Het is wel zaak om niet van ieder stukje grond een natuurgebied te willen maken, door er wilde hekgeiten op te douwen of het onder water te zettenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor mij is natuur ook niet meer dan die groene strepen aan de andere kant van mijn zijruit en zeehondjes knuppelen lijkt mij een prima invulling van een actief weekendje outdoor, maar beschermen biodiversiteit lijkt mij wel belangrijk, alleen al omdat je het niet meer terugkrijgt als je het een keer stuk hebt gemaakt. Sowieso vind ik dat je geen dingen stuk mag maken die niet van jou zijn, en de natuur in Nederland is niet van deze generatie alleen.
quote:wo 23 feb 2011, 16:39
Bleker schrapt gebiedjes voor Natura2000
DINKELLAND - Staatssecretaris Henk Bleker (Natuur) gaat de confrontatie aan met de Europese Commissie over het Europese natuurnetwerk Natura2000. Bleker zei woensdag in Dinkelland dat hij vier kleine gebieden in Gelderland, Twente en Utrecht van de lijst wil halen. Ook zet hij een streep door geplande ontpoldering van Zuidoord en Zuiderdiep-Oost in Zuid-Holland.
Bleker schrapt gebiedjes die volgens hem geen grote natuurwaarde hebben en daardoor niet noodzakelijkerwijs beschermd hoeven te worden. „We voeren geen dingen uit die de boel op slot zetten”, aldus de bewindsman
Daar wordt geen geld mee bespaard. Vergeet dat maar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat nu weer terug wordt verkocht aan een boer en het geld dat bespaard word gaat in de staatsschuld
Door het weer terug aan de boer te verkopen kan het weer productief worden , er is een groot voedseltekort in de wereld en de graanprijzen zijn verdubbeld en of het dan de oorspronkelijke prijs opbrengt is eigenlijk niet zo belangrijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar wordt geen geld mee bespaard. Vergeet dat maar.
Jij wilt dus gewoon koste wat kost de natuurplannen stoppen, zelfs al kost dat geld in plaats van dat het geld oplevert.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
Ni
[..]
Door het weer terug aan de boer te verkopen kan het weer productief worden , er is een groot voedseltekort in de wereld en de graanprijzen zijn verdubbeld en of het dan de oorspronkelijke prijs opbrengt is eigenlijk niet zo belangrijk
Als je stopt met een investering, kost die investering je geen geld meer. Als je wel doorgaat, kost die investering geld. Of is dat te simpel gedacht?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij wilt dus gewoon koste wat kost de natuurplannen stoppen, zelfs al kost dat geld in plaats van dat het geld oplevert.
Ja, dat is te simpel gedacht. Als je stopt met de investering, gaan de kwaliteit van het landschap en de recreatieve waarde ervan achteruit (bron). Niet alleen heb je dan dus jarenlang vergeefs geld gestopt in een project dat niet afgemaakt zal worden, ook lopen je inkomsten terug omdat de kwaliteit en recreatieve waarde van het land achteruit gaan. Stoppen met de EHS komt dus neer op kapitaalvernietiging.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:41 schreef twaalf het volgende:
[..]
Als je stopt met een investering, kost die investering je geen geld meer. Als je wel doorgaat, kost die investering geld. Of is dat te simpel gedacht?
Welke inkomsten heeft de overheid nu dan van die natuurgebieden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, dat is te simpel gedacht. Als je stopt met de investering, gaan de kwaliteit van het landschap en de recreatieve waarde ervan achteruit (bron). Niet alleen heb je dan dus jarenlang vergeefs geld gestopt in een project dat niet afgemaakt zal worden, ook lopen je inkomsten terug omdat de kwaliteit en recreatieve waarde van het land achteruit gaan. Stoppen met de EHS komt dus neer op kapitaalvernietiging.
Toerismequote:Op woensdag 23 februari 2011 20:50 schreef twaalf het volgende:
[..]
Welke inkomsten heeft de overheid nu dan van die natuurgebieden?
maar het land weer kunnen gebruiken als voedselproducent is een groot voordeel, er is een groot tekort aan graan en aardappelen in de wereldquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, dat is te simpel gedacht. Als je stopt met de investering, gaan de kwaliteit van het landschap en de recreatieve waarde ervan achteruit (bron). Niet alleen heb je dan dus jarenlang vergeefs geld gestopt in een project dat niet afgemaakt zal worden, ook lopen je inkomsten terug omdat de kwaliteit en recreatieve waarde van het land achteruit gaan. Stoppen met de EHS komt dus neer op kapitaalvernietiging.
Ik weet niet wat een toerist besteed, moet je je lokale VVV bellen. Hier is ontzettend veel natuur en in de zomer stikt het hier dan ook van de dagjes mensen en gezinnen op mini campings die komen recreëren.quote:
Als het toerisme in die natuurgebieden meer oplevert dan het kost, kun je het geheel dus prima uitbesteden aan het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een toerist besteed, moet je je lokale VVV bellen. Hier is ontzettend veel natuur en in de zomer stikt het hier dan ook van de dagjes mensen en gezinnen op mini campings die komen recreëren.
Nee het bedrijfsleven streeft naar zoveel mogelijk winst en zo min mogelijk kosten, wat de condities van de natuurgebieden aan gaat tasten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef twaalf het volgende:
[..]
Als het toerisme in die natuurgebieden meer oplevert dan het kost, kun je het geheel dus prima uitbesteden aan het bedrijfsleven.
Ik concludeer dat de natuurgebieden dus wel meer kosten dan ze opleveren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee het bedrijfsleven streeft naar zoveel mogelijk winst en zo min mogelijk kosten, wat de condities van de natuurgebieden aan gaat tasten.
en gaan die hier naar kijkenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een toerist besteed, moet je je lokale VVV bellen. Hier is ontzettend veel natuur en in de zomer stikt het hier dan ook van de dagjes mensen en gezinnen op mini campings die komen recreëren.
Dit komt omdat de beesten in een afgesloten gebied zitten. Verbinding met andere natuurgebieden is nodig. Bedankt voor het aandragen van een argument.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en gaan die hier naar kijken
http://www.oostvaardersplassen-sterfte.nl/
1) Wie zegt dat je daarmee het financiële verlies compenseert?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar het land weer kunnen gebruiken als voedselproducent is een groot voordeel, er is een groot tekort aan graan en aardappelen in de wereld
In principe ben ik een tegenstander van privatisering, maar dit voorstel van je is nog altijd beter dan het huidige kabinetsbeleid (EHS in zijn geheel schrappen).quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef twaalf het volgende:
[..]
Als het toerisme in die natuurgebieden meer oplevert dan het kost, kun je het geheel dus prima uitbesteden aan het bedrijfsleven.
Nee, dat staat er niet, en ik meen dat het bedrijfsleven al profiteert van de natuurgebieden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:01 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ik concludeer dat de natuurgebieden dus wel meer kosten dan ze opleveren.
Biodiversiteit mag wat kosten. Echter kan het wel degelijk extra toerisme en dergelijke opleveren en daardoor kan het weer voor een deel worden terugverdient.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:01 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ik concludeer dat de natuurgebieden dus wel meer kosten dan ze opleveren.
Hmm, hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat die beesten kunnen overleven? Door verbindingen te maken met andere natuurgebieden misschien, zodat ze daar voedsel en leefruimte kunnen vinden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu wilde men nog 700.000 hectare kopen met veranderingen (vernietiging van goede grond) zou het totaal een kleine miljard euro nog kosten, inclusief de aankoop van die beestenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
2) Om hoeveel landbouwgrond denk jij in hemelsnaam dat het gaat, als je de illusie hebt dat je met het schrappen van de EHS het wereldvoedselprobleem kunt oplossen?
Verbinden van natuurgebieden en de mensen die dood hout willen hebben voor de kachel of zo hun gang laten gaan en het dode hout mee laten nemen, dit zorgt voor minder ziektes in de natuurgebieden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, dat vroeg ik niet. Welke omvang denk jij dat het wereldvoedselprobleem heeft, en denk je werkelijk dat die hectares van het Nederlandse EHS een substantiële bijdrage kunnen leveren aan het oplossen ervan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu wilde men nog 700.000 hectare kopen met veranderingen (vernietiging van goede grond) zou het totaal een kleine miljard euro nog kosten, inclusief de aankoop van die beesten
Als die konikpaarden naar Duitsland kunnen en ook richting Polen dan worden ze gevangen en geslachtquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Hmm, hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat die beesten kunnen overleven? Door verbindingen te maken met andere natuurgebieden misschien, zodat ze daar voedsel en leefruimte kunnen vinden?
edit: kijk eens, dat zei Zeeland ook al. GMTA.
In de Flevo groeien geen bollen, alleen suikerbieten en aardappelsquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wat garandeert ons trouwens dat het land daadwerkelijk gebruikt gaat worden voor voedsel en niet voor bijvoorbeeld bollenteelt? Zoals hierboven reeds werd opgemerkt zullen commerciële bedrijven vooral uit winstoogpunt handelen en een tulp is net even wat meer waard dan een aardappel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |