Bij grote elektronicaboeren zoals MediaMarkt enzo heb je standaard simpele mixers van rond de ¤20. Heb er zelf ook een en hij bevalt me prima.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:14 schreef Zoheetik het volgende:
Waar was nou zo'n handmixertje in de aanbieding? Van philips voor �19,99... Is dat een goede? En weet iemand in welk foldertje die stond?
Thanks! Ik zal binnenkort wat bestellen. In het geval dat mijn vriendin (ik kook altijd voor twequote:Op zondag 13 maart 2011 11:55 schreef MaximusTG het volgende:
In het brood uit de oven topic is laatst een link gepost naar een webshop die een desemcultuur verkoopt. Ook zie je vaak een ander soort potjes, maar dat zorgt alleen voor de smaak, niet het rijzen.
De gist in dat recept is heel weinig, maar zorgt ervoor dat het deeg voorspelbaarder rijst. Het ligt ook aan de kracht van je cultuur; Maar het kan goed zo zijn dat je deeg dan 2 dagen in de koelkast nodig heeft. Beetje experimenteren dus.
Zo'n desemcultuur bestellen heeft wel een risico, het kan zijn dat ie dood is als ie aankomt. Schijnbaar verkopen ze ook culturen in poedervorm, maar daar heb ik nog geen NL webshop van gezien.
de hema heeft een budget selectie voor 10 euroquote:Op maandag 14 maart 2011 00:14 schreef Zoheetik het volgende:
Waar was nou zo'n handmixertje in de aanbieding? Van philips voor €19,99... Is dat een goede? En weet iemand in welk foldertje die stond?
Klopt, maar die is voor 4 pizza's. Kijk als ik gewoon alles door de helft kan doen dan is er geen probleem.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:19 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan dan toch gewoon het recept zonder zuurdesem volgen? Ik heb die PDF gemaakt omdat ik ooit het recept van Varasano gevonden had, maar geen desemcultuur had. Toen heb ik dus gekeken naar de verhoudingen in het recept van Peter Reinhart, om een pizza te maken met een zelfde vochtgehalte, maar alleen maar instant gist. Nu ik wel een desemcultuur heb, kan ik het het oorspronkelijke recept van Varasano maken. Daarom staan beide versies in de PDF.
Ja klopt zag ik, maar geen idee welke beter is. Denk dan investeer ik liever 10 euro meer voor eentje die beter is/meer kracht heeft/langer meegaat.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:13 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
de hema heeft een budget selectie voor 10 euro
Nou ja, denk dat het wel een redelijke leidraad is hoor.. Je weet idd niet alles van de motor, maar goed. Blijft dat zo'n mixer niet 'bedoeld' is om er regelmatig deeg mee te kneden. Maar met zo'n nat deeg valt het qua zwaarte wel weer mee voor de mixer. Vraag wordt dan of de mixer van 10 euro meer dan 1/3 van de tijd van die duurdere meegaatquote:Op maandag 14 maart 2011 14:49 schreef Zoheetik het volgende:
Ja punt is dat het wattage niks zegt. Je kunt er ook 600W in gooien en uiteindelijk maar profijt hebben van 200W.
Jammer dat ze bij die van de Hema zo stoer doen met 6 standen. Ik had daar altijd last van bij mijn MP3speler, die kon loeihard... maar zacht ho maar.
Maar ja denk dat ik die van de Hema maar koop, 35 euro wat jij zei Maximus is me weer te duur.
Handig, racet de mixer meteen de prullenbak in.quote:
Doe gewoon net als ik en vraag voor je afstuderen een kitchenaidquote:Op maandag 14 maart 2011 16:11 schreef MaximusTG het volgende:
Zou best graag zo'n standmixer willen hebben, maar ja.. Die zijn zo duur..
Overigens was ik een tijdje terug bij mn ouders, en mn vader leek een leemoventje wel leuk :p. Dus wie weet, kan ik hen mooi als proefkonijnen gebruiken. Naja, eerst maar eens afstuderen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Ik zit er ook over te twijfelen. Maar ja ik heb al genoeg van die keukenspullen, dus om er nou nog meer bij te kopen.... Dan wil ik wel eerst even weten of het echt goed werkt.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb zo'n pizzasteen van Jamie Oliver besteld
Dat is bij mij ook wel zo, maar voor die 15 euro kon ik het niet laten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Ik zit er ook over te twijfelen. Maar ja ik heb al genoeg van die keukenspullen, dus om er nou nog meer bij te kopen.... Dan wil ik wel eerst even weten of het echt goed werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |