Het is morgen geweest!!quote:
Through the Wormhole vind ik de beste documentaire-serie die ik ooit heb gezienquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:35 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik zag Through the wormhole vandaag liggen in de mediamarkt, en heb m meegenomen
Overigens sinterklaaskapoentje als je dit leest: we wachten nog steeds
sorryquote:
ik lees niet eens wat er staat, jouw aanraders zijn altijd goed. Staat aan.quote:Op maandag 13 juni 2011 03:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier nog even goeie documentaire (uit een nog betere documentaire reeks):
Through the Wormhole - "Is There Life After Death?"
In the premiere episode of the second season, Morgan Freeman dives deep into this provocative question that has mystified humans since the beginning of time. Modern physics and neuroscience are venturing into this once hallowed ground, and radically changing our ideas of life after death. Freeman serves as host to this polarized debate, where scientists and spiritualist attempt to define 'what is consciousness,' while cutting edge quantum mechanics could provide the answer to what happens when we die.
Aanrader![]()
Vooral die kale gozer die praat over het brein als quantumcomputer en de relatie van ons bewustzijn tot de quantumwereld om ons heen... Zou het dan toch zo zijn dat er veel veel meer aan de hand is met bewustzijn dan dat wij ooit hadden durven dromen?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
sorry
Ik kwam daar dus, ik was de enige man, ook de enige onder de 60
maarja, we lazen stukken uit het boek maar al snel ging het niet over de essentie maar over vage shit er om heen. Over het aantal sterren wat op de aarde staat die ons 'bewuster' maken (omdat Tolle verwijst dat je hersenen zoveel cellen hebben als sterren in het universum). Alsof hij daarnaar wijst.![]()
Waren er ook van overtuigt dat ik een uitverkoren indigokind/sterrenkind was. Tja.
scientology? daar kun je zo naar binnen lopen zonder dat er camara's op je gericht staanquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Maar wel goed dat je dr gewoon heen bent gegaan om te ervaren hoe het was. Is toch iets waar je straks met een grote glimlach aan terug kunt denken![]()
Ik ben ooit eens bij het hoofdkwartier van de Scientology in New York naar binnen geweest (had per ongeluk al eens een boek van hen gekocht en gelezen en dacht toen dit -->) dus het leek me wel interessant om eens in het hol van de leeuw te kijken om te zien wat voor mafkezen daar rondliepen. Was een beetje vreemd om daar te zijn, maar achteraf kijk ik er dus met een grote glimlach op mn gezicht aan terug
Grappig, dat is dus ook precies zoals veel mensen die niets van de Kracht van het Nu weten denken dat wij in dit topic in elkaar stekenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
sorry
Ik kwam daar dus, ik was de enige man, ook de enige onder de 60
maarja, we lazen stukken uit het boek maar al snel ging het niet over de essentie maar over vage shit er om heen. Over het aantal sterren wat op de aarde staat die ons 'bewuster' maken (omdat Tolle verwijst dat je hersenen zoveel cellen hebben als sterren in het universum). Alsof hij daarnaar wijst.![]()
Waren er ook van overtuigt dat ik een uitverkoren indigokind/sterrenkind was. Tja.
de vrouwen waren allemaal (soms meerdere keren) gescheiden en goed op leeftijd. De meesten gaven ook aan dat ze zoekers waren, op zoek naar de waarheid...quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Grappig, dat is dus ook precies zoals veel mensen die niets van de Kracht van het Nu weten denken dat wij in dit topic in elkaar steken
Ik had al eerder gehoord dat een hoop groepjes helaas toch bestaan uit "zweefteven", en dit is een demonstratie daarvan...
Absoluut, er is ook een verlicht doel, maar naar mijn mening bestaat dat niet uit "eternal bliss and sunshine", maar uit het kunnen accepteren dat de wereld in de huidige staat verkeert.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
de vrouwen waren allemaal (soms meerdere keren) gescheiden en goed op leeftijd. De meesten gaven ook aan dat ze zoekers waren, op zoek naar de waarheid...
Eckhart Tolle is niks voor niks een bestseller, hij heeft een boek wat van heel veel kanten te interpreteren is, blijkt nu ook. Eerste keer dat ik het boek las was ik er ook van overtuigt dat door gedachten te observeren van gedachtes enz. een verlicht doel er wel moest zijn.
Dat ja! It's all about peace of mind... tevredenheidquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:29 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Absoluut, er is ook een verlicht doel, maar naar mijn mening bestaat dat niet uit "eternal bliss and sunshine", maar uit het kunnen accepteren dat de wereld in de huidige staat verkeert.
En omdat dat een hoop gewicht van je schouders haalt qua moeilijke gedachten, weerstand, en rekening houden met situaties die helemaal niet bestaan, kun je het naar mijn mening verlichting noemen.
Zag er verder niet speciaal uit. Ze hadden een soort van lokaal waar je een film kon kijken. Ze adverteerden op Times Square met een gratis film en daarom ben ik daar naar binnen gegaan. De film sloeg nergens op en op mijn kritische vragen kreeg ik geen antwoord.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
scientology? daar kun je zo naar binnen lopen zonder dat er camara's op je gericht staan
hoe zag het er daar dan uit
Nog 1 voor op mn lijstje.... nu nog tijd vinden om ze te lezenquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:10 schreef DeZoektocht het volgende:
weet je wat het een beetje is de realiteit of het NU zoals je het wilt noemen is niet iets wat goed uit tel leggen valt.
je moet het ZIEN, en op het moment dat je het ziet dan kun je er niet meer aan twijfelen omdat je gewoon ziet wat DE waarheid is.
Echter is mijn ervaring dat je vanuit dat zien dat best wel op verschillende manieren uit kunt leggen theoretisch.
Het is geen verhaal van het verstand, daarom lees je verschillende uitleggingen van verschillende mensen die toch ongetwijfeld soortgelijke ervaringen gehad hebben.
Die mensen op die Tolle bijeenkomst zullen op hun manier echt op zoek zijn naar de waarheid, ze verliezen zich alleen in het verhaal eromheen.
Ik kan jullie allemaal van harte het volgende boek aanraden:
[ afbeelding ]
Let wel het gaat in dit boek niet om het geloof wat om boedhisme heen is gecreerd. (de tradities en culturele invloeden)
Het gaat om het ontwaken voor de waarheid.
Naar mijn mening echt een goede wegwijzer
free stresstest bestaat toch uit zo een energie meter ofzo.., heb die lui wel eens buiten zien staan met een standquote:Op maandag 20 juni 2011 00:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zag er verder niet speciaal uit. Ze hadden een soort van lokaal waar je een film kon kijken. Ze adverteerden op Times Square met een gratis film en daarom ben ik daar naar binnen gegaan. De film sloeg nergens op en op mijn kritische vragen kreeg ik geen antwoord.
Daarna nog een persoonlijkheidstest gedaan en die was verder wel serieus zeg maar, was gewoon een echte psychologische test. Maar zoals bij elk mens komen er wel een paar zwakke punten van je persoonlijkheid naar voren en daar proberen ze je op te pakken. Ik heb toen gezegd dat ik De Kracht vh Nu als leidraad had en ben weer naar buiten gegaan.
Die dingen heb ik godzijdank niet gezien... Misschien wel omdat ik gelijk na die film zo kritisch was. Ze hadden misschien door dat ik niet zo goedgelovig wasquote:Op maandag 20 juni 2011 16:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
free stresstest bestaat toch uit zo een energie meter ofzo.., heb die lui wel eens buiten zien staan met een stand
welke dingen bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:03 schreef lezzer het volgende:
Complimenten voor de uitleg in de OP![]()
Ik ben nu zelf in dit boek aan het lezen. Het is wel een eyeopener zeg
Wat ik ook merk, er staan een heleboel dingen in waar ik wel van gehoord had, maar die dan niet zo duidelijk uitgelegd waren. Ik begrijp ze nu pas.
Solipsismequote:Op zondag 3 juli 2011 21:02 schreef Halvor het volgende:
Erg rustig hier de laatste tijd!
Nadat ik laatst de The Matrix weer eens had gezien, begon ik met toch te interesseren voor het 'brain in a vat' idee, beter gezegd de filosofie van het solipsisme:
Solipsisme is het geloof of de filosofie dat er maar een enkel bewustzijn bestaat: dat van de waarnemer. Het hele universum en alle andere personen waarmee gecommuniceerd wordt bestaan slechts in de geest van de waarnemer.
Deze filosofie is net echt te bewijzen of te weerleggen, maar misschien zijn er mensen die zich hier al eens in verdiept hebben? Ik vind het idee op zich niet heel aannemelijk en is er niet veel over bekend, in tegenstelling tot de hele bewustwordings filosofie van bijvoorbeeld Tolle.
Solipsisme is een extreem filosofisch-idealistisch begrip, dat het 'ik' of het individuele ego en zijn bewustzijn als de enige realiteit ziet.
Zou dit betekenen dat het ego zoals wij dat hier zien, juist weer gezien wordt als het enige bestaande bewustzijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |