jeetje, dat klinkt toch wel heel heftig! Lijkt me een moeilijke beslissing (zover je er zelf echt veel zeggenschap over hebt dan). Ik ben hier ook bang voor. Weet niet of ik het wel zie zitten werken enzo.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:09 schreef seasushi het volgende:
Hier al een half jaar ziek.
in 12 jaar tijd bij deze baas ongeveer6,5 jaar bij elkaar ziek geweest. Ik geloof toch echt dat ik richting WAO ga. en ik moet zeggen zo langzamerhad denk ik wel dat dat goed is. Ik blijf ploeteren met me helemaal opdraaien tijdens mijn werk tot ik weer volledig af knap. De gezamelijke hulpverleners hebben hetzelfde idee.
Ik ben gewoon niet gemaakt om te werken
Vooral dat te veel geld uitgeven is aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:41 schreef seasushi het volgende:
[..]
Jaaa! Spijbelen! Slenteren door de stad, met jas aan op terrasjes zitten, vette zakken patat eten en veel te veel geld uitgeven
rebounds zijn het moment dat het uitwerkt.... dan worden je adhd symptomen tijdelijk hevigerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef Aivac het volgende:
En wat bedoel je met 'rebounds' kon ik zo in de context van het 40ste topic niet uitvinden.
Dat is 1 vol uur bij mij best wel lang dus.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:04 schreef Wickyleaks het volgende:
[..]
rebounds zijn het moment dat het uitwerkt.... dan worden je adhd symptomen tijdelijk heviger
Hmmm, daar merk ik verder zelf weinig van. Zal het komen doordat ik het niet wist/al te lang de medicijnen gebruik?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:04 schreef Wickyleaks het volgende:
rebounds zijn het moment dat het uitwerkt.... dan worden je adhd symptomen tijdelijk heviger
dextro energy ?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:03 schreef useraccount het volgende:
Toch maar weer aan de Dextro.Ik ben zwak.
Haha, juist!!quote:Leuk he, dat verzekeraars/overheid ADHD-ers ertoe dwingen 4x per dag iets NIET te vergeten
mensen die concerta slikken moeten gewoon overstappen naar avero achmea... die wat hogere verzekeringen vergoeden dat gewoon welquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:28 schreef Swiffer het volgende:
Hoi Flosdraadje
in verband met een depressie zit ik nu aan Wellbutrin, waardoor ik geen ritalin meer behoef. (Wellbutrin werkt als anti-depressiva en als chaos-remmer)
Ik had veel baat bij Equasym, deze duurde maar 8 uur, smorgens een iets hogere dosis als smiddags. (Afgifte was 70:30) Soms pakte ik smiddags nog een capsule van 20 mg.
Werdt niet vergoed door verzekeraar, maar ik had het er wel voor over. Concerta heeft ook een bijbetaling.
Leuk he, dat verzekeraars/overheid ADHD-ers ertoe dwingen 4x per dag iets NIET te vergeten
De premieverhoging bij Achmea vergeleken met mn huidige verzekeraar kwam 2 euro boven mijn huidige premie uit, met bijbetalingen voor Eqasym meegerekend..quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:15 schreef Wickyleaks het volgende:
[..]
mensen die concerta slikken moeten gewoon overstappen naar avero achmea... die wat hogere verzekeringen vergoeden dat gewoon wel
Ik weet niet met welke intentie je dit bedoelt, maar als ik voor mezelf spreek neem ik inderdaad 'veel' medicatie om nog mee te kunnen draaien. Oftewel met medicatie ben ik nog vrij 'normaal' zonder medicatie ben ik die ene die niet normaal kan werken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:35 schreef Transport_Ink het volgende:
Iedereen hier is wel zwaar aan de medicatie he?
Precies zoals het er staat in al z'n neutraliteitquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:03 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke intentie je dit bedoelt
Ik krijg zelf ook een diagnostisch onderzoek, dus het zal me wss niet allemaal vreemd zijn.quote:maar als ik voor mezelf spreek neem ik inderdaad 'veel' medicatie om nog mee te kunnen draaien. Oftewel met medicatie ben ik nog vrij 'normaal' zonder medicatie ben ik die ene die niet normaal kan werken.
Zie o.a. onderwerpen zoals deze:
Noemt deze maatschappij mensen te gauw ziek?
Ik ondervind het werkende leven als een enorme last als ik helemaal niets neem..
Groetjes terug.quote:
Wel nee. Het is maar een handje per dag, en bevat geen een caloriequote:Op woensdag 9 maart 2011 11:35 schreef Transport_Ink het volgende:
Iedereen hier is wel zwaar aan de medicatie he?
Het verschilt per persoon hoe de medicijnen werken. Ik ken mensen die adhd hebben en opgefokter/zenuwachter werden van Concerta. Bij mij geeft het wel weer meer rust, en bij sommige doet het helemaal niks.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:37 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Nu mijn vraag; ik hoor vaak dat ritalin/concerta/etc vaak tegenovergesteld werkt. I.e. bij een ad(h)d er werkt het "rustgevend" en bij een niet ad(h)d'er activerend. Kun je dan ook concluderen dat iemand bij wie het "activerend" werkt nooit ad(h)d kan hebben? Of is dat te kort door de bocht?
Ik doe beeldscherm werk, en zit hier met 8 collegas.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:32 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Precies zoals het er staat in al z'n neutraliteit
[..]
Ik krijg zelf ook een diagnostisch onderzoek, dus het zal me wss niet allemaal vreemd zijn.
Kun je een ietsie vertellen over "normaal werken"? Puur uit interesse.
Dank je!quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:07 schreef Horchata het volgende:
[..]
Het verschilt per persoon hoe de medicijnen werken. Ik ken mensen die adhd hebben en opgefokter/zenuwachter werden van Concerta. Bij mij geeft het wel weer meer rust, en bij sommige doet het helemaal niks.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe gevoelig je bent voor de werkzame stof.
Ja want je moet met ADHD juist rondstuiteren he! Not..quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dropkogel het volgende:
@ Swiffer van mij geloofd men ook niet dat ik ADHD heb op het werk dat bleek vorige week wel weer.
Het was 13.30 en ik was moe van alle drukte in mijn hoofd en slaaptekort.
Dus wat zegt er 1tje dan neem je koffie!
( wat dus niet werkt want daar wordt ik alleen rustig van niet wakker)
Toen ik vroeg of ik mocht roken omdat ik anders over de tafel in slaap zou vallen zei mijn werkleider hoe kun je nu ADHD hebben en in slaap vallen!
Interesse. Ik ben vrij nieuw met deze materie. Jarenlang rondgesukkeld met allerlei klachten totdat mijn broer me erop attent maakte dat ik wellicht eens moest laten onderzoeken of ADD een optie kon zijn. Als kind was ik ook al "apart" zeg maar.quote:
Swiffer legaal drugsgebruik dat dan weer wel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:34 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ja want je moet met ADHD juist rondstuiteren he! Not..
Idd al jaren oververmoeid, mn psych vroeg laatst of de methylfenidaat voor mij als drugs fingeerde. Eigenlijk wel. Voel me net zo'n japanner op crystal meth
Geen drol aan daar! Was jij ook in dh dan? Ook om half 2? Er zat nog wel iemand tegenover me erg verveeld te kijkenquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:42 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Groetjes terug.
Was het bij jou ook zo saai in de wachtkamer?
Kwam een collega tegen die ik wel mag daar dus hebben we even bij gekletst.
Hou op over bijna baan kostenquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Swiffer legaal drugsgebruik dat dan weer wel.
Trouwens lastig om uit de cirkel oververmoeid te komen, mij heeft het bijna mijn baan gekost.
Maar dat is een lang verhaal uiteindelijk heb ik bij dat bedrijf een contract voor minder uren gekregen ( pas nadat het UWV mij deels afgekeurd had)
ik heb 3 jaar geleden 8 uur per week moeten gaan inleveren op eigen kosten.. NIks geen uwv aan te pas gekomen, het was take it or leave it. Op aanbevelen van de bedrijfsarts die iedereen benadert alsof ze NIET ziek zijn, en gewoon lui.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Swiffer legaal drugsgebruik dat dan weer wel.
Trouwens lastig om uit de cirkel oververmoeid te komen, mij heeft het bijna mijn baan gekost.
Maar dat is een lang verhaal uiteindelijk heb ik bij dat bedrijf een contract voor minder uren gekregen ( pas nadat het UWV mij deels afgekeurd had)
Dat was ik niet iig.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Geen drol aan daar! Was jij ook in dh dan? Ook om half 2? Er zat nog wel iemand tegenover me erg verveeld te kijken
fijne bedrijfsartsquote:Op donderdag 10 maart 2011 08:57 schreef Swiffer het volgende:
[..]
ik heb 3 jaar geleden 8 uur per week moeten gaan inleveren op eigen kosten.. NIks geen uwv aan te pas gekomen, het was take it or leave it. Op aanbevelen van de bedrijfsarts die iedereen benadert alsof ze NIET ziek zijn, en gewoon lui.
Hehehehe.... ik heb vanavond hond-werpen gedaan met wickyleaks en haar hond. Adhd hondjequote:Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Flosdraadje het volgende:
Whaaaaa!!!
Sorry ik zit in de rebound en ben impulsief.......
hier nog iemandquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Flosdraadje het volgende:
Whaaaaa!!!
Sorry ik zit in de rebound en ben impulsief.......
Slaap je al?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik meld hier maar even bij dat ik naar bed ga.. misschien doe ik het dan ook. Nooit goed voor mij om om 11 uur achter de computer te gaan zitten.........
Bij mij ging het omgekeerd, ik werd heel moe en duf van Concerta, hopelijk werkt Con. beter voor je dan Equasym!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens!
Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.
Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |