Er zijn maar weinig mensen echt te dom, daar is het systeem namelijk voor ontworpen; de zwakste. Bijkomend nadeel is dus wanneer je wel iets slimmer bent, en dus op het niveau van een 'zwakbegaafde' moet werken. Op de basischool kun je die makkelijker aan het werk houden maar op een middelbare of hoger worden die vaak buiten gesloten..quote:Op maandag 21 februari 2011 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Deels, maar ook gewoon omdat er mensen niet slim genoeg zijn, of ze gewoon te lui zijn.
Oke, die verwarring was er bij mij dus ook. Feitelijk zeggen ze tegen mij dat ik niet in meer in Nederland mijn master mag doen volgend jaar, want dat kost me dus 4700 euro. En nu ik dit lees weet ik zeker dat ik in september hier vetrokken ben. Dus meneer Zijlstra: het spelletje 'hoe ik krijg hoger opgeleiden zo snel mogelijk het land uit' heeft u bij deze gewonnen. Ik hoef niks meer te maken te hebben met dit Nederlandse kutsysteem.quote:1) Hoeveel vertraging mag ik oplopen?
Studenten mogen in totaal één jaar vertraging oplopen tijdens hun bachelor- en masteropleiding. Aanvankelijk was er nog enige verwarring of ze misschien zowel in hun bacheloropleiding als in hun masteropleiding een jaar zouden mogen uitlopen. Maar dat feest gaat niet door.
Linkje? Volgens mij mag je in beide fasen een jaar uitlopen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oke, die verwarring was er bij mij dus ook. Feitelijk zeggen ze tegen mij dat ik niet in meer in Nederland mijn master mag doen volgend jaar, want dat kost me dus 4700 euro. En nu ik dit lees weet ik zeker dat ik in september hier vetrokken ben. Dus meneer Zijlstra: het spelletje 'hoe ik krijg hoger opgeleiden zo snel mogelijk het land uit' heeft u bij deze gewonnen. Ik hoef niks meer te maken te hebben met dit Nederlandse kutsysteem.
De meeste Luzac'ers die ik ken waren gewoon te bedonderd om te werken in 5VWO.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wel een beetje ja.
Een vriend van mij heeft er les gegeven en hij zei dat een gedeelte van de leerlingen heel gemotiveerd was, maar het andere -zeker zo grote gedeelte- waren gewoon luie apen die door hun pappie en mammie erop waren gezet omdat ze niet met een VMBO-diploma konden aankomen. Overigens gaf hij wel les in het Gooi, misschien geeft dat een wat vertekend beeld.
De OP! Ik zit hier nog steeds na te briezen gekkehuis.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:06 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Linkje? Volgens mij mag je in beide fasen een jaar uitlopen.
rustig, rustig..quote:Op maandag 21 februari 2011 22:07 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De OP! Ik zit hier nog steeds na te briezen gekkehuis.
Schrok wel even, heb in mijn master een reisje van 2/3 maand gepland.quote:Voltijd- èn deeltijdstudenten die zich met ingang van het komende studiejaar voor een vijfde maal inschrijven voor een opleiding in de bacherlorfase en nog geen bachelor hebben afgerond, betalen een toeslag op het collegegeld van ¤ 3000. Deze toeslag wordt ook betaald door studenten die een master van 60 ects volgen terwijl zij nog geen master hebben afgerond en zich voor de derde maal voor een master willen inschrijven.
Zo ook studenten die een master van 120 ects volgen terwijl zij nog geen master hebben afgerond en zich voor een vierde maal voor een master willen inschrijven.
Dan klopt de OP niet. Maargoed, ik ga sowieso naar Berlijn in septemberquote:Op maandag 21 februari 2011 22:12 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
rustig, rustig..
http://www.tilburgunivers(...)eld/langstudeerders/
[..]
Schrok wel even, heb in mijn master een reisje van 2/3 maand gepland.
@ TS. zou je m kunnen aanpassen?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dan klopt de OP niet. Maargoed, ik ga sowieso naar Berlijn in september
Bij de MA staat de teller weer op nul, dan mag je weer een jaar uitlopen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:06 schreef Steeven het volgende:
Een master in het buitenland doen, die optie moet ik eens nader uitwerken. Goed idee, Thomas.
Ga naar Uppsala. Daar is het gratis voor EU burgers, omdat ze daar wèl snappen dat je hoger opgeleiden nodig hebt en ze niet weg moet jagen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:06 schreef Steeven het volgende:
Een master in het buitenland doen, die optie moet ik eens nader uitwerken. Goed idee, Thomas.
Inderdaad, ik heb eerder al gemeld dat de post in de OP niet klopt.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bij de MA staat de teller weer op nul, dan mag je weer een jaar uitlopen.
Omdat PVV blijkbaar mee instemt om een 100 miljoen testproduct aan te schaffen, ipv het onderwijs te stimuleren?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:34 schreef MuyTrabajo het volgende:
PVV vraagt zich af waarom slimme mensen vertrekken.
Tja, eisen stellen, dat dat kan in Nederland hé.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
En hoe komt dat?
Omdat het reguliere systeem suckt.
Uppsala is dan ook wel vrij noordelijk en ik weet niet of je het van de omgeving moet hebben om mensen aan te trekken...quote:Op maandag 21 februari 2011 22:40 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ga naar Uppsala. Daar is het gratis voor EU burgers, omdat ze daar wèl snappen dat je hoger opgeleiden nodig hebt en ze niet weg moet jagen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Omdat PVV blijkbaar mee instemt om een 100 miljoen testproduct aan te schaffen, ipv het onderwijs te stimuleren?
Dit getuigt pas van geen intelligentie, want dit is geen argument tegen mijn argumenten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
![]()
Getuigt niet echt van intelligentie, dit soort argumenten.
Dan mag het wel zo zijn dat PVV tegen het JSF project is, maar hoe zit het qua de andere nieuwe regeltjes en aanpakken? Je gaat mij niet vertellen dat de PVV tegen alle bezuinigingen zijn en vervolgens voor spek en bonen in de regering zitten. Wat betreft aan studenten bezuinigen en het onderwijs in het algemeen... dit is precies een van de redenen dat talentvol jong Nederland nog liever vandaag dan morgen dit land verlaat om elders te studeren en te werken. En dan vraagt meneer de PVVer waarom men vertrekt? En dan heb ik het niet eens over hoe jouw argumenten een goed tegengeluid vormen tegen de mijnen....quote:Bovendien is de PVV tegen het JSF project, maar is dit in het regeerakkoord eruit gekomen. Bezuinigingen zijn nodig en aan studenten mag wat mij betreft best een bijdrage aan de bezuinigen worden gevraagd. Ik ben wel tegen dit systeem, ik zie liever een eerlijk systeem, minder stufi bijvoorbeeld. De bezuinigingen kunnen niet alleen uit één ministerie komen, er moet overal worden bezuinigd. Bovendien is er de laatste jaren op defensie al het hardst bespaard.
Het argument stond erna.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:48 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dit getuigt pas van geen intelligentie, want dit is geen argument tegen mijn argumenten.
De PVV zit niet in de regering, lees je in. Ik wil de PVV verder niet verdedigen, maar roep geen onzin dingen. Natuurlijk is de PVV niet tegen alle bezuinigen, wel tegen sommigen. Net als dat het langstudeerplan niet van de VVD, maar van het CDA komt. Dit is een gevolg van ons politieke stelsel. Het is complete onzin om zoiets over de PVV en de JSF te noemen.quote:Dan mag het wel zo zijn dat PVV tegen het JSF project is, maar hoe zit het qua de andere nieuwe regeltjes en aanpakken? Je gaat mij niet vertellen dat de PVV tegen alle bezuinigingen zijn en vervolgens voor spek en bonen in de regering zitten.
Dat betwijfel ik. Ik denk dat het gebrek aan ruimte en de prijs van leven en voornamelijk wonen de voornaamste oorzaken zijn. Daar heeft de aanschaf van één vliegtuig weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:48 schreef koffiegast het volgende:
Uiteraard, er moet worden bezuinigd. En uiteraard, dat moet in allerlei domeinen gebeuren. Maar meneer de PVVer vraagt waarom mensen weggaan... nou daarom dus.
Je realiseert je dat mijn argument niet geheel om die vliegtuig heen draait hé? Wat betreft ruimte, prijs en wonen zijn we het eens. De mensen met kennis verlaten dit land, omdat je gewoon veel geld kwijt bent en het al een moeite is om een eigen huisje te bemachtigen in vergelijking tot elders.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat het gebrek aan ruimte en de prijs van leven en voornamelijk wonen de voornaamste oorzaken zijn. Daar heeft de aanschaf van één vliegtuig weinig mee te maken.
Ik studeer lucht- en ruimtevaartteckniek.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:40 schreef ethiraseth het volgende:
weggaan omdat er geen miljarden in een zinloos project worden gestoken? Die is nieuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |