ik heb er imho meer moeite mee om mijn meid met een andere man bezig te zien dan met een andere vrouw.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef htctouch2 het volgende:
Hoi fokkers,
Ik heb een relatie van ruim 10 jaar, en weet van mijn vrouw dat ze vroeger ook op vrouwen viel. Ze wist niet precies of ze nu op mannen of vrouwen viel. Na verschillende relaties toch de voorkeur voor mannen gehad..
Laatste jaar laat ze af en toe wel doorschemeren dat ze sex met een vrouw wel mist.
Nu heeft ze een aantal vriendinnen die homosexueel zijn, en sommigen zijn er best voor in..
Nu ben ik zelf meer van het monogame, sex heb je alleen met je partner.. maar aan de andere kant zal het verlangen bij haar steeds groter worden en zou het wel eens op onze relatie kunnen doorwerken en misschien wel stuklopen..
Nu is dit de ultieme kans op een trio. maar aan de andere kant zie ik er reuze tegenop om mijn vrouwtje met een ander bezig te zien.
Wat zouden jullie doen?
Mensen die OP quoten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
ik heb er imho meer moeite mee om mijn meid met een andere man bezig te zien dan met een andere vrouw.
hoewel mijn vriendin me wel heeft laten doorschemeren dat een trio met een vrouw erbij tot de mogelijkheden behoord9
Dan heb je natuurlijk weinig trio, dan is het mislukt filerijden waarschijnlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:54 schreef htctouch2 het volgende:
Ik ken de dame die evt mee zou willen doen best goed, zij valt totaal niet op mannen en heeft bij mijn vrouw aangegeven dat een trio best ok is, maar dat ze geen sex met mij zal hebben.
Als je een relatie aangaat met een vrouw van wie je weet dat ze bi-seksueel is dan heb je in mijn ogen geen enkel recht om zoiets te eisen. Stel dat ze zegt dat ze alleen seks met een vrouw wil hebben wat verwacht je dan dat ze doet, dat ze haar gevoelens gewoon maar ff voor jou onderdrukt? Lekker gezond en ook zeer goed voor je relatiequote:Op donderdag 10 februari 2011 18:35 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Alleen als voorwaarde dat het een trio zal worden.
Dit dus.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik snap niet waarom ze sex met een andere vrouw wil als ze gewoon een relatie heeft met jou
of ben ik nu braaf
Precies. Waarom zou haar geaardheid een excuus mogen zijn om 'buiten de deur te eten' of vreemd te gaan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:44 schreef Len93 het volgende:
Dit dus.
Als je een relatie hebt ga je niet met anderen lopen vozen, ongeacht of het een man of een vrouw is.
Lekker kort door de bocht. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je er samen mee omgaat. Zoals ik al eerder vertelde heb ik altijd geweten dat mijn vriendin bi-seksueel is, ze is daar altijd helemaal eerlijk over geweest. Ik heb dus ook altijd geweten dat ze seksuele gevoelens voor vrouwen heeft en dat ze af en toe behoefte heeft aan sex met een vrouw. Als ik daar niet mee om had kunnen gaan dan had ik er niet aan moeten beginnen. Het zou dan ook zeer oneerlijk van mij zijn als ik nu ineens zou zeggen dat ik nu liever heb dat ze er mee stopt. Dat jullie er anders over denken wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:44 schreef Len93 het volgende:
Als je een relatie hebt ga je niet met anderen lopen vozen, ongeacht of het een man of een vrouw is.
Volgens mij heeft ts een probleem en weet hij niet goed hoe hij ermee om moet gaan en verwacht hij serieuze en opbouwende reacties die hem kunnen helpen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:48 schreef de_boswachter het volgende:
Volgens mij is TS de homo in de relatie
Als TS dit al als een probleem beschouwt, dan moet TS zich misschien eens laten onderzoeken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:50 schreef Chilled het volgende:
Volgens mij heeft ts een probleem en weet hij niet goed hoe hij ermee om moet gaan en verwacht hij serieuze en opbouwende reacties die hem kunnen helpen.
En volgens mij ben jij de nerd in dit topicquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:48 schreef de_boswachter het volgende:
Volgens mij is TS de homo in de relatie
Echt, het type man straalt gewoon helemaal door dit soort posts heen. Als je leest "seks met een andere vrouw", betekent dat nog niet dat dat dat vriendinlief een eenmalige trio voorstelt om de relatie op te boosten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als TS dit al als een probleem beschouwt, dan moet TS zich misschien eens laten onderzoeken.
Toch is het apart. Je hebt een relatie en je hebt behoefte om met een ander de liefde te bedrijven?? Daar gaat al iets fout vind ik. Want waarom heb je dan uberhaupt een relatie als je toch met anderen je plezier wilt beleven?quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:54 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je er samen mee omgaat. Zoals ik al eerder vertelde heb ik altijd geweten dat mijn vriendin bi-seksueel is, ze is daar altijd helemaal eerlijk over geweest. Ik heb dus ook altijd geweten dat ze seksuele gevoelens voor vrouwen heeft en dat ze af en toe behoefte heeft aan sex met een vrouw. Als ik daar niet mee om had kunnen gaan dan had ik er niet aan moeten beginnen. Het zou dan ook zeer oneerlijk van mij zijn als ik nu ineens zou zeggen dat ik nu liever heb dat ze er mee stopt. Dat jullie er anders over denken wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Ja, biseksuele vrouwen vinden blijkbaar dat ze iets missen als ze eenmaal in een relatie zitten. Ikzelf heb trouwens nog nooit seks met een vrouw gemist als ik in een relatie zat, maar bon.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:05 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toch is het apart. Je hebt een relatie en je hebt behoefte om met een ander de liefde te bedrijven?? Daar gaat al iets fout vind ik. Want waarom heb je dan uberhaupt een relatie als je toch met anderen je plezier wilt beleven?
Sommige mensen kunnen seks uit liefde en seks voor het plezier prima uit elkaar houden. In dit geval hebben ze duidelijk afspraken er over, ik zie er niets verkeerd in.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:05 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toch is het apart. Je hebt een relatie en je hebt behoefte om met een ander de liefde te bedrijven?? Daar gaat al iets fout vind ik. Want waarom heb je dan uberhaupt een relatie als je toch met anderen je plezier wilt beleven?
Klaar afgelopen. Slotje. Opgelost!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 08:41 schreef htctouch2 het volgende:
Ik sta er niet helemaal voor open.. Ik heb gewoon zoiets van "Wij horen bij elkaar en daar hoeft geen 3e persoon tussen te komen"
Wat een bullshit, alsof biseksueel betekend dat je dan ook maar met beide geslachten moet kunnen spelen tussen de lakens.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:27 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Als je een relatie aangaat met een vrouw van wie je weet dat ze bi-seksueel is dan heb je in mijn ogen geen enkel recht om zoiets te eisen. Stel dat ze zegt dat ze alleen seks met een vrouw wil hebben wat verwacht je dan dat ze doet, dat ze haar gevoelens gewoon maar ff voor jou onderdrukt? Lekker gezond en ook zeer goed voor je relatie
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 08:41 schreef htctouch2 het volgende:
Ik sta er niet helemaal voor open.. Ik heb gewoon zoiets van "Wij horen bij elkaar en daar hoeft geen 3e persoon tussen te komen"
Zie je hoe je jezelf hier tegenspreekt? Ergens denk je dat je het wel te zeggen hebt thuis, maar ergens in je hoofd heb je toch het gevoel dat je je vrouw overal in tegemoet moet komen. Dat hoeft echt niet altijd, vooral niet met zulke intieme zaken als deze. Blijf bij je standpunt en als ze echt van je houdt, zal ze dat ook waarderen en respecteren. Zo niet, dan weet je ook genoeg.quote:Ik zal het komende tijd eens wat vaker ter sprake brengen en zie wel of ik bij kan draaien of niet..
Hoezo is dat trollen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:12 schreef Chilled het volgende:
[..]
Echt, ga ergens anders trollen als je alleen maar stront post.
Maak er een topic over of wat dan ook, maar het heeft vrij weinig zin om dat hier in een oneliner te posteren. Ts heeft een probleem en is wel VOOR monogamie. Denk je dat het hem dan boeit dat jij die normen en waarden niet hebt? Nogmaals, maak dan fijn je eigen topic ervan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoezo is dat trollen?Dat is mijn opvatting.
Tjeez, gaat je vent vreemd ofzo?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:46 schreef Chilled het volgende:
[..]
Maak er een topic over of wat dan ook, maar het heeft vrij weinig zin om dat hier in een oneliner te posteren. Ts heeft een probleem en is wel VOOR monogamie. Denk je dat het hem dan boeit dat jij die normen en waarden niet hebt? Nogmaals, maak dan fijn je eigen topic ervan.
quote:
Bozequote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:33 schreef Chilled het volgende:
[..]
Je kan ook niet echt lezen wat er staat? Als je dan zo graag tussen de regels wil lezen kan je je ook misschien bedenken dat ik het nogal irritant vind dat mensen met onzinnige oneliners komen terwijl ts hier helemaal niet om heeft gevraagd. Wat interesseert ts het nou dat iemand vindt dat monogamie ouderwets is? Hij blijkbaar niet en hij heeft duidelijke problemen met zijn vrouw. DAAR wil hij mee geholpen worden. En ja, ik vind het dan irritant dat mensen met zinloze posts komen in dit subforum. Ga dan naar onzin ofzo.
In dit geval zit dat dus anders.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:51 schreef Supersoep het volgende:
Niks ergs aan. M'n ex liet wel eens doorschemeren dat ze van vrouwen houdt enzo, en ik maar toejuichend knikken. Van mij mocht ze, want vrouwen zie ik niet echt als een bedreiging omdat ze haar niet kunnen ''pakken'' denk ik.
Ik ben helemaal niet boosquote:
Het is helemaal niet apart. Zoals ik al zei is mijn vriendin altijd volkomen eerlijk geweest over haar geaardheid en dat ze af en toe sex met een vrouw wil hebben. Ik had op dat moment de keuze om met haar door te gaan of om te stoppen. Ik ben met haar door gegaan omdat ik van haar hou en er geen probleem mee heb. Daarnaast bedrijft ze niet de liefde met een vrouw, ze heeft sex met een vrouw. Met mij bedrijft ze de liefde. Er zit tussen die 2 dingen voor haar (en voor mij) een wereld van verschil. Dat jij dat fout vind en het niet snapt wil niet zeggen dat het verkeerd is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:05 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar mag jij ook met iemand anders sex hebben?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:27 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Het is helemaal niet apart. Zoals ik al zei is mijn vriendin altijd volkomen eerlijk geweest over haar geaardheid en dat ze af en toe sex met een vrouw wil hebben. Ik had op dat moment de keuze om met haar door te gaan of om te stoppen. Ik ben met haar door gegaan omdat ik van haar hou en er geen probleem mee heb. Daarnaast bedrijft ze niet de liefde met een vrouw, ze heeft sex met een vrouw. Met mij bedrijft ze de liefde. Er zit tussen die 2 dingen voor haar (en voor mij) een wereld van verschil. Dat jij dat fout vind en het niet snapt wil niet zeggen dat het verkeerd is.
Voor jou misschien, niet voor je vrouw want die wil seks met iemand anders.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef htctouch2 het volgende:
Sex en relatie is 1000% in orde..
Wat ik zou doen is niet zo relevant, maar bij deze: mijn vrouw mag van mij met andere vrouwen het bed delen (hetgeen ze dan ook meermaals heeft gedaan).quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef htctouch2 het volgende:
Nu is dit de ultieme kans op een trio. maar aan de andere kant zie ik er reuze tegenop om mijn vrouwtje met een ander bezig te zien.
Wat zouden jullie doen?
Hear hear. Ik hou zoveel van Yvon Jaspers dat ik haar het gunde met een andere man te trouwen. Alles voor het geluk van mijn grote liefdequote:Op maandag 14 februari 2011 01:00 schreef Pimpeltje het volgende:
Als je van je vrouw houd, moet je haar gelukkig maken. Dat doe je door haar dingen te geven of dingen te laten doen die ze graag doet. Ook al is dat niet in jouw belang. Haar geluk zal op jou afstralen. Mijn vrouw heeft ook buitenechtelijke relaties, met mannen en met vrouwen. Ze is gelukkig en ik ook.
En andere mannen?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik zou doen is niet zo relevant, maar bij deze: mijn vrouw mag van mij met andere vrouwen het bed delen (hetgeen ze dan ook meermaals heeft gedaan).
De vrouw van TS is daar niet in geïnteresseerd lees ik.quote:
Dat hoor ik vaker en geloof ik ook wel. Ik vond het altijd maar een vies idee, maar nu ik het een keer heb meegemaakt wil ik er graag meer van 'proeven' , er gaat een nieuwe wereld voor je open dus ik denk niet dat het bij een eenmalige afspraakje blijftquote:Op maandag 14 februari 2011 11:58 schreef lekkerlekker70 het volgende:
Zo'n eenmalige afspraak zal wel niks worden. Als ze eenmaal geproefd heeft wil ze meer.
Je kunt haar het beste haar gang laten gaan denk ik en er niet bij zijn. Ze moet je wel vertellen wanneer en met wie. En niet elke week. Maar af en toe moet kunnen.
Als de relatie tussen jullie en de sex verder goed is, dan zal het geen problemen opleveren.
Sorry hoor, maar waar haal je het vandaan dat het geen problemen op zal leveren? Het komt vaak genoeg voor dat stellen die hier aan beginnen en er beiden in den beginne achter staan het niet redden. Laat staan als één van de twee er vooraf al moeite mee heeft.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:58 schreef lekkerlekker70 het volgende:
Zo'n eenmalige afspraak zal wel niks worden. Als ze eenmaal geproefd heeft wil ze meer.
Je kunt haar het beste haar gang laten gaan denk ik en er niet bij zijn. Ze moet je wel vertellen wanneer en met wie. En niet elke week. Maar af en toe moet kunnen.
Als de relatie tussen jullie en de sex verder goed is, dan zal het geen problemen opleveren.
Je moet zoiets ook opbouwen. Gaat soms vijf jaar overheen voor een stel er gelijk in staat.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waar haal je het vandaan dat het geen problemen op zal leveren? Het komt vaak genoeg voor dat stellen die hier aan beginnen en er beiden in den beginne achter staan het niet redden. Laat staan als één van de twee er vooraf al moeite mee heeft.
Dat dus. Ik zou dr niet zo'n bezwaar tegen hebbenquote:
Het werkt alleen niet voor ieder stel. Dat is wat ik zeg.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:23 schreef Stefan het volgende:
Je moet zoiets ook opbouwen. Gaat soms vijf jaar overheen voor een stel er gelijk in staat.
Nee, veel stellen beginnen er niet eens aan. Maar stellen die er aan beginnen springen soms te snel in het diepe.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het werkt alleen niet voor ieder stel. Dat is wat ik zeg.
Ook. Of ze onderschatten de gevoelens die er bij komen kijken...quote:Op maandag 14 februari 2011 15:59 schreef Stefan het volgende:
Nee, veel stellen beginnen er niet eens aan. Maar stellen die er aan beginnen springen soms te snel in het diepe.
Bisexueel sluit monogamie niet uit... En dat lijkt jij in jouw post te veronderstellen. Ten onrechte.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:08 schreef usrfobiwan het volgende:
Volgens mij heeft hij helemaal geen advies nodig. Hij weet dat zijn vrouw bi is.
Als ik seks met een man zou willen hebben zou zij daar op haar beurt geen probleem mee hebben. Daarnaast gaat ze niet vreemd want ik weet met wie ze seks heeft....domme muts.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:38 schreef Seven. het volgende:
PalmRoyale's vriendin gaat vreemd maar hij mag zelf niet.
Dat is weliswaar zo, maar de kans op een triootje neemt wel toe...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:31 schreef Viking84 het volgende:
Denk maar niet dat echte lesbische vrouwen in zijn voor een trio met een man. Voorts zijn er genoeg biseksuele vrouwen die bij hun avontuurtjes met een vrouw geen behoefte hebben aan de bemoeienissen van een kerel.
omdat seks met een vrouw toch wel wezenlijk anders is dan seks met een man. Ik snap dat jaloerse gedoe dan ook niet zo. Stiekem toch bang dat ze voor een vrouw gaat? Natuurlijk niet. Mannen hebben immers hun genotsknots; welke vrouw kan dat nu weerstaan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:02 schreef Miasan het volgende:
[..]
Precies. Waarom zou haar geaardheid een excuus mogen zijn om 'buiten de deur te eten' of vreemd te gaan?
je hoeft niet alles in termen van je eigen genot te bekijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is weliswaar zo, maar de kans op een triootje neemt wel toe...
Ik weet bijna zeker dat ik dat standpunt hier ook in heb genomen...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:38 schreef Viking84 het volgende:
je hoeft niet alles in termen van je eigen genot te bekijken.
mooi. Heb niet alles gelezen nmlquote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat ik dat standpunt hier ook in heb genomen...
Ja dat mag dus niet. Alleen voor homoseksuele sex mag je buiten de deur eten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:45 schreef eleusis het volgende:
Ik 'mis' ook wel eens seks met een andere vrouw.
Dit is wel een heel wanhopig poging om bepaald gedrag goed te praten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:35 schreef dezoeker het volgende:
Het gekke is dat de meeste mannen een trio met 2 vrouwen wel zien zitten terwijl dat eigenlijk onlogisch is.
een vrouw kan makkelijk meerdere mannen verwennen, maar een man kan meestal tot hij klaarkomt en dan is het over.
Sterker door de spanning van 2 vrouwen kan het wel eens zo snel gaan dat hij niet eens aan de wensen van 1 vrouw kan voldoen.
Beiden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:30 schreef dezoeker het volgende:
hoe bedoel je.
dat een vrouw met een andere man sex heeft, of dat een man het goed vindt
Heel verstandig!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:24 schreef htctouch2 het volgende:
Afgelopen weekend nog veel gepraat hierover, en mijn gevoelens hierover bekend gemaakt.
Zij snapte mij volledig, en wil mij ook niet kwetsen door toch met een vrouw naar bed te gaan.
Ze wil gewoon 100% voor mij gaan, en mocht hierdoor onze relatie in gevaar komen dan ziet ze er graag vanaf.
Ik heb haar verteld dat ik niet totaal de deur dicht wil gooien, misschien dat ik in de toekomst er iets anders over ga denken.. Maar voorlopig is het een No-Go.
Sex is natuurlijk niet puur rationeel te benaderen... Ik begrijp altijd dat er een soort van angst is voor MMV. Alsof je dan ook met die man sex hebt (wat natuurlijk kan, maar bepaald niet hoeft). Je zou hem maar eens aanraken...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:35 schreef dezoeker het volgende:
Het gekke is dat de meeste mannen een trio met 2 vrouwen wel zien zitten terwijl dat eigenlijk onlogisch is.
een vrouw kan makkelijk meerdere mannen verwennen, maar een man kan meestal tot hij klaarkomt en dan is het over.
Sterker door de spanning van 2 vrouwen kan het wel eens zo snel gaan dat hij niet eens aan de wensen van 1 vrouw kan voldoen.
Je kunt mij wel een domme muts vinden maar ik denk dat jij het concept biseksualiteit niet helemaal snapt. Als je relatie bevredigend is, dan zou je normaal geen behoefte hebben aan seks met iemand anders (man of vrouw). Het geslacht is irrelevant, je hebt misschien een voorkeur voor het één of het ander maar indien bevredigd en gelukkig, dan zou er geen behoefte moeten zijn naar het andere geslacht.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:30 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Als ik seks met een man zou willen hebben zou zij daar op haar beurt geen probleem mee hebben. Daarnaast gaat ze niet vreemd want ik weet met wie ze seks heeft....domme muts.
Ik weet niet hoe het bij vrouwen zit, maar als man zit de behoefte om seks met iemand anders te hebben in de genen ingebakken, en afgezien van wat eerste verliefde maanden helpt een relatie daar niets tegen, je kiest er alleen voor om daar niet aan toe te geven, om je relatie te laten werken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef Seven. het volgende:
Als je relatie bevredigend is, dan zou je normaal geen behoefte hebben aan seks met iemand anders (man of vrouw).
Bij vrouwen werkt dat ook wel zo. Wie wil nou niet die spanning? Beide geslachten gaan vreemd. Maar inderdaad, er niet aan toegeven, dat is de issue hier. Biseksueel zijn is geen excuus daarvoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij vrouwen zit, maar als man zit de behoefte om seks met iemand anders te hebben in de genen ingebakken, en afgezien van wat eerste verliefde maanden helpt een relatie daar niets tegen, je kiest er alleen voor om daar niet aan toe te geven, om je relatie te laten werken.
Ik ben biseksueel en heb dat dus helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, biseksuele vrouwen vinden blijkbaar dat ze iets missen als ze eenmaal in een relatie zitten. Ikzelf heb trouwens nog nooit seks met een vrouw gemist als ik in een relatie zat, maar bon.
Je gaat niet per se meteen vreemd hoor, als je buiten je relatie seks hebt met iemand anders. Daar kun je nml ook afspraken over maken met je partner. Lijkt me zeker in het geval van een biseksuele vrouw wel erg relevant (mits de vrouw in kwestie dat zelf wil natuurlijk).quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben biseksueel en heb dat dus helemaal niet.
Ik ben 13 jaar samen met mijn man en nog nooit vreemgegaan, ik heb geen behoefte aan seks met een ander.
Dat is biseksueel-eigen. Alleen dan ben je niet monogaam. Monogamie gaat om de keuze die je maakt om emotioneel en fysiek je tot één persoon te beperken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:12 schreef DS4 het volgende:
Zou het misschien kunnen dat wat voor de een geldt, voor de ander niet hoeft te gelden? Natuurlijk wil bisexueel zijn niet zeggen dat je niet monogaam wil zijn, maar het is natuurlijk net zo goed mogelijk dat je behoefte hebt aan EN mannen EN vrouwen.
Dan ben je per definitie niet monogaam.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Iemand die ik ooit kende had daar eens een mooi woord voor. Ik ben het even kwijt, maar het kwam erop neer dat ze monogaam wilde zijn met een man én monogaam met een vrouw.
Niet mee eens, ook al is dat de woordenboekdefinitie van monogamie. Ik vind dat je heel goed én jegens een man én jegens een vrouw monogaam kunt zijn. Maar het is bijna onmogelijk om die relaties gelijkwaardig te maken aan elkaar, dat wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is biseksueel-eigen. Alleen dan ben je niet monogaam. Monogamie gaat om de keuze die je maakt om emotioneel en fysiek je tot één persoon te beperken.
[..]
Dan ben je per definitie niet monogaam.
Wat ik (uiteraard) bedoel is dat sommigen altijd zowel sex met een man als met een vrouw nodig hebben. En dan wordt monogamie natuurlijk lastig...quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:19 schreef Seven. het volgende:
Dat is biseksueel-eigen. Alleen dan ben je niet monogaam. Monogamie gaat om de keuze die je maakt om emotioneel en fysiek je tot één persoon te beperken.
So true.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:21 schreef Viking84 het volgende:
Maar het is bijna onmogelijk om die relaties gelijkwaardig te maken aan elkaar, dat wel.
Dat hoor je mij ook nergens beweren. Maar ik geloof niet in de ene wél monogaam en de ander niet. Ik geloof in gelijkwaardige relaties.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik (uiteraard) bedoel is dat sommigen altijd zowel sex met een man als met een vrouw nodig hebben. En dan wordt monogamie natuurlijk lastig...
Maar dat houdt niet in dat er iets schort aan de relatie met de man of vrouw. Dat is veel te kort door de bocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |