Oh ja, maar op die manier is het ook de middelbare scholen te verwijten. Ik heb zelf op een gymnasium gezeten met een rector die de school alleen maar wou laten groeien, groeien, groeien. Waarom? Geld. En dat ging ten koste van de kwaliteit. Officieel mocht je alleen naar die school als je 545 voor je cito had, maar er kwamen ook mensen op die een lagere citoscore hadden zoals 543 of zelfs 540. Nou wil ik niet zeggen dat cito de goede graadmeter is, maar dat is een andere discussie. Het is niet altijd maar de schuld van de overheid, hoewel we dat graag denken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een VWO-diploma geeft toegang tot het WO en een HBO-diploma geeft toegang tot het HBO.
Als iemand met een passend diploma het niveau op het hoger onderwijs niet aankan kan je dat niet de onderwijsinstelling kwalijk nemen, maar de overheid die de "kwaliteit" van het VWO / HAVO diploma niet waarborgt.
Want als een diploma van de middelbare school niet meer garant staat voor je niveau dan kan je beter maar helemaal met de uitgifte van diploma's stoppen.
Snuggere leerlingen die te weinig aandacht kregen op de basisschool, een taalachterstand hebben, of gewoon hun dag niet hadden zijn maar wat blij met een rector die verder durft te kijken dan een cijfertje.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef Eva4Evah het volgende:
Officieel mocht je alleen naar die school als je 545 voor je cito had, maar er kwamen ook mensen op die een lagere citoscore hadden zoals 543 of zelfs 540.
Wat Rubber_Johnny zegt, daar gaat het niet om, want de eisen van een centraal examen staan los van bepaalde keuze's die de school zelf maakt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oh ja, maar op die manier is het ook de middelbare scholen te verwijten. Ik heb zelf op een gymnasium gezeten met een rector die de school alleen maar wou laten groeien, groeien, groeien. Waarom? Geld. En dat ging ten koste van de kwaliteit. Officieel mocht je alleen naar die school als je 545 voor je cito had, maar er kwamen ook mensen op die een lagere citoscore hadden zoals 543 of zelfs 540. Nou wil ik niet zeggen dat cito de goede graadmeter is, maar dat is een andere discussie. Het is niet altijd maar de schuld van de overheid, hoewel we dat graag denken.
het had ook niet met studeren te maken of zo, wilde gewoon opmerken dat de keuze om mensen een kans te geven nog niet zo'n slechte is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat Rubber_Johnny zegt, daar gaat het niet om, want de eisen van een centraal examen staan los van bepaalde keuze's die de school zelf maakt.
En daar zou de inspectie moeten ingrijpen. Als blijkt dat de toetsresultaten aan inflatie onderhevig zijn om maar zoveel mogelijk studenten te laten slagen, moet de inspectie daar maatregelen tegen nemen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oh ja, maar op die manier is het ook de middelbare scholen te verwijten. Ik heb zelf op een gymnasium gezeten met een rector die de school alleen maar wou laten groeien, groeien, groeien. Waarom? Geld. En dat ging ten koste van de kwaliteit. Officieel mocht je alleen naar die school als je 545 voor je cito had, maar er kwamen ook mensen op die een lagere citoscore hadden zoals 543 of zelfs 540. Nou wil ik niet zeggen dat cito de goede graadmeter is, maar dat is een andere discussie. Het is niet altijd maar de schuld van de overheid, hoewel we dat graag denken.
Volledig eens. Zeer scherpe analysequote:Op donderdag 17 februari 2011 17:35 schreef ShadyLane het volgende:
Het is allemaal aan elkaar verbonden. Sinds het VMBO zo'n slecht imago heeft worden basisschoolleraren door ouders onder druk gezet om hogere adviezen te geven. Met zo'n te hoog advies komt een kind op een te hoog niveau in het voortgezet onderwijs. Het voortgezet onderwijs wil het kind niet naar een lager schooltype verwijzen vanwege de rendementscijfers. Dus doen 'n hoop leerlingen uiteindelijk examen op een schooltype dat eigenlijk te hoog gegrepen is. Maar bij de eindexamens worden de normen achteraf vastgesteld op zo'n manier dat elk jaar ongeveer een even groot percentage leerlingen zakt. Dus slagen veel van die kinderen toch. Vervolgens stromen ze in in het hoger onderwijs, waar opleidingen meer geld krijgen naarmate ze meer studenten snel aan een papiertje helpen. De daling van het onderwijsniveau is een grote kettingreactie.
Onderwijs is niet alles.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 03:05 schreef Friek_ het volgende:
Apart dat zoveel mensen gewoon keihard VVD blijven stemmen. Dat is toch van de gekken met het huidige beleid?
Je bedoelt dat je stemt op de partij van de zeer competente politici?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:56 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Onderwijs is niet alles.
Ik stem gewoon PVV, ook al ga ik zelf voor 3000 de boot in met die asociale lening voor de master.
Inderdaad, de partij die ervoor gaat zorgen dat men ook in de toekomst nog Nederlands ipv Arabisch praat in Nederland, en dat mijn belastingsgeld niet verspilt word aan kansarme immigranten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je stemt op de partij van de zeer competente politici?
Hoe staat de PVV (quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je stemt op de partij van de zeer competente politici?
Er is echt iets mis met jouw betoog. De babyboom generatie gaat bijna met pensioen. De grootste zorg van grote en hightech werkgevers in Nederland is gebrek aan goed opgeleide mensen. En intussen breken we zowel het lager-, speciaal, beroeps- en hoger onderwijs af.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef Veladia het volgende:
Ik stem de VVD.
Mensen die zeuren dat het land naar de klote gaat zouden gewoon eens om zich heen moeten kijken en inzien dat bijvoorbeeld hogescholen een rekening hebben waar je U tegen zegt. In plaats van dit geld te gebruiken, klagen ze zich vrijwel dood over de bezuinigingen. Merkwaardig. Mede dankzij hun eigen beleid door het niet investeren van het beschikbare geld, wordt deze regeling ingevoerd. Daarnaast zijn hogescholen enorm innovatief om geld in te zamelen. Zet het huidige beleid dat gebaseerd is op het genereren van inkomsten maar eens af tegenover het beleid van 15 jaar geleden. Een bezuiniging leidt echt niet tot stagnatie in het onderwijs. Het onderwijs schiet op totaal andere vlakken al jaren tekort. Althans, dat zeggen velen.
Verder wordt elke hervorming en of bezuiniging als een aanval gezien. Vrij voorbarig. Al is de grootste grap dat alle linkse partijen graag meeschoppen. Partijen die geen zak te vertellen hebben in dit land. Beetje vermoeiend.
Nederland blijft groeien en dat is belangrijk. Dat we even pas op de maat nemen door enkele bezuinigingen door te voeren toont alleen maar de rekbaarheid van het land aan. Dat we al jaren veel te veel uitgeven, lijkt de meeste mensen niks te doen. Leven met aanzienlijke schulden wordt ook als volledig normaal beschouwd. Vind ik een beetje vreemd.
Niet verbazingwekkend dat jij volgend jaar even ¤3.000,- mag aftikken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:26 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Inderdaad, de partij die ervoor gaat zorgen dat men ook in de toekomst nog Nederlands ipv Arabisch praat spreekt in Nederland, en dat mijn belastingsgeld niet verspild wordt aan kansarme immigranten.
Volgend jaar hoef ik niks af te tikken vriend.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:05 schreef skudkind het volgende:
[..]
Niet verbazingwekkend dat jij volgend jaar even ¤3.000,- mag aftikken.
Jij een master? Zo'n prul-MA aan de InHolland zeker.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:12 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Volgend jaar hoef ik niks af te tikken vriend.
Er word per 2012 een 'sociaal leenstelsel' voor de master ingevoerd, wat erop neerkomt dat ik 260x12=3120 euro aan stufi misloop.
Afschaffen natuurlijk, dan stemt iedereen vanzelf op de PVV.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe staat de PVV () eigenlijk tegenover onderwijs?
Geen enkele politieke partij bedrijft beleid voor later, alleen voor de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik blijf consistent bij de VVD, voor later.
Ik zou hier haast willen benadrukken dat het met name voor de VVD isquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Geen enkele politieke partij bedrijft beleid voor later, alleen voor de volgende verkiezingen.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:26 schreef skudkind het volgende:
[..]
Jij een master? Zo'n prul-MA aan de InHolland zeker.
Wat heb je liever: een ietsie pietsie minder riante inkomen, of leven in in nog sterker verloederde samenleving?quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik blijf consistent bij de VVD, voor later.
Nee hoor, gewoon een tweejarige MSc research masterquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:26 schreef skudkind het volgende:
[..]
Jij een master? Zo'n prul-MA aan de InHolland zeker.
Ik ben hier onlangs ook best anders over gaan denken (iets verder van de VVD af), toen ik geconfronteerd werd met onderzoek van Richard Wilkinson en Kate Pickett. Zij hebben onderzoek gedaan naar inkomensverschillen binnen landen en hebben voor talloze zaken (onderwijsprestaties, criminaliteit, gezondheid etc.) aangetoond dat ze sterk negatief gecorreleerd zijn met inkomensverschillen. Enkele voorbeelden:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:09 schreef blazik1 het volgende:
[..]
Wat heb je liever: een ietsie pietsie minder riante inkomen, of leven in in nog sterker verloederde samenleving?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |