abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92878902
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:06 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Je verandert de situatie alleen wezenlijk door het te doen, niet door het te vertellen.
Informatie is ook objectief.

quote:
Je bent vreemdgegaan, of het nou vertelt of niet. Soms moet je dat niet willen? Wat zou jij willen als jij de ontwetende bedrogen partner was? Een vriendin die er iemand anders op nahoudt en even voor jou beslist dat je dat niet erg vindt of weg bij haar met de mogelijkheid om in de toekomst een partner te hebben die jou wel betrekt in fundamentele dingen in je eigen relatie?
Idealisten moet je soms tegen zichzelf beschermen. Echte liefde wil ook realistisch zijn.
The view from nowhere.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:11:04 #102
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92879005
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Idealisten moet je soms tegen zichzelf beschermen. Echte liefde wil ook realistisch zijn.
Maar jij vind het dus prima om de rest van je leven in een relatie te zitten waarvan je weet dat ie elk moment kapot kan gaan op het moment dat zij achter jou acties zou komen?
En omwille van dit constant willen liegen?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92879162
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

De waarheid, dat is realistisch. Je moet niet denken dat ik verwacht dat mensen standaard trouw zijn, integendeel, maar naar zo'n relatie kun je wel streven. "Idealisten" zitten niet op bescherming en besluitneming van de ander te wachten, waar komt die enorme arrogantie vandaan dat te denken? (niet persoonlijk, ik kan niet goed bij je denkwijze)

Btw, je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vorige vraag, waarin ik de situatie omdraai.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:16:32 #104
294141 tarantism
hups in die kont
pi_92879347
man man wat heeft dat feminisme er hard ingehakt zeg.

pak die minnares gewoon totdat het saai wordt en dan neem je afscheid van haar. Als je weer iemand anders tegenkomt dan hou je die totdat het saai wordt.

Ik snap niet wat je vriendin hier verder mee te maken heeft
pi_92879473
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:16 schreef tarantism het volgende:
man man wat heeft dat feminisme er hard ingehakt zeg.

pak die minnares gewoon totdat het saai wordt en dan neem je afscheid van haar. Als je weer iemand anders tegenkomt dan hou je die totdat het saai wordt.

Ik snap niet wat je vriendin hier verder mee te maken heeft
Tenzij jij vindt dat die vriendin vooral hetzelfde moet doen als ze daar zin in heeft snap ik het verband met feminisme niet.
pi_92884210
Je partner wil vast ook wel wat meer van de passie van vroeger terug, maar zoekt het -hoop ik- niet buiten de deur.

En als je het je partner toch wel wil vertellen en de consequenties wil dragen, waarom het dan nu niet direct vertellen? Maakt je keus mogelijk een stuk makkelijker. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_92884661
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:11 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Maar jij vind het dus prima om de rest van je leven in een relatie te zitten waarvan je weet dat ie elk moment kapot kan gaan op het moment dat zij achter jou acties zou komen?
En omwille van dit constant willen liegen?
Nee, zelf hou ik helemaal niet van liegen. Het verzwijgen zou ook een last zijn.
The view from nowhere.
pi_92884924
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:13 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

De waarheid, dat is realistisch. Je moet niet denken dat ik verwacht dat mensen standaard trouw zijn, integendeel, maar naar zo'n relatie kun je wel streven. "Idealisten" zitten niet op bescherming en besluitneming van de ander te wachten, waar komt die enorme arrogantie vandaan dat te denken? (niet persoonlijk, ik kan niet goed bij je denkwijze)
Ernaar streven is een prima ideaal. Het gaat wel ten koste van het seksleven natuurlijk.

quote:
Btw, je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vorige vraag, waarin ik de situatie omdraai.
Ik zou het liever niet weten.
The view from nowhere.
pi_92887026
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:19 schreef DeTandarts het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook op een rijtje te zetten. Even over de verliefdheid heen kijken en proberen uit te maken of we ook op lange termijn een blijvende match zouden zijn. Nadenken over hoe het samenwonen zou gaan, hoe je op een gegeven moment met elkaars minder leuke kanten om zou gaan... maar ik krijg die roze bril godver niet af.
Wil jij wel een blijvende match?

quote:
en wat als... wat als ik over tien jaar weer op een ander verliefd zou worden... ik zou dan 45 zijn en nog best een nieuwe romance aankunnen... en het zou niet eens onnatuurlijk zijn als je kijkt naar alle discussie of monogamie nou wel of niet wenselijk zou zijn. Niet dat ik dat na wil streven ofzo, maar de wereld zou niet vergaan snapje.
Seriele monogamie is iets anders dan vreemdgaan. Als jij je niet de rest van je leven aan 1 persoon wilt binden, staat het je vrij om de relatie eerst te verbreken en dan verder te kijken.

Wat heb je zelf al ondernomen om je huidige relatie meer passie en verrassing te geven?

Eigenlijk vind ik niet eens dat je jouw huidige relatie nog waard bent en vind ik het jammer dat jij het gevoel hebt nog een keuze te hebben.
En ik wist wel dat tandartsen sadisten zijn.
pi_92889300
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:06 schreef Xennia het volgende:

Wat heb je zelf al ondernomen om je huidige relatie meer passie en verrassing te geven?

Eigenlijk vind ik niet eens dat je jouw huidige relatie nog waard bent en vind ik het jammer dat jij het gevoel hebt nog een keuze te hebben.
^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_92896630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ernaar streven is een prima ideaal. Het gaat wel ten koste van het seksleven natuurlijk.

Je seksleven met je partner lijkt me er niet beter op worden wanneer je met een ander ligt te naaien. :') Een probleem binnen je relatie los je niet buiten je relatie op.
pi_92896805
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:18 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Je seksleven met je partner lijkt me er niet beter op worden wanneer je met een ander ligt te naaien. :') Een probleem binnen je relatie los je niet buiten je relatie op.
Met je partner niet.

Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je een probleem hebt binnen je relatie. Je kunt nu eenmaal niet eeuwig in vuur en vlam staan voor 1 vrouw. Je neemt er genoegen mee.

Je moet in een koste/bate anlyse natuurlijk niet de kosten op de verkeerde balans zetten. Een relatie legt je beperkingen op, die je niet allemaal terug kunt vinden in je relatie. Dat is gewoon de prijs die je betaald.
The view from nowhere.
pi_92904259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dat is aan de partner, of ze er zwaar aan wil tillen.

Om iets door de vingers te zien moet je het wel eerst weten... dan heb je inderdaad de keuze er wel of niet wat mee te doen.
Verzwijgen kan ook. Dat vind ik verwerpelijk, dan bepaal je voor de ander. Bovendien is de kans zeer groot dat de ander er alsnog achter komt. Dan ontstaan er pas grote problemen.
Waarom is het verwerpelijk om het voor de ander te bepalen?
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:33:29 #114
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92904967
quote:
9s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:
Tien jaar samen, vijf jaar geleden huis gekocht.
Nooit ruzie, zie haar doodgraag.
Nooit een scheve schaats, nooit de behoefte gehad aan een ander.
Sinds een paar maanden is daar dan echter een nieuw licht in mijn leven.
Vonken knalden er meteen vanaf. Paar nachten samen en tot over de oren verliefd.
Wederzijds, maar waar gaat dit naartoe?
Ze is een paar jaar jonger dan mij en geeft me nieuwe energie en passie en de nachten zijn dan ook zoals ik ze in een ver verleden kon herinneren, maar al tijden niet meer had meegemaakt.

Het zegt wat over mijn relatie dat deze situatie is kunnen ontstaan, maar ik hou enorm veel van mijn partner en weet dan ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar de verleiding, daar was geen enkele aanleiding toe, maar ik ben haar nou eenmaal tegengekomen en we waren allebei vanaf het eerste moment verkocht.

Ik wil geen van beiden op de 2e plaats zetten, maar dit kan zo ook niet verder natuurlijk.
Ik wil niet "zomaar" een relatie van 10 jaar overboord gooien en iemand kwetsen waar ik jarenlang alles mee heb gedeeld en gedaan. Als we nou ruzie zouden hebben of op elkaar uitgekeken zouden zijn, zou het niet zo moeilijk zijn, maar dat is niet het geval.
Ik wil echter ook niet breken met iemand die mij momenteel zoveel levensvreugde geeft en me met zoveel passie kust en nog veel meer.

Advies vragen is ook wat... maar ze zeggen dat het goed is om over problemen te praten dus here goes nothing.
Sorry maar je verdient geen van beiden.. Laffe actie zeg. Zeg je vrouw/vriendin bye bye (dag zekerheid, eng he) en ga met je minnares verder. Wedden dat het gewoon een flirt is? Je vrouw/vriendin verdient dan ook een leukere partner, net zoals jij jezelf het recht toe-eigend.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:33:33 #115
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_92904968
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef peeperklip het volgende:

[..]

Waarom is het verwerpelijk om het voor de ander te bepalen?
Een relatie is lijkt mij gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen, als je achter iemands rug met een ander naar bed gaat lijkt mij dat de basis van die relatie niets waard is.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_92905178
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:33 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Een relatie is lijkt mij gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen, als je achter iemands rug met een ander naar bed gaat lijkt mij dat de basis van die relatie niets waard is.
Het vertrouwen blijft, zolang je niks zegt. Eerlijkheid is zeer relatief. Iedereen liegt, het is de vraag waarom je juist hierover niet moet liegen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:51 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92905298
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:41 schreef peeperklip het volgende:

[..]

Het vertrouwen blijft, zolang je niks zegt. Eerlijkheid is zeer relatief. Iedereen liegt, het is de vraag waarom je juist hierover niet moet liegen.
Omdat het zo fundamenteel is. En het vertrouwen blijft, maar het is schijn en bedrog.
The love you take is equal to the love you make.
pi_92905327
Je vrouw heeft het recht om het te weten iig, ze moet gewoon weten wat haar 'geliefde' en 'toevertrouwen' heeft uitgespookt.. Lijkt me een goor idee om er als vrouw achter te komen na maanden dat ze een tijdje lang jou en je toebehoren gedeeld heeft met een ander individu..
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:48:38 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92905358
in 99% van de gevallen komt het uiteindelijk toch wel aan het licht, constant leven met een leugen is gewoon niet vol te houden... lijkt me ook geen prettig leven om te hebben, constant op je hoede moeten zijn, maakt dat je dan gelukkig?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:48:51 #120
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92905364
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:41 schreef peeperklip het volgende:

[..]

Omdat dit per definitie niet eerlijk is als je een afspraak maakt een TROUWE relatie te hebben. In deze zin is eerlijkheid niet relatief.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:08:49 #121
335101 Ille_Kommunikaassie
Fucked up & Out of place
pi_92905854
Eerst denken dan doen he? Vertel mij wat.

Je moet je hart volgen, maar weten dat je altijd bedrogen uit kunt komen. Alles heeft z'n prijs.
Haten is blaten...
pi_92906079
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat het zo fundamenteel is. En het vertrouwen blijft, maar het is schijn en bedrog.
Met schijn en bedrog valt prima te leven, mits je het maar gelooft

quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:48 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Omdat dit per definitie niet eerlijk is als je een afspraak maakt een TROUWE relatie te hebben. In deze zin is eerlijkheid niet relatief.
Eerlijkheid is altijd relatief ten opzichte van de ander. Zonder een perceptie van een ander, verliest eerlijkheid haar betekenis. Je zou dus kunnen stellen dat deze man eerlijk is, zolang hij het zijn vrouw niet vertelt. Zolang zij de waarheid niet kent, blijft ze hem eerlijk vinden en blijft het vertrouwen aanwezig.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:20:40 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92906143
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:18 schreef peeperklip het volgende:

[..]

Met schijn en bedrog valt prima te leven, mits je het maar gelooft

[..]

Eerlijkheid is altijd relatief ten opzichte van de ander. Zonder een perceptie van een ander, verliest eerlijkheid haar betekenis. Je zou dus kunnen stellen dat deze man eerlijk is, zolang hij het zijn vrouw niet vertelt. Zolang zij de waarheid niet kent, blijft ze hem eerlijk vinden en blijft het vertrouwen aanwezig.
Het is dus misleiding. En de andere partij zal er maar alsnog achterkomen. De klap komt dan dubbelhard aan. Nou, het is maar waar je voor kiest. Als bedriegende partij dan. Want de bedrogen partij krijgt pas de kans om te kiezen als de beerput open gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_92906329
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 09:41 schreef peeperklip het volgende:
[..]
Het vertrouwen blijft, zolang je niks zegt.
Hm denk toch dat ze dat wel intuitief aanvoelt. Snap nou waarom die kennis van mij tandartsassistente is geworden van haar eigen man.
pi_92906363
quote:
13s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is dus misleiding. En de andere partij zal er maar alsnog achterkomen. De klap komt dan dubbelhard aan. Nou, het is maar waar je voor kiest. Als bedriegende partij dan. Want de bedrogen partij krijgt pas de kans om te kiezen als de beerput open gaat.
Dat is correct, als je liegt, moet je zorgen dat niemand erachter komt. Persoonlijk zou ik het wel vertellen als ik die man was. Simpelweg, omdat het doorgaan niet goed voelt. Liefde draait uiteindelijk om voelen, niet om abstracte begrippen als eerlijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')