abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115773674
Vast herkenbaar: gipsplaten snijden. Gisteren bij broerlief aan de slag geweest. En natuurlijk precies verkeerdom aftekenen :P gelukkig genoeg gipsplaten in huis om verder te kunnen gaan :)
pi_115775000
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:38 schreef iamredleader het volgende:
Vast herkenbaar: gipsplaten snijden. Gisteren bij broerlief aan de slag geweest. En natuurlijk precies verkeerdom aftekenen :P gelukkig genoeg gipsplaten in huis om verder te kunnen gaan :)
Heel herkenbaar.... Vooral wanneer het hoekjes zijn die eruit moeten. En dan in spiegelbeeld doen :D
pi_115775923
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.... Vooral wanneer het hoekjes zijn die eruit moeten. En dan in spiegelbeeld doen :D
Of een trapeze die iets "ingekort" moet worden. Damn :')
pi_116016430
In mijn eigen topic gaf ik aan hoe ik
geheel zelfstandig de jungle die mijn achtertuin heette heb gedecimeerd alleen
weet ik nu niet meer hoe verder,als in opruimen en inrichting vd tuin.

Iemand hier die daarvoor suggesties heeft?
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:11:31 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_116020037
Hakselaar halen en een container huren. Ben je er na een dag werken vanaf.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 17:14:09 #216
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  PR/Manusje van alles woensdag 19 september 2012 @ 21:56:32 #217
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_117003040
Ik heb thuis niet veel blunders, op m'n werk echter genoeg:

Groot gebouw met een brandmeldinstallatie. Er was een installateur een kabeltje aan het trekken boven het systeemplafond. De beste 'monteur' knipt met z'n tang een buis door met de gedachte dat dit een loze buis zou zijn.

Alleen jammer dat er een rood kabeltje door het buisje liep. Had meneer met één knip gelijk 40 brandmelders uitgeschakeld. :') Kabeltje gemaakt met een kroonsteentje en weer klaar. Alleen jammer dat ze nu een nieuwe kabel van 100 meter naar de vijfde etage moeten trekken. :X :D

Later die middag, nog een klootviool met een kniptang. Twee sjonnies die een lift aan het demonteren zijn. Knipt ook vrolijk een rood kabeltje door. "Ja ik dacht dat die ook wel weg kon." Wéér de hele installatie op tilt. }:|

Blundertje van mezelf...

CV bijvullen. Normaal duurt het ruim een dag om de druk met 1 bar te verhogen. Kwam door een defecte hydrofoor. Ik dus vrolijk aan het bijvullen en loop weg in de veronderstelling dat het nog uren gaat duren.

Na 10 minuten kijk ik toevallig nog even in de ketelruimte en zie een enorme sloot water uit een overstort bij de ketels komen... :'( De druk was in die 10 minuten boven de drie Bar gekomen. _O- Ketels vinden dat niet zo leuk en gooien dan heeeeeel veeeeel water uit het systeem.

Jammer dat de overstort precies boven een luchtinlaat van twee ketels zat... Ze worden meestal niet beter van een paar honderd liter water in de behuizing. oO< Waterzuiger d'r bij, kap los, lekker laten drogen en twee dagen later deden ze het weer. :X

Bleek dat de defecte hydrofoor net een dag ervoor was vervangen. :X
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 23:27:06 #218
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117008333
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:50:24 #220
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_118370387
quote:
Dat is geen 'klusser' die faalt. :P
pi_118370744
Nee n heel klusbedrijf :p
pi_118379064
Dit zal niet het 'klusbedrijf'/installateur zijn wat faalt, maar eerder de adviseur en/of architect welke het bestek heeft geschreven.
Ik denk dat de vermelde 'kostprijs' van deze blunder ook niet veel hoger zal zijn dan wat het was geweest als het er van begin af aan in was gemaakt. Als het pas over 2 maanden in gebruik zou worden genomen liggen de plafonds nu nog open...
pi_118481463
Er zit helaas wel een kern van waarheid in.
Bij modulaire CV ketels als je te thermostaat hoog zet gaat de CV ketel op vol vermogen blazen!
Als je hem een paar graden hoger wil duurt het soms zo lang.

Maar ga je moeder maar eens uitleggen dat met een standaard thermostaat/ketel het geen reet uitmaakt. Dat ze hem veel hoger zet. Gek kan ik ervan worden!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:10:10 #224
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118483142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:33 schreef diamantboor het volgende:
Er zit helaas wel een kern van waarheid in.
Bij modulaire CV ketels als je te thermostaat hoog zet gaat de CV ketel op vol vermogen blazen!
Als je hem een paar graden hoger wil duurt het soms zo lang.

Maar ga je moeder maar eens uitleggen dat met een standaard thermostaat/ketel het geen reet uitmaakt. Dat ze hem veel hoger zet. Gek kan ik ervan worden!
Verkeerde topic :? ?
pi_118484129
Heden een ietwat soort van klusblunder: ik zou wel even wat blad weghalen bij de afvoer vd garage, die afvoer liep niet zo lekker door, eigenwijs als ik ben dus de grote huishoudtrap nemen ipv de ladder. Beetje onhandig want ik ben beetje klein.
Dus logisch háálde ik het niet helemaal dus klom (stond toch stevig in een hoek dus soit, dat kón toch?) bovenop het toppunt van het trapje.....
Drie keer raden wie er hing te bungelen aan de rand van de dakgoot omdat trap (vrij logisch) wegklapte....
Gelukkig is die dakrand hier niet zo erg hoog dus heb me maar laten vallen :@
Resultaat: twee aardige schaafplekken op de armen, gelukkig kon niemand me zien toen ik daar zo dom hing te hangen _O-
Waar het stinkt is het warm.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:52:18 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_118516420
WAGENBERG - Een slepende burenruzie tussen twee mannen uit het Brabantse dorp Wagenberg is zaterdagmorgen uitgelopen op een ware marteling. Een van de twee mannen pakte een elektrische boor en boorde daarmee een gat in de voet van zijn 49-jarige rivaal. 8)7

http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_burenruzie__.html

Of dit nou een blunder is :? :')
pi_118524869
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb thuis niet veel blunders, op m'n werk echter genoeg:

Groot gebouw met een brandmeldinstallatie. Er was een installateur een kabeltje aan het trekken boven het systeemplafond. De beste 'monteur' knipt met z'n tang een buis door met de gedachte dat dit een loze buis zou zijn.

Alleen jammer dat er een rood kabeltje door het buisje liep. Had meneer met één knip gelijk 40 brandmelders uitgeschakeld. :') Kabeltje gemaakt met een kroonsteentje en weer klaar. Alleen jammer dat ze nu een nieuwe kabel van 100 meter naar de vijfde etage moeten trekken. :X :D

Bij storing mogen er niet meer dan 32 melders uitvallen volgens de nen2535... dus de installatie deugd toch al niet...
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:43:15 #228
92034 crew  Vonkenboer
pi_118527282
Afgelopen week heb ik tijdens het klussen een kleine blunder begaan.. tijdens het schuren van .. jawel ... een paneeldeur _O-

De deur had ik stevig gepositioneerd in de woonkamer op twee metalen schragen, ik pak vervolgens de bandschuurmachine en zet deze op de deur.. doe de stekker in het stopcontact van het verlengsnoer.. en kom er achter dat ik geen stroom op dat verlengsnoer heb staan..

Ik loop vervolgens naar het andere eind van de kamer om het verlengsnoer in het stopcontact te doen..
En toen bleek dat de bandschuurmachine nog aan stond of dat ik hem per ongeluk aangezet had :o

De bandschuurmachine racet vooruit over de deur en komt nog net naast het raam terecht en lanceerde zich dus net niet door het glas naar buiten :X :%
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:02:24 #229
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118527744
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen week heb ik tijdens het klussen een kleine blunder begaan.. tijdens het schuren van .. jawel ... een paneeldeur _O-

De deur had ik stevig gepositioneerd in de woonkamer op twee metalen schragen, ik pak vervolgens de bandschuurmachine en zet deze op de deur.. doe de stekker in het stopcontact van het verlengsnoer.. en kom er achter dat ik geen stroom op dat verlengsnoer heb staan..

Ik loop vervolgens naar het andere eind van de kamer om het verlengsnoer in het stopcontact te doen..
En toen bleek dat de bandschuurmachine nog aan stond of dat ik hem per ongeluk aangezet had :o

De bandschuurmachine racet vooruit over de deur en komt nog net naast het raam terecht en lanceerde zich dus net niet door het glas naar buiten :X :%
Bijna een gevalletje geen dubbele beglazing of enkele beglazing maar geen enkele beglazing _O-
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 11:09:26 #230
92034 crew  Vonkenboer
pi_118527943
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:02 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Bijna een gevalletje geen dubbele beglazing of enkele beglazing maar geen enkele beglazing _O-
Het was idd. centimeters werk :X
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:21:30 #231
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_118532796
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:

Whehe _O-

gelukkig is het goed gegaan.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_118565873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Verkeerde topic :? ?
Ehm ja nu wel. Maar het was een reactie op een ander post. (Wist toen nog niet hoe ik een qoute moest doen)
Blijkbaar is het stuk waar ik op reageerde weg.
  zondag 2 december 2012 @ 11:43:14 #233
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119837264
Ja, ik had gisteren een hele mooie: expansievat van een CV installatie vervangen. Het expansievat zat in de kruipruimte van een tussenwoning, de CV ketel staat op zolder. Dus de hele installatie moet leeg. Ik denk: ik laat het water via een slang weglopen in de tuin, het laatste gedeelte vang ik op in een grote emmer en pomp dat weg met een dompelpomp.

Zo gezegd, zo gedaan. Dus dompelpomp in de emmer, kraantjes open, even kijken of het goed gaat. Ik hang met mijn gezicht boven de emmer, schiet de afvoerslang van de dompelpomp, slangklem vergeten...... 8)7 waterstraal recht in mijn gezicht
Wel een mooi fontein in de kruipruimte, zeiknat.... _O-
pi_119837297
en smerig water in oewe bakkes....

:P
  zondag 2 december 2012 @ 11:48:02 #235
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119837378
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:44 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en smerig water in oewe bakkes....

:P
Gelukkig hadden ze de installatie een paar maanden geleden ook al afgetapt bij een badkamerverbouwing, er zat dus redelijk vers water in, die mazzel had ik dan weer wel... *O*
  zondag 2 december 2012 @ 13:07:48 #236
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119839318
Voortaan maar gewoon laten lopen dan, zakt wel weg in het zand.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 december 2012 @ 13:53:43 #237
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119840427
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2012 13:07 schreef cvboer het volgende:
Voortaan maar gewoon laten lopen dan, zakt wel weg in het zand.
Was het maar zand... een betonnen vloer zonder afdekvloer, lekker voor je knieën in een kruipruimte... |:(
  zondag 2 december 2012 @ 14:18:06 #238
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119841051
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:53 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Was het maar zand... een betonnen vloer zonder afdekvloer, lekker voor je knieën in een kruipruimte... |:(
Das pijnlijk. blij dat ik nooit meer onder de vloer hoef.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 december 2012 @ 18:33:25 #239
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_119848934
Van de week koppaking vervangen van onze 205.
Bij samen bouwen met een kennis hem de inlaat laten doen.
Het immers al donker.
Volgende dag blijkt er een slang tussen het inspruitstuk en kop te zitten.
Die kon dus mooi weer los.

Dag erna ontsteking afstellen, los draaien met de grote ratel.
En dan tegen de + van de accu aankomen, lesje lassen dus.
Gelukkig zonder schade, en hij rijd weer als nieuw.
pi_119897388
WC flush was kapot, ik heb een hele oude wc maar omdat ik hier nog maar 2 maanden ga wonen wilde ik dus gewoon een nieuw systeem inzetten. Flush systeem ging prima maar oude vlotter paste niet meer, maar de nieuwe paste zo niet op de aansluiting. Nou, even dat dingetje eraf schroeven :'(

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')