abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93024742
quote:
'Koningin wordt zwaar gecensureerd'

HILVERSUM - ''Koningin Beatrix wordt zwaar gecensureerd in haar kersttoespraak.''

Dat zei Huub Oosterhuis, theoloog en een goede vriend van de koninklijke familie, zaterdag in het EO-programma Blauw Bloed. Volgens Oosterhuis heeft Beatrix allerlei dingen niet kunnen zeggen die ze wel wilde zeggen.

Verwijzend naar haar kersttoespraak zegt de theoloog en dichter: ''Ik heb dit jaar gemerkt, toen ik haar hoorde, dat ze zwaar gecensureerd wordt. En dat is ook zo. Zij heeft allerlei dingen niet kunnen zeggen die ze wel wou zeggen. Omdat de PVV het er niet mee eens zou zijn.''

Lees het volledige bericht op nu.nl
Opmerkelijk nieuws, aangezien de kersttoespraak altijd wordt genoemd als een van de weinige publieke toespraken die de Koningin zelf mag schrijven (i.t.t. bijvoorbeeld de Troonrede op Prinsjesdag). Men kan zich tevens afvragen wat de Koningin dan precies had willen zeggen in de recentste kersttoespraak, aangezien velen er al een sterke (doch verdekte) anti-PVV-ondertoon in hoorden.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:27:20 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93024923
Dan moet ze maar gewoon burger worden, kan ze lekker op Wilders schelden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:28:03 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_93024960
Als ze zich niet mag/kan verdedigen, dan moet ze ook haar mond houden. Terecht dat dit wordt gecensureerd, dat is een gevolg van die bizarre situatie.
pi_93024967
Gelukkig zeurt ze niet.
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan moet ze maar gewoon burger worden, kan ze lekker op Wilders schelden.
Precies. Ze mag best haar mening verkondigen hoor, maar dan ze de gevolgen ook accepteren.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:30:27 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93025077
Misschien had ze wel een leuk grapje willen maken over Geertje, voortbouwend op het feit dat haar vader wel binnen een paar jaar kon switchen van Nazi naar Verzetsheld? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93025973
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:28 schreef BasEnAad het volgende:

Terecht dat dit wordt gecensureerd
Opmerkelijk dat je dat zegt zonder dat je de inhoud kent van hetgeen wat gecensureerd is.

Ik vind het stuitend dat - mits het nieuwsbericht klopt - de hoogstgeplaatste persoon en wettelijk de hoogste machthebber van ons land niet mag zeggen wat ze wil.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:48:55 #7
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93026053
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat je dat zegt zonder dat je de inhoud kent van hetgeen wat gecensureerd is.

Ik vind het stuitend dat - mits het nieuwsbericht klopt - de hoogstgeplaatste persoon en wettelijk de hoogste machthebber van ons land niet mag zeggen wat ze wil.
Ik vind het ongepast dat iemand die erfelijk staatshoofd is zich openlijk gaat bemoeien met staatszaken. Daarvoor hebben wij een parlement en een regering.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93026147
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat komt omdat Rutte verantwoordelijk is voor haar domme uitspraken.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:51:41 #9
136343 BasEnAad
pi_93026191
quote:

[..]

Ik vermoed dat ze openlijk de aanval op de PVV wilde openen. Daar moet ze zich niet mee bemoeien, ze staat boven de partijen.
pi_93026471
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:48 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik vind het ongepast dat iemand die erfelijk staatshoofd is zich openlijk gaat bemoeien met staatszaken. Daarvoor hebben wij een parlement en een regering.
Ik zeg niet dat ze de PVV moet verbieden (kan ze ook helemaal niet, trouwens) of invloed moet uitoefenen op het kabinetsbeleid (kan ze ook nauwelijks), maar wel dat ze vrijelijk haar mening moet kunnen uiten.

Mits ze geen groepen gaat beledigen of haat gaat zaaien natuurlijk, dat is zelfs voor een koningin strafbaar.
pi_93026699
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Opmerkelijk nieuws, aangezien de kersttoespraak altijd wordt genoemd als een van de weinige publieke toespraken die de Koningin zelf mag schrijven (i.t.t. bijvoorbeeld de Troonrede op Prinsjesdag). Men kan zich tevens afvragen wat de Koningin dan precies had willen zeggen in de recentste kersttoespraak, aangezien velen er al een sterke (doch verdekte) anti-PVV-ondertoon in hoorden.
Dat laatste idd. Ben eigenlijk wel benieuwd...
I´m back.
pi_93027250
Overigens is het strikt gesproken eigenaardig dat de PVV via deze manier invloed heeft op de boodschap van Beatrix. PVV zit nl. niet in het kabinet.
Hoezo wordt de concept text van Beatrix dan voorgelegd aan de PVV?
Of wordt-ie slechts voorgelegd aan de premier en schrapt de premier dan om eventuele kritiek van de PVV te komen de voor de PVV gevoelige passages uit het concept van Beatrix?
I´m back.
pi_93027618
Hij hoorde aan haar toespraak dat zij gecensureerd werd? Hij kan dus absoluut niet aantonen dat er iets ontbreekt. Het is gewoon zijn onderbuikgevoel. Ook dat hij beweert dat ze is gecensureerd door de PVV is vreemd, aangezien de PVV heeft geen directe contacten heeft met de Koningin, maar het kabinet wel.

Maar het is niet meer dan normaal dat de koningin niet zomaar alles kan roepen, als dat niet in lijn is met het regeringsbeleid. Dus in het onwaarschijnlijke geval dat het waar zou zijn, dan zal ik er niet wakker van liggen.
pi_93027744
Beatrix moet sowieso haar bek houden.
Conscience do cost.
pi_93027749
Oei, en als de koningin politieke uitspraken doet zijn de rapen ook gaar, volgens mij hoort dit gewoon bij de ministeriële verantwoordelijkheid.
pi_93027849
quote:
De Koning is onschendbaar, de ministers zijn verantwoordelijk. Als je dat vervelend vindt kun je beter in Saudi-Arabie, Bahrein, Jordanie en nog meer van dat soort landen gaan wonen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:25:46 #17
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93028023
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oei, en als de koningin politieke uitspraken doet zijn de rapen ook gaar, volgens mij hoort dit gewoon bij de ministeriële verantwoordelijkheid.
Precies! Stel dat Beatrix uitspraken doet over de PVV, dan is Rutte ministerieel verantwoordelijk voor haar. Dan krijgt onze minister-president de volle laag van zijn schoonmoeder Geert Wilders. Wat zou er eigenlijk gebeuren als de PVV de grootste partij wordt van Nederland en Geert Wilders moet op audiëntie bij de Koningin. Zou Beatrix haar invloed aanwenden om Geert Wilders het regeren onmogelijk te maken?
pi_93028082
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Zou Beatrix haar invloed aanwenden om Geert Wilders het regeren onmogelijk te maken?
Dat denk ik niet, het feest is dan namelijk maar van korte duur want dan zal het snel afgelopen zijn met de monarchie.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:27:48 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93028090
Vreemd trouwens dat dit aandacht krijgt. Is immers allang bekend dat er voorgelezen wordt.
Ook lekker discreet van de papa van Trijntje. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:04:39 #20
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93030016
Wat mij betreft zegt ze alles wat ze wilt. Hoe eerder dit ondemocratisch instituut weg is, hoe beter het is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:25:42 #21
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93031246
Naja, Wilders gaat al zeiken als ze zegt dat we vredelievend naast elkaar moeten leven.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:21:16 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_93034181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens is het strikt gesproken eigenaardig dat de PVV via deze manier invloed heeft op de boodschap van Beatrix. PVV zit nl. niet in het kabinet.
Hoezo wordt de concept text van Beatrix dan voorgelegd aan de PVV?
Of wordt-ie slechts voorgelegd aan de premier en schrapt de premier dan om eventuele kritiek van de PVV te komen de voor de PVV gevoelige passages uit het concept van Beatrix?
Dat laatste denk ik. Maar dat kan ie eigenlijk niet zomaar maken. Ik verwacht kamervragen en een verhit debat waarin Rutte behoorlijk wat uit te leggen heeft.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:25:16 #23
136343 BasEnAad
pi_93034363
Ze kan ook eigenlijk niet te veel haar mening laten doorschemeren, hoe onnozel het systeem ook in elkaar zit, ze is de koningin van iedereen.
pi_93035913
Ik vermoed dat Oosterhuis zelf mede de toespraak schrijft voor de koningin als ik het interview bekijk, dat zou ook nog wel eens een aspect kunnen zijn dat meespeelt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:59:49 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_93035921
quote:
Het zou dan gaan om passages over tolerantie en wederzijds respect.
Het is toch godvergeten achterlijk dat we een politieke partij hebben die zich gekrenkt en aangevallen voelt wanneer de Koningin het over tolerantie en wederzijds respect wil hebben.

En over een maand gaat de PVV weer ageren tegen censuur of lange tenen van bepaalde moslims. En de achterban blijft maar alles klakkeloos accepteren.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')