Mooi !quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:15 schreef Smeich het volgende:
Dankzij donaties van vele particulieren en een grote donatie van de internationale dierenbeschermingsorganisatie Stichting Vier Voeters, kan de Orka Coalitie in beroep gaan tegen de beslissing van staatssecretaris Bleker om orka Morgan naar Tenerife te exporteren. Ook heeft de advocaat het Dolfinarium laten weten dat het tegen de wet is Morgan al binnen een week te vervoeren, zoals aangekondigd door het Dolfinarium. Volgens de advocaat van de Orka Coalitie worden internationale regels met voeten getreden. Bovendien blijkt Loro Parque voor Morgan geenszins een vooruitgang als het gaat om ruimte en gezelschap.
lees meer hier: http://www.orkacoalitie.n(...)euw-naar-de-rechter/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat wat er in die zin staat is leuk, maar schijn bedriegt want er wordt niet bijgezegd dat Morgan niet in dat grote bassin komt want dat zal dus niet het geval zijn (ze komt in een nog kleiner bassin te zitten dan waar ze nu zit!)quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het verblijf van haar adoptiefamilie is ruim 50 keer groter dan het opvangbassin in het Dolfinarium."
Dat kan niet. Dan moeten ze dr in stukken knippen voor het past.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:55 schreef Smeich het volgende:
Dolfinarium
(ze komt in een nog kleiner bassin te zitten dan waar ze nu zit!)
Ik wou net zeggenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan moeten ze dr in stukken knippen voor het past.
En toch is het waar. Naar blijkt is dat bassin 15% kleiner. Dat verblijf van haar adoptiefamilie, zoals gemeld in het persbericht, is het bad waar ze kunstjes vertonen. Wat er dus niet bij wordt gezegd, niet verwonderlijk, is dat alle orka's daar afzonderlijk leven naast hun "core activity" want die dieren daar zijn bijzonder agressief naar elkaar toe.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan moeten ze dr in stukken knippen voor het past.
Ik mag natuurlijk niet zeggen dat ik de ''Heer Bleker'' graag met een olifantenhaak eenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:19 schreef Smeich het volgende:
[..]
En toch is het waar. Naar blijkt is dat bassin 15% kleiner. Dat verblijf van haar adoptiefamilie, zoals gemeld in het persbericht, is het bad waar ze kunstjes vertonen. Wat er dus niet bij wordt gezegd, niet verwonderlijk, is dat alle orka's daar afzonderlijk leven naast hun "core activity" want die dieren daar zijn bijzonder agressief naar elkaar toe.
Er zit momenteel een jonge orka in de medpool in Loro Parque. Deze is verstoten. Zit er al een jaar. Pas sindskort zijn ze haar bezig aan het introduceren bij een andere orka. Mogelijk omdat ze die medpool ook nodig hebben voor Morgan straks mss.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:55 schreef Smeich het volgende:
En dat wat er in die zin staat is leuk, maar schijn bedriegt want er wordt niet bijgezegd dat Morgan niet in dat grote bassin komt want dat zal dus niet het geval zijn (ze komt in een nog kleiner bassin te zitten dan waar ze nu zit!)
Wat voor soort bedoel je met overzichtsfoto's? Van bovenaf?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:58 schreef Mercer het volgende:
Heeft iemand overzichtsfoto's van de Orca bassins in Loro Parque?
Ja goed overzicht, van bovenaf is het duidelijkst. Zodat we kunnen hoe het eruit ziet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wat voor soort bedoel je met overzichtsfoto's? Van bovenaf?
Ondanks dat het lang duurt.. het is nog zeker niet te laat om haar terug te laten keren. De orka experts hebben daar veel vertrouwen in.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:13 schreef Mercer het volgende:
Het had natuurlijk ook op een hele andere manier kunnen gaan, zodat de tijd nog wel aan Morgan's zijde was. Maar nu heb ik er wel een hard hoofd in ja. Morgan is nu zo gewend, dat dit bijna niet meer te draaien is. En dat was niet nodig geweest.
Het zijn diverse gescheiden bassins. Van wat ik weet is dat de dieren dus vooral alleen allemaal samen komen bij trainingen en shows. De dieren zijn heel agressief (naar elkaar), dus ze allemaal in 1 grote bak houden zou drama worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:08 schreef Mercer het volgende:
Behoorlijk scherpe Google Map van het Orkabassin (onderste). Dat is alles?!? Het is alleen dat onderste grote bassin?
Juist, dan gebeurt er dus wat er met Tekoa is gebeurt: http://timzimmermann.com/2011/09/26/the-trials-of-tekoa/quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:09 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het zijn diverse gescheiden bassins. Van wat ik weet is dat de dieren dus vooral alleen allemaal samen komen bij trainingen en shows. De dieren zijn heel agressief (naar elkaar), dus ze allemaal in 1 grote bak houden zou drama worden.
natuurlijk worden die dieren agressief en niet alleen naar elkaar ook met de trainersquote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:09 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het zijn diverse gescheiden bassins. Van wat ik weet is dat de dieren dus vooral alleen allemaal samen komen bij trainingen en shows. De dieren zijn heel agressief (naar elkaar), dus ze allemaal in 1 grote bak houden zou drama worden.
ah... sorry ik zie jou post nu pas, tja, je kan het die beesten moeilijk kwalijk nemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:27 schreef Mar_Sle het volgende:
[..]
Juist, dan gebeurt er dus wat er met Tekoa is gebeurt: http://timzimmermann.com/2011/09/26/the-trials-of-tekoa/
Leuk joh, zo'n 'adoptiefamilie' voor Morgan.![]()
Ik mag hopen dat de rechter meer verstand heeft dan Bleker.
Ow... maar de ''Heer Bleker'' heeft wel meer goeie ideeën hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zeg het niet graag, maar dat dit kan in nederland...
Oh dat doe ik ook niet. Ik kan er alleen niet tegen dat het dolfinarium doet alsof het daar allemaal koek en ei is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah... sorry ik zie jou post nu pas, tja, je kan het die beesten moeilijk kwalijk nemen.
Thanks !quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:17 schreef Mar_Sle het volgende:
[..]
Oh dat doe ik ook niet. Ik kan er alleen niet tegen dat het dolfinarium doet alsof het daar allemaal koek en ei is.
En van die circussen inderdaad.Ik heb de petitie een poosje terug ook getekend, goed dat je het onder de aandacht brengt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |