Bij mij ligt het dus anders, ik vind dat belangrijker dan of ik er nu wat op voor of achteruit ga. Dat een ander dat niet vindt moet ie zelf weten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben een echte egotripper wat dat betreft en het is niet dat ik het de zwakkeren van de samenleving niet gun, maar in tijden van bezuinigingen moet er gekozen worden waaraan geld uitgegeven wordt en dan ben ik gewoon een stuk minder sociaal.
Helemaal mee eens en dat is wat me ook aanspreekt aan de VVD.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daarom VVD: laat mensen zelf verantwoordelijkheid nemen en verbaas je waartoe mensen mensen in staat zijn. I.p.v. mensen klein te houden
Over ontwikkelingslanden wordt wel gezegd dat je de mensen daar moet leren om voor zichzelf te zorgen i.p.v. ze wat geld of goederen toe te steken. Waarom zou je dat dan niet in je eigen land doen?
er zijn gewoon maar een paar sectoren waar veel geld te behalen valt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben een echte egotripper wat dat betreft en het is niet dat ik het de zwakkeren van de samenleving niet gun, maar in tijden van bezuinigingen moet er gekozen worden waaraan geld uitgegeven wordt en dan ben ik gewoon een stuk minder sociaal.
Ja, zodat de zwijnen de weg niet oplopen ja.quote:
Maar de Veluwe bestaat uit meer dan alleen het natuurgebied en om het natuurgebied staat een hek, heb ik begrepenquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:21 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Alleen het Nationaal Park, de rest van de Veluwe niet.
Er zijn ook stukken Veluwe die als natuurgebied te boek staan die volledig open zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar de Veluwe bestaat uit meer dan alleen het natuurgebied en om het natuurgebied staat een hek, heb ik begrepen
En op zo'n manier hou je ook nog eens een bak geld over voor de mensen die het echt nodig hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en dat is wat me ook aanspreekt aan de VVD.
Je kan je eigen geluk in opleiding en werk voor een groot deel maken als je er gewoon hard voor werkt en dat is een instelling waar ik me volledig in kan vinden.
Jup. En zolang de natuur in Nederland niet zelfregulerend mag zijn, hebben wij geen natuur maar parkenquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, zodat de zwijnen de weg niet oplopen ja.
Het is ook naïef in mijn ogen. Want in the end zal het gros van de mensen niet stemmen wat beter is voor de hele maatschappij, als jij iets stemt wat goed is voor een ander kan je jezelf in de vingers snijden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Bij mij ligt het dus anders, ik vind dat belangrijker dan of ik er nu wat op voor of achteruit ga. Dat een ander dat niet vindt moet ie zelf weten.
Ik word er alleen wel een beetje ziek van dat mensen je dan proberen weg te zetten als dom of naief, is gewoon een kwestie van andere prioriteiten.
Ik hou van jequote:Op woensdag 9 februari 2011 15:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En op zo'n manier hou je ook nog eens een bak geld over voor de mensen die het echt nodig hebben
Hardstikke sociaal dus
Wat een merkwaardige benadering van het woord natuur.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jup. En zolang de natuur in Nederland niet zelfregulerend mag zijn, hebben wij geen natuur maar parken
Ligt eraan. Het is en blijft natuurlijk gewoon natuur, maar natuur dat zichzelf reguleert is weer heel anders dan natuur dat gemaakt wordt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat een merkwaardige benadering van het woord natuur.
Dus daar ik aan anticonceptie doe ben ik ook geen natuur?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jup. En zolang de natuur in Nederland niet zelfregulerend mag zijn, hebben wij geen natuur maar parken
de vvd wil het liefst zo weinig mogelijk van die bak met geld uitgeven aan minder bedeelden, want dan houden ze de elite niet meer te vriend en dan stelt de vvd niet zoveel meer voor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En op zo'n manier hou je ook nog eens een bak geld over voor de mensen die het echt nodig hebben
Hardstikke sociaal dus
maar is dat vangnet er dan voor de echt armen en zwakkeren of voor de iets slimmere luilak?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:24 schreef Ripley het volgende:
Niet iedereen kan helaas voor zichzelf zorgen - jongeren, ouderen, gehandicapten, zieken etc. In veel landen waar het vangnet er niet is komen die niet bepaald florissant terecht. Daarnaast vraag ik me af of je leefomgeving er beter van wordt als er meer mensen op straat terechtkomen bijvoorbeeld. Of ga je dan in een rijkenwijkje met een hek eromheen wonen?
Mensen stimuleren om zo goed mogelijk voor hun eigen leven te zorgen is daarnaast uiteraard prima, daar is niemand tegen lijkt me
Zie mijn beredenatie naar Krea.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dus daar ik aan anticonceptie doe ben ik ook geen natuur?
Gelul, het geld is er voor de mensen die het ECHT nodig hebben, als je kan werken, ga je maar werken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
de vvd wil het liefst zo weinig mogelijk van die bak met geld uitgeven aan minder bedeelden, want dan houden ze de elite niet meer te vriend en dan stelt de vvd niet zoveel meer voor.
Wat een kulquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
de vvd wil het liefst zo weinig mogelijk van die bak met geld uitgeven aan minder bedeelden, want dan houden ze de elite niet meer te vriend en dan stelt de vvd niet zoveel meer voor.
er wordt altijd makkelijk geoordeeld idd. maar voor elke 'slimme luilak' staan 50 mensen tegenover die het wel nodig hebben. het is net als met marokkanen, niet elke marokaan is slecht.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
maar is dat vangnet er dan voor de echt armen en zwakkeren of voor de iets slimmere luilak?
Over populistisch gesproken...quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
They took urrrr jubs!quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik ben niet naief, want ik ben me bewust van dit soort zaken. Ik vind alleen dat de wereld alleen maar verder een nare kant op gaat als er meer mensen alleen aan zichzelf denken. En mijn eigen ideeen en gevoel zijn daarin de dingen waarover ik het meeste invloed heb.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is ook naïef in mijn ogen. Want in the end zal het gros van de mensen niet stemmen wat beter is voor de hele maatschappij, als jij iets stemt wat goed is voor een ander kan je jezelf in de vingers snijden.
En daarbij, met voor jezelf zorgen is weinig mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |