abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2011 @ 21:52:26 #176
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93124941
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Deels, maar ook gewoon omdat er mensen niet slim genoeg zijn, of ze gewoon te lui zijn.
Er zijn maar weinig mensen echt te dom, daar is het systeem namelijk voor ontworpen; de zwakste. Bijkomend nadeel is dus wanneer je wel iets slimmer bent, en dus op het niveau van een 'zwakbegaafde' moet werken. Op de basischool kun je die makkelijker aan het werk houden maar op een middelbare of hoger worden die vaak buiten gesloten..
pi_93125787
quote:
1) Hoeveel vertraging mag ik oplopen?
Studenten mogen in totaal één jaar vertraging oplopen tijdens hun bachelor- en masteropleiding. Aanvankelijk was er nog enige verwarring of ze misschien zowel in hun bacheloropleiding als in hun masteropleiding een jaar zouden mogen uitlopen. Maar dat feest gaat niet door.

Oke, die verwarring was er bij mij dus ook. Feitelijk zeggen ze tegen mij dat ik niet in meer in Nederland mijn master mag doen volgend jaar, want dat kost me dus 4700 euro. En nu ik dit lees weet ik zeker dat ik in september hier vetrokken ben. Dus meneer Zijlstra: het spelletje 'hoe ik krijg hoger opgeleiden zo snel mogelijk het land uit' heeft u bij deze gewonnen. Ik hoef niks meer te maken te hebben met dit Nederlandse kutsysteem.
pi_93126074
Een master in het buitenland doen, die optie moet ik eens nader uitwerken. Goed idee, Thomas.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_93126089
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Oke, die verwarring was er bij mij dus ook. Feitelijk zeggen ze tegen mij dat ik niet in meer in Nederland mijn master mag doen volgend jaar, want dat kost me dus 4700 euro. En nu ik dit lees weet ik zeker dat ik in september hier vetrokken ben. Dus meneer Zijlstra: het spelletje 'hoe ik krijg hoger opgeleiden zo snel mogelijk het land uit' heeft u bij deze gewonnen. Ik hoef niks meer te maken te hebben met dit Nederlandse kutsysteem.
Linkje? Volgens mij mag je in beide fasen een jaar uitlopen.
pi_93126129
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wel een beetje ja.

Een vriend van mij heeft er les gegeven en hij zei dat een gedeelte van de leerlingen heel gemotiveerd was, maar het andere -zeker zo grote gedeelte- waren gewoon luie apen die door hun pappie en mammie erop waren gezet omdat ze niet met een VMBO-diploma konden aankomen. Overigens gaf hij wel les in het Gooi, misschien geeft dat een wat vertekend beeld. :P
De meeste Luzac'ers die ik ken waren gewoon te bedonderd om te werken in 5VWO.
pi_93126168
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:06 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Linkje? Volgens mij mag je in beide fasen een jaar uitlopen.
De OP! Ik zit hier nog steeds na te briezen gekkehuis.
pi_93126628
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:07 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De OP! Ik zit hier nog steeds na te briezen gekkehuis.
rustig, rustig..
http://www.tilburgunivers(...)eld/langstudeerders/
quote:
Voltijd- èn deeltijdstudenten die zich met ingang van het komende studiejaar voor een vijfde maal inschrijven voor een opleiding in de bacherlorfase en nog geen bachelor hebben afgerond, betalen een toeslag op het collegegeld van ¤ 3000. Deze toeslag wordt ook betaald door studenten die een master van 60 ects volgen terwijl zij nog geen master hebben afgerond en zich voor de derde maal voor een master willen inschrijven.
Zo ook studenten die een master van 120 ects volgen terwijl zij nog geen master hebben afgerond en zich voor een vierde maal voor een master willen inschrijven.
Schrok wel even, heb in mijn master een reisje van 2/3 maand gepland.
pi_93126876
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:12 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

rustig, rustig..
http://www.tilburgunivers(...)eld/langstudeerders/

[..]

Schrok wel even, heb in mijn master een reisje van 2/3 maand gepland.
Dan klopt de OP niet. Maargoed, ik ga sowieso naar Berlijn in september :P
pi_93127107
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:15 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dan klopt de OP niet. Maargoed, ik ga sowieso naar Berlijn in september :P
@ TS. zou je m kunnen aanpassen?
pi_93127874
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:06 schreef Steeven het volgende:
Een master in het buitenland doen, die optie moet ik eens nader uitwerken. Goed idee, Thomas.
Bij de MA staat de teller weer op nul, dan mag je weer een jaar uitlopen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93128945
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:06 schreef Steeven het volgende:
Ga naar Uppsala. Daar is het gratis voor EU burgers, omdat ze daar wèl snappen dat je hoger opgeleiden nodig hebt en ze niet weg moet jagen.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:41:07 #187
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_93128964
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bij de MA staat de teller weer op nul, dan mag je weer een jaar uitlopen.
Inderdaad, ik heb eerder al gemeld dat de post in de OP niet klopt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_93164644
quote:
Omdat PVV blijkbaar mee instemt om een 100 miljoen testproduct aan te schaffen, ipv het onderwijs te stimuleren?

Het is echt van de zotte dat ministers van tegenwoordig maar worden aangesteld en vervolgens geen vin uitvoeren qua eigen onderzoek noch het vermogen lijken te hebben om te snappen waarom mensen boos worden of het land beginnen te verlaten.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:40:00 #190
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93165263
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

En hoe komt dat?
Omdat het reguliere systeem suckt. ;)
Tja, eisen stellen, dat dat kan in Nederland hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93165869
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:40 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ga naar Uppsala. Daar is het gratis voor EU burgers, omdat ze daar wèl snappen dat je hoger opgeleiden nodig hebt en ze niet weg moet jagen.
Uppsala is dan ook wel vrij noordelijk en ik weet niet of je het van de omgeving moet hebben om mensen aan te trekken...
pi_93168822
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Omdat PVV blijkbaar mee instemt om een 100 miljoen testproduct aan te schaffen, ipv het onderwijs te stimuleren?
:z

Getuigt niet echt van intelligentie, dit soort argumenten. Bovendien is de PVV tegen het JSF project, maar is dit in het regeerakkoord eruit gekomen. Bezuinigingen zijn nodig en aan studenten mag wat mij betreft best een bijdrage aan de bezuinigen worden gevraagd. Ik ben wel tegen dit systeem, ik zie liever een eerlijk systeem, minder stufi bijvoorbeeld. De bezuinigingen kunnen niet alleen uit één ministerie komen, er moet overal worden bezuinigd. Bovendien is er de laatste jaren op defensie al het hardst bespaard.
pi_93169086
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:44 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:z

Getuigt niet echt van intelligentie, dit soort argumenten.
Dit getuigt pas van geen intelligentie, want dit is geen argument tegen mijn argumenten. :W

quote:
Bovendien is de PVV tegen het JSF project, maar is dit in het regeerakkoord eruit gekomen. Bezuinigingen zijn nodig en aan studenten mag wat mij betreft best een bijdrage aan de bezuinigen worden gevraagd. Ik ben wel tegen dit systeem, ik zie liever een eerlijk systeem, minder stufi bijvoorbeeld. De bezuinigingen kunnen niet alleen uit één ministerie komen, er moet overal worden bezuinigd. Bovendien is er de laatste jaren op defensie al het hardst bespaard.
Dan mag het wel zo zijn dat PVV tegen het JSF project is, maar hoe zit het qua de andere nieuwe regeltjes en aanpakken? Je gaat mij niet vertellen dat de PVV tegen alle bezuinigingen zijn en vervolgens voor spek en bonen in de regering zitten. Wat betreft aan studenten bezuinigen en het onderwijs in het algemeen... dit is precies een van de redenen dat talentvol jong Nederland nog liever vandaag dan morgen dit land verlaat om elders te studeren en te werken. En dan vraagt meneer de PVVer waarom men vertrekt? En dan heb ik het niet eens over hoe jouw argumenten een goed tegengeluid vormen tegen de mijnen....

Uiteraard, er moet worden bezuinigd. En uiteraard, dat moet in allerlei domeinen gebeuren. Maar meneer de PVVer vraagt waarom mensen weggaan... nou daarom dus. :')
pi_93169340
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:48 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dit getuigt pas van geen intelligentie, want dit is geen argument tegen mijn argumenten. :W
Het argument stond erna.
quote:
Dan mag het wel zo zijn dat PVV tegen het JSF project is, maar hoe zit het qua de andere nieuwe regeltjes en aanpakken? Je gaat mij niet vertellen dat de PVV tegen alle bezuinigingen zijn en vervolgens voor spek en bonen in de regering zitten.
De PVV zit niet in de regering, lees je in. Ik wil de PVV verder niet verdedigen, maar roep geen onzin dingen. Natuurlijk is de PVV niet tegen alle bezuinigen, wel tegen sommigen. Net als dat het langstudeerplan niet van de VVD, maar van het CDA komt. Dit is een gevolg van ons politieke stelsel. Het is complete onzin om zoiets over de PVV en de JSF te noemen.
pi_93169494
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:48 schreef koffiegast het volgende:
Uiteraard, er moet worden bezuinigd. En uiteraard, dat moet in allerlei domeinen gebeuren. Maar meneer de PVVer vraagt waarom mensen weggaan... nou daarom dus. :')
Dat betwijfel ik. Ik denk dat het gebrek aan ruimte en de prijs van leven en voornamelijk wonen de voornaamste oorzaken zijn. Daar heeft de aanschaf van één vliegtuig weinig mee te maken.
pi_93171220
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Ik denk dat het gebrek aan ruimte en de prijs van leven en voornamelijk wonen de voornaamste oorzaken zijn. Daar heeft de aanschaf van één vliegtuig weinig mee te maken.
Je realiseert je dat mijn argument niet geheel om die vliegtuig heen draait hé? Wat betreft ruimte, prijs en wonen zijn we het eens. De mensen met kennis verlaten dit land, omdat je gewoon veel geld kwijt bent en het al een moeite is om een eigen huisje te bemachtigen in vergelijking tot elders.
pi_93172315
Ik vind het een beetje onzin om zoiets over zo'n vliegtuig te roepen. Er wordt al keihard op defensie bezuinigd en er zijn nog tientallen andere dingen waarover je dit kan roepen. Ik ben zelf ook fel tegen de langstudeerregeling, maar ik vind dat er ook wel wat geld bij het onderwijs gezocht mag worden.

Overigens zou het niet doorgaan van het JSF project juist een reden zijn voor mij om als hoger opgeleide te vertrekken. :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:40:53 #198
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93172609
weggaan omdat er geen miljarden in een zinloos project worden gestoken? Die is nieuw.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_93172658
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:40 schreef ethiraseth het volgende:
weggaan omdat er geen miljarden in een zinloos project worden gestoken? Die is nieuw.
Ik studeer lucht- en ruimtevaartteckniek. ;)
pi_93173535
Ik heb hiervoor 5 jaar ingeschreven gestaan in het HBO en heb toen ook 5 jaar stufi gehad (4 jaar+ 1 jaar extra vanwege persoonlijke omstandigheden) Ik heb geen diploma gehaald en ben in september 2010 vanwege persoonlijke omstandigheden een andere (passender) studie gaan doen. Ik heb toen van DUO nieuwe stufi rechten gekregen, wat betekent dat ik dus gewoon weer 4 jaar stufi krijg.

Val ik nu wel of niet onder die langstudeerdersregeling? Want op zich ben ik qua stufi helemaal opnieuw begonnen, schuld is kwijtgescholden etc.

3000 euro per jaar extra betalen is toch wel veel geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')