abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93405661
Helemaal onfatsoenlijk is het om personen met een voltijdbaan te gaan beboeten.
  zondag 27 februari 2011 @ 19:56:55 #277
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93405691
?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93405898
Voltijdbaan en studie. Je kan niet zeggen dat die personen nog niet werken en nog niets bijdragen aan belasting. Het argument klopt niet.
pi_93406092
mensen met een part-time baan (24 uur) om de boel al te bekostigen mogen van mij ook buiten schot blijven O-) :@
Ja doei.
  zondag 27 februari 2011 @ 20:21:51 #280
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_93407303
Mwa als je al onderscheid maakt moet je dit enkel doen tussen vol- en deeltijdstudies. Maar dat gebeurt dus ook niet, erg jammer. Snap ik deels ook wel, want als ze toch bezig zijn willen ze misbruik van deeltijdstudies voorkomen. Je kan je dan inschrijven als deeltijdstudent om zo de boete te ontlopen.

Ik denk ook dat je de argumenten los moet zien: de boete gaat enkel over de kosten die je als student maakt, je baan staat daar buiten. Juist de mensen zonder de mogelijkheid om fatsoenlijk er naast te werken zijn genaaid (studies met veel contacturen en hoge moeilijkheidsgraad).
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_93407782
quote:
Snap ik deels ook wel, want als ze toch bezig zijn willen ze misbruik van deeltijdstudies voorkomen. Je kan je dan inschrijven als deeltijdstudent om zo de boete te ontlopen.
Denk je dat de papa's en mama's van die switchers staan te wachten om voor zoon- en dochterlief dan even zelf alle studie- en OVkosten te betalen? Want je krijgt geen stufi en OV kaart als je deeltijd studeert.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_93409571
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:21 schreef finsdefis het volgende:
Mwa als je al onderscheid maakt moet je dit enkel doen tussen vol- en deeltijdstudies. Maar dat gebeurt dus ook niet, erg jammer. Snap ik deels ook wel, want als ze toch bezig zijn willen ze misbruik van deeltijdstudies voorkomen. Je kan je dan inschrijven als deeltijdstudent om zo de boete te ontlopen.

Ik denk ook dat je de argumenten los moet zien: de boete gaat enkel over de kosten die je als student maakt, je baan staat daar buiten. Juist de mensen zonder de mogelijkheid om fatsoenlijk er naast te werken zijn genaaid (studies met veel contacturen en hoge moeilijkheidsgraad).
Die boete komt boven op de kosten die men maakt als men deeltijd studeert (misschien niet als het om medicijnen e.d. gaat, zou wel eens meer kunnen zijn).
De rechtvaardiging voor die boete is dat mensen die studeren nog niet bijdragen aan inkomsten uit belasting omdat ze nog niet werken. Dat gaat dus niet op voor mensen die én werken én studeren.
pi_93409682
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:48 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Die uni's lullen gewoon in het rond. Die hebben flinke reserves. Ik geloof echt niet dat die ontslagen nodig zijn.
Bron? Cijfers?
pi_93410251
Overigens ben ik het wel eens met de plannen van de universiteitsbestuurders. Sociaal leenstelsel invoeren, het collegegeld stapsgewijs verhogen voor mensen die langer studeren (+250, +500, etc.) en het termijn van afbetalen wat verlengen. Zo bezuinig je en verhoog je het studierendement.

Wat ik dan wel weer vuil vind is dat het in een fucking vijfsterrenhotel moest in Parijs. :{ Had dat gewoon niet in Utrecht gekund?
pi_93410487
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:59 schreef Friek_ het volgende:
... het collegegeld stapsgewijs verhogen voor mensen die langer studeren (+250, +500, etc.) en het termijn van afbetalen wat verlengen. Zo bezuinig je en verhoog je het studierendement.
Ook als dit de kosten voor hetzelfde aanbod als contractonderwijs ernstig overschrijdt? En in het geval van deeltijdstudenten?
pi_93410786
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:02 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ook als dit de kosten voor hetzelfde aanbod als contractonderwijs ernstig overschrijdt?
Dergelijke inconsistenties moeten wel opgelost worden idd. Ik gaf slechts een ruwe schets over hoe het anders kan.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:22:49 #287
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_93411993
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:28 schreef Steeven het volgende:

[..]

Denk je dat de papa's en mama's van die switchers staan te wachten om voor zoon- en dochterlief dan even zelf alle studie- en OVkosten te betalen? Want je krijgt geen stufi en OV kaart als je deeltijd studeert.
Maar je kan dan wel overstappen van voltijd naar deeltijd als je geen stufi meer krijgt, dan heb je het beste van beide werelden.
- Thucydides
  zondag 27 februari 2011 @ 21:23:51 #288
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_93412073
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:51 schreef Deliah het volgende:

[..]

Die boete komt boven op de kosten die men maakt als men deeltijd studeert (misschien niet als het om medicijnen e.d. gaat, zou wel eens meer kunnen zijn).
De rechtvaardiging voor die boete is dat mensen die studeren nog niet bijdragen aan inkomsten uit belasting omdat ze nog niet werken. Dat gaat dus niet op voor mensen die én werken én studeren.
Naar mijn weten is dit niet door het kabinet aangedragen als reden. Ten eerste was het om uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren en daarna gaven ze gewoon toe dat het een bezuiniging was.
- Thucydides
pi_93412323
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:22 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Maar je kan dan wel overstappen van voltijd naar deeltijd als je geen stufi meer krijgt, dan heb je het beste van beide werelden.
moet jouw opleiding er maar net in deeltijd zijn...
Ja doei.
pi_93412967
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:23 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Naar mijn weten is dit niet door het kabinet aangedragen als reden. Ten eerste was het om uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren en daarna gaven ze gewoon toe dat het een bezuiniging was.
Het was een antwoord van de staatssecretaris op een kamervraag wat nu de kosten zijn die langstudeerders maken.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:38:23 #291
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_93413175
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Deliah het volgende:

[..]

Het was een antwoord van de staatssecretaris op een kamervraag wat nu de kosten zijn die langstudeerders maken.
Ok, dan heb je gelijk. Des te belachelijker het standpunt van Zijlstra, ik dacht niet dat hij openbaar zo in termen van "leven voor de staat" zou denken.
- Thucydides
pi_93413282

In het kader van de bezuinigingen. :7
pi_93418886
quote:
Zolang dat dezelfde studie is zie ik niet in waarom de teller dan gereset moet worden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_93426254
Overigens kan men hier nogmaals het debat nakijken dat op 19 januari plaatsvond. Over de bezuinigingen op het hoger onderwijs dus. Mooi om te zien dat de VVD het eigenlijk totaal niet wil, maar toch gegijzeld zit in een positie.
pi_93428458
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:22 schreef finsdefis het volgende:

[..]

haha, nee, dat kan dus niet. Zijlstra heeft ook hierover letterlijk gezegd dat deeltijd niet mag worden gebruikt om de boete te vermijden. Deeltijders moeten zelfs in dezelfde aantal jaren als voltijders afstuderen of de boete gaan betalen. Hiermee wordt deeltijd effectief kapot gemaakt. :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_93430461
Dit is krankzinnig. Ik hoop dat het kabinet na 3 maart vaarwel kan zeggen tegen haar plannen. Geen VVD of CDA meer, maar de SP!
  maandag 28 februari 2011 @ 10:31:44 #297
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93431204
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:08 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

haha, nee, dat kan dus niet. Zijlstra heeft ook hierover letterlijk gezegd dat deeltijd niet mag worden gebruikt om de boete te vermijden. Deeltijders moeten zelfs in dezelfde aantal jaren als voltijders afstuderen of de boete gaan betalen. Hiermee wordt deeltijd effectief kapot gemaakt. :')
Ja, anders zouden er ineens een hoop 'briljante' studenten zijn die in deeltijd toch erg snel afstuderen.
pi_93431496
Mijn voorspelling is momenteel dat die langstudeerdersregeling er niet gaat komen. De VVD wil het eigenlijk niet, binnen het CDA is het ook niet duidelijk. Wat de PVV er van vindt, weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht dat een partij als D66 met een initiatiefwetsvoorstel komt om de stufi te verminderen/af te schaffen. De VVD, PvdA en GL zijn ook voor, goede kans dat het CDA uiteindelijk ook mee gaat. In de eerste kamer is er waarschijnlijk ook genoeg steun voor.

Het brengt direct geld op voor de overheid en studenten worden niet beboet voor keuzes uit het verleden. Probleem opgelost. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Schuifpui op 28-02-2011 10:53:05 ]
pi_93431620
^ Ik hoop met je mee :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 28 februari 2011 @ 10:57:25 #300
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93431937
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:42 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn voorspelling is momenteel dat die langstudeerdersregeling er niet gaat komen. De VVD wil het eigenlijk niet, binnen het CDA is het ook niet duidelijk. Wat de PVV er van vindt, weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht dat een partij als D66 met een initiatiefwetsvoorstel komt om de stufi te verminderen/af te schaffen. De VVD, PvdA en GL zijn ook voor, goede kans dat het CDA uiteindelijk ook mee gaat. In de eerste kamer is er waarschijnlijk ook genoeg steun voor.

Als jouw voorspelling uitkomt komt de mijne ook uit, want ik roep al maanden dat dit een truc is om de basisbeurs er zonder teveel protest af te krijgen.

Had 2 jaar geleden maar eens voorgesteld die basisbeurs eraf te halen, dan was heel studerend Nederland over je heen gevallen. (Hebben sommigen politici ook geprobeerd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')