abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 februari 2011 @ 12:19:47 #1
862 Arcee
Look closer
pi_92861500
quote:
Wilders boos om cartoon
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl. Daarop is vrijdag een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog.

Wilders reageert woedend tegenover elsevier.nl en noemt het een „walgelijke en ziekelijke vertoning”. De cartoon toont vijf allochtonen die in een gevangenenkamp in de rij staan, met op hun kleding de letter T van tuig. In uniform wijst Wilders hun de weg naar de douche.
bron



quote:
PVV boycot Vara om spotprent

De PVV doet woensdag niet mee aan het lijsttrekkersdebat in het Vara-televisieprogramma Pauw & Witteman. Aanleiding is een spotprent op de Vara-site Joop.nl waarin een plan van de PVV wordt vergeleken met nazipraktijken.

De spotprent van Adriaan Soeterbroek beeldt Geert Wilders uit die als een Kapo mensen die voorzien zijn van een etiket de weg wijst naar de douche. Wilders draagt een uniform met laarzen en er is een prikkeldraadversperring te zien. De prent heeft betrekking op het PVV-voorstel om in elke provincie een 'tuigdorp' op te richten, een plek waar zogenaamde aso's zouden moeten worden samengebracht zodat ze de rest van de samenleving niet meer tot last zijn.

PVV-leider Geert Wilders dreigde afgelopen weekeinde al het debat te boycotten als de cartoon niet zou worden verwijderd. Dat is niet gebeurd. Volgens Wilders staat de vrijheid van meningsuiting niet ter discussie. Een cartoonist mag maken wat hij wil, hoe walgelijk ook, stelde Wilders maandag. Dat de Vara zegt ons niet in een nazihoek te willen drukken omdat het een mening van de cartoonist is, is onzin en maakt niet uit. Als je buurman je uitnodigt naar hem toe te komen en je weet dat er in zijn woonkamer een schilderij hangt waarop je met een nazi wordt vergeleken, dan ga je ook niet. Geen VARA-debat woensdag dus.

Joop.nl weigert de spotprent te verwijderen. De cartoon is de opinie van de maker, zoals dat geldt voor alle opiniebijdragen op de site en onderdeel van een heftig maatschappelijk debat over de politiek van Wilders. Daar kun je vanalles van vinden maar het is jammer dat een politicus als Wilders pogingen onderneemt met machtsmiddelen het debat over hemzelf te smoren, aldus de site.
Vorige delen:

Wilders boos om cartoon
Wilders boos om cartoon - deel 2.
pi_92861689
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:19 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen: geef ze een baan. Maar ja, ik zal vast wel weer te idealistisch zijn.
:D

Dat kost teveel tijd en het brengt te weinig op.
pi_92862186
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:19 schreef Re het volgende:

[..]

ik geef ze liever wat ad hominems O+
:D Ik zou het je graag zien doen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:51:20 #4
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_92862611
Wat is een cartoon?

Ik zou denken dat hier eigenlijk een politieke spotprent bedoeld is, maar deze tekening is naar mijn mening over het randje. Leuk is de prent niet, in geen enkel opzicht, en (al te makkelijk) suggestief.

Het kan dat deze tekening Geert Wilders, op de rug gezien, moet voorstellen, maar dan heb ik wel (technisch, veel) betere tekeningen gezien (alleen al hoe raar dat hemd bij de linker pols zit).

Ook inhoudelijk is dit nogal zwak; een vrouw in chador (of niquab of burka of hoe zo'n tent van dit specifieke type mag heten), een man met heel vreemde gezichtsbeharing en een paardenstaart, een man in een jurk (de paus? Bisschop Simonis omdat hij een pedo priester her aanstelde?) en een paar kinderen. Geen van die figuren is een Tokkie is DIK en dat zou je toch wel mogen verwachten.
pi_92868235
Het is geen originele cartoon, het is een kopie van deze



Uit het Zwitserse Tijdschrift Vigousse van november vorig jaar
pi_92868903
was hier gister ook niet iets over in the daily show? zapte ik toevallig langs,.. iets over dat geertje vindt dat juist cartoonists mogen schrijven en tekenen wat ze willen juist omdat het satire is en het vrije woord etc.. heeft ie ooit 2 jaar geleden ofzo gezegd, maarja toen ging het natuurlijk over een tekening van mohammed.. of was dat bram?

ik vind trouwens de tekening als antwoord op geerts reactie beter dan de eerste tekening.
pi_92869571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:32 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik vind trouwens de tekening als antwoord op geerts reactie beter dan de eerste tekening.


Deze?
pi_92869672
nee

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/vervolg/

die van dezelfde cartoonist
pi_92869928


Die is raak.
pi_92876876
Curriculum Vitae

ADRIAAN SOETERBROEK is geboren op 18 februari 1945 in het laatste jaar van de oorlog in Pijnacker. Een tuindersdorp in Zuid-Holland onder de rook van Delft. De hongerwinter was op zijn hoogtepunt dus werd hij met open armen ontvangen in een gezin dat uiteindelijk zou uitgroeien tot veertien kinderen. Hij was nummer zes, roemloos en onzichtbaar ingeklemd tussen de vijf ouderen aan de ene kant en de acht jongere soortgenoten aan de andere. Een soort niemandsland waar hij in stilte en tegen de verdrukking in als een onzichtbaar koekoeksjong opgroeide.

Al vroeg was zichtbaar in welke richting zijn carrière zich zou ontwikkelen. Van jongs af aan begon hij wild om zich heen te tekenen. Voetballen kon hij niet en aan sport had hij een gruwelijke hekel. Het werd snel duidelijk dat Adriaan in het bijzonder onderwijs het beste op zijn plaats was. Eerst doorliep hij het BAD (Bijzonder onderwijs in de Auto Didactiek). Hoe bijzonder dit was bleek wel uit het feit dat er geen getuigschriften, certificaten of diploma’s werden uitgereikt. Al snel viel het op dat hij meer dan gemiddeld uitblonk in ‘Vallen en Opstaan’. Maar hij vond het best, tekenen was zijn passie en dat deed hij dan ook. Na drie jaar ging hij traploos door naar zijn volgende leerfase: het SAD (Speciaal onderwijs in de Auto Didactiek) waar hij als hoofdvak ‘Trial en Error’ koos. Zo gingen er weer drie jaar voorbij zonder noemenswaardige hoogtepunten. Op zijn zeventiende besloot hij om verder te studeren in de richting die hem op het lijf was geschreven. Het MAD (Middelbaar onderwijs in de Auto Didactiek). In de vakstudiegroep ‘Dolce Far Niente’ deed hij zijn best om vooral niet uit te blinken. Met succes. In 1963 schreef hij zich tenslotte in aan de AAD (Academie voor Auto Didactiek) in Rotterdam. Zijn afstudeerproject kreeg de toepasselijke titel ‘Kijk eens Mama, zonder handen!’. In 1970 vestigde hij zich in Alkmaar als zelfstandig ondernemer, waar hij tot op heden nog steeds werkzaam is, behalve met tekenen vooral en nog steeds met vallen en opstaan. Zijn werk kenmerkt zich enerzijds door klare lijnen en kleuren en anderzijds door het hergebruik van componenten (Recycled Drawing). Door deze werkwijze valt er altijd wel iets te herkennen in zijn tekeningen. In 1981 werd hem op grond van deze techniek de eretitel 'Doctor in de Auto Didaktiek'. (DAD) uitgereikt.

In 2000 werd hij voor zijn onnavolgbare denkwerk beloond met de PVA (Psychiatrische Voorziening Alkmaar). Te beginnen in 2004 werd hij tot driemaal toe onderscheiden met de PTA (Percutane Transluminale Angioplastiek). Op 1 april 2007 behaagde het de Koningin om hem te benoemen tot 'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord' en nog maar kort geleden - in 2008 - kreeg hij voor zijn gehele oeuvre een CVA. (Cerebro Vasculair Accident).
Adriaan Soeterbroek leidt nu een retrospectief bestaan in de schaduw van de Accijnstoren in Alkmaar om in alle rust te werken aan een leerboek: 'Theoretische Auto Didactiek in de Praktijk'.
Er wordt gefluisterd dat hij binnenkort nogmaals onderscheiden gaat worden voor zijn inzet. In dit bijzondere geval zal zijn palmares worden uitgebreid met de AOW (Algemene Ouderdoms Wet).

Bron: Wikipedia

[ Bericht 0% gewijzigd door zoefbust op 16-02-2011 19:30:19 ]
pi_92908134
'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord'

dat klinkt stoerder dan ridder in de orde van oranje nassau, ofnon?
pi_92946393
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:52 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]

Die is raak.
_O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 februari 2011 @ 15:45:55 #13
862 Arcee
Look closer
pi_93258686
quote:
VARA verwijdert PVV-cartoon na bedreigingen

De VARA heeft de omstreden cartoon waarin de door de PVV voorgestelde tuigdorpen op de korrel worden genomen van de website Joop.nl verwijderd. Daartoe is besloten na ernstige bedreigingen die medewerkers van de omroep binnenkregen. Dat meldt de VARA donderdag.

De spotprent van Adriaan Soeterbroek waarin een verband wordt gelegd tussen tuigdorpen en concentratiekampen in de Tweede Wereldoorlog stond sinds 11 februari online. Geert Wilders was woedend en liet weten dat PVV'ers alle VARA-programma's zouden mijden zolang de tekening niet verwijderd was. De VARA weigerde de cartoon weg te halen van de site, omdat dit volgens de omroep onder de vrijheid van meningsuiting valt, waarover Wilders zelf doorgaans hoog opgeeft.

Door de ernstige bedreigingen komt de VARA nu op het eerdere besluit terug. "Als journalistieke organisatie tillen we zwaar aan de vrijheid van meningsuiting.", laat het omroepbestuur weten. "Bedreigingen mogen geen invloed hebben op het beleid en de journalistieke afwegingen. Er kunnen zich echter situaties voordoen waarin het veiligheidsgevoel van medewerkers dermate wordt aangetast, dat ze niet meer op een goede manier hun werk kunnen doen. Dat laatste heeft bij deze concrete situatie in onze afweging de doorslag gegeven."

De VARA heeft aangifte gedaan wegens de bedreigingen.
pi_93259053
Ah, mooi!Bedankt Acree.

[ Bericht 43% gewijzigd door paddy op 24-02-2011 15:53:11 (of ik let even op haha) ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93259448
Zielig van Wilders, zielig van de VARA.

Wat een trieste sukkels hebben we toch in ons land. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93259706
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:52 schreef paddy het volgende:
Ah, mooi!Bedankt Acree.
Dat was ik niet, dat was Arcee. :+
Don't waste your time living someone else's life.
*** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:05:20 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93259738
Ik verwacht dat Wilders de bedreigingen scherp veroordeeld en de cartoon op zijn eigen site zet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93259987
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik verwacht dat Wilders de bedreigingen scherp veroordeeld en de cartoon op zijn eigen site zet.
Mja, denk niet dat hij dat gaat doen. Dit is zijn mening over die cartoons
quote:
"Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie ook niet tav walgelijke cartoons. Maar we gaan niet naar omroep die ons in nazihoek duwt"
Ik zou het persoonlijk wel waarderen wanneer hij het wel zou doen als tegenactie tegen die bedreigers van het VARA-personeel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93260167
Ik mis het artikel van Paul Witteman over deze kwestie in deze topic:

quote:
Witteman: cartoon stompzinnig

Van onze rtv-redactie
hilversum - Paul Witteman valt zijn collega’s van de VARA-site Joop.nl af. Hij noemt de cartoon waardoor Geert Wilders vorige week afhaakte bij het door Jeroen Pauw en Witteman gepresenteerde lijsttrekkersdebat ,,een stompzinnige tekening”.
quote:
VARA vindt Wilders cartoon niet grappig

Politiek redacteur Peter Kee van het VARA-programma Pauw & Witteman vindt de omstreden cartoon over Geert Wilders 'mislukt' en 'verkeerd'.

Witteman doet die uitspraak in zijn column in de VARA-gids die deze week verschijnt. In de cartoon, geplaatst op Joop.nl, wordt Wilders plan voor tuigdorpen vergeleken met concentratiekampen inclusief douchecabines voor vergassing.

,,Een stompzinnige tekening die mijns inziens niet geplaatst had moeten worden, al was het maar uit het oogpunt van goede smaak”, schrijft Witteman. ,,Er zijn grenzen aan de vrijheid van een cartoonist en die werden hier overschreden.”

Hij vervolgt: ,,Zodra Wilders getipt werd over het bestaan van de cartoon deed hij de VARA in de ban. Zijn politieke tegenstanders verweten hem hypocrisie. Hij, die uitgesproken propagandist van de vrije meningsuiting, zou de gelegenheid kunnen benutten om te laten zien hoe consequent hij daarin is. Daar zit wat in. In het antwoord van Wilders ook: waarom, zo redeneert hij, zou ik op bezoek komen bij een club die me vergelijkt met een kampbeul?”

Paul Witteman maakt in de column een vergelijking met een presentatrice die zich tien jaar geleden negatief over hem uitliet. Die persoon wenst hij nog steeds niet te spreken.

Via de link is er ook nog een filmpje te zien...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_93260234
Het is een domme cartoon, maar het valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. En hypocriet van Wilders om nu zielig te doen terwijl hij de cartoons over de Islam wél aanmoedigde.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:17:51 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93260423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:13 schreef damian5700 het volgende:
Ik mis het artikel van Paul Witteman over deze kwestie in deze topic:

[..]

[..]

Via de link is er ook nog een filmpje te zien...
Was Witteman niet die presentator van een actualiteitenprogramma dat een grappig filmpje van Rudi Carell over Khomeiny ging uitzenden tot vlak voor of tijdens de uitzending Min. vd Broek belde (dat werd uitgezonden) om te vragen om dat filmpje maar niet uit te zenden omdat de Iraanse overheid misschien moeilijk ging doen? Waarna dat filmpje dus pas de volgende dag werd uitgezonden door Koot&Bie?

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:27:38 #22
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93260937


Weten we ook gelijk weer wat voor tuig van de richel op die partij stemt.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:31:21 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93261147
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:27 schreef goofy_goober het volgende:
[ afbeelding ]

Weten we ook gelijk weer wat voor tuig van de richel op die partij stemt.
Dit is eigenlijk een nog mooier cartoon. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93261215
quote:
,Een stompzinnige tekening die mijns inziens niet geplaatst had moeten worden, al was het maar uit het oogpunt van goede smaak”, schrijft Witteman. ,,Er zijn grenzen aan de vrijheid van een cartoonist en die werden hier overschreden.”
Wat een dom geleuter weer. Het heeft geen reet met elkaar te maken, natuurlijk is het een flutcartoon, stompzinnig inderdaad, maar dat heeft niks met de grenzen van de vrijheid van een cartoonist te maken, maar slechts met de kwalitatieve ondergrens die een website wil hanteren.

Ik wordt er zo moe van, de vrijheid van meningsuiting is al 10 jaar een hot topic in dit land, en nog steeds menen allerlei figuren erbij te moeten betrekken wat ze zelf wel of niet leuk vinden om te lezen. Dan heb je dus 10 jaar over een onderwerpt zitten keuvelen zonder er ook maar iets van te begrijpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:35:50 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93261404
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een dom geleuter weer. Het heeft geen reet met elkaar te maken, natuurlijk is het een flutcartoon, stompzinnig inderdaad, maar dat heeft niks met de grenzen van de vrijheid van een cartoonist te maken, maar slechts met de kwalitatieve ondergrens die een website wil hanteren.

Ik wordt er zo moe van, de vrijheid van meningsuiting is al 10 jaar een hot topic in dit land, en nog steeds menen allerlei figuren erbij te moeten betrekken wat ze zelf wel of niet leuk vinden om te lezen. Dan heb je dus 10 jaar over een onderwerpt zitten keuvelen zonder er ook maar iets van te begrijpen.
Ik snap niet dat journalisten pleiten voor beperking van meningsuiting. Ze snijden zichzelf in de vingers. Laat Paul dan politicus worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')