wel handig om te weten aangezien die drie med`s vaak pas worden voorgeschreven als andere med`s niet blijken te werken.
oh even vergeten idd ( adhd)

gehad:

atomoxetine (strattera: werkte wel maar niet goed genoeg voor mij)
ritalin -> gehad niks voor mij ( sloeg niet goed aan)
dextro amphetamine ( pure speed toch ? lijkt me niet zo slim ... )

heb nu dus eigenlijk 3/4 jaar strattera, het werkt wel: concentratie is beter, rustiger etc, maar nog steeds ben ik zo impulsief als de neten en daardoor kom ik veelvuldig in de problemen lees dus met jeugdzorg, justitie en school ...
pi_94115111
niet handig om 3 uur naar bed gaan :) en dus vandaag gewoon weer om 8 uur te moeten werken.
heb dan ook niet veel meegekregen van deze dag.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:44:05 #209
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94132593
bupropion is gewoon Wellbutrin, een anti-depressiva. werkt voor mij prima. Echt niet een medicijn wat als laatst wordt voorgeschreven hoor. Bij ADHD-ers juist een van de eerste keuzes.

Werkt tegen de depressie, en tegen ADHD symptomen. Erg jammer dat ik er uitslag van krijg. (Allergische reactie op bijproduct)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:46:10 #210
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94132634
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:03 schreef dan13lv het volgende:

[..]

oh even vergeten idd ( adhd)

gehad:

atomoxetine (strattera: werkte wel maar niet goed genoeg voor mij)
ritalin -> gehad niks voor mij ( sloeg niet goed aan)
dextro amphetamine ( pure speed toch ? lijkt me niet zo slim ... )

heb nu dus eigenlijk 3/4 jaar strattera, het werkt wel: concentratie is beter, rustiger etc, maar nog steeds ben ik zo impulsief als de neten en daardoor kom ik veelvuldig in de problemen lees dus met jeugdzorg, justitie en school ...
Ritalin (methylfenidaat) heb je in vele vormen, dat de kortwerkende versie niet voor je werkt wil niet zeggen dat concerta (12 uur werktijd) Equasym of medikinet (beiden 8 uur dacht ik) niet goed voor jou zijn.

Speed is metamfetamine, geen dextro. De moleculaire structuur is anders.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:58:12 #211
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_94148512
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Het is vrij hoog, maar het werkt over een hele dag verspreid he ;)
Oh, ik had zoals gewoonlijk weer wat over het hoofd gezien :P. Dacht dat het gewone tabletten waren :)
pi_94150002
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:44 schreef Swiffer het volgende:
bupropion is gewoon Wellbutrin, een anti-depressiva. werkt voor mij prima. Echt niet een medicijn wat als laatst wordt voorgeschreven hoor. Bij ADHD-ers juist een van de eerste keuzes.

Werkt tegen de depressie, en tegen ADHD symptomen. Erg jammer dat ik er uitslag van krijg. (Allergische reactie op bijproduct)
dempt het ook het impulsieve gedeelte, daar ben ik vooral benieuwd naar?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:54:11 #213
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_94150879
hallo allemaal :W

ik ga op de wachtlijst voor een praatgroepje, lijkt me echt leuk! gewoon net-zulke-vreemde-lotgenoten-als-jezelf leren kennen, >:)

helpt het? (praten) en medicijnen zoals Ritalin, concerta etc.

tjuss !
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_94154966
Oeps ik heb donderdag een afspraak bij de psychiater alleen ben ik dat briefje waar de tijd op stond natuurlijk kwijt.
Dan maar morgen bellen denk ik.
pi_94157492
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens!

Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.

Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee ;)
Equasym word toch niet(standaard) vergoed itt Concerta?
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 21:36:39 #216
159915 -Menn0-
MNO
pi_94164632
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Equasym word toch niet(standaard) vergoed itt Concerta?
Ik moet steeds betalen inderdaad, maar ik weet er niet alles van omdat m'n ouders het betalen/regelen..
,,/
pi_94166051
Het ziet ernaar uit dat ik deze en volgende week de perfecte job heb.
De hele dag doosjes afvoeren en uitdelen en palet stapelen.
kortom de hele dag rondlopen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:08:30 #218
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_94177484
quote:
hallo allemaal :W

ik ga op de wachtlijst voor een praatgroepje, lijkt me echt leuk! gewoon net-zulke-vreemde-lotgenoten-als-jezelf leren kennen, >:)

helpt het? (praten) en medicijnen zoals Ritalin, concerta etc.
Wees welkom! :s)

Van waaruit is dat praatgroepje georganiseerd?
Lijkt mij ook wel wat :)

Of de meds werken is per persoon verschillend.
Erover praten helpt bijna altijd.
Schept vaak wat orde in de chaos... :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_94179827
Eergisteren Ketamine en Morfine gehad (en nog wat) Daar wordt je rustig van! Helaas zijn de voorwaarden om het voor te schrijven nogal strikt.

Overigens: Goeiemorgen! *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 16 maart 2011 @ 07:49:15 #220
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94179854
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:46 schreef seasushi het volgende:
Eergisteren Ketamine en Morfine gehad (en nog wat) Daar wordt je rustig van! Helaas zijn de voorwaarden om het voor te schrijven nogal strikt.

Overigens: Goeiemorgen! *O*
Ik ruik handel :P

Kan ik dat ook krijgen?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:26:39 #221
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94181495
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Equasym word toch niet(standaard) vergoed itt Concerta?
concerta ook niet....
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:27:49 #222
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94181523
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:33 schreef dan13lv het volgende:

[..]

dempt het ook het impulsieve gedeelte, daar ben ik vooral benieuwd naar?
Bij mij wel, wordt er zelfs relaxter van dan Methylfenidaat.. voel me door ritalin vaak opgejaagd, wellbutrin zet de knop echt zachter.. Maar dat is wel voor ieder persoonlijk! ik ben wel aangekomen, en mn stoelgang is om te huilen..
pi_94181577
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:46 schreef seasushi het volgende:
Eergisteren Ketamine en Morfine gehad (en nog wat) Daar wordt je rustig van! Helaas zijn de voorwaarden om het voor te schrijven nogal strikt.

Overigens: Goeiemorgen! *O*
Jeuz waarom krijg je dat?
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:37:48 #224
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94181786
Idd, heavy stuff! En zwaar verslavend, toch?
pi_94181948
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:30 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jeuz waarom krijg je dat?
Operatie ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:51:20 #226
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94182187
Oohh ik schrok al, wat voor operatie? (Wat heb ik nu weer gemist? :P )
pi_94182249
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:51 schreef Swiffer het volgende:
Oohh ik schrok al, wat voor operatie? (Wat heb ik nu weer gemist? :P )
niks gemist. vrouwenkwaaltje. Ze waren alleen vergeten te zeggen dat het nogal pijn deed... :( :X |:(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:25:07 #228
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94183198
Agos :* hopelijk voel je je snel beter!
pi_94185308
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:53 schreef seasushi het volgende:

[..]

niks gemist. vrouwenkwaaltje. Ze waren alleen vergeten te zeggen dat het nogal pijn deed... :( :X |:(
beterschap dan maar.
pi_94185994
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:35 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

beterschap dan maar.
Geen probleem, maar het is wel lekker om even helemaal voor pampus te liggen :)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:10:51 #231
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94186380
Stoneeerrrr!!!!
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:30:21 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94189112
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:57 schreef seasushi het volgende:

[..]

Geen probleem, maar het is wel lekker om even helemaal voor pampus te liggen :)
een stoned bakje sushi O+

sorry, die moest effe ;)

goeiemorgen *O*
ehm middag *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:39:26 #233
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94189478
Stonede vis.. is dat wneer ze ondersteboven gaan zwemmen? :P
pi_94196269
*O*
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:04:53 #235
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_94204214
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:08 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Wees welkom! :s)

Van waaruit is dat praatgroepje georganiseerd?
Lijkt mij ook wel wat :)

Of de meds werken is per persoon verschillend.
Erover praten helpt bijna altijd.
Schept vaak wat orde in de chaos... :P
danku,! ;)

in Drachten is dat geloof ik, via de GGZ :)
lijkt mij ook erg leuk, en ja ik ben niet erg van de medicijnen en moeke al helemaal niet (8>
hij zegt dat het helpt (80% van de AD(H)D'ers) dus dat is aardig goed. maarja je schijnt er duf en moedeloos van te worden lees ik. En ik ben soms al niet vooruit te branden :z
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:16:10 #236
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94229447
Ik heb hier eens een adhd/cafe bijgewoond, 3kwart vond zichzelf zielig, en sloot zichzelf buiten van wat er in de maatschappij allemaal speelt.. niets voor mij :S
pi_94232155
Bij PsyQ is deelnemen aan een informatiegroep over ADHD verplicht.
Jammer dat ze de plank totaal missloegen; ze vertelde niks wat ik nog niet wist, structuur ontbrak en ik had het idee dat ze er van uit gingen dat mensen met AD(H)D ook niks begrijpen wat langer is dan drie zinnen. Suckers.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:41:05 #238
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94232208
Daarom ben ik al gauw gekapt met PsyQ. (en vroeger ook de GGZ meegemaakt, wat een loohoosuurrrrzz)

ga maar lekker een schilderijtje verven.. pff
pi_94232353
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:41 schreef Swiffer het volgende:
Daarom ben ik al gauw gekapt met PsyQ. (en vroeger ook de GGZ meegemaakt, wat een loohoosuurrrrzz)
Ik wil ze nog niet meteen afschrijven, maar tijdens m'n volgende afspraak ga ik maar even ter sprake brengen dat ik de behandeling tot nu toe echt nergens op vind slaan. Wat ook een deel komt doordat ik degene die me begeleid echt totaal niet serieus kan nemen, ook niet praktisch :')
pi_94252794
Ik heb psyq wel afgeschreven. Voelde me totaal niet serieus genomen en begrepen, en de therapie (praten) kwam neer op het feit dat je alles positief moet bekijken, en vooral nergens over mag zeuren. En dat ik te negatief was. Nou gek he, iemand die depressief is, is meestal niet zo positief meer }:| . Behandeling van mijn depressie was op het moment van mijn tweede depressie niet nodig volgens hun, pas bij m'n derde depressie kreeg ik medicijnen. Zelfde verhaal met m'n adhd, 9! maanden wachten op een diagnose. Nou na dit alles was ik wel klaar met psyq en morgen moet ik naar de huisarts, die in tegenstelling tot psyq wel van doorpakken weet, en zal ik vragen naar een andere psycholoog. Nee, ik zal niemand psyq aanraden.

Sorry, ik moest het ff kwijt :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:49:58 #241
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94256807
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:04 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

danku,! ;)

in Drachten is dat geloof ik, via de GGZ :)
lijkt mij ook erg leuk, en ja ik ben niet erg van de medicijnen en moeke al helemaal niet (8>
hij zegt dat het helpt (80% van de AD(H)D'ers) dus dat is aardig goed. maarja je schijnt er duf en moedeloos van te worden lees ik. En ik ben soms al niet vooruit te branden :z
Ik ben ook een adhd'er en zo traag als dikke stront haha :D Meds werkt voor mij niet maar ach.... af en toe lekker stuiteren is wel leuk :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:07:57 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94280665
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 13:39 schreef Swiffer het volgende:
Stonede vis.. is dat wneer ze ondersteboven gaan zwemmen? :P
Dan benne ze dood hé!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:08:26 #243
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94280683
Oh, dan moet ik hier eens een vissenkom schoonmaken.., :P nee geintje :D
pi_94281858
Nieuwe dag! Ik voel wat productiviteit aankomen *O*
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:05:25 #245
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94282564
NIeuwe dag! Zelfde vermoeidheid. Gelukkig vanmiddag 'vrij'.
pi_94284121
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:54 schreef oddeyed het volgende:
Ik heb psyq wel afgeschreven. Voelde me totaal niet serieus genomen en begrepen, en de therapie (praten) kwam neer op het feit dat je alles positief moet bekijken, en vooral nergens over mag zeuren. En dat ik te negatief was. Nou gek he, iemand die depressief is, is meestal niet zo positief meer }:| . Behandeling van mijn depressie was op het moment van mijn tweede depressie niet nodig volgens hun, pas bij m'n derde depressie kreeg ik medicijnen. Zelfde verhaal met m'n adhd, 9! maanden wachten op een diagnose. Nou na dit alles was ik wel klaar met psyq en morgen moet ik naar de huisarts, die in tegenstelling tot psyq wel van doorpakken weet, en zal ik vragen naar een andere psycholoog. Nee, ik zal niemand psyq aanraden.

Sorry, ik moest het ff kwijt :')
Ik kan begrijpen dat je je zo voelt, nu ken ik psyq niet maar de ggz is maar gepruts en ik moest ook een schilderijtje verven Swiffer ;( maarum als ze alleen maar medicatie willen pushen is ook niks hoowr.
Ik heb ook wel goed contact met mn huisarts :) en een fijne psycholoog inmiddels.
pi_94284961
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dan benne ze dood hé!
dan zwemme ze nie, dan drijve ze ( en staat er een huilend kind naast :{ )
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:47:53 #248
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_94347130
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:49 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Ik ben ook een adhd'er en zo traag als dikke stront haha :D Meds werkt voor mij niet maar ach.... af en toe lekker stuiteren is wel leuk :D
hahah, als ik ga stuiteren en druk doen, wil niemand meer bij mij in de buurt zijn. Dan iriteren ze zich dood :P
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_94348015
mijn impulsiviteit is erger dan mijn drukheid, het is gewoon mijn impulsiviteit die me in de problemen brengt :(
pi_94366341
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:06 schreef dan13lv het volgende:
mijn impulsiviteit is erger dan mijn drukheid, het is gewoon mijn impulsiviteit die me in de problemen brengt :(
In 8 sloten tegelijk lopen bedoel je?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 20 maart 2011 @ 10:45:48 #251
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94367191
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:06 schreef dan13lv het volgende:
mijn impulsiviteit is erger dan mijn drukheid, het is gewoon mijn impulsiviteit die me in de problemen brengt :(
mij ook maar dan vooral financieel :')
pi_94371593
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:45 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

mij ook maar dan vooral financieel :')
uh ja eigenlijk dat ook maar al te vaak.
te veel geld uitgeven en dan in de laatste week 20 euro hebben om te eten bv :?
  zondag 20 maart 2011 @ 13:58:50 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94373576
Wij hebben net een opruim-mevrouw over de vloer gehad. Die heeft met ons de keuken uitgemest. Vrijdag komt ze de woonkamer doen en daarna de logeerkamer *O* en ze ging rondneuzen of ze een schoonmaakster kan regelen voor ons. Echt wel fijn!

Ik ben nu wel even heel erg blij met mijn stomme saaie rotbaan. Die zorgt er wel mooi voor dat we dit kunnen betalen. T kost nogal een bak geld namelijk.

En nu ff ijsje eten buiten.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94407036
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:58 schreef Murmeli het volgende:
Wij hebben net een opruim-mevrouw over de vloer gehad. Die heeft met ons de keuken uitgemest. Vrijdag komt ze de woonkamer doen en daarna de logeerkamer *O* en ze ging rondneuzen of ze een schoonmaakster kan regelen voor ons. Echt wel fijn!

Ik ben nu wel even heel erg blij met mijn stomme saaie rotbaan. Die zorgt er wel mooi voor dat we dit kunnen betalen. T kost nogal een bak geld namelijk.

En nu ff ijsje eten buiten.
Ik las het ff snel en toen las ik de opium-mevrouw :') . Maar wel fijn voor je, het lijkt me heel handig!

Ik kan niet slapen :')
pi_94428901
vandaag had ik de perfecte baan de hele dag opruimen van dozen enzo, dus lekker de hele dag rondlopen.
wel een beetje saai dat dan weer wel.

en morgen is er weer een ik moet de hele dag stil zitten en werken dag.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:43:50 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94431330
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 02:54 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik las het ff snel en toen las ik de opium-mevrouw :') . Maar wel fijn voor je, het lijkt me heel handig!

Ik kan niet slapen :')
hehehe ;) neuh geen dope ;) ik heb wel op de kop hangend een raam gezeemd waar je eigenlijk écht niet bij kunt -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94431734
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hehehe ;) neuh geen dope ;) ik heb wel op de kop hangend een raam gezeemd waar je eigenlijk écht niet bij kunt -O-
Heeee! Zo iemand zoek ik. Ik heb ramen die nog nooit sinds ik hier woon gezeemd zijn . Als jij dat nou hier komt doen, en ik betaal jou daarvoor kun jij die opium mevrouw enz. enz. enz
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94432943
Hoe heet dat ding eigenlijk waar je de ramen mee droog maakt nadat je ze gesopt hebt....niet de zeem maar?
ik heb dat ding nodig want anders krijg ik de ramen nooit schoon.
en waar koop je die spullen eigenlijk?

stuiter de stuiter hier.
pi_94433233
Bij de Blokker bijvoorbeeld. Maar je bedoelt waarschijnlijk een trekker of wisser
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94438780
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:23 schreef Pandora73 het volgende:
Bij de Blokker bijvoorbeeld. Maar je bedoelt waarschijnlijk een trekker of wisser
ja die :)

mooi dan heb ik morgen een loopje.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 05:10:36 #261
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94456186
Moet ook echt es de ramen doen.... ze zien er echt niet uit :')
pi_94456815
conclusie: ADHD ers hebben vieze ramen/ kunnen geen ramen lappen :D

Goeiemorgen! :W
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94459604
Ramenlappen is overrated! :+

Morgen allen, ik heb geen zin om wat te doen vandaag..
pi_94470342
na werktijd was ik echt te moe om naar het winkelcentrum in een andere wijk te gaan lopen.

fijn hoor werken op een andere werkplek met een andere werksoort.
bovendien was er 1 teamleider aanwezig die had geen tijd dus heb ik haast de hele dag niks anders gedaan als op hem wachten.
dus ik verveelde me moest gaan zitten en mocht niet lopen.
ja dag!

Ook weer zoiets geks er werd gecontroleerd door de werkleider of je wel je medicatie genomen had rond lunchtijd }:|
pi_94476193
Vraag aan de mensen die afgevallen zijn door de medicatie: is jullie gewicht uiteindelijk weer naar het 'normale' (zoals het was voor de medicatie) niveau teruggegaan?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:06:55 #266
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94477502
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 07:50 schreef seasushi het volgende:
conclusie: ADHD ers hebben vieze ramen/ kunnen geen ramen lappen :D

Goeiemorgen! :W
Ik heb zondag 1 raam gewassen. Die is mooi geworden *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94481814
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik heb zondag 1 raam gewassen. Die is mooi geworden *O*
Hoeveel ramen heb je?
Iedere week 1 raam wassen?
Dan kan je er weer doorheen :W
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:37:07 #268
238488 Crapbag
I love crap
pi_94482852
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef Horchata het volgende:
Vraag aan de mensen die afgevallen zijn door de medicatie: is jullie gewicht uiteindelijk weer naar het 'normale' (zoals het was voor de medicatie) niveau teruggegaan?
Nee, die 10 kilo die ik kwijt ben geraakt zijn er ook afgebleven, maar ik ben wel bewuster gaan eten (geen frisdrank meer, minder suiker, minder snacken etc.) omdat ik ze ook niet meer terugwil. Maar hoef er niet veel moeite voor te doen om het vol te houden, heb met medicijnen sowieso wel minder snaaizin dan zonder de meds.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:06:33 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94484590
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Hoeveel ramen heb je?
Iedere week 1 raam wassen?
Dan kan je er weer doorheen :W
Heel veel. Ik hoop dat we een.poetsmevrouw hebben voor ik de andere ramen moet doen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94487209
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heel veel. Ik hoop dat we een.poetsmevrouw hebben voor ik de andere ramen moet doen
Dat kan ook nog.

Ik heb wel 5 ramen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:50:25 #271
238488 Crapbag
I love crap
pi_94487316
Pff ik heb een "ik krijg niets uitgelegd vandaag" dag o|O Mensen snappen me niet -O-
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_94487699
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef Crapbag het volgende:
Pff ik heb een "ik krijg niets uitgelegd vandaag" dag o|O Mensen snappen me niet -O-
jij ook al,
ik ook al op school -O-
pi_94499607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef Horchata het volgende:
Vraag aan de mensen die afgevallen zijn door de medicatie: is jullie gewicht uiteindelijk weer naar het 'normale' (zoals het was voor de medicatie) niveau teruggegaan?
Ben nog steeds veel te licht... Mensen vonden me al dun en nu is er nog steeds 5kg af, verder gaat het overigens niet dus misschien dat het wel weer terugkomt.
pi_94500650
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef Horchata het volgende:
Vraag aan de mensen die afgevallen zijn door de medicatie: is jullie gewicht uiteindelijk weer naar het 'normale' (zoals het was voor de medicatie) niveau teruggegaan?
Voordat ik medicatie kreeg woog ik zo'n 110kg maar deed ook echt veel aan krachtsport, nu weeg ik 82kg en dat is denk ik mijn normale gewicht, maar vind het zelf wel heel licht.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:36:29 #275
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94500673
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:35 schreef McGilles het volgende:

[..]

Voordat ik medicatie kreeg woog ik zo'n 110kg maar deed ook echt veel aan krachtsport, nu weeg ik 82kg en dat is denk ik mijn normale gewicht, maar vind het zelf wel heel licht.
Vind je dat niet enorm zonde?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94500688
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 08:53 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ben nog steeds veel te licht... Mensen vonden me al dun en nu is er nog steeds 5kg af, verder gaat het overigens niet dus misschien dat het wel weer terugkomt.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hoop dan maar dat het er weer bijkomt (of dat ik überhaubt meer zin in eten krijg :')).
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:43:40 #277
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94500881
Je valt af van de medicatie ook?

Laat maar weer dan. Ik moet al die ellende echt niet hebben hoor, de groeten. Zoek maar een andere gek.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:40:43 #278
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94502406
Ik ben niet afgevallen van de meds hoor. misschien was dat wel gebeurd als ik geen AD's slikte maar nu dus niet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94506350
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:43 schreef Transport_Ink het volgende:
Je valt af van de medicatie ook?

Laat maar weer dan. Ik moet al die ellende echt niet hebben hoor, de groeten. Zoek maar een andere gek.
Tja, voordelen wegen tig malen zwaarder dan de nadelen. Ik ben nu echt supertevreden met mn leven en hoe ik alles doe namelijk, en was dat eerder niet. In het begin schrok ik wel even van wat ik nu precies was afgevallen, maar ik ben zeker geen anorexia patient. Verder KUN je last krijgen van een droge mond (wat ik dus ook wel heb) en dan moet je gewoon even wat drinken.
Met eten gaat het nu ook gewoon goed verder hoor en dat is echt geen ellende.

Als je het nodig hebt en het om die reden niet wilt gebruiken of proberen zou i kdat zonde vinden.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:44:36 #280
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94506798
nou, vanaf morgen aan de Zoloft.. ben benieuwd.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:55:21 #281
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94507199
had ik me voorgenomen om mijn ramen te zemen vandaag staat er een grote kraan ding achtig iets voor me ramen dus kom er niet bij :')
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:29:04 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94508357
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Wickyleaks het volgende:
had ik me voorgenomen om mijn ramen te zemen vandaag staat er een grote kraan ding achtig iets voor me ramen dus kom er niet bij :')
Kz-je! Kom jij nog bij psyq vandaag? Of in de buurt? Ik zit er nu. Zucht
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:39:39 #283
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94515909
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kz-je! Kom jij nog bij psyq vandaag? Of in de buurt? Ik zit er nu. Zucht
nope geen psyq vandaag ;) ben morgen wel bij zinn met een vriendin van me :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:54:22 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94527557
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 16:39 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

nope geen psyq vandaag ;) ben morgen wel bij zinn met een vriendin van me :)
Gezelli! Eind vd middag toevallig? Dan kan ik hoi komen zeggenschap
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:17:43 #285
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94545699
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gezelli! Eind vd middag toevallig? Dan kan ik hoi komen zeggenschap
nee rond 1uur... ijs voor lunch :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:48:11 #286
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94548931
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:33 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Tja, voordelen wegen tig malen zwaarder dan de nadelen. Ik ben nu echt supertevreden met mn leven en hoe ik alles doe namelijk, en was dat eerder niet. In het begin schrok ik wel even van wat ik nu precies was afgevallen, maar ik ben zeker geen anorexia patient. Verder KUN je last krijgen van een droge mond (wat ik dus ook wel heb) en dan moet je gewoon even wat drinken.
Met eten gaat het nu ook gewoon goed verder hoor en dat is echt geen ellende.

Als je het nodig hebt en het om die reden niet wilt gebruiken of proberen zou i kdat zonde vinden.
Mjah, dat moet allemaal nog blijken.

Maar ik zie het totaal niet zitten. Krijg liever meer praktische hulp.

Wat heeft het voor jou (tastbaar) verbeterd?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94549282
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:33 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Tja, voordelen wegen tig malen zwaarder dan de nadelen.
Sluit ik me bij aan.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:48 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Wat heeft het voor jou (tastbaar) verbeterd?
Als ik bij mijzelf kijk merk ik gewoon dat ik veel rustiger ben dan eerst (zowel geestelijk als lichamelijk), zonder suf te worden. Daardoor kan ik me ook beter concentreren.

Ik kan me niet voorstellen dat ik net zo veel aan de 'praktische hulp' zou hebben als ik niet rustiger en meer gefocust was.
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:13:31 #288
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94549891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:57 schreef Horchata het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan.

[..]

Als ik bij mijzelf kijk merk ik gewoon dat ik veel rustiger ben dan eerst (zowel geestelijk als lichamelijk), zonder suf te worden. Daardoor kan ik me ook beter concentreren.

Ik kan me niet voorstellen dat ik net zo veel aan de 'praktische hulp' zou hebben als ik niet rustiger en meer gefocust was.
Mjah... Ligt er een beetje aan. Welke medicatie heb je precies?

Ik kan op zich aardig met mezelf door één deur, het zijn echt periodes waarin het gewoon allemaal totaal niet van de grond komt. Althans, met zoveel hangen en wurgen dat het gewoon echt een kleine lijdensweg is. En de resultaten zijn altijd veel minder dan dat ze zouden kunnen zijn, zeker in die periodes.

Lijkt nog het meest op een lichte depressie dan misschien.

Maarja, ook in de betere periodes kost het me meer moeite me van m'n plicht te kwijten dan je logischerwijs zou verwachten.

Maar kilo's afvallen zie ik echt niet zitten. Altijd mager geweest, m'n best gedaan een beetje een kerel te worden. Nee, dat zou m'n gemoed ook geen goed doen.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:20:43 #289
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94550192
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:13 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Mjah... Ligt er een beetje aan. Welke medicatie heb je precies?

Ik kan op zich aardig met mezelf door één deur, het zijn echt periodes waarin het gewoon allemaal totaal niet van de grond komt. Althans, met zoveel hangen en wurgen dat het gewoon echt een kleine lijdensweg is. En de resultaten zijn altijd veel minder dan dat ze zouden kunnen zijn, zeker in die periodes.

Lijkt nog het meest op een lichte depressie dan misschien.

Maarja, ook in de betere periodes kost het me meer moeite me van m'n plicht te kwijten dan je logischerwijs zou verwachten.

Maar kilo's afvallen zie ik echt niet zitten. Altijd mager geweest, m'n best gedaan een beetje een kerel te worden. Nee, dat zou m'n gemoed ook geen goed doen.
het is niet zo dat iedereen er van afvalt.... je hebt het ook deels zelf in de hand... eerst eten voor medicatie innemen enzo....
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:32:35 #290
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94550662
Okee... Nou, eten lukt doorgaans wel :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94551816
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:13 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Mjah... Ligt er een beetje aan. Welke medicatie heb je precies?

Ik kan op zich aardig met mezelf door één deur, het zijn echt periodes waarin het gewoon allemaal totaal niet van de grond komt. Althans, met zoveel hangen en wurgen dat het gewoon echt een kleine lijdensweg is. En de resultaten zijn altijd veel minder dan dat ze zouden kunnen zijn, zeker in die periodes.

Lijkt nog het meest op een lichte depressie dan misschien.
Ik zit nu aan 54mg Concerta.
En ik kan ook prima met mezelf overweg, dat is nooit het probleem geweest gelukkig. Bij mij uiten de problemen zich vooral in totaal gebrek aan orde/structuur. Daar kom je maar tot een bepaald punt mee weg, en ik had dat punt inmiddels bereikt :')

Het tijdelijk gewichtsverlies is even wat minder, want ik ben altijd al dun geweest. Dus kleine verschillen vallen bij mij meer op. Maar ik merk dat m'n eetlust inmiddels weer toeneemt, in het begin had ik de hele dag het gevoel dat ik vol zat. Dat heb ik bijna niet meer. M'n lichaam moe(s)t zich opnieuw afstemmen op de medicatie, die paar weken kan ik dat wel aan :+
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:30:35 #292
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94557112
nah, vandaag de eerste zoloft ingenomen, half tabletje, moet opbouwen.

Pff na een week redelijk okee te voelen ben ik weer helemaal neerslachtig.. hopelijk gaat het snel werken.. Jammer dat het 'afkicken' zo'n drama schijnt te zijn.

Had eerst dus Wellbutrin, werkte tegen depressiviteit en tegen druk zijn.. Helaas allergische reactie, dus nu weer terug naar Equasym met als nieuwkomer Zoloft.. Erg jammer, de ont-chaos-iteit van de wellbutrin was fijner dan die van Equasym, ben weel veel gejaagder, gestresster en 'angstiger' :(
pi_94558782
Ah, Zoloft. Daar ben ik mee bekend. Niet om je te ontmoedigen, maar bereidt je maar voor op een lastige twéé weken. Het verschilt uiteraard per persoon, maar de bijverschijnselen zijn bést wel kut. Ik ben in één maand ongeveer 10kg afgevallen. Héél de dag misselijk, vooral de éérste ~10 dagen, daarna werd het gelukkig een stuk minder bij mij.

Ik hoop dat het bij je aanslaat - helaas weet je dat nooit van te voren. Als ik één tip voor je heb: zie het minimaal zes weken aan (mits je écht heftige reacties hebt op het middel). Uit ervaring kan ik zeggen dat het middel de eerste vier weken bij mij helemaal niets deed. Maar toen, van een op de andere dag: Een verschil van dag en nacht - een plateau van stabiliteit.

Succes gewenst in ieder geval!
pi_94561824
mailtje van mijn psych:

oals beloofd tijdens je bezoek aan de polikliniek medicatievoorstellen/opties:

-de atomoxetine kan, gezien je gewicht, verhoogd worden tot maximaal 90 mg.
Voordeel daarvan is dat je bekend met het middel, daar geen bijwerkingen van hebt (dacht ik, klopt dat??) en het één keer per dag in kan nemen. De verwachte werking is dat je iets meer rust en een betere concentratie zal hebben. Nadeel is dat het extra kosten met zich meebrengt.

-atomoxetine kan gecombineerd worden met dexamfetamine.
Je hebt over dexamfetamine gezegd dat je geen stimulantia wil slikken, dus ik weet niet of dit een optie voor je is. De combinatie heeft in de praktijk goede resultaten laten zien. Risico is bloeddruk verhoging en daar zal bij het instellen extra op gecontroleerd moeten worden (doet meestal de huisarts).

-clonidine
Dit wordt gebruikt om impulsiviteit, agressiviteit en hyperactief gedrag te beheersen. Clonidine werd veel voorgeschreven voor er goede resultaten met methylfenidaat en dexamfetamine werden behaald. Nadeel is dat je het meerdere malen per dag moet slikken en dat je het zorgvuldig op (en af) moet bouwen. Een ander nadeel is dat je er wat gesedeerd van kan worden.

mijn voorkeur gaat uit naar clonidine, iemand bekend daarmee :)
voorkeur gaat daar naar uit omdat ik juist echt te impulsief ben de laatste tijd :s)
pi_94571370
Euhm, je weet dat "gesedeerd" min of meer "een beetje zombie" betekent?
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als ze waarschuwen dat je er "wat gesedeerd van kan worden" is dat meestal wel iets waar je je van bewust moet zijn.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94571827
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef Pandora73 het volgende:
Euhm, je weet dat "gesedeerd" min of meer "een beetje zombie" betekent?
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als ze waarschuwen dat je er "wat gesedeerd van kan worden" is dat meestal wel iets waar je je van bewust moet zijn.
ja gesedeerd betekend toch gewoon kalm, of ben ik nou gek :P
pi_94572518
"Sedatie is het verlagen van de staat van het bewustzijn van een patiënt"
even snel gegoogled. Het zal wat kort door de bocht zijn, maar het zou ook zeker niet mijn eerste keus zijn.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94575116
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:01 schreef dan13lv het volgende:
ja gesedeerd betekend toch gewoon kalm, of ben ik nou gek :P
Sederen is ook licht verdoven.
En als je psych alleen maar "rustiger" had bedoeld, had er waarschijnlijk niet bijgestaan "Enige nadeel is"
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:49:44 #299
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94587467
Tsja sederen is gewoon verdoven, in welke mate dan ook... Dan wordt je wel kalm ja, maar of het je hoofd echt opklaart, geen idee.

@useraccount;

Ik hoop dat het snel gaat werken hoor, zit nu op dag 2 (eerste 4 dagen een halfje) en voel me ronduit kut ... Heb er goeie hoop op, de vorige werkte ook wel hoor, maar te kort om meteen effect te hebben.. In elk geval bedankt voor je informatie, voel ik me niet zo alleen :)

[ Bericht 30% gewijzigd door Swiffer op 25-03-2011 09:09:46 ]
pi_94602450
*O* wat een rustige dag niet leuk meer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:50:21 #301
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94602719
Vandaag de heteroanemnese gehad... Eerste keer dat ik dit dure woord zelf bezig, thank you very chique :@
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')