Dat heb ik ook niet eensquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
@ vik: dat kun je natuurlijk ook makkelijk zelf maken, met kerriepoeder!
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:35 schreef V1z0R het volgende:
Klinkt al wat beter Phaidra! Hopen dat de lijn voortzet...
Voor Vik (met haar meh's)
Eens.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het ook een stomme maatregel. Maar ik vind dat dit kabinet tot dusver alléén maar stomme maatregelen heeft genomen op onderwijsgebied.
Wat een toeval dat je juist hardlopen noemt, van alle sporten die er bestaanquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Noek en *RPM-boks doet. Veel leuker dan om maar eens wat te noemen, hardlopen.
kan ik net zo goed HBO gaan doen, als de titel toch niet meer uit maakt en ik straks geen voorsprong heb op henquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:48 schreef Viking84 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)nger-selecteren.html
Ik word er echt boos van dat ze het HBO en de universiteit gelijk gaan trekken. Ik snap wel dat dat handiger is voor het buitenland, maar HBO vs. universiteit is echt een wezenlijk verschil.
(disclaimer: daarmee bedoel ik dus níet dat uni per se beter is dan HBO)
Hoi! Ik heb weleens Lush naar jou gestuurd. Dat mocht beslist niet bij de buren worden afgeleverd. Ken je me nog?? /Charlie da Silvaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Noek en *RPM-boks doet. Veel leuker dan om maar eens wat te noemen, hardlopen.
Ja, verbazingwekkend he!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat een toeval dat je juist hardlopen noemt, van alle sporten die er bestaan.
Welkom Noek!
Een afgestudeerd academicus beschikt - in het algemeen - over heel andere kwaliteiten dan een afgestudeerde HBO'er en dat wordt hier maar even veronachtzaamd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kan ik net zo goed HBO gaan doen, als de titel toch niet meer uit maakt en ik straks geen voorsprong heb op hen
Moet je even het nu.nl bericht erover lezen Chicoquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:57 schreef Chicolate het volgende:
Waarom wil ie dat hbo en uni even hoog aangeschreven staan in het buitenland? Of willen ze een soort systeem van superuni's en normale uni's gaan invoeren? Hbo en uni hebben een totaal andere lesmethode en insteek, en hbo duurt een jaar langer.
Mogen hbo'ers dan ook zonder overgangstraject meedoen aan masters?
HBO duurt even lang als de uni? (4 jaar HBO = bachelor, 4 jaar WO = master?)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:57 schreef Chicolate het volgende:
Waarom wil ie dat hbo en uni even hoog aangeschreven staan in het buitenland? Of willen ze een soort systeem van superuni's en normale uni's gaan invoeren? Hbo en uni hebben een totaal andere lesmethode en insteek, en hbo duurt een jaar langer.
Mogen hbo'ers dan ook zonder overgangstraject meedoen aan masters?
Heb ik gedaan. De antwoorden op mijn vragen staat er niet in.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Moet je even het nu.nl bericht erover lezen Chico.
Eh nee? Hbo is 4 jaar, WO is 3 jaar? Ze moeten allebei daarna nog een master doen. Geloof dat we hier een miscommunicatie hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
HBO duurt even lang als de uni? (4 jaar HBO = bachelor, 4 jaar WO = master?)
En ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op je vragen.
Ik vind een HBO-opleiding van 4 jaar een volwaardige opleiding, een WO-opleiding van 3 jaar niet, ook al ben je in beide gevallen een bachelorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. De antwoorden op mijn vragen staat er niet in.
[..]
Eh nee? Hbo is 4 jaar, WO is 3 jaar? Ze moeten allebei daarna nog een master doen. Geloof dat we hier een miscommunicatie hebben.
Beter, ik heb een ruggengraat nodig. Best sad eigenlijk. Ben je zo oud en groot en dan nog niet netjes kunnen eten en de verleidingen van het snoepen kunnen weerstaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:54 schreef Phaidra het volgende:
Hai Noek, welkom! Het is hier erg gezellig, maar we kunnen ook erg kritisch naar eetlijstjes kijken. Succes!
Hbo'ers kunnen toch gewoon meedoen aan WO-masters? Ik wist niet eens dat er speciale hbo-masters bestondenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:02 schreef Viking84 het volgende:
En dan nog: een HBO-master is ook nog steeds niet hetzelfde als een WO-master.
Ja er zijn HBO-masters jaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hbo'ers kunnen toch gewoon meedoen aan WO-masters? Ik wist niet eens dat er speciale hbo-masters bestonden.
ja, die zijn er, en HBO-ers kunnen niet zomaar meedoen aan WO-masters, godzijdank. Daar is nog een extra schakeltraject voor nodig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hbo'ers kunnen toch gewoon meedoen aan WO-masters? Ik wist niet eens dat er speciale hbo-masters bestonden.
Op dit moment nog wel ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, die zijn er, en HBO-ers kunnen niet zomaar meedoen aan WO-masters, godzijdank. Daar is nog een extra schakeltraject voor nodig.
Dat je dit doorziet is al een stap in de goede richting! Gezond eten als je niet lekker in je vel zit is lastig, maar wel belangrijk. Helaas lukt het mij ook zeldenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Beter, ik heb een ruggengraat nodig. Best sad eigenlijk. Ben je zo oud en groot en dan nog niet netjes kunnen eten en de verleidingen van het snoepen kunnen weerstaan.![]()
Vorige week had ik een dag dat ik bloedje chagrijnig was en ipv dat ik dan netjes ga eten en me dan iig over iets goed ga voelen, werk ik zoveel rommel naar binnen dat ik me nog rotter voel. Dat was wel een verlicht momentje dus ik ga ermee aan de slag. Hatzee!
Ja en aangezien ze hbo en wo blijkbaar gelijk willen schakelen, vroeg ik me af of ze dat schakeltraject dan ook afschaffen. Anders zijn de opleidingen blijkbaar toch niet gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, die zijn er, en HBO-ers kunnen niet zomaar meedoen aan WO-masters, godzijdank. Daar is nog een extra schakeltraject voor nodig.
Ja, zal het dan toch troostvoer zijn? Weet jij waar dit vandaan komt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat je dit doorziet is al een stap in de goede richting! Gezond eten als je niet lekker in je vel zit is lastig, maar wel belangrijk. Helaas lukt het mij ook zelden.
Voor zo'n reactie was ik al bang.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Welkom noek! En succes
Lijstjes hier posten is gewoon een goede stok achter de deur, soort van sociale controle zeg maar!
Wat je verder beschrijft is een beetje een vicieuze cirkelMaar die zijn te doorbreken!
Komen de WO-ers weer met hun meerderwaardigheidsgevoel hoor...
Oh noes, HBO-ers!![]()
Ik zie het probleem niet zo, waar de HBO kant meer praktijkgericht kan blijven kan de WO kant gewoon wetenschappelijk blijven... De overlapping wat nu gewoon dubbel wordt uitgevoerd kun je dan onder 1 dak houden. Doorstroming van het HBO naar WO is dan ook effectiever!
Daarnaast wordt er ook vermeld dat kwaliteit belangrijker gaat worden...
Alleen maar beter voor de zogenaamde kennis-cultuur lijkt mij.
Komt nu een beetje bij mij over alsof jullie bang zijn dat er door een hogere standaard aan te leggen voor het HBO, jullie kans op een baan in hetzelfde vakgebied in het gedrang komt omdat het HBO meer op de praktijkgericht is. Wat bij mij als egoïstisch overkomt, sorry!
Het feit dat een heleboel universitaire lieden al kunnen miepen over het feit dat HBO-ers ook studenten worden genoemd is vaak al voorbeeld genoeg. Van zulke 'intelligente' mensen zou je toch verwachten dat zij de verschillen wel inzien en zich er niet om kunnen bekommeren, maar dat inzicht wordt waarschijnlijk niet op de universiteit geleerd.
Ik maak mezelf altijd wijs dat mijn lichaam het nodig heeft maar dat ik dan zelf de foute keuzes maak maar het lichaam heeft dan wel de suikers nodig en als je veel sport, is dat natuurlijk ook wel zo. Je moet je spieren toch voeden. Jammer dat we het dan voeden met crap.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ook geen ruggengraat hoor Noek. Net nog weer een sprits op. En hij was niet eens lekker.
voor mij was het een kwesite van wennen, ik dacht ook dat ik het niet kon. En nog heb ik het er 's avonds wel moeilijk mee, als ik zo graag een stukje chocola wil. Maar, het is een kwestie van het 2 weken volhouden, en dan kom je in een ritme, en is het zonde dat ritme te verkloten!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik maak mezelf altijd wijs dat mijn lichaam het nodig heeft maar dat ik dan zelf de foute keuzes maak maar het lichaam heeft dan wel de suikers nodig en als je veel sport, is dat natuurlijk ook wel zo. Je moet je spieren toch voeden. Jammer dat we het dan voeden met crap.
Ja, shit die sprits. Speculoos was dan iig wat beter geweest want dat zijn wel lekkere koekjes. Zo klein ook. Dat voelt alsof je dan helemaal niet zoveel eet want ze zijn maar zo klein, daar merkt je maag niks van. Een pak later komt het pas aan. Hoi issues!![]()
Jagärtrut, nu ben ik bang dat ik geen mens met mate ben. Vind het juist altijd zo knap dat mensen dat kunnen. Het is heel snel alles of niets want anders voelt het niet bevredigend. Misschien is dat ook gewoon een kwestie van wennen hoor en valt ook dat aan te leren. Heb jij het jezelf aangeleerd of ging het vanzelf?
Klopt. Na mijn studie wist ik heel veel, maar ik kon eigenlijk niksquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben het met jullie allebij eens. Ik snap Vikings punt heel goed, en vind ook dat er onderscheid moet blijven tussen praktijk en wetenschappelijk onderwijs. Aan de andere kant vind ik dat veel academici een practische inslag missen, wat wel handig kan zijn op de werkvloer. Ook ik heb hbo gedaan, trouwesn.
Dat was niet de bedoeling iigquote:Maar, ik ben het ook met vizor eens dat er erg laagdunkend over het hbo wordt gesproken hier, en het feit dat het academici zijn die dat doen maakt het natuurlijk niet beter. Inderdaad, alsof er op het hbo neergekeken wordt.
Het verschil is inderdaad enorm, in elk geval in mijn vakgebied. Ik heb alleen de omgekeerde route gevolgd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je zelf op de uni hebt gezeten (en zeker als je óók op het HBO hebt gezeten, zoals ondergetekende) dan weet je dat er grote verschillen zijn tussen HBO en WO, met kanttekening dat sommige HBO-opleidingen meer naar WO neigen en andersom.
Van WO naar HBO?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het verschil is inderdaad enorm, in elk geval in mijn vakgebied. Ik heb alleen de omgekeerde route gevolgd.
Mwah. Speelt al jaren, maar de laatste tijd krijgt het idd meer aandacht. Wat random hits op "insulin resistance" en fructose:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:03 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Fructose wordt de laatste tijd inderdaad vaak gezien als slecht/ongezond en gelinkt aan type II diabetes. Maar, als je kijkt naar de wetenschappelijke publicaties over fructose blijkt dat er maar heel weinig onderbouwing is voor dit soort uitspraken. Jouw post kan dus echt wel wat nuancering gebruiken!
Het is wel heel erg in opkomst nu als onderzoeksonderwerp, dus ik denk zeker dat we hier de komende jaren meer over gaan horen..
Helemaal eens met jouw postquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben het met jullie allebij eens. Ik snap Vikings punt heel goed, en vind ook dat er onderscheid moet blijven tussen praktijk en wetenschappelijk onderwijs. Aan de andere kant vind ik dat veel academici een practische inslag missen, wat wel handig kan zijn op de werkvloer. Ook ik heb hbo gedaan, trouwesn.
Maar, ik ben het ook met vizor eens dat er erg laagdunkend over het hbo wordt gesproken hier, en het feit dat het academici zijn die dat doen maakt het natuurlijk niet beter. Inderdaad, alsof er op het hbo neergekeken wordt.
Het verschil tussen HBO en WO is echt groot. Dat heeft weinig te maken met een meerderwaardigheidsgevoel.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Komen de WO-ers weer met hun meerderwaardigheidsgevoel hoor...
Oh noes, HBO-ers!![]()
Verschilt soms wel een beetje per opleidingquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Het verschil tussen HBO en WO is echt groot. Dat heeft weinig te maken met een meerderwaardigheidsgevoel.
of zijn jij en Mo iets te scherp met je woorden? Kan allebei. Ik had in ieder geval het zelfde sentiment als vizor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Klopt. Na mijn studie wist ik heel veel, maar ik kon eigenlijk niks. Inmiddels is daar wel verandering in gekomen, maar ik heb nog wel het gevoel dat ik heel veel moet leren, meer dan wanneer ik een HBO-opleiding zou hebben gedaan.
[..]
Dat was niet de bedoeling iig. Misschien schiet vizor te snel in de verdediging?
Geen idee, misschien bedoelen ze mensen die gedetacheerd worden?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Ml-etje het volgende:
Sorry dat ik zo binnenvaliemand die me kan vertellen wat de definitie is van "agency workers"?
in wat voor context?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Ml-etje het volgende:
Sorry dat ik zo binnenvaliemand die me kan vertellen wat de definitie is van "agency workers"?
Heb beide gedaan en HBO is echt veel minder "stampen" en meer praktijkgericht in mijn geval dan hoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Klopt. Na mijn studie wist ik heel veel, maar ik kon eigenlijk niks. Inmiddels is daar wel verandering in gekomen, maar ik heb nog wel het gevoel dat ik heel veel moet leren, meer dan wanneer ik een HBO-opleiding zou hebben gedaan.
[..]
Dat was niet de bedoeling iig. Misschien schiet vizor te snel in de verdediging?
Oki. Het verschil met de technische universiteit en HBO is huge.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Verschilt soms wel een beetje per opleiding
Dat geloof ik graagquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Oki. Het verschil met de technische universiteit en HBO is huge.
Moet aantallen noteren van "Agency workers (not directly employed) peak season"quote:
Een rondleiding geven?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat moeten werkgevers nu met mensen die nooit een kantor van binnen hebben gezien?
Volgens mij zit ik aardig in de richting dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Moet aantallen noteren van "Agency workers (not directly employed) peak season"
Uitzendkrachten? Gedetacheerden?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Moet aantallen noteren van "Agency workers (not directly employed) peak season"
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Academische opleiding, dode mensen tellen. Jippie.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is niet op locatie, neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevolg van bovenstaande is dat ik gisteravond m'n avondeten overgeslagen hebMaar ik heb m'n calorietjes wel uit alcohol gehaald
Vanochtend schaaltje yoghurt gegeten. Begin inmiddels wel honger te krijgen, dus met de lunch prop ik me wel weer vol."I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
Nee want er staat ook Temporary directly employed workers hier boven arrggghhhquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:39 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik aardig in de richting dan?
ik zou uitzendkrachten bedenken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nee want er staat ook Temporary directly employed workers hier boven arrggghhh
Ik zet 0 neer vind het wel prima, thanks voor het meedenken wel hoor!
Ja, en ondertussen fok! ik er rustig op los. Hier in Congo hebben ze een goede internetverbinding, joh!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is niet op locatie, neem ik aan?
Ja ik ook alleen dan staat er 2x uitzendkrachtenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zou uitzendkrachten bedenken.
En Merel: zolang hij niets doet met die andere meid, waarom niet?
ja, en dàt gaat er dus verdwijnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:39 schreef Jagärtrut het volgende:
natuurlijk is het verschil groot, daarom hebben we ook een onderscheid in opleidingen.
Nee. het verschil in opleiding gaat niet verdwijnen, het verschil in titels tussen opleidingen gaat verdwijnen. Iets heel anders, imho.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, en dàt gaat er dus verdwijnen.
Verder ben ik het er mee eens dat er meer aandacht aan stages en de beroepspraktijk besteed mag worden op het WO, zéker voor mensen die naast hun studie niet werken en dus gewoon blanco ineens het bedrijfsleven instappen als ze 'klaar' zijn, en ook om de mensen te laten zien 'dat ze heus niet alles weten' en dus niet zomaar meteen die perfecte baan 'op hun niveau' kunnen verwachten, dát zeker. Maar het onderscheid 'weghalen', nee.
Ja als ik dat ga uitleggen wordt het écht te herkenbaar, sorryquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
@Merel: ik snap niet dat hij dan toch nog gaat
Ik snap niet dat die andere truus nog gaat...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
@Merel: ik snap niet dat hij dan toch nog gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Ja maar soms lees je iets en dan ga je meteen zelf het verhaal invullen zonder te lezen wat de ander nu eigenlijk zégt. Doe ik zelf ook vaak genoegquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
of zijn jij en Mo iets te scherp met je woorden? Kan allebei. Ik had in ieder geval het zelfde sentiment als vizor.
Ik vind bijvoorbeeld dat stages veel meer moeten worden gepromoot in het WO. Ik vind het belachelijk dat veel WO studenten nooit een stage doen tijdens hun opleiding. Wat moeten werkgevers nu met mensen die nooit een kantor van binnen hebben gezien?
^^^quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:42 schreef Merel het volgende:
Wat ben ik blij dat ik gewoon een oude drs-titel heb die duidelijk maakt wat voor opleidingsniveau ik hebEn verder hou ik me buiten de discussie
Het klinkt luguber maar je doet het vanuit Zweden, begrijp ik?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, en ondertussen fok! ik er rustig op los. Hier in Congo hebben ze een goede internetverbinding, joh!
Ja, dat bedoel ik dus ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb beide gedaan en HBO is echt veel minder "stampen" en meer praktijkgericht in mijn geval dan hoor.
ja, maar dat betekent niet dat ze beide hetzelfde zijn, en dat kan voor zowel WOer als HBOer nadeling zijn in het verwachtingspatroon van een werkgever: soms is praktijk vereist, soms meer academische vaardigheden. Ik snap gewoon waarom het gelijk getrokken moet worden (de titelatuur), want dat is het niet, en dat heeft niets met meer- of minder-waardigheid te maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus ook.
Anyway: HBO heeft voor- en nadelen, WO ook. Dat is een beetje de conclusie.
Ik mag ook nog steeds een drs-titel voeren, hoor. Alleen doe ik dat niet, omdat het niet gebruikelijk is voor mensen die in mijn tijd zijn afgestudeerd.quote:
In mijn tijd was het nog wel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik mag ook nog steeds een drs-titel voeren, hoor. Alleen doe ik dat niet, omdat het niet gebruikelijk is voor mensen die in mijn tijd zijn afgestudeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |