Jammer dat je ook geen kennis van zaken nodig hebt om heel hard te blaten. Maar t'is leuk om te zien dat hij lichtelijk wanhopig begint te wordenquote:
Zegt cognitieve dissonantie je iets?quote:
Nee hoor... als ik hem/haar mis ga ik gewoon naar zijn/haar blog toequote:Op woensdag 9 februari 2011 16:04 schreef Whuzz het volgende:
Misschien mist hij vriendje huizenmarkt-spamhoerrrr?
Moet je nog wel even vaak bezoeken dan om zijn huur voor deze maand te bekostigenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee hoor... als ik hem/haar mis ga ik gewoon naar zijn/haar blog toe
Daar heb je flink last van..quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zegt cognitieve dissonantie je iets?
Heb ik iets gemist? Is de woningmarkt weer omhoog aan het knallen ?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Ah, de Januari roepers roepen nu Februari. Leuk spelletje dit.
In vathorst kan je woningen v.o.n. kopen die al (zo goed als) opgeleverd zijn. Ook nog eens goedkoper dan dezelfde huizen (met dezelfde opleverdatum) een jaar geleden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:11 schreef HansvD het volgende:
[..]
Daar heb je flink last van..
Maar goed heb je al een aannemer gevonden die geen bouwrente rekent voor een nieuw te bouwen huis en waar je geen termijnen tijdens de bouw hoeft te betalen?
Niet alleen in Vathorstquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:13 schreef Hanoying het volgende:
In vathorst kan je woningen v.o.n. kopen die al (zo goed als) opgeleverd zijn. Ook nog eens goedkoper dan dezelfde huizen (met dezelfde opleverdatum) een jaar geleden.
En als je dan even kritisch kijkt zijn het eigenlijk de woningen die je toch niet al had willen hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
In vathorst kan je woningen v.o.n. kopen die al (zo goed als) opgeleverd zijn. Ook nog eens goedkoper dan dezelfde huizen (met dezelfde opleverdatum) een jaar geleden.
Ik hoef geen aannemer te gaan zoeken want ik heb geen wens om te gaan bouwen. Maar mocht ik een kavel kopen en gaan bouwen dan is het in deze tijd prima onderhandelen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:11 schreef HansvD het volgende:
Maar goed heb je al een aannemer gevonden die geen bouwrente rekent voor een nieuw te bouwen huis en waar je geen termijnen tijdens de bouw hoeft te betalen?
Het is net als met de beursmannetjes: minder slecht nieuws is goed nieuws.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:11 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de woningmarkt weer omhoog aan het knallen ?
Waarschijnlijk... maar een paar jaar geleden verkochten ze als gekken. Die woning verkocht je immers toch met winst na een paar jaar. Daarom staan er ook 219.294 huizen te koop op de huizensite van de Nederlandse vastgoed maffiaquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:16 schreef inXs het volgende:
[..]
En als je dan even kritisch kijkt zijn het eigenlijk de woningen die je toch niet al had willen hebben
Waarom beweer je van alles terwijl je er dus niets vanaf weet?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik hoef geen aannemer te gaan zoeken want ik heb geen wens om te gaan bouwen. Maar mocht ik een kavel kopen en gaan bouwen dan is het in deze tijd prima onderhandelen.
De roze brillenmannetjes achter in de busquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:17 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het is net als met de beursmannetjes: minder slecht nieuws is goed nieuws.
Omdat het zeer aannemelijk isquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:19 schreef HansvD het volgende:
Waarom beweer je van alles terwijl je er dus niets vanaf weet?
En gevraagd of dat zonder bouwrente is? Vrijwel alle bouwers vragen ook dan nog bouwrentequote:Op woensdag 9 februari 2011 16:13 schreef Hanoying het volgende:
Kinderen van 3 denken ook dat hun papa de sterkste van de wereld is.quote:
Als die krengen nu al niet (meer) verkopen, denk je dan dat het gaat helpen om de bouwrente op te laten lopen? Dit is een typisch gevalletje ondernemersrisico en dat begrijpen die bouwers maar al te goed.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:23 schreef HansvD het volgende:
[..]
En gevraagd of dat zonder bouwrente is? Vrijwel alle bouwers vragen ook dan nog bouwrente
VON heeft natuurlijk niets met bouwrente te maken.
Zeker... er zijn genoeg bedrijven die zelfs met verlies verkopen als dit inhoud dat zij degenen zijn die overleven. Minder verlies is nog altijd beter als meer verlies. Uiteraard gaan ze proberen het maximale uit de kan te halen en als er een koper langskomt die er mee instemt dan hebben ze beet. Maar zolang iedereen blijft weigeren dit te betalen dan houdt het toch echt op voor ze.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:25 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als die krengen nu al niet (meer) verkopen, denk je dan dat het gaat helpen om de bouwrente op te laten lopen? Dit is een typisch gevalletje ondernemersrisico en dat begrijpen die bouwers maar al te goed.
Dit is een aanname of weet je het zeker?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:25 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als die krengen nu al niet (meer) verkopen, denk je dan dat het gaat helpen om de bouwrente op te laten lopen? Dit is een typisch gevalletje ondernemersrisico en dat begrijpen die bouwers maar al te goed.
Maar die aanname is dan ook niet op rationele argumenten gefundeerdquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:25 schreef HansvD het volgende:
Kinderen van 3 denken ook dat hun papa de sterkste van de wereld is.
Tot ze zelf de wereld ontdekken
Geen idee.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:23 schreef HansvD het volgende:
[..]
En gevraagd of dat zonder bouwrente is? Vrijwel alle bouwers vragen ook dan nog bouwrente
VON heeft natuurlijk niets met bouwrente te maken.
Dan zeggen ze: Hij weet niet beter, laat hem maar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:
Maar die aanname is dan ook niet op rationele argumenten gefundeerd
Gewoon boerenverstand.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:31 schreef HansvD het volgende:
[..]
Dit is een aanname of weet je het zeker?
Er zijn genoeg bouwers die gewoon bouwrente vragen, ook als het huis al af is.
En omdat het risico nu te groot is wordt er dus pas gebouwd als er genoeg verkocht is.
Iets is pas zeker als het zich voltrekt, is het aannemelijk? Ik vind van wel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:31 schreef HansvD het volgende:
Dit is een aanname of weet je het zeker?
Er zijn ook genoeg bouwers die het bijltje erbij neergelegd hebben, als die met de kennis van nu mochten kiezen....quote:Er zijn genoeg bouwers die gewoon bouwrente vragen, ook als het huis al af is.
Dat lijkt mij niet meer dan verstandig, bouwen voor de leegstand is zo 2007quote:En omdat het risico nu te groot is wordt er dus pas gebouwd als er genoeg verkocht is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |