Die zijn er ook wel maar misschien niet hier ...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:22 schreef Smeich het volgende:
Hopen op een juiste beslissing ditmaal! Hoe gaat het flyeren? Spreek je met veel mensen? Kom je in veel discussies terecht? Goed bezig in ieder geval!! Waren er maar meer zoals jij die zich actief inzetten tegen deze praktijken
De site heb ik gemaaktquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Hier wel http://www.orkacoalitie.nl/doneereenstukje/
Flyeren is goed gegaan. Vanaf vorige week tot zondag staan er elke dag vrijwilligers te flyeren. Tot nu toe zeer positief. Natuurlijk ook weleens stomme reacties. Het Dolfinarium vind het niet zo leuk. En bij Morgan gaan mensen met de flyer kritische vragen stellen. En dat is zeer goed. Maar blijkbaar laten ze momenteel weinig los dan alleen maar een standaard antwoord op vragen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:22 schreef Smeich het volgende:
Hopen op een juiste beslissing ditmaal! Hoe gaat het flyeren? Spreek je met veel mensen? Kom je in veel discussies terecht? Goed bezig in ieder geval!! Waren er maar meer zoals jij die zich actief inzetten tegen deze praktijken
http://www.orkacoalitie.n(...)ission-about-morgan/quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:23 schreef TechXP het volgende:
Overigens zijn er vragen gesteld bij de Europese Commissie. Staan vanavond op www.orkacoalitie.nl
Stelletje achterlijke...quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:53 schreef Smeich het volgende:
http://www.hartvannederla(...)eid-van-orka-morgan/
Er wordt al uitgegaan dus dat Morgan naar Tenerife gaatOok de burgemeester van Harderwijk heeft geen idee waar hij het over heeft, net als Bleker die Morgan als een mannetje betitelde. Al met al, HvN
Nou ik zal duimen, laten die ''trainers'' zelf maar rondjes gaan zwemmen en door een hoepeltjequote:Op dinsdag 1 november 2011 00:04 schreef TechXP het volgende:
http://www.orkacoalitie.n(...)eer-voor-de-rechter/
"De rechtszaak vindt op 7 november 2011 om 14.00 uur plaats in de Rechtbank van Amsterdam aan de Parnassusweg 220."
De zitting is openbaar.
Het lijkt misvormd, maar dat komt omdat ze daar nog zo mager is. Als jij op de helft van je gewicht zit dan zal je er waarschijnlijk ook niet echt lekker uitzien.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:29 schreef mawtje het volgende:
Ligt het aan mij of ziet morgan er in de OP er echt misvormd uit ?
Op dit filmje zegt ene ''Truus'' dat de actievoerders niet weten waar ze over spreken,quote:Op dinsdag 1 november 2011 01:17 schreef TechXP het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien ga ik kijken...quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:04 schreef TechXP het volgende:
http://www.orkacoalitie.n(...)eer-voor-de-rechter/
"De rechtszaak vindt op 7 november 2011 om 14.00 uur plaats in de Rechtbank van Amsterdam aan de Parnassusweg 220."
De zitting is openbaar.
Naast die enorme truthola, ook dit: "Volgens het dolphinarium is dit bassin te klein geworden..." ...media media (en dolphinarium) tochquote:Op woensdag 2 november 2011 04:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)heid-orka-Morgan.htm
Ach ze eten honderden andere walvissen. De een of de ander moet lijden.quote:Op woensdag 2 november 2011 04:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ter vergelijking: in het wild legt een orka gemiddeld 128 kilometer per dag af en duikt hij tot 30 meter diep de zee in. In Orcas Ocean is het bassin 120 meter lang en slechts 12 meter diep.
da's mooi nieuws, we zullen zien !quote:Op zondag 6 november 2011 18:48 schreef TechXP het volgende:
Ter info :-) http://www.nu.nl/algemeen(...)rgan-aanstaande.html
http://www.orkacoalitie.n(...)-inzake-orka-morgan/quote:Experts Dolfinarium herzien hun oordeel inzake orka Morgan
- 06-11-2011 -
Amsterdam, 6 november 2011 – Vier van de zeven door het dolfinarium geciteerde wetenschappers keren zich nu tegen het voornemen om Morgan naar Loro Parque te exporteren. Dit brengt de Orka Coalitie naar voren in het kort geding van 7 november waarin de toekomst van orka Morgan wordt bepleit. De nieuwe ontwikkelingen in de zaak lijken het tij eindelijk te doen keren, waarmee de vrijlating van Morgan dichterbij is dan ooit.
Dat Morgan een zeer goede kans heeft op hereniging met haar familie, wordt nu door steeds meer orka-experts bevestigd. Buiten de wetenschappers verenigd in de Free Morgan Foundation, heeft zich nog een twintigtal experts bereid gevonden dit schriftelijk te verklaren. Het vinden van haar familiegroep én de wetenschap dat er regelmatig grote groepen orka’s in de buurt van de beoogde uitzetlocatie waargenomen zijn, heeft Morgans kansen zeer positief beïnvloed. Drie van de experts van het Dolfinarium, waaronder John Ford hebben nu zelfs hun hulp aangeboden bij het uitvoeren van het stappenplan van de Free Morgan Foundation.
De Orka Coalitie zal maandag 7 november in de rechtszaak voor Morgans vrijlating worden bijgestaan door een expert van de Free Morgan Foundation. Samen zullen ze de rechter laten zien dat Morgans uitzetting het enige juiste besluit is. “Staatssecretaris Henk Bleker verklaart zelf dat orka’s in zee thuishoren en niet in dierenparken. Zijn beslissing om Morgan toch naar Loro Parque te laten gaan, getuigt van weinig vertrouwen in de intelligentie en instincten van dit roofdier. Bovendien zal Morgans uitzetting begeleid worden door ’s werelds meest gerenommeerde orka experts.”, aldus Barbara van Genne, mariene bioloog en woordvoerder van de Orka Coalitie.
De Orka Coalitie is een samenwerkingsverband tussen de Nederlandse dieren- en natuurbeschermingsorganisaties Dolphinmotion, EDEV – Een DIER Een VRIEND, Bite Back, PINK!, Sea First Foundation, The Black Fish en Vier Voeters.
Daar ben ik het dan weer wél mee eens.quote:Op zondag 6 november 2011 21:57 schreef Boze_Appel het volgende:
Sowieso is menselijke reflectie op dieren die dat niet hebben niet zo'n goed idee.
Maar zelfs dán is er nogal een verschil tussen 'houden' en 'houden'. Onder welke omstandigheden dat dier dan in gevangenschap leeft dus, als het dan tóch in gevangenschap moet leven.quote:Op zondag 6 november 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
Het is ook niet meer dan normaal dat wij (mensen) orka's houden. Zo kunnen we er af en toe naar kijken en kunnen wetenschappers op hun dooie akkertje onderzoek doen.
Win-win.
Wat zijn de argumenten tegen vrijlating, naast wat KoosVogels zegt?quote:Op zondag 6 november 2011 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer wél mee eens.
Al is dat soms gewoon echt moeilijk. Ik probeer ook zoveel mogelijk te denken in termen als 'alles is beter voor dat dier dan waar het nu zit, in dat orka-onterende bakkie', en niet in termen als wie Morgan mist etc, want dat zullen we toch nooit weten.
Echt barbaars hoe je denkt die dieren zomaar te kunnen opsluiten.quote:Op zondag 6 november 2011 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar zelfs dán is er nogal een verschil tussen 'houden' en 'houden'. Onder welke omstandigheden dat dier dan in gevangenschap leeft dus, als het dan tóch in gevangenschap moet leven.
Dat dier wil gewoon neuken, die denkt echt niet in termen van rechten, grootte van de bak, hoeveel zout erin zit of welke mensen ernaar kijken. Dat beest wil gewoon zwemmen en neuken, meet doet zo'n beest niet.quote:Op zondag 6 november 2011 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer wél mee eens.
Al is dat soms gewoon echt moeilijk. Ik probeer ook zoveel mogelijk te denken in termen als 'alles is beter voor dat dier dan waar het nu zit, in dat orka-onterende bakkie', en niet in termen als wie Morgan mist etc, want dat zullen we toch nooit weten.
Ik heb geen idee hoe de situatie op Tenerife is. De Orka Coalitie beweert dat het een drama is voor orka's die daar verblijven. Weet echter niet hoeveel waarde ik moet hechten aan dergelijke beweringen, aangezien de Orka Coalitie nooit een ander geluid zal laten horen, aangezien die club per definitie tegen het houden van orka's is.quote:Op zondag 6 november 2011 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar zelfs dán is er nogal een verschil tussen 'houden' en 'houden'. Onder welke omstandigheden dat dier dan in gevangenschap leeft dus, als het dan tóch in gevangenschap moet leven.
Als het aan mij lag was Morgan nooit opgesloten hoor, dan lees je niet wat ik bedoel of ben ik niet duidelijk. Dus dat barbaars mag je voor je houdenquote:Op zondag 6 november 2011 22:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
Echt barbaars hoe je denkt die dieren zomaar te kunnen opsluiten.
Er is laatst een onderzoek geweest en die gaf aan dat wetenschap doen bij de dieren in het wild veel meer waarde had. Dus win-win klopt niet echt, omdat de meeste wetenschappers dus liever de dieren in het wild bestudeerd.quote:Op zondag 6 november 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
Het is ook niet meer dan normaal dat wij (mensen) orka's houden. Zo kunnen we er af en toe naar kijken en kunnen wetenschappers op hun dooie akkertje onderzoek doen.
Win-win.
Sure...quote:Op zondag 6 november 2011 22:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat dier wil gewoon neuken, die denkt echt niet in termen van rechten, grootte van de bak, hoeveel zout erin zit of welke mensen ernaar kijken. Dat beest wil gewoon zwemmen en neuken, meet doet zo'n beest niet.
Voedsel moet daar nog bijkomen.quote:Op zondag 6 november 2011 22:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat dier wil gewoon neuken, die denkt echt niet in termen van rechten, grootte van de bak, hoeveel zout erin zit of welke mensen ernaar kijken. Dat beest wil gewoon zwemmen en neuken, meet doet zo'n beest niet.
Ja, maar dat betekent niet dat er geen feitelijke informatie boven tafel is gekomen. Zo zijn er foto's naar boven gekomen waarin te zien is dat een orka onder de littekens zit door de agressie, zo is er een klokkenluidersrapport beschikbaar waarin het probleem van loro parque beschreven wordt en dan hebben we nog de incidenten die daar gebeurd zijn.quote:Op zondag 6 november 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb geen idee hoe de situatie op Tenerife is. De Orka Coalitie beweert dat het een drama is voor orka's die daar verblijven. Weet echter niet hoeveel waarde ik moet hechten aan dergelijke beweringen, aangezien de Orka Coalitie nooit een ander geluid zal laten horen, aangezien die club per definitie tegen het houden van orka's is.
Ze is natuurlijk al wat getraind. Maar zoals de wetenschappers aangeven is dat af te leren.quote:Overigens ben ik geen expert en moet ik mij baseren op de woorden van wetenschappers, maar als ik zelf naar Morgan kijken en zie hoe zij zich gedraagt richting haar verzorgers dan lijkt mij de kans niet bijzonder groot dat ze het overleeft in het wild.
Misschien was het beter geweeest om die enorme tonijn niet te redden? Wij mensvolk doen dat graag, maar vervolgens zitten we dan met een probleem. Met al dat geld had je bv. ook een heel dorp 10 jaar te eten kunnen geven.quote:Op zondag 6 november 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het aan mij lag was Morgan nooit opgesloten hoor, dan lees je niet wat ik bedoel of ben ik niet duidelijk. Dus dat barbaars mag je voor je houdenDan had je mijn eerdere reactie in dit topic ook even moeten lezen voordat je zoiets roept.
Dat dier is door bepaalde omstandigheden in gevangenschap gekomen, dat is je wel bekend neem ik aan? Anders had ze sowieso niet meer geleefd. Dat het daarna maar werd gerekt en gerekt en gerekt in dat kleine kutbakkie is om te kotsen.
Dus bedoelde ik net te zeggen dat ALS zo'n dier dan al in gevangenschap zit (om dit soort redenen, die in eerste instantie goed bedoeld waren/leken om het dier te redden) dan gaat het er nog om onder welke omstandigheden dat gebeurt.
Dat ik me serieus ga verdedigen![]()
Daar heb je best een punt hoorquote:Op zondag 6 november 2011 22:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien was het beter geweeest om die enorme tonijn niet te redden? Wij mensvolk doen dat graag, maar vervolgens zitten we dan met een probleem. Met al dat geld had je bv. ook een heel dorp 10 jaar te eten kunnen geven.
Daarom dus de suggestie van de Orka Coalitie om haar initieel in een Seapenn onder te gaan brengen, dan is zij veilig voor het chloor, de UV straling waar zij nu geen bescherming tegen heeft en is zij in staat om echt te zwemmen wat niet lukt in Harderwijk nog in Spanje in een relatief klein bad.quote:Op zondag 6 november 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de situatie op Tenerife is. De Orka Coalitie beweert dat het een drama is voor orka's die daar verblijven. Weet echter niet hoeveel waarde ik moet hechten aan dergelijke beweringen, aangezien de Orka Coalitie nooit een ander geluid zal laten horen, aangezien die club per definitie tegen het houden van orka's is.
Overigens ben ik geen expert en moet ik mij baseren verop de woorden van wetenschappers, maar als ik zelf naar Morgan kijken en zie hoe zij zich gedraagt richting haar verzorgers dan lijkt mij de kans niet bijzonder groot dat ze het overleeft in het wild.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |