Het is de aard van de politicus om alles te doen om macht te verkrijgen en zijn macht te vergroten. Los daarvan hebben ze eigenlijk geen standpunten. (en ook geen moraal)quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef speknek het volgende:
Ik twijfel niet dat Verhagen dit enkel zegt omdat hij merkte dat het in het buitenland tot extra virtuele zetels leidde, en hij er alleen in zit ter meerdere eer en glorie van zichzelf en het CDA, en geen fuck geeft om of wat hij zegt goed is voor het land of niet.
Ik vereer geen land, maar een cultuur. Eentje van tolerantie, vrijheid, en ondernemerschap. De VS hebben het dan ook van ons.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen die een land vereren zijn nog dommer dan mensen die een God vereren.
Is in ieder geval al beter dan het motto van de gemiddelde 'Nederlander'; Geld krijgen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
.. men daar 1 " cultuur" heeft: Geld verdienen.
Heel tof hoor, die cultuur van ons (serieus), maar om jezelf daar vervolgens op voor te laten staan in een wedstrijdje nationalistisch ver-pissen met Turken is natuurlijk te kansloos voor woorden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vereer geen land, maar een cultuur. Eentje van tolerantie, vrijheid, en ondernemerschap. De VS hebben het dan ook van ons.
Ik moest lachen!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Is in ieder geval al beter dan het motto van de gemiddelde 'Nederlander'; Geld krijgen.
Ook dom. Een excuus om niet over je eigen onderbuikgevoelens te hoeven nadenken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vereer geen land, maar een cultuur.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef speknek het volgende:
Ik twijfel niet dat Verhagen dit enkel zegt omdat hij merkte dat het in het buitenland tot extra virtuele zetels leidde, en hij er alleen in zit ter meerdere eer en glorie van zichzelf en het CDA, en geen fuck geeft om of wat hij zegt goed is voor het land of niet.
Desalniettemin heeft Verhagen wel gelijk. Als door de weg met ons mentaliteit geen enkele Nederlander al echt trots voelt voor het land, of een reden kan bedenken om Nederlander te zijn anders dan dat we hier best wel goede sociale voorzieningen hebben voor werklozen, waarom zouden buitenlanders dat dan vinden?
Hier een plaatje van een gematigde Turkse moskee bij mij om de hoek.
[ afbeelding ]
(ze hebben zowaar voor de vorm een nederlandse vlag erbij hangen)
Turken zijn trots op Turkije, want het is groot, en Turken zijn verheven boven hun zandneger buren, en als zij wat zeggen over de regio dan buigt de VS voorover, en Ataturk, wat een geweldenaar, en het Ottomaanse rijk, dat was nog groter. Nederland? Ja goed. Uitkering.
Je ziet Belgen wel eens opscheppen dat ze ooit voor een korte periode de vierde economie ter wereld waren, omdat ze zo vroeg industrialiseerden.
Fuck die shit. Nederland was vijftig jaar lang de grootste maritieme en economische macht ter wereld. In oorlog geraakt tegen de verenigde machten van Engeland, Frankrijk en Duitsland, en niet verloren. De eerste moderne republiek ter wereld, die als inspiratie diende voor de Franse en Amerikaanse revolutie. Toevluchtsoord voor Descartes en iedereen met een eigen mening. Grondleggers van de mensenrechten. Ontdekker van Australie en kolonisator van elk werelddeel. De enige die 200 jaar lang handel mocht drijven met Japan. De geboorte en woonplaats van de Filosoof der Filosofen. Een van de grootste (lange tijd de grootste) havens ter wereld. Rembrandt, Vermeer, Van Gogh. Er is ontzettend veel om trots te zijn op Nederland en het is een privilege om Nederlander te mogen worden. Ik durf wel te zeggen veel meer dan veel andere landen.
Het is geen competitie, ik ben niet eens echt nationalistisch. Het gaat erom dat als je de gemiddelde Nederlander vraagt waarom je Nederlander zou worden ze er niets op weten te zeggen behalve dat je uitermate goed kunt parasiteren en misbruik maken van de goedbedoelende werker. Waarom zou een Turk in godesnaam zich verbonden met de Nederlandse cultuur willen voelen als het gevoel leeft dat onze cultuur niets te bieden heeft?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:13 schreef StormWarning het volgende:
Heel tof hoor, die cultuur van ons (serieus), maar om jezelf daar vervolgens op voor te laten staan in een wedstrijdje nationalistisch ver-pissen met Turken is natuurlijk te kansloos voor woorden.
Ik ben niet voor het doodzwijgen van onze zwarte pagina's zoals in Turkije bijvoorbeeld gebruikelijk is. Maar ik ben ook niet voor het doodzwijgen van de geweldige successen die we behaald hebben. Ja we hebben slaven gebruikt, maar we hebben met Hugo de Groot (en Erasmus) ook als eerste de onvervreemdbare rechten van de mens geintroduceerd. En er is een reden waarom dat uitgerekend bij ons tot bloei is gekomen, en dat moeten we koesteren.quote:Bovendien ligt het er maar net aan wat je wil zien. Er zijn een hoop mooie dingen gebeurd in (naam van) Nederland, maar ook een hoop schandalige. Het lijkt mij nog altijd het gezondst om ze allebei onder ogen te zien en niet alleen blind te staren op de glorierijke Gouden Eeuw - zoals de PVV graag wil.
Dat komt denk ik omdat we té lang hieraan halstarrig hebben vastgehouden en daardoor reële problemen onder het tapijt schoven. Dan komt een moment waarop het 180 graden draait.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:22 schreef bloodymary het volgende:
Ik was altijd wel trots om Nederlander te zijn, lekker opscheppen op vakantie hoe tolerant en vrij het was in Nederland. Maar helaas wordt dat vrije en tolerante minder en minder......
En 180 graden draaien is net zo onproductief als wat daarvoor gebeurde. Laten we gewoon het tuig aanpakken, dat is namelijk het probleem. Immigranten tuig en Nederlands tuig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat we té lang hieraan halstarrig hebben vastgehouden en daardoor reële problemen onder het tapijt schoven. Dan komt een moment waarop het 180 graden draait.
Net zoals die jonge leraar die in het begin van het schooljaar heel tof roept dat je hem best Rene mag noemen en achterin de klas gaat zitten. Na 6 maanden klieren barst die ineens uit zijn vel en begint onbeheerst te schreeuwen.
De oudere leraar die vanaf dag 1 gewoon gezag handhaafde heeft dan een prettige en werkbare sfeer in zijn klas en het respect van zijn leerlingen.
Natuurlijk! Maar dat krijg je dan. Nu zijn de voorstellen en uitspraken van VVD en CDA veel extremer als Janmaat ooit had durven roepen. Omdat het volk dit graag wil horen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
En 180 graden draaien is net zo onproductief als wat daarvoor gebeurde.
Er zijn miljarden geleend aan banken. Die moeten ze binnenkort terugbetalen . Met 50% rente. Die banken (sowieso niet de bankiers) hebben niks gekregen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:30 schreef Viajero het volgende:
Over immigranten schreeuwen en zeggen dat zij alle problemen veroorzaken leidt trouwens ook lekker de aandacht af van de miljarden die corrupte bankiers van ons gekregen hebben.
Als die miljarden naar politie en buurtprojecten ed waren gegaan, zou er dan ook zoveel ontevredenheid zijn?
Precies, tegenwoordig schaam ik me ervoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:22 schreef bloodymary het volgende:
Ik was altijd wel trots om Nederlander te zijn, lekker opscheppen op vakantie hoe tolerant en vrij het was in Nederland. Maar helaas wordt dat vrije en tolerante minder en minder......
Er was gisteren zelfs een docu op de BBC over Wilders "Europe'smost dangerous man". We krijgen wel bekendheid in het buitenland zo.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Precies, tegenwoordig schaam ik me ervoor.
Met 50% rente? Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn miljarden geleend aan banken. Die moeten ze binnenkort terugbetalen . Met 50% rente. Die banken (sowieso niet de bankiers) hebben niks gekregen.
Trots/nationalisme was niet populair na WO2 en is er compleet uitgeslagen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:41 schreef ErikT het volgende:
Nee, trots/nationalisme hoort ook niet bij Nederlanders. Dat hoort bij Fransen.
We kunnen inderdaad beter kotsen op waar we zijn geboren en trachten het zo snel te vernietigen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen die een land vereren zijn nog dommer dan mensen die een God vereren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |