Opmerkelijk nieuws, aangezien de kersttoespraak altijd wordt genoemd als een van de weinige publieke toespraken die de Koningin zelf mag schrijven (i.t.t. bijvoorbeeld de Troonrede op Prinsjesdag). Men kan zich tevens afvragen wat de Koningin dan precies had willen zeggen in de recentste kersttoespraak, aangezien velen er al een sterke (doch verdekte) anti-PVV-ondertoon in hoorden.quote:'Koningin wordt zwaar gecensureerd'
HILVERSUM - ''Koningin Beatrix wordt zwaar gecensureerd in haar kersttoespraak.''
Dat zei Huub Oosterhuis, theoloog en een goede vriend van de koninklijke familie, zaterdag in het EO-programma Blauw Bloed. Volgens Oosterhuis heeft Beatrix allerlei dingen niet kunnen zeggen die ze wel wilde zeggen.
Verwijzend naar haar kersttoespraak zegt de theoloog en dichter: ''Ik heb dit jaar gemerkt, toen ik haar hoorde, dat ze zwaar gecensureerd wordt. En dat is ook zo. Zij heeft allerlei dingen niet kunnen zeggen die ze wel wou zeggen. Omdat de PVV het er niet mee eens zou zijn.''
Lees het volledige bericht op nu.nl
Precies. Ze mag best haar mening verkondigen hoor, maar dan ze de gevolgen ook accepteren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan moet ze maar gewoon burger worden, kan ze lekker op Wilders schelden.
Opmerkelijk dat je dat zegt zonder dat je de inhoud kent van hetgeen wat gecensureerd is.quote:
Ik vind het ongepast dat iemand die erfelijk staatshoofd is zich openlijk gaat bemoeien met staatszaken. Daarvoor hebben wij een parlement en een regering.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je dat zegt zonder dat je de inhoud kent van hetgeen wat gecensureerd is.
Ik vind het stuitend dat - mits het nieuwsbericht klopt - de hoogstgeplaatste persoon en wettelijk de hoogste machthebber van ons land niet mag zeggen wat ze wil.
Dat komt omdat Rutte verantwoordelijk is voor haar domme uitspraken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je dat zegt zonder dat je de inhoud kent van hetgeen wat gecensureerd is.
Ik vind het stuitend dat - mits het nieuwsbericht klopt - de hoogstgeplaatste persoon en wettelijk de hoogste machthebber van ons land niet mag zeggen wat ze wil.
Ik vermoed dat ze openlijk de aanval op de PVV wilde openen. Daar moet ze zich niet mee bemoeien, ze staat boven de partijen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze de PVV moet verbieden (kan ze ook helemaal niet, trouwens) of invloed moet uitoefenen op het kabinetsbeleid (kan ze ook nauwelijks), maar wel dat ze vrijelijk haar mening moet kunnen uiten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:48 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik vind het ongepast dat iemand die erfelijk staatshoofd is zich openlijk gaat bemoeien met staatszaken. Daarvoor hebben wij een parlement en een regering.
Dat laatste idd. Ben eigenlijk wel benieuwd...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Opmerkelijk nieuws, aangezien de kersttoespraak altijd wordt genoemd als een van de weinige publieke toespraken die de Koningin zelf mag schrijven (i.t.t. bijvoorbeeld de Troonrede op Prinsjesdag). Men kan zich tevens afvragen wat de Koningin dan precies had willen zeggen in de recentste kersttoespraak, aangezien velen er al een sterke (doch verdekte) anti-PVV-ondertoon in hoorden.
De Koning is onschendbaar, de ministers zijn verantwoordelijk. Als je dat vervelend vindt kun je beter in Saudi-Arabie, Bahrein, Jordanie en nog meer van dat soort landen gaan wonen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Precies! Stel dat Beatrix uitspraken doet over de PVV, dan is Rutte ministerieel verantwoordelijk voor haar. Dan krijgt onze minister-president de volle laag van zijn schoonmoeder Geert Wilders. Wat zou er eigenlijk gebeuren als de PVV de grootste partij wordt van Nederland en Geert Wilders moet op audiëntie bij de Koningin. Zou Beatrix haar invloed aanwenden om Geert Wilders het regeren onmogelijk te maken?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oei, en als de koningin politieke uitspraken doet zijn de rapen ook gaar, volgens mij hoort dit gewoon bij de ministeriële verantwoordelijkheid.
Dat denk ik niet, het feest is dan namelijk maar van korte duur want dan zal het snel afgelopen zijn met de monarchie.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Zou Beatrix haar invloed aanwenden om Geert Wilders het regeren onmogelijk te maken?
Dat laatste denk ik. Maar dat kan ie eigenlijk niet zomaar maken. Ik verwacht kamervragen en een verhit debat waarin Rutte behoorlijk wat uit te leggen heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens is het strikt gesproken eigenaardig dat de PVV via deze manier invloed heeft op de boodschap van Beatrix. PVV zit nl. niet in het kabinet.
Hoezo wordt de concept text van Beatrix dan voorgelegd aan de PVV?
Of wordt-ie slechts voorgelegd aan de premier en schrapt de premier dan om eventuele kritiek van de PVV te komen de voor de PVV gevoelige passages uit het concept van Beatrix?
Het is toch godvergeten achterlijk dat we een politieke partij hebben die zich gekrenkt en aangevallen voelt wanneer de Koningin het over tolerantie en wederzijds respect wil hebben.quote:Het zou dan gaan om passages over tolerantie en wederzijds respect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |