abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92463698
Het vorige deel:Slank #1330 - Geld moet rollen, niet mensen :*

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92463757
oh yeah *)

voldoending ftw *)

tot ik die ranke snelle hardloper voorbij zag 'zweven' bijna, zonder moeite, 2 keer zo snel als dat ik rende :+
Ja doei.
pi_92463834
Crosspost ;)

Lijstje met excuus keelontsteking :@

O: bakje yoghurt bosbessen muffin smaak :9
T: Volkoren beschuit frambozenjam en sinaasappelyoghurt
L: Griekse salade met een bruin pistoletje en Tzatziki
T: Volkoren beschuit met frambozenjam
D: Tikka Massala met bloemkool erdoor en rijst
T: Waterijsje

Ga voor morgen maar een omelet bakken want ik eet eigks liever niks.
Beweging nulkommanul hoop dat ik donderdag beter ben om te gaan RPM-en.
pi_92463848
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
oh yeah *)

voldoending ftw *)

tot ik die ranke snelle hardloper voorbij zag 'zweven' bijna, zonder moeite, 2 keer zo snel als dat ik rende :+
Sowieso hardlopen ^O^ I won't
  Vis een optie? maandag 7 februari 2011 @ 16:27:33 #5
70532 loveli
N
pi_92463894
Als ik te laat dreig te komen loop ik hard. Niet voor de lol als het pokkeweer is.
crap in = crap out
pi_92463994
oh, en dat plaatje in de OP gaat op m'n koelkast ofzo *)
Ja doei.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:29:37 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92464032
Lijstje!

O: volkorenbroodkaastosti
T: paar rozijnen
L: twee sneetjes met chorizo
T: warme choco met slagroom
T: handje cashews
T: gekookt eitje
D: hartige taart met courgette, tomaat, mozzarella, ricotta, parmezaan
S: Zumba
T: gisteren niet meer toegekomen aan toetje, misschien vandaag? :P

Best een waslijst oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_92464158
Lijstje:

O: havermout
T: boterham pindakaas
L: boterham pindakaas x 2
T: koekje
S: evy les 16, alleen heb ik hinder van een irritant kuchje!
D: groente-omelet
T: bakje yoghurt
  maandag 7 februari 2011 @ 16:32:34 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92464176
Ja mensen die sneller lopen dan ik moeten maar even ergens anders gaan lopen pimpen.

Ik heb net een pagina gemaakt in html! :D. Helemaal uit mijn hoofd!

Met:
- een titel
- tabellen
- lijstje
- links

*O* :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92464210
good for you!

ga je ook nog CSSen? :P

oh, en er is weer een wereldverbeterend dieet!

Dukan Dieet Topic
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 7 februari 2011 @ 16:36:14 #11
70532 loveli
N
pi_92464357
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
good for you!

Dukan Dieet Topic
Concept is niet heel verkeerd, beetje lowcarb (of moet ik zeggen goodcarb?), eiwitten en gezonde vetten worden gepromoot.

Alleen... "In een periode van circa 16 weken raak je zo'n 10 kilo kwijt." Op een gewicht van 53 kilo de zomer in, wil ik dat?
crap in = crap out
pi_92464372
quote:
good for you!

Dukan Dieet Topic
Lees ik nou goed dat je de eerste 5-10 dagen geen groente mag eten? :'). En dan de rest van de tijd leeft op vis, vlees en groente? Nee dat maakt het volhouden vast heel gemakkelijk.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_92464392
De zoveelste Atkinsvariant zo te zien.
pi_92464427
tijd om thuis verder te gaan werken! O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_92464434
Wat een mooie OP!

O: Glas ontbijtdrank
T: Cup a soup
L Bak met cruesli en melk
T: Banaan
T: Handje Walnoten
D: Kip, aardappeltjes en groente.
T: Nog een of twee kiwi's
T: Twee plakken ontbijtkoek

S: 22 min hardlopen en 20 min fietsen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 7 februari 2011 @ 16:39:44 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92464516
quote:
good for you!

Ja, volgens mij zijn html en css wel onlosmakelijk met elkaar verbonden, dus ik heb weinig keus :'). Gebruik nu wel een andere site dan die ik op Facebook postte, want die schijnt nogal wat fouten te bevatten. En ik ga nog even een boek halen denk ik, html voor dummies ofzo, met opdrachten, want je leert het natuurlijk het best door het gewoon te doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_92464554
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:42:09 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92464643
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:40 schreef V1z0R het volgende:
www.w3schools.com :)
Dat is dus de site die fouten schijnt te bevatten ;) In een topic in DIG raden pro's die site iig af. Kijk maar eens op www.w3fools.com :')

Ik zit nu op HTML Dog. Ze hebben ook een boek dat ook kan dienen als reference guide, maar of ik nou een boek moet gaan kopen...
Niet meer actief op Fok!
pi_92464724
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is dus de site die fouten schijnt te bevatten ;) In een topic in DIG raden pro's die site iig af. Kijk maar eens op www.w3fools.com :')

Ik zit nu op HTML Dog. Ze hebben ook een boek dat ook kan dienen als reference guide, maar of ik nou een boek moet gaan kopen...
Oh ik kreeg die site van vizor ook aangeraden door iemand die voor zn werk sites bouwt (als bijbaantje, dat dan weer wel). Maar ik heb ook de HTML basis cursus op HTML Dog gedaan :+. CSS moet ik nog, maar is wel noodzakelijk als het er een beetje mooi uit moet zien :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_92464739
Tsjah wéér een dieet..
We weten zelf heus ook wel wanneer we niet goed eten denk ik dan..
Opschrijven helpt imho al een heleboel, dus misschien moeten de beginners van dit topic maar patent aanvragen op het "lijstjesdieet" :)
Vanalles een beetje minder werkt volgens mij het best. Klinkt allemaal een beetje alsof het wiel voor de honderdste keer is uitgevonden.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:46:19 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92464835
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:43 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ik kreeg die site van vizor ook aangeraden door iemand die voor zn werk sites bouwt (als bijbaantje, dat dan weer wel). Maar ik heb ook de HTML basis cursus op HTML Dog gedaan :+. CSS moet ik nog, maar is wel noodzakelijk als het er een beetje mooi uit moet zien :P.
Ja! Zonder CSS krijg je echt van die duf ogende sites. Niet dat je met HTML en CSS alleen een gewéldige professioneel uitziende site hebt, maar dat hoeft ook niet :). HTML en CSS zijn voorlopig genoeg ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92464864
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Concept is niet heel verkeerd, beetje lowcarb (of moet ik zeggen goodcarb?), eiwitten en gezonde vetten worden gepromoot.

Alleen... "In een periode van circa 16 weken raak je zo'n 10 kilo kwijt." Op een gewicht van 53 kilo de zomer in, wil ik dat?
ehm.. ik doelde vooral op 'wereldverbeterend' :)
Ja doei.
pi_92464936
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Staan wel wat foutjes op inderdaad, maar de beginselen kun je daarvan echt wel leren...
Maar htmldog is ook wel goed! Zou geen geld uitgeven aan een boek, is zonde van het geld imo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_92464996
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92465032
Ok, ik heb het gedaan daarnet.

Op de weegschaal gestaan.
Laten we zeggen dat ik 10kg kwijt wil voordat ik naar Engeland vertrek.
1 kilo per 2/2,5 week moet te doen zijn met hardlopen en fatsoenlijk eten.

Zal nog 's kijken of ik m'n gewicht nog in kan vullen/aanpassen @ dieetweb :P maar dan vul ik gewoon 10 in en dan stel ik dat bij naar beneden :+
Ja doei.
pi_92465059
Op m'n eerste website had ik een filmpje van 50MB gezet, vond het raar dat het bij anderen zo sloom ging :') (56k tijdperk)
  maandag 7 februari 2011 @ 16:54:03 #27
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92465145
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, ik heb het gedaan daarnet.

Op de weegschaal gestaan.
Laten we zeggen dat ik 10kg kwijt wil voordat ik naar Engeland vertrek.
1 kilo per 2/2,5 week moet te doen zijn met hardlopen en fatsoenlijk eten.

Zal nog 's kijken of ik m'n gewicht nog in kan vullen/aanpassen @ dieetweb :P maar dan vul ik gewoon 10 in en dan stel ik dat bij naar beneden :+
Succes! Goed dat je ook weer bent begonnen met hardlopen!
Gaf de weegschaal aan wat je ongeveer had verwacht?
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92465201
ongeveer ja, maar het voelt nu wel echt als een goede nieuwe start. Toegeven en eerlijk zijn naar mezelf helpt :+
Ja doei.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:58:10 #29
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92465303
Goed zo! *O* En niet TE streng voor jezelf worden he :*.
pi_92465351
Noem het beter consequent ipv streng, dat klinkt wat minder bestraffend ;)
Succes Mo, je kan het vast!!!
  Vis een optie? maandag 7 februari 2011 @ 17:00:36 #31
70532 loveli
N
pi_92465415
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ehm.. ik doelde vooral op 'wereldverbeterend' :)
Ach, als mensen maar gezonder gaan eten.
crap in = crap out
pi_92465498
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:58 schreef Rituals het volgende:
Goed zo! *O* En niet TE streng voor jezelf worden he :*.
grote probleem was vooral het gebrek aan beweging de laatste maanden -O- eten gaat best heel goed al zeg ik het zelf, al wil ik wel wat gaan minderen met de carbs, zeker bij ontbijt en lunch :)
Ja doei.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:02:44 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92465512
Trein in!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92465655
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:37 schreef Tamashii het volgende:
Wat een mooie OP!

O: Glas ontbijtdrank
T: Cup a soup
L Bak met cruesli en melk
T: Banaan
T: Handje Walnoten
D: Kip, aardappeltjes en groente.
T: Nog een of twee kiwi's
T: Twee plakken ontbijtkoek

S: 22 min hardlopen en 20 min fietsen.
Welkom :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 7 februari 2011 @ 17:09:37 #35
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92465782
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

grote probleem was vooral het gebrek aan beweging de laatste maanden -O- eten gaat best heel goed al zeg ik het zelf, al wil ik wel wat gaan minderen met de carbs, zeker bij ontbijt en lunch :)
Spin je ook nog met Mr.Mo eigenlijk? Hij was ook aan het afvallen een hele tijd geleden toch? Hoe gaat het bij hem?

Ik eet ook weinig carbs, ik merk namelijk dat mijn buik er enorm van opblaast en mijn darmen zijn er niet dol op. Ik voel me dus prettiger bij (vrij) low-carb eten. Ik eet in ieder geval geen aardappelen/rijst/pasta/brood meer, maar wel nog fruit (met mate) en iedere dag twee crackers. Ik meen dat je bij een écht low-carb dieet in het begin ook geen zuivel mag? Dat eet ik wel (vnl als ontbijt).
pi_92465807
Ik zit een filmpje te bekijken van een les die echt niet goed ging, maar m'n jurkje staat me wel goed. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_92465812
• brinta
• broodmaaltijd (3 sneden brood mayo kaas ham, 2 sneden roggebrood boter, 2 zweedse broodjes boter chocopasta)
• 3 kuub puin kruien
• 2 grote krentebollen boter kaas
• bordje capucijners, groente, appelmoes
• 1 pils
avondeten: bami, sperzieboontjes, pindasaus
toe: custardpudding & yoghurt

En de gebruikelijke rondjes hond (half uur totaal? en beesten voeren: uurtje lopen & sjouwen met 50 liter water)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_92465847
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit een filmpje te bekijken van een les die echt niet goed ging, maar m'n jurkje staat me wel goed. :+.
Waarom is er een filmpje van en kan je wat niet goed ging gebruiken om jezelf te verbeteren?
pi_92465922
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:09 schreef Rituals het volgende:

[..]

Spin je ook nog met Mr.Mo eigenlijk? Hij was ook aan het afvallen een hele tijd geleden toch? Hoe gaat het bij hem?

Ik eet ook weinig carbs, ik merk namelijk dat mijn buik er enorm van opblaast en mijn darmen zijn er niet dol op. Ik voel me dus prettiger bij (vrij) low-carb eten. Ik eet in ieder geval geen aardappelen/rijst/pasta/brood meer, maar wel nog fruit (met mate) en iedere dag twee crackers. Ik meen dat je bij een écht low-carb dieet in het begin ook geen zuivel mag? Dat eet ik wel (vnl als ontbijt).
We waren heel fanatiek bezig tot ik in december de halve maand ziek was -O- daarna tentamenperiode en weer versloft. Zelf ga ik donderdag weer, wellicht woensdag nog als er plek vrij is.

mr.Mo is ook wel aangekomen, paste niet zo fijn meer in een mooie blouse, maar wat hij er aan doet moet hij zelf weten ;) hij mag met mij mee, of zelf wat gaan doen :+ wellicht kan hij in de UK wel weer lekker op voetbal gaan ofzo :)
Ja doei.
pi_92465932
Tot nu toe precies aan mn lijstje gehouden *O* makkelijk zo vooruitdenken. Bijna klaar met werken *O*
pi_92466002
Mo is het nu zeker dat je naar Engeland gaat?
pi_92466013
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:14 schreef Perruche het volgende:
Mo is het nu zeker dat je naar Engeland gaat?
Zo goed als :)
Ja doei.
pi_92466025
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom is er een filmpje van en kan je wat niet goed ging gebruiken om jezelf te verbeteren?
Er is op m'n school een speciale meneer die bij nieuwe docenten (nieuw op die locatie, ook al zit je al twintig jaar in het onderwijs) een filmpje komt maken. Over het eerste filmpje wat 'ie van me had gemaakt heb ik alleen maar onwijs positieve dingen gehoord, maar dat was bij de klas die eigenlijk altijd wel vrij rustig is. Ik had hem dus gevraagd om ook bij de drukkere klas te komen filmen, en dat gaan we morgen bespreken. :).

Het was ook een wat rare les (had een themales in elkaar gezet en ze vonden het allemaal erg spannend en apart), dus ze waren niet echt heel stil. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:15:46 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92466049
Ik vind het een mooi plan Mo! :)

Straks ook weer fietsen en heb er voor de verandering wel redelijk zin in ook nog.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:17:25 #45
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92466129
En de UK staat op de planning voor komend studiejaar? Goede plannen in ieder geval! Succes!
pi_92466146
deze zomer hopen we te verhuizen :Y
Ja doei.
pi_92466196
Spannend!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:19:44 #48
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92466235
Leuk!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:21:41 #49
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92466315
Snappen jullie dit? Ik volg een dieet en net als bij alle andere (hele diverse) afvalpogingen kom ik eerst een kilo aan bij minder eten, daal ik wat en dan kom ik weer aan. Misschien dat er dan toch uiteindelijk een lijn naar beneden zit? Maar ik snap in ieder geval helemaal niks van mijn lijf. Met mijn huidig eetpatroon kan je onmogelijk aankomen en ik ben hier al een week mee bezig.
pi_92466411
Zodra je echt heel weinig gaat eten, ga je ook minder verbranden en dan kom je idd aan van elke scheet.
Misschien moet je iets subtieler beginnen en werkt het dan beter? Geen idee, ik weet niet wat je eetpatroon is en dan is alles wat ik nu zeg eigenlijk speculatie. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')