abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2011 @ 22:04:54 #201
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104054290
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
Het is ook niet meer dan normaal dat wij (mensen) orka's houden. Zo kunnen we er af en toe naar kijken en kunnen wetenschappers op hun dooie akkertje onderzoek doen.

Win-win.
Er is laatst een onderzoek geweest en die gaf aan dat wetenschap doen bij de dieren in het wild veel meer waarde had. Dus win-win klopt niet echt, omdat de meeste wetenschappers dus liever de dieren in het wild bestudeerd.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2011 @ 22:06:12 #202
163650 Greys
pi_104054402
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2011 22:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat dier wil gewoon neuken, die denkt echt niet in termen van rechten, grootte van de bak, hoeveel zout erin zit of welke mensen ernaar kijken. Dat beest wil gewoon zwemmen en neuken, meet doet zo'n beest niet.
Sure... :)
Het zal 'dat beest' idd niks uitmaken dat ie amper kan keren in die bak. Je hebt geljik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104054416
quote:

[..]

Dat dier wil gewoon neuken, die denkt echt niet in termen van rechten, grootte van de bak, hoeveel zout erin zit of welke mensen ernaar kijken. Dat beest wil gewoon zwemmen en neuken, meet doet zo'n beest niet.
Voedsel moet daar nog bijkomen.

Maar inderdaad, de stelling dat orka's in het wild "gelukkiger" zouden zijn is niet te bewijzen. Dat bepalen we zelf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 6 november 2011 @ 22:08:38 #204
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104054582
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb geen idee hoe de situatie op Tenerife is. De Orka Coalitie beweert dat het een drama is voor orka's die daar verblijven. Weet echter niet hoeveel waarde ik moet hechten aan dergelijke beweringen, aangezien de Orka Coalitie nooit een ander geluid zal laten horen, aangezien die club per definitie tegen het houden van orka's is.
Ja, maar dat betekent niet dat er geen feitelijke informatie boven tafel is gekomen. Zo zijn er foto's naar boven gekomen waarin te zien is dat een orka onder de littekens zit door de agressie, zo is er een klokkenluidersrapport beschikbaar waarin het probleem van loro parque beschreven wordt en dan hebben we nog de incidenten die daar gebeurd zijn.

quote:
Overigens ben ik geen expert en moet ik mij baseren op de woorden van wetenschappers, maar als ik zelf naar Morgan kijken en zie hoe zij zich gedraagt richting haar verzorgers dan lijkt mij de kans niet bijzonder groot dat ze het overleeft in het wild.
Ze is natuurlijk al wat getraind. Maar zoals de wetenschappers aangeven is dat af te leren.

Een tijd terug eens geweest bij een ganzenopvang. En daar hadden ze ook problemen met dat diverse ganzen afhankelijk geworden waren van mensen. Ze liepen mensen te volgen... en dan moest dat gedrag weer afgeleerd worden. Dat was dan dat de verzorger het dier bang moest maken. En hoewel dat naar klinkt zou het dier daardoor uiteindelijk (na een heel proces) weer uitgezet kunnen worden.

Hetzelfde hier. De eerste fase van terugzetten is eigenlijk het dier weer 'trainen' om terug te kunnen.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 22:09:06 #205
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104054620
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Als het aan mij lag was Morgan nooit opgesloten hoor, dan lees je niet wat ik bedoel of ben ik niet duidelijk. Dus dat barbaars mag je voor je houden :) Dan had je mijn eerdere reactie in dit topic ook even moeten lezen voordat je zoiets roept.
Dat dier is door bepaalde omstandigheden in gevangenschap gekomen, dat is je wel bekend neem ik aan? Anders had ze sowieso niet meer geleefd. Dat het daarna maar werd gerekt en gerekt en gerekt in dat kleine kutbakkie is om te kotsen.

Dus bedoelde ik net te zeggen dat ALS zo'n dier dan al in gevangenschap zit (om dit soort redenen, die in eerste instantie goed bedoeld waren/leken om het dier te redden) dan gaat het er nog om onder welke omstandigheden dat gebeurt.

Dat ik me serieus ga verdedigen :D
Misschien was het beter geweeest om die enorme tonijn niet te redden? Wij mensvolk doen dat graag, maar vervolgens zitten we dan met een probleem. Met al dat geld had je bv. ook een heel dorp 10 jaar te eten kunnen geven.
Carpe Libertatem
  zondag 6 november 2011 @ 22:09:15 #206
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104054631
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 21:16 schreef NotYou het volgende:
Free Willzyx _O_
haha lol :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2011 @ 22:10:11 #207
163650 Greys
pi_104054704
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 22:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Misschien was het beter geweeest om die enorme tonijn niet te redden? Wij mensvolk doen dat graag, maar vervolgens zitten we dan met een probleem. Met al dat geld had je bv. ook een heel dorp 10 jaar te eten kunnen geven.
Daar heb je best een punt hoor :)
Maar dat is nu sowieso niet meer aan de orde. Dat konden we ons laatst met die pinguin ook afvragen idd...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104054742
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe de situatie op Tenerife is. De Orka Coalitie beweert dat het een drama is voor orka's die daar verblijven. Weet echter niet hoeveel waarde ik moet hechten aan dergelijke beweringen, aangezien de Orka Coalitie nooit een ander geluid zal laten horen, aangezien die club per definitie tegen het houden van orka's is.

Overigens ben ik geen expert en moet ik mij baseren verop de woorden van wetenschappers, maar als ik zelf naar Morgan kijken en zie hoe zij zich gedraagt richting haar verzorgers dan lijkt mij de kans niet bijzonder groot dat ze het overleeft in het wild.
Daarom dus de suggestie van de Orka Coalitie om haar initieel in een Seapenn onder te gaan brengen, dan is zij veilig voor het chloor, de UV straling waar zij nu geen bescherming tegen heeft en is zij in staat om echt te zwemmen wat niet lukt in Harderwijk nog in Spanje in een relatief klein bad.

Alhoewel een orka niet alleen gehouden moet worden zoals in Harderwijk is het onderbrengen in een klein bad met wildvreemde orka's ook niet bijster verstandig, dan krijg je irritaties en geweld zoals ook beschreven door wetenschappers in dat manifest.
Ingrid Visser is echt een autoriteit op het gebied van de orka dus daar ga ik wel in mee.
pi_104054918
quote:

[..]

Neuken ze in gevangenschap dan? voor zover ik het gelezen heb planten ze zich ook in die bakjes voort middels IVF (!!!!!!)
pi_104054955
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:08 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja, maar dat betekent niet dat er geen feitelijke informatie boven tafel is gekomen. Zo zijn er foto's naar boven gekomen waarin te zien is dat een orka onder de littekens zit door de agressie, zo is er een klokkenluidersrapport beschikbaar waarin het probleem van loro parque beschreven wordt en dan hebben we nog de incidenten die daar gebeurd zijn.
Littekens zijn natuurlijk niets opmerkelijks voor een dier. Of het nou in het wild leeft of in gevangenschap. Ook gedomesticeerde dieren vechten met elkaar, en dat leidt logischerwijs tot verwondingen. Vooral wanneer het grote beesten betreft, zoals orka's of dolfijnen. Overigens ken ik de verhalen over Loro Parque, maar ze hebben niet voor niets de juiste vergunningen dus ze zullen zich wel aan de gestelde regels houden.

quote:
Ze is natuurlijk al wat getraind. Maar zoals de wetenschappers aangeven is dat af te leren.

Een tijd terug eens geweest bij een ganzenopvang. En daar hadden ze ook problemen met dat diverse ganzen afhankelijk geworden waren van mensen. Ze liepen mensen te volgen... en dan moest dat gedrag weer afgeleerd worden. Dat was dan dat de verzorger het dier bang moest maken. En hoewel dat naar klinkt zou het dier daardoor uiteindelijk (na een heel proces) weer uitgezet kunnen worden.

Hetzelfde hier. De eerste fase van terugzetten is eigenlijk het dier weer 'trainen' om terug te kunnen.
Kan, ik weet het niet. Er bestaat in ieder geval geen consensus over wat de beste optie is voor Morgan. De Orka Coalitie trommelt een lading wetenschappers op waarna het Dolfinarium ook weer een blik deskundigen open trekt. Het is verworden tot een kleinzielig welles-nietes spelletje. Geld is eigenlijk de enige factor geworden die nog een rol kan spelen want wij gaat het uitzetten en haar opvang in bijvoorbeeld een Fjord betalen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 22:23:30 #211
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104055509
En iedereen weet dat een Fjord de natuurlijke habitat is voor een Orka.
Carpe Libertatem
  zondag 6 november 2011 @ 22:26:16 #212
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104055665
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
Littekens zijn natuurlijk niets opmerkelijks voor een dier. Of het nou in het wild leeft of in gevangenschap. Ook gedomesticeerde dieren vechten met elkaar, en dat leidt logischerwijs tot verwondingen. Vooral wanneer het grote beesten betreft, zoals orka's of dolfijnen. Overigens ken ik de verhalen over Loro Parque, maar ze hebben niet voor niets de juiste vergunningen dus ze zullen zich wel aan de gestelde regels houden.
Dit zijn wat uniekere littekens. Het Dolfinarium doet deze trouwens af als krassen doordat ze tegen de zijkant botsen. Experts zeggen dat het komt door de agressie.

Overigens zijn orka's vooral agressief in gevangenschap.

Wat betreft vergunning.. weet je ook dat er onlangs een rapport was over de spaanse dierentuinen en dat het er slecht aan toe ging? En dat ze het europese besluit rondom dierentuinen slecht geimplementeerd hebben?

Overigens had het dolfinarium 7 wetenschappers voor 'hun' rapport. 4 van de zeven staan niet achter het plan Morgan naar Loro Parque te brengen.

quote:
Kan, ik weet het niet. Er bestaat in ieder geval geen consensus over wat de beste optie is voor Morgan.
3 (waren er eerst 7) tegenover ~20... tsja.. welke balans weegt het op he?

quote:
De Orka Coalitie trommelt een lading wetenschappers op waarna het Dolfinarium ook weer een blik deskundigen open trekt.
Dat is niet correct. Die wetenschappers hebben zich toen Morgan opgevangen werd zich direct aangeboden bij het Dolfinarium. De Orka Coalitie is pas later in contact gekomen met die wetenschappers. De Orka Coalitie heeft niets opengetrokken. Je hebt de Orka Coalitie en deze heeft vanaf het begin gewaakt voor een eerlijke kans voor Morgan. Ze hebben steeds opgeroepen dat er ook naar onafhankelijke wetenschappers geluisterd moest worden. Die onafhankelijke wetenschappers hadden zich verzameld in een groep 'Free Morgan Group' (later Foundation). Deze wetenschappers werden genegeerd. Het dolfinarium wilde geen materiaal beschikbaar stellen. etc. De Orka Coalitie heeft toen rechtzaak aangespannen. Gewonnen, want zoals de rechter al zei had het ministerie te veel geleund op het rapport van Dolfinarium + huiswerk niet goed gedaan. En wat daarna gebeurd is? Tsja.. daarvoor moet je morgen maar naar amsterdam komen, dan ga je dat horen.

quote:
Het is verworden tot een kleinzielig welles-nietes spelletje. Geld is eigenlijk de enige factor geworden die nog een rol kan spelen want wij gaat het uitzetten en haar opvang in bijvoorbeeld een Fjord betalen?
Geld is dus niet het probleem hier. Ik snap wel dat je dat kan denken natuurlijk.
  zondag 6 november 2011 @ 22:26:21 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_104055674
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:
En iedereen weet dat een Fjord de natuurlijke habitat is voor een Orka.
Een fjord? De open oceaan toch?
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 22:28:07 #214
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104055773
quote:
11s.gif Op zondag 6 november 2011 22:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Een fjord? De open oceaan toch?
Springend over een jongetje die zijn vuist de lucht in steekt.
Carpe Libertatem
pi_104055876
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:26 schreef TechXP het volgende:
Dat is niet correct. Die wetenschappers hebben zich toen Morgan opgevangen werd zich direct aangeboden bij het Dolfinarium. De Orka Coalitie is pas later in contact gekomen met die wetenschappers. De Orka Coalitie heeft niets opengetrokken. Je hebt de Orka Coalitie en deze heeft vanaf het begin gewaakt voor een eerlijke kans voor Morgan. Ze hebben steeds opgeroepen dat er ook naar onafhankelijke wetenschappers geluisterd moest worden. Die onafhankelijke wetenschappers hadden zich verzameld in een groep 'Free Morgan Group' (later Foundation). Deze wetenschappers werden genegeerd. Het dolfinarium wilde geen materiaal beschikbaar stellen. etc. De Orka Coalitie heeft toen rechtzaak aangespannen. Gewonnen, want zoals de rechter al zei had het ministerie te veel geleund op het rapport van Dolfinarium + huiswerk niet goed gedaan. En wat daarna gebeurd is? Tsja.. daarvoor moet je morgen maar naar amsterdam komen, dan ga je dat horen.
We horen het wel. Ik zit morgen in ieder geval in de rechtszaal.
pi_104055914
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 22:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Misschien was het beter geweeest om die enorme tonijn niet te redden?
Klopt. Opsluiten is nooit een optie.
Laat maar dood gaan dat is beter
  zondag 6 november 2011 @ 22:31:08 #217
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104055949
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
We horen het wel. Ik zit morgen in ieder geval in de rechtszaal.
Tot morgen :)
pi_104057508
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een betere kijk op de kwestie Morgan heb dan het gros van de usertjes dat hier post.
Vertel, alsjeblieft. Ik zie mijzelf in ieder geval niet tot dat "gros" behoren maar ik ben uitermate benieuwd naar jouw beredenering. Naar aanleiding van jouw overige post lijkt mij dat dus pure onzin
pi_104058049
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:06 schreef waht het volgende:

Maar inderdaad, de stelling dat orka's in het wild "gelukkiger" zouden zijn is niet te bewijzen. Dat bepalen we zelf.
Onder andere aan de hand van de rugvin ;) al kan dat niet echt bewezen worden wat nu de echte reden is dat deze meestal er slapjes bijhangt bij orka's in het wild, met enkele educational guesses daargelaten.
pi_104065777
De route naar vrijheid wordt naar mijn idee wel een tikkeltje te rooskleurig voorgesteld.
pi_104065907
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
De route naar vrijheid wordt naar mijn idee wel een tikkeltje te rooskleurig voorgesteld.
En dan gaat het beest dood. Nou en.
Beter dan opgesloten zitten.

Ze hadden het hele beest niet moeten redden, dit is de natuur.
pi_104076613
Hoe is/was het in de rechtzaal?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 november 2011 @ 17:02:28 #224
163650 Greys
pi_104080801
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ja dat idee heb ik ook.
Net als de volgorde in dat 'schema'.
Morgan zal toch echt al fysiek sterk/fit moeten zijn om vis te kunnen vangen in het wild volgens mij bv.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104081249
Hier zal Morgan ook wel niet erg van opknappen denk ik zo....

http://www.telegraaf.nl/b(...)pulair__.html?p=13,1

De dierenactivisten, verenigd in de Orka Coalitie, toonden uitvergrotingen van foto's om hun
pleidooi kracht bij te zetten. De foto's zijn gemaakt in het Loro Parque op Tenerife en laten zien
hoe de agressieve orka's elkaar hebben toegetakeld met bijtwonden.

De foto's toonden ook dat de orka's in het park zijn besmet met het herpesvirus rond de
geslachtsdelen.

Maar goed de boel wordt dus NOG langer gerekt, straks hoeft het niet meer en is Morgan
alleen nog goed voor kattenvoer :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')