Was ik ook nieuwsgierig naar. Welke partij is volgens jullie het beste voor studenten?quote:Op maandag 14 februari 2011 16:19 schreef fh101 het volgende:
Is mss niet helemaal on topic, maar wat gaan jullie nu allemaal stemmen bij die statenverkiezingen? Ik hoef echt niet precies de partij te weten, maar ik vraag me wel af of bv groenlinks, d66 en SP nu meer stemmen gaan krijgen omdat zij tegen deze bezuinigingen zijn. Just curious
Dat wordt m denk ik ook.quote:
Ja.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:26 schreef mymoodfentje het volgende:
Ben benieuwd, meestal zijn studenten nog idealistischer in hun politieke keuze en komt de verzakelijking ("wat is goed voor alleen mij") pas later.
quote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef TimMer1981 het volgende:
De meeste studenten kiezen al puur uit eigenbelang. Stond laatst nog met zo'n vogel te praten in de kroeg: "Welke partij is er eigenlijk tegen de langstudeerdersboete?" - "Mooi, dan stem ik daar op."
Managers van de toekomst moeten dat voorstellen; hoezo gebrek aan langere termijnsvisie? Toen ik nog student was stemde ik altijd al rechts; weinig zin om later in een bedrijf te werken waar geen fatsoenlijk woord Nederlands gesproken wordt.
Buitenom dat: als je links haar gang laat gaan heeft het uberhaupt nog weinig zin om te gaan werken. Ten eerste is het de moeite niet; met een uitkering krijg je meer dan dat je na je belastingaftrek overhoudt. Ten tweede is het land dan dusdanig verruïneerd dat je voor je toekomst ook niet meer hoeft te werken; het zou simpelweg naïef zijn.
Tot daar had je een puntquote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef TimMer1981 het volgende:
De meeste studenten kiezen al puur uit eigenbelang. Stond laatst nog met zo'n vogel te praten in de kroeg: "Welke partij is er eigenlijk tegen de langstudeerdersboete?" - "Mooi, dan stem ik daar op."
Managers van de toekomst moeten dat voorstellen; hoezo gebrek aan langere termijnsvisie?
...
Ik ben meer tegen de bezuinigingen in het hoger onderwijs dan tegen de langstudeerdersboete.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef TimMer1981 het volgende:
Grappig is, dat die later allemaal VVD gaan stemmen, als ze een baan hebben. Het zijn meestal ook niet degenen die gaan studeren omdat ze iets willen doen met hun leven, maar alleen om 'rijk' te worden.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef TimMer1981 het volgende:
Managers van de toekomst moeten dat voorstellen; hoezo gebrek aan langere termijnsvisie? Toen ik nog student was stemde ik altijd al rechts; weinig zin om later in een bedrijf te werken waar geen fatsoenlijk woord Nederlands gesproken wordt.
Buitenom dat: als je links haar gang laat gaan heeft het uberhaupt nog weinig zin om te gaan werken. Ten eerste is het de moeite niet; met een uitkering krijg je meer dan dat je na je belastingaftrek overhoudt. Ten tweede is het land dan dusdanig verruïneerd dat je voor je toekomst ook niet meer hoeft te werken; het zou simpelweg naïef zijn.
Dit. Er is idd geen partij meer die naar zijn achterban luistert en echt doet wat 'het volk' wil. Kijk naar de PVV die opeens best wel de pensioensleeftijd wil verhogen, kijk naar GroenLinks die wel voor een missie in Afghanistan is. Het CDA is helemaal de weg kwijt. Goed, de VVD doet wat belooft wordt, maar helpt dit land naar de klote. De SP zegt veel, maar kan weinig doen. enz enz.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grappig is, dat die later allemaal VVD gaan stemmen, als ze een baan hebben. Het zijn meestal ook niet degenen die gaan studeren omdat ze iets willen doen met hun leven, maar alleen om 'rijk' te worden.
OT: Vragen wat in het huidige politieke klimaat de 'beste' partij is, is in mijn ogen kiezen tussen het minste van twee (of meer) kwaden. Politieke partijen zijn alleen nog maar bezig met het eigen voortbestaan, en niet meer met het vertegenwoordigen van het electoraat.
Welke VVD er kan zichzelf recht in de spiegel kijken en zeggen dat al deze bezuinigingen op het onderwijs en onderzoek een goed ding zijn?quote:
Als ik lid zou zijn, ikquote:Op maandag 14 februari 2011 20:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Welke VVD er kan zichzelf recht in de spiegel kijken en zeggen dat al deze bezuinigingen op het onderwijs en onderzoek een goed ding zijn?
En ondertussen wil de VVD dat meer studenten gaan lenen?quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef Veladia het volgende:
Leven met aanzienlijke schulden wordt ook als volledig normaal beschouwd. Vind ik een beetje vreemd.
Maar is nie zo goed voor de kenniseconomie.quote:
Al dat geld zit in vastgoed en onderzoeksfaciliteiten. Zullen we Zijlstra dan maar in bakstenen gaan betalen? Moeten de studenten maar buiten college krijgen.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef Veladia het volgende:
Ik stem de VVD.
Mensen die zeuren dat het land naar de klote gaat zouden gewoon eens om zich heen moeten kijken en inzien dat bijvoorbeeld hogescholen een rekening hebben waar je U tegen zegt. In plaats van dit geld te gebruiken, klagen ze zich vrijwel dood over de bezuinigingen.
Zo kun je teksten ook interpreteren.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:44 schreef fh101 het volgende:
[..]
En ondertussen wil de VVD dat meer studenten gaan lenen?
Dat is op geen enkele manier bewezen.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar is nie zo goed voor de kenniseconomie.
Lol, zelf op mijn kakschool was het niet zo ergquote:Op maandag 14 februari 2011 21:04 schreef Veladia het volgende:
'We' moeten natuurlijk wel elk jaar op vakantie naar het buitenland á x euro kunnen gaan, het liefst 2 of 3 keer, dure kleding dragen etc. Voor velen wordt zelfs een auto normaal beschouwd. En dan ben je student...
Waarom niet gewoon het sociale leenstelsel invoeren?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:04 schreef Veladia het volgende:
'We' moeten natuurlijk wel elk jaar op vakantie naar het buitenland á x euro kunnen gaan, het liefst 2 of 3 keer, dure kleding dragen etc. Voor velen wordt zelfs een auto normaal beschouwd. En dan ben je student...
Zijn ook personen die het iets minder ruim hebben. Heb met een meisje samengewoond die zelfs geen laptop kon kopen. Dus wat deed ze? Ipv de weekenden naar huis te gaan, de eerste x aantal weekenden werken en dat loste haar probleem al vrij snel op. Wat ik wil zeggen, we zijn verwend en hebben niet eens door hoe goed we het hebben. Een kleine opoffering wordt al als doffe ellende beschouwd bij sommige mensen.
Maar o wee als we veel te lang studeren en een x bedrag moeten aftikken.
Wereld te klein.
bij de boete die mensen zo ineens uit het niks moeten betalen. Vind de boete zelf niet zo'n probleem, mits je maar weet waar je aan begint.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat is op geen enkele manier bewezen.
Bovendien vraag ik me af wat sommige lopen te zeiken over schulden (die worden opgedrongen door rechtse partijen, iets wat niet direct in dit topic terugkomt). Ik heb het geld niet om het huis uit te gaan (en de exacte opleiding te volgen die ik wil), heb een lekkend dak boven m'n hoofd, geen (of soms wel) werkende cv, gebroken ruiten maar ik studeer nog altijd schuldenvrij.
Waar gaat het dan mis, bij de rechtse partijen of bij de prioriteiten die mensen stellen
Zo kun je iedere maatregel wel goed praten.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:04 schreef Veladia het volgende:
Maar o wee als we veel te lang studeren en een x bedrag moeten aftikken.
Wereld te klein.
De mensen die nu studeren kunnen zich beroepen op rechtszekerheid, en dan is dat probleem binnen de kortste keren weer opgelost.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
bij de boete die mensen zo ineens uit het niks moeten betalen. Vind de boete zelf niet zo'n probleem, mits je maar weet waar je aan begint.
Dat hoop ik dan maar..quote:Op maandag 14 februari 2011 21:19 schreef ikke043 het volgende:
[..]
De mensen die nu studeren kunnen zich beroepen op rechtszekerheid, en dan is dat probleem binnen de kortste keren weer opgelost.
Of je kunt tegen elke maatregel aanschoppen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zo kun je iedere maatregel wel goed praten.
Het is het out of the blue beboeten waar ik zo van baal. Dat is zo'n ontzettende naaistreek.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:43 schreef Veladia het volgende:
[..]
Of je kunt tegen elke maatregel aanschoppen.
Heel scherp.
De consequentie voor de overheid is dat ze minimaal een jaar lang aanzienlijke loonbelastingen mislopen en vaak nog investeringen moeten doen ook. Bij een aanzienlijk deel van de studenten loopt de ov-kaart gewoon door. Aan de andere kant maakt een deel gebruik van huursubsidie, terwijl er niks tegenover staat.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het is het out of the blue beboeten waar ik zo van baal. Dat is zo'n ontzettende naaistreek.
Kijk als ik de consequenties van lang studeren weet heb ik geen moeite met de maatregel.
Waarom dan niet een sociaal leenstelsel invoeren, daar valt voor de overheid veel meer geld te halen?quote:Op maandag 14 februari 2011 22:08 schreef Veladia het volgende:
[..]
De consequentie voor de overheid is dat ze minimaal een jaar lang aanzienlijke loonbelastingen mislopen en vaak nog investeringen moeten doen ook. Bij een aanzienlijk deel van de studenten loopt de ov-kaart gewoon door. Aan de andere kant maakt een deel gebruik van huursubsidie, terwijl er niks tegenover staat.
Het probleem van Nederland is dat we niet weten hoeveel personen er nodig zijn om de komende pensioenen, huidige voorzieningen, kortom, de volledige verzorgingsstaat, te moeten dekken. Het enige dat we weten is dat we veel te laat hebben ingespeeld op deze ontwikkeling.
Daar moet iets aan worden gedaan en dit is een van de maatregelen die er aan bij zal dragen.
Daarnaast kan het voor het bedrijfsleven interessant zijn om met jongeren te werken, die naast hun werk ook studeren. Bedrijven creëren een meerwaarde en de jongeren betalen dit in veel gevallen ook netjes terug door goed te handelen op de werkvloer. Voor beide partijen kan dit een meerwaarde opleveren en ik verwacht - geen idee of het waarheid is - dat men in de politiek ook hoopt dat dit een belangrijker onderdeel in de samenleving wordt.
Tot slot. Ik verwacht niet dat dit plan op termijn enige negatieve inbreuk op mijn leven zal hebben. Ondanks het feit dat die 3000,- ook boven mijn hoofd hangt. Wat ik wel weet, is dat ik liever heb dat we nu beginnen met het afkalven van absurde bedragen, dan dat we over tien jaar voor lul staan en onze broek niet meer kunnen ophouden. Op dit moment leven de meeste Nederlanders vrij goed en het zou zonde zijn als de kleine groep die het zwaar heeft, alleen maar groter wordt. Ik verwacht dat de huidige beleidsplannen bijdragen met het klein houden van de groep. We zullen zien...
Dat ja.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:13 schreef von_Preussen het volgende:
En deeltijdstudies krijgen ook een langstudeerboete, dus dat mensen gaan werken en daarnaast studeren is een illusie.
Ik denk dat dat juist gaat gebeuren als we niet langer investeren in dat gene waar we goed in zijn, werken met kennis.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:08 schreef Veladia het volgende:
t. Wat ik wel weet, is dat ik liever heb dat we nu beginnen met het afkalven van absurde bedragen, dan dat we over tien jaar voor lul staan en onze broek niet meer kunnen ophouden. Op dit moment leven de meeste Nederlanders vrij goed en het zou zonde zijn als de kleine groep die het zwaar heeft, alleen maar groter wordt. Ik verwacht dat de huidige beleidsplannen bijdragen met het klein houden van de groep. We zullen zien...
Merkwaardig vind ik vooral dat de VVD geen enkele poging doet te zorgen dat hogescholen hun geld doelmatiger gaan besteden. Simpelweg bezuinigen betekent gegarandeerd slechter onderwijs, grotere groepen, minder leraren, lager opgeleide leraren, omdat de bestuurders never op zichzelf zullen gaan bezuinigen tenzij je dat als overheid afdwingt.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef Veladia het volgende:
Ik stem de VVD.
Mensen die zeuren dat het land naar de klote gaat zouden gewoon eens om zich heen moeten kijken en inzien dat bijvoorbeeld hogescholen een rekening hebben waar je U tegen zegt. In plaats van dit geld te gebruiken, klagen ze zich vrijwel dood over de bezuinigingen. Merkwaardig.
Idd zeer idioot. Ben je als loonslaaf de staatskas al uitgebreid aan het spekken, mag je als stank voor dank voor het jezelf naar een hoger plan tillen, ook nog eens een langstudeerboete gaan aftikken als je buiten de gebruikelijke kantoorpikuren de collegebanken weer induikt. Oprutte met de PVV, of moet ik zeggen BakEllende Vquote:Op maandag 14 februari 2011 22:13 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom dan niet een sociaal leenstelsel invoeren, daar valt voor de overheid veel meer geld te halen?
En deeltijdstudies krijgen ook een langstudeerboete, dus dat mensen gaan werken en daarnaast studeren is een illusie.
Alsof het huidige beleid enkel aan de VVD te wijten is... Als de verkiezingsuitslag een VVD-CDA-D66 kabinet mogelijk had gemaakt had het er heel anders uit gezien. Daarom blijf ik gewoon VVD stemmen. Per saldo blijft de VVD voor mij de minst onaangename partij van Nederland.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 03:05 schreef Friek_ het volgende:
Apart dat zoveel mensen gewoon keihard VVD blijven stemmen. Dat is toch van de gekken met het huidige beleid?
Niet alleen, maar ze zijn er zeker verantwoordelijk voor. Als je nu iets om hoger onderwijs geeft stem je juist op SP, PvdA, GroenLinks of D66.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 05:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof het huidige beleid enkel aan de VVD te wijten is... Als de verkiezingsuitslag een VVD-CDA-D66 kabinet mogelijk had gemaakt had het er heel anders uit gezien. Daarom blijf ik gewoon VVD stemmen. Per saldo blijft de VVD voor mij de minst onaangename partij van Nederland.
De PvdA had ook een aantal belachelijke bezuinigingsvoorstellen in petto. En nu ineens hypocriet tegen de huidige bezuinigingen protesteren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 06:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Niet alleen, maar ze zijn er zeker verantwoordelijk voor. Als je nu iets om hoger onderwijs geeft stem je juist op SP, PvdA, GroenLinks of D66.
Idd, de PvdA is zelf verantwoordelijk voor de maatregel tegen de 2e studie. Als de PvdA aan de macht is bezuinigen zij er ook flink op het onderwijs.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:52 schreef netflanders het volgende:
[..]
De PvdA had ook een aantal belachelijke bezuinigingsvoorstellen in petto. En nu ineens hypocriet tegen de huidige bezuinigingen protesteren.
normaal stem ik trouw vvd, omdat zij nog een klein beetje geloven in eigen verantwoordelijkheid (oa). Maar die boete, zoals ie nu wordt ingevoerd, is zo'n enorm onrecht, het gaat tegen ieder gevoel van rechtvaardigheid in. Zon partij kan ik niet op stemmenquote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef TimMer1981 het volgende:
Dus VVD geeft niet om het hoger onderwijs? De VVD bezuinigt ten minste zodat de hoogopgeleiden later niet de rekening hoeven te betalen. Zonder bezuinigingen raken we in verval en ik vind niet dat de bezuinigingen in het hoger onderwijs onevenredig veel is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 06:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Niet alleen, maar ze zijn er zeker verantwoordelijk voor. Als je nu iets om hoger onderwijs geeft stem je juist op SP, PvdA, GroenLinks of D66.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |