het wordt steeds gekkerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef IkBenEenStoner het volgende:
De traditionele islamitische trouwerij gaat ook gepaard met het schieten van de AK-47 in de lucht, of op het publiek, hangt van de stemming van de schutter af
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef IkBenEenStoner het volgende:
De traditionele islamitische trouwerij gaat ook gepaard met het schieten van de AK-47 in de lucht, of op het publiek, hangt van de stemming van de schutter af
Dat was idd een keer in het nieuws ofzo? Dat de vader van de bruid wat schoten loste, en de bruidegom en zijn eigen zoon dood schoot ofzo?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef IkBenEenStoner het volgende:
in het stadhuis, de kerk waarna men zich rustig begeeft naar het feestterrein alwaar tot in de late uurtjes lekker wordt gefeest. De nederlandse drie kleur laten we thuis.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:42 schreef ABombali het volgende:
Hoe vier jij dan feest? Oh wacht, jij hebt geen vrienden
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef Levolution het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar op een Turkse bruiloft wordt er tenminste hard gefeest. Nu vind ik die vlaggen en alles ook overbodig, maar bij deze mensen zie je tenminste dat ze iets te vieren hebben en blij zijn.
In tegenstelling tot de droge recepties van autochtonen.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:51 schreef mirved het volgende:
Nationalistisch gaan doen als je je eigen land ontvlucht bent omdat het zo'n pauper zooi daar was
waarheid als een koequote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:51 schreef mirved het volgende:
Nationalistisch gaan doen als je je eigen land ontvlucht bent omdat het zo'n pauper zooi daar was
Oh no you didn'tquote:stoerdönerij bij turkse bruiloft
Precies!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:51 schreef mirved het volgende:
Kan me niet herinneren dat dat een traditie is in NL en we leven hier toch in NL.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:14 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Eng he een beetje levendigheid in de tent. Heeft niets met 'attention' etc te maken, het is een traditie.
In Nederland is het inderdaad ook geen traditie, het is een traditie van o.a. migranten van Turkse afkomst.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:42 schreef mirved het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat dat een traditie is in NL en we leven hier toch in NL.
Daar hebben we de eerste 'ies koeltour' opmerkingquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:14 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Eng he een beetje levendigheid in de tent. Heeft niets met 'attention' etc te maken, het is een traditie.
Wow anger management.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:51 schreef Spouwerranger het volgende:
Flikker toch op met je traditie. Dat toeteren is gewoon aandacht trekken niks meer, niks minder. Wat deden ze 60 jaar geleden dan in plaats van toeteren, want toen hadden die turken echt nog geen auto.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:42 schreef mirved het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat dat een traditie is in NL en we leven hier toch in NL.
Inderdaad. Liever één Turkse familie met een uurtje getoeter dan héél Nederland met urenlang getoeter tot diep in de nacht.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:45 schreef Robin__ het volgende:
vind ik minder storend dan na een voetbalwedstrijd uren toeterend rondrijden, wat soms ook gebeurt.
En wat doe je als je naar een ander land gaat? Juist, je aanpassen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:46 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
In Nederland is het inderdaad ook geen traditie, het is een traditie van o.a. migranten van Turkse afkomst.
Dus Nederlanders in het buitenland trouwen geheel volgens de traditie van dat land zonder typische Hollandse gebruiken wil je beweren?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:56 schreef mirved het volgende:
[..]
En wat doe je als je naar een ander land gaat? Juist, je aanpassen.
Als de lokale bevolking last zou ondervinden van bepaalde gebruiken dan moeten die mensen zich idd aanpassen en niet de lokale bevolking. Ze mogen het voor mij zo gek maken als ze willen achter gesloten deuren waar niemand anders last ervan heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:12 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dus Nederlanders in het buitenland trouwen geheel volgens de traditie van dat land zonder typische Hollandse gebruiken wil je beweren?
Kom op zeg!
Gun die Turkse mensen hun buurtrondje-toeter plezier.. Ik zou haast denken dat TS het niet kan hebben dat ie niet mee kan doen en stikjaloers is op die blije uitbundige bruiloftstoet.
Geef je adres eens? Kom ik vannacht lekker toeterenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef Sapstengel het volgende:
Laat die mensen toch eens toeteren als ze willen. Waar een mens zich al niet druk om kan maken...
Het gaat om een bruiloft! Geen dagelijkse ritueel maar een eenmalig en heel speciale gebeurtenis.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:20 schreef mirved het volgende:
[..]
Als de lokale bevolking last zou ondervinden van bepaalde gebruiken dan moeten die mensen zich idd aanpassen en niet de lokale bevolking. Ze mogen het voor mij zo gek maken als ze willen achter gesloten deuren waar niemand anders last ervan heeft.
Da's nou het sneue van dit topic...het gaat om een uurtje getoeter overdag, op een zaterdagmiddag.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:25 schreef Sapstengel het volgende:
Is prima, ik ben al eens door een schietpartij en een blikseminslag heen geslapen dus wat getoeter heb ik geen last van.
zoooo eens!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:51 schreef mirved het volgende:
Een bruiloft duurt niet de hele dag en is eens in de zoveel jaar. Dus als jij denkt ik wil een dagje toeteren..succes.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:24 schreef mirved het volgende:
[..]
Geef je adres eens? Kom ik vannacht lekker toeteren
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:38 schreef CaptainCookie het volgende:
Mirved, je bent echt een kankermongool.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:23 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Oh no you didn't![]()
TT van het jaar
dan ga jij echt naar de verkeerde receptiesquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef Levolution het volgende:
het altijd om uiterlijk vertoon, dat is ook gelijk de zwakte van die hele macho cultuur. Waar bescheidenheid in Nederland als een groot goed wordt gezien is dat in deze culturen een onbekend woord.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:42 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Ben eens in Griekenland naar Griekse (duh) bruiloft geweest. Het diner en het afsluitende feest met diens tradities vind ik eigenlijk leuker dan de traditionele Nederlandse bruiloft. Geen auto-getoeter en dergelijke; daar stoor ik me ook altijd aan. Voetbal, verkiezingen, olympische spelen, kindje geboren, er moet bijna altijd getoeterd worden door die lui. Idem met vrouwen die altijd zo luidruchtig moeten huilen en rouwen.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:51 schreef mirved het volgende:
Alsof dat ooit zo vaak voorkomt. 1988 en 2010 waren de laatste keren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:40 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Inderdaad. Liever één Turkse familie met een uurtje getoeter dan héél Nederland met urenlang getoeter tot diep in de nacht.
Moet je eens als gast uitgenodigd worden bij een Turkse bruiloft..quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat hoort bij hun wijze van trouwen.
Je snapt natuurlijk wel dat je net zo dom overkomt als de TS? Dit topic staat niet voor de gemiddelde Nederlander, iedereen viert zijn huwelijk anders.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:57 schreef amenth het volgende:
De door de TS aangekaarte ergernis geeft wel goed aan dat de gemiddelde Hollander geen verstand van zaken heeft qua het organiseren van partijtjes met een hoge sfeer. Dit terwijl het van essentieel belang is dat een bruiloft een gezellig sfeer heeft. Dit zorgt namelijk voor een positieve invloed op het familie systeem. Bij de gemiddelde Nederlandse bruiloft zal er zoals het welbekende type Henk en Ingrid getrouwd worden. Dit houdt in dat er vrijwel geen amusante ambiance aanwezig is. Bij Turken is het de gewoonte om het allemaal meer in de vrije loop te laten. Er wordt altijd voor gezorgd dat de dag waarop het "Ja woord" geven wordt als een memorabele dag eindigt.
Over het algemeen zijn de Nederlandse bruiloften vrij beperkt in het uiten van vreugde en het in het huwelijk geïnvesteerde bedrag is vaak beperkt door het bruidspaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:58 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk wel dat je net zo dom overkomt als de TS? Dit topic staat niet voor de gemiddelde Nederlander, iedereen viert zijn huwelijk anders.
Veel Turken toeteren, is traditie inderaad, maar lang niet elke Nederlander heeft een saai huwelijk.
Pauper.
Dit is een keuze die lang geleden gemaakt is door mijn ouders, wellicht keer ik in de toekomst nog terug.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:21 schreef Nuchterheid het volgende:
Trotse Turken die niet in Turkije wonen!
Prima, maar ga hier dan niet de trotse Turk uit lopen hangen. Als je je zo verbonden voelt met je land moet je er gaan wonen en niet hier met die gare vlaggetjes lopen zwaaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:23 schreef amenth het volgende:
[..]
Dit is een keuze die lang geleden gemaakt is door mijn ouders, wellicht keer ik in de toekomst nog terug.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:25 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Prima, maar ga hier dan niet de trotse Turk uit lopen hangen. Als je je zo verbonden voelt met je land moet je er gaan wonen en niet hier met die gare vlaggetjes lopen zwaaien.
Wat is er trouwens zo geweldig aan Turkije?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:26 schreef amenth het volgende:
[..]
Nederlanders doen precies het zelfde in andere landen
Surequote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:35 schreef Mercer het volgende:
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Typisch nederlandse bekrompenheid dit!
Ik doe wat ik wilquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:25 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Prima, maar ga hier dan niet de trotse Turk uit lopen hangen. Als je je zo verbonden voelt met je land moet je er gaan wonen en niet hier met die gare vlaggetjes lopen zwaaien.
Meerdere dagen, urenlang tot diep in de nacht alleen maar om een stom balletjetrap spelletje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Alsof dat ooit zo vaak voorkomt. 1988 en 2010 waren de laatste keren.
Zo was ik gister weer bij een bruiloft. Was weer fantastisch en niemand voelde de drang om stoer te doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:57 schreef amenth het volgende:
De door de TS aangekaarte ergernis geeft wel goed aan dat de gemiddelde Hollander geen verstand van zaken heeft qua het organiseren van partijtjes met een hoge sfeer. Dit terwijl het van essentieel belang is dat een bruiloft een gezellig sfeer heeft. Dit zorgt namelijk voor een positieve invloed op het familie systeem. Bij de gemiddelde Nederlandse bruiloft zal er zoals het welbekende type Henk en Ingrid getrouwd worden. Dit houdt in dat er vrijwel geen amusante ambiance aanwezig is. Bij Turken is het de gewoonte om het allemaal meer in de vrije loop te laten. Er wordt altijd voor gezorgd dat de dag waarop het "Ja woord" geven wordt als een memorabele dag eindigt.
Eens.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:56 schreef Zwollesjappie het volgende:
Turken, het leukste volk ter wereld!
temminste niet zo onbeschoft als sommige nederlanders, en schoenen uit in huis!
En er is wat te vieren als een meisje uitgehuwelijkt wordt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef Levolution het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar op een Turkse bruiloft wordt er tenminste hard gefeest. Nu vind ik die vlaggen en alles ook overbodig, maar bij deze mensen zie je tenminste dat ze iets te vieren hebben en blij zijn.
Precies, de neef is nu ook sgjoon-zoon.quote:Op woensdag 30 maart 2011 02:49 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
En er is wat te vieren als een meisje uitgehuwelijkt wordt.
Internetheldquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:51 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Daar hebben we de eerste 'ies koeltour' opmerking.
Flikker toch op met je traditie. Dat toeteren is gewoon aandacht trekken niks meer, niks minder. Wat deden ze 60 jaar geleden dan in plaats van toeteren, want toen hadden die turken echt nog geen auto.
goed betoog.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:51 schreef Cani het volgende:
TS: Levenloze kk sukkel, ga huile om 5 minute getoeter ,Turken zitten gewoon vol met emotie en passie,Deal with it BITCH!
ditquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:51 schreef mirved het volgende:
hoe kan dat nou traditioneel zijn, de ak-47 kwam er honderden jaren na het islam geloof lolquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef IkBenEenStoner het volgende:
vroeger ging dat met een zwaard. Op een goede bruiloft werd dan een onthoofding gedaan op een door de familie verstoote nicht omdat ze haar haren had laten zien in het publiek.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:36 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
hoe kan dat nou traditioneel zijn, de ak-47 kwam er honderden jaren na het islam geloof lol
ze zijn dus ook nog lui ookquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:39 schreef Renaldo het volgende:
[..]
vroeger ging dat met een zwaard. Op een goede bruiloft werd dan een onthoofding gedaan op een door de familie verstoote nicht omdat ze haar haren had laten zien in het publiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |