abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92854995
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja je moet toch een term bedenken om het aan het volk te verkopen.
... of uitspraken zoals jij doen om het achteraf toch te kunnen verdraaien.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92855018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:02 schreef Maatregel het volgende:

[..]

... of uitspraken zoals jij doen om het achteraf toch te kunnen verdraaien.
Huh?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92855033
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Huh?
Denk mijn post ertussen weg alsof je op je eigen post reageert. Dan klopt die "Huh?" exact.
pi_92855169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:07 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Denk mijn post ertussen weg alsof je op je eigen post reageert. Dan klopt die "Huh?" exact.
Volgens mij niet echt. Bij de allereerste groepen uit Zuid-Europa was alles nog wel op een vrij spoedige terugkeer gericht maar dat werd snel minder. Al snel werd gezinshereniging mogelijk (onder VVD en de voorgangers van CDA uiteraard). Dit is wel een aardig stukje geschiedenis hierover http://geschiedenis.vpro.(...)6498/items/10214444/
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:13:32 #125
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_92855976
Is het soms verkiezingstijd dat Maxime zulke ongenuanceerde uitspraken doet? De multiculturele samenleving werkt anders prima met Chinezen, Vietnamezen, Brazilianen, Spanjaarden, Italianen, Indonesiërs, Surinamers, etc. Zelfs met de Duitsers hebben we, ondanks een ongelukkige start, nu een prima relatie. Wij vinden Duitsers fijne mensen.

Het ging echter goed fout toen we massaal aanhangers van een bepaalde religie begonnen te importeren. Toen onze politici en bestuurders vergaten op te komen voor hun landgenoten en op schandalige wijze onze belangen verkwanselden aan de agressieve nieuwkomers. Toen de rekening van dit waanzinnige experiment werd neergelegd bij diegenen die er niet om gevraagd hadden.

En overal in Europa waar men hetzelfde deed, zien we nu soortgelijke problemen als bij ons.
pi_92856226
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij niet echt. Bij de allereerste groepen uit Zuid-Europa was alles nog wel op een vrij spoedige terugkeer gericht maar dat werd snel minder. Al snel werd gezinshereniging mogelijk (onder VVD en de voorgangers van CDA uiteraard). Dit is wel een aardig stukje geschiedenis hierover http://geschiedenis.vpro.(...)6498/items/10214444/
Dit laat wel buiten beschouwing dat er vooraf geen notie is geweest dat de kinderen van de migranten op hun beurt trouwden met partners uit het land van herkomst (huwelijksmigratie/ schijnhuwelijken) en men net als over het verblijf van de gastarbeiders ervan uitging dat gezinshereniging een tijdelijk zaak is.

Wat ook gezegd moet worden is dat het recht op gezinsleven een beginsel is uit het EVRM.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92856413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit laat wel buiten beschouwing dat er vooraf geen notie is geweest dat de kinderen van de migranten op hun beurt trouwden met partners uit het land van herkomst (huwelijksmigratie/ schijnhuwelijken) en men net als over het verblijf van de gastarbeiders ervan uitging dat gezinshereniging een tijdelijk zaak is.

Dat dus.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:47:21 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92856678
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Dat is het absoluut niet.
Maar voor mensen zoals jij wel. De minachting voor het eigen land, volk en cultuur zit er bij jullie soort linkse Gutmenschen diep in.

Zie dit bijvoorbeeld:

[..]

Wat een schofterige slinkse zelfhaat. :r
Ik toon er vooral mee aan hoe belachelijk een eis tot assimilatie is.

Ik vind de Nederlandse cultuur prachtig. Ik ben een van de hardste roepers voor het behoud van ergoed. Maar ik realiseer me wel dat dat niet iets is dat je van bovenaf kan opleggen. Als mensen liever kebab dat hutspot eten dan is dat hun keuze.

Het enige dat Nederland moet eisen en vooral handhaven (want eisen doen we al) is dat je je culturele activiteiten en gewoonten binnen de rechtsstatelijke kaders houdt.

We gaan toch ook niet zeiken dat Nederland rastafari's kent of corpsballen of vrijmetselaars. Die lui hebben ook een wat afwijkende cultuur. Maar zolang ze zich binnen die kaders houden is er niets aan de hand.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:48:56 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92856712
quote:

[..]

Wat ook gezegd moet worden is dat het recht op gezinsleven een beginsel is uit het EVRM.
Klopt maar als het om beleid rondom immigratie en integratie tot ongeveer 2001 gaat dan zitten CDA en VVD ook overal tot aan hun nek in.

De hele politiek van die tijd ging de mist in.
pi_92856852
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik toon er vooral mee aan hoe belachelijk een eis tot assimilatie is.

Ik vind de Nederlandse cultuur prachtig. Ik ben een van de hardste roepers voor het behoud van ergoed. Maar ik realiseer me wel dat dat niet iets is dat je van bovenaf kan opleggen. Als mensen liever kebab dat hutspot eten dan is dat hun keuze.

Het enige dat Nederland moet eisen en vooral handhaven (want eisen doen we al) is dat je je culturele activiteiten en gewoonten binnen de rechtsstatelijke kaders houdt.

We gaan toch ook niet zeiken dat Nederland rastafari's kent of corpsballen of vrijmetselaars. Die lui hebben ook een wat afwijkende cultuur. Maar zolang ze zich binnen die kaders houden is er niets aan de hand.
Het meest opmerkelijke is dat figuren die beweren dat zij onze cultuur hoog in het vaandel hebben staan, tegelijkertijd flink willen snijden in de kunst- en cultuursubsidies. Zo heb ik recentelijk een verbale strijd gevoerd met PVV-aanhangers over het behoud van lokale musea, waar zij dus tegen zijn. Dat rijmt mijns inziens niet met elkaar. De mond vol over behoud van cultuur, maar deze tegelijkertijd de rug toekeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92856868
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klopt maar als het om beleid rondom immigratie en integratie tot ongeveer 2001 gaat dan zitten CDA en VVD ook overal tot aan hun nek in.

De hele politiek van die tijd ging de mist in.
Ja. En dat vind je erg, ofzo?

Ik vind het erger voor de migranten die door het pamperen juist meer sociaal opgesloten werden en voor al degenen die de keerzijde van het beleid onderkenden en daar de discussie over aangingen om vervolgens genegeerd te worden of in verdachte hoek te worden geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 16-02-2011 10:05:42 ]
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:58:18 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92856990
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja. En dat vind je erg, ofzo?

Ik vind het erger voor de migranten die door het pamperen juist meer sociaal opgesloten werden en voor al degenen die de keerzijde van het beleid onderkenden en daar de discussie over aangingen om vervolgens genegeerd te word of in verdachte hoek werden geplaatst.
Dat is zo maar het is niet zo dat de alleen de "oppermachtige" PvdA dat allemaal maar gedaan heeft. Die zielige krokodillentranen van types als voice-over bestrijd ik graag.
pi_92857199
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is zo maar het is niet zo dat de alleen de "oppermachtige" PvdA dat allemaal maar gedaan heeft. Die zielige krokodillentranen van types als voice-over bestrijd ik graag.
En de krokodillentranen van voice-over las jij terug in mijn bijdrage?
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:10:45 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92857320
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En de krokodillentranen van voice-over las jij terug in mijn bijdrage?
Nee, vond dat dat er alleen nog even aan toegevoegd kon worden
pi_92878213
quote:

[..]

Ging men echt van dat tijdelijke uit? Als ik het zo zie kwam begin jaren 60 al het besef dat het deel 'gast' erg relatief was.
quote:
Is in dezen weinig relevant. Het was vooral een praktisch iets.
pi_92887444
Als Verhagen dat zegt, kan het haast niet anders zijn dan dat de multiculturele samenleving een doorgaans succes is...
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:47:00 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92894708
Stel he, de multiculturele samenleving IS mislukt (stel!) zoals Verhagen zegt. Wat dan nu? DAAR hoor ik hem niet over.. Jullie wel??
Of roeptoetert het zo leuk voor het stemvee zo vlak voor de verkiezingen, zo lekker ff de onderbuik masseren???

----> Wat heeft het voor zin om dit te beweren zonder enig "plan van aanpak" oid??
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:47:48 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92894766
Geen. Maarja, dat geldt voor alle proefballonnetjes van alle partijen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:48:24 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92894820
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:47 schreef eriksd het volgende:
Geen. Maarja, dat geldt voor alle proefballonnetjes van alle partijen.
Noem jij een stelling poneren een proefballonnetje oplaten??
Een "constatering" zonder gevolgen blijft iig wel in de lucht hangen ja..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:49:42 #140
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_92894913
-doei-

[ Bericht 98% gewijzigd door remlof op 16-02-2011 23:03:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')