abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92685269
Voor GroenLinks is natuur en milieu van groot belang en terecht. Het belang dat GroenLinks hecht aan natuur en milieu is ook terug te vinden in het partijprogramma. Ik mis echter het vuur bij GroenLinks voor natuur en milieu.

Juist nu met de rampzalige en onverantwoorde bezuinigingen op natuurbeleid van het kabinet Rutte verwacht ik keiharde actie en inzet van GroenLinks. Maar GroenLinks komt vooral in het nieuws als het om Afghanistan of om hun visie op immigratie- en integratiebeleid gaat of om Wilders, Hun standpunt over de politiemissie naar Afghanistan kost waarschijnlijk zetels. Ik vind dat GroenLinks zich veel sterker en duidelijker moet profileren als groene partij.

Het kabinet Rutte gaat 40 procent bezuinigen op natuurbeleid, dat toegejuicht door (vaak rechtse) mensen die toch al vinden, zonder enige kennis van zaken, dat er 'geen natuur is in Nederland'. De Ecologische Hoofdstructuur waar jarenlang aan gewerkt is door deskundigen wordt voor een belangrijk gedeelte geschrapt. Deze Ecologische Hoofdstructuur is van het grootste belang om te zorgen dat de biodiversiteit in Nederland die al heel erg hard achteruit gegaan is, niet nog verder achter uit gaat. Zo ongeveer alle natuurbeschermingsorganisaties maken zich hier sterk voor. Pieter van Vollenhove noemde zelfs de overheid onbetrouwbaar als het om de bezuinigingen van Rutte op natuurbeleid gaat.

GroenLinks bewijs je bestaansrecht en laat het kabinet Rutte niet wegkomen met zijn kortzichtige en asociale natuurbeleid.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 12 februari 2011 @ 17:54:01 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92685492
Volgens mij gaat het in Nederland vrij goed met de natuur. Veel diersoorten keren de laatste tijd terug naar Nederland.
Maar die felheid over het milieu is bij GL een beetje weg lijkt het.
pi_92685538
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij gaat het in Nederland vrij goed met de natuur. Veel diersoorten keren de laatste tijd terug naar Nederland.
Maar die felheid over het milieu is een beetje weg lijkt het.
Wij waren op de goede weg, maar dankzij het kabinet Rutte niet meer. Die felheid is nu keihard nodig.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:06:04 #4
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92687788
Eens. Duurzaamheid moet weer op de agenda. ^O^
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92707635
De harde kern van natuurbeschermers zit tegenwoordig bij de PvdD lijkt mij
  zondag 13 februari 2011 @ 07:54:27 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92707645
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 07:45 schreef Vhiper het volgende:
De harde kern van natuurbeschermers zit tegenwoordig bij de PvdD lijkt mij
inderdaad, Groen Links is een partij van watermeloenen geworden...groen van buiten, rood van binnen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_92709719
quote:
Dat zal de komende tijd bergafwaarts gaan, aangezien het kabinet-Rutte de stekker uit natuurprojecten heeft getrokken. In het regeerakkoord staat vrijwel letterlijk dat het kabinet gaat proberen om het absoluut minimale aan natuurbeleid te doen wat nog toegelaten is binnen Europese regels. Helaas is de Europese milieu- en natuurwetgeving niet zo streng dus het gaat de verkeerde kant op. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat er niet verder gegaan zal worden met de aanleg van de ecologische hoofdstructuur.
quote:
Klopt. Soms komt een kabinet naar buiten met een voor natuur en/of milieu desastreus plan, zoals de aanleg van een snelweg door een natuurgebied of de bouw van een kolencentrale, en dan speur ik tevergeefs kranten en websites af naar een reactie van GroenLinks.
Een groene partij zou er bovenop moeten zitten, die zou meteen een persbericht uitsturen dat het schandalige plannen zijn en Kamervragen aankondigen. Bij GroenLinks blijft het echter oorverdovend stil...
pi_92710470
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:49 schreef rutger05 het volgende:Voor GroenLinks is natuur en milieu van groot belang en terecht. Het belang dat GroenLinks hecht aan natuur en milieu is ook terug te vinden in het partijprogramma. Ik mis echter het vuur bij GroenLinks voor natuur en milieu.

Juist nu met de rampzalige en onverantwoorde bezuinigingen [vaag, argumentatie?] op natuurbeleid van het kabinet Rutte verwacht ik keiharde actie en inzet [vaag, wat voor acties/inzet?] van GroenLinks. Maar GroenLinks komt vooral in het nieuws als het om Afghanistan of om hun visie op immigratie- en integratiebeleid gaat of om Wilders, Hun standpunt over de politiemissie naar Afghanistan kost waarschijnlijk zetels. Ik vind dat GroenLinks zich veel sterker en duidelijker moet profileren als groene partij.

Het kabinet Rutte gaat 40 procent bezuinigen op natuurbeleid, dat toegejuicht door (vaak rechtse) mensen die toch al vinden, zonder enige kennis van zaken[generalisatie], dat er 'geen natuur is in Nederland'[generalisatie, onderbouwing?]. De Ecologische Hoofdstructuur waar jarenlang aan gewerkt is door deskundigen wordt voor een belangrijk gedeelte geschrapt[bron?]. Deze Ecologische Hoofdstructuur is van het grootste belang om te zorgen dat de biodiversiteit in Nederland die al heel erg hard achteruit gegaan is, niet nog verder achter uit gaat.[bron?] Zo ongeveer alle natuurbeschermingsorganisaties[partijdige bron] maken zich hier sterk voor. Pieter van Vollenhove noemde zelfs de overheid onbetrouwbaar[oke, dus?] als het om de bezuinigingen van Rutte op natuurbeleid gaat.

GroenLinks bewijs je bestaansrecht en laat het kabinet Rutte niet wegkomen met zijn kortzichtige[onderbouwing?] en asociale[onderbouwing?] natuurbeleid.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92710484
Had je ook nog argumenten of wilde je deze mening even met ons delen?
  zondag 13 februari 2011 @ 11:42:35 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92710487
Niet om het een of ander TS

Maar wat kan GL met zn 10 zetels in de oppositie doen?
pi_92711777
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:41 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Gaan we schoolmeestertje spelen? Reageer liever inhoudelijk in plaats van de wijsneus uit te hangen.
pi_92711877
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:42 schreef Hexagon het volgende:

We hebben een gedoogkabinet. 10 zetels is best veel onderhandelingsruimte. Steun voor punt A in ruil voor punt B.
Heck - de SGP weet het kabinetsbeleid te beïnvloeden met hun miezerige 2 zetels.
  zondag 13 februari 2011 @ 12:28:41 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92711958
quote:
3s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

We hebben een gedoogkabinet. 10 zetels is best veel onderhandelingsruimte. Steun voor punt A in ruil voor punt B.
Heck - de SGP weet het kabinetsbeleid te beïnvloeden met hun miezerige 2 zetels.
Tja ik denk dat dat met de proleten mentaliteit van dit kabinet plus de PVV een beetje water naar de zee dragen is
pi_92712383
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja ik denk dat dat met de proleten mentaliteit van dit kabinet plus de PVV een beetje water naar de zee dragen is
Inderdaad. Ze hebben nu wat krediet door de Kunduz missie te steunen maar het is maar de vraag of ze dat nog ergens te gelde kunnen maken. Het is echt een kabinet dat voor alles staat waar GL niet voor staat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92713274
quote:
15s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Gaan we schoolmeestertje spelen? Reageer liever inhoudelijk in plaats van de wijsneus uit te hangen.
Er valt niet veel te reageren op TS' dagboekje. Ik vind kabinet Rutte is asociaal en gemeeheen tegen de natuur :'( Kom ons redden GL!
pi_92714289
Maar het is toch een bekend fenomeen? Een partij doet wel vaker precies het tegenovergestelde van wat de naam zegt.
Zo hebben we de partij voor vrijheid en diversiteit, zo ongeveer heette die toch? Alsof ontucht met kinderen ook maar iets met seksuele vrijheid te maken heeft.
De Partij Voor de Vrijheid? Ze doen niet anders dan andermans vrijheden beperken.
De Vrije Volks Democratie? Ja, leuk als je geld hebt, anders word je geëxploiteerd om de rijken nog rijker te maken.
Christelijk Democratisch Appel? Nou veel christelijks zag ik niet terug in die normen en waarden.. En Democratisch? Onder het bewind van Bakellende hebben we een europese grondwet door de strot gedouwd gekregen die weggestemd was na een oneerlijke campagne. Hoe durven zij het woord democratie nog te gebruiken in hun naam?
Partij voor de dieren: Mooie Marianne houdt er katten op na. Het is bekend dat katten niet vegetarisch eten. Er worden hele veestapels in leven gehouden om de 6 miljoen katten in NL in leven te houden. Wie wordt lijsttrekker straks? Katinka Simonse?

Die redenering volgend, wil ik niet eens weten wat Groenlinks in de praktijk is..
  zondag 13 februari 2011 @ 13:57:45 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92715427
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar het is toch een bekend fenomeen? Een partij doet wel vaker precies het tegenovergestelde van wat de naam zegt.
Zo hebben we de partij voor vrijheid en diversiteit, zo ongeveer heette die toch? Alsof ontucht met kinderen ook maar iets met seksuele vrijheid te maken heeft.
De Partij Voor de Vrijheid? Ze doen niet anders dan andermans vrijheden beperken.
De Vrije Volks Democratie? Ja, leuk als je geld hebt, anders word je geëxploiteerd om de rijken nog rijker te maken.
Christelijk Democratisch Appel? Nou veel christelijks zag ik niet terug in die normen en waarden.. En Democratisch? Onder het bewind van Bakellende hebben we een europese grondwet door de strot gedouwd gekregen die weggestemd was na een oneerlijke campagne. Hoe durven zij het woord democratie nog te gebruiken in hun naam?
Partij voor de dieren: Mooie Marianne houdt er katten op na. Het is bekend dat katten niet vegetarisch eten. Er worden hele veestapels in leven gehouden om de 6 miljoen katten in NL in leven te houden. Wie wordt lijsttrekker straks? Katinka Simonse?

Die redenering volgend, wil ik niet eens weten wat Groenlinks in de praktijk is..
Nou Groenlinks heeft nooit regeringsmacht gehad dus je kunt ze net verwijten tegenovergestelde dingen gedaan te hebben
pi_92722319
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:41 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Vage reactie. Als je zelf geen kennis of voorstellingsvermogen hebt dan kan je beter niet op het onderwerp reageren. :)
pi_92722401
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:01 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Er valt niet veel te reageren op TS' dagboekje. Ik vind kabinet Rutte is asociaal en gemeeheen tegen de natuur :'( Kom ons redden GL!
Baggeren doe je maar ergens anders. Aan dat kinderachtige gedoe heb ik geen enkele behoefte. :)
pi_92722590
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:01 schreef Cerbie het volgende:

[..]

TS' stelling en vraag zijn duidelijk genoeg. Dit is geen scriptie met bronvermelding, dit is een forumtopic.
pi_92722998
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:42 schreef Hexagon het volgende:

Een sterk ander geluid laten horen en onophoudelijk aandacht vragen voor onderwerpen waarvoor deze partij staat en daarbij samenwerken met andere partijen.
pi_92726767
quote:
15s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

TS' stelling en vraag zijn duidelijk genoeg. Dit is geen scriptie met bronvermelding, dit is een forumtopic.
TS' vraag en stelling zijn geschikter voor een weblog. Of een groengekkies forum vol mensen die toch al overtuigd zijn dat dit kabinet een geschenk van de duivel is.

Als je wat wil bediscussiëren dan kom je maar met argumenten in plaats van wat krachttermen als asociaal! en kortzichtig! GL moet meer voor natuur opkomen. Waarom? Doen ze dat niet? Wat gaat er fout met het huidige beleid?
pi_92727254
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:14 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of een groengekkies forum vol mensen die toch al overtuigd zijn dat dit kabinet een geschenk van de duivel is.
Sorry, het was in de uitverkoop...

Maar Groen Links is tactisch idd niet helemaal slim bezig. De plannen voor energiecentrales en snelwegen tegenhouden gaat ze nooit lukken; maar dierenwelzijn zouden ze via de PVV best wat verder uit kunnen melken.
pi_92731048
quote:
GL wil graag regeren, ze willen het dus hebben over serieuze economische en politieke thema's en niet afgeschilderd worden als pacifistische milieuhippies. Ook heeft de PvdD het dierendeel hiervan overgenomen, dus aan die kant zijn minder zetels te halen.
pi_92731561
quote:
3s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Het zit juist muurvast. Dat gedoogakkoord is een van de langste akkoorden in de Nederlandse politieke geschiedenis en de gedoogpartijen houden elkaar ermee in de houdgreep. Zelfs onderwerpen die niet in het document staan (ontslagrecht o.a.) heerst een taboe op, omdat die "uitonderhandeld" zijn. GL heeft dus weinig te vertellen, tenzij het gaat om beleid dat de regering graag wil doorvoeren, maar waar de PVV niet aan wil meewerken. Zo kan GL dus Afghanistan aan een meerderheid helpen, maar ze krijgen er niks voor terug.
pi_92733843
quote:

[..]

TS' vraag en stelling zijn geschikter voor een weblog. Of een groengekkies forum vol mensen die toch al overtuigd zijn dat dit kabinet een geschenk van de duivel is.

Als je wat wil bediscussiëren dan kom je maar met argumenten in plaats van wat krachttermen als asociaal! en kortzichtig! GL moet meer voor natuur opkomen. Waarom? Doen ze dat niet? Wat gaat er fout met het huidige beleid?
Ik ga je echt niet alles voorkauwen, omdat jij dat zo graag wil. Verder ben ik er nu wel klaar mee. :)
pi_92868179
quote:

Wat gaat er fout met het huidige beleid?
Alsjeblieft: http://nos.nl/artikel/219(...)n-buiten-bereik.html
pi_92902335
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:14 schreef Cerbie het volgende:Wat gaat er fout met het huidige beleid?
Er is nauwelijks sprake van een 'huidig beleid'. Dit kabinet heeft zich zelfs expliciet voorgenomen om actief op zoek te gaan naar mazen in de bestaande Europese milieuregels. Om zo ongestraft maximaal te kunnen vervuilen. |:(
pi_93015887
Ze doen in elk geval mee aan de acties tegen het afbreken van het natuurlijkbeleid

quote:
'Bezuinigen op natuur knap kortzichtig'
Uitgegeven: 19 februari 2011 15:47
Laatst gewijzigd: 19 februari 2011 15:47
DEN HAAG - Bezuinigen op natuur is knap kortzichtig, vindt GroenLinks. De partij doet zaterdag met Kamerleden en kandidaten op de lijst voor de Provinciale Statenverkiezingen mee aan de manifestatie Hart voor Natuur tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.

Volgens Jolande Sap, fractieleidster van Tweede Kamerfractie, is de actie nodig omdat het kabinet drastisch snoeit in het groen.
Natuur kost geld, maar het is niet alleen een kostenpost, want het levert ook enorm veel op. En er wordt geld mee verdiend in de recreatieve sector, stelt ze: op en rond de Veluwe alleen al 1,7 miljard euro omzet per jaar en 35.000 banen.

PvdA en D66 willen de gebieden in het natuurnetwerk van de Ecologische Hoofdstructuur (EHS) bij wet gaan beschermen.
De Tweede Kamerleden Lutz Jacobi (PvdA), Stientje van Veldhoven (D66) en Rik Grashoff (GroenLinks) hebben hun voorlopige voorstel hiervoor gepresenteerd tijdens de actiedag Hart voor Natuur.
EHS
De Kamerleden vinden dat de provincies moeten kunnen besluiten welke natuurgebieden gaan behoren tot de EHS, die in totaal 700.000 hectare groot moet worden.
Staatssecretaris Henk Bleker (Natuur) streeft vanwege de bezuinigingen juist naar een kleinere, compacte EHS van ongeveer 600.000 hectare.
Verbindingen
Bleker wil bijvoorbeeld geen geld meer steken in het realiseren van verbindingen tussen de verschillende natuurgebieden, Van Veldhoven en Jacobi wel.
Zij houden onder meer vast aan de komst van het Oostvaarderswold, de verbindingszone die volgens eerdere plannen de Oostvaardersplassen moest verbinden met de Veluwe.
Vogelvrij
D66 en PvdA geven aan dat ze willen voorkomen dat de natuur ''vogelvrij'' wordt verklaard. Beschermen van de natuur is de verantwoordelijkheid van de overheid, vinden ze.
''Het kabinet schrapt grote stukken natuur. Wij gaan dat tegen door de basisnatuur in zijn geheel te beschermen. Natuur is belangrijk voor de gezondheid, waterveiligheid, economie en recreatie. En we moeten de wereld beter achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen'', aldus Jacobi.
Natuurliefhebbers kunnen meedenken over en meewerken aan verdere uitwerking van dit natuurbeschermingsplan.

nu.nl
pi_93016381
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:23 schreef du_ke het volgende:
Ze doen in elk geval mee aan de acties tegen het afbreken van het natuurlijkbeleid

[..]

Een zeer goede zaak, maar het had eerder en nog feller gemogen. Ook doorgaan na de provinciale verkiezingen met acties, zolang dit kabinet in zadel zit en blijft doorgaan met zijn asociale en kortzichtige bezuinigingen op natuurbeleid. Ik hoop nog veel van ze te horen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:58:06 #31
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93017110
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor natuurbehoud, en tegen veel van de kabinetsplannen, maar ik vind het juist lekker dat GL zich op wat bredere punten profileert op het moment. Ik ben dat eeuwige boomknuffelen wel beu en het is juist deze tendens die mij er toe bewoog bij de afgelopen verkiezingen GL te stemmen.
Ik zeg niet dat ik nooit op een groene partij zal stemmen, in tegendeel, maar er zijn belangrijkere dingen mijn inziens, en GL lijkt het met me eens te zijn, daar zij nu ook met die dingen bezig zijn.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:45:27 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93020397
quote:
Als je echte natuur wil dan moet je naar Oost-duitsland en Hongarije, Nederland heeft de beschikbare landbouwgrond hard nodig voor graan en suikerbieten, en ik vind dat grond niet in het bezit van de overheid hoort te zijn

700.000 ha grond opkopen om er hekgeiten op te jagen of onder water zetten, lijkt me erg dom, dat kost 100.000 per HA, de laatste 100.000 Ha kost nog eens 1 miljard euro

Ir Lely Leeghwater heeft ze niet voor niets drooggelegd

En laat die 1000.000.000 euro nu net nodig zijn voor politie in Afghanistan

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2011 18:59:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 22 februari 2011 @ 18:44:31 #33
323876 michaelmoore
pi_93162698
http://www.stopdegroeneleugen.nl/
http://www.eenvandaag.nl/(...)le_staten_flevoland_
quote:
Woede
De aanleg van een nieuwe strook natuur tussen de Oostvaardersplassen en Horsterwold bij Zeewolde zorgt voor hoogoplopende discussies in Flevoland.
Boeren moesten onder voorgaande kabinetten hun vruchtbare land noodgedwongen verkopen voor de aanleg van dit onderdeel van de Ecologische Hoofdstructuur.
Sinds het aantreden van het kabinet Rutte is er echter tot grote vreugde van de boeren een andere wind gaan waaien.
Staatssecretaris Bleker wil dat de aanleg van het zogenaamde Oostvaarderswold stopt. Dit leidt weer tot woede bij de provincie Flevoland en partijen zoals de PvdA.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93162983
quote:
Dat landbouw enerzijds en milieu en natuur anderzijds dikwijls botsen is niets nieuws. Een paar boze boeren zouden geen reden mogen zijn voor de vernietiging van een groot deel van het Nederlandse natuurbeleid. "Groene leugen", puh-lease zeg.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:35:10 #35
323876 michaelmoore
pi_93165051
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat landbouw enerzijds en milieu en natuur anderzijds dikwijls botsen is niets nieuws. Een paar boze boeren zouden geen reden mogen zijn voor de vernietiging van een groot deel van het Nederlandse natuurbeleid. "Groene leugen", puh-lease zeg.
die grond kost totaal 2 miljard en als er een doorloop naar Duitsland is dan gaan die beesten ook naar Duitsland en komen NOOIT meer terug
We venaggelen de beste grond van de wereld voor Poolse paarden die dan naar Duitsland trekken
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:39:29 #36
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93165242
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die grond kost totaal 2 miljard en als er een doorloop naar Duitsland is dan gaan die beesten ook naar Duitsland en komen NOOIT meer terug
We venaggelen de beste grond van de wereld voor Poolse paarden die dan naar Duitsland trekken
_O_ Wat een onmetelijke wijsheid!!

Het is geen éénrichtingsverkeer :')
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:52:15 #37
323876 michaelmoore
pi_93165876
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:39 schreef Zeeland het volgende:

[..]

_O_ Wat een onmetelijke wijsheid!!

Het is geen éénrichtingsverkeer :')
klopt, maar als ze eenmaal in dat hele grote Duitsland zijn kunne ze die smalle slurf nooit meer vinden en waarom zouden ze, ze hebben er niets extra te vinden
En weg zijn de beesies uit de oostvaarderplassen
Die Poolse paarden kunne zo terug naar Polen lopen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-02-2011 20:00:06 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:00:31 #38
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93166358
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, maar als ze eenmaal in dat hele grote Duitsland zijn kunne ze die smalle slurf nooit meer vinden en waarom zouden ze, ze hebben er niets extra te vinden
Die Poolse paarden kunne zo terug naar Polen lopen

[ afbeelding ]
Dit gaat nergens over.

Lees je in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_hoofdstructuur
En zoek ook eens op 'versnippering'
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:01:57 #39
323876 michaelmoore
pi_93166431
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:00 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dit gaat nergens over.

Lees je in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_hoofdstructuur
En zoek ook eens op 'versnippering'
ik zie wel dit
quote:
Een ecoduct bij Hattem is belangrijk voor de beweging van met name edelherten richting Duitsland en verder.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:07:34 #40
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93166703
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik zie wel dit

[..]

Weet je hoeveel edelherten er sterven in een gemiddelde winter in de Oostvaarderplassen? En dat komt door overpopulatie, daarom is verbinding van natuurgebieden nodig.
pi_93166948
quote:

[..]

Ja, post gewoon je stupide linkje nog een keer, daarmee ga je mensen vast overtuigen. :')

Overigens, Nederlandse cultuurgrond de beste grond van de wereld. :') O, dus daarom doen we aan natuurbescherming, omdat landbouwgrond de beste grond van de wereld is. :')
pi_93170548
quote:

[..]

Hey - was jij vandaag niet op tv ?
Of praat je graag mensen van tv letterlijk na ?
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:37:09 #43
323876 michaelmoore
pi_93209419
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hey - was jij vandaag niet op tv ?
Of praat je graag mensen van tv letterlijk na ?
ja ik verwijs toch ook naar een vandaag?
http://www.eenvandaag.nl/(...)le_staten_flevoland_
zinvolle uitzending vond ik het
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:05:54 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93210715
Wil je EHS? Waar ga je het geld vandaan halen? Sociale voorzieningen? Ontwikkelingshulp?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93211114
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil je EHS? Waar ga je het geld vandaan halen? Sociale voorzieningen? Ontwikkelingshulp?
Dat is ook wat simpel gesteld natuurlijk. Het gaat voor een groot deel om ontwikkelingen waarvoor de meeste grond al is aangekocht en die nu plots stil worden gelegd.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:28:48 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93211681
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is ook wat simpel gesteld natuurlijk. Het gaat voor een groot deel om ontwikkelingen waarvoor de meeste grond al is aangekocht en die nu plots stil worden gelegd.
Dat is geen antwoord op mijn vraag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93211823
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag
True. Maar de reactie "een groot deel is al aangekocht en betaald" is wel zeer relevant. NIET doorgaan met de EHS kost ook geld - al was het maar omdat de provincies met stukken land zitten die ze waarschijnlijk met verlies weer terug zouden moeten verkopen aan bijv. de boeren.

Dus ergens nog meer geld vandaan toveren moet sowieso...
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:35:28 #48
323876 michaelmoore
pi_93211967
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

en dat nu weer terug wordt verkocht aan een boer en het geld dat bespaard word gaat in de staatsschuld
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:37:12 #49
323876 michaelmoore
pi_93212048
quote:
3s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:32 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

True. Maar de reactie "een groot deel is al aangekocht en betaald" is wel zeer relevant. NIET doorgaan met de EHS kost ook geld - al was het maar omdat de provincies met stukken land zitten die ze waarschijnlijk met verlies weer terug zouden moeten verkopen aan bijv. de boeren.

Dus ergens nog meer geld vandaan toveren moet sowieso...
als het goed is aangekocht hoeft dat geen geld te kosten, er is altijd vraag naar grond , tenzij het te duur is gekocht.
Dat zou kunnen wijzen op fraude of voorwetenschap
pi_93214398
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:58 schreef Tanin het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor natuurbehoud, en tegen veel van de kabinetsplannen, maar ik vind het juist lekker dat GL zich op wat bredere punten profileert op het moment. Ik ben dat eeuwige boomknuffelen wel beu en het is juist deze tendens die mij er toe bewoog bij de afgelopen verkiezingen GL te stemmen.
Ik zeg niet dat ik nooit op een groene partij zal stemmen, in tegendeel, maar er zijn belangrijkere dingen mijn inziens, en GL lijkt het met me eens te zijn, daar zij nu ook met die dingen bezig zijn.
Voor mij is natuur ook niet meer dan die groene strepen aan de andere kant van mijn zijruit en zeehondjes knuppelen lijkt mij een prima invulling van een actief weekendje outdoor, maar beschermen biodiversiteit lijkt mij wel belangrijk, alleen al omdat je het niet meer terugkrijgt als je het een keer stuk hebt gemaakt. Sowieso vind ik dat je geen dingen stuk mag maken die niet van jou zijn, en de natuur in Nederland is niet van deze generatie alleen.

Het probleem lijkt mij juist dat in deze tijden van verdomming en het trots zijn daarop, alles wat een ietsiepietsie abstracter is dan 'ah lief aaien' in de verdrukking raakt tov de zaken die wel rechtstreeks op dat kinderlijke sentiment inspelen.

Daar komt nog bij dat er wel heel veel mensen zijn die wél rechtstreeks van natuur genieten, sterker nog, het heeft bewezen positieve gezondheidseffecten. De overheid legt verder toch ook wel geld neer ten bate van recreatie, of is recreatie alleen recreatie als er veel aan verdiend kan worden?

Bovendien is die EHS een idee van misschien al wel 25 jaar oud, daar zit al een heleboel werk in, daar zijn een heleboel partijen bij betrokken, daarin moet de overheid inderdaad betrouwbaar zijn. We kunnen niet bij elke verkiezingsuitslag waarin een richting 1 zeteltje meer heeft al dat soort langetermijnplannen omgooien. Dat is niet alleen kapitaalvernietiging, het is ook het ondergraven van het gezag van de overheid op lange termijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')