abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:07:18 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_92815343
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Natuurlijk is dat project wel ten einde. De term multiculturele samenleving slaat niet op een samenleving waarin meerdere culturen samenleven, maar op een samenleving waarin al die culturen naast elkaar bestaan, waarbij de ene niet meer of minder waard is dan de ander.

Dat project is al jaren voorbij. Des te nuttelozer is de opmerking van Verhagen.
Gedeeltelijk mee eens. We hebben natuurlijk inburgeringstrajecten, maar afgezien van hullie moeten inburgeren!!1 Want ze zetten niet eens bloemen in het vensterraam1!! lijkt het daar te ontbreken aan visie wat dat behelst. Het is allemaal post-hoc en pragmatisch, maar omdat er geen echte ideologie aan ten grondslag ligt is het redelijk besides the point.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:08:27 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92815398
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen uit ideologische, in plaats van economisch opportunistische, overwegingen het Nederlanderschap ambieren.
Wel ja. Want dat is van oudsher de motivatie geweest om migrant te worden. Men voelde zich ideologisch Amerikaan, liefst nog voordat het beloofde land was bereikt. Houd op. Zoiets geldt alleen voor Israël en dan nog in beperkte mate. Verreweg de meeste migranten zijn gelukszoekers of vluchtelingen, altijd al geweest; mensen die elders een plek zoeken waar ze het leven kunnen leiden dat ze op hun eigen plek graag hadden gehad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:08:31 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92815401
Oei ik vind een plaat als deze leuk

Dat is geen Nederlandse cultuur. Aangezien de multiculturele samenleving volgens Maxime compleet mislukt is is dat foute boel. Deug ik nu niet?
pi_92815423
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Nederland was de eerste republiek en daarmee de eerste egalitaire maatschappij sinds de oude grieken. Goed, de grote bek tegen autoriteit schiet soms wel eens door, maar is onmiskenbaar Nederlands en was dat toen ook al. Toen we ons vrijvochten van de Spanjaarden betekende adel vrijwel niets meer, die hadden al hun stukken grond verkocht aan handelaren, en we hadden dan ook al snel de grootste populatie koopmannen ter wereld. Omdat de private sector zo ontzettend groot werd, had je ontzettend veel juristen nodig, om alles af te bakenen en checks en balances met de regering te creeeren. Daardoor werd de VOC ook de eerste handelaar van aandelen, de eerste multinational, en Nederland het eerste land met een stock exchange. En omdat de VOC als privaat bedrijf groter werd dan de gemiddelde staat, vereiste dat hele duidelijke afwegingen over wat een overheid (of een bedrijf) wel of niet voor geweld mag gebruiken, en hoe de burger daartegen beschermd kon worden.
Zo leidt vrijheid van ondernemerschap en onze koopmansgeest tot mensenrechten. De American Dream is inherent een Nederlandse.
Ha ja, die richting zat ik ook op te denken: koopmansgeest, want als boeken overal ter wereld verboden zijn kan je er goed op verdienen om ze als enige wel uit te geven. :P

Maar het is wel jammer dat juist deze 'VOC-mentaliteit' van internationaal denken en tolerantie die ons groot heeft gemaakt nu juist door het huidige kabinet de nek om wordt gedraaid. In de eerste plaats door Wilders natuurlijk, maar CDA en in iets mindere mate VVD huppelen er vrolijk achteraan.
pi_92815493
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als we hard roepen dat het allemaal aan de immigranten ligt dan hoeven we verder niets op te lossen, want dan krijgen we de stemmen van het domme volk toch wel. Makkelijk toch?
Yups, maar de samenleving bestaat niet alleen maar uit idioten gelukkig w/
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:11:11 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92815510
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wel ja. Want dat is van oudsher de motivatie geweest om migrant te worden. Men voelde zich ideologisch Amerikaan/Europeaan/Nederlander, liefst nog voordat het beloofde land was bereikt. Houd op. Zoiets geldt alleen voor Israël en dan nog in beperkte mate. De meeste migranten zijn gelukszoekers of vluchtelingen, die elders een plek zoeken waar ze het leven kunnen leiden dat ze op hun eigen plek graag hadden gehad.
Er is eenieders recht om te zoeken naar geluk. Ik emigreer ook liever naar een welvarende dictatuur met recht en veiligheid dan een verarmde democratie. De mensen die uit idealisme immigreren zijn op één hand te zoeken. Niet alleen de immigranten die hier naar toe komen doen dit om er (economisch) beter van te worden, onze emigranten gaan ook niet weg om elders bij te gaan dragen aan een idealistische samenleving.
The End Times are wild
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:11:32 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92815521
wat ook wel leuk was was die documentaire over Wilders gisteren op de BBC. Een fanatiek PVV stemmer die absoluut geen buitenlandse invloeden wil. En die dan een groot Country and Western fan blijkt, met een grote Confederate Flag aan de muur. Dan mag hij me uitleggen uit welk deel van Nederland die cultuur komt.

Maar goed, in een democratie hebben ook achterlijke randdebielen stemrecht, en Wilders weet daar heel handig op in te spelen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:11:42 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92815526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Acht jaar. Van 1994 tot en met 2002 ;)
Natuurlijk.. :@

Nu ik eraan denk waren dit fantastische tijden! 90s *O*

Dus tijdens de gewraakte 60s en 70s en de 'bron van' immigratie was het CDA aan de macht?
reset
pi_92815534
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat project wel ten einde. De term multiculturele samenleving slaat niet op een samenleving waarin meerdere culturen samenleven, maar op een samenleving waarin al die culturen naast elkaar bestaan, waarbij de ene niet meer of minder waard is dan de ander.

Dat project is al jaren voorbij. Des te nuttelozer is de opmerking van Verhagen.
Hoezo is dat voorbij? In mijn wijk leven culturen gewoon naast elkaar en zie ik niet direct een basis om de een meer of minder waarde toe te kennen dan de ander. Alhoewel de een wel beter is in kapsalon maken dan de ander, maar zo hebben ze allemaal wel hun ding.
pi_92815542
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:09 schreef StormWarning het volgende:
Maar het is wel jammer dat juist deze 'VOC-mentaliteit' van internationaal denken en tolerantie die ons groot heeft gemaakt nu juist door het huidige kabinet de nek om wordt gedraaid. In de eerste plaats door Wilders natuurlijk, maar CDA en in iets mindere mate VVD huppelen er vrolijk achteraan.
De VOC-mentaliteit wordt door bepaalde groepen gezien als verheerlijking van de mindere mooie kanten van de VOC. En dan is het al snel van: "kijk maar hoe slecht Nederlanders waren, wat een tuig!".
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92815615
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:11 schreef Individual het volgende:

[..]

Natuurlijk.. :@

Nu ik eraan denk waren dit fantastische tijden! 90s *O*

Dus tijdens de gewraakte 60s en 70s en de 'bron van' immigratie was het CDA aan de macht?
Wel meestal samen met de PvdA, die in de jaren zeventig overigens de grootste partij was, onder Den Uyl.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:15:27 #132
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92815661
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef Hexagon het volgende:
Oei ik vind een plaat als deze leuk

Dat is geen Nederlandse cultuur. Aangezien de multiculturele samenleving volgens Maxime compleet mislukt is is dat foute boel. Deug ik nu niet?
Deporteren naar Azie lijkt mij echt de enige oplossing. En voor straf eerst honderd keer het laatste album van Frans Bauer aanhoren voordat je op het vliegtuig gezet wordt.

Iedereen die Pizza of Pasta lekker vind moet trouwens ook teruggeschopt worden naar Italie, cultuurvervuilers.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:18:23 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92815790
Overigens zou ik alles wat iedere politicus de komende weken te melden heeft, eerst driemaal door het zout wentelen alvorens het met een vies gezicht weg te sodeflikkeren. Daarmee bezweer je het onheil.
pi_92815792
In Amerika kunnen in sommige Zuidelijke staten de helft van de bevolking niet eens Engels, en bijna alle bevolkingsgroepen leven daar in groepen/wijken bij elkaar hun eigen taal sprekend en hun eigen producten kopend.

Goed voorbeeld van Verhagen hoe hij het hier graag zou zien!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_92815798
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is eenieders recht om te zoeken naar geluk. Ik emigreer ook liever naar een welvarende dictatuur met recht en veiligheid dan een verarmde democratie. De mensen die uit idealisme immigreren zijn op één hand te zoeken. Niet alleen de immigranten die hier naar toe komen doen dit om er (economisch) beter van te worden, onze emigranten gaan ook niet weg om elders bij te gaan dragen aan een idealistische samenleving.
De Zionisten waren redelijk idealistisch, je kan erover discuseren als het ethische correct is hoe ze hun land hebben verkregen. Maar de grote golven immigranten gingen een onzekere toekomst te gemoet en lieten zeer regelmatig goede levensomstandigheden achter zich.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:18:45 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_92815806
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef Ringo het volgende:
Wel ja. Want dat is van oudsher de motivatie geweest om migrant te worden. Men voelde zich ideologisch Amerikaan, liefst nog voordat het beloofde land was bereikt. Houd op.
Nee, want het klopt.
Iedereen die naar Amerika gaat weet waar Amerika voor staat. Dat was in de tijd van de pilgrims zo, in de tijd van de armoe in Europa, en nu nog steeds. Daarom hebben ze er minder problemen. Moslimfundi's gaan niet naar de grote Satan, die proberen het wel in Europa.
quote:
Zoiets geldt alleen voor Israël en dan nog in beperkte mate. Verrweg de meeste migranten zijn gelukszoekers of vluchtelingen, altijd al geweest; mensen die elders een plek zoeken waar ze het leven kunnen leiden dat ze op hun eigen plek graag hadden gehad.
Er is dan ook niet zoveel mis met gelukszoekers, zolang ze de American Dream in hun hoofd hebben, en niet de uitkeringen. Dat is ook ideologie.

quote:
Ha ja, die richting zat ik ook op te denken: koopmansgeest, want als boeken overal ter wereld verboden zijn kan je er goed op verdienen om ze als enige wel uit te geven. :P

Daar ben ik het mee eens, ik zou dan ook nooit Wilders of het CDA stemmen. Tegelijkertijd moet ik er wel een kanttekening bij plaatsen. Kijk Descartes vluchtte naar Nederland omdat hij belangrijk was en in eigen land vervolgd zou worden voor z'n opvattingen. Voor zulke mensen waren, en zijn we nog altijd tolerant (zie de oppositieleider van Zimbabwe), en ik denk het CDA ook, en zelfs Wilders enigszins. Maar je moet de tolerantie niet verheerlijken als in hier kon alles. In die tijd waren we niet bijzonder vriendelijk tegenover de Katholieken; die dulden we zolang ze zich maar een beetje gedeisd hielden. Voor die tijd revolutionair tolerant, maar ze werden wel nauwlettend in de gaten gehouden als vijfde colonne voor de Spanjaarden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92816001
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef Roi het volgende:
In Amerika kunnen in sommige Zuidelijke staten de helft van de bevolking niet eens Engels, en bijna alle bevolkingsgroepen leven daar in groepen/wijken bij elkaar hun eigen taal sprekend en hun eigen producten kopend.

Goed voorbeeld van Verhagen hoe hij het hier graag zou zien!
Zoals al eerder aangehaald, zelfs midden in New York in Chinatown is dit het geval!
pi_92816026
Ik vind dit nogal een impact hebben. Ondanks we het allemaal wel weten is het wel goed dat het vanuit de politiek eens benoemd en gezegd wordt.

Dat de vooral linkse kant nu met flauwe opmerkingen aankomt dat de allochtonen massaal gedeporteerd moeten worden vind ik gelijk staan aan de cynische opmerkingen met extreem rechtse trekjes. Flauw en ongefundeerd. Het lijkt wel of ze de discussie uit de weg gaan uit onkunde. Gelijk aan een christen die elk argument van tafel veegt, hoe raak ook. Apathische houding.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:27:18 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92816139
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:24 schreef Maatregel het volgende:
Ik vind dit nogal een impact hebben. Ondanks we het allemaal wel weten is het wel goed dat het vanuit de politiek eens benoemd en gezegd wordt.

Dat de vooral linkse kant nu met flauwe opmerkingen aankomt dat de allochtonen massaal gedeporteerd moeten worden vind ik gelijk staan aan de cynische opmerkingen met extreem rechtse trekjes. Flauw en ongefundeerd. Het lijkt wel of ze de discussie uit de weg gaan uit onkunde. Gelijk aan een christen die elk argument van tafel veegt, hoe raak ook. Apathische houding.
Of je leest de echte argumenten die hier ook staan. Tuig moet hard worden aangepakt, of het nou immigranten zijn of honderdste generatie Nederlanders.

Immigranten die hard werken en zich netjes aan de wet houden dragen veel meer bij dan Nederlandse tokkies die elke dag een krat bier en een pakje sjek halen van hun uitkering. Maar die worden hier wel tot probleem verklaard, en die tokkies niet.

Zo ga je echt nooit oplossingen vinden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:30:16 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92816247
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, want het klopt.
Iedereen die naar Amerika gaat weet waar Amerika voor staat. Dat was in de tijd van de pilgrims zo, in de tijd van de armoe in Europa, en nu nog steeds. Daarom hebben ze er minder problemen. Moslimfundi's gaan niet naar de grote Satan, die proberen het wel in Europa.

Houd (nogmaals) toch eens op. Wat een bullshit. The American Dream betekent voor de meeste Amerikanen (in spe) vooral: Don't touch my liberty. Do not trespass on my property. Het is de vrijheid die je daar hebt, om te doen wat je wilt. Te leven zoals je wilt. Te geloven wat je wilt. Er bestaat geen "Amerikaanse Ideologie", het is de ideologie van het niet-moeten, het nonconformisme. Het is geïnstutionaliseerd vagabondisme. Voor ideologie moet je bij de sovjets zijn.

Bovendien is Amerika groot, heel erg groot. Juist de enorme afmetingen van dat land maken de Amerikaanse Droom tot wat ie is. Als wij zo wilden zijn als de Amerikanen, en van onze immigranten "Amerikaanse" normen verlangden, zou het land binnen tien jaar tot de nok toe vol zitten. Met mensen die precies zo willen leven zoals het hén goeddunkt.
quote:
Er is dan ook niet zoveel mis met gelukszoekers, zolang ze de American Dream in hun hoofd hebben, en niet de uitkeringen. Dat is ook ideologie.
Niet hún ideologie. De ideologie van het land waar ze naartoe gaan. Jouw romantische geblaat ten spijt, zijn wij het toch echt die de uitkeringen verstrekken. Als we de wereld willen veranderen, onze wereld, die in Nederland, zullen we zelf het systeem moeten veranderen. Maar dat zit dieper in ons mens-zijn verankerd dan we willen. Daarom zijn "ze" ook zo gek op ons.
pi_92816258
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of je leest de echte argumenten die hier ook staan. Tuig moet hard worden aangepakt, of het nou immigranten zijn of honderdste generatie Nederlanders.
Ach, dat lees je altijd. Ik krijg onderhand het idee dat de linkse hoek zich daarme afkoopt.
Even roepen dat ze net zo hard aangepakt moeten worden, en men heeft zich "fair and square" opgesteld. Lekker makkelijk.

We weten allemaal dat in de praktijk dit heel anders uitpakt. Maar dat kun je uiteraard eenvoudig van tafel vegen.... tot Verhagen dit ook hardop zegt. :s)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:33:23 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92816382
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Ach, dat lees je altijd. Ik krijg onderhand het idee dat de linkse hoek zich daarme afkoopt.
Even roepen dat ze net zo hard aangepakt moeten worden, en men heeft zich "fair and square" opgesteld. Lekker makkelijk.

We weten allemaal dat in de praktijk dit heel anders uitpakt. Maar dat kun je uiteraard eenvoudig van tafel vegen.... tot Verhagen dit ook hardop zegt. :s)
Zolang je in links/rechts dogmas blijft denken zal je nooit een oplossing vinden, omdat echte oplossingen in geen van beide dogmas passen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:34:25 #143
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_92816426
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Knap hoor, je kunt je blijkbaar zo goed inleven in 'links' dat je zelfs doorhebt dat hun argumenten onoprecht zijn.
pi_92816502
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:27 schreef Viajero het volgende:

Immigranten die hard werken en zich netjes aan de wet houden dragen veel meer bij dan Nederlandse tokkies die elke dag een krat bier en een pakje sjek halen van hun uitkering. Maar die worden hier wel tot probleem verklaard, en die tokkies niet.
Echt zon onzin dit.

Je denkt werkelijk dat met de uitspraak van Verhagen alle allochtonen specifiek bedoeld worden. Natuurlijk is dit niet zo.
Er zijn allochtonen die zich inderdaad zo houden zoals je uiteen zet. Maar een groot deel verziekt het voor de rest. Ook die goede allochtonen. En die goede allochtonen zijn er gewoon te weinig van om de kritiek op die raddraaiers tenniet te doen. De boventoon wordt gevoerd door die raddraaiers.

Als jij 20 kids in je tuin aan het spelen hebt op een verjaardagfeestje, en 4-5 ervan maken de zooi kapot en verpesten de bende, en jij kunt ze zo 1-2-3 niet aanwijzen, stop jij het feestje ook. Jij gaat niet "links correct" stellen:"Ach, de andere 15 doen het keurig, niks aan de hand"

Kom op zeg. Blijf een beetje nadenken en doe die oogkleppen eens af.

[/quote]
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:37:54 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92816571
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:36 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Echt zon onzin dit.

Je denkt werkelijk dat met de uitspraak van Verhagen alle allochtonen specifiek bedoeld worden. Natuurlijk is dit niet zo.
Er zijn allochtonen die zich inderdaad zo houden zoals je uiteen zet. Maar een groot deel verziekt het voor de rest. Ook die goede allochtonen. En die goede allochtonen zijn er gewoon te weinig van om de kritiek op die raddraaiers tenniet te doen. De boventoon wordt gevoerd door die raddraaiers.

Als jij 20 kids in je tuin aan het spelen hebt op een verjaardagfeestje, en 4-5 ervan maken de zooi kapot en verpesten de bende, en jij kunt ze zo 1-2-3 niet aanwijzen, stop jij het feestje ook. Jij gaat niet "links correct" stellen:"Ach, de andere 15 doen het keurig, niks aan de hand"

[/quote]

Ok, dus jij wil iedereen in Nederland keihard aanpakken omdat een aantal tokkies zich misdraagt? Vreemde "oplossing".
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:41:27 #146
15967 Frollo
pi_92816702
quote:

Ja, maar het gaat hier niet om kinderen, het gaat om volwassenen, individuele burgers die je als fatsoenlijke regering dan ook als individuele burgers moet behandelen.

Daarnaast zit in je 'kinderfeestje'-metafoor ook verpakt dat je allochtonen nog steeds als gasten ziet die je op elk willekeurig moment weer kunt wegsturen.
Dit werkt natuurlijk niet zo en daar moet het beleid dus ook niet op gericht zijn.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:42:53 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_92816748
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef Ringo het volgende:
Houd (nogmaals) toch eens op. Wat een bullshit. The American Dream betekent voor de meeste Amerikanen (in spe) vooral: Don't touch my liberty. Do not trespass on my property. Het is de vrijheid die je daar hebt, om te doen wat je wilt. Te leven zoals je wilt. Te geloven wat je wilt. Er bestaat geen "Amerikaanse Ideologie", het is de ideologie van het niet-moeten, het nonconformisme. Het is geïnstutionaliseerd vagabondisme. Voor ideologie moet je bij de sovjets zijn.
We zeggen hetzelfde, alleen noem ik dat geinstitutionaliseerde vagabondisme ook een ideologie. We the people, etc. De koude oorlog was wel degelijk een strijd tussen twee ideologien. Dat jij alleen de Russen ideologisch noemt geeft aan dat je zelf verpest bent door de socialistische mindset.
quote:
Bovendien is Amerika groot, heel erg groot. Juist de enorme afmetingen van dat land maken de Amerikaanse Droom tot wat ie is. Als wij zo wilden zijn als de Amerikanen, en van onze immigranten "Amerikaanse" normen verlangden, zou het land binnen tien jaar tot de nok toe vol zitten. Met mensen die precies zo willen leven zoals het hén goeddunkt.

[..]

Niet hún ideologie. De ideologie van het land waar ze naartoe gaan. Jouw romantische geblaat ten spijt, zijn wij het toch echt die de uitkeringen verstrekken. Als we de wereld willen veranderen, onze wereld, die in Nederland, zullen we zelf het systeem moeten veranderen. Maar dat zit dieper in ons mens-zijn verankerd dan we willen. Daarom zijn "ze" ook zo gek op ons.
Je kunt het multiculturalisme dan ook rustig een enkele manifestatie van de algehele Christelijk-socialistische fout van de twintigste eeuw noemen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:48:12 #148
335101 Ille_Kommunikaassie
Fucked up & Out of place
pi_92816919
quote:

[..]

Echt zon onzin dit.

Gaan we heel Nederland deporteren?

Kun je me vertellen wat ik tussen de regels door dien te lezen teneinde hier enige wijsheid uit te kunnen halen?
Haten is blaten...
pi_92816974
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Tolerantie en vrijheid zijn flink aan het afbrokkelen met CDA, VVD en PVV aan de macht....
Precies...rechts verkloot het en zorgt niet voor tolerantie en vrijheid. Daarvoor moet je bij links zijn. ..

Aldus links zelf. :r
pi_92817028
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ok, dus jij wil iedereen in Nederland keihard aanpakken omdat een aantal tokkies zich misdraagt? Vreemde "oplossing".
[/quote]

Wat mankeert je dat je zo mijn woorden uit verband moet trekken?
Heb ik dat beweerd?

Als je niet beter kunt discussiëren raad ik je aan weg te blijven.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:52:24 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92817098
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Heb ik dat beweerd?

[/quote]

Jij zegt dat je geen onderscheid kunt maken tussen leden van de groep, maar dat je ze als groep moet behandelen. dat zeg je in een reactie op mijn post dat er zowel Nederlands als immigranten tuig is. Of wil je alle immigranten eruitschoppen en niets aan Nederlands tuig doen?
pi_92817151
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:52 schreef Viajero het volgende:

Jij zegt dat je geen onderscheid kunt maken tussen leden van de groep.
Ik gaf juist het onderscheid aan.
Je kunt blijkbaar niet zonder je eigen invullingen en fantasie.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:53:43 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92817156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:42 schreef speknek het volgende:

[..]

We zeggen hetzelfde, alleen noem ik dat geinstitutionaliseerde vagabondisme ook een ideologie. We the people, etc. De koude oorlog was wel degelijk een strijd tussen twee ideologien. Dat jij alleen de Russen ideologisch noemt geeft aan dat je zelf verpest bent door de socialistische mindset.
Daarentegen zou ik de corporate ideology die door sommige Amerikanen zo graag beleden wordt, niet willen gelijkstellen aan de wil van het Amerikaanse volk, om vrij te zijn. Ook dat is een door propaganda gevoede misvatting.
quote:
Je kunt het multiculturalisme dan ook rustig een enkele manifestatie van de algehele Christelijk-socialistische fout van de twintigste eeuw noemen.
De VS zijn dan misschien niet op basis van multiculturalisme gebouwd, maar wel groot geworden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:53:44 #154
15967 Frollo
pi_92817157
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Heb ik dat beweerd?

Hoezo, dat zei je toch ook?
Als er een paar kinderen zich misdragen op een feestje, ga je niet uitzoeken wie de daders zijn, maar stop je het hele feestje. Dat is wat je zei.

Als ik je metafoor goed begrijp, dan is:
Feestje = de maatschappij
Misdragende kinderen = criminelen
Feestje stoppen = keihard aanpakken zonder aanzien des persoons

Kortom, zodra er criminaliteit plaatsvindt, wil je keihard aanpakken zonder aanzien des persoons en daar valt dus iedereen in de maatschappij onder.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:55:17 #155
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92817225
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Ik gaf juist het onderscheid aan.
Je kunt blijkbaar niet zonder je eigen invullingen en fantasie.
Jij wil alle kinderen wegsturen omdat je niet individueel kan zien wie er lastig is.
Maar goed, als je je eigen woorden niet eens begrijpt dan houdt het op.
pi_92817295
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef waht het volgende:

[..]

De VOC-mentaliteit wordt door bepaalde groepen gezien als verheerlijking van de mindere mooie kanten van de VOC. En dan is het al snel van: "kijk maar hoe slecht Nederlanders waren, wat een tuig!".
Dat is ook precies de reden waarom ik het tussen haakjes zet, want de jongens van de VOC waren inderdaad ook niet altijd even fris. Je moet het alleen niet gaan generaliseren. Dat het Nederlandse leger hele dorpen heeft uitgemoord in Indonesië maakt niet iedere Nederlander een gewetenloze klootzak. Evenmin zijn we allemaal zeehelden omdat we een Piet Hein in onze geschiedenis hebben.
pi_92817404
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Ringo het volgende:De VS zijn dan misschien niet op basis van multiculturalisme gebouwd, maar wel groot geworden.
Zolang dat 'multiculturalisme' niet te breed opgevat wordt ja. Alle soorten Europeanen konden erbij, maar voor zwarten en indianen lag het toch net iets anders. En van hispanics worden ze momenteel ook niet allemaal even enthousiast.
pi_92817421
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hoezo, dat zei je toch ook?
Als er een paar kinderen zich misdragen op een feestje, ga je niet uitzoeken wie de daders zijn, maar stop je het hele feestje. Dat is wat je zei.

Als ik je metafoor goed begrijp, dan is:
Feestje = de maatschappij
Misdragende kinderen = criminelen
Feestje stoppen = keihard aanpakken zonder aanzien des persoons

Kortom, zodra er criminaliteit plaatsvindt, wil je keihard aanpakken zonder aanzien des persoons en daar valt dus iedereen in de maatschappij onder.
Klopt. Maar ik heb niet aangegeven dat de oplossing voor die metafoor ook toegepast moet worden op alle allochtonen. Dat je dat zo leest was niet de bedoeling.

Wat ik ermee zeggen wil is dat het zomaar niet opgelost is. Je kunt niet zomaar iedereen "oppakken en straffen". Veelal zijn de raddraaiers alweer met de noorderzon vertrokken. Dat zien we in het dagelijks leven ook. Slechts een klein deel krijgt het aan de stok met justitie, de rest ontspringt de dans. En juist dat versterkt het enkel heb ik het idee. Het is namelijk imago verhogend niet gepakt te worden en de buit is natuurlijk ook lekker.

Bij zon feestje is men het al snel zat en kapt ermee. Dat gevoel heerst ook bij de multicul. Niet dat kappen, maar dat men het zat is. Oplossen is eigenlijk nog een veel groter probleem dan het probleem zelf.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:01:48 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92817520
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik heb niet aangegeven dat de oplossing voor die metafoor ook toegepast moet worden op alle allochtonen. Dat je dat zo leest was niet de bedoeling.

Wat ik ermee zeggen wil is dat het zomaar niet opgelost is. Je kunt niet zomaar iedereen "oppakken en straffen". Veelal zijn de raddraaiers alweer met de noorderzon vertrokken. Dat zien we in het dagelijks leven ook. Slechts een klein deel krijgt het aan de stok met justitie, de rest ontspringt de dans. En juist dat versterkt het enkel heb ik het idee. Het is namelijk imago verhogend niet gepakt te worden en de buit is natuurlijk ook lekker.

Bij zon feestje is men het al snel zat en kapt ermee. Dat gevoel heerst ook bij de multicul. Niet dat kappen, maar dat men het zat is. Oplossen is eigenlijk nog een veel groter probleem dan het probleem zelf.
Dus alle immigranten eruitsturen en dan is er geen overlast meer? wat wil je doen met Nederlanders die overlast geven?

En waarom zou je een hardwerkende allochtoon verantwoordelijk houden voor wat een andere allochtoon doet?

Moet de vrouw van Wilders ook uitgezet worden? En Wilders zelf dan ook, omdat hij met een allochtoon getrouwd is?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:02:14 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92817539
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Zolang dat 'multiculturalisme' niet te breed opgevat wordt ja. Alle soorten Europeanen konden erbij, maar voor zwarten en indianen lag het toch net iets anders. En van hispanics worden ze momenteel ook niet allemaal even enthousiast.
Het is dan ook eerder ondanks dan dankzij de monoculturele elite, dat de VS zich hebben kunnen ontwikkelen tot de natie die zij nu zijn.
pi_92817596
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij wil alle kinderen wegsturen omdat je niet individueel kan zien wie er lastig is.
Maar goed, als je je eigen woorden niet eens begrijpt dan houdt het op.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus alle immigranten eruitsturen en dan is er geen overlast meer? wat wil je doen met Nederlanders die overlast geven?
Vent, zeur eens niet zo. Het is je blijkbaar niet duidelijk.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:05:02 #162
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92817661
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:03 schreef Maatregel het volgende:

[..]

[..]

Je bent inderdaad heel onduidelijk. Je ontkent telkens wat je in je eerdere post zei.
pi_92817722
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent inderdaad heel onduidelijk. Je ontkent telkens wat je in je eerdere post zei.
Nee hoor. Ik merkte dat het verkeerd opgevat werd. Heb ik verduidelijkt.
Maar dat zint je niet en je probeert me te blijven pakken.

Ik heb wel wat beters te doen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:07:49 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92817771
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Het debat hierover wordt vertroebeld omdat niemand het al aandurft om letterlijk van ras te spreken. Maar daar gaat het uiteindelijk bij rechts wel om. Stel dat er een roomblanke Turk was (afstammeling van Nederlandse kolonisten in 1840 ofzo), dan waren die hartstikke welkom.
The End Times are wild
pi_92817855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het debat hierover wordt vertroebeld omdat niemand het al aandurft om letterlijk van ras te spreken. Maar daar gaat het uiteindelijk bij rechts wel om. Stel dat er een roomblanke Turk was (afstammeling van Nederlandse kolonisten in 1840 ofzo), dan waren die hartstikke welkom.
Ik ben vrij rechts en voor mezelf gesproken kan ik je vertellen dat je ongelijk hebt.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:10:48 #166
225540 Pugg
Friends forever
pi_92817891
quote:

[..]

dat
En natuurlijk dat de opportunistische Verhagen ongelooflijk populistisch in de zelfde vijver
van blonde greet wil vissen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:11:01 #167
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_92817903
quote:

[..]

Ik heb niet het idee dat de PVV zit te springen om al die roomblanke Polen, Hongaren en Albanezen.
pi_92817933
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:10 schreef Pugg het volgende:

[..]

dat
En natuurlijk dat de opportunistische Verhagen ongelooflijk populistisch in de zelfde vijver
van blonde greet wil vissen.
Gal spugen kun je beter bij de dokter doen. Kan hij gelijk kijken wat de oorzaak is.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:13:35 #169
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92817997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat de PVV zit te springen om al die roomblanke Polen, Hongaren en Albanezen.
Hongaren toch juist wel? De Grote Blonde Leider heeft toch een Hongaarse importbruid?
pi_92818070
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef Maatregel het volgende:

[..]

"Het is niet de bedoeling een onderscheid te maken, toch blijf ik er maar op hameren." :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:15:33 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92818099
Iig is Verhagen zo te zien wanhopig om zich heen aan het slaan om een paar zetels extra
pi_92818102
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Het is niet de bedoeling een onderscheid te maken, toch blijf ik er maar op hameren." :')
Tussen de raddraaiers en de goeden? Uiteraard.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:15:53 #173
225540 Pugg
Friends forever
pi_92818115
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:12 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Gal spugen kun je beter bij de dokter doen. Kan hij gelijk kijken wat de oorzaak is.
blonde greet is de oorzaak van alles
pi_92818125
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:15 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Tussen de raddraaiers en de goeden? Uiteraard.
Nee, tussen allochtone raddraaiers en autochtone tokkies.
pi_92818177
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, tussen allochtone raddraaiers en autochtone tokkies.
Dat maak jij er van.
Straks is het nog slagroom en ijstaartjes. Als het zo ver is, roep me dan. Ik vind dat wel lekker. :)
pi_92818588
quote:

:')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:27:15 #177
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_92818630
:D
pi_92818711
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:03 schreef Maatregel het volgende:

[..]

[..]

Laat hem lekker trollen joh. Als je iets niet WILT zien zal je dat ook niet zien natuurlijk.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:30:23 #179
225540 Pugg
Friends forever
pi_92818791
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:15 schreef Hexagon het volgende:
Iig is Verhagen zo te zien wanhopig om zich heen aan het slaan om een paar zetels extra
_O_ _O_ _O_
pi_92818820
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Laat hem lekker trollen joh. Als je iets niet WILT zien zal je dat ook niet zien natuurlijk.
Klopt. Ik realiseerde me dat direct erna.
Zo goed als ik ben, ben ik voorstander van "voordeel van de twijfel".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')