Dat komt denk ik omdat we té lang hieraan halstarrig hebben vastgehouden en daardoor reële problemen onder het tapijt schoven. Dan komt een moment waarop het 180 graden draait.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:22 schreef bloodymary het volgende:
Ik was altijd wel trots om Nederlander te zijn, lekker opscheppen op vakantie hoe tolerant en vrij het was in Nederland. Maar helaas wordt dat vrije en tolerante minder en minder......
En 180 graden draaien is net zo onproductief als wat daarvoor gebeurde. Laten we gewoon het tuig aanpakken, dat is namelijk het probleem. Immigranten tuig en Nederlands tuig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat we té lang hieraan halstarrig hebben vastgehouden en daardoor reële problemen onder het tapijt schoven. Dan komt een moment waarop het 180 graden draait.
Net zoals die jonge leraar die in het begin van het schooljaar heel tof roept dat je hem best Rene mag noemen en achterin de klas gaat zitten. Na 6 maanden klieren barst die ineens uit zijn vel en begint onbeheerst te schreeuwen.
De oudere leraar die vanaf dag 1 gewoon gezag handhaafde heeft dan een prettige en werkbare sfeer in zijn klas en het respect van zijn leerlingen.
Natuurlijk! Maar dat krijg je dan. Nu zijn de voorstellen en uitspraken van VVD en CDA veel extremer als Janmaat ooit had durven roepen. Omdat het volk dit graag wil horen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
En 180 graden draaien is net zo onproductief als wat daarvoor gebeurde.
Er zijn miljarden geleend aan banken. Die moeten ze binnenkort terugbetalen . Met 50% rente. Die banken (sowieso niet de bankiers) hebben niks gekregen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:30 schreef Viajero het volgende:
Over immigranten schreeuwen en zeggen dat zij alle problemen veroorzaken leidt trouwens ook lekker de aandacht af van de miljarden die corrupte bankiers van ons gekregen hebben.
Als die miljarden naar politie en buurtprojecten ed waren gegaan, zou er dan ook zoveel ontevredenheid zijn?
Precies, tegenwoordig schaam ik me ervoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:22 schreef bloodymary het volgende:
Ik was altijd wel trots om Nederlander te zijn, lekker opscheppen op vakantie hoe tolerant en vrij het was in Nederland. Maar helaas wordt dat vrije en tolerante minder en minder......
Er was gisteren zelfs een docu op de BBC over Wilders "Europe'smost dangerous man". We krijgen wel bekendheid in het buitenland zo.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Precies, tegenwoordig schaam ik me ervoor.
Met 50% rente? Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn miljarden geleend aan banken. Die moeten ze binnenkort terugbetalen . Met 50% rente. Die banken (sowieso niet de bankiers) hebben niks gekregen.
Trots/nationalisme was niet populair na WO2 en is er compleet uitgeslagen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:41 schreef ErikT het volgende:
Nee, trots/nationalisme hoort ook niet bij Nederlanders. Dat hoort bij Fransen.
We kunnen inderdaad beter kotsen op waar we zijn geboren en trachten het zo snel te vernietigen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen die een land vereren zijn nog dommer dan mensen die een God vereren.
De coolste bijgebleven quotes van de aanval op Medway (toen we de engelse rivier in gingen en de schepen neerbliezen of meenamen)...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef speknek het volgende:
Fuck die shit. Nederland was vijftig jaar lang de grootste maritieme en economische macht ter wereld. In oorlog geraakt tegen de verenigde machten van Engeland, Frankrijk en Duitsland, en niet verloren. De eerste moderne republiek ter wereld, die als inspiratie diende voor de Franse en Amerikaanse revolutie. Toevluchtsoord voor Descartes en iedereen met een eigen mening. Grondleggers van de mensenrechten. Ontdekker van Australie en kolonisator van elk werelddeel. De enige die 200 jaar lang handel mocht drijven met Japan. De geboorte en woonplaats van de Filosoof der Filosofen. Een van de grootste (lange tijd de grootste) havens ter wereld. Rembrandt, Vermeer, Van Gogh. Er is ontzettend veel om trots te zijn op Nederland en het is een privilege om Nederlander te mogen worden. Ik durf wel te zeggen veel meer dan veel andere landen.
quote:Sir W. Batten at table cried, By God, says he, I think the Devil shits Dutchmen."
And on 29 July 1667: "Thus in all things, in wisdom, courage, force, knowledge of our own streams, and success, the Dutch have the best of us, and do end the war with victory on their side".
Nederland was de eerste republiek en daarmee de eerste egalitaire maatschappij sinds de oude grieken. Goed, de grote bek tegen autoriteit schiet soms wel eens door, maar is onmiskenbaar Nederlands en was dat toen ook al. Toen we ons vrijvochten van de Spanjaarden betekende adel vrijwel niets meer, die hadden al hun stukken grond verkocht aan handelaren, en we hadden dan ook al snel de grootste populatie koopmannen ter wereld. Omdat de private sector zo ontzettend groot werd, had je ontzettend veel juristen nodig, om alles af te bakenen en checks en balances met de regering te creeeren. Daardoor werd de VOC ook de eerste handelaar van aandelen, de eerste multinational, en Nederland het eerste land met een stock exchange. En omdat de VOC als privaat bedrijf groter werd dan de gemiddelde staat, vereiste dat hele duidelijke afwegingen over wat een overheid (of een bedrijf) wel of niet voor geweld mag gebruiken, en hoe de burger daartegen beschermd kon worden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:26 schreef StormWarning het volgende:
En wat is die reden volgens jou?
Ik weet dat je het cynisch bedoeld, maar sommige met name linkse partijen en ook users hier schijnen dat doel na te streven: de weg-met-ons generatie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:37 schreef waht het volgende:
We kunnen inderdaad beter kotsen op waar we zijn geboren en trachten het zo snel te vernietigen.
Er is idd niets mis met een beetje VOC mentaliteit, Nederland is handelsland, geen kennisland (kennis kun je ook gewoon inkopen)quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:40 schreef speknek het volgende:
Nederland was de eerste republiek en daarmee de eerste egalitaire maatschappij sinds de oude grieken. Goed, de grote bek tegen autoriteit schiet soms wel eens door, maar is onmiskenbaar Nederlands en was dat toen ook al. Toen we ons vrijvochten van de Spanjaarden betekende adel vrijwel niets meer, die hadden al hun stukken grond verkocht aan handelaren, en we hadden dan ook al snel de grootste populatie koopmannen ter wereld. Omdat de private sector zo ontzettend groot werd, had je ontzettend veel juristen nodig, om alles af te bakenen en checks en balances met de regering te creeeren. Daardoor werd de VOC ook de eerste handelaar van aandelen, de eerste multinational, en Nederland het eerste land met een stock exchange. En omdat de VOC als privaat bedrijf groter werd dan de gemiddelde staat, vereiste dat hele duidelijke afwegingen over wat een overheid (of een bedrijf) wel of niet voor geweld mag gebruiken, en hoe de burger daartegen beschermd kon worden.
Zo leidt vrijheid van ondernemerschap en onze koopmansgeest tot mensenrechten. De American Dream is inherent een Nederlandse.
Descartes, Spinoza, Van Leeuwenhoek, Huygens, Brouwer, Dijkstra.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:53 schreef Oud_student het volgende:
Er is idd niets mis met een beetje VOC mentaliteit, Nederland is handelsland, geen kennisland (kennis kun je ook gewoon inkopen)
Ja ik weet het wel, maar focus gewoon op de handel, kennis, tolerantie, vrijheid etc. volgen vanzelfquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:56 schreef speknek het volgende:
Descartes, Spinoza, Van Leeuwenhoek, Huygens, Brouwer, Dijkstra.
Ik snap overigens niet wat er mis is met het constateren dat er problemen zijn in onze samenleving om op basis van deze constateringen aan de genoemde problemen te gaan werken. Vanwaar zo'n theatrale nutteloze extreem subjectieve opmerking als "de multiculturele samenleving is compleet mislukt"? Compleet mislukt nog wel...quote:Uit de Van Dale:
mis·luk·ken
onovergankelijk werkwoord; mislukte, is mislukt; afleiding(en): mislukking
1
verkeerd aflopen, zonder het gewenste resultaat
2
niet worden wat iemand of iets worden moest
Tolerantie en vrijheid zijn flink aan het afbrokkelen met CDA, VVD en PVV aan de macht....quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja ik weet het wel, maar focus gewoon op de handel, kennis, tolerantie, vrijheid etc. volgen vanzelf
Iemand moet de schuld krijgen. En immigranten zien er vreemd uit en eten vreemde dingen, dus dat is lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:59 schreef KreKkeR het volgende:
De uitspraak van Verhagen & co suggereren dat de multiculturele samenleving een project is met een duidelijke begin en einddatum, dit met objectieve meetcriteria om te beoordelen of het project wel of niet gelukt is.
Ook suggereert de uitspraak dat het project nu ten einde is (anders kun je immers niet vaststellen dat het wel of niet gelukt is).
Wat ik mezelf afvraag, hoe kan een project ten einde zijn wanneer we er nog middenin zitten? Of bestaan de allochtonen in ons land nu opeens niet meer? En hoe zit het met de geslaagde allochtonen? Hoe wegen zij mee in deze conclusie van dit 'beeindigde project'?
Ik zou wel graag het eindrapport willen lezen.
[..]
Ik snap overigens niet wat er mis is met het constateren dat er problemen zijn in onze samenleving om op basis van deze constateringen aan de genoemde problemen te gaan werken. Vanwaar zo'n theatrale nutteloze extreem subjectieve opmerking?
Want hiervoor was het wel goedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Tolerantie en vrijheid zijn flink aan het afbrokkelen met CDA, VVD en PVV aan de macht....
Natuurlijk is dat project wel ten einde. De term multiculturele samenleving slaat niet op een samenleving waarin meerdere culturen samenleven, maar op een samenleving waarin al die culturen naast elkaar bestaan, waarbij de ene niet meer of minder waard is dan de ander.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:59 schreef KreKkeR het volgende:
De uitspraak van Verhagen & co suggereren dat de multiculturele samenleving een project is met een duidelijke begin en einddatum, dit met objectieve meetcriteria om te beoordelen of het project wel of niet gelukt is.
Ook suggereert de uitspraak dat het project nu ten einde is (anders kun je immers niet vaststellen dat het wel of niet gelukt is).
Wat ik mezelf afvraag, hoe kan een project ten einde zijn wanneer we er nog middenin zitten? Of bestaan de allochtonen in ons land nu opeens niet meer? En hoe zit het met de geslaagde allochtonen? Hoe wegen zij mee in deze conclusie van dit 'beeindigde project'?
Ik zou wel graag het eindrapport willen lezen.
[..]
Ik snap overigens niet wat er mis is met het constateren dat er problemen zijn in onze samenleving om op basis van deze constateringen aan de genoemde problemen te gaan werken. Vanwaar zo'n theatrale nutteloze extreem subjectieve opmerking als "de multiculturele samenleving is compleet mislukt"? Compleet mislukt nog wel...![]()
Ik denk dat mensen uit ideologische, in plaats van economisch opportunistische, overwegingen het Nederlanderschap ambieren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat Verhagen wel wil. Een monoculturele samenleving?
Acht jaar. Van 1994 tot en met 2002quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:52 schreef Individual het volgende:
Dus het CDA zegt dat het CDA gefaald heeft?
Sinds 1945 heeft het CDA (en voorlopers) welgeteld 4 jaar niet in het kabinet gezeten.
En mensen blijven maar CDA stemmen om 'normen en waarden' die voor iedereen anders zijn.
Een degelijk Christelijke Zeeuws-Limburgse cultuur waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat Verhagen wel wil. Een monoculturele samenleving?
Mensen als Papierversnipperaar denken in termen van een ideale werkelijkheid die niet bestaat.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik weet dat je het cynisch bedoeld, maar sommige met name linkse partijen en ook users hier schijnen dat doel na te streven: de weg-met-ons generatie.
Nederland is nog steeds een van de beste landen om te wonen, laten we het in godsnaam zo houden en als het kan nog verbeteren.
Als we hard roepen dat het allemaal aan de immigranten ligt dan hoeven we verder niets op te lossen, want dan krijgen we de stemmen van het domme volk toch wel. Makkelijk toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind het zo'n zinloze aanname.
A zegt: De multiculti samenleving is mislukt
B zegt: Waarom het niet zo is en gaat positieve dingen noemen en dingen bagatelliseren.
Als e nu eens gewoon gaan beginnen met de problemen op te lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |