abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 23 januari 2018 @ 10:15:37 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176689794
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:48 schreef naoomx het volgende:

[..]

Waarom dan HAVO? Was een categoriaal gymnasium of op z'n minst atheneum geen optie? :?

[..]

Jup, jij mag dat wel zeggen met je volwassenen-IQ van 138 op je 13de...

Toch kon je op je 43ste geen discussies winnen van een 18-jarig nou niet bepaald goed ingelezen (niet dat jij dat bent, maar gewoon om aan te geven dat het qua ingelezenheid niet zoveel verschilt) meisje met een IQ van 102 (verbaal IQ van 110) vergeleken met leeftijdsgenoten.
Dat onderstreept wel weer dat IQ niet alle vlakken van intelligentie behelst...
Ik heb en had niks met prestige en was op de basisschool al lui geworden door onderprikkeling. Wel een hoog IQ. Eerste drie jaar VWO niks hoeven doen, daarna kwam tweede fase waarna ik door verveling en daarmee gebrek aan inzet een achterstand begon op te bouwen. Als je dan al atheneum doet dan boeit het gewoon niet veel.

Enkele jaren terug erachter gekomen dat ik ook een stevig geval ADD heb, wat ook niet echt meehelpt. Niet dat dit alles nu verder relevant is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2018 @ 19:36:52 #52
460494 naoomx
pi_176700796
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:15 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik heb en had niks met prestige en was op de basisschool al lui geworden door onderprikkeling. Wel een hoog IQ. Eerste drie jaar VWO niks hoeven doen, daarna kwam tweede fase waarna ik door verveling en daarmee gebrek aan inzet een achterstand begon op te bouwen. Als je dan al atheneum doet dan boeit het gewoon niet veel.

Enkele jaren terug erachter gekomen dat ik ook een stevig geval ADD heb, wat ook niet echt meehelpt. Niet dat dit alles nu verder relevant is.
Oh zo. Ja, dat klinkt wel als een bekend verhaal haha.

Sorry, maar om de een of andere reden las ik je post totaal verkeerd en dacht ik dat je het erover had dat je je hoogbegaafde kind naar de HAVO stuurde. :@ :')
pi_186409428
.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2019 22:41:34 ]
pi_204375507


[ Bericht 100% gewijzigd door Groofskenhonderdtwee op 08-04-2022 20:05:13 ]
pi_204376564
Ah, is het hoogbegaafdheidstopic weer actief? Leuk, maar m'n bier staat nog niet koud.
pi_205055754
[
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:22 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre intelligentie van belang is om met mensen van een 'ander niveau' te kunnen communiceren. En ik denk dat er in dat geval sowieso meer sprake zal zijn van een ondergrens dan van een bovengrens. Iemand met een hoog 'niveau' kan namelijk wel op laag niveau acteren. Andersom wordt dat daarentegen vrij lastig.
Iemand van laag niveau maar met sterke verbale uitdrukkingsvaardigheid kan de indruk wekken heel intelligent te zijn maar ondertussen bestaat de mogelijkheid dat diegene zwakbegaafd is. Verbale overcompensatie. Je ziet dit regelmatig bij mensen die zwakbegaafd zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')