Maar niet al vanaf 2011 toch? Ik dacht een jaar later.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gaat per direct voor iedereen in. Dus waarschijnlijk geen stufi voor jou, alleen een lening.
Nee, nee, aankomend schooljaar al. 2011-2012 dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar niet al vanaf 2011 toch? Ik dacht een jaar later.
Volgens mij ook. Ik heb net even gezocht, maar ik kan geen bron vinden dat dit nu eerder is.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:51 schreef MaxC het volgende:
Bron? Echt waar? In het regeerakkoord stond 2012-2013
Bronquote:Wat houdt het wetsvoorstel in?
Voltijd- èn deeltijdstudenten die zich met ingang van het komende studiejaar voor een vijfde maal inschrijven voor een opleiding in de bacherlorfase en nog geen bachelor hebben afgerond, betalen een toeslag op het collegegeld van ¤ 3000. Deze toeslag wordt ook betaald door studenten die een master van 60 ects volgen terwijl zij nog geen master hebben afgerond en zich voor de derde maal voor een master willen inschrijven.
Ah, dat weet ik niet.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:55 schreef MaxC het volgende:
Dat gaat over de boete, ik had het over het stopzetten van Stufi voor de masterfase
Ik zag staan dat met schriftelijke aanvraag drie jaar op basis van de BA of Bsc mogelijk is. Weliswaar jammer van dat vierde jaar, maar er staat sowieso een schuld en financieel is een master dan verder nog onverantwoord te noemen.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:43 schreef stoeptegel_ het volgende:
Volgens mij moet je sowieso je master diploma halen.
Als je je prestatiebeurs en ov als gift wilt krijgen?
off topicHet kabinet probeert nu een groep aan te pakken die over weinig kapitaal beschikt. Ik ben het mee eens dat er efficienter opgetreden moet worden met studiekeus, laat niet weg dat een ieder uniek is. Ikzelf ben een voorstander van een beter begeleidingstraject vanaf de middelbare. Imo kunnen daar 'winsten' geboekt worden. Een stuk beter dat een zogenaamde boete in het leven roepen die er voor moet zorgen dat er wordt bezuinigd...quote:Op maandag 14 februari 2011 00:30 schreef stoeptegel_ het volgende:
tja faalkabinet...
Er zal toch bezuinigd moeten worden. Tenzij we als Griekenland ofzo willen eindigen als we
de SP of andere sinterklaaspartijen aan het roer hebben.
Iedereen zal wat bij moeten dragen. Wij zijn als studenten niet de enige die de rekening krijgen
van de crisis. Als je ziet hoe slecht ze het bij defensie hebben, of wat er bij cultuur wordt wegbezuinigd.....
Bovendien kan je dit kabinet niet de schuld van de crisis geven.
Het enige wat ik onredelijk vind aan deze maatregel,
is dat het met terugwerkende kracht is.
Voor de rest is het makkelijk om iets falend te noemen zonder met oplossingen te komen.
Ik zit momenteel in Spanje, en kan je toch wel zeggen dat we het zo slecht nog niet hebben in
NL kwa regering
Betekent natuurlijk dat je nog steeds kritisch moet blijven op de regering, maar wel op een redelijke manier.
De 1 februari-regel geldt dus toch nog welquote:Hoeveel betaal je?
Per studiejaar betaal je maar één maal de extra ¤ 3000, ongeacht het aantal opleidingen wat je volgt. Dit is het verhoogde wettelijk tarief.
Indien je je in de loop van het jaar weer helemaal uitschrijft krijg je restitutie van het basiscollegegeld en de toeslag van ¤ 3000 naar rato van het aantal maanden wat je nog niet hebt gebruikt. Deze restitutie krijg je niet bij uitschrijving na 1 juni.
Dat is een lastige want hier (punt 9 even aanklikken) staat dat dat telt als één jaar. Dag uitloopjaarquote:Op maandag 14 februari 2011 12:44 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
De 1 februari-regel geldt dus toch nog wel
Ja. welkom bij de club.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:24 schreef Mss het volgende:
Er is een ding wat me nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb 4 jaar ingeschreven gestaan voor een HBO-opleiding, geen diploma gehaald (dat is een lang verhaal) en sta nu 2 jaar ingeschreven voor een WO opleiding. Ik ben nu halverwege mijn bachelor, maar ik kan dus never nooit dit jaar afstuderen. Ben ik dan sowieso zwaar de klos nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |