Dat vind jij, ik ken genoeg mensen die zeggen dat ze het helemaal niet (zouden) willen weten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dit blijft toch het meest stompzinnige gelul ooit als het over vreemdgaan gaat.
kijk en dat vind ik nou een van de grootste lulverhalen als het om vreemdgaan gaatquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:43 schreef Vandaag... het volgende:
De hele relatie is derhalve vanaf de 1e kus met de assistente niks meer dan een leugen.
Succes er mee cowboy!
Dat stel ik dan ook helemaal niet, integendeel iedereen is vrij om na een paar jaar weer lekker de hort op te gaan als de verliefdheid bij de ene over is, als dat gewoon ook een duidelijke instelling is die iemand heeft.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:22 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel (al verschillen de meningen erover), maar wat ik bedoel is simpelweg: afgezien van het feit dat de verliefdheid afneemt kan een relatie op een gegeven moment niet meer werken. Je kunt niet alle problemen in een relatie afschuiven op 'verliefdheid blijft niet eeuwig', naast tanende verliefdheid die er dan misschien bijhoort (even los van de vraag of ik het daarmee eens ben) zijn er nog 1001 andere potentiële problemen waarmee een relatie kan kampen die wèl een reden kunnen zijn om uit elkaar te gaan.
Daarnaast staat het ook eenieder vrij zelf te bepalen of hij/zij genoegen neemt met een relatie waarin de grootste verliefdheid weg is. Niemand is verplicht zijn hele leven bij dezelfde te blijven.
Kijk zulke mensen snap ik dus niet, hoe kun je beweren dat je relatie aan alle kanten goed is en toch vreemd gaan. Als je spanning in je relatie mist, bespreek dat dan. Als je denkt dat je je leven lang verliefd moet blijven voelen dan moet je geen relatie beginnen. Ook die minaares gaat een keer vervelen en dan..quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:50 schreef DeTandarts het volgende:
Tien jaar samen, vijf jaar geleden huis gekocht.
Nooit ruzie, zie haar doodgraag.
Nooit een scheve schaats, nooit de behoefte gehad aan een ander.
Sinds een paar maanden is daar dan echter een nieuw licht in mijn leven.
Vonken knalden er meteen vanaf. Paar nachten samen en tot over de oren verliefd.
Wederzijds, maar waar gaat dit naartoe?
Ze is een paar jaar jonger dan mij en geeft me nieuwe energie en passie en de nachten zijn dan ook zoals ik ze in een ver verleden kon herinneren, maar al tijden niet meer had meegemaakt.
Het zegt wat over mijn relatie dat deze situatie is kunnen ontstaan, maar ik hou enorm veel van mijn partner en weet dan ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben nooit bewust op zoek gegaan naar de verleiding, daar was geen enkele aanleiding toe, maar ik ben haar nou eenmaal tegengekomen en we waren allebei vanaf het eerste moment verkocht.
Ik wil geen van beiden op de 2e plaats zetten, maar dit kan zo ook niet verder natuurlijk.
Ik wil niet "zomaar" een relatie van 10 jaar overboord gooien en iemand kwetsen waar ik jarenlang alles mee heb gedeeld en gedaan. Als we nou ruzie zouden hebben of op elkaar uitgekeken zouden zijn, zou het niet zo moeilijk zijn, maar dat is niet het geval.
Ik wil echter ook niet breken met iemand die mij momenteel zoveel levensvreugde geeft en me met zoveel passie kust en nog veel meer.
Advies vragen is ook wat... maar ze zeggen dat het goed is om over problemen te praten dus here goes nothing.
Ik ken je niet maar wil zeggen dat ik je heel moedig vind en het heel knap vind van je dat je je hart volgt!quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:07 schreef DeTandarts het volgende:
Alles nog een keer gelezen.. wat een haat zeg tov iemand die met zijn gevoelens worstelt.
Goed om te lezen dat niet iedereen me direct een nekschot toewenst.
Ja, ik heb een scheve schaats gereden.
Ja, ik heb mijn (ondertussen ex-)partner bedrogen.
Ja, noem me gerust een klootzak etc.
Maar ik heb open kaart gespeeld en enkele maanden geleden alles verteld.
Zonder ruzie weggegaan bij mijn ex en ondertussen al enkele maanden gelukkig samen met mijn nieuwe liefde in een nieuw huis.
Ik betaal ondertussen ook de hypotheek van mijn eerste huis af om mijn ex door de financiële puinhoop heen te helpen. Ik wens haar het allerbeste en zal altijd alles blijven doen om het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zij blijft een belangrijk persoon in mijn leven en we kunnen het nog altijd prima vinden.
De nieuwe liefde geeft nog altijd evenveel vonken en passie als in het begin en ik weet best dat dit op verloop van tijd ook wel zal minderen, maar ik leef voor het moment en ben er gelukkig mee.
Oh, en ik had natuurlijk de handen vol aan al deze perikelen en een update plaatsen op Fok was nou niet echt mijn prioriteit nummer 1.
Eind goed al goed, muv die haters hier die wellicht toch nog even moeten komen klagen en vloeken over wat een lage hond ik toch wel ben en alle pijnigingen die ik verdien en het eeuwige vagevuur en dergelijke.
Ligt eraan... Wellicht vindt TS zijn vrouw niet zozeer saai zoals ze altijd was, maar is ze gewoon een beetje ingedut.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
Daar ging het mis. Zo ver had je het imho al niet mogen laten komen.
En als je voor je minnares kiest: over 10 jaar is zij net zo vertrouwd als je huidige vrouw en lijkt dan dus ook saai en aan vervanging toe.
Ahem...quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk gaat verliefdheid over... dat is niet 'afschuiven op hormonen', maar verliefdheid _is_ gewoon je hormoongebaseerd...
natuurlijk kun ej alles romantiseren en doen alsof het iets héél 'speciaals' is, maar dat is niet zo... eeuwigdurende verliefdheid bestaat per definitie niet en is zelfs onmogelijk..
evenmin is het zo dat het erg afhankelijk is van de andere persoon, alsof je enkel in één persoon echt verliefd zou kunnen worden en alle anderen 'niet de ware zijn'...
[..]
Volgens mij is er wel een keer een onderzoek geweest, dat uitwees dat als iemand constant verliefd is, dat ze daar gewoon aan zouden sterven, omdat het zo ongezond is. Eeuwigdurende verliefdheid is dus wel mogelijk, maar het wordt wel je eindequote:Op maandag 24 oktober 2011 18:38 schreef Velma het volgende:
[..]
Ahem...
Verder geef ik je gelijk hoor, en je verhaal dat verliefdheid hormoon-gebaseerd is klopt, en het feit dat mensen wel erg daaraan hangen klopt. Maar je zelfverklaarde 'bewezen onmogelijkheden' slaan gewoon helemaal nergens op.
Het kan echt zijn dat je je pas realiseert wat je echt voelt als je een referentiekader daarvoor hebt. En soms komt dat kader in de vorm van iemand op wie je wel héél erg verliefd wordt en voor een deel ook blijft, ondanks alles.
Lees het artikel goed, dan snap je waarom die lui er niet dood bij neervallen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:40 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Volgens mij is er wel een keer een onderzoek geweest, dat uitwees dat als iemand constant verliefd is, dat ze daar gewoon aan zouden sterven, omdat het zo ongezond is. Eeuwigdurende verliefdheid is dus wel mogelijk, maar het wordt wel je einde
Heb t wel gelezen, maar dit gaat wel over mensen in een relatie..quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef Velma het volgende:
[..]
Lees het artikel goed, dan snap je waarom die lui er niet dood bij neervallen.
spuit elf.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:39 schreef missU het volgende:
Ik denk niet dat de keuze bij Jou hoort te liggen. Die heb je immers al gemaakt toen je vreemdging.
Als je écht van je vrouw houdt, dan biecht je haar dit op. En dan is het aan haar of ze met zo'n respectloze slappe zak als jezelf überhaupt nog verder wil.
Ik wens je geen sterkte toe, maar ik hoop dat je uit goed fatsoen de enige juiste beslissing neemt: nl. eerlijkheid.
De rest wijst zich vanzelf.
Edit: Ik zie nu pas dat dit topic al oud is
Keurig gedaan. Laat de farizeeërs voor wat ze zijn, vol oordeel maar nul inlevingsvermogen. Ik hoop dat het je goed gaat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:07 schreef DeTandarts het volgende: ik heb open kaart gespeeld en enkele maanden geleden alles verteld.
Zonder ruzie weggegaan bij mijn ex en ondertussen al enkele maanden gelukkig samen met mijn nieuwe liefde in een nieuw huis.
Ik betaal ondertussen ook de hypotheek van mijn eerste huis af om mijn ex door de financiële puinhoop heen te helpen.
Haha ja echt moedig om zijn assistente vol te stoppen en bij zijn vrouw weg te gaan! Voor de rest wel terecht natuurlijk heel het concept monogamie is een beetje achterhaald. Als het sociaal geaccepteerd zou zijn om af en toe eens buiten de pot te piesen zouden heel wat relaties beter vol te houden zijn. Voor de 1000e keer dezelfde vrouw neuken is nou eenmaal minder leuk dan voor de 1e keer een nieuwe!quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ken je niet maar wil zeggen dat ik je heel moedig vind en het heel knap vind van je dat je je hart volgt!
Nu reageer je alleen op de laatste twee zinnen uit mijn post, terwijl die alleen maar een kanttekening waren. Reageer nu eens op het eerste deel?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat stel ik dan ook helemaal niet, integendeel iedereen is vrij om na een paar jaar weer lekker de hort op te gaan als de verliefdheid bij de ene over is, als dat gewoon ook een duidelijke instelling is die iemand heeft.
Dat kan een welbewuste peroonlijke keuze zijn en verder iemands eigen verantwoordelijkheid.
Als zo iemand ook verder geen problemen heeft om telkens weer na enkele jaren een relatie te verliezen omdat de verliefdheid over is, en hij mogelijke ook financiele verplcithingen overhoud aan zulke relaties (bv zoals in het geval vand e TS die beweert nu twee dubbele hypotheken te moeten betalen).
tevens is het wel zo leuk als de partner dan voorheen ook wéét dat zo iemand verder niet investeert in een relatie, dat het weinig zin heeft toekomstplannen te maken die langer duren dan die paar jaar dat de gevoelens nog 'fris' zijn...
enkel stel ik wel duidelijk dat dit gedrag gewoon het leven op tijdelijke bevliegingen is en weinig te maken heeft met het investeren in een duurzame relatie.
Het is namelijk niet onmogelijk om _Niet_ na enkele jaren in en relatie verveeld en ongelukkig te woren... enkel moet je dàárvoor dan wél wat doen.
Snap dat dit aangezien de laatste post van TS wat irrelevant is geworden, maar wil hier toch even op reageren:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat snap ik op zich ook wel. Maar volgens mij loopt de relatie in dit voorbeeld niet super, althans, TS gaf aan twijfels te hebben bij zijn relatie. Dan is een vlam voor een ander wat moeilijker van tafel te vegen.
Je kan het heel plat zien, zoals jij nu doet en alleen de lusten ervaren van de sex met een ander. Maar je kan ook, als je verder denkt, het heel goed mogelijk achten dat je nadat je een lange relatie aangegaan bent met iemand, een persoon tegenkomen waar je helemaal stapelverliefd op word. Als die verliefdheid maar aanhoudt van weerszijde dan is een uiting daarvan, met elkaar naar bed gaan niet zo vreemd, dat is zelfs denk ik heel natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:21 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
Haha ja echt moedig om zijn assistente vol te stoppen en bij zijn vrouw weg te gaan! Voor de rest wel terecht natuurlijk heel het concept monogamie is een beetje achterhaald. Als het sociaal geaccepteerd zou zijn om af en toe eens buiten de pot te piesen zouden heel wat relaties beter vol te houden zijn. Voor de 1000e keer dezelfde vrouw neuken is nou eenmaal minder leuk dan voor de 1e keer een nieuwe!
Maar dan kon hij geen gaatjes meer vullenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:02 schreef Cue_ het volgende:
TS kon natuurlijk zijn assistente ontslaan om de verleiding weg te halen
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar dan kon hij geen gaatjes meer vullen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |