quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:50 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als het programma van Mathijs van Nieuwkerk ''De wereld draait om Wilders" had geheten had ik niet raar opgekeken.
Dat zegt een hoop over de achterban, natuurlijk. Niveau: Kleuterschool.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:53 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat z'n achterban ervan vindt. En die achterban vindt het prachtig.
Die hebben net 30 jaar lang een soort Wilders gehad...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:43 schreef Injetta het volgende:
Er is trouwens een nieuw baantje voor Wilders.... Is hij meteen op de plek die hij voor ogen heeft. Absolute machthebber....
Een land dat straks snakt naar iemand die knopen doorhakt en orde op zaken gaat stellen en dat al meer dan 30 jaar gewend is aan flink beleid op het vlak van foute gedachten en harde aanpak...
![]()
De overeenkomt is ook dat beiden vanuit de VS werden betaald om Israël te dienen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die hebben net 30 jaar lang een soort Wilders gehad...
Dat is een mening. Een mening van een "linkse". En die mening mag je natuurlijk gewoon hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zegt een hoop over de achterban, natuurlijk. Niveau: Kleuterschool.
"Als je me geen snoepje geeft kom ik nooit meer bij je spelen, hoor!"
Jij ziet er wel wat in?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:58 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vind het wel een leuk cartoon, en ik ben rechts, wat nu?
Het is een cartoon, zoiets heet satire in dit geval, en ja ik kan eigenlijk wel een satirische connectie zien tussen kampen voor minder gewensten en deze cartoon.quote:
Dat is natuurlijk een slechte vergelijking.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zegt een hoop over de achterban, natuurlijk. Niveau: Kleuterschool.
"Als je me geen snoepje geeft kom ik nooit meer bij je spelen, hoor!"
Ach het is een grappige persiflage van het PVV voorstel, wanneer mensen daadwerkelijk denken dat dit 1 op 1 staat met het voorstel van de PVV is het wel schokkend, maar dat wijt ik eerder aan de individuele stupiditeit en niet zozeer aan een tekenaar.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:01 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het uitermate smakeloos. Veel smakelozer en ongepaster dan de kopvoddentax van Wilders.
Mensen moeten héél voorzichtig zijn met de Hitler/holocaust associatie!
If it walks like a chicken....quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:01 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het uitermate smakeloos. Veel smakelozer en ongepaster dan de kopvoddentax van Wilders.
Mensen moeten héél voorzichtig zijn met de Hitler/holocaust associatie!
Chargeren is ook vaak het doel van een cartoonistquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach het is een grappige persiflage van het PVV voorstel, wanneer mensen daadwerkelijk denken dat dit 1 op 1 staat met het voorstel van de PVV is het wel schokkend, maar dat wijt ik eerder aan de individuele stupiditeit en niet zozeer aan een tekenaar.
Kijk, dit is dan weer een voorbeeld van bovengenoemde stupiditeit, maar ook dat neem ik de cartoon niet kwalijk, dat is L_V z'n eigen kortzichtigheid.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
If it walks like a chicken....
Precies.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Chargeren is ook vaak het doel van een cartoonist
Juist.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach het is een grappige persiflage van het PVV voorstel, wanneer mensen daadwerkelijk denken dat dit 1 op 1 staat met het voorstel van de PVV is het wel schokkend, maar dat wijt ik eerder aan de individuele stupiditeit en niet zozeer aan een tekenaar.
Ik ben van mening dat je de Holocaust er even buiten moet laten. Dat is een schandvlek in de geschiedenis, waar veel mensen door getraumatiseerd zijn. Laten we dat onderwerp met voorzichtigheid behandelen en het respectvol bespreken. En anderen niet betichten van het feit dat ze hier een herhaling van zouden willen, of meegaan in het gedachtengoed van de nazi's.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je maakt geen misbruik van de holocaust. Dat moeten we niet willen, wie of wat het ook betreft.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Chargeren is ook vaak het doel van een cartoonist
Ach ik zag gister nog een artikel in de krant waarbij een "PVV-Stemmer" (kan er ook niks aan doen, zo werd hij/zij aangekaart) aanspraak deed op belediging als 2e-generatie oorlogsslachtoffer, en derhalve aangifte deed.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je de Holocaust er even buiten moet laten. Dat is een schandvlek in de geschiedenis, waar veel mensen door getraumatiseerd zijn. Laten we dat onderwerp met voorzichtigheid behandelen en het respectvol bespreken. En anderen niet betichten van het feit dat ze hier een herhaling van zouden willen, of meegaan in het gedachtengoed van de nazi's.
Zowel deze cartoon als die van mohammed kunnen kwetsend zijn. Feit is wel dat de holocaust waar gebeurd is. Dat kun je van dat sprookje niet zeggen natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je de Holocaust er even buiten moet laten. Dat is een schandvlek in de geschiedenis, waar veel mensen door getraumatiseerd zijn. Laten we dat onderwerp met voorzichtigheid behandelen en het respectvol bespreken. En anderen niet betichten van het feit dat ze hier een herhaling van zouden willen, of meegaan in het gedachtengoed van de nazi's.
Dit dus. Schoon naar, binnen heeft de overheid hun best gedaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:11 schreef DrDentz het volgende:
Wat is er mis mee dat die mensen zich eerst douchen voordat ze het tuigdorp betreden? Blijft het lekker schoon.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:11 schreef DrDentz het volgende:
Wat is er mis mee dat die mensen zich eerst douchen voordat ze het tuigdorp betreden? Blijft het lekker schoon.
Zo'n cartoon met de afbeelding van de profeet moet je ook respectvol behandelen. Maakt beide niet uit. Een beschaafd iemand zou dit type communicatie niet nodig hebben of vinden. En ik denk dat we beschaafd genoeg zijn om het ludieker of smaakvoller aan te pakken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:11 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zowel deze cartoon als die van mohammed kunnen kwetsend zijn. Feit is wel dat de holocaust waar gebeurd is. Dat kun je van dat sprookje niet zeggen natuurlijk.
Ach, mensen zijn tegenwoordig gewoon snel op hun teentjes getrapt. Het anonieme van internet haalt de drempel om te schelden ook naar beneden.
Dat bedoel ik ja.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:18 schreef Pedroso het volgende:
Blijkt wel weer dat de kinderen en pubers (zie 90% van reacties) weinig kennis en feeling hebben met de 2e Wereldoorlog en het systematisch uitroeien van de Joden in die WO.
Je hoeft geen Wilders fan te zijn (zoals ik) om dit een walgelijke cartoon te vinden. De Vara moet zich diep schamen om voor zoiets verantwoordelijk te zijn.
Ik heb juist heel veel met de tweede wereldoorlog. Zeker met de Jodenvervolging. Maar om dit nu meteen aan te halen bij een spotprent? Kom op zeg. Mensen moesten/moeten ook lachen om Charlie Chaplin als The Great Dictator.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:18 schreef Pedroso het volgende:
Blijkt wel weer dat de kinderen en pubers (zie 90% van reacties) weinig kennis en feeling hebben met de 2e Wereldoorlog en het systematisch uitroeien van de Joden in die WO.
Je hoeft geen Wilders fan te zijn (zoals ik) om dit een walgelijke cartoon te vinden. De Vara moet zich diep schamen om voor zoiets verantwoordelijk te zijn.
De vrijheid van meningsuiting is er dan ook niet voor cartoons die je lollig vindt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:20 schreef Oud_student het volgende:
De cartoon is op de persoon gespeeld, Wilders wordt met een nazi-kampbeul vergeleken.
De vergelijking is beledigend en niet conform de werkelijkheid, dus vervolgbaar.
Vind ik niet vergelijkbaar, spotten met Hitler (zoals Chaplin dit doet) is niets mis mee. Maar om Wilders af te schilderen als de nieuwe Hitler (wat het suggereert) gaat mij veel te ver.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb juist heel veel met de tweede wereldoorlog. Zeker met de Jodenvervolging. Maar om dit nu meteen aan te halen bij een spotprent? Kom op zeg. Mensen moesten/moeten ook lachen om Charlie Chaplin als The Great Dictator.
Inderdaad, zwaar verontwaardigd dat de Telegraaf zijn cartoons niet wou publiceren en dan dit gehuilquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Citaat Wilders, toen het om Nekschot ging:
"Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten."
En nu is ie boos....huilie huilie Geertje? Wat een sukkel.
Je haalt twee dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Citaat Wilders, toen het om Nekschot ging:
"Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten."
En nu is ie boos....huilie huilie Geertje? Wat een sukkel.
Hahaha, precies. Het heeft ook helemaal niets met links of rechts te maken als je het mij vraagt en Wilders mag van mij die cartoon walgelijk vinden, als'ie maar niet gaat zaniken dat het verboden moest worden of de maker vervolgd want dat zou ik heel onsportief vinden en neem ik hem nog mider serieus dan ik al deed.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:58 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vind het wel een leuk cartoon, en ik ben rechts, wat nu?
Ik haal helemaal niks door elkaar. De Grote Blonde leider heeft altijd op alles en iedereen commentaar en predikt de heilige vrijheid van meningsuiting, maar als anderen iets op hem (en zijn domme voorstellen) hebben aan te merken is meneertje verontwaardigd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:27 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar.
Daar doelt hij toch zelf op met zijn uitspraken. Hij doet het gewoon expres om zichzelf in een slachtofferrol te kunnen zetten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vind ik niet vergelijkbaar, spotten met Hitler (zoals Chaplin dit doet) is niets mis mee. Maar om Wilders af te schilderen als de nieuwe Hitler (wat het suggereert) gaat mij veel te ver.
Heb je die cartoons van Nekschot weleens gezien?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vind ik niet vergelijkbaar, spotten met Hitler (zoals Chaplin dit doet) is niets mis mee. Maar om Wilders af te schilderen als de nieuwe Hitler (wat het suggereert) gaat mij veel te ver.
Ik neem aan dat jij voor vrijheid van meningsuiting bent. Als ik jou op straat op grove wijze beledig dan mag jij je niet beledigd voelen zeg je eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Ik haal helemaal niks door elkaar. De Grote Blonde leider heeft altijd op alles en iedereen commentaar en predikt de heilige vrijheid van meningsuiting, maar als anderen iets op hem (en zijn domme voorstellen) hebben aan te merken is meneertje verontwaardigd.
Die gast is zo doorzichtig dat ik bijna medelijden heb met mensen die daar op stemmen.
Het is meer dat wanneer jij een hekel hebt aan honden en dat overal en altijd luidruchtig verkondingd en dan gaat flippen wanneer iemand een keer commentaar op katten heeft.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:38 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij voor vrijheid van meningsuiting bent. Als ik jou op straat op grove wijze beledig dan mag jij je niet beledigd voelen zeg je eigenlijk.
Ik vind bijvoorbeeld dat mensen een hekel aan honden mogen hebben, ik heb geen hekel aan honden. Of is dat ook doorzichtig?
Kindermisbruik....... Dat mag wel.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je die cartoons van Nekschot weleens gezien?
Dan koop je de bundel met het verzameld werk van die columnist toch lekker niet?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik had erger verwacht.quote:
Kan me voorstellen dat hij dat zo ziet, als zionist helemaal.quote:„walgelijke en ziekelijke vertoning”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |