Haha, ja had gekund!quote:Op zondag 13 februari 2011 18:50 schreef zeeeend het volgende:
[..]
maar Noes ,wat heb jij een groot hoofd
We dachten even vanmiddag:
[ afbeelding ]
Je hebt heerlijke woefiesquote:Op zondag 13 februari 2011 19:08 schreef _Multiply86_ het volgende:
Lekker naar t bos geweest met 2 monstertjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whaa, wat is ze grootquote:
Whahaha nou ik zou het ook haast denken!quote:Op zondag 13 februari 2011 18:50 schreef zeeeend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Huh, waar was dat dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 18:50 schreef zeeeend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Scheveningen,Visserij havenweg.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Huh, waar was dat dan?
Mijnes zijn mooier hoor![]()
En Bil en Sjon hadden onmiddelijk met je herders willen spelen ook![]()
Maar ik zie daar 4 naakten , een lh chi en een puff denk ik.
Ik ken de hondjes volgens mij wel ergens van![]()
Heb je de namen van die van mij niet genoemd?quote:Op maandag 14 februari 2011 13:45 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Scheveningen,Visserij havenweg.
Het zeewater was 6 graden ,ik heb een goed pak maar dat is me te gek
maar je zag ook geen enkele kitesurfer .
We gingen toen maar even het dorp in .
Tuurlijk,de garderobe ook
Er werd niet gespeeld een beetje de kat uit de boom kijken ,gereserveerd beschaafd
De eigenaresse had er in totaal 11 (honden)
Fok kon ze niet
Met drie he ik soms al het gevoel dat ik er niet alles uit kan halen wegens tijdgebrek.
Je hebt PMquote:Op maandag 14 februari 2011 13:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heb je de namen van die van mij niet genoemd?
Meestal kennen ze ze dan wel![]()
Ik ken best veel mensen met zoveel honden , dus daar kan ik het ook niet echt aan herkennen, de nakies staan dr ook allemaal met de kont op, maar die grote bruine chi komt me zo bekend voor
Noes vind jou ook wel aardig ,je moet alleen niet zo trekkenquote:Op zondag 13 februari 2011 20:47 schreef Belana het volgende:
ja en reken maar dat ze je omver kunnen trekken!
Ik heb van alles geprobeerd maar ben momenteel toch even aan de gentle leader, omdat ik Noes niet van het trekken af krijg.
.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef Belana het volgende:
whehehehe
zelfs met de gentle leader presteert ze het nog.
iedere dag trainen we, maar ze heeft er volkomen schijt aan. andere commando's gaan prima en ze luistert ook goed als ze los is, maar aan de lijn moet en zal getrokken worden.
Ik blijf maar gewoon consequent trainen en op een dag valt misschien het kwartje wel.
Of haar 2e naam is stiekem Sjon....
Bij de cursus hier kreeg je volgens mij als tip om iets lekker ruikend in je hand te houden, en had dan obviously naast het lichaam houden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef Belana het volgende:
whehehehe
iedere dag trainen we, maar ze heeft er volkomen schijt aan. andere commando's gaan prima en ze luistert ook goed als ze los is, maar aan de lijn moet en zal getrokken worden.
Ik blijf maar gewoon consequent trainen en op een dag valt misschien het kwartje wel.
Ja dan gaat Sjon op zn achterpoten lopen en in mn handen bijten en raakt ie helemaal door de dolle, al kwijlendquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij de cursus hier kreeg je volgens mij als tip om iets lekker ruikend in je hand te houden, en had dan obviously naast het lichaam houden.
Charlie blijft dan wel focussen op mijn hand, maar dat heb ik alleen in het begin ten tijde van de cursus geprobeerd. Nu werkt het het beste om de riem achter me langs te doen, en vasthouden aan de andere kant dan waar hij loopt. Als ie dan trekt gebeurt dat op gelijke hoogte ipv dat je hem omhoog trekt als je hem gewoon aan de riem hebt. Dat werkt hier als een tierelier. + je benen vangen het trekken op ipv je arm dus wat mij betreft sowieso een win.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dan gaat Sjon op zn achterpoten lopen en in mn handen bijten en raakt ie helemaal door de dolle, al kwijlend![]()
![]()
En de gentle leader daar ontsnapt ie binnen 2 seconde uit
Das wat onhandig als je met 4 lijnen loopt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Charlie blijft dan wel focussen op mijn hand, maar dat heb ik alleen in het begin ten tijde van de cursus geprobeerd. Nu werkt het het beste om de riem achter me langs te doen, en vasthouden aan de andere kant dan waar hij loopt. Als ie dan trekt gebeurt dat op gelijke hoogte ipv dat je hem omhoog trekt als je hem gewoon aan de riem hebt. Dat werkt hier als een tierelier. + je benen vangen het trekken op ipv je arm dus wat mij betreft sowieso een win.
Kijk over anderhalf jaar maar ,dan is ze door haar pubertijd .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef Belana het volgende:
whehehehe
Ah ja, met vier wat onhandigquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Das wat onhandig als je met 4 lijnen loopt.
![]()
Sowieso moeten ze bij mij allemaal rechts lopen, want rechts lopen is gewoon wandelen, links lopen is showlopen
Op show moeten ze links, juist daarom maak ik het verschil tussen gewoon lopen en oefenen voor show.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ah ja, met vier wat onhandig
Volgens mij zeiden op de cursus dat ze links moeten lopen, maar ik heb Charlie ook altijd rechts. Dat vind ik het fijnst lopen dus die regels kunnen me de pot op hoorAlleen bij shows e.d. heb je natuurlijk wel regels waar je je aan moet houden
Links lopen met de schouder gelijk het linker been.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ah ja, met vier wat onhandig
Volgens mij zeiden op de cursus dat ze links moeten lopen, maar ik heb Charlie ook altijd rechts. Dat vind ik het fijnst lopen dus die regels kunnen me de pot op hoorAlleen bij shows e.d. heb je natuurlijk wel regels waar je je aan moet houden
Het maakt hem niet uit waar hij loopt, maar ik loop hier in het park dus hij loopt rechts gewoon op het gras. Meestal als ik hem links heb loopt hij juist aan de buitenkant. En als ik hem links wil hebben zeg ik gewoon 'links' en dan gaat ie links. Ik vind het onzin om hem alleen maar links te laten lopen, m.u.v. van shows e.d. uiteraard.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Links lopen met de schouder gelijk het linker been.
Aan de voet . (ook zonder leiband)
Ook veiliger op fietspaden en waar geen trottoir is .
Rechts enkel als het ze gevraagd word .
En dat lukte ook bij Sjon?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Op show moeten ze links, juist daarom maak ik het verschil tussen gewoon lopen en oefenen voor show.
Kees en Chico zijn sowieso showhondjes en ook Billy is van kleins af aan "gedrild" , die kon al op tafel gestackt worden sinds ie kan staan.
En zelfs bij Sjon heb ik het gewoon maar aangeleerd, just in case
of doet ie t met frisse tegenzin
Als die links aan de buitenkant loopt,heb je achter opkomend verkeer .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het maakt hem niet uit waar hij loopt, maar ik loop hier in het park dus hij loopt rechts gewoon op het gras. Meestal als ik hem links heb loopt hij juist aan de buitenkant. En als ik hem links wil hebben zeg ik gewoon 'links' en dan gaat ie links. Ik vind het onzin om hem alleen maar links te laten lopen, m.u.v. van shows e.d. uiteraard.
[..]
En dat lukte ook bij Sjon? [ afbeelding ] of doet ie t met frisse tegenzin
Die foto zie ik nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef oh-oh het volgende:
En Billy op commando mooi staan:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen
Oh die heb ik van de database gepikt, die staat hier:quote:
ja dat heb ik ook een tijdje geprobeerd... werd ze helemaal gek van en ik ookquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij de cursus hier kreeg je volgens mij als tip om iets lekker ruikend in je hand te houden, en had dan obviously naast het lichaam houden.
had jij een echte gentle leader trouwens? ik had eerst een halti omdat ik de echte niet kon krijgen en dat is een aanzienlijk verschil. deze echt zit stukken beter en krijgt ze echt niet af.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dan gaat Sjon op zn achterpoten lopen en in mn handen bijten en raakt ie helemaal door de dolle, al kwijlend![]()
![]()
En de gentle leader daar ontsnapt ie binnen 2 seconde uit
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh die heb ik van de database gepikt, die staat hier:
http://www.chinesecrested(...)a+Iva.html#mainimage
Maar dan de tweede foto van boven, links.
Met de riem achterlangs dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:25 schreef Belana het volgende:
[..]
ja dat heb ik ook een tijdje geprobeerd... werd ze helemaal gek van en ik ook
maar wel bedankt voor de tip hoor, want je weet nooit of de gouden tip ertussen zit!
Noes kan "zit" en "af" en "wachten" en "blijf" en ze komt als ik "kom maaaaaarrrr" roep in het park en that's about it, maar ik vind dat ook zat.
Hoort het hoofd niet recht naar voren /opgericht ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:07 schreef oh-oh het volgende:
Dit deed ie met het commando "mooi staan "
[ afbeelding ]
Ja maar als ik show sta ik voor de hond als ik het commando geef, dus dan kijkt ie naar mijquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:28 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Hoort het hoofd niet recht naar voren /opgericht ?
Dat koppie is gewoon te klein, dat blijft niet zittenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:26 schreef Belana het volgende:
[..]
had jij een echte gentle leader trouwens? ik had eerst een halti omdat ik de echte niet kon krijgen en dat is een aanzienlijk verschil. deze echt zit stukken beter en krijgt ze echt niet af.
nou dat denk ik dus ook nu, ik maak er verder geen punt meer van, blijf gewoon consequent tegen haar en op een dag komt dat vast wel goed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:35 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Kijk over anderhalf jaar maar ,dan is ze door haar pubertijd .
je kan er nu nog echt geen peil op trekken hoe ze zich ontwikkeld .
wow mooie beesten zeg!!!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:26 schreef RiftNL het volgende:
Mijn 2 doggies Django en Layka. Voor meer info: http://www.SiberischeHusky.info
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik doe idd de riem vaak achterlangs, ik kan indien nodig dan meer kracht zetten en heb haar beter onder controle.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Echt een wereld van verschil, zelfs ik als leek zie dat
[..]
Met de riem achterlangs dan?
Charlie is buiten nog wel eens afgeleid. Als er bv een kind langskomt of zo hoef ik hem geen commando te geven want dat hoort ie dan niet eensBuiten gebruik ik verder alleen 'hier' en 'zit', of knippen met de vingers. Binnen doe ik wel meer met hem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |