Wij waren op de goede weg, maar dankzij het kabinet Rutte niet meer. Die felheid is nu keihard nodig.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij gaat het in Nederland vrij goed met de natuur. Veel diersoorten keren de laatste tijd terug naar Nederland.
Maar die felheid over het milieu is een beetje weg lijkt het.
inderdaad, Groen Links is een partij van watermeloenen geworden...groen van buiten, rood van binnenquote:Op zondag 13 februari 2011 07:45 schreef Vhiper het volgende:
De harde kern van natuurbeschermers zit tegenwoordig bij de PvdD lijkt mij
Dat zal de komende tijd bergafwaarts gaan, aangezien het kabinet-Rutte de stekker uit natuurprojecten heeft getrokken. In het regeerakkoord staat vrijwel letterlijk dat het kabinet gaat proberen om het absoluut minimale aan natuurbeleid te doen wat nog toegelaten is binnen Europese regels. Helaas is de Europese milieu- en natuurwetgeving niet zo streng dus het gaat de verkeerde kant op. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat er niet verder gegaan zal worden met de aanleg van de ecologische hoofdstructuur.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij gaat het in Nederland vrij goed met de natuur. Veel diersoorten keren de laatste tijd terug naar Nederland.
Klopt. Soms komt een kabinet naar buiten met een voor natuur en/of milieu desastreus plan, zoals de aanleg van een snelweg door een natuurgebied of de bouw van een kolencentrale, en dan speur ik tevergeefs kranten en websites af naar een reactie van GroenLinks.quote:Maar die felheid over het milieu is bij GL een beetje weg lijkt het.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:49 schreef rutger05 het volgende:Voor GroenLinks is natuur en milieu van groot belang en terecht. Het belang dat GroenLinks hecht aan natuur en milieu is ook terug te vinden in het partijprogramma. Ik mis echter het vuur bij GroenLinks voor natuur en milieu.
Juist nu met de rampzalige en onverantwoorde bezuinigingen [vaag, argumentatie?] op natuurbeleid van het kabinet Rutte verwacht ik keiharde actie en inzet [vaag, wat voor acties/inzet?] van GroenLinks. Maar GroenLinks komt vooral in het nieuws als het om Afghanistan of om hun visie op immigratie- en integratiebeleid gaat of om Wilders, Hun standpunt over de politiemissie naar Afghanistan kost waarschijnlijk zetels. Ik vind dat GroenLinks zich veel sterker en duidelijker moet profileren als groene partij.
Het kabinet Rutte gaat 40 procent bezuinigen op natuurbeleid, dat toegejuicht door (vaak rechtse) mensen die toch al vinden, zonder enige kennis van zaken[generalisatie], dat er 'geen natuur is in Nederland'[generalisatie, onderbouwing?]. De Ecologische Hoofdstructuur waar jarenlang aan gewerkt is door deskundigen wordt voor een belangrijk gedeelte geschrapt[bron?]. Deze Ecologische Hoofdstructuur is van het grootste belang om te zorgen dat de biodiversiteit in Nederland die al heel erg hard achteruit gegaan is, niet nog verder achter uit gaat.[bron?] Zo ongeveer alle natuurbeschermingsorganisaties[partijdige bron] maken zich hier sterk voor. Pieter van Vollenhove noemde zelfs de overheid onbetrouwbaar[oke, dus?] als het om de bezuinigingen van Rutte op natuurbeleid gaat.
GroenLinks bewijs je bestaansrecht en laat het kabinet Rutte niet wegkomen met zijn kortzichtige[onderbouwing?] en asociale[onderbouwing?] natuurbeleid.
Gaan we schoolmeestertje spelen? Reageer liever inhoudelijk in plaats van de wijsneus uit te hangen.quote:
We hebben een gedoogkabinet. 10 zetels is best veel onderhandelingsruimte. Steun voor punt A in ruil voor punt B.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Niet om het een of ander TS
Maar wat kan GL met zn 10 zetels in de oppositie doen?
Tja ik denk dat dat met de proleten mentaliteit van dit kabinet plus de PVV een beetje water naar de zee dragen isquote:Op zondag 13 februari 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
We hebben een gedoogkabinet. 10 zetels is best veel onderhandelingsruimte. Steun voor punt A in ruil voor punt B.
Heck - de SGP weet het kabinetsbeleid te beïnvloeden met hun miezerige 2 zetels.
Inderdaad. Ze hebben nu wat krediet door de Kunduz missie te steunen maar het is maar de vraag of ze dat nog ergens te gelde kunnen maken. Het is echt een kabinet dat voor alles staat waar GL niet voor staat.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik denk dat dat met de proleten mentaliteit van dit kabinet plus de PVV een beetje water naar de zee dragen is
Er valt niet veel te reageren op TS' dagboekje. Ik vind kabinet Rutte is asociaal en gemeeheen tegen de natuurquote:Op zondag 13 februari 2011 12:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Gaan we schoolmeestertje spelen? Reageer liever inhoudelijk in plaats van de wijsneus uit te hangen.
Nou Groenlinks heeft nooit regeringsmacht gehad dus je kunt ze net verwijten tegenovergestelde dingen gedaan te hebbenquote:Op zondag 13 februari 2011 13:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar het is toch een bekend fenomeen? Een partij doet wel vaker precies het tegenovergestelde van wat de naam zegt.
Zo hebben we de partij voor vrijheid en diversiteit, zo ongeveer heette die toch? Alsof ontucht met kinderen ook maar iets met seksuele vrijheid te maken heeft.
De Partij Voor de Vrijheid? Ze doen niet anders dan andermans vrijheden beperken.
De Vrije Volks Democratie? Ja, leuk als je geld hebt, anders word je geëxploiteerd om de rijken nog rijker te maken.
Christelijk Democratisch Appel? Nou veel christelijks zag ik niet terug in die normen en waarden.. En Democratisch? Onder het bewind van Bakellende hebben we een europese grondwet door de strot gedouwd gekregen die weggestemd was na een oneerlijke campagne. Hoe durven zij het woord democratie nog te gebruiken in hun naam?
Partij voor de dieren: Mooie Marianne houdt er katten op na. Het is bekend dat katten niet vegetarisch eten. Er worden hele veestapels in leven gehouden om de 6 miljoen katten in NL in leven te houden. Wie wordt lijsttrekker straks? Katinka Simonse?
Die redenering volgend, wil ik niet eens weten wat Groenlinks in de praktijk is..
Vage reactie. Als je zelf geen kennis of voorstellingsvermogen hebt dan kan je beter niet op het onderwerp reageren.quote:
Baggeren doe je maar ergens anders. Aan dat kinderachtige gedoe heb ik geen enkele behoefte.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Er valt niet veel te reageren op TS' dagboekje. Ik vind kabinet Rutte is asociaal en gemeeheen tegen de natuurKom ons redden GL!
TS' stelling en vraag zijn duidelijk genoeg. Dit is geen scriptie met bronvermelding, dit is een forumtopic.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Er valt niet veel te reageren op TS' dagboekje. Ik vind kabinet Rutte is asociaal en gemeeheen tegen de natuurKom ons redden GL!
Een sterk ander geluid laten horen en onophoudelijk aandacht vragen voor onderwerpen waarvoor deze partij staat en daarbij samenwerken met andere partijen.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Niet om het een of ander TS
Maar wat kan GL met zn 10 zetels in de oppositie doen?
TS' vraag en stelling zijn geschikter voor een weblog. Of een groengekkies forum vol mensen die toch al overtuigd zijn dat dit kabinet een geschenk van de duivel is.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
TS' stelling en vraag zijn duidelijk genoeg. Dit is geen scriptie met bronvermelding, dit is een forumtopic.
Sorry, het was in de uitverkoop...quote:Op zondag 13 februari 2011 18:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Of een groengekkies forum vol mensen die toch al overtuigd zijn dat dit kabinet een geschenk van de duivel is.
GL wil graag regeren, ze willen het dus hebben over serieuze economische en politieke thema's en niet afgeschilderd worden als pacifistische milieuhippies. Ook heeft de PvdD het dierendeel hiervan overgenomen, dus aan die kant zijn minder zetels te halen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef BasEnAad het volgende:
Maar die felheid over het milieu is bij GL een beetje weg lijkt het.
Het zit juist muurvast. Dat gedoogakkoord is een van de langste akkoorden in de Nederlandse politieke geschiedenis en de gedoogpartijen houden elkaar ermee in de houdgreep. Zelfs onderwerpen die niet in het document staan (ontslagrecht o.a.) heerst een taboe op, omdat die "uitonderhandeld" zijn. GL heeft dus weinig te vertellen, tenzij het gaat om beleid dat de regering graag wil doorvoeren, maar waar de PVV niet aan wil meewerken. Zo kan GL dus Afghanistan aan een meerderheid helpen, maar ze krijgen er niks voor terug.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
We hebben een gedoogkabinet. 10 zetels is best veel onderhandelingsruimte. Steun voor punt A in ruil voor punt B.
Heck - de SGP weet het kabinetsbeleid te beïnvloeden met hun miezerige 2 zetels.
Ik ga je echt niet alles voorkauwen, omdat jij dat zo graag wil. Verder ben ik er nu wel klaar mee.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
TS' vraag en stelling zijn geschikter voor een weblog. Of een groengekkies forum vol mensen die toch al overtuigd zijn dat dit kabinet een geschenk van de duivel is.
Als je wat wil bediscussiëren dan kom je maar met argumenten in plaats van wat krachttermen als asociaal! en kortzichtig! GL moet meer voor natuur opkomen. Waarom? Doen ze dat niet? Wat gaat er fout met het huidige beleid?
Alsjeblieft: http://nos.nl/artikel/219(...)n-buiten-bereik.htmlquote:Op zondag 13 februari 2011 18:14 schreef Cerbie het volgende:
Wat gaat er fout met het huidige beleid?
Er is nauwelijks sprake van een 'huidig beleid'. Dit kabinet heeft zich zelfs expliciet voorgenomen om actief op zoek te gaan naar mazen in de bestaande Europese milieuregels. Om zo ongestraft maximaal te kunnen vervuilen.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:14 schreef Cerbie het volgende:Wat gaat er fout met het huidige beleid?
quote:'Bezuinigen op natuur knap kortzichtig'
Uitgegeven: 19 februari 2011 15:47
Laatst gewijzigd: 19 februari 2011 15:47
DEN HAAG - Bezuinigen op natuur is knap kortzichtig, vindt GroenLinks. De partij doet zaterdag met Kamerleden en kandidaten op de lijst voor de Provinciale Statenverkiezingen mee aan de manifestatie Hart voor Natuur tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.
Volgens Jolande Sap, fractieleidster van Tweede Kamerfractie, is de actie nodig omdat het kabinet drastisch snoeit in het groen.
Natuur kost geld, maar het is niet alleen een kostenpost, want het levert ook enorm veel op. En er wordt geld mee verdiend in de recreatieve sector, stelt ze: op en rond de Veluwe alleen al 1,7 miljard euro omzet per jaar en 35.000 banen.
PvdA en D66 willen de gebieden in het natuurnetwerk van de Ecologische Hoofdstructuur (EHS) bij wet gaan beschermen.
De Tweede Kamerleden Lutz Jacobi (PvdA), Stientje van Veldhoven (D66) en Rik Grashoff (GroenLinks) hebben hun voorlopige voorstel hiervoor gepresenteerd tijdens de actiedag Hart voor Natuur.
EHS
De Kamerleden vinden dat de provincies moeten kunnen besluiten welke natuurgebieden gaan behoren tot de EHS, die in totaal 700.000 hectare groot moet worden.
Staatssecretaris Henk Bleker (Natuur) streeft vanwege de bezuinigingen juist naar een kleinere, compacte EHS van ongeveer 600.000 hectare.
Verbindingen
Bleker wil bijvoorbeeld geen geld meer steken in het realiseren van verbindingen tussen de verschillende natuurgebieden, Van Veldhoven en Jacobi wel.
Zij houden onder meer vast aan de komst van het Oostvaarderswold, de verbindingszone die volgens eerdere plannen de Oostvaardersplassen moest verbinden met de Veluwe.
Vogelvrij
D66 en PvdA geven aan dat ze willen voorkomen dat de natuur ''vogelvrij'' wordt verklaard. Beschermen van de natuur is de verantwoordelijkheid van de overheid, vinden ze.
''Het kabinet schrapt grote stukken natuur. Wij gaan dat tegen door de basisnatuur in zijn geheel te beschermen. Natuur is belangrijk voor de gezondheid, waterveiligheid, economie en recreatie. En we moeten de wereld beter achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen'', aldus Jacobi.
Natuurliefhebbers kunnen meedenken over en meewerken aan verdere uitwerking van dit natuurbeschermingsplan.
nu.nl
Een zeer goede zaak, maar het had eerder en nog feller gemogen. Ook doorgaan na de provinciale verkiezingen met acties, zolang dit kabinet in zadel zit en blijft doorgaan met zijn asociale en kortzichtige bezuinigingen op natuurbeleid. Ik hoop nog veel van ze te horen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:23 schreef du_ke het volgende:
Ze doen in elk geval mee aan de acties tegen het afbreken van het natuurlijkbeleid
[..]
Als je echte natuur wil dan moet je naar Oost-duitsland en Hongarije, Nederland heeft de beschikbare landbouwgrond hard nodig voor graan en suikerbieten, en ik vind dat grond niet in het bezit van de overheid hoort te zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef BasEnAad het volgende:
Maar die felheid over het milieu is bij GL een beetje weg lijkt het.
quote:Woede
De aanleg van een nieuwe strook natuur tussen de Oostvaardersplassen en Horsterwold bij Zeewolde zorgt voor hoogoplopende discussies in Flevoland.
Boeren moesten onder voorgaande kabinetten hun vruchtbare land noodgedwongen verkopen voor de aanleg van dit onderdeel van de Ecologische Hoofdstructuur.
Sinds het aantreden van het kabinet Rutte is er echter tot grote vreugde van de boeren een andere wind gaan waaien.
Staatssecretaris Bleker wil dat de aanleg van het zogenaamde Oostvaarderswold stopt. Dit leidt weer tot woede bij de provincie Flevoland en partijen zoals de PvdA.
Dat landbouw enerzijds en milieu en natuur anderzijds dikwijls botsen is niets nieuws. Een paar boze boeren zouden geen reden mogen zijn voor de vernietiging van een groot deel van het Nederlandse natuurbeleid. "Groene leugen", puh-lease zeg.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.stopdegroeneleugen.nl/
http://www.eenvandaag.nl/(...)le_staten_flevoland_
[..]
die grond kost totaal 2 miljard en als er een doorloop naar Duitsland is dan gaan die beesten ook naar Duitsland en komen NOOIT meer terugquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat landbouw enerzijds en milieu en natuur anderzijds dikwijls botsen is niets nieuws. Een paar boze boeren zouden geen reden mogen zijn voor de vernietiging van een groot deel van het Nederlandse natuurbeleid. "Groene leugen", puh-lease zeg.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die grond kost totaal 2 miljard en als er een doorloop naar Duitsland is dan gaan die beesten ook naar Duitsland en komen NOOIT meer terug
We venaggelen de beste grond van de wereld voor Poolse paarden die dan naar Duitsland trekken
klopt, maar als ze eenmaal in dat hele grote Duitsland zijn kunne ze die smalle slurf nooit meer vinden en waarom zouden ze, ze hebben er niets extra te vindenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:39 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Wat een onmetelijke wijsheid!!
Het is geen éénrichtingsverkeer
Dit gaat nergens over.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, maar als ze eenmaal in dat hele grote Duitsland zijn kunne ze die smalle slurf nooit meer vinden en waarom zouden ze, ze hebben er niets extra te vinden
Die Poolse paarden kunne zo terug naar Polen lopen
[ afbeelding ]
ik zie wel ditquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:00 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dit gaat nergens over.
Lees je in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_hoofdstructuur
En zoek ook eens op 'versnippering'
quote:Een ecoduct bij Hattem is belangrijk voor de beweging van met name edelherten richting Duitsland en verder.
Weet je hoeveel edelherten er sterven in een gemiddelde winter in de Oostvaarderplassen? En dat komt door overpopulatie, daarom is verbinding van natuurgebieden nodig.quote:
Ja, post gewoon je stupide linkje nog een keer, daarmee ga je mensen vast overtuigen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die grond kost totaal 2 miljard en als er een doorloop naar Duitsland is dan gaan die beesten ook naar Duitsland en komen NOOIT meer terug
We venaggelen de beste grond van de wereld voor Poolse paarden die dan naar Duitsland trekken
Hey - was jij vandaag niet op tv ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik verwijs toch ook naar een vandaag?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hey - was jij vandaag niet op tv ?
Of praat je graag mensen van tv letterlijk na ?
Dat is ook wat simpel gesteld natuurlijk. Het gaat voor een groot deel om ontwikkelingen waarvoor de meeste grond al is aangekocht en die nu plots stil worden gelegd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil je EHS? Waar ga je het geld vandaan halen? Sociale voorzieningen? Ontwikkelingshulp?
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is ook wat simpel gesteld natuurlijk. Het gaat voor een groot deel om ontwikkelingen waarvoor de meeste grond al is aangekocht en die nu plots stil worden gelegd.
True. Maar de reactie "een groot deel is al aangekocht en betaald" is wel zeer relevant. NIET doorgaan met de EHS kost ook geld - al was het maar omdat de provincies met stukken land zitten die ze waarschijnlijk met verlies weer terug zouden moeten verkopen aan bijv. de boeren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
en dat nu weer terug wordt verkocht aan een boer en het geld dat bespaard word gaat in de staatsschuldquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is ook wat simpel gesteld natuurlijk. Het gaat voor een groot deel om ontwikkelingen waarvoor de meeste grond al is aangekocht en die nu plots stil worden gelegd.
als het goed is aangekocht hoeft dat geen geld te kosten, er is altijd vraag naar grond , tenzij het te duur is gekocht.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
True. Maar de reactie "een groot deel is al aangekocht en betaald" is wel zeer relevant. NIET doorgaan met de EHS kost ook geld - al was het maar omdat de provincies met stukken land zitten die ze waarschijnlijk met verlies weer terug zouden moeten verkopen aan bijv. de boeren.
Dus ergens nog meer geld vandaan toveren moet sowieso...
Voor mij is natuur ook niet meer dan die groene strepen aan de andere kant van mijn zijruit en zeehondjes knuppelen lijkt mij een prima invulling van een actief weekendje outdoor, maar beschermen biodiversiteit lijkt mij wel belangrijk, alleen al omdat je het niet meer terugkrijgt als je het een keer stuk hebt gemaakt. Sowieso vind ik dat je geen dingen stuk mag maken die niet van jou zijn, en de natuur in Nederland is niet van deze generatie alleen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:58 schreef Tanin het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor natuurbehoud, en tegen veel van de kabinetsplannen, maar ik vind het juist lekker dat GL zich op wat bredere punten profileert op het moment. Ik ben dat eeuwige boomknuffelen wel beu en het is juist deze tendens die mij er toe bewoog bij de afgelopen verkiezingen GL te stemmen.
Ik zeg niet dat ik nooit op een groene partij zal stemmen, in tegendeel, maar er zijn belangrijkere dingen mijn inziens, en GL lijkt het met me eens te zijn, daar zij nu ook met die dingen bezig zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |