Als je daar pas op je 40e echt achterkomt ben je ook nogal onnozel, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:35 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Andere kant van het verhaal:
Als je een 40 jarige bouwvakker bent die zich afvraagt waarom hij toch altijd zo 'vaag denkt' en waarom hij zich altijd eenzaam voelt, zelfs als ie bij zijn maten is, waarom het toch altijd zo stroef loopt met bazen die hem maar eigenwijs vinden..
Dan kan het wel degelijk een openbaring zijn.
Genoeg mensen die door een inadequaat onderwijssysteem op een zijspoor gezet worden. Nog niet zo lang geleden gingen arbeiderskinderen automatisch naar de LTS.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Als je daar pas op je 40e echt achterkomt ben je ook nogal onnozel, lijkt me.
Klopt, mijn ouders ook. Maar je weet van jezelf toch wel of je slim bent of niet? Ik bedoel, zeker als je 40 bent heb je wat levenservaring en weet je wel of je vaker naar de NOS of SBS kijkt. En of je IQ dan 115, 125 of 135 is....maakt in the end niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:01 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Genoeg mensen die door een inadequaat onderwijssysteem op een zijspoor gezet worden. Nog niet zo lang geleden gingen arbeiderskinderen automatisch naar de LTS.
Ik weet niet hoor. Juist slimme mensen weten heel goed wat ze niet weten. En dat ze de indruk die ze van mensen hebben maar een indruk is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, mijn ouders ook. Maar je weet van jezelf toch wel of je slim bent of niet? Ik bedoel, zeker als je 40 bent heb je wat levenservaring en weet je wel of je vaker naar de NOS of SBS kijkt. En of je IQ dan 115, 125 of 135 is....maakt in the end niet zoveel uit.
Dat zie je toch verkeerd, door inadequaat onderwijs, etc. kun je een dusdanig gevoel van slecht zelfbeeld krijgen, en je wel degelijk denken dat je dom bent.. zeker als je in je directe omgeving mensen hebt die anders denken en zulks als jij zelf doet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, mijn ouders ook. Maar je weet van jezelf toch wel of je slim bent of niet? Ik bedoel, zeker als je 40 bent heb je wat levenservaring en weet je wel of je vaker naar de NOS of SBS kijkt. En of je IQ dan 115, 125 of 135 is....maakt in the end niet zoveel uit.
Een hele tijd terug heb ik anders nog een artikel gelezen (ik denk in de lokale krant) van een schilder van boven de 40 die precies gegeven ondervond.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Als je daar pas op je 40e echt achterkomt ben je ook nogal onnozel, lijkt me.
WTF, IQ van 140 en dan je hele leven schilder zijn? Dan moet je je toch kapot vervelen tijdens je werkquote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:14 schreef Frith het volgende:
[..]
Een hele tijd terug heb ik anders nog een artikel gelezen (ik denk in de lokale krant) van een schilder van boven de 40 die precies gegeven ondervond.
Toegelaten bij mensa en al zelfs. (IQ was 140 nog wat, dacht ik)
IQ heeft weinig te maken met wereldlijke kennis, inzicht in onbekende gebieden, politieke voorkeur of andere complexere zaken. En mijn IQ is niet zo denderend aangezien ik hier nu in wezen vier keer hetzelfde heb genoemd, zie ik nu.
Schilder juist niet, "vreemd" genoeg.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:28 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
WTF, IQ van 140 en dan je hele leven schilder zijn? Dan moet je je toch kapot vervelen tijdens je werk
Waarom? Het kan toch ook zijn passie zijn?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:28 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
WTF, IQ van 140 en dan je hele leven schilder zijn? Dan moet je je toch kapot vervelen tijdens je werk
Klopt helemaalquote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:14 schreef Frith het volgende:
[..]
Een hele tijd terug heb ik anders nog een artikel gelezen (ik denk in de lokale krant) van een schilder van boven de 40 die precies gegeven ondervond.
Toegelaten bij mensa en al zelfs. (IQ was 140 nog wat, dacht ik)
IQ heeft weinig te maken met wereldlijke kennis, inzicht in onbekende gebieden, politieke voorkeur of andere complexere zaken. En mijn IQ is niet zo denderend aangezien ik hier nu in wezen vier keer hetzelfde heb genoemd, zie ik nu.
Mensen willen gewoon praten over hoe ze hun situatie ervaren. Dat doen expats, jonge ouders en kankerpatiënten toch ook?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:12 schreef Dizorn het volgende:
Heerlijk hoe mensen bevooroordeeld zijn over hoogbegaafden. Echt het enige wat het uiteindelijk betekent is dat je makkelijker dingen kan snappen/leren/onthouden etc. Wat je er uiteindelijk mee doet is helemaal aan jou persoonlijk. Dat is echt alles hoor.. verder kan je er eigenlijk helemaal niets over zeggen.
En opscheppen over hoogbegaafdheid is het meest kansloze wat er isZie mij eens geboren zijn met wat extra mogelijkheden, paupers.
Volgens mij is hoogbegaafdheid iets wat je in je vroege jeugd ontwikkelt, maar niet iets waarmee je geboren wordt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:12 schreef Dizorn het volgende:
Heerlijk hoe mensen bevooroordeeld zijn over hoogbegaafden. Echt het enige wat het uiteindelijk betekent is dat je makkelijker dingen kan snappen/leren/onthouden etc. Wat je er uiteindelijk mee doet is helemaal aan jou persoonlijk. Dat is echt alles hoor.. verder kan je er eigenlijk helemaal niets over zeggen.
En opscheppen over hoogbegaafdheid is het meest kansloze wat er isZie mij eens geboren zijn met wat extra mogelijkheden, paupers.
Uhrm erfelijkheid speelt wel degelijk een grote rolquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Volgens mij is hoogbegaafdheid iets wat je in je vroege jeugd ontwikkelt, maar niet iets waarmee je geboren wordt.
Anders verdiep je je even in de materie.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Volgens mij is hoogbegaafdheid iets wat je in je vroege jeugd ontwikkelt, maar niet iets waarmee je geboren wordt.
Als iemand er anders over denkt dan jij betekent het nog niet dat ie zich niet ingelezen heeft.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Anders verdiep je je even in de materie.
Ja dat snap ik wel, maar wat er gebeurt is dat mensen dingen gaan roepen wat weinig met 'hun situatie' te maken heeft. Alsof iemand niet hoogbegaafd kan zijn als ie geen wiskunde kan, bijvoorbeeld, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mensen willen gewoon praten over hoe ze hun situatie ervaren. Dat doen expats, jonge ouders en kankerpatiënten toch ook?
Dat slimme ouders vaak ook slimme kinderen hebben, is helemaal waar. De oorzaak hiervan moet echter hoofdzakelijk in de opvoeding gezocht worden; slimme ouders voeden hun kinderen nu eenmaal wat intelligenter op dan domme ouders.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:58 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Uhrm erfelijkheid speelt wel degelijk een grote roldus dan is het wel degelijk een aangeboren iets.
Not sure if serious. Ja slimme ouders zullen hun kinderen 'slimmer' opvoeden. Betekent dit dat de kinderen zelf SLIMMER worden? Nee. Ze zullen ongetwijfeld meer leren nadenken over dingen, en uberhaubt meer weten, maar is dat slimmer? Rationeler zou ik het noemen. Dan zou je elk willekeurig kind bij een stel slimme ouders neer kunnen zetten en dan zou het kind automatisch slim worden. En dat ga je mij niet wijsmakenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:55 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat slimme ouders vaak ook slimme kinderen hebben, is helemaal waar. De oorzaak hiervan moet echter hoofdzakelijk in de opvoeding gezocht worden; slimme ouders voeden hun kinderen nu eenmaal wat intelligenter op dan domme ouders.
Dat zijn vooral de pubertjes die toch ergens mee op willen vallen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:49 schreef Dizorn het volgende:
.
En natuurlijk opscheppen en erover praten zijn 2 verschillende dingen, maar dat lijkt me nogal duidelijk. Ik doel niet op iemand specifiek hier ofzo maar er zijn genoeg mensen die 'trots' zijn op hun hoogbegaafdheid of het erg stoer vinden het aan mensen te vertellen; Zo ken ik iemand die zich ooit nog heeft voorgesteld als "Hoi ik ben x en ik ben hoogbegaafd".
In de eerste jaren zijn je hersenen een spons, denk aan hoe snel een kind een taal machtig maakt. Als je hem in de vroege jaren al stimuleert in rekenen, dan zal die een grote voorsprong hebben en zullen zijn hersenen getraind zijn in dat wat hij heeft geleerd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:58 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Not sure if serious. Ja slimme ouders zullen hun kinderen 'slimmer' opvoeden. Betekent dit dat de kinderen zelf SLIMMER worden? Nee. Ze zullen ongetwijfeld meer leren nadenken over dingen, en uberhaubt meer weten, maar is dat slimmer? Rationeler zou ik het noemen. Dan zou je elk willekeurig kind bij een stel slimme ouders neer kunnen zetten en dan zou het kind automatisch slim worden. En dat ga je mij niet wijsmaken
Natuurlijk heeft de omgeving invloed, maar je kan geen wonderen verrichten. Je kan uit ieder kind halen wat er in zit, maar je kan niet ieder kind zomaar even een hoogbegaafd maken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:04 schreef Adames het volgende:
[..]
In de eerste jaren zijn je hersenen een spons, denk aan hoe snel een kind een taal machtig maakt. Als je hem in de vroege jaren al stimuleert in rekenen, dan zal die een grote voorsprong hebben en zullen zijn hersenen getraind zijn in dat wat hij heeft geleerd.
Slim is nou eenmaal niet een basisgetal aan slimheid, wat je dan in je leven kan gebruiken of iets dergelijks. Het is iets wat je moet trainen, en in de jonge jaren trainen kan veel meer effect hebben.
Je kan de meeste kinderen van 4 denk ik wel hoogbegaafd maken, bij kinderen van 12 lukt dat waarschijnlijk niet meer.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de omgeving invloed, maar je kan geen wonderen verrichten. Je kan uit ieder kind halen wat er in zit, maar je kan niet ieder kind zomaar even een hoogbegaafd maken.
Ik denk juist dat licht autisme de begaafdheid soms bevordert. Juist autisten kunnen heel obsessief met iets bezig zijn. En talent ontwikkel je pas echt door er heel veel mee bezig te zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:53 schreef mane het volgende:
of kinderen die andere persoonlijkheidskenmerken hebben zoals autisme. En dan bedoel ik niet meteen de extreme varianten, maar ook kinderen die met milde vormen van deze stoornissen behept zijn. Dat zijn obstakels voor de ontwikkeling van de intelligentie.
Ik ben ook hoogbegaafd. Ik ben erachter gekomen toen ik een puzzel oploste, binnen drie maanden, terwijl op de verpakking stond 3 - 6 jaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:35 schreef Poespas het volgende:
Ik worstel al enige tijd met een vraag, en hopelijk hebben jullie hierop een heldere kijk.
Ik denk sinds een paar maanden dat ik mogelijk hoogbegaafd ben, al weet ik dit niet zeker aangezien ik nooit aan een IQ test heb gedaan, en dat weiger ik ook te doen omdat ik dit vraagstuk liever niet voor 100% zeker weet dan dat ik met een stempel verder moet leven.
Al sinds mijn prilste kindertijd heb ik vreemde obsessies, vooral voor geschiedenis.
toen ik 5 jaar oud was kon ik al vertellen over de kruistochten, toen ik 8 was hield ik een spreekbeurt over antiek Egypte en toen ik 9 was maakte ik een werkstuk over Britse en Duitse jachtvliegtuigen tijdens de slag om Engeland.
School is over het algemeen een makkie voor mij en ik hoef aan de meeste vakken amper tijd te besteden terwijl ik wel fraaie gemiddeldes behaal.
dit soort dingen zijn een rode draad in mijn leven, maar in andere zaken die mij niet interesseren ben ik dan ook vaak weer niet goed (bijvoorbeeld wiskunde of spelling).
Dat was voor mij altijd het signaal dat er niks vreemds aan de hand was.Maar de laatste tijd is er toch iets gaan knagen, ik merk dat ik nu(op mijn 17de) geestelijk veel verder ben op veel terreinen dan mijn vrienden en dat er daardoor weleens miscommunicatie ontstaat tussen ons.
Zou ik nu toch hoogbegaafd zijn, of is het toch gewoon iets anders?
Tsja, zelf stel ik me niet de vraag "Is die persoon slim?" maar "Is die persoon slim genoeg".quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:20 schreef trekeennummertje het volgende:Ook moet je, jezelf afvragen: wat is slim zijn?
Dat klopt en ik ben ook nieuwsgierig hoe dat in praktijk gedaan wordt. Niet iedereen heeft een IQ-test gedaan, maar er is wel een gemiddelde nodig om afwijkende scores te bereken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat IQ betreft, 100 is 't gemiddelde. Zodra 't gemiddelde omhoog gaat, wordt 't gemiddelde (of beter gezegd, alle scores) dusdanig aangepast dat 't gemiddelde weer 100 is. tenminste, zo zou 't moeten zijn.
Ik denk niet dat iemand in staat is om zijn/haar eigen IQ te bepalen, omdat het gewoon lastig is om je eigen intelligentie met die van een ander te meten. Je zult alleen merken wanneer iemand dommer of slimmer (naar jouw mening) is, maar dat zegt nog vrij weinig.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
voor zover ik weet moeten opstellers van een IQ-test rekening houden met de scores van anders testsquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat klopt en ik ben ook nieuwsgierig hoe dat in praktijk gedaan wordt. Niet iedereen heeft een IQ-test gedaan, maar er is wel een gemiddelde nodig om afwijkende scores te bereken.
Mee eens. Je kunt ook niet weten dat je slim bent, voor jezelf ben je normaal. opvallend voor hoogbegaafden is alleen dat vrijwel alle anderen dommer zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand in staat is om zijn/haar eigen IQ te bepalen, omdat het gewoon lastig is om je eigen intelligentie met die van een ander te meten. Je zult alleen merken wanneer iemand dommer of slimmer (naar jouw mening) is, maar dat zegt nog vrij weinig.
klopt als een busquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mee eens. Je kunt ook niet weten dat je slim bent, voor jezelf ben je normaal. opvallend voor hoogbegaafden is alleen dat vrijwel alle anderen dommer zijn.
Een onafhankelijke test is dan ook de beste manier om je IQ te bepalen. Dus TS, gewoon IQ test doen!
Dat mensen je niet begrijpen, zegt meer over jou dan over die mensen... je behoort meestal iets zodanig uit te leggen dat diegene met wie je spreekt het ook begrijpt, Just sayin'quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:33 schreef Misan het volgende:
[..]
klopt als een busik kon nooit begrijpen dat sommige mensen bepaalde zaken gewoon niet begrepen of inzagen
Wat een arogante onzin. Je bent intelligent en hebt het met allerlei mensen aan de stok. Je gaat de strijdt aan en speelt machtspelletjes. Laat me niet lachen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, zelf stel ik me niet de vraag "Is die persoon slim?" maar "Is die persoon slim genoeg".
Ik merk toch wel duidelijk dat bijna iedereen die ik spreek, qua intelligentie niet of met moeite met me mee kan komen.
In sociale conflicten is dit (hoogbegaafdheid) wel verdomde handig, omdat ik gewoon met brute intelligentie/brute logica zo iemand bijna altijd verbaal kan aftroeven.
En nog iets anders, je hebt ook van die jaloerse types die met opmerkingen als "Iedereen is tegenwoordig hoogbegaafd" en zo komen. Heb dit vaker meegemaakt. Meestal (of eigelijk gewoon altijd) zijn dat mensen die 't je niet gunnen...gewone jazoerzie dus.
Ik heb gewoon de mazzel bij de bovenste 2% te zitten, blijkbaar hebben velen van de overige 98% daar moeite mee, vooral als 't van die haantjes zijn.
Ik ben 't zelfs leuk gaan vinden als zo'n haantje de uitdaging met me aangaat, ik zie dat als een spelletje tegenwoordig, ben 't zelfs leuk gaan vinden, maar zoek dit soort confrontaties zelf nooit op. Of 't moet voor de goede sport zijn of zo, dan is 't echt lachen met z'n allen
Voor mij is dit 1 van de voordelen dat ik hoogbegaafd ben. Aangezien ik ook autistisch ben heb ik 't niet zo op drukte en al helemaal niet op dat (achterlijke) haantjesgedrag, maar blijkbaar vinden velen dat wel belangrijk...naja, als zo iemand zo graag de kaarten wilt delen, speel ik maar wel weer mee, want ik weet dat ik 't toch wel win.
Klinkt echt super arrogant, maar heb al vele tientallen van die 'alpha-male' egotrippers op hun plek gezet, allemaal stuk voor stuk mensen die zichzelf fantastisch geweldig vonden, van domineren hielden. En ik stop pas zodra zij stoppen (als ik zin heb).
Om de 1 of andere reden vind ik 't fascinerend om zo'n egotripper te zien spartelen. Soms worden ze zelfs wanhopig (inclusief luide stem, beetje alsof ze dronken zijn of zo) zodra bij hun 't kwartje valt dat 't niet zo gaat zoals zijzelf gewend zijn. En dat weet ik. En 't enge is, ik geniet daar gewoon van.
Ik geniet er van om zo'n klootzakkerige egotripper te zien kronkelen, langzaam te zien 'instorten', dat ik zie dat ze 't proberen en alles uit de kast beginnen te halen met weet ik wat voor truukjes allemaal. En 't werkt gewoon niet. Niet voor hun. Ze hebben dan ook niet door dat 't voor mij maar een spelletje is, dat ik met ze toy.
Ik leer er alleen maar van, van dat sociale gedrag en zo. Ben daar nooit goed in geweest (stomme autisme, LOL).
En op een gegeven moment laten dat soort mensen mij met rust. Blijkbaar kan een pestkop toch wel stoppen? Maar als je 't ze gewoon vraagt, lachen ze alleen maar.
Heb ik trouwens ook al eens gedaan, vragen of ze SVP willen stoppen met die pesterijen. Natuurlijk maakt dat 't alleen maar erger, maar dat is ook de bedoeling. Ik WIL dat ze alles uit de kast halen, anders heb ik geen uitdaging aan ze.
Ik WIL namelijk dat ze denken dat ik zwak ben.
Dit is eigelijk wat "De eerste indruk" voor impact op NT'ers heeft. Hebben ze eenmaal een idee van wat je bent (en zoals iedereen weet is je 1e indruk nogal moeilijk te corrigeren) dan zijn ze daar moeilijk van af te brengen.
Dit is vreemd voor mij, daar ik helemaal niet zo in elkaar zit.
Als ik er achter kom dat iemand die ik 10 jaar ken dus ECHT een klootzak is, kan ik zo iemand VEEL makkelijker droppen dan de meeste anderen. Dit wil niet zeggen dat ik niet trouw ben, ik ben juist heel trouw aan de mensen die me lief zijn!
Maar die eerste indruk...dat snap ik dus gewoon niet. En naarmate de pestkoppen steeds meer gefrustreerd raken lijkt 't alsof ze in gevecht zijn met hun eigen ideeen, met zichzelf eigelijk.
Ze gaan twijfelen aan zichzelf en dan is 't voor mij alleen maar kwestie van inkoppen.
Easy money
Soms beginnen ze te zeggen dat ze geen hoogte van me kunnen krijgen (ja balen voor jou man, mij een zorg....heb je 't al door?). Dit is een beetje apart, want dit is noch onderwerping, nog erkenning (=ze zien zichzelf nog steeds als 't alfa-mannetje/vrouwtje). Ze gaan dan meer naast je staan en al naar gelang ik wat aan ze heb ga ik door of niet. Maar alleen als ik zin heb.
't gekke is, ik vind dit soort dingen (met die pesterijen en zo) emotioneel wel lastig (ik kan van dit soport dingen echt gaan piekeren etc) maar tegelijkertijd weet ik dat ik zo iemand uiteindelijk wel onder de mat ga vegen, gewoon omdat ik weet dat ik slimmer ben dan 't gros daarbuiten. Dit geeft me zekerheid.
En uiteindelijk laten ze me met rust, of ze knorrepotten stilletjes door. Of ze worden je vrienden haha.
Mij een zorg, zolang ik maar geen last van ze heb.
Ik wil gewoon geen last van dit soort mensen hebben. In eerste instantie ga ik me lichtjes ergeren, tot er ineens een moment komt waarop ik me uitgedaagt voel of zo. Dan gaat er een knop om of zo, maar van buiten zie je dus gewoon niks aan mij. Ik heb dan ineens weer een uitdaging, want elk andere mens is weer anders. Onvoorspelbaar en lastig te begrijpen.
Maar in de loop van tijd word ik er wel steeds beter in, in dat sociale gedoe. Hoort er blijkbaar bij. Naja, 't is zoals 't is.
Lol, misschien moet ik 's wat anders gaan doen dan op fok rondhangen!
Wat IQ betreft, 100 is 't gemiddelde. Zodra 't gemiddelde omhoog gaat, wordt 't gemiddelde (of beter gezegd, alle scores) dusdanig aangepast dat 't gemiddelde weer 100 is. tenminste, zo zou 't moeten zijn.
niet alle hoogbegaafden mogen lid worden, je moet bij het 98e percentiel horen als je lid wilt worden van Mensaquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:40 schreef Leandra het volgende:
Dan doe je even de thuistest van Mensa, en dan krijg je aan het eind vd test hoogstwaarschijnlijk de melding dat je voor het vaststellen van hoogbegaafdheid de geijkte test moet doen, en die kun je dan (waarschijnlijk nog steeds in Utrecht) op een zaterdagmorgen een keer maken.
Het is niet gratis, maar een officiële IQ-test bij een psycholoog kost nog veel meer.
Mocht blijken dat je idd hoogbegaafd bent, dan mag je daarna lid worden van Mensa.
Nog een keer lezen, alleen maar als iemand zelf machtsspelletjes met mij begint te spelen. Niet andersom. Niet alleen vind ik 't zwak om iemand de grond in te trappen die 1)zwakker is dan jij en 2)'t gewoonweg niet verdient zo behandeld te worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:38 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Wat een arogante onzin. Je bent intelligent en hebt het met allerlei mensen aan de stok. Je gaat de strijdt aan en speelt machtspelletjes. Laat me niet lachen.
't zal niet m'n laatste spelfout zijn. Nederlands was m'n allerslechtste vak.quote:
Narcisme en autisme worden wel meer door elkaar gehaaldquote:
En een genie ben ik zeker niet, daar ben ik gewoon te dom voorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:Of hij is zoals Sheldon in the big bang theory. Een genie, maar vind zichzelf net iets te geweldig.
Ik heb niets door elkaar gehaald. Maar autistisch dus?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Narcisme en autisme worden wel meer door elkaar gehaald
Maar ik heb zelfs 2x 't woordje autisme in m'n lange (door sommigen als arrogant kut)verhaal genoemdquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Autistisch dus?
Dan was mijn tweede edit toch juist. Sheldon heeft ook asperger in die serie.
Ja, zo kun je het afwijken van feiten ook noemen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als iemand er anders over denkt dan jij betekent het nog niet dat ie zich niet ingelezen heeft.
Neemt niet weg dat het erfelijk bepaald is. Een dom iemand zal in welke omstandigheid dan ook, dom blijven. Die slimme jongen in Darfur was beter tot zijn recht gekomen in een westers land, ja dat lijkt mij ook. Maar die slimheid is wel aangeboren.quote:Misschien is de mogelijkheid om hoogbegaafd te worden erfelijk bepaald. Maar als je als hongerneger in Darfur geboren wordt, dan denk ik niet dat je een begaafdheid ontwikkelt.
Want als je niet hoogbegaafd geboren wordt, zou dus iedereen in zijn/haar jeugd zich tot een hoogbegaafd persoon kunnen ontwikkelen, wat gewoon niet zo is. Het moet er in aanleg al zijn, de potentie, anders is het gewoonweg onmogelijk hoogbegaafd te 'worden'.quote:Volgens mij is hoogbegaafdheid iets wat je in je vroege jeugd ontwikkelt, maar niet iets waarmee je geboren wordt.
Dan waren dat net de delen van je lange 'kut'verhaal die ik niet heb gelezen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar ik heb zelfs 2x 't woordje autisme in m'n lange (door sommigen als arrogant kut)verhaal genoemd
p.s., ik kijk die serie niet. Eigelijk kijk ik sowiezo niet veel tv. veel te saai lol, ga ik liever gamen of de afwas doen
Wat is het nut van de club voor lange mensen? Een studentencorps? Een Oranjevereniging? De Rotary?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:44 schreef Dizorn het volgende:
Als je écht slim bent dan snap je dat andere mensen NIET (zo snel) alles begrijpen :p en magnetronkoffie, mooi voorbeeld ben je
Wat is trouwens het nut van Mensa precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |