abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92862489
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:40 schreef Geranium_Opa het volgende:
Zat gister in een flinke dip en besef me sinds vandaag dat het zo niet langer kan, heb voor a.s donderdag een gesprek gemaakt voor een functie als leerling op een drukkerij met uitzicht op een baan als flexodrukker, wil van die wajong af en aan de slag. Nog tips m.b.t gesprek?
probeer vooral jezelf te zijn, als je word gevraagd voor een gesprek wil het zeggen dat je (hopelijk) toekomstige wergever vind dat je de kwaliteiten bezit om te doen wat van je verwacht word.
in het gesprek draait het dus heel erg om de klik die er wel of niet is en wederom het beste wat je dus kan doen is gewoon jezelf zijn. ze komen er toch wel achter hoe je bent en als er geen klik is word het vaak toch niks, terwijl het wel veel moeite kost.
pi_92862661
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:37 schreef robuust89 het volgende:
Vraag: Wat vinden jullie van de combinatie drugs (XTC, ketamine, wiet, enz) en autisme?

[knip]
Geen idee, kan toch? Ik wil zelf nog een keer paddo's proberen.
Children of the night. What music they make.
pi_92863112
quote:
Vraag: Wat vinden jullie van de combinatie drugs (XTC, ketamine, wiet, enz) en autisme?

-en-

Stelling: Met behulp van soaps (goede tijden, slechte tijden enzo) kan je lichaamstaal en gedrag eenvoudig leren (als hulpmiddel gebruiken) omdat in soaps altijd vrij overdreven geacteerd wordt.
Wat vinden jullie?
ik heb zelf wiet gebruikt en dit heeft me zeker wel geholpen (ik loop nu niet meer zo vast als voorheen en ik heb nu meer overzicht wanneer ik bijv. over straat loop, ipv the usuall tunnel vision). maar dit is wel in combinatie met een bepaalde bewustwording voor het drugs gebruik en ook tijdens het gebruik was ik bewust bezig mezelf te veranderen.

drugsgebruik kan dus helpen, maar je moet er zelf ook wat voor doen.

wat soaps betreft: het kan helpen, net als films en series, maar uiteindelijk heb je er meer aan om gewoon met andere om te gaan. zo kan je bij echte mensen checken of wat jij denkt ook echt klopt, met film/game materiaal kun je dat niet.
pi_92866129
Hebben jullie ook dat blad van het UWV ontvangen? Het is het 1e nummer.
pi_92866492
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef DeHovenier het volgende:
10-4, rgr that, jawel. nog niet gelezen.
-weg-
pi_92866969
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:52 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Geen idee, kan toch? Ik wil zelf nog een keer paddo's proberen.
Paddo's zou ik nou nooit willen doen eigenlijk. In principe kan het goed gaan, maar heb geen behoefte om al mijn hersenspinsels te ontdekken :{ :P Daarom sla ik over :P Alle tripdrugs eigenlijk (behalve X dus :P )
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_92869929
Hoe dan ook. Het is allemaal troep.
pi_92869969
Owja, momentje voor goed nieuws: ik heb een leuke bijbaan! Structuur is goed aanwezig, erg fijn ^O^
pi_92870057
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:53 schreef robuust89 het volgende:
Owja, momentje voor goed nieuws: ik heb een leuke bijbaan! Structuur is goed aanwezig, erg fijn ^O^
Gefeliciteerd. :)

Hebben is een maar houden....
pi_92894015
Roteb.
pi_92896992
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:07 schreef Pandora73 het volgende:
PGB heb ik maar uit mijn hoofd gezet. Hoewel het eigenlijk wel nodig zou zijn, de chaos in mijn huis is echt wel groot, en sinds O+ met al zijn spullen bij mij in is komen wonen kan ik het niet meer bijhouden. (Mijn huis was eigenlijk precies "vol" genoeg, alles had een plek, en ik kon het min of meer bijhouden qua schoonmaken, maar nu met al zijn spullen erbij is er iets "geknakt" en weet ik de weg niet meer. Schoonmaken doe ik dan ook nog maar heel weinig en heel slordig, terwijl ik eigenlijk een pietje precies ben. En aangezien O+ ADD heeft, kan hij er ook niet heel veel mee, plus dat hij niet door mijn structuren heen wil walsen door zijn spullen overal neer te gooien waar ik ze voor mijn gevoel niet thuis vind horen.) Maar goed, opruimen en schoonmaken gebeurt nu dus niet goed, en we kunnen er allebei niets meer mee. Kortsluiting.
Maar omdat ik een goede baan heb, met een goed inkomen (dat een derde rechtstreeks naar schuldeisers gaat houden ze geen rekening mee) en O+ ook een goed stel hersens heeft, acht ik de kans vrij klein dat iemand gaat snappen dat wij de boel niet schoon kunnen houden.
En als ik dan nu lees dat je als soort van werkgever gezien wordt met alle gezeik van dien, nee dat gaat ons echt niet lukken.
Voor een paar tientjes in de maand heb je een werkster toch? Als je het niet via de instanties kunt krijgen dan bespaar je jezelf een hoop ellende, ergernis en wat niet meer door het gewoon zelf te regelen en het te accepteren.
Ik weet het ook niet
pi_92901452
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:53 schreef robuust89 het volgende:
Mooi. Wat doe je dan?
pi_92904692
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef DeHovenier het volgende:
Ja, Perspectief. Staat een mooi artikel in van iemand met ADHD die weer volop aan het werk is en uit de wajong zal stromen.

Werken *O*
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92906594
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:25 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ja, Perspectief. Staat een mooi artikel in van iemand met ADHD die weer volop aan het werk is en uit de wajong zal stromen.

Werken *O*
Voor hoelang? En vooral hoelang als straks de werkgever geen subsidie meer krijgt? En als het even wat minder gaat, dan staat persoon als eerste weer op straat. Als ie pech heeft zonder uitkering.

Trap er niet in. Het is snoeihard neo-liberaal beleid. De meeste vallen uiteindelijk tussen wal en schip. :')

Het is puur om mensen uit de uitkering te trappen. Niks meer of minder.

Ik zie het nog een keer gebeuren dat mensen met een arbeidshandicap straks in werkkampen worden te werkgesteld, want uiteindelijk wil geen een werkgever ze. Een werkgever wil maar 1 ding: zoveel mogelijk winst. En dat lukt niet met een Jostiband.

Een griezelland is dit aan het worden...Hun beleid is niet om de mensen te helpen. Een drogreden om mensen op achterstand het daglicht niet meer te gunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 17-02-2011 11:00:41 ]
pi_92906732
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 01:49 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mooi. Wat doe je dan?
Ik werk bij een interne helpdesk :7
(Maar af en toe }:| Die vragen die je dan krijgt :') )
pi_92906765
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:42 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik werk bij een interne helpdesk :7
(Maar af en toe }:| Die vragen die je dan krijgt :') )
Als ik een autist moest plaatsen, dan was de helpdesk zo ongeveer wel de laatste plek waar ik aan zou denken...
pi_92907261
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zie het nog een keer gebeuren dat mensen met een arbeidshandicap straks in werkkampen worden te werkgesteld, want uiteindelijk wil geen een werkgever ze. Een werkgever wil maar 1 ding: zoveel mogelijk winst. En dat lukt niet met een Jostiband.
Een soort van sociale werkplaats bedoel je, alleen dan met een strenger arbeidsregime?

In dat geval zou ik een spuitje preferen boven een leven in schande.
pi_92907472
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een soort van sociale werkplaats bedoel je, alleen dan met een strenger arbeidsregime?

Yep. Je voelt de druk uit de maatschappij met de dag toenemen. Het wordt doodeng hier. Alleen al om het feit hoe populair zo'n asociale partij als de VVD is.... Brrrrrrrrrrrrr. Griezelmaatschappij.

Snap werkelijk niet dat zelfs sommigen gehandicapten (!) het in hun bol halen om op zo'n verwerpelijk partij te stemmen :')_! Veeg teken.

quote:
In dat geval zou ik een spuitje preferen boven een leven in schande.
In dat geval zet ik er ook een punt achter. Dat is voor mij ook de grens. De daad op het binnenhof uitvoeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 17-02-2011 11:17:28 ]
pi_92907668
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Yep. Je voelt de druk uit de maatschappij met de dag toenemen. Het wordt doodeng hier.

[..]

In dat geval zet ik er ook een punt achter. Dat is voor mij ook de grens. De daad op het binnenhof uitvoeren.
Een symbolische daad als de bekende monnik in Saigon?

pi_92907766
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:17 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een symbolische daad als de bekende monnik in Saigon?

Ik zal op een ander manier mijn boodschap moeten uitdragen. De Bijbel weerhoudt me.

Maar hoe dan ook, ik vind het hier niet leuk meer. Het gevoel hier een beetje teveel te zijn. Het gevoel dat ik mij aan Jan en alleman moet verantwoorden waarom ik niet mee kan doen. Het is gewoon te walgelijk. En je merk het steeds vaker. :{

Als je niet kan werken ben je maatschappelijk gewoon niet meer gewenst. Hebben we dan werkelijk niks geleerd van WOII :?

Niks is zo griezelig als het neo-liberalsime. Het maakt mensen kapot. Gans kapot.

De tijdgeest is meer dan bar, althans voor mensen op achterstand.

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 17-02-2011 12:44:20 ]
pi_92909710
quote:

-en-

Stelling: Met behulp van soaps (goede tijden, slechte tijden enzo) kan je lichaamstaal en gedrag eenvoudig leren (als hulpmiddel gebruiken) omdat in soaps altijd vrij overdreven geacteerd wordt.

Een kanttekening van mezelf is dat soaps misschien niet ideaal zijn, misschien meer voor jongere mensen :)
Wat vinden jullie?
Grappig om te lezen, aangezien ze mij hebben geadviseerd om Harry Potter boeken te lezen om iets te leren over het gedrag en emoties van mensen. :P

Behalve tabak en koffie gebruik ik geen drugs. Met blowen is het een keer zo fout gegaan dat ik in een crisis kwam en dacht dat ik dood ging. Zoiets wil ik echt niet meer meemaken. :{
signatuurloos
pi_92911150
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:13 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Grappig om te lezen, aangezien ze mij hebben geadviseerd om Harry Potter boeken te lezen om iets te leren over het gedrag en emoties van mensen. :P

Behalve tabak en koffie gebruik ik geen drugs. Met blowen is het een keer zo fout gegaan dat ik in een crisis kwam en dacht dat ik dood ging. Zoiets wil ik echt niet meer meemaken. :{
Haha, de eerste keer dat ik Harry potter las, was ik halverwege en bladerde weer terug naar het begin; Want waarom in hemelsnaam blijft 'ie niet gewoon in bed liggen ipv een rare steen te gaan halen? :? :D Ik snapte zijn motivatie niet :P
pi_92912604
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:54 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Haha, de eerste keer dat ik Harry potter las, was ik halverwege en bladerde weer terug naar het begin; Want waarom in hemelsnaam blijft 'ie niet gewoon in bed liggen ipv een rare steen te gaan halen? :? :D Ik snapte zijn motivatie niet :P
De één houdt van uitslapen en de ander zoekt voor zijn lol stenen. Het komt wel vaker voor dat de motivatie niet duidelijk is, maar zo proberen ze het spannend te maken. Wat ik eerder apart vind is dat ze met postuilen werken, terwijl mailen of bellen toch echt wel sneller is. Misschien om te voorkomen dat niet-toveraar ermee in aanraking komen, maar ze hadden toch ook wel een 'magisch' netwerk kunnen gebruiken voor computers.
signatuurloos
pi_92915567
quote:
15s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als ik een autist moest plaatsen, dan was de helpdesk zo ongeveer wel de laatste plek waar ik aan zou denken...
hoe dat? er is een klein team in een vaak afgelegen/afgesloten kantoor, maar toch ook een grotere groep collega's zodat het kleine team om je heen niet gaat vervelen.
en het werk is voorspelbaar (en simpel op te lossen als je weet wat je doet) maar toch ook weer gevarieerd genoeg om niet te gaan vervelen.
pi_92915951
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:13 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Harry Potter _O-

Wat volgt? The Chronicles of Narnia? xD

Hoe zijn de meeste van jullie eigenlijk er achter gekomen dat je autistisch bent?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')