Dus je slikt 2x40 mg per dag? Is dat niet veel om te nemen per keer? Ik krijg namelijk een hoge bloeddruk wanneer ik meer dan 20mg per keer neem. Lekker zo'n zenuwachtig gevoel erbijquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens!
Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.
Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee
heej ben niet de enige die suf wordt van cafeïnequote:Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Dropkogel het volgende:
@ Swiffer van mij geloofd men ook niet dat ik ADHD heb op het werk dat bleek vorige week wel weer.
Het was 13.30 en ik was moe van alle drukte in mijn hoofd en slaaptekort.
Dus wat zegt er 1tje dan neem je koffie!
( wat dus niet werkt want daar wordt ik alleen rustig van niet wakker)
Toen ik vroeg of ik mocht roken omdat ik anders over de tafel in slaap zou vallen zei mijn werkleider hoe kun je nu ADHD hebben en in slaap vallen!
Het is vrij hoog, maar het werkt over een hele dag verspreid hequote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:55 schreef Flosdraadje het volgende:
[..]
Dus je slikt 2x40 mg per dag? Is dat niet veel om te nemen per keer? Ik krijg namelijk een hoge bloeddruk wanneer ik meer dan 20mg per keer neem. Lekker zo'n zenuwachtig gevoel erbij
Zie net pas dat je gereageerd had!quote:
-Soms kunnen de klachten van ernstige neerslachtigheid (depressie) verergeren bij het gebruik van Clonidine[1] & Clonidine kan de werking van andere medicatie zoals benzodiazepinen en opiaten versterken (ook de bijwerkingen) en de werking van bloeddrukverlagende medicijnen, neuroleptica, anti-depressiva en bètablokkers beïnvloeden. (bron: Nederlandse wikipedia)quote:hmz bij de psycholoog geweest
die bood me de volgende medicijnen aan:
clonidine
bupropion
tricyclische antridepressiva
iemand ervaringen met deze meds?
oh even vergeten idd ( adhd)quote:Op maandag 14 maart 2011 20:27 schreef jw-ole-ole het volgende:
[..]
-Soms kunnen de klachten van ernstige neerslachtigheid (depressie) verergeren bij het gebruik van Clonidine[1] & Clonidine kan de werking van andere medicatie zoals benzodiazepinen en opiaten versterken (ook de bijwerkingen) en de werking van bloeddrukverlagende medicijnen, neuroleptica, anti-depressiva en bètablokkers beïnvloeden. (bron: Nederlandse wikipedia)
- Similarly, the 2006 guideline from the Texas Department of State Health Services recommends considering bupropion or a tricyclic antidepressant as a fourth-line treatment after trying two different stimulants and atomoxetine (Strattera).[53][54] (bron: de engelse wikipedia)
-Tricyclische ad`s zijn meestal tweede of derde keus med`s als stimulantie en/of andere ad`s niet (voldoende) werken.
Waarvoor (waartegen) bied jou psycholoog (psychiater?) jou deze medicatie aan?
Misschien wel handig om te weten aangezien die drie med`s vaak pas worden voorgeschreven als andere med`s niet blijken te werken.
Ritalin (methylfenidaat) heb je in vele vormen, dat de kortwerkende versie niet voor je werkt wil niet zeggen dat concerta (12 uur werktijd) Equasym of medikinet (beiden 8 uur dacht ik) niet goed voor jou zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:03 schreef dan13lv het volgende:
[..]
oh even vergeten idd ( adhd)
gehad:
atomoxetine (strattera: werkte wel maar niet goed genoeg voor mij)
ritalin -> gehad niks voor mij ( sloeg niet goed aan)
dextro amphetamine ( pure speed toch ? lijkt me niet zo slim ... )
heb nu dus eigenlijk 3/4 jaar strattera, het werkt wel: concentratie is beter, rustiger etc, maar nog steeds ben ik zo impulsief als de neten en daardoor kom ik veelvuldig in de problemen lees dus met jeugdzorg, justitie en school ...
Oh, ik had zoals gewoonlijk weer wat over het hoofd gezienquote:Op maandag 14 maart 2011 08:44 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Het is vrij hoog, maar het werkt over een hele dag verspreid he
dempt het ook het impulsieve gedeelte, daar ben ik vooral benieuwd naar?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:44 schreef Swiffer het volgende:
bupropion is gewoon Wellbutrin, een anti-depressiva. werkt voor mij prima. Echt niet een medicijn wat als laatst wordt voorgeschreven hoor. Bij ADHD-ers juist een van de eerste keuzes.
Werkt tegen de depressie, en tegen ADHD symptomen. Erg jammer dat ik er uitslag van krijg. (Allergische reactie op bijproduct)
Equasym word toch niet(standaard) vergoed itt Concerta?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens!
Heb van de zomer de beslissing gemaakt om stappen te ondernemen mbt mijn faalangst. Na veel praten met psycholoog, stelde zij voor om eens verder te gaan met een onderzoekje naar ADHD. Die test slaagde ik voor met vlag en wimpel! Niemand merkte overigens iets van de extreme drukte in mijn hoofd. Tuurlijk was ik nooit de stilste maar goed mijn omgeving had er nooit last van. Nou goed een "oplossing" van medicijnen, ik ben toen Equasym gaan slikken. Eerst 2x 20 mg per dag, dat deed niks, toen 2x 30mg dat deed ook vrij weinig en 2x 40 mg werd ik rustiger van maar ook heel duf, 's middags slaperig zelfs. Nu heb ik sinds vandaag Concerta gekregen, ben benieuwd.
Dus vanaf nu lees en praat ik ook mee
Ik moet steeds betalen inderdaad, maar ik weet er niet alles van omdat m'n ouders het betalen/regelen..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Equasym word toch niet(standaard) vergoed itt Concerta?
Wees welkom!quote:hallo allemaal
ik ga op de wachtlijst voor een praatgroepje, lijkt me echt leuk! gewoon net-zulke-vreemde-lotgenoten-als-jezelf leren kennen,
helpt het? (praten) en medicijnen zoals Ritalin, concerta etc.
Ik ruik handelquote:Op woensdag 16 maart 2011 07:46 schreef seasushi het volgende:
Eergisteren Ketamine en Morfine gehad (en nog wat) Daar wordt je rustig van! Helaas zijn de voorwaarden om het voor te schrijven nogal strikt.
Overigens: Goeiemorgen!
concerta ook niet....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Equasym word toch niet(standaard) vergoed itt Concerta?
Bij mij wel, wordt er zelfs relaxter van dan Methylfenidaat.. voel me door ritalin vaak opgejaagd, wellbutrin zet de knop echt zachter.. Maar dat is wel voor ieder persoonlijk! ik ben wel aangekomen, en mn stoelgang is om te huilen..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:33 schreef dan13lv het volgende:
[..]
dempt het ook het impulsieve gedeelte, daar ben ik vooral benieuwd naar?
Jeuz waarom krijg je dat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:46 schreef seasushi het volgende:
Eergisteren Ketamine en Morfine gehad (en nog wat) Daar wordt je rustig van! Helaas zijn de voorwaarden om het voor te schrijven nogal strikt.
Overigens: Goeiemorgen!
niks gemist. vrouwenkwaaltje. Ze waren alleen vergeten te zeggen dat het nogal pijn deed...quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:51 schreef Swiffer het volgende:
Oohh ik schrok al, wat voor operatie? (Wat heb ik nu weer gemist?)
beterschap dan maar.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:53 schreef seasushi het volgende:
[..]
niks gemist. vrouwenkwaaltje. Ze waren alleen vergeten te zeggen dat het nogal pijn deed...![]()
![]()
Geen probleem, maar het is wel lekker om even helemaal voor pampus te liggenquote:
een stoned bakje sushiquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:57 schreef seasushi het volgende:
[..]
Geen probleem, maar het is wel lekker om even helemaal voor pampus te liggen
danku,!quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:08 schreef jw-ole-ole het volgende:
[..]
Wees welkom!![]()
Van waaruit is dat praatgroepje georganiseerd?
Lijkt mij ook wel wat![]()
Of de meds werken is per persoon verschillend.
Erover praten helpt bijna altijd.
Schept vaak wat orde in de chaos...
Ik wil ze nog niet meteen afschrijven, maar tijdens m'n volgende afspraak ga ik maar even ter sprake brengen dat ik de behandeling tot nu toe echt nergens op vind slaan. Wat ook een deel komt doordat ik degene die me begeleid echt totaal niet serieus kan nemen, ook niet praktischquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:41 schreef Swiffer het volgende:
Daarom ben ik al gauw gekapt met PsyQ. (en vroeger ook de GGZ meegemaakt, wat een loohoosuurrrrzz)
Ik ben ook een adhd'er en zo traag als dikke stront hahaquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:04 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
danku,!![]()
in Drachten is dat geloof ik, via de GGZ![]()
lijkt mij ook erg leuk, en ja ik ben niet erg van de medicijnen en moeke al helemaal niet![]()
hij zegt dat het helpt (80% van de AD(H)D'ers) dus dat is aardig goed. maarja je schijnt er duf en moedeloos van te worden lees ik. En ik ben soms al niet vooruit te branden
Dan benne ze dood hé!quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:39 schreef Swiffer het volgende:
Stonede vis.. is dat wneer ze ondersteboven gaan zwemmen?
Ik kan begrijpen dat je je zo voelt, nu ken ik psyq niet maar de ggz is maar gepruts en ik moest ook een schilderijtje verven Swifferquote:Op donderdag 17 maart 2011 19:54 schreef oddeyed het volgende:
Ik heb psyq wel afgeschreven. Voelde me totaal niet serieus genomen en begrepen, en de therapie (praten) kwam neer op het feit dat je alles positief moet bekijken, en vooral nergens over mag zeuren. En dat ik te negatief was. Nou gek he, iemand die depressief is, is meestal niet zo positief meer. Behandeling van mijn depressie was op het moment van mijn tweede depressie niet nodig volgens hun, pas bij m'n derde depressie kreeg ik medicijnen. Zelfde verhaal met m'n adhd, 9! maanden wachten op een diagnose. Nou na dit alles was ik wel klaar met psyq en morgen moet ik naar de huisarts, die in tegenstelling tot psyq wel van doorpakken weet, en zal ik vragen naar een andere psycholoog. Nee, ik zal niemand psyq aanraden.
Sorry, ik moest het ff kwijt
dan zwemme ze nie, dan drijve ze ( en staat er een huilend kind naastquote:
hahah, als ik ga stuiteren en druk doen, wil niemand meer bij mij in de buurt zijn. Dan iriteren ze zich doodquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:49 schreef Wickyleaks het volgende:
[..]
Ik ben ook een adhd'er en zo traag als dikke stront hahaMeds werkt voor mij niet maar ach.... af en toe lekker stuiteren is wel leuk
In 8 sloten tegelijk lopen bedoel je?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:06 schreef dan13lv het volgende:
mijn impulsiviteit is erger dan mijn drukheid, het is gewoon mijn impulsiviteit die me in de problemen brengt
mij ook maar dan vooral financieelquote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:06 schreef dan13lv het volgende:
mijn impulsiviteit is erger dan mijn drukheid, het is gewoon mijn impulsiviteit die me in de problemen brengt
uh ja eigenlijk dat ook maar al te vaak.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:45 schreef Wickyleaks het volgende:
[..]
mij ook maar dan vooral financieel
Ik las het ff snel en toen las ik de opium-mevrouwquote:Op zondag 20 maart 2011 13:58 schreef Murmeli het volgende:
Wij hebben net een opruim-mevrouw over de vloer gehad. Die heeft met ons de keuken uitgemest. Vrijdag komt ze de woonkamer doen en daarna de logeerkameren ze ging rondneuzen of ze een schoonmaakster kan regelen voor ons. Echt wel fijn!
Ik ben nu wel even heel erg blij met mijn stomme saaie rotbaan. Die zorgt er wel mooi voor dat we dit kunnen betalen. T kost nogal een bak geld namelijk.
En nu ff ijsje eten buiten.
hehehequote:Op maandag 21 maart 2011 02:54 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Ik las het ff snel en toen las ik de opium-mevrouw. Maar wel fijn voor je, het lijkt me heel handig!
Ik kan niet slapen
Heeee! Zo iemand zoek ik. Ik heb ramen die nog nooit sinds ik hier woon gezeemd zijn . Als jij dat nou hier komt doen, en ik betaal jou daarvoor kun jij die opium mevrouw enz. enz. enzquote:Op maandag 21 maart 2011 18:43 schreef Murmeli het volgende:
[..]
heheheneuh geen dope
ik heb wel op de kop hangend een raam gezeemd waar je eigenlijk écht niet bij kunt
ja diequote:Op maandag 21 maart 2011 19:23 schreef Pandora73 het volgende:
Bij de Blokker bijvoorbeeld. Maar je bedoelt waarschijnlijk een trekker of wisser
Ik heb zondag 1 raam gewassen. Die is mooi gewordenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 07:50 schreef seasushi het volgende:
conclusie: ADHD ers hebben vieze ramen/ kunnen geen ramen lappen![]()
Goeiemorgen!
Hoeveel ramen heb je?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik heb zondag 1 raam gewassen. Die is mooi geworden
Nee, die 10 kilo die ik kwijt ben geraakt zijn er ook afgebleven, maar ik ben wel bewuster gaan eten (geen frisdrank meer, minder suiker, minder snacken etc.) omdat ik ze ook niet meer terugwil. Maar hoef er niet veel moeite voor te doen om het vol te houden, heb met medicijnen sowieso wel minder snaaizin dan zonder de meds.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef Horchata het volgende:
Vraag aan de mensen die afgevallen zijn door de medicatie: is jullie gewicht uiteindelijk weer naar het 'normale' (zoals het was voor de medicatie) niveau teruggegaan?
Heel veel. Ik hoop dat we een.poetsmevrouw hebben voor ik de andere ramen moet doenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Hoeveel ramen heb je?
Iedere week 1 raam wassen?
Dan kan je er weer doorheen
Dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heel veel. Ik hoop dat we een.poetsmevrouw hebben voor ik de andere ramen moet doen
jij ook al,quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef Crapbag het volgende:
Pff ik heb een "ik krijg niets uitgelegd vandaag" dagMensen snappen me niet
Ben nog steeds veel te licht... Mensen vonden me al dun en nu is er nog steeds 5kg af, verder gaat het overigens niet dus misschien dat het wel weer terugkomt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef Horchata het volgende:
Vraag aan de mensen die afgevallen zijn door de medicatie: is jullie gewicht uiteindelijk weer naar het 'normale' (zoals het was voor de medicatie) niveau teruggegaan?
Voordat ik medicatie kreeg woog ik zo'n 110kg maar deed ook echt veel aan krachtsport, nu weeg ik 82kg en dat is denk ik mijn normale gewicht, maar vind het zelf wel heel licht.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef Horchata het volgende:
Vind je dat niet enorm zonde?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Voordat ik medicatie kreeg woog ik zo'n 110kg maar deed ook echt veel aan krachtsport, nu weeg ik 82kg en dat is denk ik mijn normale gewicht, maar vind het zelf wel heel licht.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hoop dan maar dat het er weer bijkomt (of dat ik überhaubt meer zin in eten krijgquote:Op woensdag 23 maart 2011 08:53 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ben nog steeds veel te licht... Mensen vonden me al dun en nu is er nog steeds 5kg af, verder gaat het overigens niet dus misschien dat het wel weer terugkomt.
Tja, voordelen wegen tig malen zwaarder dan de nadelen. Ik ben nu echt supertevreden met mn leven en hoe ik alles doe namelijk, en was dat eerder niet. In het begin schrok ik wel even van wat ik nu precies was afgevallen, maar ik ben zeker geen anorexia patient. Verder KUN je last krijgen van een droge mond (wat ik dus ook wel heb) en dan moet je gewoon even wat drinken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:43 schreef Transport_Ink het volgende:
Je valt af van de medicatie ook?
Laat maar weer dan. Ik moet al die ellende echt niet hebben hoor, de groeten. Zoek maar een andere gek.
Kz-je! Kom jij nog bij psyq vandaag? Of in de buurt? Ik zit er nu. Zuchtquote:Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef Wickyleaks het volgende:
had ik me voorgenomen om mijn ramen te zemen vandaag staat er een grote kraan ding achtig iets voor me ramen dus kom er niet bij
nope geen psyq vandaagquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kz-je! Kom jij nog bij psyq vandaag? Of in de buurt? Ik zit er nu. Zucht
Gezelli! Eind vd middag toevallig? Dan kan ik hoi komen zeggenschapquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:39 schreef Wickyleaks het volgende:
[..]
nope geen psyq vandaagben morgen wel bij zinn met een vriendin van me
nee rond 1uur... ijs voor lunchquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Gezelli! Eind vd middag toevallig? Dan kan ik hoi komen zeggenschap
Mjah, dat moet allemaal nog blijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:33 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Tja, voordelen wegen tig malen zwaarder dan de nadelen. Ik ben nu echt supertevreden met mn leven en hoe ik alles doe namelijk, en was dat eerder niet. In het begin schrok ik wel even van wat ik nu precies was afgevallen, maar ik ben zeker geen anorexia patient. Verder KUN je last krijgen van een droge mond (wat ik dus ook wel heb) en dan moet je gewoon even wat drinken.
Met eten gaat het nu ook gewoon goed verder hoor en dat is echt geen ellende.
Als je het nodig hebt en het om die reden niet wilt gebruiken of proberen zou i kdat zonde vinden.
Sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:33 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Tja, voordelen wegen tig malen zwaarder dan de nadelen.
Als ik bij mijzelf kijk merk ik gewoon dat ik veel rustiger ben dan eerst (zowel geestelijk als lichamelijk), zonder suf te worden. Daardoor kan ik me ook beter concentreren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:48 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wat heeft het voor jou (tastbaar) verbeterd?
Mjah... Ligt er een beetje aan. Welke medicatie heb je precies?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:57 schreef Horchata het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan.
[..]
Als ik bij mijzelf kijk merk ik gewoon dat ik veel rustiger ben dan eerst (zowel geestelijk als lichamelijk), zonder suf te worden. Daardoor kan ik me ook beter concentreren.
Ik kan me niet voorstellen dat ik net zo veel aan de 'praktische hulp' zou hebben als ik niet rustiger en meer gefocust was.
het is niet zo dat iedereen er van afvalt.... je hebt het ook deels zelf in de hand... eerst eten voor medicatie innemen enzo....quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:13 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Mjah... Ligt er een beetje aan. Welke medicatie heb je precies?
Ik kan op zich aardig met mezelf door één deur, het zijn echt periodes waarin het gewoon allemaal totaal niet van de grond komt. Althans, met zoveel hangen en wurgen dat het gewoon echt een kleine lijdensweg is. En de resultaten zijn altijd veel minder dan dat ze zouden kunnen zijn, zeker in die periodes.
Lijkt nog het meest op een lichte depressie dan misschien.
Maarja, ook in de betere periodes kost het me meer moeite me van m'n plicht te kwijten dan je logischerwijs zou verwachten.
Maar kilo's afvallen zie ik echt niet zitten. Altijd mager geweest, m'n best gedaan een beetje een kerel te worden. Nee, dat zou m'n gemoed ook geen goed doen.
Ik zit nu aan 54mg Concerta.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:13 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Mjah... Ligt er een beetje aan. Welke medicatie heb je precies?
Ik kan op zich aardig met mezelf door één deur, het zijn echt periodes waarin het gewoon allemaal totaal niet van de grond komt. Althans, met zoveel hangen en wurgen dat het gewoon echt een kleine lijdensweg is. En de resultaten zijn altijd veel minder dan dat ze zouden kunnen zijn, zeker in die periodes.
Lijkt nog het meest op een lichte depressie dan misschien.
ja gesedeerd betekend toch gewoon kalm, of ben ik nou gekquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef Pandora73 het volgende:
Euhm, je weet dat "gesedeerd" min of meer "een beetje zombie" betekent?
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als ze waarschuwen dat je er "wat gesedeerd van kan worden" is dat meestal wel iets waar je je van bewust moet zijn.
Sederen is ook licht verdoven.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:01 schreef dan13lv het volgende:
ja gesedeerd betekend toch gewoon kalm, of ben ik nou gek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |