abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:49:55 #251
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_92825058
Multiculturele mislukking heeft als oorzaak denk ik de overheid zelf en haar opgedwongen dictatoriele beleid. Dit moet dat moet alles moet en geldt voro iedereen ongeahct de keuze op plaatselijk niveau of de vrij keuze van de individu. moeten moeten moeten! In de jaren 80 had SP notabene al aanzien komen dat verschil tussen culturen wrijving en problemn zou veroorzaken. Dit werd door de rest verworpen. Want zieltjes winnen ging voor en "multi-culti klinkt als campagne retoriek goed.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 16:50:30 #252
137949 Disana
pi_92825103
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:48 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Dan was dat een eenzijdig gesprek en drong dat niet tot je door.
Oh zeker wel, het is duidelijk dat je niet uit wilt komen voor je vooroordelen jegens allochtonen maar desondanks je verhulde negatieve deuntje mee wilt blazen. Dat staat nu wel vast en dat wilde ik even zeker hebben.
pi_92825152
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh zeker wel, het is duidelijk dat je niet uit wilt komen voor je vooroordelen jegens allochtonen maar desondanks je verhulde negatieve deuntje mee wilt blazen. Dat staat nu wel vast en dat wilde ik even zeker hebben.
Dan nog heb je niets. Ik negeer je gewoon.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92825164
Onze gestopte roker :

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2007 12:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het probleem ontkennen en mensen die anders denken dom/racistisch noemen.

Opgelost, slotje! ^O^

Voor de duidelijkheid, ik ben fel tegen Wilders, maar elke keer dat een politicus van de gevestigde partijen, en daar reken ik voor het gemak ook even de NOS bij, zoiets zegt dan is dat weer winst voor Wilders.

Ik denk dat een verstandige discussie met Wilders, waarin in normaal Nederlands aan hem wordt gevraagd hoe het verbieden van de Koran bijdraagt aan een oplossing, wat de concrete gevolgen zullen zijn, en zo gewoon op rustige wijze al zijn domme punten een voor een onderuit te halen, zal bijdragen aan minder invloed voor Wilders. Ook moet je zijn wel goede punten de aandacht geven die ze verdienen. Als je alles alleen al afkeurt omdat het van Wilders komt dan ben je ook ongeloofwaardig.

Hier geef je indirect aan dat je zelf ongeloofwaardig bent :)
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 16:53:45 #255
137949 Disana
pi_92825261
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:49 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Het grootste probleem van falende integratie is natuurlijk criminaliteit. Dat je geen gezamelijke activiteiten met je buren kunt hebben omdat de interesses anders liggen is jammer maar niet uit grootste probleem van de mensen, al zal het wel bijdragen aan een negatief gevoel over 'anderen'.
Hoe weet je zo zeker dat het om criminaliteit gaat? Ik zou denken dat zaken als werkloosheid ook een grote rol kunnen spelen. Ik vind het gemak waarmee allochtonen hier gelijk worden gesteld aan criminaliteit maar vreemd.
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 16:54:51 #256
137949 Disana
pi_92825311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:51 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Dan nog heb je niets. Ik negeer je gewoon.
En ik negeer jouw discriminerende posts niet en onthul wat je niet durft te zeggen.

Lukraak over criminaliteit gaan klagen in een topic over integratie. Dan laat je je wel kennen.
pi_92825316
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat het om criminaliteit gaat? Ik zou denken dat zaken als werkloosheid ook een grote rol kunnen spelen. Ik vind het gemak waarmee allochtonen hier gelijk worden gesteld aan criminaliteit maar vreemd.
Dat worden ze niet, maar je leest weer eens verkeerd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 16:59:17 #258
137949 Disana
pi_92825545
Jammer, het topic is verzand in aftroeven.

Uit de eerdere posts van Viajero blijkt op z'n minst dat het redelijk subjectief is hoe iemand de aanwezigheid van andere culturen ervaart. Waarom Verhagen mee gaat huilen met de wolven in het bos is mij daarom een raadsel - tenzij hij zijn oren laat hangen naar de partij die niets liever doet dan andere culturen in het verdomhoekje zetten.
pi_92825619
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat worden ze niet, maar je leest weer eens verkeerd.
Correct. Verspilde moeite, dus dan maar negeren.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92825708
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:59 schreef Disana het volgende:
Jammer, het topic is verzand in aftroeven.

Uit de eerdere posts van Viajero blijkt op z'n minst dat het redelijk subjectief is hoe iemand de aanwezigheid van andere culturen ervaart. Waarom Verhagen mee gaat huilen met de wolven in het bos is mij daarom een raadsel - tenzij hij zijn oren laat hangen naar de partij die niets liever doet dan andere culturen in het verdomhoekje zetten.
Opzich heb je hier wel een punt iedereen ervaart problemen met de integratie anders, de een mist het contact met zijn buren, de ander ervaart criminaliteit, de ander heeft problemen met mensen in een uitkering en weer een ander heeft problemen met hoe andere mensen zich kleden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:03:43 #261
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92825761
Het is weer verkiezingstijd hoor. Copycat van Cameron.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:04:46 #262
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92825797
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Onze gestopte roker :

[..]

Hier geef je indirect aan dat je zelf ongeloofwaardig bent :)
Waar ontken ik dat er problemen zijn met allochtonen? Ik had daar een enigszins andere mening, maar ik bekeek de zaken daar ook van verschillende kanten. Je pakt nu de meest radicale stukjes van wat ik vijf jaar geleden zei, en gaat er vervolgens van uit dat ik nu 100% zo ben als de zaken die jij heel selectief quote en highlight.

Ik vind je obsessie met mij trouwens enigszins verontrustend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 17:04:53 #263
137949 Disana
pi_92825804
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:02 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Opzich heb je hier wel een punt iedereen ervaart problemen met de integratie anders, de een mist het contact met zijn buren, de ander ervaart criminaliteit, de ander heeft problemen met mensen in een uitkering en weer een ander heeft problemen met hoe andere mensen zich kleden.
Klopt, maar hoeveel mensen nu precies daadwerkelijk moeite hebben met de aanwezigheid van andere culturen, is volgens mij niet bekend. Meestal maken we er maar het beste van waar we leven en werken, en dat gaat over het algemeen wel goed.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:09:47 #264
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92826015
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Criminaliteit is zeker een onderdeel van de multiculturele samenleving. Het probleem is alleen dat veel mensen, en dus ook Verhagen en Wilders, multicultureel en criminaliteit als hetzelfde probleem voorstellen, en dan zie je gewoon niet wat het probleem is. De multiculturele samenleving brengt inderdaad criminaliteit met zich mee, en daar moet wat aan gedaan worden. Maar door daar een obsessie van te maken wordt vergeten dat er ook veel aspecten zijn van de multiculturele samenleving die juist positief zijn, en dat lang niet alle criminaliteit uit de multiculturele samenleving voortkomt. En dat vind ik op zijn zachtst gezegd contraproductief.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:17:13 #265
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92826316
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:02 schreef lutser.com het volgende:

[..]

En weer een ander is blij dat die Turken om vier uur 's ochtens nog de shoarmatent open hebben en je er ook een lekker laatste biertje bij kan krijgen. Een ander is gelukkig getrouwd met zijn of haar allochtone echtgenoot. Weer een ander heeft een fantastische vacantie gehad toen de Tunesische buurman waar ze 20 jaar naast wonen ze uitnodigde om zijn land te zien. Weer een ander is blij met die Indiase chirurg die zijn leven gered heeft. Weer een ander houdt van salsa en gaat graag in Antiliaanse clubs dansen. Weer een ander gaat om vijf uur naar huis terwijl een Marokkaanse zijn kantoor schoonmaakt.

Het probleem is wat mij betreft ook dat mensen multiculturalisme gaan gelijkstellen met problemen, en dan proberen iets tegen multiculturalisme op zich te doen, of zeggen "multiculturalisme is mislukt". Dan gooi je dus ook direct al die positieve zaken weg.

Let wel, alle problemen die jij noemt zijn inderdaad problemen, en daar moet zeker iets aan gedaan worden. Maar heb het dan over die problemen, in plaats van lekker makkelijk "multiculturalisme is mislukt" te roepen, alsof dat alles gaat oplossen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:19:01 #266
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_92826375
criminaliteit zie ik nog niet zo zeer als het grootste probleem.

Ik denk eerder aan de andere problemen die voor de normale werkende burger meer een nadeel is.

- hoge belastingen. ( meer sociale vangnet - meer linkse vergoedingen )
- woningprijzen veel te hoog ( meer kinderen , dus grotere families
vaak ook nog zonder zelf verdieners, kijk naar de alleen staande moeders met x aantal kids )
- als ze al werken zijn ze vaak meer thuis of weg ivm gezondheidsklachten of kids
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:21:02 #267
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92826444
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:19 schreef RAVW het volgende:
criminaliteit zie ik nog niet zo zeer als het grootste probleem.

Ik denk eerder aan de andere problemen die voor de normale werkende burger meer een nadeel is.

- hoge belastingen. ( meer sociale vangnet - meer linkse vergoedingen )
- woningprijzen veel te hoog ( meer kinderen , dus grotere families
vaak ook nog zonder zelf verdieners, kijk naar de alleen staande moeders met x aantal kids )
- als ze al werken zijn ze vaak meer thuis of weg ivm gezondheidsklachten of kids
En bij al die problemen zijn allochtonen slechts een deel van het probleem.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:21:19 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92826458
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

En weer een ander is blij dat die Turken om vier uur 's ochtens nog de shoarmatent open hebben en je er ook een lekker laatste biertje bij kan krijgen. Een ander is gelukkig getrouwd met zijn of haar allochtone echtgenoot. Weer een ander heeft een fantastische vacantie gehad toen de Tunesische buurman waar ze 20 jaar naast wonen ze uitnodigde om zijn land te zien. Weer een ander is blij met die Indiase chirurg die zijn leven gered heeft. Weer een ander houdt van salsa en gaat graag in Antiliaanse clubs dansen. Weer een ander gaat om vijf uur naar huis terwijl een Marokkaanse zijn kantoor schoonmaakt.
Het plaatje wat jij nu schetst is precies het propaganda-plaatje dat men ons tot 10 jaar geleden voorhield om de MKS te laten accepteren!
The End Times are wild
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 17:22:15 #269
137949 Disana
pi_92826495
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Criminaliteit is zeker een onderdeel van de multiculturele samenleving. Het probleem is alleen dat veel mensen, en dus ook Verhagen en Wilders, multicultureel en criminaliteit als hetzelfde probleem voorstellen, en dan zie je gewoon niet wat het probleem is. De multiculturele samenleving brengt inderdaad criminaliteit met zich mee, en daar moet wat aan gedaan worden. Maar door daar een obsessie van te maken wordt vergeten dat er ook veel aspecten zijn van de multiculturele samenleving die juist positief zijn, en dat lang niet alle criminaliteit uit de multiculturele samenleving voortkomt. En dat vind ik op zijn zachtst gezegd contraproductief.
En ook in dit topic werden criminaliteit en multicultuur als één probleem gezien. Het ligt kennelijk heel erg voor de hand dit te doen, en ik denk dat opruiende politici hier mede debet aan zijn.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:27:27 #270
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92826713
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het plaatje wat jij nu schetst is precies het propaganda-plaatje dat men ons tot 10 jaar geleden voorhield om de MKS te laten accepteren!
Dit plaatje betekent absoluut niet dat je allochtone criminelen zacht moet aanpakken. Beide plaatjes zijn waar. Ik denk dat als je overlastgevers en criminelen hard aanpakt en uitkeringen strenger controleert (en mensen laat werken voor hun uitkering, al is het bladruimen) dat we dan al een heel eind verder zijn. Dan wordt het plaatje van multicultureel = lui en crimineel opgelost, en houden we het mooie plaatje. Deal?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:28:12 #271
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_92826743
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

En bij al die problemen zijn allochtonen slechts een deel van het probleem.
ja dat kan wel maar als ik hier dus ziet dat een ..... man hier al 5 keer diverse dames zwanger heeft gemaakt.
Maar hij draait hier niet voor de kosten op en die dames dan wel van een uitkering genieten.
vind ik toch wel een heel groot probleem.

Zo kom je dan ook weer bij de woningnood en hoge prijzen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:29:25 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_92826798
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:17 schreef Viajero het volgende:
Maar je kunt ook een shoarmatent runnen, een autochtoon trouwen, salsadansen en een schoonmaker zijn en jezelf trots een nederlander voelen. Alleen de buurman kan je niet zijn land laten zien, want dat is niet zijn land.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:29:58 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92826819
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat kan wel maar als ik hier dus ziet dat een ..... man hier al 5 keer diverse dames zwanger heeft gemaakt.
Maar hij draait hier niet voor de kosten op en die dames dan wel van een uitkering genieten.
vind ik toch wel een heel groot probleem.

Zo kom je dan ook weer bij de woningnood en hoge prijzen
Moslims doen dat niet.
The End Times are wild
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:31:34 #274
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_92826877
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Moslims doen dat niet.
ik denk dat dit niets met het geloof te maken
  Eindredactie Games dinsdag 15 februari 2011 @ 17:31:51 #275
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92826886
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:19 schreef RAVW het volgende:

:') !

Weer zo'n typisch voorbeeld, alle buutnlaanders zijn lui!

Ik heb in de tijd dat ik nog bijbaantjes had bij productiebedrijven, installatiebedrijven en in de bouw de allochtonen (kleurlingen maar ook Oost-Europeanen) als meest harde werkers ervaren.

Maargoed, blijf maar in je eigen wereldje met je "als ze al werken".
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')