abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93250787
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij heeft niet eenmaal iets misdaan, hij heeft minimaal (niet alle slachtoffers zijn bekend) 4 maal iets misdaan over een periode van een jaar of 7. Van 2003 tot 2010, datum arrestatie.
Eén van de slachtoffers is zeker 7 keer gefilmd, bij verschillende zangsessies, dus.

Overigens gebeurt dit met andere delicten ook. Als er een notoire inbreker naar een buurt verhuist, dan worden bewoners vaak door eerdere slachtoffers gewaarschuwd. Zo ook met veroordeelde pedofielen, met moordenaars enz....

Als ik weet dat iemand bekend staat om winkeldiefstal en een kennis van mij heeft een winkel waar die persoon klant is, dan waarschuw ik die kennis. Dat is toch een normale reaktie!
Ok, hij heeft vaker het eea. misdaan + wat niet bekend is..
Maar dan nog is het niet in de haak.
Zoiets heet achterklap en kan ook uitgelegd worden als smaad. Dat is maar tot op zekere hoogte een normale reactie.
Om iemand dat aan te doen omdat de goegemeente de rechtspraak niet in orde vindt, is heksenjagerij en een ernstige vorm van smaad, natuurlijk.
pi_93251045
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De scheefstelling tussen rechterlijke uitspraken (slap) en de delicten met soms ernstige maatschappelijke gevolgen, met name op het gebied van gewelds- en zedendelicten.

quote:
Daders van pedoseksualiteit wel ja. Zij zijn immers levenslang ziek en hun slachtoffers makkelijk te beinvloeden. Openheid over hun status is dus keihard nodig.

Ziehier de eigenrichting. Je bewijst gewoon dat je voor eigen rechter wil spelen als je het niet met de rechtspraak eens bent.
Eigenlijk ben je best gevaarlijk voor de maatschappij.

quote:
Ah, de eeuwige "kritiek". Er is niets "ongenuanceerds" aan, maar dat bekt lekker makkelijk. :')
Jij vindt het niet ongenuanceerd?
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:29:59 #153
137949 Disana
pi_93252293
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Ziehier de eigenrichting. Je bewijst gewoon dat je voor eigen rechter wil spelen als je het niet met de rechtspraak eens bent.
Eigenlijk ben je best gevaarlijk voor de maatschappij.

[..]

Jij vindt het niet ongenuanceerd?
Gevaarlijk omdat hij openheid wil? Over drie jaar mag deze man weer 'gewoon' leerlingetjes aannemen. Zou jij de ouders van je vrienden niet waarschuwen als ze plannen hadden hun dochtertje bij deze man op les te doen?
pi_93252499
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Gevaarlijk omdat hij openheid wil? Over drie jaar mag deze man weer 'gewoon' leerlingetjes aannemen. Zou jij de ouders van je vrienden niet waarschuwen als ze plannen hadden hun dochtertje bij deze man op les te doen?
Dat bedoel ik.

We hebben overal websites om consumenten te informeren/waarschuwen over (web)winkels, restaurants (iens.nl), producten (kieskeurig.nl) etc. maar het waarschuwen van volkomen onschuldige ouders en hun kinderen voor de grillen van een of andere gestoorde pedofiel, dat zou te ver gaan?

Het is zo opvallend dat de Enneacnthusjes en de DS4tjes met geen woord reppen over de slachtoffers en mogelijke nieuwe slachtoffers. Al hun aandacht gaat uit naar de dader. Precies dat maakt dat het huidige systeem zo verrot is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93252561
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik had al onderscheid ggemaakt tussen jou en zijn mening.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:42:10 #156
137949 Disana
pi_93252818
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik had al onderscheid ggemaakt tussen jou en zijn mening.
Ah. Zoals je inhaakte op El_Matador kwam het over alsof je openheid gevaarlijk vindt.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:43:39 #157
137949 Disana
pi_93252893
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.

We hebben overal websites om consumenten te informeren/waarschuwen over (web)winkels, restaurants (iens.nl), producten (kieskeurig.nl) etc. maar het waarschuwen van volkomen onschuldige ouders en hun kinderen voor de grillen van een of andere gestoorde pedofiel, dat zou te ver gaan?

Het is zo opvallend dat de Enneacnthusjes en de DS4tjes met geen woord reppen over de slachtoffers en mogelijke nieuwe slachtoffers. Al hun aandacht gaat uit naar de dader. Precies dat maakt dat het huidige systeem zo verrot is.
Openheid is mijns inziens een onvermijdelijk 'kwaad' in deze gevallen, ook al wordt de levensvreugde van de dader daarmee mogelijk verminderd. Je moet gewoon voor de kinderen kiezen.
pi_93252910
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah. Zoals je inhaakte op El_Matador kwam het over alsof je openheid gevaarlijk vindt.
Ik had geschreven dat ik jouw manier van denken tot op zekere hoogte normaal vond. Willens en wetens een dader blijven vervolgen omdat je de straf niet zwaar genoeg vindt keur ik beslist af.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:45:54 #159
137949 Disana
pi_93252975
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik had geschreven dat ik jouw manier van denken tot op zekere hoogte normaal vond. Willens en wetens een dader blijven vervolgen omdat je de straf niet zwaar genoeg vindt keur ik beslist af.
Het hangt er vanaf wat je onder vervolgen verstaat. Als het inhoudt dat de politie een oogje op de man houdt en de buurt informeert als hij verhuist, vind ik het prima. Ik vind het zelfs nog wel aanvaardbaar dat particulieren dit doen, zolang ze de man verder niet lastig vallen.
pi_93253058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Openheid is mijns inziens een onvermijdelijk 'kwaad' in deze gevallen, ook al wordt de levensvreugde van de dader daarmee mogelijk verminderd. Je moet gewoon voor de kinderen kiezen.
Hier verschillen we dus van mening: Iemand moet ofwel opnieuw kunnen beginnen, na gestraft te zijn. Ofwel je moet hem niet in de maatschappij terug laten keren als er kans op recidive is.

Een andere oplossing is langdurige begeleiding, die houdt wel in de peiling of zo iemand bv. weer begint met jonge mensen thuis te ontvangen. zo wordt zijn gedrag gelijk gecorrigeerd zonder dat dat imagoschade oplevert. Iedereen blij, toch?
pi_93253172
quote:

Hou op met die hart van nederland argumentatie zeg...

Het slachtoffer is gewoon niet zo relevant bij de vraag hoe je dient te voorkomen dat de dader opnieuw de fout in gaat. Ook jij hebt het niet over het slachtoffer, maar over de dader. Die wil je brandmerken kennelijk.

Het is aan de overheid om maatregelen te nemen. Niet aan iedere willekeurige idioot die meent dat hij precies weet wat wel en niet zou moeten mogen.

Kijk, als een bekende van jou straks van zijn diensten gebruik maakt (lees: zijn kinderen daar les laat nemen) en je vertelt het aan die bekende... prima. Dat snap ik wel. Maar iedereen inlichten. En ook mensen die gewoon in de buurt wonen? Dan maak je dat zo iemand nooit meer terug kan keren in de maatschappij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93253370
Grappig dat DS4 en ik nu in hetzelfde kamp gestopt worden.. Meestal zijn we het oneens. Hier in de eerste instantie ook, eigenlijk.
pi_93253466
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Grappig dat DS4 en ik nu in hetzelfde kamp gestopt worden.. Meestal zijn we het oneens. Hier in de eerste instantie ook, eigenlijk.
If you are not with me, you're against me...

Best jammer hoe vijandig fora al snel kunnen worden.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 14:12:42 #164
137949 Disana
pi_93254061
Ik zie geen vijandigheid, ik zie betrokkenheid. We formuleren het misschien anders, maar er zijn hier meer posters die de straf laag vinden en/of de ontzegging te kort = riskant voor potentiële volgende slachtoffertjes. Sommigen vinden dat laatste onbegrijpelijk.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:17:23 #165
335101 Ille_Kommunikaassie
Fucked up & Out of place
pi_93254255
quote:
Altijd zo'n inhoudsloze dooddoener. Je hebt slachtoffer en je hebt dader. Twee verschillende zaken.

Simpel zat.
Haten is blaten...
pi_93254325
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:12 schreef Disana het volgende:
Ik zie geen vijandigheid, ik zie betrokkenheid. We formuleren het misschien anders, maar er zijn hier meer posters die de straf laag vinden en/of de ontzegging te kort = riskant voor potentiële volgende slachtoffertjes. Sommigen vinden dat laatste onbegrijpelijk.
EO en ik worden toch echt weggezet als een stel hartenlozen omdat we de zaak met enig distance bekijken. Daar zit toch wel enige vijandigheid in, of... misschien beter omschreven "de onwil om naar de ander te luisteren".

Men leest wat er ongeveer staat, destilleert daaruit wat men wil en gaat vervolgens daarmee aan de slag. Alle nuance vliegt er op die manier uit en dan wordt het al snel een minder prettige sfeer. Is natuurlijk ook omdat alles via berichten gaat, waardoor iets al snel anders aan kan komen dan bedoeld.

Juristen zijn er niet op uit om daders te beschermen, maar iedereen. Iedereen kan iets doen wat niet mag en/of daarvan worden verdacht. Ik ken niemand die jurist is geworden om daders te beschermen. Wel velen die jurist zijn geworden om de maatschappij beter, rechtvaardiger, te maken.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 14:35:45 #167
137949 Disana
pi_93255113
Tja. Misschien is het ook wel zo dat een bepaalde bloedeloze insteek funest voor een topic is. Want wees wel, we schrijven hier over nieuws omdat we ons betrokken voelen. Niet om dode letters uittentreure met elkaar uit te kauwen.

De meesten dan.
pi_93255366
Ik zie bepaald het nut niet om open deuren in te trappen als "goh, wat erg!". Ja, natuurlijk is het bijzonder vervelend, maar heel simpel: je verpakt de vis met het nieuws van gisteren...

Vertellen dat je het ook zo erg vindt kan prima op de frontpage. Hier lijkt mij het logischer om er wat dieper en uitgebreider op in te gaan. Maar als mensen het nodig vinden om hier medeleven te betuigen: be my guest. Maar verwacht niet van mij dat ik daar aan meedoe. Ik heb (kennelijk) een andere insteek.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:48:04 #169
3542 Gia
User under construction
pi_93261990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, hij heeft vaker het eea. misdaan + wat niet bekend is..
Maar dan nog is het niet in de haak.
Zoiets heet achterklap en kan ook uitgelegd worden als smaad. Dat is maar tot op zekere hoogte een normale reactie.
Om iemand dat aan te doen omdat de goegemeente de rechtspraak niet in orde vindt, is heksenjagerij en een ernstige vorm van smaad, natuurlijk.
Het is niet één keer iets misdaan in de zin dat hij de drie gefilmde meisjes meermalen gefilmd heeft over een periode van 7 jaar. En er zijn nog filmpjes waarvan de slachtoffers niet bekend zijn.

Ik geloof werkelijk niet dat hij het nu echt nooit meer zal doen. Hij zal hooguit beter opletten niet gepakt te worden. En als het waar is dat hij in scheiding ligt, heeft hij als alleenstaande hier veel meer mogelijkheden toe om dat geheim te houden.

3 jaar geen les aan huis geven. Daarna is hij 51. Nog een heel leven voor zich, dus, en een minimale pakkans.
De slachtoffers merken er namelijk toch niets van en niemand die die filmpjes kan vinden.

Neuh, ik vind dat je best mensen mag waarschuwen als je weet dat ze bij hem pianoles of zangles gaan volgen.
pi_93262234
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 16:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet één keer iets misdaan in de zin dat hij de drie gefilmde meisjes meermalen gefilmd heeft over een periode van 7 jaar. En er zijn nog filmpjes waarvan de slachtoffers niet bekend zijn.

Ik geloof werkelijk niet dat hij het nu echt nooit meer zal doen. Hij zal hooguit beter opletten niet gepakt te worden. En als het waar is dat hij in scheiding ligt, heeft hij als alleenstaande hier veel meer mogelijkheden toe om dat geheim te houden.

3 jaar geen les aan huis geven. Daarna is hij 51. Nog een heel leven voor zich, dus, en een minimale pakkans.
De slachtoffers merken er namelijk toch niets van en niemand die die filmpjes kan vinden.

Neuh, ik vind dat je best mensen mag waarschuwen als je weet dat ze bij hem pianoles of zangles gaan volgen.
Hoe groot de kans op recidive is kan de reclassering beter beoordelen, na twee jaar therapie.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:53:46 #171
3542 Gia
User under construction
pi_93262269
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hier verschillen we dus van mening: Iemand moet ofwel opnieuw kunnen beginnen, na gestraft te zijn. Ofwel je moet hem niet in de maatschappij terug laten keren als er kans op recidive is.
Zang- en pianoles vormden niet zijn hoofdinkomen, maar waren slechts bijverdiensten in zijn vrije tijd. Hij is hier dus niet van afhankelijk.
pi_93262312
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Hoe groot de kans op recidive is kan de reclassering beter beoordelen, na twee jaar therapie.
Precies.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 16:55:50 #173
137949 Disana
pi_93262366
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar er staat al vast dat hij over drie jaar weer les mag geven aan huis, hoe wil je dat met elkaar rijmen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:56:23 #174
3542 Gia
User under construction
pi_93262382
quote:
We hebben het hier over een zeer hoogopgeleide man, die eruit ziet als een heer en waarvan je zulks never nooit zou verwachten.
Die kan zich zo keurig gedragen dat hij daarmee een reclassering makkelijk om de tuin kan leiden.

Nee, die lult zich daar wel weer uit, met gemak.
pi_93262628
De leken weten het weer beter dan de experts...
pi_93262771
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:01 schreef DS4 het volgende:
De leken weten het weer beter dan de experts...
De "expertise" van rechters ligt niet op het vlak van (kinder)psychologie. Hoogstens laten ze zich in hun uitspraken adviseren door psychologen. Vaak met totaal verkeerde uitspraken tot gevolg.

Het gevalletje Saban B., ook al zo'n gezellige vrouwenvriend die door Justitie op vrije voeten werd gesteld en prompt wegvluchtte naar Turkije.

En zo zijn er wel meer voorbeelden. Maar niets lelijks over het Nederlandse rechtssysteem. Vooral alle kritiek afdoen als "dom Tokkievolk", "Hart van Nederland-retoriek" en meer beschuldigingen geuit vanuit een situatie van totale onmacht en minachting voor de meeste Nederlanders. :W

Steek je kop lekker in het drijfzand onder de ivoren toren, dat helpt tenminste... :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_93263154
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:05 schreef El_Matador het volgende:

De "expertise" van rechters ligt niet op het vlak van (kinder)psychologie. Hoogstens laten ze zich in hun uitspraken adviseren door psychologen. Vaak met totaal verkeerde uitspraken tot gevolg.

Het gevalletje Saban B., ook al zo'n gezellige vrouwenvriend die door Justitie op vrije voeten werd gesteld en prompt wegvluchtte naar Turkije.
Dat was alleen de fout van het OM en niet van de rechter.

En dat bedoel ik nu: inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht. Je concludeert zonder de feiten te kennen en JA, dan gaat het ALTIJD mis.

quote:
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Heb je ook een goede?

En dan nog: er wordt dagelijks recht gesproken. Natuurlijk gaat dat ook wel eens fout. Schumacher ging ook wel eens de fout in. Maar toch kun je niet zeggen dat hij er geen donder van kan.

quote:
Maar niets lelijks over het Nederlandse rechtssysteem. Vooral alle kritiek afdoen als "dom Tokkievolk", "Hart van Nederland-retoriek" en meer beschuldigingen geuit vanuit een situatie van totale onmacht en minachting voor de meeste Nederlanders. :W

Steek je kop lekker in het drijfzand onder de ivoren toren, dat helpt tenminste... :')
Elite, ivoren toren, minachting van het volk, blablabla... Het heeft inmiddels wel een flinke baard.

Waarom negeer je mijn opmerking dat leken als ze alle feiten kennen zelfs iets minder streng zijn met straffen? Zou het toch niet met informatiegebrek te maken kunnen hebben dat iedere keer weer het beeld naar voren komt dat in NL heel mild wordt gestraft (ook niet waar, we zijn een van de koplopers in Europa).
pi_93263238
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 16:56 schreef Gia het volgende:

[..]

We hebben het hier over een zeer hoogopgeleide man, die eruit ziet als een heer en waarvan je zulks never nooit zou verwachten.
Die kan zich zo keurig gedragen dat hij daarmee een reclassering makkelijk om de tuin kan leiden.

Nee, die lult zich daar wel weer uit, met gemak.
Gedragen zedendelinquenten zich in de regel anders dan?
pi_93263421
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En zo zijn er wel meer voorbeelden. Maar niets lelijks over het Nederlandse rechtssysteem. Vooral alle kritiek afdoen als "dom Tokkievolk", "Hart van Nederland-retoriek" en meer beschuldigingen geuit vanuit een situatie van totale onmacht en minachting voor de meeste Nederlanders. :W

Waar recht gesproken wordt, worden fouten gemaakt.
Je hebt geen idee hoeveel zaken er gewoon goed gaan, want daar lees je niets over.
Het zegt dus helemaal niets over de kwaliteit van de rechtspraak hier.
De expertise van rechters ligt op het gebied van waarheidsvinding. Een kinderpsycholoog is daartoe niet bevoegd. Daar zijn in het verleden heel wat pijnlijke misverstanden door geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 24-02-2011 17:26:47 ]
pi_93263463
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:15 schreef DS4 het volgende:
Waarom negeer je mijn opmerking dat leken als ze alle feiten kennen zelfs iets minder streng zijn met straffen?
Dat was in een test blijkbaar zo. Dat kan. Zegt dat iets over de strafmaat in het geval van geweldpleging en/of zedendelicten? Nee.

quote:
Zou het toch niet met informatiegebrek te maken kunnen hebben dat iedere keer weer het beeld naar voren komt dat in NL heel mild wordt gestraft (ook niet waar, we zijn een van de koplopers in Europa).
Nee. Het heeft te maken met de focus. Dat Nederland op andere terreinen zwaarder straft en het op geweld- en zedendelictengebied laat afweten. Gemiddeld genomen zou je alle straffen kunnen wegen en kunnen concluderen dat men in Nederland zwaar straft.

Ja, als je de wildplasboetes, de verkeersboetes voor kleine overtredingen en dat soort zaken meeneemt, wel ja.

Maar daar gaat het nu net niet om. Het gaat nu juist om de geweldsdelicten en zedendelicten. En die worden in Duitsland bijvoorbeeld strenger bestraft. Eind maart moeten een paar Duitse Tokkies (van wie enkele van Turkse afkomst) voorkomen omdat ze een maat van mij op straat in elkaar gemept hebben. Waarschijnlijk krijgt die maat van me 1000 euro schadevergoeding.

En ik vind het heel erg dat hij op straat zomaar door wat dronken Tokkies in elkaar gemept is en ik gun hem die 1000 euro schadevergoeding. Maar een leraar (een eervol beroep en een waarbij kinderen een groot vertrouwen stellen in een persoon) die 4 JAAR LANG kinderen ontuchtig betast en dat filmt die dan slechts 450 euro schadevergoeding moet betalen, DAT is dus krom.

Het afdoen als "incidenten" en "waar gewerkt wordt maakt men fouten" is een gotspe. En bovendien een lethargische houding die een Westerse samenleving die streeft naar verbetering onwaardig.

pi_93263782
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:22 schreef El_Matador het volgende:

Dat was in een test blijkbaar zo. Dat kan. Zegt dat iets over de strafmaat in het geval van geweldpleging en/of zedendelicten? Nee.
O, die zaken zaten er niet tussen begrijp ik, want jij kent het onderzoek en hebt jezelf er goed rekenschap van gegeven.

Vertel eens...

quote:
Nee. Het heeft te maken met de focus. Dat Nederland op andere terreinen zwaarder straft en het op geweld- en zedendelictengebied laat afweten. Gemiddeld genomen zou je alle straffen kunnen wegen en kunnen concluderen dat men in Nederland zwaar straft.

Ja, als je de wildplasboetes, de verkeersboetes voor kleine overtredingen en dat soort zaken meeneemt, wel ja.
Die straffen zijn helemaal niet meegenomen in die onderzoeken! Waar haal je deze onzin toch vandaan?

quote:
Maar daar gaat het nu net niet om. Het gaat nu juist om de geweldsdelicten en zedendelicten. En die worden in Duitsland bijvoorbeeld strenger bestraft. Eind maart moeten een paar Duitse Tokkies (van wie enkele van Turkse afkomst) voorkomen omdat ze een maat van mij op straat in elkaar gemept hebben. Waarschijnlijk krijgt die maat van me 1000 euro schadevergoeding.

En ik vind het heel erg dat hij op straat zomaar door wat dronken Tokkies in elkaar gemept is en ik gun hem die 1000 euro schadevergoeding. Maar een leraar (een eervol beroep en een waarbij kinderen een groot vertrouwen stellen in een persoon) die 4 JAAR LANG kinderen ontuchtig betast en dat filmt die dan slechts 450 euro schadevergoeding moet betalen, DAT is dus krom.
Je haalt nu schadevergoeding en strafmaat door elkaar. Schadevergoedingen ter zake zijn in NL laag. Maar daar hadden wij het dus niet over.

quote:
Het afdoen als "incidenten" en "waar gewerkt wordt maakt men fouten" is een gotspe. En bovendien een lethargische houding die een Westerse samenleving die streeft naar verbetering onwaardig.
Met een grote mond vanalles claimen en tegelijkertijd duidelijk maken dat je helemaal niet weet waar je het over hebt... dat is een gotspe.

Je bent ongeïnformeerd. Dat is prima. Maar je doet geen enkele moeite om geïnformeerd te zijn en schopt vervolgens links en rechts overal tegenaan. Dat is belachelijk.
pi_93264156
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar er staat al vast dat hij over drie jaar weer les mag geven aan huis, hoe wil je dat met elkaar rijmen.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
pi_93265535
Ik beweer nergens dat ik de juridische kanten van de zaken ken.

Ik reageer -zoals met alle berichten hier- op NWS-berichten, net als iedereen. En het gaat mij dan ook niet over de juridische details, maar om het effect op de samenleving in het algemeen. Dat is veel interessanter.

En zaken waarbij smerige dan wel gruwelijke daders eraf komen met laffe strafjes doen mijn bloed koken, omdat ze betekenen dat misdaad loont. Een zeer zeer foute boodschap.

En de lethargie van jou en anderen op dit vlak is stuitend te noemen. Als ik een probleem zie in mijn werkgebied, dan probeer ik dat op te lossen. Ik verwacht eenzelfde inzet van juristen, en helemaal omdat er onschuldige slachtoffers vallen dan wel oude slachtoffers nog eens extra in hun rug getrapt worden.

pi_93265878
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:12 schreef El_Matador het volgende:
Ik beweer nergens dat ik de juridische kanten van de zaken ken.
Dat is op zich wel interessant hoor... als je wil oordelen.

quote:
Ik reageer -zoals met alle berichten hier- op NWS-berichten, net als iedereen. En het gaat mij dan ook niet over de juridische details, maar om het effect op de samenleving in het algemeen. Dat is veel interessanter.
Kijk je echt naar het effect op de samenleving? Want ik waag dat ernstig te betwijfelen. Ik denk dat je vooral heel primair en heel eendimensionaal denkt in dezen.

quote:
En zaken waarbij smerige dan wel gruwelijke daders eraf komen met laffe strafjes doen mijn bloed koken, omdat ze betekenen dat misdaad loont. Een zeer zeer foute boodschap.
4 maanden celstraf is niet weinig. Hij is verminderd toerekeningsvatbaar. Het filmen an sich is niet netjes, maar bepaald niet iets waarvoor celstraf uitgedeeld moet worden. Het betasten en filmen van het slapende meisje wel, maar hoewel ikzelf heel goed had kunnen leven met een hogere straf is het niet zo dat voor dat vergrijp er nu een extreem lage straf is uitgedeeld.

