abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92492690
Welkom noek! En succes ^O^
Lijstjes hier posten is gewoon een goede stok achter de deur, soort van sociale controle zeg maar!
Wat je verder beschrijft is een beetje een vicieuze cirkel :{ Maar die zijn te doorbreken!

Komen de WO-ers weer met hun meerderwaardigheidsgevoel hoor...
Oh noes, HBO-ers! :o :P

Ik zie het probleem niet zo, waar de HBO kant meer praktijkgericht kan blijven kan de WO kant gewoon wetenschappelijk blijven... De overlapping wat nu gewoon dubbel wordt uitgevoerd kun je dan onder 1 dak houden. Doorstroming van het HBO naar WO is dan ook effectiever!
Daarnaast wordt er ook vermeld dat kwaliteit belangrijker gaat worden...
Alleen maar beter voor de zogenaamde kennis-cultuur lijkt mij.

Komt nu een beetje bij mij over alsof jullie bang zijn dat er door een hogere standaard aan te leggen voor het HBO, jullie kans op een baan in hetzelfde vakgebied in het gedrang komt omdat het HBO meer op de praktijk gericht is. Wat bij mij als egoīstisch overkomt, sorry!

Het feit dat een heleboel universitaire lieden al kunnen miepen over het feit dat HBO-ers ook studenten worden genoemd is vaak al voorbeeld genoeg. Van zulke 'intelligente' mensen zou je toch verwachten dat zij de verschillen wel inzien en zich er niet om kunnen bekommeren, maar dat inzicht wordt waarschijnlijk niet op de universiteit geleerd.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:25:53 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92492799
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Welkom noek! En succes ^O^
Lijstjes hier posten is gewoon een goede stok achter de deur, soort van sociale controle zeg maar!
Wat je verder beschrijft is een beetje een vicieuze cirkel :{ Maar die zijn te doorbreken!

Ik zie het probleem niet zo, waar de HBO kant meer praktijkgericht kan blijven kan de WO kant gewoon wetenschappelijk blijven... De overlapping wat nu gewoon dubbel wordt uitgevoerd kun je dan onder 1 dak houden. Doorstroming van het HBO naar WO is dan ook effectiever!
Daarnaast wordt er ook vermeld dat kwaliteit belangrijker gaat worden...
Alleen maar beter voor de zogenaamde kennis-cultuur lijkt mij.

Komt nu een beetje bij mij over alsof jullie bang zijn dat er door een hogere standaard aan te leggen voor het HBO, jullie kans op een baan in hetzelfde vakgebied in het gedrang komt omdat het HBO meer op de praktijkgericht is. Wat bij mij als egoīstisch overkomt, sorry!

Het feit dat een heleboel universitaire lieden al kunnen miepen over het feit dat HBO-ers ook studenten worden genoemd is vaak al voorbeeld genoeg. Van zulke 'intelligente' mensen zou je toch verwachten dat zij de verschillen wel inzien en zich er niet om kunnen bekommeren, maar dat inzicht wordt waarschijnlijk niet op de universiteit geleerd.
Voor zo'n reactie was ik al bang.

Het heeft helemaal niks te maken met een meerwaarderigheidscomplex. Als je zelf op de uni hebt gezeten (en zeker als je ķķk op het HBO hebt gezeten, zoals ondergetekende) dan weet je dat er grote verschillen zijn tussen HBO en WO, met kanttekening dat sommige HBO-opleidingen meer naar WO neigen en andersom.

En door de HBO- en WO-kant samen te trekken raakt de verhouding tussen 'praktijkgericht' en 'wetenschappelijk' juist zoek.
Niet meer actief op Fok!
pi_92492837
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ook geen ruggengraat hoor Noek. Net nog weer een sprits op. En hij was niet eens lekker :N.
Ik maak mezelf altijd wijs dat mijn lichaam het nodig heeft maar dat ik dan zelf de foute keuzes maak maar het lichaam heeft dan wel de suikers nodig en als je veel sport, is dat natuurlijk ook wel zo. Je moet je spieren toch voeden. Jammer dat we het dan voeden met crap.

Ja, shit die sprits. Speculoos was dan iig wat beter geweest want dat zijn wel lekkere koekjes. Zo klein ook. Dat voelt alsof je dan helemaal niet zoveel eet want ze zijn maar zo klein, daar merkt je maag niks van. Een pak later komt het pas aan. Hoi issues! :Y)

Jagärtrut, nu ben ik bang dat ik geen mens met mate ben. Vind het juist altijd zo knap dat mensen dat kunnen. Het is heel snel alles of niets want anders voelt het niet bevredigend. Misschien is dat ook gewoon een kwestie van wennen hoor en valt ook dat aan te leren. Heb jij het jezelf aangeleerd of ging het vanzelf?
Go hard or go home
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:27:28 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92492861
Oh en in de praktijk wordt er in vacatures meestal gevraagd om een HBO/WO-denkniveau, dus ik voel me niet echt bedreigd op de arbeidsmarkt :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92492894
Ik ben het met jullie allebij eens. Ik snap Vikings punt heel goed, en vind ook dat er onderscheid moet blijven tussen praktijk en wetenschappelijk onderwijs. Aan de andere kant vind ik dat veel academici een practische inslag missen, wat wel handig kan zijn op de werkvloer. Ook ik heb hbo gedaan, trouwesn.

Maar, ik ben het ook met vizor eens dat er erg laagdunkend over het hbo wordt gesproken hier, en het feit dat het academici zijn die dat doen maakt het natuurlijk niet beter. Inderdaad, alsof er op het hbo neergekeken wordt.
pi_92492946
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:27 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik maak mezelf altijd wijs dat mijn lichaam het nodig heeft maar dat ik dan zelf de foute keuzes maak maar het lichaam heeft dan wel de suikers nodig en als je veel sport, is dat natuurlijk ook wel zo. Je moet je spieren toch voeden. Jammer dat we het dan voeden met crap.

Ja, shit die sprits. Speculoos was dan iig wat beter geweest want dat zijn wel lekkere koekjes. Zo klein ook. Dat voelt alsof je dan helemaal niet zoveel eet want ze zijn maar zo klein, daar merkt je maag niks van. Een pak later komt het pas aan. Hoi issues! :Y)

Jagärtrut, nu ben ik bang dat ik geen mens met mate ben. Vind het juist altijd zo knap dat mensen dat kunnen. Het is heel snel alles of niets want anders voelt het niet bevredigend. Misschien is dat ook gewoon een kwestie van wennen hoor en valt ook dat aan te leren. Heb jij het jezelf aangeleerd of ging het vanzelf?
voor mij was het een kwesite van wennen, ik dacht ook dat ik het niet kon. En nog heb ik het er 's avonds wel moeilijk mee, als ik zo graag een stukje chocola wil. Maar, het is een kwestie van het 2 weken volhouden, en dan kom je in een ritme, en is het zonde dat ritme te verkloten!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:31:08 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92492985
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben het met jullie allebij eens. Ik snap Vikings punt heel goed, en vind ook dat er onderscheid moet blijven tussen praktijk en wetenschappelijk onderwijs. Aan de andere kant vind ik dat veel academici een practische inslag missen, wat wel handig kan zijn op de werkvloer. Ook ik heb hbo gedaan, trouwesn.
Klopt. Na mijn studie wist ik heel veel, maar ik kon eigenlijk niks :'). Inmiddels is daar wel verandering in gekomen, maar ik heb nog wel het gevoel dat ik heel veel moet leren, meer dan wanneer ik een HBO-opleiding zou hebben gedaan.

quote:
Maar, ik ben het ook met vizor eens dat er erg laagdunkend over het hbo wordt gesproken hier, en het feit dat het academici zijn die dat doen maakt het natuurlijk niet beter. Inderdaad, alsof er op het hbo neergekeken wordt.
Dat was niet de bedoeling iig :). Misschien schiet vizor te snel in de verdediging?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:32:07 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92493024
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je zelf op de uni hebt gezeten (en zeker als je ķķk op het HBO hebt gezeten, zoals ondergetekende) dan weet je dat er grote verschillen zijn tussen HBO en WO, met kanttekening dat sommige HBO-opleidingen meer naar WO neigen en andersom.
Het verschil is inderdaad enorm, in elk geval in mijn vakgebied. Ik heb alleen de omgekeerde route gevolgd. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:33:08 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92493051
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het verschil is inderdaad enorm, in elk geval in mijn vakgebied. Ik heb alleen de omgekeerde route gevolgd. :')
Van WO naar HBO? :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 10:33:21 #60
70532 loveli
N
pi_92493057
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:03 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Fructose wordt de laatste tijd inderdaad vaak gezien als slecht/ongezond en gelinkt aan type II diabetes. Maar, als je kijkt naar de wetenschappelijke publicaties over fructose blijkt dat er maar heel weinig onderbouwing is voor dit soort uitspraken. Jouw post kan dus echt wel wat nuancering gebruiken!
Het is wel heel erg in opkomst nu als onderzoeksonderwerp, dus ik denk zeker dat we hier de komende jaren meer over gaan horen..
Mwah. Speelt al jaren, maar de laatste tijd krijgt het idd meer aandacht. Wat random hits op "insulin resistance" en fructose:
Als ze voor onderzoek ratten insulineresistentie willen geven, stoppen ze die beesten 2 weken vol met fructose. Bloeddruk stijgt ook significant.
http://www.ajcn.org/content/49/6/1155.abstract

Kort onderzoek waaruit bleek dat een dieet met meer fructose LDL cholesterol significant laat stijgen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1468273

Nog eentje:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15723702

Zoeken op "sydnrome X" of "metabolic syndrome" zal ook een hoop hits opleveren.
crap in = crap out
pi_92493124
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:

Helemaal eens met jouw post :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 10:36:04 #62
70532 loveli
N
pi_92493142
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Het verschil tussen HBO en WO is echt groot. Dat heeft weinig te maken met een meerderwaardigheidsgevoel.
crap in = crap out
pi_92493167
Sorry dat ik zo binnenval :@ iemand die me kan vertellen wat de definitie is van "agency workers"?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92493172
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Het verschil tussen HBO en WO is echt groot. Dat heeft weinig te maken met een meerderwaardigheidsgevoel.
Verschilt soms wel een beetje per opleiding :)
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92493177
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klopt. Na mijn studie wist ik heel veel, maar ik kon eigenlijk niks :'). Inmiddels is daar wel verandering in gekomen, maar ik heb nog wel het gevoel dat ik heel veel moet leren, meer dan wanneer ik een HBO-opleiding zou hebben gedaan.

[..]

Dat was niet de bedoeling iig :). Misschien schiet vizor te snel in de verdediging?
of zijn jij en Mo iets te scherp met je woorden? Kan allebei. Ik had in ieder geval het zelfde sentiment als vizor.

Ik vind bijvoorbeeld dat stages veel meer moeten worden gepromoot in het WO. Ik vind het belachelijk dat veel WO studenten nooit een stage doen tijdens hun opleiding. Wat moeten werkgevers nu met mensen die nooit een kantor van binnen hebben gezien?
pi_92493190
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Ml-etje het volgende:
Sorry dat ik zo binnenval :@ iemand die me kan vertellen wat de definitie is van "agency workers"?
Geen idee, misschien bedoelen ze mensen die gedetacheerd worden?
pi_92493207
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Ml-etje het volgende:
in wat voor context?
pi_92493214
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[..]

Heb beide gedaan en HBO is echt veel minder "stampen" en meer praktijkgericht in mijn geval dan hoor.
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 10:37:59 #69
70532 loveli
N
pi_92493215
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Verschilt soms wel een beetje per opleiding :)
Oki. Het verschil met de technische universiteit en HBO is huge.
crap in = crap out
pi_92493227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Oki. Het verschil met de technische universiteit en HBO is huge.
Dat geloof ik graag :Y
pi_92493237
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

in wat voor context?
Moet aantallen noteren van "Agency workers (not directly employed) peak season"
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 10:38:43 #72
70532 loveli
N
pi_92493238
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat moeten werkgevers nu met mensen die nooit een kantor van binnen hebben gezien?
Een rondleiding geven?
crap in = crap out
pi_92493251
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik aardig in de richting dan?
pi_92493253
ik denk dat je genuanceerder moet zijn. Het is een andere manier van denken, en ook andere zwaartepunten die je leert in de verschillende groepen. natuurlijk is het verschil groot, daarom hebben we ook een onderscheid in opleidingen.

Anyways, ik moet maar weer werken. Academische opleiding, dode mensen tellen. Jippie.
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 10:39:34 #75
70532 loveli
N
pi_92493265
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Uitzendkrachten? Gedetacheerden?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties