Je hebt 'de natuur van de Veluwe' gestudeerd? Wat knap, ik dacht dat het over paard en management ging. Zo leer je nog es wat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:44 schreef Samzz het volgende:
Nee, omdat ik ervoor gestudeerd heb. En ik beweer niet dat ik er alles vanaf weet, maar het is wel een grote passie van me.
quote:ik zeg dat wij geen zelfregulerende natuur hebben.
Eerst aan het Van Hall Instituut in Leeuwarden, ecologie, natuurbeheer, bla bla. Maar daar ben ik mee gestopt, nu doe ik er niks meer mee.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Welke (natuur)opleiding heb je gedaan dan?
Dat zeker.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:41 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen at het leuker wordt als je je er vooraf in verdiept ja
Je begrijpt het verschil tussen mensen die ontslagen worden want uitzendkrahct/ proeftijd, of mensen met een vast contract?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Typisch is dat. Overal hoor je geluiden dat werknemers zo makkelijk ontslagen kunnen worden, van alle kanten, ook regelmatig hier in Singles. Zeg ik een keer dat het makkelijk is mensen te ontslaan, is het opeens niet meer zo.
Same here, callcentre werkt met uitzendkrachten voor simpele dingen, bellers krijgen allemaal een tijdelijk contract en daarna moeten ze ook echt weg. Er is wel een weg terug, maar niet per direct.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk echt te ver om dit aan een meid uit te leggen die nog studeert en geen enkel benul lijkt te hebben van hoe het nou in het grotemensen-bedrijfsleven werkt.
Waarom denk je dat een bedrijf als de Belastingdienst op sommige afdelingen gewoon 70 % aan uitzendkrachten heeft zitten? Juist, omdat het gewoon ontzettend moeilijk is om mensen weer te ontslaan.
Leuk, ik heb aan vanHall Larenstein Land & Watermanagement gedaan, wel een beetje natuurbeheer gehad maar niet echt mee gewerkt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eerst aan het Van Hall Instituut in Leeuwarden, ecologie, natuurbeheer, bla bla. Maar daar ben ik mee gestopt, nu doe ik er niks meer mee.
Nee, ik heb inderdaad geen benul van het bedrijfsleven blijkt wel weer. Ik baseer mijn uitspraak op wat ik ook heb geleerd in het ontslagrecht. Er is altijd een mogelijkheid te vinden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk echt te ver om dit aan een meid uit te leggen die nog studeert en geen enkel benul lijkt te hebben van hoe het nou in het grotemensen-bedrijfsleven werkt.
Waarom denk je dat een bedrijf als de Belastingdienst op sommige afdelingen gewoon 70 % aan uitzendkrachten heeft zitten? Juist, omdat het gewoon ontzettend moeilijk is om mensen weer te ontslaan.
Dat trucje haalden ze bij de BLD ook uit ja. Mensen er 3 maanden uittiefen, toen mochten ze weer terug. Vriend van mij werkt daar nu al 10 jaar, waarvan pas 2 jaar met contract.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Same here, callcentre werkt met uitzendkrachten voor simpele dingen, bellers krijgen allemaal een tijdelijk contract en daarna moeten ze ook echt weg. Er is wel een weg terug, maar niet per direct.
gevolg van belster die dr werk goed deed, vast contract kreeg en niets meer deed, krijg die dan maar eens weg...
In Leeuwarden of in Wageningen? Ik weet niet eens meer wat Leeuwarden aan opledingen heeftquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Leuk, ik heb aan vanHall Larenstein Land & Watermanagement gedaan, wel een beetje natuurbeheer gehad maar niet echt mee gewerkt.
Gelukkig weet ik wel wat ik gestudeerd heb en momenteel studeerquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je hebt 'de natuur van de Veluwe' gestudeerd? Wat knap, ik dacht dat het over paard en management ging. Zo leer je nog es wat.
[..]![]()
![]()
Maar die hebben we dus wel. Op zooooooooooooveel plekken. Dat jij niet snapt dat natuur niet persé 3 miljard km2 onbeheerde woestenij hoeft te zijn, wil niet zeggen dat het geen 'zelfregulerende' natuur is.
Maar de echte wereld is niet altijd zoals het zo mooi in boeken staat. Dingen worden op bepaalde wijze toegepast, en dan kan jij het wel anders leren, maar ik denk dat ervaringen van mensen in het bedrijfsleven toch echt representatiever zijn hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad geen benul van het bedrijfsleven blijkt wel weer. Ik baseer mijn uitspraak op wat ik ook heb geleerd in het ontslagrecht. Er is altijd een mogelijkheid te vinden.
Maar dat zal dan wel niet opgaan. Ik heb me er ook niet dusdanig in verdiept dat ik er alles van weet.
Velp (bij Arnhem).quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
In Leeuwarden of in Wageningen? Ik weet niet eens meer wat Leeuwarden aan opledingen heeft
....je hebt een paar maanden een minor gedaan op de UT. Echt, ik snap niet waarom je denkt dat je alles weet als je met je neus in een boek hebt gehangen. Je doet een beetje dom vandaag.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:50 schreef Samzz het volgende:
Nee, ik heb inderdaad geen benul van het bedrijfsleven blijkt wel weer. Ik baseer mijn uitspraak op wat ik ook heb geleerd in het ontslagrecht. Er is altijd een mogelijkheid te vinden.
Als ze niks meer doet dan is het werkverzuim, dus rechtmatig ontslag.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Same here, callcentre werkt met uitzendkrachten voor simpele dingen, bellers krijgen allemaal een tijdelijk contract en daarna moeten ze ook echt weg. Er is wel een weg terug, maar niet per direct.
gevolg van belster die dr werk goed deed, vast contract kreeg en niets meer deed, krijg die dan maar eens weg...
Tuurlijk zijn die representatiever, maar dat neemt niet weg dat de wet de wet is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:51 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maar de echte wereld is niet altijd zoals het zo mooi in boeken staat. Dingen worden op bepaalde wijze toegepast, en dan kan jij het wel anders leren, maar ik denk dat ervaringen van mensen in het bedrijfsleven toch echt representatiever zijn hoor.
Gelukkig had ik dus gewoon gelijk, want inhoudelijk houdt het al op nu.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:51 schreef Samzz het volgende:
Gelukkig weet ik wel wat ik gestudeerd heb en momenteel studeer
Oke, dat kan ook nog inderdaad! Was Velp vergeten...quote:
Zal ik je nog meer materiaal geven om me even lekker de grond in te trappen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
....je hebt een paar maanden een minor gedaan op de UT. Echt, ik snap niet waarom je denkt dat je alles weet als je met je neus in een boek hebt gehangen. Je doet een beetje dom vandaag.
En wat Kluts al zegt, het werkt nou eenmaal in de praktijk niet zoals het zou moeten. Waarom hebben ze dit gedaan denk je, omdat het zo makkelijk was om dr eruit te krijgen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als ze niks meer doet dan is het werkverzuim, dus rechtmatig ontslag.
[..]
Sam, jij moet echt eens leren dat het hebben van levenservaring toch soms echt iets is waar je wijzer van wordt dan van boeken. De wet is wet, maar hoe die in de praktijk wordt toegepast, daar heb je blijkbaar geen benul van. Zoals zoveel studenten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk zijn die representatiever, maar dat neemt niet weg dat de wet de wet is.
Enig idee hoe moeilijk het is om nietsnuttende medewerkers weg te krijgen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vandaar ook dat de versoepeling van het ontslagrecht zo'n heet hangijzer is/was?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:50 schreef Samzz het volgende:
Maar dat zal dan wel niet opgaan. Ik heb me er ook niet dusdanig in verdiept dat ik er alles van weet.
Zijn er geen sterrenkijkclubs in de buurt? Samen de kosten delen enzo?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zeker.![]()
Maar zelfs met mijn nieuwe telescoop kom ik niet heel ver, dan moet je echt honderden (zoniet duizenden) Euro's neerleggen.
Bij ieder anders is het gewoon een discussie. Bij jou is het 'de grond instampen', als je het een keer niet wint.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:54 schreef Samzz het volgende:
Zal ik je nog meer materiaal geven om me even lekker de grond in te trappen?
Gevalletje "wie kaatst".quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij ieder anders is het gewoon een discussie. Bij jou is het 'de grond instampen', als je het een keer niet wint..
Oke.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij ieder anders is het gewoon een discussie. Bij jou is het 'de grond instampen', als je het een keer niet wint..
Niermand hier zegt ook dat het onmogelijk is een werknemer te ontslaan, maar makkelijk is het absoluut niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is me inderdaad duidelijk dat ik daar geen benul van hebquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sam, jij moet echt eens leren dat het hebben van levenservaring toch soms echt iets is waar je wijzer van wordt dan van boeken. De wet is wet, maar hoe die in de praktijk wordt toegepast, daar heb je blijkbaar geen benul van. Zoals zoveel studenten.
Dageefooknie, maar probeer dat dan ook te verwerken in je postsquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is me inderdaad duidelijk dat ik daar geen benul van hebIk neem ook maar aan wat mijn leraar mij leert, daar is hij immers leraar voor.
Ja Sam. Geloof wat je wilt, maar je komt soms echt op mij over als een meid die weliswaar intelligent is, maar streetwise ben je totaal niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is me inderdaad duidelijk dat ik daar geen benul van hebIk neem ook maar aan wat mijn leraar mij leert, daar is hij immers leraar voor.
Waar je vervolgens eerst een megadik dossier over aan moet leggen wat je met geluk minstens een jaar kost.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk zijn die representatiever, maar dat neemt niet weg dat de wet de wet is.
Het kost gewoon tijd. Je moet een dossier opbouwen. Dan is alles mogelijk en niet zo heel moeilijk, maar het kost je wel maanden. En dan nog sta je zwak bij een rechter.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:57 schreef MissMSX het volgende:
Niermand hier zegt ook dat het onmogelijk is een werknemer te ontslaan, maar makkelijk is het absoluut niet.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:58 schreef MissMSX het volgende:
een megadik dossier over aan moet leggen wat je met geluk minstens een jaar kost.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:58 schreef Kreator het volgende:
Het kost gewoon tijd. Je moet een dossier opbouwen.
Ik bedoel het niet neerbuigend hoor. Ik ben ook niet streetwise.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja Sam. Geloof wat je wilt, maar je komt soms echt op mij over als een meid die weliswaar intelligent is, maar streetwise ben je totaal niet.
Zijn we het nou weer eens?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dageefooknie, maar probeer dat dan ook te verwerken in je posts.
En ik heb niet gestudeerd. En toch geloof ik dat ik op een hoop vlakken een stuk wijzer ben omdat ik dingen aan de hand van ervaring beoordeel en niet op wat me voorgekauwd is. Dingen zijn niet zwart wit.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet neerbuigend hoor. Ik ben ook niet streetwise.
Zeg je nu dat ik moet nuanceren?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dageefooknie, maar probeer dat dan ook te verwerken in je posts.
I know.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
En ik heb niet gestudeerd. En toch geloof ik dat ik op een hoop vlakken een stuk wijzer ben omdat ik dingen aan de hand van ervaring beoordeel en niet op wat me voorgekauwd is. Dingen zijn niet zwart wit.
Ik ook. Maar als ik het zeg ben ik de haatdragende jaloerse ex die er nog steeds niet overheen is, die aan het grondtrappen is.quote:
quote:
Nee sorry, ik heb Krea alquote:
Ach, van mij hoeft het niet, maar het zou het wat makkelijker kunnen makenquote:
Wat kinderachtig. Ik heb je nooit zo geportretteerd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook. Maar als ik het zeg ben ik de haatdragende jaloerse ex die er nog steeds niet overheen is, die aan het grondtrappen is.. wat een hel, ik zeg het je.
Ben je dat niet dan?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook. Maar als ik het zeg ben ik de haatdragende jaloerse ex die er nog steeds niet overheen is, die aan het grondtrappen is.. wat een hel, ik zeg het je.
Een wijs man zei ooit:quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:59 schreef Samzz het volgende:
Ik bedoel het niet neerbuigend hoor. Ik ben ook niet streetwise.
Niet persé nuanceren, maar wellicht wat meer open een discussie gaan door jezelf niet als een expert op een gebied te profileren. Kun je namelijk bijna alleen maar mee op je bek gaan.quote:
Verloren van een boer. Hoe voelt dat nou?quote:
Helaas niet, maar ik vind m'n telescoopje van 250 Euro al heel wat, daar ben ik wel weer even zoet meequote:Op woensdag 9 februari 2011 15:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zijn er geen sterrenkijkclubs in de buurt? Samen de kosten delen enzo?
quote:
...op deze pagina nog.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:02 schreef Samzz het volgende:
Wat kinderachtig. Ik heb je nooit zo geportretteerd.
Ik zag zonquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Een wijs man zei ooit:
In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is.
En ondertussen sparen voor een stapje verder. Ach, je moet sowieso altijd wat te wensen overhouden hequote:Op woensdag 9 februari 2011 16:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Helaas niet, maar ik vind m'n telescoopje van 250 Euro al heel wat, daar ben ik wel weer even zoet mee
Ik maak me niet druk bij vriendschappelijke wedstrijdenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Verloren van een boer. Hoe voelt dat nou?
Als een haatdragende jaloerse ex? Nooit.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:03 schreef Kreator het volgende:
[..]Fuckerdefuck.
[..]
...op deze pagina nog..
Ruwe bolster, blanke pit. Echt wat voor mijquote:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk bij vriendschappelijke wedstrijden.
Dat zou ik ook zeggenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk bij vriendschappelijke wedstrijden.
Ik niet, ik hou er wel vanquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef Kluts het volgende:
Ik kan me iig echt doodergeren aan studenten die verder geen benul hebben van het leven buiten een HBO/Uni.
Graag gedaan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef Kluts het volgende:
Ik kan me iig echt doodergeren aan studenten die verder geen benul hebben van het leven buiten een HBO/Uni.
Het geld voor Valentijnsdag kan sowieso de spaarpot inquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En ondertussen sparen voor een stapje verder. Ach, je moet sowieso altijd wat te wensen overhouden he
Laten we er geen welles/nietes spelletje van maken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef Samzz het volgende:
Als een haatdragende jaloerse ex? Nooit.
Do me, do mequote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef Ripley het volgende:
Jeetje krea, wat ben jij een haatdragende jaloerse ex die er nog steeds niet overheen is, die aan het grondtrappen is.
Mits vrouwelijk en goed uiterlijkquote:
Ik niet. Ik kan me er echt kapot aan ergeren.quote:
Ik bedoelde het niet zozeer als trap na naar jou toe.quote:
Ik doe mijn best. Als dat gewenst is, wie ben ik dan om daar niet aan te voldoen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:05 schreef Ripley het volgende:
Jeetje krea, wat ben jij een haatdragende jaloerse ex die er nog steeds niet overheen is, die aan het grondtrappen is.
Wat jij wilt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Laten we er geen welles/nietes spelletje van maken.
Wel.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het geld voor Valentijnsdag kan sowieso de spaarpot in
Dat heeft de voorkeur jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Mits vrouwelijk en goed uiterlijk
Goed bezig.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:08 schreef HeatWave het volgende:
Uitzendkrachtje komt even op MSN melden dat ze 15 min eerder komt zo, kan ze me nog even zien.
Oh my fuckin'god. Als jullie bellen, doen jullie dan ook dat "no YOU hang up!" spelletje?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heeft de voorkeur ja.
Uitzendkrachtje komt even op MSN melden dat ze 15 min eerder komt zo, kan ze me nog even zien.
I wishquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:08 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh my fuckin'god. Als jullie bellen, doen jullie dan ook dat "no YOU hang up!" spelletje?
Zo vatte ik het ook niet op.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik niet. Ik kan me er echt kapot aan ergeren.
[..]
Ik bedoelde het niet zozeer als trap na naar jou toe.
20.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I wish.
Ze is 20, dan mag dat.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heeft de voorkeur ja.
Nieuwe prooi gevonden?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I wish.
Ze is 20, dan mag dat.
Ja, succes daarmee.quote:
Mijn vroegere buurman belde steeds met 112 om dit te zeggen. Toen is ie met 8 agenten weggehaaldquote:
Komt goed. En wees gerust, ik zal ze niet uit singles vissen. Dat laat ik wel aan een ander over.quote:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:12 schreef Ripley het volgende:
Mijn vroegere buurman belde steeds met 112 om dit te zeggen. Toen is ie met 8 agenten weggehaald
Dat heb ik gemist. Wat moet je doen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:13 schreef Kluts het volgende:
Morgen die eerste presentatie van mijn nieuwe werk. Ik vind het best eng.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt goed. En wees gerust, ik zal ze niet uit singles vissen. Dat laat ik wel aan een ander over.
Mijn persoonlijkheid is voldoende. Mijn lichaam is een bonus. Mijn geld is de slagroom.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:14 schreef Techno het volgende:
[..]
Alleen het geld is voldoende. Daar komen ze als vliegen op stroop af.
Mr. Saint.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt goed. En wees gerust, ik zal ze niet uit singles vissen. Dat laat ik wel aan een ander over.
[..]net zo matig als "alles goed?" "nee, 2 fout."
Hoeveel jonge collegaatjes hossel jij eigenlijk per week?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:15 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat valt dan weer een beetje tegen.
Gewoon zitten en luisteren naar de jaarpresentatie. Maar ik moet ervoor naar een restaurant waar het is, en ik ken nog niemand behalve mijn leidinggevenden daar,dus dan kom je daar zoals een schaap aan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist. Wat moet je doen?
I wishquote:
Ze moet werken vanavond, volgende week komt ze wel op mijn verjaardag iigquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:16 schreef rival het volgende:
[..]
Gaan jullie iets doen samen? of komt ze gewoon even langs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |