zoals al gezegt, gekregen, ik weet niet wat het is maar heb ooit es begrepen dat je die beeldjes niet voor jezelf mag kopen ofzo? weet niet of hier al iets over gezegt is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:32 schreef Berjan1986 het volgende:
Waar heb je hanger vandaan? Moet ik ook nog hebben. Ik heb wel drie boeddha beeldjes van "horen, zien en zwijgen"

Het enige wat gezond is aan soja is de volledige boon. Alle afgeleide producten, zoals sojamelk, tofoe e.d. zijn zelfs schadelijk voor de gezondheid. Ik wil hier vandaag nog wel op terugkomen met meer info.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:20 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Okee, bedankt voor de link
Zal eens kijken of ik Soja producten kan kopen in de AH. Heb het een keer gegeten, en de smaak viel goed mee
Over dat melkproducten wist ik ook niet, ik dacht dat melk eigenlijk niet zo goed was als men zegt?

Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 9 maart 2011 07:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Het enige wat gezond is aan soja is de volledige boon. Alle afgeleide producten, zoals sojamelk, tofoe e.d. zijn zelfs schadelijk voor de gezondheid. Ik wil hier vandaag nog wel op terugkomen met meer info.
Om deze link te lezen, even uw Email adres invullen ( zeer betrouwbare site ) en dan krijg je automatisch nieuwsbrief. Je kan je ook gelijk uitschrijven, maar na wat surfen op deze site betwijfel ik dat men dat zo gauw zal doen.
http://www.mercola.com/article/soy/avoid_soy.htm

Je hoort er allerlei verhalen over. Wel is het zo dat pure melk, hoewel hij de meeste voedingstoffen bevat, nogal slecht te verteren is en naar het schijnt de absorptie van andere voedingsingrediënten ook bemoeilijkt.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:20 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Over dat melkproducten wist ik ook niet, ik dacht dat melk eigenlijk niet zo goed was als men zegt?
quote:Bij mensen van Afrikaanse, Aziatische, Zuid-Amerikaanse en Zuid-Europese afkomst komt daarentegen lactose-intolerantie veel vaker voor. Lactose komt ook voor in moedermelk, maar bijna alle zuigelingen maken voldoende van het enzym lactase aan om het lactose uit de moedermelk goed te kunnen verteren. Pas na het derde levensjaar neemt bij veel Afrikanen, Aziaten, Zuid-Amerikanen en Zuid-Europeanen de productie van lactase af. Deze vorm van lactose-intolerantie wordt primaire lactose-intolerantie genoemd. West-Europeanen en Noord-Amerikanen blijven over het algemeen voldoende lactase aanmaken.
quote:Wat zijn de klachten bij lactose-intolerantie? Wanneer het lactose uit de voeding niet verteerd wordt, komt het lactose onveranderd in de dikke darm terecht en trekt daar vocht aan. De ontlasting kan daardoor dunner worden. Daarnaast kan het lactose in de dikke darm worden afgebroken door darmbacteriën. Hierbij ontstaan bepaalde vetzuren en gassen. Dit veroorzaakt een opgeblazen gevoel, winderigheid, darmkrampen en rommelingen in de buik. De ontlasting is vaak dun, zurig, schuimend en soms wat groenig van kleur.
http://www.mdlcentrum.nl/page.php?ID=61quote:Lactose komt vooral voor in:
alle soorten zoete melk;
smeltkaas, smeerkaas en buitenlandse kazen;
vla, pap, pudding, yoghurt en kwark;
roomboter, slagroom, koffieroom, koffiemelk, zure room en crème fraiche;
roomijs;
zuivelfrisdranken op basis van wei, zoals Rivella.
Zure melkproducten, zoals karnemelk, yoghurt en kwark, bevatten minder lactose dan gewone zoete melkproducten en worden door veel mensen dan ook goed verdragen.

Je eigen site vertelt wel een ander verhaal:quote:Op woensdag 9 maart 2011 07:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Het enige wat gezond is aan soja is de volledige boon. Alle afgeleide producten, zoals sojamelk, tofoe e.d. zijn zelfs schadelijk voor de gezondheid. Ik wil hier vandaag nog wel op terugkomen met meer info.
Om deze link te lezen, even uw Email adres invullen ( zeer betrouwbare site ) en dan krijg je automatisch nieuwsbrief. Je kan je ook gelijk uitschrijven, maar na wat surfen op deze site betwijfel ik dat men dat zo gauw zal doen.
http://www.mercola.com/article/soy/avoid_soy.htm
Hier staat dus dat de Chinezen geen ongefermenteerde sojabonen aten, zoals ze andere groenten aten, zoals linzen, omdat sojabonen grote hoeveelheden natuurlijke gifstoffen of anti - voedingsstoffen bevatten.quote:The Chinese did not eat unfermented soybeans as they did other legumes such as lentils because the soybean contains large quantities of natural toxins or "antinutrients". First among them are potent enzyme inhibitors that block the action of trypsin and other enzymes needed for protein digestion.

En dit komt van http://www.mercola.com/article/soy/avoid_soy.htmquote:Je eigen site vertelt wel een ander verhaal.
Hier staat dus dat de Chinezen geen ongefermenteerde sojabonen aten, zoals ze andere groenten aten, zoals linzen, omdat sojabonen grote hoeveelheden natuurlijke gifstoffen of anti - voedingsstoffen bevatten.
Aziaten gebruiken inderdaad alleen afgeleide producten, zoals tofu (tahoe), tempeh, miso en tamari.
Lijkt me toch ook niet zo gezond, of heb ik dit nu verkeerd begrepen ?quote:The Chinese did not eat unfermented soybeans as they did other legumes such as lentils because the soybean contains large quantities of natural toxins or "antinutrients". First among them are potent enzyme inhibitors that block the action of trypsin and other enzymes needed for protein digestion.
These inhibitors are large, tightly folded proteins that are not completely deactivated during ordinary cooking. They can produce serious gastric distress, reduced protein digestion and chronic deficiencies in amino acid uptake. In test animals, diets high in trypsin inhibitors cause enlargement and pathological conditions of the pancreas, including cancer.14
Soybeans also contain haemagglutinin, a clot-promoting substance that causes red blood cells to clump together.
Trypsin inhibitors and haemagglutinin are growth inhibitors. Weanling rats fed soy containing these antinutrients fail to grow normally. Growth-depressant compounds are deactivated during the process of fermentation, so once the Chinese discovered how to ferment the soybean, they began to incorporate soy foods into their diets.
In precipitated products, enzyme inhibitors concentrate in the soaking liquid rather than in the curd. Thus, in tofu and bean curd, growth depressants are reduced in quantity BUT NOT COMPLETELY ELIMINATED.

Toevallig te snel opgestaan? Na een goede meditatie is het belangrijk niet te snel weer van alles te gaan doen, want je geest moet weer langzaam opstarten als het ware.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:05 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, ik vroeg mij net af. Toen ik net stopte met mediteren, werd ik echt totaal duizelig met dubbelzien. Wtf??!

Misschien, het procces van bewustwording is de weg naar de balans binnen de wereld/zelf, zolang de balans dermate uit balans is dan is de weg naar een hoger bewustzijn nog niet voltooid.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kwam in Parijs een Tibetaanse monnik tegen, tijdje mee gepraat, hij was op weg naar Antwerpen om een vriend te bezoeken. Woonde dus in Parijs, studeerde daar. We deelden onze kijk op wat zaken. Hij vertelde over de vervolgingen van de monniken in Tibet. Na zijn uitleg over karma vroeg ik hem: dus het feit dat jullie daar vervolgd worden, is eigenlijk jullie eigen schuld door fouten in een vorig leven? Toen moest ie even denken, lachen en bevestigen. Toen vroeg ik hem indien dit waar is, hoe we ooit tot een utopie zouden kunnen komen. Immers, indien steeds alles terugkomt op ons via karma, van vorige levens, onder andere dmv kwaad wat we elkaar aandoen, hoe krijgen we dan ooit een wereld zonder kwaad? Voor zover ik weet is er geen mens dat foutloos geboren wordt, en de hele wereldpopulatie in een boeddhistentempel plaatsen om daar te studeren en een dergelijk leven te leiden opdat niemand kwaad meer doet, lijkt me ook niet realistisch, er moet immers ook nog gewerkt worden. 'Je moet er in geloven' of iets dergelijks was zijn idee. Dat was voor mij geen bevredigend antwoord. Iemand een oplossing?

Het lijkt me niet verstandig 'de geest' als een 'hij' te zien los van jezelf. Misschien vind "hij" het dan wel leuk om op een dag op zo'n manier te spelen dat "jij" buiten spel gezet wordt en mag je de rest van je leven toekijken. Onderschat meditatie niet, het brein is een mooi iets maar als het verkeerd gebruikt wordt dan wordt de beleving van de werkelijkheid er niet leuker op.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:23 schreef rijsttafel het volgende:
Er gebeuren wel eens rare dingen na of tijdens meditatie, maar meestal zijn ze maar eenmalig, gewoon rare verschijnselen gecreëerd door de geest.Als je geest scherp is, vindt hij het wel eens leuk om te "spelen". Zo dacht ik eens dat de vloer onder een hoek van 45 graden lag
![]()

Ik denk dat dat voor sommige mensen zeker wel geldt. Die laten zich leven en zijn verbaasd dat ze na het behalen van alle doelen in hun leven, waarvan zij dachten dat die te behalen hen geluk zou schenken, nog steeds geen rust, vrede en geluk hebben gevonden.quote:Op maandag 18 april 2011 11:53 schreef loop het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verstandig 'de geest' als een 'hij' te zien los van jezelf. Misschien vind "hij" het dan wel leuk om op een dag op zo'n manier te spelen dat "jij" buiten spel gezet wordt en mag je de rest van je leven toekijken. Onderschat meditatie niet, het brein is een mooi iets maar als het verkeerd gebruikt wordt dan wordt de beleving van de werkelijkheid er niet leuker op.

ik snap je niet helemaal. Wil je het toelichten?quote:Op maandag 18 april 2011 13:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor sommige mensen zeker wel geldt. Die laten zich leven en zijn verbaasd dat ze na het behalen van alle doelen in hun leven, waarvan zij dachten dat die te behalen hen geluk zou schenken, nog steeds geen rust, vrede en geluk hebben gevonden.
Zelf zie ik mijzelf in zijn geheel als een combinatie van lichaam, twee vormen van onderbewustzijn, een bewustzijn en een bovenbewustzijn. In hoeverre dit klopt of waarheid is weet ik niet, maar ik lijk er zeer goed bij te varen. Mocht iemand geinteresseerd zijn in wat ik precies bedoel, dan wil ik het best toelichten.

Dit is het primitief onderbewuste, zoals ik het zelf graag noem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar ik het alleen niet met Jung eens ben is dat je je niet bewust zou kunnen worden van het onbewuste. Vandaar dat ik het niet onbewustzijn, maar onderbewustzijn noem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De beschouwende noem ik het, leuk te lezen dat ik de enigste niet ben.quote:Het bovenbewustzijn zie ik als een losstaand iets. Het is een beetje te omschrijven als een extra lens waardoor ik het geheel bekijk, maar ook waar ik probeer te beoordelen waar een bepaalde gedachte of oordeel bij mij vandaan komt.

Ik zie niet hoe meditatie deze nadelige effecten kan hebben. Als er een steekje bij je los zit dan zal dat toch wel naar boven komen, of je nu mediteert of niet.quote:Op maandag 18 april 2011 11:53 schreef loop het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verstandig 'de geest' als een 'hij' te zien los van jezelf. Misschien vind "hij" het dan wel leuk om op een dag op zo'n manier te spelen dat "jij" buiten spel gezet wordt en mag je de rest van je leven toekijken. Onderschat meditatie niet, het brein is een mooi iets maar als het verkeerd gebruikt wordt dan wordt de beleving van de werkelijkheid er niet leuker op.

Dat is wel grappig dat je dat zegt aangezien boeddhisme stelt dat wij allen onverlichte/onwetende mensen zijn waarbij het al heel wat is als er een steekje vast zit.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:16 schreef rijsttafel het volgende:
Ik zie niet hoe meditatie deze nadelige effecten kan hebben. Als er een steekje bij je los zit dan zal dat toch wel naar boven komen, of je nu mediteert of niet.
De boeddhistische/aziatische psyche is anders dan de christelijke/westerse. Dat kan verkeerde interpretaties opleveren. Bijvoorbeeld "metta" is geen liefde, veel westerse mensen geven liefde een heel andere invulling.quote:Boeddhistische meditatie is niet iets om bang voor te zijn, wat kan er fout gaan met het kijken naar je ademhaling en het beoefenen van liefde?
Ik geloof zelf niet in 'normale' mensen, misschien bedoel je mensen met een 'standaard' wereldbeeld? En mensen die daar moeite mee hebben zullen het dan misschien ook moeilijker hebben met het 'standaard' wereldbeeld van boeddhisme.quote:Mensen met psychische klachten moeten misschien oppassen, maar voor 'normale' mensen valt denk ik niets te vrezen. Sommige Hindoe sectes zou ik misschien wél voor oppassen, maar goed dat is een andere religue
Ik ben wel benieuwd naar hoe jij anatta interpreteerd. Misschien wil je daar een stukje over posten?quote:Tevens is het loslaten van "jij" versus "je geest" een lering van het boeddhisme, en dat er geen eeuwig "ik" of "onderbewustzijn" is en dat dit slechts een denkbeeld is van de geest. Dit is wat Boeddhisme uniek maakt tov alle andere religies.
http://www.palikanon.com/english/wtb/a/anatta.htm

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |