abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 16:06:25 #1
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93061128
is dat legaal?

Alle activiteiten van mijn bedrijf (jaaromzet 900mln) tot aan de export vinden plaats in dezelfde gemeente. Een bedrijf van deze omvang levert vrijwel altijd een bepaalde druk uit op de gemeente, danwel de bewoners daar.

en om ze op te houden met zeiken over geluidsoverlast en meer bullshit wil ik met de groep de opbrengst van een jaar (200mln) doneren aan de gemeente.

en bedankt
  zondag 20 februari 2011 @ 16:10:20 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_93061305
Je verwacht er iets voor terug. Dan lijkt het me omkoping.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_93061345
mooi rendement draai je :)

ben je grootaandeelhouder?

En wat Bargehassus zegt. Steek die 200 mln die je winst maakt maar in geluidsreducerende maatregelen en koop je omwonenden uit

(ik vind je verhaal verder niet echt geloofwaardig)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_93061418
Ach, ik denk dat je beter de burgemeester en wethouders op wat leuke extraatjes kan trakteren. Dan ben je volgens mij wel wat goedkoper uit als ¤200.000.000,-
60 HRC
pi_93061534
Iemand met een bedrijf met 200mln winst die advies gaat vragen op fok :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Redactie Frontpage zondag 20 februari 2011 @ 16:23:23 #6
4530 crew  Crazy Harry
pi_93061910
Prachtige hypothetische vraag want geen hond die zal geloven dat jij een dergelijk bedrijf hebt.

Mij lijkt dat je wel een betere besteding kan bedenken dan een donatie aan de gemeente (of welke overheid dan ook) om deze op te laten houden met 'zeiken'.
Pas wanneer de gemeente dwarsligt, zal een dergelijke donatie enig nut hebben.

Al zal de route naar 4 muren en 4 verticale spijlen dan niet zo heel lang zijn...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  zondag 20 februari 2011 @ 16:29:45 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93062215
Het is zondag, alles is dicht.
pi_93062714
volgens mij past dit topic beter in [ONZ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_93063338
Ts heeft Zuid-Europees bloed :P
pi_93063828
Ik denk dat de aandeelhoudersvergadering van je N.V. je dan persoonlijk gaat aanspreken als bestuurder voor onbehoorlijk bestuur, als jij de jaarwinst doneert krijgen zij immers geen winstuitkering. Je mag dan prive die 200 000 000 ff bijlappen.

Hypothetisch dan, he.
pi_93064022
Ik zoek het voor je uit. Normaal reken ik voor bedragen vanaf ¤100k 5,1% maar ik ben bereid te zakken tot ¤50k + 1,3%. uiteraard ex BTW maar daar kunnen we nog wel even over babbelen.
pi_93064809
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
is dat legaal?

Alle activiteiten van mijn bedrijf (jaaromzet 900mln) tot aan de export vinden plaats in dezelfde gemeente. Een bedrijf van deze omvang levert vrijwel altijd een bepaalde druk uit op de gemeente, danwel de bewoners daar.

en om ze op te houden met zeiken over geluidsoverlast en meer bullshit wil ik met de groep de opbrengst van een jaar (200mln) doneren aan de gemeente.

en bedankt
Zoals altijd bied de KvK uitkomst: antwoord.

P.S. - als je een dergelijke omzet zou draaien zou je ook wel wat wereldwijzer zijn...
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:32:47 #13
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93065024
Maar een donatie aan de staat of belasting mag aan de andere kant wel?

Zoiets lijkt mij dan juist corruptie op veel grotere schaal.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:34:50 #14
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93065111
quote:
is dat legaal?
Ja dat mag
quote:
Waar is het verband met het stoppen van inwoners over geluidsoverlast en meer 'bullshit'?
Het ene sluit het andere niet uit hoor: ja het mag maar het gezeik blijft.
Oplossing? Stop het geld in geluidswerende muren of geluidarme apparatuur. Stuk goedkoper.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 21 februari 2011 @ 10:05:33 #15
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93092613
quote:
is dat legaal?

en om ze op te houden met zeiken over geluidsoverlast en meer bullshit wil ik met de groep de opbrengst van een jaar (200mln) doneren aan de gemeente stichting voor doven en slechthorenden (i.v.m. onderzoek naar geluidsoverlast), de longstichting (i.v.m. de luchtkwaliteit), de hartstichting (i.v.m. de drukte).

en bedankt
Mijn vraag: wat zouden nu de reacties zijn?

Tweede vraag: waarom schreeuwt iedereen hier 'omkoping', 'corruptie', 'de route naar 4 muren en 4 verticale spijlen'? Ik zie nergens dat het bedrijf van TS dit onder tafel door wil betalen. En waarom schreeuwt niemand corruptie als een bedrijf subsidie (of een gunst) van een overheid krijgt om zich ergens te gaan vestigen?
Waarom is er bij een 'omgekeerde subsidie' dan opeens wel sprake van corruptie?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 21 februari 2011 @ 10:33:25 #16
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_93093241
quote:
5s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Mijn vraag: wat zouden nu de reacties zijn?

Tweede vraag: waarom schreeuwt iedereen hier 'omkoping', 'corruptie', 'de route naar 4 muren en 4 verticale spijlen'? Ik zie nergens dat het bedrijf van TS dit onder tafel door wil betalen. En waarom schreeuwt niemand corruptie als een bedrijf subsidie (of een gunst) van een overheid krijgt om zich ergens te gaan vestigen?
Waarom is er bij een 'omgekeerde subsidie' dan opeens wel sprake van corruptie?
Onder tafel of boven tafel, de hypothetische intentie is om te betalen om gezeik over geluidsoverlast etc te verstommen, dat mag gewoonweg niet. Dat is iets anders dan het aannemen van incentives voor vestiging oid, appels met peren omdat vervolgens die bedrijven moeten voldoen aan geldende normen voor bv geluid.

Ten aanzien van je eerste vraag doen stichtingen niet dat soort onderzoek, neem dan gewoon een adviesbureau in de hand en implementeer vervolgens de maatregelen om overlast te voorkomen. Dat noemen we dan geen corruptie of whatever maar goed maatschappelijk en bedrijfsmatige handelen.
  maandag 21 februari 2011 @ 10:45:43 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93093570
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:33 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Onder tafel of boven tafel, de hypothetische intentie is om te betalen om gezeik over geluidsoverlast etc te verstommen, dat mag gewoonweg niet. Dat is iets anders dan het aannemen van incentives voor vestiging oid, appels met peren omdat vervolgens die bedrijven moeten voldoen aan geldende normen voor bv geluid.
Het bedrijf kan gewoon formuleren dat de 'omgekeerde subsidie' gebruikt moet worden om geluidsoverlast tegen te gaan. Ik zie niet in waarom het bedrijf de overheid niet mag sponsoren om dit in het geheel van maatregelen op te nemen.
quote:
Ten aanzien van je eerste vraag doen stichtingen niet dat soort onderzoek, neem dan gewoon een adviesbureau in de hand en implementeer vervolgens de maatregelen om overlast te voorkomen. Dat noemen we dan geen corruptie of whatever maar goed maatschappelijk en bedrijfsmatige handelen.
Ik neem aan dat de genoemde stichtingen ook onderzoeken doen naar de kwaliteit van de leefomgeving in combinatie met klachten e.d. Zo niet, dan begrijp je vast de achterliggende gedachte van de opmerking wel: je zegt het immers zelf. Niemand praat van corruptie als er een 'adviesbureau' ingeschakeld wordt (die stapels rapporten schrijft, tonnen aan geld opstrijkt en als conclusie geeft: 'ga eens met de gemeente praten') maar zo snel men direct met de gemeente om tafel gaat zitten een een geldelijke bijdrage levert, is het opeens corruptie of omkoping.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:10:28 #18
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_93094242
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:45 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het bedrijf kan gewoon formuleren dat de 'omgekeerde subsidie' gebruikt moet worden om geluidsoverlast tegen te gaan. Ik zie niet in waarom het bedrijf de overheid niet mag sponsoren om dit in het geheel van maatregelen op te nemen.

[..]

Ik neem aan dat de genoemde stichtingen ook onderzoeken doen naar de kwaliteit van de leefomgeving in combinatie met klachten e.d. Zo niet, dan begrijp je vast de achterliggende gedachte van de opmerking wel: je zegt het immers zelf. Niemand praat van corruptie als er een 'adviesbureau' ingeschakeld wordt (die stapels rapporten schrijft, tonnen aan geld opstrijkt en als conclusie geeft: 'ga eens met de gemeente praten') maar zo snel men direct met de gemeente om tafel gaat zitten een een geldelijke bijdrage levert, is het opeens corruptie of omkoping.
Volgens mij is het vrij normaal om direct met de gemeente om tafel te zitten en over te treffen maatregelen te praten, de nieuwe Wro geeft daartoe ook voldoende instrumenten en mogelijkheden om kosten toe te rekenen aan initiatiefnemers (exploitatieovereenkomst). Dan is "sponsorgeld" duidelijk in te zetten voor hetgeen wat je wilt bereiken. Donaties aan een gemeente (of andere overheid) met een verlanglijstje zijn per definitie aanleiding om kritisch te kijken, publiek geld moet middelijk worden ingezet en daarmee ook altijd "vrij" te besteden moeten zijn.

In het voorbeeld is de toonzetting niet constructief genoeg om die insteek eruit te filteren en riekt het naar doofpotgeld.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:17:06 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93094444
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:10 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij normaal om direct met de gemeente om tafel te zitten en over te treffen maatregelen te praten, de nieuwe Wro geeft daartoe ook voldoende instrumenten en mogelijkheden om kosten toe te rekenen aan initiatiefnemers (exploitatieovereenkomst). Dan is "sponsorgeld" duidelijk in te zetten voor hetgeen wat je wilt bereiken. Donaties aan een gemeente (of andere overheid) met een verlanglijstje zijn per definitie aanleiding om kritisch te kijken, publiek geld moet middelijk worden ingezet en daarmee ook altijd "vrij" te besteden moeten zijn.

In het voorbeeld is de toonzetting niet constructief genoeg om die insteek eruit te filteren en riekt het naar doofpotgeld.
TS geeft toch duidelijk aan dat ie af wil van het gezeik en gezeur van geluidsoverlast? Het lijkt me dan duidelijk dat hij een bedoeling heeft met zijn donatie. Maar misschien kan TS zichzelf hier iets verduidelijken.

Ik ben het met je eens dat publiek geld vrij te besteden moet zijn. Maar TS heeft een doel met zijn bijdrage, zodat het niet vrij te besteden kan zijn.

Als het doofpotgeld is, lijkt het me niet de juiste wijze om het geld aan de gemeente over te maken. Dan kan hij beter een paar ambtenaren zoeken die je juiste invloed hebben.
pi_93094751
:')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_93094829
Je doneert geld en verwacht er iets voor terug. Corruptie zonder twijfel.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:37:19 #22
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93095064
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:29 schreef niels0 het volgende:
Je doneert geld bij de bakker en krijgt er een brood voor terug. Tsja, corruptie inderdaad. :{
pi_93095288
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je doneert geld bij de bakker en krijgt er een brood voor terug. Tsja, corruptie inderdaad. :{
De bakker werkt voor eigen gewin en wordt geacht voor geld een product te leveren.
De gemeente dient het publiek en mag haar beslissingen niet baseren op de mogelijkheid veel geld te krijgen van een andere partij.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:46:45 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93095355
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:44 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De bakker werkt voor eigen gewin en wordt geacht voor geld een product te leveren.
De gemeente dient het publiek en mag haar beslissingen niet baseren op de mogelijkheid veel geld te krijgen van een andere partij.
Dus de gemeente mag niet beslissen om een maatregel te nemen om overlast te verminderen als de veroorzaker hiervoor zelf de kosten draagt?
Ik denk dat de gemeente zich dan niet echt goed inzet voor het gewin van de maatschappij.
  maandag 21 februari 2011 @ 12:10:29 #25
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93096134
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:29 schreef niels0 het volgende:
Ga nou eens weg met die onzin.

Ik mag toch zeker wel contributie leveren aan de gemeente uit eigen zak.

Ik verwacht er in principe helemaal niks voor terug. De klachten van belanghebbenden (met name omwonenden) zijn zo variabel, dat het sowieso niet gaat lukken om ze allemaal te behartigen. De gemeente heeft echter veel meer invloed en mogelijkheid tot discussie en onderhandeling met deze bewoners, bovendien is de gemeente neutraal. Omdat de gemeente beter op de hoogte is, lijkt het mij ook verstandiger dat de gemeente gaat beslissen over wat er wordt gedaan om de bewoners in harmonie te laten leven met mijn geldfabriek.

Klachten gaan van geluidsoverlast, drukte 's ochtends en 's middags op (te) kleine en smalle wegen, verslechtering van het wegdek, daling in huiswaarde, etc. Het zou toch geen probleem moeten zijn als ik hier enigszins voor op wil draaien?
  maandag 21 februari 2011 @ 12:38:01 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93097060
200 miljoen? Ik zou zeggen doneer het aan de mensen die er last van hebben, zodat ze hun huis kunnen isoleren :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 21 februari 2011 @ 13:28:42 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_93099054
200 miljoen euro weggeven om wat goodwill bij de gemeente te kweken :')

Voor 10 miljoen kun je de infrastructuur aan laten pakken en geluidswerende maatregelen treffen...
  maandag 21 februari 2011 @ 13:37:07 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93099408
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het zou toch geen probleem moeten zijn als ik hier enigszins voor op wil draaien?
Volgens de meeste Fok!kers wel. :)

Je mag wel geld aannemen van de gemeente als het subsidie heet. Ook is het heel gewoon dat je de gemeente laat weten dat je je bedrijf verhuist als ze de wegen en rotondes niet beter toegankelijker maken voor je bedrijf. Maar het is corruptie als jij de gemeente geld geeft om een maatschappelijk probleem op te lossen wat je gezien de omvang en regelgeving zelf niet kunt.

Dus ja, je moet het geld maar in je zak houden.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:44:31 #29
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_93129238
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Volgens de meeste Fok!kers wel. :)

Je mag wel geld aannemen van de gemeente als het subsidie heet. Ook is het heel gewoon dat je de gemeente laat weten dat je je bedrijf verhuist als ze de wegen en rotondes niet beter toegankelijker maken voor je bedrijf. Maar het is corruptie als jij de gemeente geld geeft om een maatschappelijk probleem op te lossen wat je gezien de omvang en regelgeving zelf niet kunt.

Dus ja, je moet het geld maar in je zak houden.
En de prijs voor kort door de bocht reageren gaat naar *tromgeroffel* Man@work! *O*

Geheel in lijn met publiek handelen kan je niet verwachten dat het geld dat je geeft automatisch gebruikt wordt om jouw probleem op te lossen. Wel kan je samen met de gemeente problemen oplossen of, nog schrikbarender, het gewoonweg zelf oplossen door het treffen van maatregelen.
  maandag 21 februari 2011 @ 23:00:19 #30
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93130334
Het wordt ook niet specifiek gegeven met als doel problemen op te lossen. Het wordt een vrije schenking. Het is aan de gemeente het te besteden. Als het naar de belangen van haar bewoners luistert, behartigt ze die problemen, en oa problemen die bewoners met mijn geldfabriek hebben.

Dat het misschien ijdele hoop is, is een andere zaak.
  maandag 21 februari 2011 @ 23:03:44 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93130535
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het wordt ook niet specifiek gegeven met als doel problemen op te lossen. Het wordt een vrije schenking. Het is aan de gemeente het te besteden. Als het naar de belangen van haar bewoners luistert, behartigt ze die problemen, en oa problemen die bewoners met mijn geldfabriek hebben.

geef iedereen die klaagt een miljoentje?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 21 februari 2011 @ 23:05:44 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93130634
quote:
mijn geldfabriek
je bent eigenaar van Koninklijke Joh. Enschedé?
Een gedicht over Maanvis
pi_93131253
Regels (vanuit) de gemeente zijn er niet voor niks.
Hoe denk je dat de mensen uit de buurt die overlast hebben van je bedrijf zouden reageren als ze erachter komen dat bestaande plannen en regelgeving ineens aangepast worden door de gemeente, terwijl bekend is dat jij die donatie hebt gedaan....?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:03:24 #34
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139321
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:44 schreef bigshadow het volgende:

[..]

En de prijs voor kort door de bocht reageren gaat naar *tromgeroffel* Man@work! *O*
Ik denk dat je voor de kort-door-de-bocht-antwoorden verder naar boven moet scrollen. Ik onderbouw mijn reactie tenminste. Of je het er mee eens bent, laat ik geheel aan jou over. Het schreeuwen van 'corruptie!' alleen heb je mij niet zien doen. :W
quote:
Geheel in lijn met publiek handelen kan je niet verwachten dat het geld dat je geeft automatisch gebruikt wordt om jouw probleem op te lossen. Wel kan je samen met de gemeente problemen oplossen of, nog schrikbarender, het gewoonweg zelf oplossen door het treffen van maatregelen.
En wederom ga je ervan uit dat het geld zonder overleg e.d. op de rekening van de gemeente wordt gestort,... Kijk eens verder dan je neus lang is.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:05:23 #35
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139357
quote:

Dus jij vindt het ook goed als ze er speeltuinen van bouwen? Of de verbouwing van de kinderopvang subsidiëren?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:07:59 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139416
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:17 schreef kree het volgende:
Regels (vanuit) de gemeente zijn er niet voor niks.
Hoe denk je dat de mensen uit de buurt die overlast hebben van je bedrijf zouden reageren als ze erachter komen dat bestaande plannen en regelgeving ineens aangepast worden door de gemeente, terwijl bekend is dat jij die donatie hebt gedaan....?
En jij denkt dat dit soort dingen niet gebeuren?
Hier in de buurt heeft een groot transportbedrijf 'gedreigd' te vertrekken als de gemeente met herindeling van de infrastructuur geen rekening zou houden met het verkeer van en naar het bedrijf. Lijkt me toch een vorm van 'vriendelijk doch zeer dringend' enige druk uitoefenen op de ambtenaren.
pi_93139435
Als jij verwacht dat ze een oogje toeknijpen als het om je vergunningen gaat is het verdacht, of zelfs regelrechte omkoping, en sowieso niet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Richt dan een stichting op, stop het geld daar in, en laat het bestuur bestaan uit een aantal onpartijdige personen. Die kunnen dan projecten ontplooien met een zeker maatschappelijk belang.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93139455
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:07 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit soort dingen niet gebeuren?
Hier in de buurt heeft een groot transportbedrijf 'gedreigd' te vertrekken als de gemeente met herindeling van de infrastructuur geen rekening zou houden met het verkeer van en naar het bedrijf. Lijkt me toch een vorm van 'vriendelijk doch zeer dringend' enige druk uitoefenen op de ambtenaren.
Soms mag je als bedrijf de lokale overheid wel eens wijzen op het gemeenschappelijk belang ja, daar zijn sommige groepen ambtenaren niet altijd van doordrongen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:13:05 #39
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139490
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Soms mag je als bedrijf de lokale overheid wel eens wijzen op het gemeenschappelijk belang ja, daar zijn sommige groepen ambtenaren niet altijd van doordrongen.
Ahahh, dus dit soort chantagemiddelen is wel toegestaan.
Goed dat ik dat weet. ^O^
pi_93139569
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ahahh, dus dit soort chantagemiddelen is wel toegestaan.
Goed dat ik dat weet. ^O^
Tsja, is het echt chantage ? Het bedrijf had ook met stille trom kunnen vertrekken met de woorden "hadden jullie toen maar aan mijn belangen moeten denken en dit en dit moeten doen". Dan is de gemeente ook niet blij.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:18:37 #41
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_93139585
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:03 schreef ManAtWork het volgende:

Ik denk dat je voor de kort-door-de-bocht-antwoorden verder naar boven moet scrollen. Ik onderbouw mijn reactie tenminste. Of je het er mee eens bent, laat ik geheel aan jou over. Het schreeuwen van 'corruptie!' alleen heb je mij niet zien doen. :W

En wederom ga je ervan uit dat het geld zonder overleg e.d. op de rekening van de gemeente wordt gestort,... Kijk eens verder dan je neus lang is.

Er zijn inderdaad zat roepers zonder onderbouwing, blijft Fok! he. Maar ondanks dat je probeert het antwoord te onderbouwen kloppen je vergelijkingen niet en nuanceringen of alternatieve handelswijze worden verworpen.

En ik ga ervan uit dat het geld zonder overleg wordt gestort, zoals de TS steeds impliceert en hieronder ook aangeeft.

quote:

Waarbij alles na het dikgedrukte op het randje is, aangezien er toch verwachtingen (weliswaar ijdel) worden geschetst van het handelen van de gemeente na "schenking".
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:23:48 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139672
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:17 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsja, is het echt chantage ? Het bedrijf had ook met stille trom kunnen vertrekken met de woorden "hadden jullie toen maar aan mijn belangen moeten denken en dit en dit moeten doen". Dan is de gemeente ook niet blij.
'Als jullie iets voor mij doen, doe ik iets voor jullie.'
Lijkt me duidelijk, niet?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:26:24 #43
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139727
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:18 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad zat roepers zonder onderbouwing, blijft Fok! he. Maar ondanks dat je probeert het antwoord te onderbouwen kloppen je vergelijkingen niet en nuanceringen of alternatieve handelswijze worden verworpen.
Dat is een verschil van mening.
Jij mag vinden dat het niet klopt. Maar je blijft alleen komen met het argument 'vrij middelen'. Uit het relaas van TS heb ik tot aan onderstaande opmerking nergens gehaald dat hij niet in gesprek met de gemeente wil.
quote:
En ik ga ervan uit dat het geld zonder overleg wordt gestort, zoals de TS steeds impliceert en hieronder ook aangeeft.

[..]

Waarbij alles na het dikgedrukte op het randje is, aangezien er toch verwachtingen (weliswaar ijdel) worden geschetst van het handelen van de gemeente na "schenking".
Vandaar nu ook mijn vraag aan TS wat hij ervan vindt als zijn 'schenking' gebruikt wordt voor een speeltuin o.i.d.
pi_93139778
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

'Als jullie iets voor mij doen, doe ik iets voor jullie.'
Lijkt me duidelijk, niet?
Met als alternatief "we mochten niets zeggen om de schijn van chantage te vermijden, en nu gaan we dus weg".
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:31:35 #45
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93139834
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:28 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Met als alternatief "we mochten niets zeggen om de schijn van chantage te vermijden, en nu gaan we dus weg".
Sinds wanneer mag er niks gezegd worden?
Er is een verschil tussen vragen rekening te houden met vrachtverkeer of zeggen dat je vertrekt als het plan niet wordt aangepast.
pi_93141507
waarom stop je dan het geld niet in een stichting. Die als doe heeft de leefomstandigheden van de plaats te verbeter. Zoals geluidwallen, speeltuinen enz.
pi_93141611
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:31 schreef tehoef het volgende:
waarom stop je dan het geld niet in een stichting. Die als doe heeft de leefomstandigheden van de plaats te verbeter. Zoals geluidwallen, speeltuinen enz.
En noem het een personeelsvereniging. Er komt vast veel personeel uit de gemeente.
pi_93144770
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag er niks gezegd worden?
Er is een verschil tussen vragen rekening te houden met vrachtverkeer of zeggen dat je vertrekt als het plan niet wordt aangepast.
Soms worden er echt geniale bokken geschoten bij een gemeente, ik ken een incident waarbij de gemeentelijke ecoloog vondt dat een oud stuk spoorlijn een soort van ecoduct moest worden, om mooi 2 stukken park/natuur aan beide kanten van de stad te verbinden. Dit was al een aardig eind op weg, totdat iemand opmerkte dat daar nog een paar keer per maand een container-trein langs kwam, waar een heel stel bedrijven deels van afhankelijk waren.

Of stel je voor dat de gemeente Steenwijkerland een leuk bruggetje had geplaatst, zonder te spreken met Royal Huisman die er langs moeten met hun privé-jachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')