abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92749394
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Gaat per direct voor iedereen in. Dus waarschijnlijk geen stufi voor jou, alleen een lening.
Maar niet al vanaf 2011 toch? Ik dacht een jaar later.
pi_92749681
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:40 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Maar niet al vanaf 2011 toch? Ik dacht een jaar later.
Nee, nee, aankomend schooljaar al. 2011-2012 dus.
pi_92750015
Bron? Echt waar? In het regeerakkoord stond 2012-2013
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_92750111
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:51 schreef MaxC het volgende:
Bron? Echt waar? In het regeerakkoord stond 2012-2013
Volgens mij ook. Ik heb net even gezocht, maar ik kan geen bron vinden dat dit nu eerder is.
pi_92750145
In dat tweede stuk dat in de OP staat hebben ze het ook over 2011-2012.
pi_92750163
quote:
Wat houdt het wetsvoorstel in?

Voltijd- èn deeltijdstudenten die zich met ingang van het komende studiejaar voor een vijfde maal inschrijven voor een opleiding in de bacherlorfase en nog geen bachelor hebben afgerond, betalen een toeslag op het collegegeld van ¤ 3000. Deze toeslag wordt ook betaald door studenten die een master van 60 ects volgen terwijl zij nog geen master hebben afgerond en zich voor de derde maal voor een master willen inschrijven.
Bron
pi_92750214
Dat gaat over de boete, ik had het over het stopzetten van Stufi voor de masterfase
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_92750252
We hadden het over de afschaffing van de stufi voor masterstudenten. De langstudeerboete zou idd wel vanaf 2011 ingaan.
pi_92750280
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:55 schreef MaxC het volgende:
Dat gaat over de boete, ik had het over het stopzetten van Stufi voor de masterfase
Ah, dat weet ik niet.
pi_92750601
Goeienavond,

Dit is mijn situatie:
2007-2008 wo economie
2008-2011 wo bedrijfskunde, waarschijnlijk bachelor binnen dit jaar.

toekomstplannen:
september 2011- september 2012 wo master bedrijfskunde in combinatie met brugprogamma
bedrijfscommunicatie.

september 2012- januari 2012 wo brugprogrammas bedrijfscommunicatie

januari 2012-jan 2013 wo master bedrijscommunicatie.

De onderstreepte jaren zullen mij 3500 pleuro aan collegegeld per jaar gaan kosten?
Of heb ik verkeerd begrepen?
Als dat namelijk het geval is, dan wordt stapelen niet echt aantrekkelijk....
  maandag 14 februari 2011 @ 00:13:42 #36
319975 Pitch-r
Geschonken, altijd op zn best
pi_92751168
Volgens mij wel. Daarnaast weet ik niet of je ook extra geld moet neerleggen omdat je in september 2012 dan al een master hebt. In principe is het BaMa +1, wat mij voorheen anders deed vermoeden en dat we Ba+1 en Ma+1 hadden. Beetje faalkabinet...
pi_92751900
tja faalkabinet...

Er zal toch bezuinigd moeten worden. Tenzij we als Griekenland ofzo willen eindigen als we
de SP of andere sinterklaaspartijen aan het roer hebben.
Iedereen zal wat bij moeten dragen. Wij zijn als studenten niet de enige die de rekening krijgen
van de crisis. Als je ziet hoe slecht ze het bij defensie hebben, of wat er bij cultuur wordt wegbezuinigd.....

Bovendien kan je dit kabinet niet de schuld van de crisis geven.

Het enige wat ik onredelijk vind aan deze maatregel,
is dat het met terugwerkende kracht is.

Voor de rest is het makkelijk om iets falend te noemen zonder met oplossingen te komen.
Ik zit momenteel in Spanje, en kan je toch wel zeggen dat we het zo slecht nog niet hebben in
NL kwa regering ;)

Betekent natuurlijk dat je nog steeds kritisch moet blijven op de regering, maar wel op een redelijke manier.
  maandag 14 februari 2011 @ 00:38:06 #38
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_92752220
Ik bedacht me overigens deze week pas dat dit plan betekent dat een te verwachten uitloop op de Master (want scriptie) betekent dat ik überhaupt geen master kan doen als langstudeerder als ik moet uitgaan van de financiële klap die met enige uitloop zou samenvallen.

Niet dat ik nu nog sta te springen om een master te doen, maar de gedachte dat het sowieso niet meer zou kunnen vind ik wel erg, aangezien dat betekent dat iedereen in dezelfde situatie in feite tot WO-bachelor wordt gedwongen, wat op dit moment nog niet als volwaardig diploma wordt behandeld op de arbeidsmarkt.

;(
  maandag 14 februari 2011 @ 00:41:38 #39
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92752364
Wat ik zat te denken: waarom niet wachten tot er weer een nieuwe regering is die het terugwijzigt? Deze wet kan geen lang leven beschoren zijn, hoop ik. Dan ga je gewoon in de tussentijd werken totdat we weer mogen studeren.
pi_92752442
Volgens mij moet je sowieso je master diploma halen.
Als je je prestatiebeurs en ov als gift wilt krijgen?
  maandag 14 februari 2011 @ 00:53:29 #41
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_92752843
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:43 schreef stoeptegel_ het volgende:
Volgens mij moet je sowieso je master diploma halen.
Als je je prestatiebeurs en ov als gift wilt krijgen?
Ik zag staan dat met schriftelijke aanvraag drie jaar op basis van de BA of Bsc mogelijk is. Weliswaar jammer van dat vierde jaar, maar er staat sowieso een schuld en financieel is een master dan verder nog onverantwoord te noemen.

Bovendien is het met het BaMa stelsel gewoon mogelijk om later een master te doen, dus een echt probleem is het ook niet. Alleen de welwillendheid van mogelijke werkgevers is op dat punt een probleem, lijkt me. En anders kun je altijd nog gedwongen ondernemer worden. Drugscourier, bolletjesslikker, afwateringsarchitect (putjesschepper), enzovoorts. w/
pi_92753110
@frith
Hmm ok,

Jij kan natuurlijk beter over je financiële situatie oordelen dan ik.
Maar op dit moment een fatsoenlijke baan vinden is al moeilijk genoeg.
zonder master cker niet makkelijker.
Bovendien zit je nu toch al in het studie ritme, en zul je niet meer zogauw een arbeidscontract
onderbreken om over een tijdje weer te gaan studeren...
Ik zou er toch heel goed over nadenken om geen master te doen..

Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is, is om in het buitenland te gaan studeren.
Veel masters zijn engelstalig, en studeren in vooral het oosten van Duitsland is erg goedkoop bv.
Bovendien is het onderwijs in Du van vergelijkbaar of zelfs hoger niveau dan dat van NL.
Hier zit ik aan te denken. Om hier mijn 1e master te halen en brugprogramma
en na een aantal jaren werken. Een 2e master in Duitsland te volgend:) Staat ook nog eens goed op je CV;).
  maandag 14 februari 2011 @ 01:14:30 #43
319975 Pitch-r
Geschonken, altijd op zn best
pi_92753391
quote:
12s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:30 schreef stoeptegel_ het volgende:
tja faalkabinet...

Er zal toch bezuinigd moeten worden. Tenzij we als Griekenland ofzo willen eindigen als we
de SP of andere sinterklaaspartijen aan het roer hebben.
Iedereen zal wat bij moeten dragen. Wij zijn als studenten niet de enige die de rekening krijgen
van de crisis. Als je ziet hoe slecht ze het bij defensie hebben, of wat er bij cultuur wordt wegbezuinigd.....

Bovendien kan je dit kabinet niet de schuld van de crisis geven.

Het enige wat ik onredelijk vind aan deze maatregel,
is dat het met terugwerkende kracht is.

Voor de rest is het makkelijk om iets falend te noemen zonder met oplossingen te komen.
Ik zit momenteel in Spanje, en kan je toch wel zeggen dat we het zo slecht nog niet hebben in
NL kwa regering ;)

Betekent natuurlijk dat je nog steeds kritisch moet blijven op de regering, maar wel op een redelijke manier.
off topicHet kabinet probeert nu een groep aan te pakken die over weinig kapitaal beschikt. Ik ben het mee eens dat er efficienter opgetreden moet worden met studiekeus, laat niet weg dat een ieder uniek is. Ikzelf ben een voorstander van een beter begeleidingstraject vanaf de middelbare. Imo kunnen daar 'winsten' geboekt worden. Een stuk beter dat een zogenaamde boete in het leven roepen die er voor moet zorgen dat er wordt bezuinigd...

Daarnaast hebben we ook nog een bank in ons bezit. Levert volgens mij ook een paar miljard op. Overigens is het totaal niet de tijd om te bezuinigen als overheid, en dan ook nog eens op de verkeerde zaken.

Enfin, das voor ieder natuurlijk anders. Persoonlijk vind ik het een faalkabinet, een kabinet voor de relatief rijkere bevolkingsgroepen. Aangezien het nogal off topic is, lijkt het me beter dit topic te gebruiken: VVD: diefstal is oké! voor verdere discussie.
  maandag 14 februari 2011 @ 10:36:30 #44
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92758814
gewoon allemaal massaal uitschrijven.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 14 februari 2011 @ 12:39:48 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92763540
Volgens mij gelden voor studeren in het buitenland gewoon dezelfde regels hoor. Tenzij je daar staatsburgerschap aanvraagt.
pi_92763732
quote:
Hoeveel betaal je?
Per studiejaar betaal je maar één maal de extra ¤ 3000, ongeacht het aantal opleidingen wat je volgt. Dit is het verhoogde wettelijk tarief.
Indien je je in de loop van het jaar weer helemaal uitschrijft krijg je restitutie van het basiscollegegeld en de toeslag van ¤ 3000 naar rato van het aantal maanden wat je nog niet hebt gebruikt. Deze restitutie krijg je niet bij uitschrijving na 1 juni.
De 1 februari-regel geldt dus toch nog wel :)
pi_92764015
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:44 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

De 1 februari-regel geldt dus toch nog wel :)
Dat is een lastige want hier (punt 9 even aanklikken) staat dat dat telt als één jaar. Dag uitloopjaar :W :')
pi_92770351
Er is een ding wat me nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb 4 jaar ingeschreven gestaan voor een HBO-opleiding, geen diploma gehaald (dat is een lang verhaal) en sta nu 2 jaar ingeschreven voor een WO opleiding. Ik ben nu halverwege mijn bachelor, maar ik kan dus never nooit dit jaar afstuderen. Ben ik dan sowieso zwaar de klos nu?
Aids.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:09:07 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92772337
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:24 schreef Mss het volgende:
Er is een ding wat me nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb 4 jaar ingeschreven gestaan voor een HBO-opleiding, geen diploma gehaald (dat is een lang verhaal) en sta nu 2 jaar ingeschreven voor een WO opleiding. Ik ben nu halverwege mijn bachelor, maar ik kan dus never nooit dit jaar afstuderen. Ben ik dan sowieso zwaar de klos nu?
Ja. welkom bij de club. 8-)
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92772852
Is mss niet helemaal on topic, maar wat gaan jullie nu allemaal stemmen bij die statenverkiezingen? Ik hoef echt niet precies de partij te weten, maar ik vraag me wel af of bv groenlinks, d66 en SP nu meer stemmen gaan krijgen omdat zij tegen deze bezuinigingen zijn. Just curious ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')