abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103232895
Duidelijke video inderdaad. ^O^

Deze komt ook wel binnen:
pi_103271590
Dankzij donaties van vele particulieren en een grote donatie van de internationale dierenbeschermingsorganisatie Stichting Vier Voeters, kan de Orka Coalitie in beroep gaan tegen de beslissing van staatssecretaris Bleker om orka Morgan naar Tenerife te exporteren. Ook heeft de advocaat het Dolfinarium laten weten dat het tegen de wet is Morgan al binnen een week te vervoeren, zoals aangekondigd door het Dolfinarium. Volgens de advocaat van de Orka Coalitie worden internationale regels met voeten getreden. Bovendien blijkt Loro Parque voor Morgan geenszins een vooruitgang als het gaat om ruimte en gezelschap.

lees meer hier: http://www.orkacoalitie.n(...)euw-naar-de-rechter/

^O^
pi_103275651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:15 schreef Smeich het volgende:
Dankzij donaties van vele particulieren en een grote donatie van de internationale dierenbeschermingsorganisatie Stichting Vier Voeters, kan de Orka Coalitie in beroep gaan tegen de beslissing van staatssecretaris Bleker om orka Morgan naar Tenerife te exporteren. Ook heeft de advocaat het Dolfinarium laten weten dat het tegen de wet is Morgan al binnen een week te vervoeren, zoals aangekondigd door het Dolfinarium. Volgens de advocaat van de Orka Coalitie worden internationale regels met voeten getreden. Bovendien blijkt Loro Parque voor Morgan geenszins een vooruitgang als het gaat om ruimte en gezelschap.

lees meer hier: http://www.orkacoalitie.n(...)euw-naar-de-rechter/

^O^
Mooi !

Ik hoop dat ze winnen, zullen ze wel balen bij dat Dolfinarium in Harderwijk .

http://www.nu.nl/binnenla(...)oit-orka-morgan.html
pi_103336122
http://www.nu.nl/binnenla(...)ter-orka-morgan.html

Ook Dolfinarium naar rechter om orka Morgan
Laatste update: 20 oktober 2011 17:38

HARDERWIJK - Het Dolfinarium Harderwijk stapt in de zaak over orka Morgan zelf naar de rechter.
Dat liet het donderdag weten.

Het Dolfinarium wil dat Morgan zo snel mogelijk wordt overgebracht naar een zeezoogdierenpark
op Tenerife.

De Harderwijkse attractie mag dat doen van staatssecretaris Henk Bleker van Natuur, maar een
rechter heeft bepaald dat het Dolfinarium na een gemotiveerd besluit van Bleker een termijn van 6
weken in acht moet nemen tot de verhuizing kan plaatsvinden.

Dat vindt het park te lang duren voor het dier.

De zogeheten Orka Coalitie en het Dolfinarium Harderwijk strijden al tijden over de invulling van de
toekomst van het dier, dat nu in een noodverblijf in Harderwijk verblijft. De Orka Coalitie denkt dat
het dier beter af is tussen zijn mogelijke familieleden voor de kust van Noorwegen
.
Groter
Verwijten van de coalitie dat het dier in het park op Tenerife niet goed af is, wijst het Dolfinarium
van de hand. ''Daar wacht een groep van vijf orka’s op de komst van Morgan.

Het verblijf van haar adoptiefamilie is ruim 50 keer groter dan het opvangbassin in het Dolfinarium."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103336754
Dolfinarium :')

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Het verblijf van haar adoptiefamilie is ruim 50 keer groter dan het opvangbassin in het Dolfinarium."

En dat wat er in die zin staat is leuk, maar schijn bedriegt want er wordt niet bijgezegd dat Morgan niet in dat grote bassin komt want dat zal dus niet het geval zijn (ze komt in een nog kleiner bassin te zitten dan waar ze nu zit!)
pi_103337126
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:55 schreef Smeich het volgende:
Dolfinarium :')

(ze komt in een nog kleiner bassin te zitten dan waar ze nu zit!)
Dat kan niet. Dan moeten ze dr in stukken knippen voor het past.
pi_103337277
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen :')

Kan het nog kleiner dan? :o

zie tekst onder deze video |:( hoe dom kunnen mensen zijn?

4 april 2011, bezoekuur bij Morgan de orka in het Dolfinarium te Harderwijk.
Ze had het hartstikke naar haar zin en liet dat merken door...
...gekke geluidjes te maken! Goed luisteren!

Lekker even met zijn alle naar de Orka kijken jongens
pi_103337940
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

En toch is het waar. Naar blijkt is dat bassin 15% kleiner. Dat verblijf van haar adoptiefamilie, zoals gemeld in het persbericht, is het bad waar ze kunstjes vertonen. Wat er dus niet bij wordt gezegd, niet verwonderlijk, is dat alle orka's daar afzonderlijk leven naast hun "core activity" want die dieren daar zijn bijzonder agressief naar elkaar toe.
pi_103339257
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:19 schreef Smeich het volgende:

[..]

En toch is het waar. Naar blijkt is dat bassin 15% kleiner. Dat verblijf van haar adoptiefamilie, zoals gemeld in het persbericht, is het bad waar ze kunstjes vertonen. Wat er dus niet bij wordt gezegd, niet verwonderlijk, is dat alle orka's daar afzonderlijk leven naast hun "core activity" want die dieren daar zijn bijzonder agressief naar elkaar toe.
Ik mag natuurlijk niet zeggen dat ik de ''Heer Bleker'' graag met een olifantenhaak een
bassin in zou willen jagen en dan zachtjes verzuipen heh...

dus dat zeg ik dan maar niet...
pi_103343749
Nouja, ik heb er geen woorden voor zo platvloers vind ik het. :r

Heeft iemand overzichtsfoto's van de Orca bassins in Loro Parque?
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 20:58:50 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_103343770
Ik zeg het niet graag, maar dat dit kan in nederland... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:01:00 #137
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_103343912
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:55 schreef Smeich het volgende:
En dat wat er in die zin staat is leuk, maar schijn bedriegt want er wordt niet bijgezegd dat Morgan niet in dat grote bassin komt want dat zal dus niet het geval zijn (ze komt in een nog kleiner bassin te zitten dan waar ze nu zit!)
Er zit momenteel een jonge orka in de medpool in Loro Parque. Deze is verstoten. Zit er al een jaar. Pas sindskort zijn ze haar bezig aan het introduceren bij een andere orka. Mogelijk omdat ze die medpool ook nodig hebben voor Morgan straks mss.

Die medpool is 15% kleiner. En de vraag is.. hoe lang moet Morgan daar in verblijven - als ze daar naar toe gaat. Aangezien die orka's daar zeer agressief naar elkaar toe zijn worden ze al zoveel gescheiden gehouden. Alleen voor trainingen en shows samen. Het wordt dus erg lastig om Morgan daar te introduceren. Het is geen familie en ook geen verre familie. Kans van slagen is dan ook klein. Bij introductie bij aanverwante/verre familie danwel familie is de kans veel groter.

Als met Morgan niet lukt in Loro Parque, dan is er weinig optie voor haar. Dat is of eenzaam houden of weer vervoeren naar ander park. Maar dat wordt ook lastig ivm regelgeving (kan even duren) en ook zijn er niet zoveel keuzes). Ook daar komt ze bij niet verwante orka's. En bij andere orka's in gevangenschap ook veel moeilijkheden.

Dus Morgan weg naar Loro parque doen betekent dan ook dat er weinig keuzes zijn. Echter met het uitstappenplan van de orka experts is er een fail safe, waardoor elke stap omkeerbaar is. Dus mocht het niet lukken in de natuur, dan kan ze altijd weer weggehaald worden. Kortom is daar veel keuze.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:06:07 #138
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_103344213
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:58 schreef Mercer het volgende:
Heeft iemand overzichtsfoto's van de Orca bassins in Loro Parque?
Wat voor soort bedoel je met overzichtsfoto's? Van bovenaf?
pi_103344313
Behoorlijk scherpe Google Map van het Orkabassin (onderste). Dat is alles?!? Het is alleen dat onderste grote bassin?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wat voor soort bedoel je met overzichtsfoto's? Van bovenaf?
Ja goed overzicht, van bovenaf is het duidelijkst. Zodat we kunnen hoe het eruit ziet.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:08:15 #140
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_103344327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:13 schreef Mercer het volgende:
Het had natuurlijk ook op een hele andere manier kunnen gaan, zodat de tijd nog wel aan Morgan's zijde was. Maar nu heb ik er wel een hard hoofd in ja. Morgan is nu zo gewend, dat dit bijna niet meer te draaien is. En dat was niet nodig geweest.
Ondanks dat het lang duurt.. het is nog zeker niet te laat om haar terug te laten keren. De orka experts hebben daar veel vertrouwen in.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:09:51 #141
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_103344421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:08 schreef Mercer het volgende:
Behoorlijk scherpe Google Map van het Orkabassin (onderste). Dat is alles?!? Het is alleen dat onderste grote bassin?
Het zijn diverse gescheiden bassins. Van wat ik weet is dat de dieren dus vooral alleen allemaal samen komen bij trainingen en shows. De dieren zijn heel agressief (naar elkaar), dus ze allemaal in 1 grote bak houden zou drama worden.
pi_103345461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:09 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het zijn diverse gescheiden bassins. Van wat ik weet is dat de dieren dus vooral alleen allemaal samen komen bij trainingen en shows. De dieren zijn heel agressief (naar elkaar), dus ze allemaal in 1 grote bak houden zou drama worden.
Juist, dan gebeurt er dus wat er met Tekoa is gebeurt: http://timzimmermann.com/2011/09/26/the-trials-of-tekoa/

Leuk joh, zo'n 'adoptiefamilie' voor Morgan. :{

Ik mag hopen dat de rechter meer verstand heeft dan Bleker.
pi_103345563
Het bassin linksonder waar vijf Orka's hun hele leven in moeten doorbrengen is maar liefst twee tot drie keer zo groot als het zwembad van het dichtstbijzijnde hotel rechtsboven. :{w

[ Bericht 27% gewijzigd door Mercer op 20-10-2011 21:41:31 ]
pi_103346222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:09 schreef TechXP het volgende:

[..]

natuurlijk worden die dieren agressief en niet alleen naar elkaar ook met de trainers
gaat het wel eens fout, hoe gelikt zo'n show er ook uit mag zien.

pi_103346529
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:27 schreef Mar_Sle het volgende:

[..]

Juist, dan gebeurt er dus wat er met Tekoa is gebeurt: http://timzimmermann.com/2011/09/26/the-trials-of-tekoa/

Leuk joh, zo'n 'adoptiefamilie' voor Morgan. :{

Ik mag hopen dat de rechter meer verstand heeft dan Bleker.
ah... sorry ik zie jou post nu pas, tja, je kan het die beesten moeilijk kwalijk nemen.
pi_103347219
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zeg het niet graag, maar dat dit kan in nederland... ;(
Ow... maar de ''Heer Bleker'' heeft wel meer goeie ideeën hoor.
Blijkbaar kan er heel veel in Nederland.

Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 22:16:58 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_103348587
Ja, dat is ook al zo'n faal-idee...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103348596
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ah... sorry ik zie jou post nu pas, tja, je kan het die beesten moeilijk kwalijk nemen.
Oh dat doe ik ook niet. Ik kan er alleen niet tegen dat het dolfinarium doet alsof het daar allemaal koek en ei is.

En van die circussen inderdaad. :{ Ik heb de petitie een poosje terug ook getekend, goed dat je het onder de aandacht brengt. ^O^
pi_103349994
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:17 schreef Mar_Sle het volgende:

[..]

Oh dat doe ik ook niet. Ik kan er alleen niet tegen dat het dolfinarium doet alsof het daar allemaal koek en ei is.

En van die circussen inderdaad. :{ Ik heb de petitie een poosje terug ook getekend, goed dat je het onder de aandacht brengt. ^O^
Thanks ! :D

dat wist ik niet, er reageren zo weinig mensen daar dat ik er een hard hoofd in had soms,
maar er wordt dus gelukkig ook getekend door mensen die daar geen reactie achterlaten,
dat is fijn om te weten :Y

En nu moeten we Morgan nog vrij zien te krijgen !
Hopenlijk gaat dat ook lukken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')