abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:01:57 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92494058
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, en dàt gaat er dus verdwijnen.

Verder ben ik het er mee eens dat er meer aandacht aan stages en de beroepspraktijk besteed mag worden op het WO, zéker voor mensen die naast hun studie niet werken en dus gewoon blanco ineens het bedrijfsleven instappen als ze 'klaar' zijn, en ook om de mensen te laten zien 'dat ze heus niet alles weten' en dus niet zomaar meteen die perfecte baan 'op hun niveau' kunnen verwachten, dát zeker. Maar het onderscheid 'weghalen', nee.
:@. Oh, toen ik klaar was op de uni dacht ik het allemaal wel even te zullen regelen in het bedrijfsleven :'). Nu ben ik me er heel goed van bewust dat ik nog een hoop te leren heb en dat vind ik ook helemaal niet erg :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:02:35 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92494077
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

In mijn tijd was het nog wel gebruikelijk.
In jouw tijd droegen ze nog berenvellen :6.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:05:16 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92494173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, maar dat betekent niet dat ze beide hetzelfde zijn, en dat kan voor zowel WOer als HBOer nadeling zijn in het verwachtingspatroon van een werkgever: soms is praktijk vereist, soms meer academische vaardigheden. Ik snap gewoon waarom het gelijk getrokken moet worden (de titelatuur), want dat is het niet, en dat heeft niets met meer- of minder-waardigheid te maken.
En als je het gelijk trekt wordt het voor de werkgever alleen maar onduidelijker. Anderzijds: je vermeldt op je cv toch wel aan welke hogeschool of universiteit je gestudeerd hebt, dus eigenlijk doet het verdwijnen van het verschil in titulatuur er helemaal niet toe, want een werkgever kijkt toch wel verder dan de titulatuur :'). En daar hielp ik m'n eigen discussiepunt om zeep. Sorry voor het vervuilen van het topic :*.

Hell, ik zet m'n titel niet eens achter m'n naam op m'n cv! :o. Zou wel moeten of niet?
Niet meer actief op Fok!
pi_92494224
Zou ik wel doen :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:09:35 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92494313
@ Merel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:11:13 #106
331 Merel
Be here now.
pi_92494368
Mijn studie is inhoudelijk ook veranderd bij de overgang naar de Ba/Ma-structuur. Dus die oude drs-titel geeft aan dat ik van de oude stempel ben ;) En mensen in het vak weten dan wat je wel (en niet!) kan. Niet dat ik daar in m'n huidige werk iets aan heb, maar toch :+

En op m'n CV gebruik ik altijd m'n titel. En op m'n visitekaartje staat 'ie ook. Ook al is 'ie niet relevant dus.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_92494398
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En als je het gelijk trekt wordt het voor de werkgever alleen maar onduidelijker. Anderzijds: je vermeldt op je cv toch wel aan welke hogeschool of universiteit je gestudeerd hebt, dus eigenlijk doet het verdwijnen van het verschil in titulatuur er helemaal niet toe, want een werkgever kijkt toch wel verder dan de titulatuur :'). En daar hielp ik m'n eigen discussiepunt om zeep. Sorry voor het vervuilen van het topic :*.

Hell, ik zet m'n titel niet eens achter m'n naam op m'n cv! :o. Zou wel moeten of niet?
ik doe het niet. Ik zeg dat ik een Master en bachelor heb, meer niet. Ik ga toch niet Jagartrut, MSc. er neer zetten?
pi_92494427
ik zou idd niet jagartrut zetten nee :+
Ja doei.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:13:45 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92494449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik doe het niet. Ik zeg dat ik een Master en bachelor heb, meer niet. Ik ga toch niet Jagartrut, MSc. er neer zetten?
Zou ik ook niet doen :+ [/flauw]

Ik ga het wel doen trouwens. Ik heb veel geld en energie gestoken in die studie, dan wil ik m'n titel ook achter m'n naam hebben staan :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_92494457
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_92494553
Oh God, wat heb ik weer aangewakkerd :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, maar dat betekent niet dat ze beide hetzelfde zijn, en dat kan voor zowel WOer als HBOer nadeling zijn in het verwachtingspatroon van een werkgever: soms is praktijk vereist, soms meer academische vaardigheden. Ik snap gewoon waarom het gelijk getrokken moet worden (de titelatuur), want dat is het niet, en dat heeft niets met meer- of minder-waardigheid te maken.
Uit het rapport:
quote:
Dit kabinet kiest de lijn van de commissie$Veerman als het gaat om de titulatuur:
De overheid moet zo snel mogelijk een punt zetten achter dit dossier [waaraan]
in Nederland te zwaar [] wordt getild. Het huidige wettelijk onderscheid in
titulatuur tussen hbo en wo vervalt. Alleen de bachelor$ en mastergraden worden
nog wettelijk vastgelegd en beschermd. Hbo$afgestudeerden kunnen daarmee
dezelfde titel krijgen als woafgestudeerden. De toevoeging bij de graad moet wel
passen bij het type opleiding waar het om gaat. De door de instelling gekozen
toevoeging en het diplomasupplement geven nader inzicht in inhoud en aard van
de opleiding. In de Strategische Agenda voor Hoger Onderwijs, Onderzoek en
Wetenschap werk ik nader uit hoe het beste bevorderd kan worden dat
instellingen inderdaad voor een bij de opleiding passende titulatuur kiezen.
Studenten moeten een reële kans hebben op doorstroom naar vervolgonderwijs in
het buitenland en op uitstroom naar de internationale arbeidsmarkt. Een voor het
buitenland transparante titulatuur helpt daarbij.
Afhankelijk van de opleiding wordt gewoon de juiste titel meegegeven... Jouw titel staat dan nog gewoon boven die van een HBO-er :)

Aan de opleidingen verandert dus niets!

Het kan mij echt niet ballen dat ik als HBO-er Ing. voor m'n naam mag zetten of dat ik bachelor heb gehaald... Kwaliteit in afgeleverd werk staat bij mij gewoon voorop! Zo heb je gigantische kneuzen met Drs. en geniale mensen zonder enige vorm van voortgezet onderwijs...
Alsof ik het erg zou vinden dat MBO-ers ook Ing. mogen voeren :') Ik voel mij nu ook niet beter dan met alleen MBO op zak, ik zit alleen in een leukere loonschaal :)

loveli, ik weet dat het verschil groot is, alleen gezien de reacties van sommigen moet ook jij toegeven dat er wel enige vorm van meerderwaardigheidsgevoel achter schuilt... :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat was niet de bedoeling iig :). Misschien schiet vizor te snel in de verdediging?
Ik ben gewoon onderhevig aan Newton's 3e wet :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:17:34 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92494582
@ vizor: hey ik begon hoor! :P. Ere wie ere toekomt en zulks :7 :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92494592
ik ben trouwens nog niet verder gekomen dan mn bakje fruitnfibre
sla lijstjes ff over tot ik niet half grieperig meer ben, lijkt me een beter idee }:|
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:18:26 #114
331 Merel
Be here now.
pi_92494623
Weet je wat het ook is, ik sta misschien ook wat cynischer in het hele relatiegebeuren dan de meesten van jullie. Ik vind het niet gek dat mensen scharrels hebben waar je nog iets mee moet afronden, ik zie vreemdgaan meer als regel dan uitzondering en ik ga er van uit dat alles uiteindelijk toch kapot gaat :+ Ik vind de situatie nu absoluut niet leuk, maar ook niet onoverkomelijk.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_92494633
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:13 schreef Phaidra het volgende:
SPOILER
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:20:34 #116
331 Merel
Be here now.
pi_92494717
En jullie reacties zijn lief :) En nu houden we erover op, ik moet werken 8-)
pi_92494740
Merel O+ Gewoon je eigen weg volgen! Alleen jij kan bepalen waar je gelukkig van wordt en als dat zo'n oplossing is, gewoon doen :)
Iedereen heeft zijn eigen waarheid en zolang het daarmee strookt is het goed toch?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_92494744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:18 schreef Merel het volgende:
Weet je wat het ook is, ik sta misschien ook wat cynischer in het hele relatiegebeuren dan de meesten van jullie. Ik vind het niet gek dat mensen scharrels hebben waar je nog iets mee moet afronden, ik zie vreemdgaan meer als regel dan uitzondering en ik ga er van uit dat alles uiteindelijk toch kapot gaat :+ Ik vind de situatie nu absoluut niet leuk, maar ook niet onoverkomelijk.
Het kán kapot, maar dat het dan ook kapot gáát is een ander verhaal, jemig, tis niet alleen maar een kwestie van "het kan toch niet" maar je mag ook best denken "ik wil het tóch" en met je vuist op tafel slaan.
Geen genoegen nemen met minder dan je eigenlijk echt wilt en als jij het wilt is er heus ook wel nog iemand die dat wil, zo uniek zijn mensen nu ook weer niet.

* MarMar haalt een oude lijfspreuk uit de kast: als je genoegen neemt met minder, krijg je nooit meer.
pi_92494830
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doe maar niet, krijg daar echt een beetje jeuk van :@
Het gaat om kwaliteiten niet om een titel gelukkig.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92494858
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:17 schreef MarMar het volgende:
ik ben trouwens nog niet verder gekomen dan mn bakje fruitnfibre
sla lijstjes ff over tot ik niet half grieperig meer ben, lijkt me een beter idee }:|
_O- de score is hier 2 boterhammen dus ik kom al snotterende ook niet verder dan "ik ben ziiiieellliuuuhuuug!"
pi_92494907
ik ga zo maar 's een stukje roggebrood proberen :o
Ja doei.
pi_92494953
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga zo maar 's een stukje roggebrood proberen :o
Dit weekend nog geprobeerd, maar helaas, ik lust het nog steeds niet. Ik vind niet snel dingen echt vies, maar roggebrood.... :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_92494957
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- de score is hier 2 boterhammen dus ik kom al snotterende ook niet verder dan "ik ben ziiiieellliuuuhuuug!"
whehehe, ik ga net zolang zielig doen tot ik weer koffie lust! *vuistoptafel*
pi_92494963
lijstje van vandaag:

O: havermoutpap
T: 100 gram ham
L: 100 gram kip en 1/2 komkommer
T: bekertje huttenkase
D: kippenbout uit de oven en rode kool
S: Fitness -> borst
T: 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_92494987
oh en hoi Noek!
pi_92495007
Welkom noek :)

Drs. hier :)
Vind het best raar dat het gelijk getrokken wordt, maar ja, dat is allemaal al gezegd, en opleidingsafhankelijk.
Geen stages bij WO masters? In de beta-hoek komt het best vaak voor dat je je hele stage alleen maar onderzoek aan het doen bent! Of coschap, zoals bij mij.
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 11:28:30 #127
70532 loveli
N
pi_92495012
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef V1z0R het volgende:
loveli, ik weet dat het verschil groot is, alleen gezien de reacties van sommigen moet ook jij toegeven dat er wel enige vorm van meerderwaardigheidsgevoel achter schuilt... :P
Moet?

Het verschil dat ik heb gezien is gewoon groot. Heb aan beide instellingen opleidingen gevolgd.
crap in = crap out
pi_92495036
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:27 schreef _aurum_ het volgende:
lijstje van vandaag:

O: havermoutpap
T: 100 gram ham
L: 100 gram kip en 1/2 komkommer
T: bekertje huttenkase
D: kippenbout uit de oven en rode kool
S: Fitness -> borst
T: 1/2 bak kwark
Ik las borsjt en ik vond het heul niet zo logisch dat je per se borsjt wilde eten na de fitness _O- :') .

En ik vind het een mooi lijstje, maar de lunch lijkt me wat weinig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_92495074
lol @ Phaidra
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:31:26 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92495134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Welkom noek :)

Drs. hier :)
Vind het best raar dat het gelijk getrokken wordt, maar ja, dat is allemaal al gezegd, en opleidingsafhankelijk.
Geen stages bij WO masters? In de beta-hoek komt het best vaak voor dat je je hele stage alleen maar onderzoek aan het doen bent! Of coschap, zoals bij mij.
Wanneer ben jij afgestudeerd dan als je ook nog drs bent? Je bent volgens mij nog jonger dan ik? :o.

Bij mij was het volgen van een stage niet verplicht. Ik heb het wel gedaan, maar het was een kutstage en ik heb er geen reet aan gehad :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92495148
ik heb lekkere roggebrooddingen gevonden :9 :o
Ja doei.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:32:36 #132
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92495185
Mwehe Phaidra :D

Welkom Noek! *O*

Ik ben een M.A. en ben nu bezig met M.A.2 :P Sort of _O- En praktische zaken leer ik veel in mn bijbanen denk ik.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_92495188
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wanneer ben jij afgestudeerd dan als je ook nog drs bent? Je bent volgens mij nog jonger dan ik? :o.

Bij mij was het volgen van een stage niet verplicht. Ik heb het wel gedaan, maar het was een kutstage en ik heb er geen reet aan gehad :').
Afgelopen november ;)
In Rotterdam studeren de eerste Masterstudenten geneeskunde af over een jaar geloof ik :)
pi_92495211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe Phaidra :D

Welkom Noek! *O*

Ik ben een M.A. en ben nu bezig met M.A.2 :P Sort of _O- En praktische zaken leer ik veel in mn bijbanen denk ik.
MaMaMaria!
pi_92495215
:o wat een hoop hogeropgeleiden hier trouwens!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:33:55 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92495225
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik las borsjt en ik vond het heul niet zo logisch dat je per se borsjt wilde eten na de fitness _O- :') .
En ik las borst en zag een fitnessende kip voor me :')

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92495258
suggestie voor de volgende topictitel: waar ons iq hoger is dan ons gewicht :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:35:24 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92495270
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Afgelopen november ;)
In Rotterdam studeren de eerste Masterstudenten geneeskunde af over een jaar geloof ik :)
Oooh, dan ben je dus nog in het oude stelsel begonnen ;). Dat verklaart :).

BaMa werd in studiejaar 2003/2004 ingevoerd. Ik behoorde dus tot de eerste lichting. Tweede fase idem dito. Wat een pionier ben ik toch :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:35:40 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92495283
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:35 schreef MarMar het volgende:
Dat mag ik hopen ja :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92495291
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En ik vind het een mooi lijstje, maar de lunch lijkt me wat weinig.
we hebben hier training, dus ik snaai straks nog wel wat mee O-)
pi_92495363
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:35 schreef MarMar het volgende:
Minimaal :D
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 11:38:17 #142
70532 loveli
N
pi_92495369
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen ja :').
Ik ga voor factor 2 :')
crap in = crap out
pi_92495442
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:17 schreef Viking84 het volgende:
@ vizor: hey ik begon hoor! :P. Ere wie ere toekomt en zulks :7 :').
Oh sorry :D

Ga jij je maar eens verdiepen in de materie zoals het hoort in plaats van tussen de regels doorlezen in een beknopte samenvatting! :6
Staat dus gewoon dat er voor het buitenland een transparantere vorm van titulatuur komt, meer niet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Moet?

Het verschil dat ik heb gezien is gewoon groot. Heb aan beide instellingen opleidingen gevolgd.
Nuancering: Mag.

Het verschil is groot! Maar zoals in het rapport staat wordt het alleen wat meer verhelderd naar het buitenland toe en verandert er in feite niets.

Wat Ml-etje dus al zei: 'Het gaat om kwaliteiten niet om een titel gelukkig.'

Roggebrood met zoute haring en siepels :9~

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ga voor factor 2 :')
Als ik dat zou doen zou m'n IQ 208 moeten zijn :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:41:42 #144
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92495470
MIetje, ja we hebben al eens bedacht dat dat aan meerdere factoren kan liggen!
- Hoog IQ hangt samen met aanleg voor overgewicht :+
- Zware studie --> stress --> stresseten :Y)
- Veel hoog opgeleiden stellen zware eisen aan zichzelf, schijnbaar op álle fronten :P

Ik gok dat nummer 3 het meest plausibel is, als ik kijk naar het gemiddelde slankie-postuur :9

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

MaMaMaria!
:D Oh was het maar mn echte naam! _O- Dan kon ik dit op mn C.V. zetten!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:43:48 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92495539
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh sorry :D

Ga jij je maar eens verdiepen in de materie zoals het hoort in plaats van tussen de regels doorlezen in een beknopte samenvatting! :6
Staat dus gewoon dat er voor het buitenland een transparantere vorm van titulatuur komt, meer niet.

Blame Nu.nl, want zo staat het daar toch echt :{w. Ik kan moeilijk alle bronnen waar Nu.nl zich op baseert ook nog eens gaan lezen. Heb wel meer te doen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92495626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef V1z0R het volgende:... en geniale mensen zonder enige vorm van voortgezet onderwijs...
Christopher Langan _O_
Slimste man van de wereld (iq van +/- 200), en heeft jarenlang als bouncer gewerkt :D
pi_92495675
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
MIetje, ja we hebben al eens bedacht dat dat aan meerdere factoren kan liggen!
- Hoog IQ hangt samen met aanleg voor overgewicht :+
- Zware studie --> stress --> stresseten :Y)
- Veel hoog opgeleiden stellen zware eisen aan zichzelf, schijnbaar op álle fronten :P

Ik gok dat nummer 3 het meest plausibel is, als ik kijk naar het gemiddelde slankie-postuur :9

[..]

:D Oh was het maar mn echte naam! _O- Dan kon ik dit op mn C.V. zetten!
Denk ook dat wij meer computergerelateerd werk doen ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:50:22 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92495755
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Denk ook dat wij meer computergerelateerd werk doen ;)
Dat ook! Bewegen zullen we met onze overweight braincells! :7

</flauw>
pi_92495810
Ik ben trouwens een Master of Science :7

Titels interesseren me niks, maar ik vind master of science zo geniaal fout klinken :D Ik zie dan zo'n laboratorium voor me, met allemaal pruttelende reageerbuisjes en kookketels om me heen :D En bijbehorend ontploft haar a la Einstein.
pi_92495839
Maria! *;

Hoe was jullie jubileum nog? Goed gevierd? O+
pi_92495849
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben trouwens een Master of Science :7

Titels interesseren me niks, maar ik vind master of science zo geniaal fout klinken :D Ik zie dan zo'n labaratorium voor me, met allemaal pruttelende reageerbuisjes en kookketels om me heen :D En bijbehorend ontploft haar a la Einstein.
Me too :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:54:50 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92495910
Ik zou master of arts zijn als ik de engelse titel zou gebruiken. En ik kan helemaal niet tekenen. Of boetseren. Of beeldhouwen. Of whatever kunstzinnigs :').
pi_92495994
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Me too :D
:D

En verdorie, mijn edit is te laat... laboratorium*
pi_92496038
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Blame Nu.nl, want zo staat het daar toch echt :{w. Ik kan moeilijk alle bronnen waar Nu.nl zich op baseert ook nog eens gaan lezen. Heb wel meer te doen :').
Nu.nl o|O :D

Snapte de heisa over de titels al niet gezien er ook zoiets bestaat als eredoctoraat, waar de grootste stumpers zelfs een leuk titeltje meekrijgen :)
Hetgeen een titel al helemaal waardeloos maakt naar mij mening.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:58:44 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496056
@ Coco: wat apart. Jij hebt toch ook een communicatie-achtige studie gedaan? Nachtwacht heeft CIW gestudeerd en die is 'gewoon' Master of Arts.

En in Groningen ben je ook Master of Arts als je een studie informatiekunde hebt afgerond :'). Dat vind ik toch wel een MSc waard hoor!
Niet meer actief op Fok!
pi_92496083
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou master of arts zijn als ik de engelse titel zou gebruiken. En ik kan helemaal niet tekenen. Of boetseren. Of beeldhouwen. Of whatever kunstzinnigs :').
Ik moet hieraan denken bij Master of Arts :D

SPOILER
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:59:32 #157
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496087
Coco :D Jaaa, zo'n mad scientist, it's aliiiiiive *klauwhandjes ter hemel heft en kakelt*

En ja, jubileum was fijn! Lekker relaxed, naar/door stad gelopen en speelgoed gehaald voor het konijn en in de avond met zn tweetjes gegourmet met cola in wijnglazen O+
pi_92496102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:58 schreef Viking84 het volgende:
@ Coco: wat apart. Jij hebt toch ook een communicatie-achtige studie gedaan? Nachtwacht heeft CIW gestudeerd en die is 'gewoon' Master of Arts.

En in Groningen ben je ook Master of Arts als je een studie informatiekunde hebt afgerond :'). Dat vind ik toch wel een MSc waard hoor!
Tis een Master of Science in International Business. Valt onder de economische wetenschappen, vandaar.
pi_92496149
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
Coco :D Jaaa, zo'n mad scientist, it's aliiiiiive *klauwhandjes ter hemel heft en kakelt*
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef MariaEtcetera het volgende:En ja, jubileum was fijn! Lekker relaxed, naar/door stad gelopen en speelgoed gehaald voor het konijn en in de avond met zn tweetjes gegourmet met cola in wijnglazen O+
Owwww, gezellig *;
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:02:03 #160
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496169
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik moet hieraan denken bij Master of Arts :D

SPOILER
Ja. Overdag ben ik Master of Arts, maar 's nachts verander ik in de Mistress of Martial Arts!! (8> </lethal> En soms tijdens het slapen vast in de Master of Farts ):O
pi_92496179
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ja. Overdag ben ik Master of Arts, maar 's nachts verander ik in de Mistress of Martial Arts!! (8> </lethal> En soms tijdens het slapen vast in de Master of Farts ):O
Ow, daarvoor hoef ik niet te slapen :')
pi_92496181
Bachelor of Information and Communication Technology :')
Zoals m'n pa zo leuk vroeg: 'Maar bachelor betekent toch dat je vrijgezel bent :?' :D

Maria _O-
pi_92496187
quote:

[..]

_O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:03:46 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496214
Anyway, om nog even iets on topics te posten ook nog maar even een lijstje:

O: yoghurt + brambozen, thee
L: één boterham met een gekookt ei, twee geroosterde boterhammen met jam, glas melk
T: twee sinaasappels
D: kip kerrie met banaan

Ik ga zo eens naar de supermarkt voor koelkastvulling en als ze bij deze supermarkt wél van die kokosbolletjes van Rafaello hebben gaan die ook zó in mijn mandje! :9~.
Niet meer actief op Fok!
pi_92496233
quote:

[..]

LOL
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:05:01 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92496244
Zolang je maar niet in de master of warts verandert!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:05:27 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef MariaEtcetera het volgende:

Dat filmpje kende ik altijd van de serie Weird Science :'). Pas jaaaaaaaaaen later Frankenstein gezien :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:06:05 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496272
Niet meer actief op Fok!
pi_92496321
Voor dezelfde studie kan de titel overigens ook verschillen. In Leiden krijg je voor Geschiedenis een Master of Science, aan de UvA een Master of Arts.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92496361
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben het met jullie allebij eens. Ik snap Vikings punt heel goed, en vind ook dat er onderscheid moet blijven tussen praktijk en wetenschappelijk onderwijs. Aan de andere kant vind ik dat veel academici een practische inslag missen, wat wel handig kan zijn op de werkvloer. Ook ik heb hbo gedaan, trouwesn.

Maar, ik ben het ook met vizor eens dat er erg laagdunkend over het hbo wordt gesproken hier, en het feit dat het academici zijn die dat doen maakt het natuurlijk niet beter. Inderdaad, alsof er op het hbo neergekeken wordt.
Ach, er wordt overal laag dunkend over het HBO gesproken, gewoon niets van aantrekken.
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:10:14 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496386
Goed, ik heb me een tijdje kunnen inhouden, maar nu móet ik het kwijt:

Laagdunkend is géén Nederlands woord.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1333/
Niet meer actief op Fok!
pi_92496410
Siepels ook niet, maar het is wel een woord! :P
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 12:11:40 #173
70532 loveli
N
pi_92496429
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:10 schreef Viking84 het volgende:

Een tijdje? Je post het binnen de minuut :P
crap in = crap out
pi_92496440
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef Probability het volgende:

[..]

Ach, er wordt overal laag dunkend over het HBO gesproken, gewoon niets van aantrekken.
Ach, ik heb de hele discussie net doorgelezen en vond er niks laatdunkends* aan.

* zo goed, Vik? ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:12:34 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496460
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:10 schreef V1z0R het volgende:
Siepels ook niet, maar het is wel een woord! :P
Siepels is een Fries woord.

Of wordt het ook elders gebruikt?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:13:15 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496475
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Een tijdje? Je post het binnen de minuut :P
Nee hoor, Jagärtrut (en volgens mij ook iemand anders) zei het ook. Zie de post die probability quote ;). Ik heb me een dikke 1,5 uur ingehouden! :o.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viking84 op 08-02-2011 12:22:15 ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:13:16 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496476
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zolang je maar niet in de master of warts verandert!
Lijkt me ongemakkelijk ja!

Oe dan kan een reparateur een Master of Spare Parts zijn! O+

Prostituee en/of Franse chefkok: Master of Tarts >:O

Goochelaar: Master of Cards

Apu: Master of Quick-E-Marts
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:14:48 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Lijkt me ongemakkelijk ja!

Oe dan kan een reparateur een Master of Spare Parts zijn! O+

Prostituee en/of Franse chefkok: Master of Tarts >:O

Goochelaar: Master of Cards

Apu: Master of Quick-E-Marts
Master of Carts
Master of Hearts *; .
Master of Hogwarts :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:15:41 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496540
Master of Darts!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:15:58 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92496547
Master of yards. Maar dat is sigme eigenlijk.
pi_92496564
:z
Ja doei.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:17:47 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496606
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Master of Darts!
[ afbeelding ]
Oh ja, die had ik ook in m'n hoofd, maar toen ging ik wat anders doen en was ik hem weer vergeten ;(.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:18:01 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496612
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
:z
Even rellen? :9 >:) .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:19:20 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496660
Adele is nu de Master of Charts :7.

Which reminds me: ik moet daar nog steeds een keer naar luisteren.
Niet meer actief op Fok!
pi_92496673
Master of missing bodyparts! })

Siepel is Nedersaksisch dus wordt in het gehele noordoosten zo'n beetje gebruikt.
(en zo heette m'n kat :@)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:21:21 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496713
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:19 schreef V1z0R het volgende:
Daar wil ik nu een plaatje bij zoeken, maar ter bescherming van de tere zieltjes hier zal ik het niet doen :P.

quote:
Siepel is Nedersaksisch dus wordt in het gehele noordoosten zo'n beetje gebruikt.
(en zo heette m'n kat :@)
Ah ok, wist ik niet :P. Betekent het ook overal 'ui'?

En _O- een kat die Siepel heet :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:21:43 #187
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496725
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:19 schreef V1z0R het volgende:

Yikes! _O-

Ofwel: YEAAAAAAAHHH

Siepel O+ Geen idee wat het is, maar het klinkt als Siepie, de kat van Jip&Janneke! Edit: oh en dit schreef ik voor jouw edit over je kat!
pi_92496743
nee, kan wel ergens anders gaan lopen rellen nu, maar zelfs daar heb ik geen zin in :')
Ja doei.
pi_92496759
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:10 schreef Viking84 het volgende:

Ik wist dat laagdunkend geen woord was, dus dacht ik, dan moet het vast uit elkaar :+! Ik vertrouw natuurlijk blind op de NL skills van jager!
pi_92496775
Yup! Siepel (ui) is dus zelfs te herleiden uit het Latijn :o
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:23:29 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik wist dat laagdunkend geen woord was, dus dacht ik, dan moet het vast uit elkaar :+! Ik vertrouw natuurlijk blind op de NL skills van jager!
Zou ik niet doen :+. Die is beter thuis in het Engels, these days :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_92496793
Siepel klinkt als zwiebel :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:24:38 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496814
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:23 schreef V1z0R het volgende:
Yup! Siepel (ui) is dus zelfs te herleiden uit het Latijn :o
Tof! Weer wat nieuws geleerd :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:26:14 #194
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92496867
Tevens is mij bij taalkunde ooit geleerd dat álles een Nederlands woord kan worden, als het maar zo vaak/consequent gebruikt wordt dat niemand meer anders weet :P Dus wie weet, over een aantal jaartjes staat 'laagdunkend' in het groene boekske!

Maar als ze 'mijn' ooit helemaal in 'me' veranderen verlies ik mijn vertrouwen in de mensheid :+
pi_92496895
Die masters of alles hier :D

Verder hard aan het werk dus dikke doei!

Zitten er hier eigenlijk mensen die MBO ofzo hebben gedaan? Ik bedoel, in Slank?
pi_92496919
Ik Perr :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:28:02 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496921
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:27 schreef Perruche het volgende:
Die masters of alles hier :D

Verder hard aan het werk dus dikke doei!

Zitten er hier eigenlijk mensen die MBO ofzo hebben gedaan? Ik bedoel, in Slank?
Progje, volgens mij :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92496924
Lijstje

S: 45 cardio + krachttraining
O: roerei van 2 eieren + tomaat. ( pas om 10 uur :@)
L: artisjokhart uit blik + jalapenos en 125 gram gerookte kip en 150 gram rauwkost
T: 300 gram kwark + lijnzaad
T: la vache kaasje
D: nog geen idee....
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:28:17 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92496932
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:27 schreef V1z0R het volgende:
Ik Perr :)
Jij was toch bachelor? Of voorafgaand aan je HBO dan.
Niet meer actief op Fok!
pi_92496948
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 12:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Progje, volgens mij :).
klopt, mts informatica...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: