RIPquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Steeds als iemand dát zegt, sterft er ergens in Italië een pizzabakker!
jaja, die willen dat de slagroom op het gebak nog dagenlang stijf blijft.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:40 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Jup gesuikerde room (40% vet) daar zit een mengsel van bindmiddelen bij in omdat er anders vocht van de slagroom afkomt (1 van de tests na 2 dagen koelkast mag er geen vocht af komen), en dat willen heren banket bakkers niet.
Prutsersquote:Dit waren zakken slagroom die naar banketbakkers gingen, (en de lekkerste slagroom die ik ooit geproefd heb, veel mensen vonden het te melkig, ik ben er ook achter gekomen dat sommige banketbakkers waar het heen ging (bij ons in het drop) het 2 keer verdunde met water)
Dus dáárom zijn de echte in NL vrijwel uitgestorven en heb je overal turkse pizzabakkers die het niet kunnen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Goed, als ik pizzadeeg maak dan duurt dat ook niet veel langer als een paar uur, ik heb het niet over dagen rijzen, dus dan zal een grammetje meer of minder ook niet uitmaken. En als mijn pizzadeeg ietsjes te zout is so be it, ik ga niet met een of andere weegschaal mijn hoeveelheid zout afmeten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch was het super lekker slagroom, ik nam altijd mosterpotjes mee voor iedereen, en het is verreweg de lekkerste slagroom die ik ooit geproefd heb.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja, die willen dat de slagroom op het gebak nog dagenlang stijf blijft.
[..]
Prutsers
Ik loop vaker te schelden op de kwaliteit van gebak of brood, en dat is terecht
quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
iemand trouwens nog een lekker recept voor dorade? dat heeft m'n man daarnet op de markt gekocht. Alleen ontdaan van ingewandenkop 'n graten zitten d'r nog an!
3 kilo zout?quote:* 1 dorade (à 800 g) of goudbrasem
* 3 kg grof zout
* 2 eetlepels olie
* voor de saus:
* sap van 1 citroen
* 6 eetlepels olijfolie
* 2 teentjes knoflook, geperst
een recept voor pannenkoekenquote:Op woensdag 16 februari 2011 03:10 schreef Zana het volgende:
Het ging op gegeven moment vanzelf, je krijgt gewoon gevoel voor dingen die je bij elkaar kunt doen en bij bereidingstijden, maar soms gaat ook nog wel iets mis en smaakt het gewoon niet zo lekker als je dacht of is iets te ver doorgekookt of juist nog te rauw.
De deur van de koelkast/ diepvries opentrekken en dan verzinnen wat je eet komt bij mij wel dagelijks voor.
Er zijn ook gerechten waar ik nog steeds het recept nodig heb of waar ik alles precies afmeet (pizzadeeg of pannenkoeken). Soms bekijk ik op Internet recepten voor inspiratie, vaak heb je dan al een voorstelling of en hoe iets smaakt, maar bij voorkeur wil ik er graag een receptbeeld bij. Ik heb ook een hekel aan kookboeken zonder foto's.
Ik denk trouwens dat de meeste mensen een wokgerecht of pastasaus op gevoel kunnen koken, maar als ik voor meer mensen uitgebreider moet koken dan word ik snel onzeker, vooral wat bereidingstijden en hoeveelheden betreft. Ik zou niet zo snel professioneel kunnen koken, ik mis vooral ook de raffinesse en schiet te kort bij de presentatie van gerechten. Uit pakjes kook ik soms wel nog uit gemaakssucht, maar ik probeer het te vermijden.
Ja natuurlijk bedoel ik dat plus dat je zelf gewoon kunt verzinnen. Dat je creatiever wordt i.p.v. een recept uit te printen en dat te maken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
och, ik claim dan ook niet vernieuwend te zijn, maar ik denk dat TS meer doelt op het kijken van vrij standaard dingen zonder dat je elke keer het recept er bij moet pakken; dat je op een gegeven moment gewoon weet hoe lang je gerecht in de oven moet, hoeveel er van wat bij moet, etc.en in die trend heb ik dan ook antwoord op de vraag gegeven
Nou Minilot heeft blijkbaar problemen met mij, denk ik?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:05 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik nogal ver gaan...ik mag toch hopen dat TS de receptkokers geen kneusjes vindt.
Je zegt geen recepten "meer" nodig te hebben, echt wel dat dat badinerend is.quote:Op woensdag 16 februari 2011 01:35 schreef Staal het volgende:
intussen heb ik geen recepten meer nodig. Leuke overgang in het hobby koken.
Dat je het er allemaal van weet te maken joh. Ben je ongesteld?quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:18 schreef RobinOok het volgende:
Gelul.
Echt niet dat Minilot je woorden verkeerd interpreteerde.
[..]
Je zegt geen recepten "meer" nodig te hebben, echt wel dat dat badinerend is.
Echt wel dat je daarmee aangeeft je beter ontwikkeld te voelen dan een hobbykok die nog wel recepten gebruikt. Echt wel dat je jezelf hoger op de hobbykokladder vindt geklommen.
Verder ben ik het zo'n beetje met alles wat Minilot zegt eens.
Herken me ook in haar minder aardige trekjes, ha! Op de terugweg klagen tegen je lief, haha.
Joh, maak er van wat je wilt. Ik heb zo niet gepost en het al helemaal niet zo bedoeld.quote:
Je hebt helemaal gelijk joh.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:37 schreef RobinOok het volgende:
Waar ik het vandaan haal? Ik post er toch een kwoot bij?
Nou, daar haal ik het vandaan dus. Uit jouw woorden, uit jouw post.
Beetje slap om te doen of je neus bloedt en het aan ons slechte karakter ligt.
Welterusten. Sterkte morgen.quote:
Hela, hela! Dat ik in de auto op de terugweg tegen mijn lief zit te mopperen over andermans pakjeseten maakt mij nog geen akelig type! Staal, ik heb doorgaans een bijzonder zonnige en lieftallige inborst!quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:37 schreef RobinOok het volgende:
Beetje slap om te doen of je neus bloedt en het aan ons slechte karakter ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |