Maar alles wordt tegenwoordig toch kleiner? Computers, telefoons, auto's en zelfs de pakken waspoeder. Kleiner is beter, kleiner is helemaal inquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
Ik vind het zelf dan ook dieptriest dat veel wijken uit de jaren 70 er qua kavelgrootte, groenindeling, wegbreedtes, blauwe inpassing, etc. stukken beter uit zien dan wat er nu wordt ontwikkeld.
Inderdaad, ga gewoon lekker met electronica aan de gang, daar weet je tenminste wel wat van!quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar in een pyramidespel wil je toch juist de waarheid verduisteren? Ach.... wat weet ik er ook van
Het moest toch goedkoper? Nou dan krijg je het ook goedkoper.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:18 schreef xenobinol het volgende:
Maar alles wordt tegenwoordig toch kleiner? Computers, telefoons, auto's en zelfs de pakken waspoeder. Kleiner is beter, kleiner is helemaal in
Waarom zou ik me daarvoor moeten schamenquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
Het is geen porem en we zouden ons met zijn allen moeten schamen.
En zie daar mijn hoofdreden om geen nieuwbouw te kopen. Een wijk verderop is een flink nieuwbouw project. Huizen kosten ongeveer hetzelfde als wat het mijn heeft gekost, maar zijn wel een stuk kleiner, achtertuin de helft van de mijne, geen voortuin, en geen parkeerplek voor de deur.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik vind het zelf dan ook dieptriest dat veel wijken uit de jaren 70 er qua kavelgrootte, groenindeling, wegbreedtes, blauwe inpassing, etc. stukken beter uit zien dan wat er nu wordt ontwikkeld.
Je zou je feitelijk je ogen uit je kop moeten schamen. Eigenlijk zou de nieuwste wijk in een stad toch ook de kwalitatief beste moeten zijn? Dat lijkt me in ieder geval een gezonde ambitie.
Het omgekeerde is vaak waar. In masterplannen lijtk het behoorlijk wat en de projecten hebben mooie namen met "het kasteel", "de vesting" of "de grachten" maar in praktijk kan er nauwelijks een brandweerwagen komen, is de openbare ruimte er miniem, de waterinpassing net voldoende om een keurvergunning te krijgen en te kunnen onderhouden, wordt de parkeerbalans vaak alleen wijkbreed maar vrijwel nooit meer op straatniveau gehaald, zijn de kavels amper 100 m2 en de huizen van pure armoe maar 4 verdiepingen om er nog een beetje woonoppervlak in te projecteren.
psssst, ze geloven hier niet dat nieuwbouw en bestaande bouw niet veel in prijs hoeft te schelen.....quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En zie daar mijn hoofdreden om geen nieuwbouw te kopen. Een wijk verderop is een flink nieuwbouw project. Huizen kosten ongeveer hetzelfde als wat het mijn heeft gekost, maar zijn wel een stuk kleiner, achtertuin de helft van de mijne, geen voortuin, en geen parkeerplek voor de deur.
Tuurlijk, de bouwkwalliteit is beter, de isolatie is beter en de CV installaties en dergelijke moderner. Maar de isolatie mijn huis pak ik zelf aan (wordt nooit zo goed als van zo'n nieuwbouwhuis, maar komt er toch in de buurt), de CV leidingen werk ik zelf weg, mijn ketel is beter dan die standaard in die huizen komt... Maar een tuin kun je niet zelf groter maken. De straat maak je zelf niet breder...
Ik zie sowieso het voordeel van nieuwbouw niet echt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:04 schreef HansvD het volgende:
psssst, ze geloven hier niet dat nieuwbouw en bestaande bouw niet veel in prijs hoeft te schelen.....
Eensch, ik heb ook genoeg voorbeelden gezien dat het uiteindelijke resultaat bij lange na niet lijkt op het geschetste plaatje.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie sowieso het voordeel van nieuwbouw niet echt.
Je zit eerst een tijd met dubbele lasten, dan moeten allerlei kinderziektes er nog uitgehaald worden en daarna mag je 2 jaar tegen bouwbehang aankijken en met een beetje pech ook nog geruime tijd door de modder naar je woning toe proberen te rijden.
Ik laat die Beta-versie's wel aan een ander over, geef mij maar een versie die af is.
Oh ja, dat gezeik krijg je er ook nog v.o.n. bij.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:06 schreef Whuzz het volgende:
Die zijn dan wel gepland, dus er kómt wel een basisschool, een station, een bushalte, winkels... ergens in de komende 5 jaar...
niet alles is zwart wit.... He dat zeggen jullie normaal tegen xenoquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oh ja, dat gezeik krijg je er ook nog v.o.n. bij.
Cognitieve dissonantie verklaard waarom vriendje Whuzz en BVZ liever k.k. betaling voor gebruikte woningquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:10 schreef HansvD het volgende:
[..]
niet alles is zwart wit.... He dat zeggen jullie normaal tegen xeno
Tja, als je een woning koopt zit er nu eenmaal 6% belasting op. Kan ik me wel druk om maken, maar dat is allemaal zo zinloos. Dan zou het veel meer zin hebben me druk te maken over de 19% BTW, de inkomstenbelasting, de wegenbelasting, de accijnzen, de energiebelasting enz. enz. Dat kost alles bij elkaar vele malen meer.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:02 schreef xenobinol het volgende:
Cognitieve dissonantie verklaard waarom vriendje Whuzz en BVZ liever k.k. betaling voor gebruikte woning
Ik maak me geen zorgen over de prijzen, ik maak mij zorgen om de HRA.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Druk maken om woningprijzen laat ik graag aan jou over. Ik hoef dat niet.
Moet je niet doen, je hebt niet eens HRA.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:45 schreef xenobinol het volgende:
Ik maak me geen zorgen over de prijzen, ik maak mij zorgen om de HRA.
Reken er maar op dat een geleidelijke afschaffing geen geleidelijke gevolgen zal hebben voor de huizenprijzen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moet je niet doen, je hebt niet eens HRA.
Ik heb wel HRA en zelfs ik maak me daar geen zorgen om.
Of maak je je zorgen dat die niet in 1 klap wordt afgeschaft, maar (als het al gebeurt) heel geleidelijk? En dat de huizenprijzen dan niet imploderen tot de door jou gewenste singulariteit? Dat je dan toch fout gegokt hebt? Ja, dan zou ik me wel zorgen maken. Big time.
Voorlopig is de HRA er nog wel even. En als ze hem dan af gaan schaffen door hem bv jaarlijks met 3% te verminderen ofzo, so what? Daar stort de markt echt niet van in elkaar hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:56 schreef Prutzenberg het volgende:
Reken er maar op dat een geleidelijke afschaffing geen geleidelijke gevolgen zal hebben voor de huizenprijzen.
This time is different..... echt waarquote:Op donderdag 10 februari 2011 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voorlopig is de HRA er nog wel even. En als ze hem dan af gaan schaffen door hem bv jaarlijks met 3% te verminderen ofzo, so what? Daar stort de markt echt niet van in elkaar hoor.
Nietszeggende oneliner...quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:07 schreef xenobinol het volgende:
This time is different..... echt waar
Ik heb ergens gelezen dat 'experts' verwachten dat een geleidelijke aanpassing (of zelfs het in overweging nemen daarvan) direct effect heeft op de huizenprijzen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voorlopig is de HRA er nog wel even. En als ze hem dan af gaan schaffen door hem bv jaarlijks met 3% te verminderen ofzo, so what? Daar stort de markt echt niet van in elkaar hoor.
Het getuigd van inzicht dat je 'experts' zelf al tussen aanhalingstekens zet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat 'experts' verwachten dat een geleidelijke aanpassing (of zelfs het in overweging nemen daarvan) direct effect heeft op de huizenprijzen.
In mijn sector: tekort, tekort, tekort.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:02 schreef Scorpie het volgende:
De arbeidsmarkt trekt als een gek aan. In bepaalde sectoren wordt je nu alweer gek gemaakt door headhunters.
Positief in de zin van verkopen, ja.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het getuigd van inzicht dat je 'experts' zelf al tussen aanhalingstekens zet.
Het in overweging nemen van het in 1 klap afschaffen zal vast wat effect hebben, het presenteren van plannen om het zeer geleidelijk te doen zal eerder een positief effect hebben aangezien er dan duidelijkheid is en iedereen dan zeker weet dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |