abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93250787
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij heeft niet eenmaal iets misdaan, hij heeft minimaal (niet alle slachtoffers zijn bekend) 4 maal iets misdaan over een periode van een jaar of 7. Van 2003 tot 2010, datum arrestatie.
Eén van de slachtoffers is zeker 7 keer gefilmd, bij verschillende zangsessies, dus.

Overigens gebeurt dit met andere delicten ook. Als er een notoire inbreker naar een buurt verhuist, dan worden bewoners vaak door eerdere slachtoffers gewaarschuwd. Zo ook met veroordeelde pedofielen, met moordenaars enz....

Als ik weet dat iemand bekend staat om winkeldiefstal en een kennis van mij heeft een winkel waar die persoon klant is, dan waarschuw ik die kennis. Dat is toch een normale reaktie!
Ok, hij heeft vaker het eea. misdaan + wat niet bekend is..
Maar dan nog is het niet in de haak.
Zoiets heet achterklap en kan ook uitgelegd worden als smaad. Dat is maar tot op zekere hoogte een normale reactie.
Om iemand dat aan te doen omdat de goegemeente de rechtspraak niet in orde vindt, is heksenjagerij en een ernstige vorm van smaad, natuurlijk.
pi_93251045
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De scheefstelling tussen rechterlijke uitspraken (slap) en de delicten met soms ernstige maatschappelijke gevolgen, met name op het gebied van gewelds- en zedendelicten.

quote:
Daders van pedoseksualiteit wel ja. Zij zijn immers levenslang ziek en hun slachtoffers makkelijk te beinvloeden. Openheid over hun status is dus keihard nodig.

Ziehier de eigenrichting. Je bewijst gewoon dat je voor eigen rechter wil spelen als je het niet met de rechtspraak eens bent.
Eigenlijk ben je best gevaarlijk voor de maatschappij.

quote:
Ah, de eeuwige "kritiek". Er is niets "ongenuanceerds" aan, maar dat bekt lekker makkelijk. :')
Jij vindt het niet ongenuanceerd?
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:29:59 #153
137949 Disana
pi_93252293
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Ziehier de eigenrichting. Je bewijst gewoon dat je voor eigen rechter wil spelen als je het niet met de rechtspraak eens bent.
Eigenlijk ben je best gevaarlijk voor de maatschappij.

[..]

Jij vindt het niet ongenuanceerd?
Gevaarlijk omdat hij openheid wil? Over drie jaar mag deze man weer 'gewoon' leerlingetjes aannemen. Zou jij de ouders van je vrienden niet waarschuwen als ze plannen hadden hun dochtertje bij deze man op les te doen?
pi_93252499
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Gevaarlijk omdat hij openheid wil? Over drie jaar mag deze man weer 'gewoon' leerlingetjes aannemen. Zou jij de ouders van je vrienden niet waarschuwen als ze plannen hadden hun dochtertje bij deze man op les te doen?
Dat bedoel ik.

We hebben overal websites om consumenten te informeren/waarschuwen over (web)winkels, restaurants (iens.nl), producten (kieskeurig.nl) etc. maar het waarschuwen van volkomen onschuldige ouders en hun kinderen voor de grillen van een of andere gestoorde pedofiel, dat zou te ver gaan?

Het is zo opvallend dat de Enneacnthusjes en de DS4tjes met geen woord reppen over de slachtoffers en mogelijke nieuwe slachtoffers. Al hun aandacht gaat uit naar de dader. Precies dat maakt dat het huidige systeem zo verrot is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93252561
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik had al onderscheid ggemaakt tussen jou en zijn mening.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:42:10 #156
137949 Disana
pi_93252818
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik had al onderscheid ggemaakt tussen jou en zijn mening.
Ah. Zoals je inhaakte op El_Matador kwam het over alsof je openheid gevaarlijk vindt.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:43:39 #157
137949 Disana
pi_93252893
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.

We hebben overal websites om consumenten te informeren/waarschuwen over (web)winkels, restaurants (iens.nl), producten (kieskeurig.nl) etc. maar het waarschuwen van volkomen onschuldige ouders en hun kinderen voor de grillen van een of andere gestoorde pedofiel, dat zou te ver gaan?

Het is zo opvallend dat de Enneacnthusjes en de DS4tjes met geen woord reppen over de slachtoffers en mogelijke nieuwe slachtoffers. Al hun aandacht gaat uit naar de dader. Precies dat maakt dat het huidige systeem zo verrot is.
Openheid is mijns inziens een onvermijdelijk 'kwaad' in deze gevallen, ook al wordt de levensvreugde van de dader daarmee mogelijk verminderd. Je moet gewoon voor de kinderen kiezen.
pi_93252910
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah. Zoals je inhaakte op El_Matador kwam het over alsof je openheid gevaarlijk vindt.
Ik had geschreven dat ik jouw manier van denken tot op zekere hoogte normaal vond. Willens en wetens een dader blijven vervolgen omdat je de straf niet zwaar genoeg vindt keur ik beslist af.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 13:45:54 #159
137949 Disana
pi_93252975
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik had geschreven dat ik jouw manier van denken tot op zekere hoogte normaal vond. Willens en wetens een dader blijven vervolgen omdat je de straf niet zwaar genoeg vindt keur ik beslist af.
Het hangt er vanaf wat je onder vervolgen verstaat. Als het inhoudt dat de politie een oogje op de man houdt en de buurt informeert als hij verhuist, vind ik het prima. Ik vind het zelfs nog wel aanvaardbaar dat particulieren dit doen, zolang ze de man verder niet lastig vallen.
pi_93253058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Openheid is mijns inziens een onvermijdelijk 'kwaad' in deze gevallen, ook al wordt de levensvreugde van de dader daarmee mogelijk verminderd. Je moet gewoon voor de kinderen kiezen.
Hier verschillen we dus van mening: Iemand moet ofwel opnieuw kunnen beginnen, na gestraft te zijn. Ofwel je moet hem niet in de maatschappij terug laten keren als er kans op recidive is.

Een andere oplossing is langdurige begeleiding, die houdt wel in de peiling of zo iemand bv. weer begint met jonge mensen thuis te ontvangen. zo wordt zijn gedrag gelijk gecorrigeerd zonder dat dat imagoschade oplevert. Iedereen blij, toch?
pi_93253172
quote:

Hou op met die hart van nederland argumentatie zeg...

Het slachtoffer is gewoon niet zo relevant bij de vraag hoe je dient te voorkomen dat de dader opnieuw de fout in gaat. Ook jij hebt het niet over het slachtoffer, maar over de dader. Die wil je brandmerken kennelijk.

Het is aan de overheid om maatregelen te nemen. Niet aan iedere willekeurige idioot die meent dat hij precies weet wat wel en niet zou moeten mogen.

Kijk, als een bekende van jou straks van zijn diensten gebruik maakt (lees: zijn kinderen daar les laat nemen) en je vertelt het aan die bekende... prima. Dat snap ik wel. Maar iedereen inlichten. En ook mensen die gewoon in de buurt wonen? Dan maak je dat zo iemand nooit meer terug kan keren in de maatschappij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93253370
Grappig dat DS4 en ik nu in hetzelfde kamp gestopt worden.. Meestal zijn we het oneens. Hier in de eerste instantie ook, eigenlijk.
pi_93253466
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Grappig dat DS4 en ik nu in hetzelfde kamp gestopt worden.. Meestal zijn we het oneens. Hier in de eerste instantie ook, eigenlijk.
If you are not with me, you're against me...

Best jammer hoe vijandig fora al snel kunnen worden.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 14:12:42 #164
137949 Disana
pi_93254061
Ik zie geen vijandigheid, ik zie betrokkenheid. We formuleren het misschien anders, maar er zijn hier meer posters die de straf laag vinden en/of de ontzegging te kort = riskant voor potentiële volgende slachtoffertjes. Sommigen vinden dat laatste onbegrijpelijk.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:17:23 #165
335101 Ille_Kommunikaassie
Fucked up & Out of place
pi_93254255
quote:
Altijd zo'n inhoudsloze dooddoener. Je hebt slachtoffer en je hebt dader. Twee verschillende zaken.

Simpel zat.
Haten is blaten...
pi_93254325
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:12 schreef Disana het volgende:
Ik zie geen vijandigheid, ik zie betrokkenheid. We formuleren het misschien anders, maar er zijn hier meer posters die de straf laag vinden en/of de ontzegging te kort = riskant voor potentiële volgende slachtoffertjes. Sommigen vinden dat laatste onbegrijpelijk.
EO en ik worden toch echt weggezet als een stel hartenlozen omdat we de zaak met enig distance bekijken. Daar zit toch wel enige vijandigheid in, of... misschien beter omschreven "de onwil om naar de ander te luisteren".

Men leest wat er ongeveer staat, destilleert daaruit wat men wil en gaat vervolgens daarmee aan de slag. Alle nuance vliegt er op die manier uit en dan wordt het al snel een minder prettige sfeer. Is natuurlijk ook omdat alles via berichten gaat, waardoor iets al snel anders aan kan komen dan bedoeld.

Juristen zijn er niet op uit om daders te beschermen, maar iedereen. Iedereen kan iets doen wat niet mag en/of daarvan worden verdacht. Ik ken niemand die jurist is geworden om daders te beschermen. Wel velen die jurist zijn geworden om de maatschappij beter, rechtvaardiger, te maken.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 14:35:45 #167
137949 Disana
pi_93255113
Tja. Misschien is het ook wel zo dat een bepaalde bloedeloze insteek funest voor een topic is. Want wees wel, we schrijven hier over nieuws omdat we ons betrokken voelen. Niet om dode letters uittentreure met elkaar uit te kauwen.

De meesten dan.
pi_93255366
Ik zie bepaald het nut niet om open deuren in te trappen als "goh, wat erg!". Ja, natuurlijk is het bijzonder vervelend, maar heel simpel: je verpakt de vis met het nieuws van gisteren...

Vertellen dat je het ook zo erg vindt kan prima op de frontpage. Hier lijkt mij het logischer om er wat dieper en uitgebreider op in te gaan. Maar als mensen het nodig vinden om hier medeleven te betuigen: be my guest. Maar verwacht niet van mij dat ik daar aan meedoe. Ik heb (kennelijk) een andere insteek.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:48:04 #169
3542 Gia
User under construction
pi_93261990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, hij heeft vaker het eea. misdaan + wat niet bekend is..
Maar dan nog is het niet in de haak.
Zoiets heet achterklap en kan ook uitgelegd worden als smaad. Dat is maar tot op zekere hoogte een normale reactie.
Om iemand dat aan te doen omdat de goegemeente de rechtspraak niet in orde vindt, is heksenjagerij en een ernstige vorm van smaad, natuurlijk.
Het is niet één keer iets misdaan in de zin dat hij de drie gefilmde meisjes meermalen gefilmd heeft over een periode van 7 jaar. En er zijn nog filmpjes waarvan de slachtoffers niet bekend zijn.

Ik geloof werkelijk niet dat hij het nu echt nooit meer zal doen. Hij zal hooguit beter opletten niet gepakt te worden. En als het waar is dat hij in scheiding ligt, heeft hij als alleenstaande hier veel meer mogelijkheden toe om dat geheim te houden.

3 jaar geen les aan huis geven. Daarna is hij 51. Nog een heel leven voor zich, dus, en een minimale pakkans.
De slachtoffers merken er namelijk toch niets van en niemand die die filmpjes kan vinden.

Neuh, ik vind dat je best mensen mag waarschuwen als je weet dat ze bij hem pianoles of zangles gaan volgen.
pi_93262234
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 16:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet één keer iets misdaan in de zin dat hij de drie gefilmde meisjes meermalen gefilmd heeft over een periode van 7 jaar. En er zijn nog filmpjes waarvan de slachtoffers niet bekend zijn.

Ik geloof werkelijk niet dat hij het nu echt nooit meer zal doen. Hij zal hooguit beter opletten niet gepakt te worden. En als het waar is dat hij in scheiding ligt, heeft hij als alleenstaande hier veel meer mogelijkheden toe om dat geheim te houden.

3 jaar geen les aan huis geven. Daarna is hij 51. Nog een heel leven voor zich, dus, en een minimale pakkans.
De slachtoffers merken er namelijk toch niets van en niemand die die filmpjes kan vinden.

Neuh, ik vind dat je best mensen mag waarschuwen als je weet dat ze bij hem pianoles of zangles gaan volgen.
Hoe groot de kans op recidive is kan de reclassering beter beoordelen, na twee jaar therapie.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:53:46 #171
3542 Gia
User under construction
pi_93262269
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hier verschillen we dus van mening: Iemand moet ofwel opnieuw kunnen beginnen, na gestraft te zijn. Ofwel je moet hem niet in de maatschappij terug laten keren als er kans op recidive is.
Zang- en pianoles vormden niet zijn hoofdinkomen, maar waren slechts bijverdiensten in zijn vrije tijd. Hij is hier dus niet van afhankelijk.
pi_93262312
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Hoe groot de kans op recidive is kan de reclassering beter beoordelen, na twee jaar therapie.
Precies.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 16:55:50 #173
137949 Disana
pi_93262366
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar er staat al vast dat hij over drie jaar weer les mag geven aan huis, hoe wil je dat met elkaar rijmen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:56:23 #174
3542 Gia
User under construction
pi_93262382
quote:
We hebben het hier over een zeer hoogopgeleide man, die eruit ziet als een heer en waarvan je zulks never nooit zou verwachten.
Die kan zich zo keurig gedragen dat hij daarmee een reclassering makkelijk om de tuin kan leiden.

Nee, die lult zich daar wel weer uit, met gemak.
pi_93262628
De leken weten het weer beter dan de experts...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')