Natuurlijk kun je voor zoiets 20 jaar cel uitdelen (als je de wet wijzigt), maar wat moet je dan bij verkrachting geven? Levenslang? Bij moord 10x levenslang? Dat slaat gewoon nergens op.

quote:
En de lethargie van jou en anderen op dit vlak is stuitend te noemen. Als ik een probleem zie in mijn werkgebied, dan probeer ik dat op te lossen. Ik verwacht eenzelfde inzet van juristen, en helemaal omdat er onschuldige slachtoffers vallen dan wel oude slachtoffers nog eens extra in hun rug getrapt worden.
Welke lethargie heb jij het over? Dat jij als buitenstaander het niet begrijpt en ook geen enkele poging doet om het te begrijpen (over lethargie gesproken!!!!!!!) maakt niet dat het niet klopt.

Juristen zijn dagelijks bezig om het recht te dienen. En misdrijven voorkom je niet met strenger straffen. Dat is ook al lang en breed onderzocht. Zeker zedenmisdrijven zijn niet te voorkomen, want iedereen maakt zichzelf wijs dat ze er mee wegkomen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:23:33 #185
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93265966
Voor straf een vrijsessie met een rijpe vrouw :)
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 18:24:00 #186
137949 Disana
pi_93265983
Ik hoop van harte dat de kennelijke juristen hier, of degenen die suggereren dit te zijn, niet exemplarisch zijn voor de hele beroepsgroep. Met al die schofferingen en denigrerende houding naar 'het volk' zou het land te klein zijn - en terecht.
pi_93266024
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:23 schreef Mishu het volgende:
Het is zeer de vraag of hij niet gewoon een gelegenheids"pedofiel" is...
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:30:36 #188
3542 Gia
User under construction
pi_93266208
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:23 schreef Mishu het volgende:
Die zal hij genoeg gehad hebben. Hij heeft tenslotte kinderen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:33:00 #189
3542 Gia
User under construction
pi_93266312
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is zeer de vraag of hij niet gewoon een gelegenheids"pedofiel" is...
Ik vermoed dat hij een voorliefde heeft voor het lichaam van een meisje in alle groeifases.
Dat kind in bed filmen valt ook eigenlijk uit de toon bij de rest van het gefilmde materiaal.

Over het algemeen heeft hij meisjes gefilmd tussen 12 en 19 jaar.
pi_93266373
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:24 schreef Disana het volgende:
Ik hoop van harte dat de kennelijke juristen hier, of degenen die suggereren dit te zijn, niet exemplarisch zijn voor de hele beroepsgroep. Met al die schofferingen en denigrerende houding naar 'het volk' zou het land te klein zijn - en terecht.
Je leest weer eens bijzonder slecht. Het gaat helemaal niet om denigrerende houding naar het volk, het gaat erom dat we er op wijzen dat ongeïnformeerd kankeren idioot is. Ik heb ook nergens geschreven dat het volk zich er niet mee moet bemoeien... Wat ik wel idioot vind is dat leken er vanuit gaan dat ze het veel beter weten dan experts. Dat is een trend die een beetje bizar aan doet.

Het grootste deel van "het volk" heeft gewoon vertrouwen in de rechtspraak (zo'n 60%). Vergis je niet. Ik heb dus helemaal geen probleem met het volk, maar met de schreeuwende minderheid die weigert om zich te laten informeren en iedere indicatie dat ze wel eens ongelijk kunnen hebben niet wensen te horen.

En hoe onvolwassen weer van je om te suggereren dat de juristen hier geen juristen zijn. Mijn god zeg...
pi_93266477
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef Gia het volgende:

Ik vermoed dat hij een voorliefde heeft voor het lichaam van een meisje in alle groeifases.
Dat kind in bed filmen valt ook eigenlijk uit de toon bij de rest van het gefilmde materiaal.

Over het algemeen heeft hij meisjes gefilmd tussen 12 en 19 jaar.
Maar had hij niet gewoon vooral leerlingen in die leeftijd? Kindermisbruik komt ook wel eens voort uit het feit dat er gelegenheid is, of omdat kinderen kwetsbaarder zijn.

Als ik het zo moet inschatten is er een grote kans dat deze man helemaal geen voorliefde heeft voor jonge meisjes, of zelfs kleine kinderen, maar gewoon sexueel niet spoort en dat hij een potentieel gevaar is voor iedere vrouw die kwetsbaar is.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 18:41:16 #192
137949 Disana
pi_93266636
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:34 schreef DS4 het volgende:

En hoe onvolwassen weer van je om te suggereren dat de juristen hier geen juristen zijn. Mijn god zeg...
Ik heb niets gesuggereerd, ik heb dat juist helemaal open gelaten omdat ik het niet zeker wist. Nu ik het wel weet, vind ik het des te triester.
pi_93266830
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Disana het volgende:

Ik heb niets gesuggereerd, ik heb dat juist helemaal open gelaten omdat ik het niet zeker wist. Nu ik het wel weet, vind ik het des te triester.
Doe niet zo flauw... Je suggereert het weldegelijk.

En wat triest is, is dat je mijn gelijk gewoon aan toont, want nergens serveer ik het volk af, maar jij vertaalt het als zodanig en je weigert gewoon naar de argumenten te luisteren.

En wat ook triest is, is dat het kennelijk heel normaal is om te roepen dat al die juristen er geen donder van kunnen en dat ze geen flikker geven om slachtoffers en als er dan weerwoord komt dat ineens brutaal is ofzo.

Wat is dat voor onzin!
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:47:54 #194
3542 Gia
User under construction
pi_93266891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar had hij niet gewoon vooral leerlingen in die leeftijd? Kindermisbruik komt ook wel eens voort uit het feit dat er gelegenheid is, of omdat kinderen kwetsbaarder zijn.

Als ik het zo moet inschatten is er een grote kans dat deze man helemaal geen voorliefde heeft voor jonge meisjes, of zelfs kleine kinderen, maar gewoon sexueel niet spoort en dat hij een potentieel gevaar is voor iedere vrouw die kwetsbaar is.
Hij gaf ook buitenshuis zangles, o.a. bij een kinderkoor. Daar is niks voorgevallen, maar daar was hij ook nooit alleen met een kind.
Zangles aan huis was volgens mij vooral aan tieners. Pianoles ook aan kinderen, dacht ik. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Dat laatste wat jij zegt zou ook best waar kunnen zijn.
Maar het filmen met een verborgen camera heeft verder niets met kwetsbaarheid van vrouwen te maken. Je hoeft niet kwetsbaar te zijn om op die manier 'misbruikt' te worden.
pi_93267142
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:47 schreef Gia het volgende:

Maar het filmen met een verborgen camera heeft verder niets met kwetsbaarheid van vrouwen te maken. Je hoeft niet kwetsbaar te zijn om op die manier 'misbruikt' te worden.
Maar het heeft wel met gelegenheid te maken. En een vrouw van 35 krijg je minder makkelijk zo gek om kniebuigingen te doen natuurlijk. Dus heeft hij die gelegenheid niet.

Het blijft natuurlijk gissen, maar het heeft er wel alle schijn van dat het hier een rol heeft gespeeld.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 19:02:20 #196
137949 Disana
pi_93267557
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doe niet zo flauw... Je suggereert het weldegelijk.

En wat triest is, is dat je mijn gelijk gewoon aan toont, want nergens serveer ik het volk af, maar jij vertaalt het als zodanig en je weigert gewoon naar de argumenten te luisteren.

En wat ook triest is, is dat het kennelijk heel normaal is om te roepen dat al die juristen er geen donder van kunnen en dat ze geen flikker geven om slachtoffers en als er dan weerwoord komt dat ineens brutaal is ofzo.

Wat is dat voor onzin!
Ik suggereer niets en ik baseer mijn uitspraak op het gros van je posts. Die vind ik sneu voor een jurist, ik hoop voor jou dat je in de dagelijkse praktijk niet zo schofferend bent.

Genoeg meta-discussie. El_Matador heeft er een andere visie op dan jij, dat moge duidelijk zijn. Jij hebt het misbruik inmiddels afgezwakt tot 'waarschijnlijk waren het slechts gelegenheidsdaden van kindermisbruik'. Dat dat voor de huidige en mogelijke toekomstige slachtoffers volkomen irrelevant is, lijkt me duidelijk.

Bovendien vind ik het vreemd dat je er kennelijk vanuit gaat dat gezonde hetero mannen geilen (zo heet het) op kinderkruisjes; bij mijn weten is dat niet zo. Maar jij oordeelde dan ook eerder al het kijken naar kinderporno als minder kwalijk dan het illegaal verhandelen van software.
pi_93268771
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:02 schreef Disana het volgende:

Ik suggereer niets
Volhouden!

quote:
en ik baseer mijn uitspraak op het gros van je posts. Die vind ik sneu voor een jurist, ik hoop voor jou dat je in de dagelijkse praktijk niet zo schofferend bent.
In de praktijk ben ik gewoon dat mensen gewoon begrijpen wat de ander zegt... En dat een leek niet net gaat doen alsof hij het beter weet. Of dat iemand die iets verkeerd ziet zijn fout gewoon toegeeft. Maar ik ben wel authentiek, dus als jij je tegenover mij in het echt zo zou gedragen zou de discussie exact hetzelfde lopen.

Overigens ben ik er van overtuigd dat face-to-face het toch anders loopt, maar daar schreef ik al iets over.

quote:
Genoeg meta-discussie. El_Matador heeft er een andere visie op dan jij, dat moge duidelijk zijn.
Dat is geen probleem als die visie gebaseerd zou zijn op iets feitelijks en niet op basis van onjuiste veronderstellingen. Zoals de rechters de schuld geven voor een fout van het OM.

quote:
Jij hebt het misbruik inmiddels afgezwakt tot 'waarschijnlijk waren het slechts gelegenheidsdaden van kindermisbruik'. Dat dat voor de huidige en mogelijke toekomstige slachtoffers volkomen irrelevant is, lijkt me duidelijk.
Daar heb je al weer zoiets! Ik zwak helemaal niets af. Ik merk gewoon op dat het er alle schijn van heeft dat hij een gelegheidspedofiel is, als reactie op de opmerking dat hij voor straf met een rijpere vrouw het bed zou moeten delen.

Zo enorm slecht lees jij dus! En ja, dan kun je van mij de wind van voren krijgen.

quote:
Bovendien vind ik het vreemd dat je er kennelijk vanuit gaat dat gezonde hetero mannen geilen (zo heet het) op kinderkruisjes; bij mijn weten is dat niet zo.
Ik schrijf: "sexueel niet spoort". Vertaling van Disana "gezonde hetero man".

Ja, dan houdt het echt op hoor...

quote:
Maar jij oordeelde dan ook eerder al het kijken naar kinderporno als minder kwalijk dan het illegaal verhandelen van software.
Het zou je nog verbazen hoeveel mannen wel eens iets hebben gedownload wat onder kinderporno valt...

En ja, ik vind iemand die zichzelf niet kan bedwingen minder crimineel dan iemand die zijn geld probeert te verdienen met illegale handel. Dat is zo'n gekke gedachte niet. Maar jij zal er wel iets in lezen wat er niet staat, gelet ook op het feit dat je het hier naar voren brengt.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 19:32:01 #198
137949 Disana
pi_93268968
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volhouden!

[..]

In de praktijk ben ik gewoon dat mensen gewoon begrijpen wat de ander zegt... En dat een leek niet net gaat doen alsof hij het beter weet. Of dat iemand die iets verkeerd ziet zijn fout gewoon toegeeft. Maar ik ben wel authentiek, dus als jij je tegenover mij in het echt zo zou gedragen zou de discussie exact hetzelfde lopen.

Overigens ben ik er van overtuigd dat face-to-face het toch anders loopt, maar daar schreef ik al iets over.

[..]

Dat is geen probleem als die visie gebaseerd zou zijn op iets feitelijks en niet op basis van onjuiste veronderstellingen. Zoals de rechters de schuld geven voor een fout van het OM.

[..]

Daar heb je al weer zoiets! Ik zwak helemaal niets af. Ik merk gewoon op dat het er alle schijn van heeft dat hij een gelegheidspedofiel is, als reactie op de opmerking dat hij voor straf met een rijpere vrouw het bed zou moeten delen.

Zo enorm slecht lees jij dus! En ja, dan kun je van mij de wind van voren krijgen.

[..]

Ja, dan houdt het echt op hoor...

[..]

Het zou je nog verbazen hoeveel mannen wel eens iets hebben gedownload wat onder kinderporno valt...

En ja, ik vind iemand die zichzelf niet kan bedwingen minder crimineel dan iemand die zijn geld probeert te verdienen met illegale handel. Dat is zo'n gekke gedachte niet. Maar jij zal er wel iets in lezen wat er niet staat, gelet ook op het feit dat je het hier naar voren brengt.
Ik lees gewoon wat je schrijft, maar dan kom jij weer hevig verontwaardigd roepen dat men niet goed leest. Misschien formuleer je het allemaal niet zoals je het eigenlijk bedoelt, dat kan natuurlijk. Laat onverlet dat wij ook recht op onze mening hebben ook al is die niet naar jouw juridische zin. En zoals je ziet is de meerderheid hier domweg verbaasd dat deze man zo laag is gestraft.
pi_93269926
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:32 schreef Disana het volgende:

Ik lees gewoon wat je schrijft, maar dan kom jij weer hevig verontwaardigd roepen dat men niet goed leest. Misschien formuleer je het allemaal niet zoals je het eigenlijk bedoelt, dat kan natuurlijk.
Ik herhaal:

Ja, dat zal wel aan mij liggen... Zou je niet eens in de spiegel kijken?

quote:
Laat onverlet dat wij ook recht op onze mening hebben ook al is die niet naar jouw juridische zin. En zoals je ziet is de meerderheid hier domweg verbaasd dat deze man zo laag is gestraft.
En weer heb je niet goed gelezen, want ik hoor bij die meerderheid.

Maar misschien dat "van mij had de straf hoger uit mogen vallen" te onduidelijk was en dat daar makkelijk "de straf is precies goed" of "de straf is te hoog" in kan worden gelezen... :X
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 20:06:08 #200
137949 Disana
pi_93270653
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik herhaal:

Ja, dat zal wel aan mij liggen... Zou je niet eens in de spiegel kijken?

Jij verzint in tweede instantie nog maar even de term 'gelegenheidspedofiel'. Alsof het niet altijd op gelegenheid aankomt en alsof iemand dan net een beetje minder pedofiel zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')